فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥ماجرای حاج شیخ محمدتقی بافقی یکی از عاشقان امام زمان(عج)
👤حجت الاسلام عالی
#عطرنماز❣🕋
جاذبه ها ،
همیشه به سمٺ پایین نیسٺند!!
کافیسٺ
پیشانیٺ بہ خاڪ باشد ...
به سمٺ آسمان خواهی رفٺ ...
#حی_علی_خیر_العمل
#التماس_دعا
#خدا را صدا بزن
📿 #نماز اول وقت
🌟علامه طباطبایی از قول استادش آقای قاضی:
💎«تمام فیوضات به دست امام حسین (عليهالسلام) میباشد و پیشکارش(حضرت) ابوالفضل(عليهالسلام) است» .
#محرم
صفحه ۴۵۵ مصحف شریف
سوره مبارکه ص
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5899846345149122187.mp3
2.13M
🔸ترتیل صفحه 455 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام رست
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان
سوره 38
سوره مبارکه ص
صفحه 455
وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاءَ وَالْأَرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا بَاطِلًا ۚ ذَٰلِكَ ظَنُّ الَّذِينَ كَفَرُوا ۚ فَوَيْلٌ لِلَّذِينَ كَفَرُوا مِنَ النَّارِ (27)
و آسمان و زمين و آنچه را که ميان آن دو هست بيهوده نيافريده ايم، اين پندار کسانى است که کافراند; پس واى بر آنان که کافراند از عقوبت آتش. (27)
أَمْ نَجْعَلُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ كَالْمُفْسِدِينَ فِي الْأَرْضِ أَمْ نَجْعَلُ الْمُتَّقِينَ كَالْفُجَّارِ (28)
آيا آنان را که ايمان دارند و کارهاى شايسته کنند، مانند مفسدان در زمين قرار مى دهيم يا اهل تقوا را مانند گناه کاران مى گردانيم؟! (28)
كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ مُبَارَكٌ لِيَدَّبَّرُوا آيَاتِهِ وَلِيَتَذَكَّرَ أُولُو الْأَلْبَابِ (29)
[اين] کتابى مبارک است که آن را به سوى تو نازل کرديم تا در آيات آن بينديشند و تا اهل خرد متذکّر شوند. (29)
وَوَهَبْنَا لِدَاوُودَ سُلَيْمَانَ ۚ نِعْمَ الْعَبْدُ ۖ إِنَّهُ أَوَّابٌ (30)
و سليمان را به داوود بخشيديم، چه نيکو بنده اى! به راستى او بسيار بازگشت کننده [به سوى ما] بود. (30)
إِذْ عُرِضَ عَلَيْهِ بِالْعَشِيِّ الصَّافِنَاتُ الْجِيَادُ (31)
آن گاه که در آخر روز اسب هاى اصيل تيزتک بر او عرضه شدند. (31)
فَقَالَ إِنِّي أَحْبَبْتُ حُبَّ الْخَيْرِ عَنْ ذِكْرِ رَبِّي حَتَّىٰ تَوَارَتْ بِالْحِجَابِ (32)
پس گفت: همانا من به محبّت اسبان سرگرم شدم و از ذکر پروردگارم غافل گشتم تا خورشيد در پرده نهان شد. (32)
رُدُّوهَا عَلَيَّ ۖ فَطَفِقَ مَسْحًا بِالسُّوقِ وَالْأَعْنَاقِ (33)
آنها را بر من بازگردانيد آن گاه به مسح کردن ساق ها و گردن هايشان پرداخت. (33)
وَلَقَدْ فَتَنَّا سُلَيْمَانَ وَأَلْقَيْنَا عَلَىٰ كُرْسِيِّهِ جَسَدًا ثُمَّ أَنَابَ (34)
و همانا سليمان را آزمايش کرديم و جَسَدى را بر تخت او افکنديم سپس [به سوى ما] بازگشت. (34)
قَالَ رَبِّ اغْفِرْ لِي وَهَبْ لِي مُلْكًا لَا يَنْبَغِي لِأَحَدٍ مِنْ بَعْدِي ۖ إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ (35)
گفت: پروردگارا! مرا بيامرز و سلطنتى به من ببخش که براى هيچ کس غير از من ميسّر نباشد همانا تو بسيار بخشنده اى. (35)
فَسَخَّرْنَا لَهُ الرِّيحَ تَجْرِي بِأَمْرِهِ رُخَاءً حَيْثُ أَصَابَ (36)
پس باد را براى او مسخّر کرديم که به فرمان وى هرجا مى خواست به نرمى جريان مى يافت. (36)
وَالشَّيَاطِينَ كُلَّ بَنَّاءٍ وَغَوَّاصٍ (37)
و هر بنّا و غوّاصى از شياطين را [مسخّر او ساختيم]. (37)
وَآخَرِينَ مُقَرَّنِينَ فِي الْأَصْفَادِ (38)
و گروهى ديگر را که در قيدها بسته شده بودند [به فرمانش درآورديم]. (38)
هَٰذَا عَطَاؤُنَا فَامْنُنْ أَوْ أَمْسِكْ بِغَيْرِ حِسَابٍ (39)
[گفتيم:] اين عطاى بى حساب ما است پس [به ديگران] بده يا دست نگه دار. (39)
وَإِنَّ لَهُ عِنْدَنَا لَزُلْفَىٰ وَحُسْنَ مَآبٍ (40)
و بى شک براى او نزد ما تقرّبى و سرانجامى نيکو است. (40)
وَاذْكُرْ عَبْدَنَا أَيُّوبَ إِذْ نَادَىٰ رَبَّهُ أَنِّي مَسَّنِيَ الشَّيْطَانُ بِنُصْبٍ وَعَذَابٍ (41)
و بنده ما ايّوب را ياد کن آن گاه که پروردگارش را ندا کرد که شيطان به وسيله رنج و عذابى [که دچار شده ام] به وسوسه ام دست زده است. (41)
ارْكُضْ بِرِجْلِكَ ۖ هَٰذَا مُغْتَسَلٌ بَارِدٌ وَشَرَابٌ (42)
[گفتيم:] پاى خود را به زمين بزن [او چنين کرد و آب پديد آمد گفتيم:] اين آب شست و شو است، سرد و آشاميدنى. (42)
🌸🌸🌸🌸
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۵🌷
اولواالالباب:
ما انسان ها شباهت های فراوانی با جانداران دیگر داریم؛ ولی ویژگی هایی باعث شده که با آنها تفاوت داشته باشیم. یکی از مهم ترین ویژگی هایی که ما را از سایر جانداران جدا می کند، «عقل» است؛ نیرویی درونی که انسان را از اشتباه و خطا حفظ می کند و تفاوت میان حق و باطل را به او نشان می دهد و امکان یادگیری علوم گوناگون را برایش فراهم می کند. در حقیقت، انسانیّتِ انسان، به وجود عقل بستگی دارد؛ امّا گاهی عقل انسان به سبب پیروی از هوای نفس و سرپیچی از فرمان خدا، آلوده و ضعیف می شود و نمی تواند وظیفه اش را به خوبی انجام دهد. از این رو در برابر برترین سخنان یعنی فرموده های پیامبران نیز تسلیم نمی شود و حتّی درست ترین مطالب را اشتباه میشمارد. به همین سبب، قرآن تأکید می کند که عقل و خرد باید از هر آلودگی پاک شود و بدون هیچ گونه تعصّب و میل و علاقه ی نادرست، بین حق و باطل داوری کند. قرآن بارها از «اولواالالباب» سخن می گوید. اولواالالباب، یعنی «صاحبان لُبّ»؛ «لُبّ» یعنی عقل و خردِ پاک و خالص از هر آلودگی. بنابراین، اولواالالباب، کسانی هستند که عقل هایشان از ناپاکی و ناخالصی پاک باشد. آری، به فرموده ی آیه ی 19 سوره ی رعد، تنها چنین افرادی می توانند از آموزه های قرآن، پند کامل بگیرند، و بنا بر آیه ی 190 سوره ی آل عمران، هم آنان هستند که با دیدن نشانه های خدا در آسمان ها و زمین، به یاد او می افتند. آیات 53 و 54 سوره ی غافر می فرماید که تورات برای هدایت تمام بنی اسرائیل نازل شد؛ ولی تنها اولواالالباب از آن بهره بردند و آیه ی مورد بحث (29 سوره ی ص) نیز می فرماید که این قرآن، با خیر و برکت فراوانی نازل شده تا در آن تدبّر شود و اولواالالباب از آن پند گیرند. آری؛ مهم ترین ابزار برای فهم و درکِ صحیحِ سخن خدا و پیامِ پیامبران او، «عقل» سالم و پاک است. به همین سبب، در روایات اهل بیت (ع)، جایگاه بسیار والایی برای «عقل و خرد» بیان شده است؛ تا حدّی که برخی از دانشمندان حدیث شناس شیعه، در ابتدای کتاب های حدیثی خود که در آن، روایات متنوعی در باره ی اصول و فروع دین اسلام نقل کرده اند، روایاتی را در باره ی ارزش و اهمیت عقل آورده اند تا نشان دهند که فهم مطالب دین، مشروط به داشتن عقل و خرد پاک است. در حدیثی از پیامبر اسلام(ص) نقل شده است: «خدا، چیزی بهتر از عقل را در میان بندگانش تقسیم نکرده است. از این رو، خواب انسان خردمند، از شب زنده داری انسان جاهل بهتر است؛ و ماندن انسان عاقل در شهر خود، بهتر از مسافرت انسان جاهل(برای حج و جهاد و عبادت های دیگر) است. و خدا هیچ پیامبری را مبعوث نکرد؛ مگر این که عقلش کامل شده باشد و عقلش از عقل تمام امّتش برتر باشد... و (ارزش) تمام عبادت کنندگان (بی خرد) ـ با وجود ارزش عبادتشان ـ به (ارزش) یک انسان عاقل نمی رسد و عاقلان، همان «اولواالالباب» هستند؛ همان ها که خدا (در باره شان) فرموده است: «فقط اولواالالباب (از آیات و نشانه های خدا) پند می گیرند (بقره ـ 269) ».»
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_6021325749905000799.mp3
12.36M
🔸احکام حق الناس(جلسه هفتم)
🔸توصیه موکد میشود این مباحث مربوط به حق الناس که خیلی مهم هم هست را گوش کنید تا با وظایف شرعی خود بیشتر و بهتر آشنا شویم(بسیار مهم و کاربردی)
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🌷۱۰ نسخه قرآنی:
🌷۱.برای حوصله وصبر:ذکرسبحان الله،سجده
وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّكَ يَضِيقُ صَدْرُكَ بِمَا يَقُولُونَ
فَسَبِّحْ بِحَمْدِ رَبِّكَ وَكُنْ مِنَ السَّاجِدِينَ (٩٨)حجر
🌷۲.برای آمرزش،باران،مال واولاد، استغفار
🌷فقُلْتُ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ إِنَّهُ كَانَ غَفَّارًا (١٠)نوح
🌷یرْسِلِ السَّمَآءَ عَلَيْكُمْ مِدْرَارًا (١١)نوح
🌷وَيُمْدِدْكُمْ بِأَمْوَالٍ وَبَنِينَ وَيَجْعَلْ لَكُمْ جَنَّاتٍ وَيَجْعَلْ لَكُمْ أَنْهَارًا (١٢)نوح
🌷۳.برای آرامش ونورانیت وشفا، تلاوت قرآن:
وَشِفَآءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ
(٥٧)یونس،۱۵ مائده ،۲۸ رعد
🌷۴.برای رسیدن به حکمت،طبق روایات معتبر:
اخلاص و زهد و سکوت، مفیداست
🌷۵.برای محبوبیت:
ایمان وعمل صالح(۹۶مریم).سخاوت(۶۰توبه)
مهربانی وگذشت(۳۴فصلت)اهمیت به نماز.۳۷ ابراهیم
🌷۶.برای زیادشدن نعمتها،شکر کنیم
لان شکرتم لازیدنکم...۷ ابراهیم
🌷۷.برای عاقبت بخیرشدن:::تقوا
العاقبه للمتقین.۴۹هود
اتقوالله لعلکم تفلحون.۱۳۲آل عمد
🌷۸.برای برطرف شدن غم.۸۷انبیاء
ذکر لااله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین
🌷۹.برای تقویت تقوا،خداراعبادت کن.۲۱بقره
🌷۱۰. برای تقویت ایمان، قرآن تلاوت کن.۲ انفال
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد انصاریان ؛ بالاتر از پاداش نماز جماعت
🆔 لینک کانال 👇
http://eitaa.com/joinchat/332070913C6cfce71bab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گناهی که خدا نمی گذارد به قیامت و حتما در دنیا خدا حال انجام دهنده او را می گیرد.
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
🔆داستان قومی که خداوند میمونشان کرد!
♦️خداوند در قرآن نام گروهی از یهود را اصحاب شنبه نامیده است. ماجرا از این قرار است که این گروه در دهكدهاى نزديک دریا بودند و دستور الهی بر این بود که غیر از شنبهها هر روز میتوانستند ماهیگیری کنند.
♦️اما این یهودیان در روزهای هفته بهسختی میتوانستند ماهی بگیرند اما شنبهها ماهیان به امر خداوند به روی آب آمده و حتی خود را از طریق رودها خود را نزدیک خانههای این گروه میکردند.
♦️این قوم با یک کلاه شرعی حوضهایی درست کردند تا وقتی ماهیان شنبهها خودنمایی میکنند داخل این حوضها بیفتند و بعد از شنبه ماهیها را صید کنند.
♦️بعد این جریان این قوم ۳ گروه شدند؛ عدهای که این خلاف را انجام میدادند؛ عدهای که درباره این موضوع ساکت بودند و گروهی که بقیه را از این خلاف نهی میکردند. در آخر ۲ گروه اول به عذاب الهی دچار و به میمون مسخ شدند و تذکردهندگان نجات یافتند.
🖼 تصویر با استفاده از هوش مصنوعی تولید شده است.
🆔 لینک کانال
https://eitaa.com/joinchat/505479184C4108af7ddd
#عطر_نماز🌸🕋
✍باید تمرین کنیم؛
نمـازمون، فقط ادایِ نماز نباشه.
🔻اگه قلبمون در نماز
درگیرِ هم کلامیِ باخدا نباشه؛
نمازمون راهی به آسمون نداره!
هم کلامیِ باخدا رو تمرین کنیم.
#حی_علی_الصلاه📿
#التماس_دعای_فرج🤲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴خبری که آیت الله دُرچه ای از عالم برزخ داد...
👌 اگه دنیا و آخرت میخوای
دست از حُسین (ع)❤️بر ندار...
استاد انصاریان
صفحه ۴۵۶ مصحف شریف
سوره مبارکه ص
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
4_5902383420985575264.mp3
2.22M
🔸ترتیل صفحه 456 قرآن کریم با صدای استاد حامد ولی زاده مقام بیات - صبا
🔸به همراه ترجمه گویای فارسی با صدای مرحوم استاد اسماعیل قادرپناه
☘️☘️☘️☘️
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
قرآن ترجمه المیزان
سوره 38
سوره مبارکه ص
صفحه 456
وَوَهَبْنَا لَهُ أَهْلَهُ وَمِثْلَهُمْ مَعَهُمْ رَحْمَةً مِنَّا وَذِكْرَىٰ لِأُولِي الْأَلْبَابِ (43)
و خانواده اش را و مانند آنان را با آنان به او بخشيديم تا رحمتى باشد از ما و تذکّرى براى اهل خرد. (43)
وَخُذْ بِيَدِكَ ضِغْثًا فَاضْرِبْ بِهِ وَلَا تَحْنَثْ ۗ إِنَّا وَجَدْنَاهُ صَابِرًا ۚ نِعْمَ الْعَبْدُ ۖ إِنَّهُ أَوَّابٌ (44)
و [گفتيم:] يک بسته ترکه به دستت بگير و [همسرت را] با آن بزن و سوگند مشکن، همانا ما او را شکيبا يافتيم، چه نيکو بنده اى! به راستى او بسيار بازگشت کننده [به سوى ما] بود. (44)
وَاذْكُرْ عِبَادَنَا إِبْرَاهِيمَ وَإِسْحَاقَ وَيَعْقُوبَ أُولِي الْأَيْدِي وَالْأَبْصَارِ (45)
و به ياد آور بندگان ما ابراهيم و اسحاق و يعقوب را که داراى قوّت و بصيرت بودند. (45)
إِنَّا أَخْلَصْنَاهُمْ بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ (46)
همانا ما آنان را با خصلت ارجمند آخرت انديشى خالص گردانديم. (46)
وَإِنَّهُمْ عِنْدَنَا لَمِنَ الْمُصْطَفَيْنَ الْأَخْيَارِ (47)
و بى شک آنان در پيشگاه ما از برگزيدگان و نيکان بودند. (47)
وَاذْكُرْ إِسْمَاعِيلَ وَالْيَسَعَ وَذَا الْكِفْلِ ۖ وَكُلٌّ مِنَ الْأَخْيَارِ (48)
و اسماعيل و اليَسَع و ذوالکفل را به ياد آور و همه از نيکان بودند. (48)
هَٰذَا ذِكْرٌ ۚ وَإِنَّ لِلْمُتَّقِينَ لَحُسْنَ مَآبٍ (49)
اين ياد کردى است و بى شک براى تقواپيشگان بازگشت گاهى نيکو خواهد بود. (49)
جَنَّاتِ عَدْنٍ مُفَتَّحَةً لَهُمُ الْأَبْوَابُ (50)
باغ هاى اقامت که درهاى آنها برايشان گشوده شده است. (50)
مُتَّكِئِينَ فِيهَا يَدْعُونَ فِيهَا بِفَاكِهَةٍ كَثِيرَةٍ وَشَرَابٍ (51)
در حالى که در آن جا تکيه زده اند و ميوه فراوان نوشيدنى دلخواه در آن جا مى طلبند. (51)
۞ وَعِنْدَهُمْ قَاصِرَاتُ الطَّرْفِ أَتْرَابٌ (52)
و نزد آنان دلبران هم سال فروهشته نگاه با ناز و کرشمه هستند. (52)
هَٰذَا مَا تُوعَدُونَ لِيَوْمِ الْحِسَابِ (53)
اين است آنچه براى روز حساب وعده داده مى شويد. (53)
إِنَّ هَٰذَا لَرِزْقُنَا مَا لَهُ مِنْ نَفَادٍ (54)
همانا اين عطاى ما است که پايانى براى آن نيست. (54)
هَٰذَا ۚ وَإِنَّ لِلطَّاغِينَ لَشَرَّ مَآبٍ (55)
اين [پاداش تقواپيشگان است] و همانا براى طغيانگران بازگشت گاه بدى خواهد بود; (55)
جَهَنَّمَ يَصْلَوْنَهَا فَبِئْسَ الْمِهَادُ (56)
جهنّم که در آن مى سوزند و چه بد آرامگاهى است. (56)
هَٰذَا فَلْيَذُوقُوهُ حَمِيمٌ وَغَسَّاقٌ (57)
اين آب داغ و خونابه چرکين است که بايد آن را بچشند. (57)
وَآخَرُ مِنْ شَكْلِهِ أَزْوَاجٌ (58)
و انواع ديگرى از همين گونه عذاب. (58)
هَٰذَا فَوْجٌ مُقْتَحِمٌ مَعَكُمْ ۖ لَا مَرْحَبًا بِهِمْ ۚ إِنَّهُمْ صَالُو النَّارِ (59)
[به سران گفته مى شود:] اين فوجى [از پيروان اند ]که با فشار با شما، وارد [جهنّم] مى شوند [سران مى گويند:] خوش آمدى بر آنان مباد! بى شک آنها به آتش خواهند سوخت. (59)
قَالُوا بَلْ أَنْتُمْ لَا مَرْحَبًا بِكُمْ ۖ أَنْتُمْ قَدَّمْتُمُوهُ لَنَا ۖ فَبِئْسَ الْقَرَارُ (60)
[پيروان] مى گويند: بلکه بر خود شما خوش آمدى مباد! شما اين [عذاب] را از پيش براى ما فراهم آورديد که بد قرارگاهى است. (60)
قَالُوا رَبَّنَا مَنْ قَدَّمَ لَنَا هَٰذَا فَزِدْهُ عَذَابًا ضِعْفًا فِي النَّارِ (61)
مى گويند: پروردگارا! هر کس اين را از پيش براى ما فراهم آورده است براى او عذابى مضاعف در آتش زياد کن. (61)
🌸🌸🌸🌸🌸
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4
🌷 نکته تفسیری صفحه ۴۵۶🌷
صبر ایّوب:
آوازه ی ایّوب در سرزمین شامات پیچیده بود؛ پیامبری نیکوکار، و در عین حال، بسیار ثروتمند، با فرزندان زیاد و رشید، و سخاوت فراوان، و خانه ای که درش همیشه به روی مردم باز بود. همه از ایّوب راضی بودند؛ جز یک نفر که از ایّوب متنفّر بود و آرزو داشت او را از راه خدا منحرف و از توجّه به او غافل کند؛ ولی خودش هم می دانست که با این وضعیت، حریف ایّوب نمی شود. آری، او دشمن قسم خورده ی ما انسان ها یعنی شیطان بود. پس روزی به خدا گفت: این که ایّوب شکر تو را به جا می آورد، به سبب نعمت های فراوانی است که به او داده ای؛ بی شک اگر این نعمت ها از او گرفته شود، او دیگر بنده ی شکرگزاری نخواهد بود و راه کفر و ناسپاسی را پیشه می کند! خدا نیز برای اینکه اخلاص ایوب را بر همگان روشن کند و او را سرمشقی برای جهانیان قرار دهد تا هم به هنگام نعمت شکرگزار باشند و هم به هنگام رنج صبور، به شیطان اجازه داد که بر امور مادّی و دنیایی ایّوب مسلّط شود. شیطان نیز از خدا خواست که ثروت فراوان، زراعت، دام و همچنین فرزندانش در مدّت کوتاهی با آفات و بلاها از بین بروند؛ ولی این حوادث ناگوار نه تنها از مقام شکر ایوب نکاست، بر آن نیز افزود. از این رو شیطان از خدا خواست که این بار بر بدن ایّوب مسلّط شود و او چنان بیمار شود که از شدّت درد و رنج به خود بپیچد و اسیر زندان بستر شود؛ امّا این نیز بر کوهِ صبر ایّوب صدمه ای وارد نکرد و چیزی جز بر توجّه آن پیامبر بزرگ به خدا نیفزود.
طبق برخی از روایات، این روزگار سخت، هفت سال طول کشید ؛ تا این که جریانی پیش آمد که قلب ایوب را شکست و روح او را به سختی جریحه دار کرد:
روزی، جمعی از راهبان بنی اسرائیل به دیدنش آمدند و گفتند: تو چه گناهی کرده ای که به این عذاب دردناک گرفتار شده ای؟! ایوب در پاسخ گفت: به پروردگارم سوگند که خلافی از من سر نزده و من همیشه در اطاعت خدا کوشا بوده ام و هر لقمه ی غذایی که خورده ام، یتیم و بینوایی بر سفره ی من حاضر بوده است. در این هنگام، آن سرمشق شکیبایی، بی آن که لب به اعتراض بگشاید و از خواست خدا گله کند، با کمال ادب و فروتنی به خدا عرضه داشت: «رَبَّه{ اَنّی مَسَّنِیَ الشَّیطانُ بِنُصبٍ وَ عَذابٍ»؛ یعنی: «پروردگارا، شیطان، درد و رنجی فراوان به من رسانده است.» در این هنگام، دوره ی امتحان ایّوب به پایان رسید و درهای رحمت خدا به روی او گشوده، و نعمت های از دست رفته اش یکی پس از دیگری به او بازگردانده شد و فرزندانش به خواست خدا دوباره زنده شدند و خدا به همان تعداد، فرزندان شایسته ی دیگری نیز به او بخشید، و از همه ی این ها بالاتر این که نام او به عنوان «بنده ی خوب و شایسته ی خدا» برای همیشه ثبت شد.
🆔 https://eitaa.com/joinchat/2936537296C81b5114eb4