eitaa logo
اطلاع رسانی هیئت یاوران نور
152 دنبال‌کننده
270 عکس
148 ویدیو
5 فایل
کانال رسمی هیئت یاوران نور در پیام رسان ایتا زیر نظر گروه فرهنگی هیئت یاوران نور و برای اطلاع رسانی مراسمات هیئت فعالیت میکند کانال رسمی هیئت یاوران نور برای استفاده از محتوای صوتی و تصویری هیئت https://eitaa.com/yavaran_noor135
مشاهده در ایتا
دانلود
🇮🇷. حماسه حضور ملت ایران 🇮🇷 امام خمینی (ره):حفظ نظام اسلامی از اوجب واجبات است 💠 هیئت یاوران نور 💠 🎤مداحی:ذاکرین اهلبیت عصمت و طهارت 🎙سخنران:استادپورسراجیان 📠تحلیل:تحلیلگر استاد محمد اکبری 🕰زمان: چهارشنبه۱۴۰۰ 🏣مکان: شهرری خیابان شهید غیوری شمالی رو به رو ی باغ ظهیر حسینیه حضرت زهرا (س) هیئت یاوران نور 🔰گروه فرهنگی هیئت یاوران نور🔰 تلگرام:@yavaran_noor135 اینستاگرام:https://www.instagram.com/yavaran_noor135 سروش: sapp.ir/yavarn_noor135 ایتا:https://eitaa.com/yavarannoor_110 بیوگرافی:https://zil.ink/heyat_yavara_nnoor ۱۴۰۰ ۱۴ 🆔@yavaran_noor135 🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
✅ گفت و گو با آقای کاظمی، همسر خانم کمالی (بیرمنگام) 🔰🔰 ⁉️ چرا دروغ بگویم؟! تصورم از این خانواده قبل و بعد تماس کلی عوض شد. خیلی سریع آقای کاظمی را فردی باغیرت و با اعتقاد و دوست داشتنی یافتم. 😭می گفت آن روز جلوی درب مرکز اسلامی بیرمنگام تمام تلاشم را کردم که زن و بچه ام کتک نخورند اما نشد و چقدر این شرمندگی برای یک مرد، دردناک است. واقعا هم برای ایشان و هم همسرشان، سخت بود راجع به حوادث آن روز صحبت کنند. 💠به ایشان گفتم: شما مقابل چشم همه دنیا، هتک شدید، حالا هم پیش چشم همه، باید تکریم و عزیز شوید. شما قهرمانان ملی ما هستید و نماد مظلومیت مردم ایران. مسیر گفت و گوی ما رفت به سمت سابقه ایشان... ‼️ عجیب بود به قول خودش سال ۸۸ جزء جنبش سبز بودم، همان سال به حالت قهر از جمهوری اسلامی، انگلیس آمدم. نزدیک به ده سال طول کشید تا کاملا غرب را شناختم و فهمیدم دموکراسی و آزادی بیان در اینجا هیچ واقعیتی ندارد. 🔔 از طرف دیگر شخصیت حاج ق ا س م مرا یک بار دیگر به کشور و نظامم برگرداند. من با اینکه این ماجرا برایم گران تمام می‌شود به همه عالم می گویم که شیفته سردار دلهایم و وصیت کردم هر جای این کره خاکی از دنیا رفتم، جنازه ام را مزار حاج قاسم ببرند. 📩 به خدا شهید زنده است سندش این ارتباط ایشان با سردار است. 🔑🔑 جمله نهایی و طلایی آقای کاظمی: من برای بردن آبروی حقوق بشر غربی، قید اقامتم را هم زدم. مدد کنید و آبروی این دا ع ش مسلکان را با هم ببریم. ✏️ نوشته استاد حسین کاظم‌زاده ♨️خبرهای داغ سیاسی را دنبال کنید👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
⭕️ جابجایی مرزهای وقاحت توسط دو نفر از نامزدها، نتیجۀ ۲۵سال سکوت حوزه در موارد مشابه قبلی است ⭕️ اینکه شورای نگهبان الان و در گذشته جرأت اقدام نداشته، به‌خاطر همین سکوت‌هاست ⭕️ استانداران و رؤسای بانک‌ها در ادوار مختلف، این وقاحت را محکوم کنند خاذلین و ساکتین، روز قیامت باید جواب بدهند 🔻مدرسه عالی شهید مطهری-در میان جمعی از علما ➖امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: اگر کسانی که لایق نیستند، بر شما قدرت پیدا کردند، ریشه‌اش این است که شما از یاری‌کردن حق، دست برداشتید و زشتی باطل را نشان ندادید. (نهج‌البلاغه.خطبۀ۱۶۶) ➖دیروز مرزهای وقاحت، توسط دو نفر از نامزدهای ریاست‌جمهوری و رجال سیاسی مذهبیِ کشور جابجا شد؛ آن‌هم با دروغ‌ها و توهین‌های صریح! من اصلاً به نتیجۀ انتخابات کاری ندارم، اما چرا باید این اتفاق بیفتد؟ چون وقتی حدود ۲۵سال پیش این روش در سیاست‌ورزی آغاز شد، حوزۀ علمیه تقریباً ساکت بود. چون وقتی رئیس‌جمهور فعلی و معاون او به همین روش در انتخابات‌های قبلی سخن گفتند، حوزه عموماً ساکت بود و کسی نهی از منکر نکرد. ➖چون اهل تبلیغ و اهل علم، در مقابل این باطل ساکت بودند و موجب وهنِ باطل در جامعه نشدند، کسانی که به درس و بحث خارج و داخل مشغولند، وهن و زشتی این روش باطل را به مردم نشان ندادند و حق را در این زمینه نصرت نکردند. ➖مشکل بنده در جامعه، با این‌طور افراد وقیح نیست که دیروز در مناظره وقاحت خود را نشان دادند، مشکل اینجاست که چرا وهنِ اینها و سخن باطل اینها نشان داده نمی‌شود؟ چرا نهی از منکر نمی‌شود و حق نصرت نمی‌شود؟ ➖چرا شورای نگهبان جرأت نمی‌کند، چرا دفعات قبل که دروغ و وقاحت را در نامزدهای ریاست‌جمهوری می‌دید، جرأت نکرد آنها را از ادامۀ بازی باز بدارد؟ مثل کاری که یک داور در بازی فوتبال انجام می‌دهد و کارت قرمز می‌دهد. این به‌خاطر همین سکوت‌هاست. ➖به‌دلیل اینکه نصرتِ حق و توهین باطل در جامعۀ ما نمی‌شود؛ البته به‌قدر کافی یا با ادبیات مؤثر، یا با روش و بیان قوی. خیلی‌ها جزو خاذلین و ساکتین هستند، و روز قیامت باید جواب بدهند. ➖چند عدد استاندار مثل یکی از این نامزدها در کشورمان داریم که حاضرند این‌طور وقیحانه به‌خاطر خودشان یا باند سیاسی‌شان دروغ بگویند؟ آیا نباید استانداران از چنین وقاحتی، تنزّه بجویند؟ استانداران ادوار مختلف بگویند که ما این‌مقدار وقاحت را محکوم می‌کنیم. ➖رؤسای بانک‌ها چند نفرشان مثل یکی از این نامزدها هستند؟ کسی که مال مردم، در اختیار اوست! شما انتظار دارید توسط این‌طور افراد چه اتفاقی در کشور بیفتد؟ آیا مملکت با این‌طور افراد به آبادانی می‌رسد؟ ➖آیا میان استانداران یا رؤسای بانک‌ها افرادی شبیه این دو نامزد داریم؟ اگر مسئولین ما چنین افرادی هستند، دیگر مردم نمی‌توانند احساس امنیت کنند. ➖چرا سیاستمدارانی که از راه باطل رأی آوردند و امروز مملکت ما را به این بحران و بن‌بست کشاندند، از میان مردم رأی جمع کردند؟ من مقصر را حوزۀ علمیه می‌دانم، در میان ما کسانی هستند که حق‌گویی را ساکت می‌کنند. ➖فرمود: کسی که مبلّغ دین می‌شود نباید از احدی بترسد! اهل علم اگر بترسند، مردم به کجا پناه ببرند؟ مردم در آغوش چنین استانداران و بانکدارانی قرار می‌گیرند! ➖باید روشنگری کنیم و اینهایی که مرز وقاحت را در عرصۀ سیاست جابجا می‌کنند و دیگر اخلاقی برای جامعه باقی نمی‌گذارند، از عرصۀ سیاست بزداییم. تا انتخابات بعدی، کسانی در عرصه بیایند که به‌خاطر افکار عمومی، به خودشان جرأت ندهند که بخواهند دروغ‌پراکنی و اغواگری کنند. @Panahian_ir
🔻واسازیِ حکم امام خمینی دربارۀ اعدامِ منافقانِ زندانی: فهمِ منطقِ «بر سرِ موضعِ نفاق بودن» مهدی جمشیدی [1]. در حکمی که امام خمینی در مردادماه سال 1367 به منظور اعدام آن دسته از منافقینی که «بر سرِ موضع نفاق خود، پافشاری کرده و می‌کنند»، سه عنوان به آنها نسبت داده شده است: «ارتداد»، به دلیل این‌که برخلاف ادّعای‌شان، هیچ به اسلام معتقد نیستند؛ «جاسوسی»، به دلیل این‌که اخبار محرمانۀ انقلاب را در اختیار رژیم بعث عراق قرار می‌دهند؛ «محاربه»، به دلیل این‌که در شمال و غرب و جنوب کشور، جنگ کلاسیک را بر ضدّ انقلاب در پیش گرفتند. امام از این وضع نتیجه می‌گیرد «کسانی که در زندان‌های سراسر کشور بر سرِ موضعِ نفاقِ خود، پافشاری کرده و می‌کنند، محارب و محکوم به اعدام می‌باشند». [2]. آنچه محلّ اشکال است، این است که اگرچه عنوان «ارتداد»، بر منافقانِ زندانی نیز اطلاق می‌شود، امّا ازآنجاکه بسیاری از آنها از سال 1360 در زندان به سر برده‌اند، امکان «جاسوسی» و «محاربه» نداشته‌اند که بتوان آنها را به علّت ارتکاب این اتهامات، محکوم به اعدام کرد. چرا باید جاسوسی و محاربۀ منافقانِ آزاد و بیرون از مرز کشور، به پای منافقانِ اسیر و دربند نوشته شود؟ مگر «بر سرِ موضع نفاق بودن»، به معنی محاربه است؟ و مگر «بر سرِ موضع نفاق بودن»، فعل صادر شده است که با استناد به آن، حکم محارب را بر آنها روا شمرد؟ [3]. برخلاف برخی پاسخ‌ها، امام خمینی در این حکم هیچ اشاره‌ای به جنایات منافقان در سال 1360 یا برنامه‌ریزی آنها برای شورش در زندان‌ها نکرده است؛ یعنی نگفته چون آنها در آغاز دهۀ شصت، چنین‌وچنان کرده‌اند، پس محارب به‌شمار می‌آیند، یا چون قصد داشتند در زندان، آشوب برپا کنند و به منافقانی که به ایران حمله کرده بودند، بپیوندند، باید آنها را محارب قلمداد کرد. [4]. آنچه موجب اتّحاد و همسانی «منافقانِ آزاد» و «منافقانِ زندانی» در حکم محاربه شده است، «عمل» نیست، بلکه «نظر» است؛ به این معنی که چنانچه منافقانِ زندانی، با وجود اقدامات منافقانِ رها - که دست به محاربه بر ضدّ نظام اسلامی ‌زده‌اند - همچنان از گروهک منافقین «دفاع» می‌کنند و آن را «برحقّ» می‌شمارند، از آنها هستند (و چه‌بسا در صورت پایان‌یافتن مدّت حبس خود نیز، به آنها خواهند پیوست). «جنگ کلاسیک آنها در شمال و غرب و جنوب کشور» که امام خمینی از آن، محارب‌بودن منافقان را نتیجه گرفت، فعلی است که «منافقانِ غیرمحبوس» انجام دادند، و ازاین‌رو، «پافشاری بر سرِ موضع نفاق»، ملاک محارب‌بودن «منافقانِ زندانی» معرفی شده است. «بر سرِ موضع نفاق بودن» به معنیِ آن است که منافقانِ زندانی، در حکم یک «واحد مشترک» با منافقانِ رها هستند. [5]. و به علّت این‌که ورود منافقانِ رها در جنگ کلاسیک بر ضدّ حکومت اسلامی، پس از سال‌های اوّلیّۀ انقلاب صورت گرفته است، امام خمینی با مطرح‌کردن قید «بر سرِ موضع نفاق ماندن»، آنچه که در «گذشته» واقع شده است را به زمان حال تعمیم نمی‌دهد، بلکه «اکنون» را ملاک می‌انگارد و آن دسته از «منافقانِ زندانی» را محارب قلمداد می‌کند که با وجود جنگ کلاسیکِ «منافقانِ رها» بر ضدّ حکومت اسلامی، همچنان خود را «متعهّد» و «وفادار» به سازمان منافقین می‌شمارند. پس آنچه که منافقانِ زندانی در «گذشته» انجام داده‌اند یا به آنها معتقد بودند، ملاک نبوده است. [6]. «بر سرِ موضع نفاق بودن» از دو امر حکایت می‌کند: یک امر «قلبی» و «فکری»، و آن عبارت از این است که منافقان زندانی، محاربۀ سازمان منافقین با حکومت اسلامی را «صواب» و «برحقّ» می‌شمارند، و یک امر «عملی» و «عینی»، و آن عبارت از این است که ظنّ قوی آن است که پس از رهایی از زندان، به سازمان منافقین خواهند «پیوست» و جبهۀ محارب را «تقویّت» خواهند کرد. استنباط نخست، «قطعی» است و استنباط دوّم، «ظنّی». دست‌کم استنباط نخست، که بر رضایت باطنی و درونیِ منافقان زندانی بر محاربه دارد، موجب می‌شود که حکم واحدی بر هر دو دستۀ منافقانِ «زندانی» و «غیرزندانی» جاری شود. ا‌زطرف‌دیگر، اینان امکان و مجالِ عمل و اقدام نیز نداشته‌اند که محارب بودن یا نبودن‌شان از این طریق مشخّص شود. بنابراین، تنها ملاکی که باقی می‌ماند، «بر سرِ موضع ماندن» است. ازاین‌رو، ایشان ملاک تفکیکِ «منافقانِ زندانیِ محارب» از «منافقانِ زندانی غیرمحارب» را «بر سرِ موضع ماندن» معرفی کرده است، نه این‌که به‌طور کلّی، همۀ منافقانِ زندانی را به دلیل جنایت‌ها و خیانت‌های «گذشته»‌شان، یا به دلیل جنایت‌های «منافقانِ رها»، محارب شمرده و محکوم به اعدام کرده باشد. [7]. حکم امام خمینی، مصداق اقدامی است که حضرت امیر - علیه‌السلام- در جنگ صفین با اسرای لشکر معاویه انجام داد. https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
💠 هیات یاوران نور برگزار می کند: ✅ مناسبت : جلسه هفتگی ☑️ ویژه : برادران ✔️ سخنران دینی : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا عباسی کیا ◀️ تحلیل مسائل اقتصادی : استاد میثم صالحی ✅ با نوای : مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام ⬅️ زمان برگزاری : چهارشنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۴/۰۹ از اذان مغرب و عشاء ❌ برگزاری مراسم به صورت حضوری و با ظرفیت محدود و رعایت پروتکلهای بهداشتی 🏠 مکان : حسینیه حضرت زهرا (سلام الله علیها) ✨ آدرس : شهرري خ.ش.غیوری مقابل باغ ظهیر پ۲۳۵ 🔰 گروه فرهنگی هیئت یاوران نور 🆔️Telegram:@yavaran_noor135 🆔 Soroush: @yavaran_313 🆔 Soroush: @yavaran_noor135 🆔 eitaa: @yavarannoor_110