eitaa logo
🌴 یاوران قرآن
5.7هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
3.6هزار ویدیو
509 فایل
جهت هرگونه انتقاد و پیشنهاد و تبادل @Yazahra8054 سایر کانالهای ما یاوران نماز @yavarannamaz ره توشه معلمان @rahtoosheh12
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5985549484078139166.mp3
8.27M
🔸احکام حق الناس(جلسه‌ی اول) 🔸توضیحی در مورد جمله غلطی که میگویند خدا از حق الله میگذره اما از حق الناس نمیگذره 🔸توصیه میشود این مباحث مربوط به حق الناس که خیلی مهم هم هست را گوش کنید تا با وظایف شرعی خود بیشتر و بهتر آشنا شویم 🆔 لینک کانال https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🚨بله قربان گوی خدا باش واسه اینکه عاشق خدا بشی و خوندن واست آسون بشه، باید عظمت خدا بدلت بشینه‌. خدای بدون عظمت خدا نیست. گفته بخون پس بگو چشم و ادب رو رعایت کن! 🆔 لینک کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️شفاخانه (ع): «اگر مریضی از مومنین ؛حق امام حسین(ع) وحرمت و ولایت او را بشناسد ؛از تربت امام حسین(ع)بگیرد ؛به اندازه سر انگشت برای او دارو خواهد بود.» 📗کامل الزیارات ص۲۲۹ 🏴 لینک کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صفحه ۴۴۴ مصحف شریف سوره مبارکه یس 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5864006415022032492.mp3
1.92M
🔸ترتیل صفحه 444 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام نهاوند 🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه ☘️☘️☘️☘️ 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان سوره 36 سوره مبارکه يس صفحه 444 إِنَّ أَصْحَابَ الْجَنَّةِ الْيَوْمَ فِي شُغُلٍ فَاكِهُونَ (55) همانا اهل بهشت در چنين روزى در سرگرمى [شادى بخشى] شيرين کام اند. (55) هُمْ وَأَزْوَاجُهُمْ فِي ظِلَالٍ عَلَى الْأَرَائِكِ مُتَّكِئُونَ (56) آنان و همسرانشان در سايه هايى [آرام بخش ]بر تخت هاى تزيين شده تکيه مى زنند. (56) لَهُمْ فِيهَا فَاكِهَةٌ وَلَهُمْ مَا يَدَّعُونَ (57) براى آنان در آن جا ميوه [دلخواهشان] آماده است و براى آنان است آنچه دلشان بخواهد. (57) سَلَامٌ قَوْلًا مِنْ رَبٍّ رَحِيمٍ (58) با سلامى [پرارزش] که گفتارى از پروردگارى مهربان است. (58) وَامْتَازُوا الْيَوْمَ أَيُّهَا الْمُجْرِمُونَ (59) و [گفته مى شود:] اى مجرمان! امروز جدا شويد. (59) ۞ أَلَمْ أَعْهَدْ إِلَيْكُمْ يَا بَنِي آدَمَ أَنْ لَا تَعْبُدُوا الشَّيْطَانَ ۖ إِنَّهُ لَكُمْ عَدُوٌّ مُبِينٌ (60) آيا با شما اى فرزندان آدم! عهد نکردم که شيطان را پرستش نکنيد که همانا او براى شما دشمنى نمايان است؟ (60) وَأَنِ اعْبُدُونِي ۚ هَٰذَا صِرَاطٌ مُسْتَقِيمٌ (61) و اين که مرا پرستش کنيد که اين راهى است راست. (61) وَلَقَدْ أَضَلَّ مِنْكُمْ جِبِلًّا كَثِيرًا ۖ أَفَلَمْ تَكُونُوا تَعْقِلُونَ (62) و همانا [شيطان] جمع بسيارى از شما را گمراه کرد، پس آيا عقل خود را به کار نمى گرفتيد؟ (62) هَٰذِهِ جَهَنَّمُ الَّتِي كُنْتُمْ تُوعَدُونَ (63) اين است جهنّمى که وعده داده مى شديد. (63) اصْلَوْهَا الْيَوْمَ بِمَا كُنْتُمْ تَكْفُرُونَ (64) امروز به سبب آن که کفر مىورزيديد در آن بسوزيد. (64) الْيَوْمَ نَخْتِمُ عَلَىٰ أَفْوَاهِهِمْ وَتُكَلِّمُنَا أَيْدِيهِمْ وَتَشْهَدُ أَرْجُلُهُمْ بِمَا كَانُوا يَكْسِبُونَ (65) در چنين روزى بر دهن هاى آنان مهر مى زنيم و دست هايشان با ما سخن مى گويند و پاهايشان به آنچه کسب مى کردند شهادت مى دهند. (65) وَلَوْ نَشَاءُ لَطَمَسْنَا عَلَىٰ أَعْيُنِهِمْ فَاسْتَبَقُوا الصِّرَاطَ فَأَنَّىٰ يُبْصِرُونَ (66) و اگر بخواهيم چشمانشان را محو مى کنيم، آن گاه به سوى راه سبقت مى گيرند ولى چگونه مى بينند؟ (66) وَلَوْ نَشَاءُ لَمَسَخْنَاهُمْ عَلَىٰ مَكَانَتِهِمْ فَمَا اسْتَطَاعُوا مُضِيًّا وَلَا يَرْجِعُونَ (67) و اگر بخواهيم آنان را در جاى خود مسخ مى کنيم که نه بتوانند بروند و نه برگردند. (67) وَمَنْ نُعَمِّرْهُ نُنَكِّسْهُ فِي الْخَلْقِ ۖ أَفَلَا يَعْقِلُونَ (68) و به هر کس عمر طولانى دهيم او را در خلقت به کاستى بر مى گردانيم، پس آيا عقل خود را کار به نمى گيرند؟ (68) وَمَا عَلَّمْنَاهُ الشِّعْرَ وَمَا يَنْبَغِي لَهُ ۚ إِنْ هُوَ إِلَّا ذِكْرٌ وَقُرْآنٌ مُبِينٌ (69) و به او (محمد) شعر نياموختيم و [گفتن شعر ]برايش ميسّر نيست، کتاب وى جز تذکارى و قرآنى روشنگر نيست. (69) لِيُنْذِرَ مَنْ كَانَ حَيًّا وَيَحِقَّ الْقَوْلُ عَلَى الْكَافِرِينَ (70) تا به کسانى که زنده اند اخطار کند و قول (عذاب) بر کافران محقّق گردد. (70) 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۴۴🌷 واژگونی در آفرینش: یکی از مراحل زندگی انسان، دوران پیری و کهنسالی است؛ دوره ای که انسان پس از گذراندن ایام جوانی و میان سالی و شکوفایی جسمی خود، وارد آن می شود؛ به ‏تدریج قوای جسمی خود را از دست می دهد؛ نیروی بدنش کاهش می یابد؛ چشم و گوشش ضعیف می شود؛ زیبایی جوانی اش رخت بر می بندد و چین و چروک پیری بر صفحه‏ ی صورتش می نشیند؛ قد رشید و بلندش خم می شود و دل قرص و محکمش، نازک و شکننده می شود؛ آرام آرام، آفت فراموشی سراغ مخزن دانسته هایش می¬آید و خرمن اطّلاعات او را از بین می برد؛ تا آنجا که گاهی چیزی از آن باقی نمی گذارد و انسان را مانند نوزادی که تازه به دنیا آمده و از هیچ چیز خبر ندارد، به حال خود وا می گذارد. این پدیده‏ ی گریزناپذیر اما یکی از نشانه های وجود خدا نیز شمرده می شود؛ چراکه انسان ها بی آن که بخواهند، به آن دچار می شوند، و به روشنی پیداست که نیرویی پنهان، آنان را به این مرحله می رساند، و این خود نشانه ای از وجودِ اداره کننده‏ ی نیرومند جهان هستی است. این نشانه همچنین به انسان یادآوری می کند که منشأ علم، قدرت، زیبایی و...، تنها خداوند است. اوست که یک روز این نعمت ها را به انسان می دهد و روز دیگر آن ها را از او می گیرد تا انسان، خود را در آستانه‏ ی سفر آخرت ببیند. کهنسالان اما چون عمری را در سایه‏ ی رحمت الهی سپری کرده و سرد و گرم روزگار را چشیده اند، از نظر اسلام بسیار ارزشمند و سزاوار احترام اند. پیشوایان معصوم ما، توصیه های فراوانی در مورد احترام به کهنسالان کرده اند. از جمله در روایتی از پیامبر اسلام می خوانیم: «یکی از نمونه های بزرگ داشت خدا، بزرگ داشت مسلمان کهن سال است.» در حدیث دیگری از امام صادق نقل شده است: «کسی که به بزرگسالان [از پیروان] ما احترام نگزارد و به کودکان [از پیروان] ما مهربانی نکند، از ما نیست.» بر اساس قرآن کریم، احترام و بزرگ داشت پدر و مادر در هر حالی لازم و واجب است؛ امّا قرآن به احترام و محبّت به آنها در سنّ پیری تأکید ویژه کرده و فرموده است: «هر گاه یکی از آن دو یا هر دوی آن ها نزد تو به سنّ پیری رسیدند، کمترین اهانتی به آنها روا مدار و بر سرشان فریاد مزن و با احترام و ادب با آنان سخن بگو.» به هر حال، سنّ پیری، دوران ضعف و ناتوانی انسان محسوب می شود. از این رو پیشوایان فرزانه‏ ی ما توصیه کرده اند که پیش از رسیدن به آن، فرصت جوانی را مغتنم بشماریم و قدر آن را بدانیم. «چنین گفت روزی به پیری جوانی که چون است با پیری ات زندگانی؟ بگفتا در این نامه حرفی است مبهم که معنیش جز وقت پیری ندانی تو به کز توانایی خویش گویی چه می پرسی از دوره‏ی ناتوانی متاعی که من رایگان دادم از کف تو گر می توانی، مده رایگانی» 🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا