فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✊نطق مهم حضرت آیت الله وفسی درباره بی تفاوتی مسئولین نسبت به امور دینی مردم
❓کجایند سرداران سنگر امر به معروف و نهی از منکر ؟!
❌فاصله وحشتناک برخی از ائمه جمعه، نسبت به حضرت امام -ره-
☄️#نشر_حداکثری
#حاج_علی_اکبری
🌍 eitaa.com/shakhes3 ایتا
🌍splus.ir/shakhes.1 سروش
❗️آقای حاج علی اکبری اینها را هم منع کنید❗️
۱از۲
می فرمایند: "طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل [مبارزه با فساد و عدالت خواهی] بصورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!"
❗️آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبه ها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:
1⃣ امام جمعه کوفه!
ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه بعنوان مرکز حکومت؛ از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن #خانه_جعفر به ورثه اش!
- بازگرداندن زمین های تقسیم شده #خیبر بین عده ای معلوم !
سخن گفته اند.(۱)
می بینید بشدت مصداقی و معین است! نمونه های بیشتر هم در مجموعه خطبه های ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهج البلاغه سانسورش کنند تا امام جمعه ای تأسی نکند!
2⃣ امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)!
فرموده اند: "طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است #بین_بزرگراه_بابائی_تا_ارتفاعات_قوچک ، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا می روم و ارتفاعات را حرکت می کنیم، راه می رویم. هر وقت آنجا می روم دلم می لرزد، چون می دانم ده ها چشم طمع کار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! می دانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش می لرزد، یک بوستان بزرگ شاید چند صد هکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به #ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و #وزارت_اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد"(۲)
این امام جمعه تهران از پدیده کوه خواری در شهر سابقشان مشهد هم گفته اند!
❓آقای حاج علی اکبری بگوید؛ آن امام جمعه "عدالتخواه مصنوعی(!)" چیزی غیر از این جنس حرفها درباره منطقه خود می گفت؟!
❗️آقای حاج علی اکبری بجای طرح فسادها(زمین خواری ها و کوه خواری های آشکار و...) در خطبه ها، #صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح می کند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. میفرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه می دانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!
❓وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمی کند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان می تواند مانع فساد کوه خواری و... در منطقه اش شود؟!
❗️اگر یک در هزار مثل همین نمونه یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی میشود مسأله را حل کرد؟!
در خوشبینانه ترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بی خبرید!
🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود!
⏪ ادامه در بخش بعد
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
❗️آقای حاج علی اکبری اینها را هم منع کنید❗️
۲از۲
🔘 ورودهای مصداقی مذمومی که منع نمی شود!
از ورود موردی و منطقه ای در تبعیض و فساد (مثل هفت تپه ها و هپکو ها و کوه خواری ها و...) منع می کنند؛ در حالیکه باید از ورودهای جناحی بنا به دستور صریح امامین انقلاب منع کنند که نمی کنند و نماز جمعه را حتی برای همه گرایش های اصولگرا نگذاشته اند!
این دستور صریح رهبر انقلاب است:
"من فقط دو سه نکته را مورد تأکید قرار میدهم: یکى، این #حالت_پدرانه برخورد کردنِ آقایان در شهرها و در مراکز نماز جمعه [است]؛ این واقعاً مهم است. یکى از خطرهایى که انقلاب را تهدید میکند -که انشاءالله اگر یادم نرود دو سه جملهاى عرض میکنم- همین است که مردم دچار دودستگى بشوند و جناحبندى و صفبندى و خط و خطوط بر مردم حاکم بشود.
اگر امامجمعه به زبان بگوید که من به جایى وابسته نیستم، جناحى را تقویت نمیکنم، حتّى در نماز جمعه این را تأکید هم بکند، امّا در واقع اینجور نباشد، مردم میفهمند. اینجور نیست که ما که در تریبون نماز جمعه هستیم، به مردم بگوییم ما به هیچ طرف وابستگى نداریم، با کسى کارى نداریم، از کاندیدایى -کاندیداى مجلس- حمایت نمیکنیم، ما پدر همه هستیم، امّا در کنار حرفهایمان، با تعبیراتمان، با گوشه کنایههایمان، با بعضى از کارهاى جنبى برخلاف این گفته و ادّعا عمل کنیم! مردم زود میفهمند. این اشتباه است که ما خیال کنیم که مردم به زبانْ فریب میخورند و خیال میکنند ما به یک طرفْ گرایش خاصّى، به یک جناحْ تمایل خاصّى یا تقویت خاصّى نداریم؛ نه، مردم این را حس میکنند و اختلاف بین قول و عمل امامجمعه اثر معکوس هم خواهد بخشید. من عرض میکنم واقعاً باید آقایان ائمّهی جمعه، پدرانه برخورد کنند."(۳)
❗️اگر آقای حاج علی اکبری از نمونه های خروج از این دستور و ورودهای مصداقی جناحی مذموم بی خبرند تا جوانان انقلابی برایشان از برخی ائمه جمعه مشهور فهرست و مستند کنند!
❗️در برخی مراکز استانها کار به جایی کشیده که بسیاری از نیروهای انقلابی و حتی اصولگرا در نماز حاضر نمیشوند، چون امام جمعه محترم فقط یک گرایش از اصولگرایی را قبول و تقویت می کند و لیست و گروه فعال دیگر را شدیدا نفی و طرد می کند!
❗️برخی سابقین شان رسما و علنا در تشکلی سیاسی برای لیست بندی انتخابات حضور هم یافتند و این اصلا پدیده نادری نیست!
❗️واقعا عجیب و جالب است که رئیس شورای سیاست گذاری نماز جمعه در این ورودهای مصداقی مذموم هیچ عملکرد و خط کشی ای ندارد و ورود موردی و منطقه ای علیه تبعیض و فساد را با آن طاق زده است!
.........................
۱.الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهج البلاغه آورده است
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
اگر ملانقطی نگوید این سخنان امام جمعه تهران در خطبه انشاء نشده است!
۳.https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2124
📝محسن قنبریان ۱۴۰۰/۸/۶
☑️ @m_ghanbarian
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻در برابر استفادهی ابزاری از مرجعیّت
✍️مهدی جمشیدی
🔹 یادداشت این حقیر در نقد سخن یکی از بزرگان گرانقدر حوزه، با واکنشهای مختلفی روبرو گردید. از آن جمله، برخی نیروهای سیاسیِ حوزوی که وابسته به جریانِ «چپِ سیاسی» هستند، هوچیگری به راه انداختند و نسبتهای ناصوابی را روا داشتند که بر من دشوار آمد. برای کسیکه «مقلّد» است و دل در گروی «اسلام» دارد و «اسلامِ منهای روحانیّت» را «اسلامِ منهای اسلام» میداند و مرجعیّت را «قلّۀ عظمت شیعه» میانگارد، تلخ است چنین برداشتهای سوگیرانه و تفسیرهای غرضورزانهای که جز در «سیاسیکاری» و «معادلاتِ غیرمعرفتی» ریشه ندارند.
🔹 جریانهای «تکنوکرات» و «لیبرال» که در خاک ناپاکِ دولتهای سازندگی و اصلاحات روییدهاند، همواره در پیِ این بودهاند که از مرجعیّت، یک نیروی «منتقد» و «در برابر انقلاب» بیافرینند تا به این واسطه، فشار را تشدید کنند و انقلاب را به راهی که بیراهه است سوق بدهند. در واقع، برنامۀ ناگفتۀ آنها، «سوءاستفاده از مرجعیّت شیعه» است؛ میخواهند سخنشان از «زبان مرجعیّت» گفته شود تا مخالفتها و مقاومتها خاموش شوند. آنها به دنبال «توجیهسازیهای دینی» برای نسخۀ سیاستیِ خویش هستند و ازاینرو، «چشم طمع» به مراجع دارند و خواهان «استفادۀ ابزاری» از آنها هستند. پس مسألۀ آنها، «سپرکردن مراجع» است برای هدفهای تجدُّدیشان، نه «دلسوزی» برای مراجع و «حمایت» از آنها.
🔹 هر چند مراجع بزرگوار، اهل تشخیص و تمیز هستند، امّا چنانچه سخنی از ایشان در جامعه منتشر گردید که به دستمایۀ «استفادۀ ابزاریِ لیبرالها و تکنوکراتها» تبدیل شد، چه باید کرد؟! آیا باید سکوت کرد تا این توطئۀ نانوشته و مخرّب، تثبیت شود؟! یا باید «دلسوزانه» و «صمیمانه» موضعگیری کرد و توصیۀ به حقّ کرد و مجال نداد که جریانهای سیاسیِ بدنام و بدپیشینه و نفوذیهای این دفتر و آن دفتر، و پارهای آقازادههای بیگانه با زهد و بیتعلّقیِ مراجع بزرگوار، فرصتطلبی کنند؟! «حقّ» و «صلاح» کدام است؟!
🔹 جالب است که نیروهای تکنوکرات و لیبرال که پرچم «آزادی» و «دموکراسی» را در ایران به دست گرفته و به «لوترها و کالونهای معمّمِ» نقشۀ رفورمِ دینی تبدیل شدهاند و بر منبرهایشان، «مواعظ جان لاکی» میخوانند، یک سخن منتقدانه را بر نمیتابند و برای «سرکوب منتقد»، نمایش مبتذلِ رسانهای میسازند و از دین و «اسلام» و «اخلاق» و «مرجعیّت» و «روحانیّت» و «حوزه» هزینه میکنند! اینهمه ولخرجی و گشادهدستی بدان سبب است که دست در انبانِ «اعتبارِ اجتماعی و قدسیِ حوزه» بردهاند، نه جیب خویش. «دینسازی» و «دینفروشی» میکنند تا «اسلامِ انقلابی» را مغلوب، و «لیبرالیسم» را مسلّط کنند. دیروز، در صف «مارکسیسم منافق» بودند و امروز در صف «لیبرالیسم منافق». و چهها که نمیکنند با «ضروریّات و مسلّماتِ اسلام» تا جامۀ «لیبرالیسم» به اندام آن موزون افتد. بیجهت نبود که آیتالله خامنهای تصریح کرد که دشمن در پیِ «استحالۀ نظامِ جمهوری اسلامی» است؛ چنانکه ممکن است حتّی فردی «معمّم» در رأس آن قرار گیرد، امّا هیچ خاصیّتِ قدسی و سیاستی بر این حضورِ نمادین، مترتّب نشود. و بیدلیل نیست اینهمه تأکید آیتالله خامنهای بر «نظریۀ نظام انقلابی» و اینکه حوزۀ مطلوب، «حوزۀ انقلابی» است.
🔹 یادداشت این حقیر، تند و گزنده بود، امّا این غلظت و تعدّی معطوف به جریانهای «تکنوکرات» و «لیبرال» بود که نان مردم را ربودند و سقف معیشت را بر سرشان فرو ریختند و وضع ناگوار امروز را رقم زدند. اینان که رسم «شارلاتانیسم مطبوعاتی» را از روزنامههای زنجیرهای عهدِ تاریک اصلاحات به ارث بردهاند و نام و نشان حوزوی را نیز ضمیمۀ خویش ساختهاند، یادداشتی را که آمرش، «وجدان اسلامی و انقلابیام» بوده است را به آمر «بیرونی» نسبت میدهند و مرا که تعلّق و تعهّد عمیقِ ایمانی به اصالتهای اسلامی و حوزوی دارم، «در برابر مرجعیّت» تعریف میکنند تا بازیِ سیاسیِ آلوده و منفعتطلبانهشان کامل شود، غافل از اینکه همان یادداشت نحیف، محاسباتشان را در هم ریخت و غرضشان را نقش بر آب کرد. قصد آن داشتند که بهتدریج، از ظرفیّتِ مرجعیّت برای «بازیسازی سیاسی» و «بازسازیِ سیاسیِ» خویش بهره ببرند و مرجعیّت را هزینه و هیزمِ آتشِ فتنۀ خویش سازند، امّا گمان نمیبردند که کسانی به بازی وارد شوند که دلنگران «حریم» و «اعتبارِ» مرجعیّت شیعه هستند و «صادقانه» و «خالصانه»، سخن حقّشان را با آنها در میان میگذارند؛ هر چند رسانههای لیبرالها و تکنوکراتها، سیل دشنامها و تهمتها را نصیبشان کند.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️نگرانی استاد علوی بروجردی از استقلال حوزه
🔸 حوزه مستقل است.
🔸 مرجعیت مستقل است.
🔸 نظام ولید حوزه است.
🔹 ایشان (حضرت آیت الله صافی) در دیدار این مسؤول (دکتر قالیباف) فقط احوالپرسی و تعریف و تمجید کند؟
🔹 این روزگار مردم که اینجور هست! این فقر و فاقه، این مصیبتها... این مرجع نسبت به اینها نمیتواند ساکت باشد و باید احساس مسؤولیت کند و باید تذکر بدهد.
✍️مناهج
🔻دغدغه و غیرت نسبت به حفظ ساحت مرجعیت بسیار پسندیده و بلکه لازم و ضروری است. قبلا هم گفتیم نقد و تذکر به آن نویسنده برای رعایت حرمت و حریم مرجعیت درست است.
⚠️ اما رعایت انصاف در نقد نیز بسیار لازم است:
کسی ادعا نکرده حوزه مستقل نیست؛ کما اینکه کسی ادعا نکرده مرجعیت باید خدای ناکرده مجیزگوی مسؤولین باشد.
این نحو بیانات استاد علوی بروجردی بگونهای داغکردن فضا و افزودن بر تشنجات است.
🔻 واعظان کاین جلوه در محراب و منبر میکنند چرا وقتی خود به همراه هیأت همراه (اعضای نشست اساتید) خدمت آقای روحانی (رییس جمهور وقت) رسیدند یکسره قدردان و مجیزگو شدند و امروز دم از فقر و فاقه مردم میزنند؟
❓چرا آن جلسه را تبدیل به انتقال دغدغههای مردم نکردند و استقلال هویت خویش و استقلال حوزوی بودن خویش را عیان نساختند؟
❓جناب علوی بروجردی! چرا با مسبب وضع موجود و بانی فقر و فاقه مردم برخورد انتقادی و جدی نداشتید؟!!
❓چرا به دولت قبل نگفتید همه هستی و معیشت مردم را به ارتباط با آمریکا گره نزند؟ و رابطه با آمریکا را رابطه با دنیا جلوه ندهد؟
@Manahejj
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️آقای علوی بروجردی؛ اینجا جمهوری اسلامی است نه اروپای قرون وسطی
🔹نقد رجانیوز به مواضع حضرت آیتالله صافی گلپایگانی حفظه الله در دیدار با رئیس مجلس، واکنشهای زیادی به همراه داشته است. یکی از این واکنشها مربوط به سخنان آقای علوی بروجردی است که متاسفانه اصل نقد و محتوای آن را به حاشیه برده و در فضایی غیرمنطقی به مساله پرداخته است.
🔹آقای علوی بروجردی با حرارت بالا از دغدغه مرجعیت برای مردم سخن میگوید و میپرسد آیا انتظار دارید ایشان در دیدار با مسئولان فقط تعریف و تمجید کنند؟ همانگونه که گفته شد، اصل سخن رها شده و با استفهام نابجا مسیر نقد منحرف شده است. چه کسی گفته باید در حضور مسئولان فقط تعریف و تمجید کرد؟ اتفاقا نکته همینجاست که چرا در هشت سال گذشته در برابر مسیر غلطی که پیگیری میشد سخنی شنیده نشد؟ نقد اینجاست که چرا مفاهیم بلند انقلاب از جمله «استکبارستیزی» به «قهر» با دنیا فروکاسته میشود؟
🔹آقای علوی! کسی انتظار تمجید و تعریف ندارد، بگذریم از اینکه عدهای هشت سال در این کشور هر چه خواستند کردند و جز تعریف و تمجید نشنیدند، حتی زمانی که از جواز نقد پیامبر(ص) سخن گفتند، ولایت امیرالمومنین(ع) را ناشی از مقبولیت مردمی دانستند و درباره مذاکره سیدالشهداء(ع) با عمرسعد نظریه دادند.
🔹آقای علوی بروجردی؛ مساله دقیقا همین است که برخی حضرات علما و مراجع معظم تقلید غیر از زمانی که کسی به دیدارشان نرفته، سخنی برای مردم ندارند. چرا در سالهای طولانی که پایههای استقلال نظام با اقدامات دولت روحانی به لرزه درآمده بود کسی به یاد مردم نبود؟ در آبان ۹۸ و سیل و زلزله چرا کسی به یاد مردم نبود؟ زمان تاراج اموال بیتالمال توسط نزدیکان دولت روحانی و فروش کشور چرا کسی به یاد مردم نبود؟
🔹امروز لباس «حمایت از مردم» به تن کسانی که سقف دغدغهشان در اوج غربت نظام اسلامی و خرد شدن استخوان مردم زیر بار تورم و گرانی از «تعطیلی فلان مناسبت» و «جشنهای نهم ربیع» بالاتر نرفت، کمی زار میزند.
🔹جنابعالی چنان از استقلال حوزه سخن میگویید که گویا نظام را بدهکار حوزه میدانید و فراموش کردهاید که حمایتهای جمهوری اسلامی باعث احیای حوزههای علمیهای شد که در سالهای میانی حکومت پهلوی در آستانه تعطیلی و حذف کامل بود. هر چند ناکارآمدی، سستی و فاصله عمیق جریان سنتی حوزه از مبانی انقلاب به حدی بود که امروز بخش مهمی از حوزه علمیه را به وضعیتی دچار کرده که فرسنگها با حوزه مطلوب فاصله دارد.
🔹مردم از آن چه در سالهای قبل گذشت فهم روشنی دارند و به خوبی کسانی که دغدغه مردم را داشتند به خاطر سپرده است. تئوری تعامل گسترده با دنیا! را هم سنجیدهاند و بدون اینکه نیاز به گفتن کسی باشد، آثار آن را در زندگی روزمره خود مشاهده میکنند. جای تعجب است که در چنین شرایطی و پس از هشت سال دوباره قرار باشد چنین توصیههایی آن هم به بهانه حمایت از مردم به گوش برسد و صدای کسی هم درنیاید. اینجا جمهوری اسلامی است و مناسبات آن با کلیسای قرون وسطی و تکفیر منتقدان کشیشها بسیار تفاوت دارد.
🔹قبلا گفتیم و باز هم میگوییم، انقلاب خمینی آن اسلامی که استکبارستیزی را قهر با دنیا میداند را به رسمیت نمیشناسد. جمهوری اسلامی برای «نابودی طاغوت» و «محو استکبار» طرح و برنامه دارد و این را با رفاه مردم در تعارض نمیبیند. هشت سال گذشته کارنامه روشنی است از عملکرد کسانی که با حمایت همین تفکر، استکبارستیزی را به قهر با دنیا تقلیل دادند و رفاه مردم را هم نابود کردند. اینجا جمهوری اسلامی است، نه اروپای قرون وسطی!
🔹ضمنا؛ مژدگانی که گربه زاهد شد، این روزها اصلاحطلبان هم نگران مرجعیت شدهاند!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️یکبام و دو هوا در دفاع از ذخایر حوزه
✍️حجت الاسلام احمدحسین شریفی
🔷چندروزی است که یکی از نویسندگان جوان و دغدغهمند (دکتر مهدی جمشیدی)، در نقد یکی از موضعگیریهای سیاسی آیتالله العظمی صافی گلپایگانی (حفظه الله) نکتهای مختصر در کانال ایتایی خودش منتشر کرده است. اما بلافاصله پس از انتشار آن مطلب کوتاه ایتایی، شاهد به جوش آمدن غیرت اسلامی بسیاری از گروههای سیاسی و علمی حوزوی هستیم. آنان به حق در دفاع از شأن مرجعیت و لزوم حفظ حرمت مرجعیت سخن میگویند و مینویسند. خداوند از همه آنان این غیرت دینی را قبول کند.
جالب است که پیش از همه جریانهای سیاسی و علمی حوزوی و حتی پیش از نهادهای رسمی حوزوی، «جریان سیاسی غربگرا» در کشور ما، که در عمل هیچ اعتنایی به توصیههای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی مراجع بزرگوار، از جمله حضرت آیتالله العظمی صافی گلپایگانی، نداشتهاند، به حمایت همهجانبه از این مرجع بزرگوار قیام کردهاند و خواستار «برخورد سخت» با آن نویسنده جوان هستند. البته امیدوارم که این حمایتها و غیرتها فقط به دفاع از یک موضعگیری سیاسی (که به زعم و خیال باطل آنها در راستای موضعگیریهای سیاسیشان بوده است) منحصر نشود. بلکه جرأت و شجاعت حمایت از همه دیدگاههای این مرجع عالیقدر و عظیم الشأن از جمله دیدگاههای ایشان درباره حجاب و موسیقی و ربا و فعالیتهای اجتماعی زنان و حقوق اسلامی و ... را نیز داشته باشند. یعنی فی المثل اگر کسی در نقد دیدگاه این عالم عظیمالشأن در باب حجاب یا موسیقی هم سخنی گفت، نه تنها با همین شدّت و حدّت علیه او موضعگیری کنند! بلکه دست کم خودشان در گفتار و نوشتار و رفتار به دیدگاههای فرهنگی و اقتصادی این مرجع بزرگوار پایبند باشند؛ تا این حمایت آنها شائبه سوء استفاده سیاسی از این مرجع بزرگوار را نداشته باشد.
🔶در عین حال، به عنوان یک طلبه ناچیز، گلایهای از بزرگان حوزوی هم دارم و آن اینکه حتماً به خوبی میدانید که از روز رحلت #علامه_حسنزاده آملی تاکنون به صورتی بیوقفه، سیل تهمتها و افتراها و لعنها و ناسزاها از سوی عدهای از مخالفان ولایت و همچنین عدهای از روحانیان مخالف فلسفه و عرفان به سوی آن علامه ذوفنون و افتخار علمی حوزههای علمیه و جهان تشیع روانه شده است! (تهمتها و ناسزاهایی که یک میلیونیوم آنها در نوشته این نویسنده جوان در نقد آیتالله صافی گلپایگانی وجود ندارد). عدهای از سکولارهای عمامه به سر و بعضاً خارجنشین، علامه حسنزاده را به جرم دفاع از حریم ولایت و حمایت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، به باد تهمت و ناسزا و فحاشی گرفتهاند. و عدهای از مخالفان حوزوی فلسفه و عرفان هم، از هیچگونه حرمتشکنی و هتاکی و ناسزایی علیه آن مرد بزرگ دریغ نورزیدهاند. شخصیتی که رهبر فرزانه انقلاب او را «عالمی ربانی» و «سالکی توحیدی» و «از چهرههای نادر و فاخری» معرفی کردند که «نمونههای معدودی از آنان در هر دورهای چشم و دل آشنایان را مینوازد». اما دریغ از یک موضعگیری رسمی از سوی نهادهای حوزوی یا حتی عالمان بزرگ حوزوی در محکومیت این رفتارها!
از خدای بزرگ میخواهم به همه توفیق «شناخت حق»، «عمل به حق» و «نشر و گسترش حق» را عنایت بفرماید.
#حوزه_انقلابی
#حوزه_سکولار
@Ahmadhoseinsharifi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔴آقای حاجعلی اکبری! رحیمپور ازغدی و مطیعی هم بخاطر ذکر مصداق فساد حذف شدند؟
🔹با اینکه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اطلاعیه خود پیرامون برکناری حجتالاسلام لواسانی از امامت جمعه لواسان دلایلی از قبیل زمان کم، سر نزدن به روستاها، عدم فعالیت فرهنگی و مستقر نبودن در منطقه را بهانه کرده بود، اکنون با سخنان جدید رئیس این شورا مشخص شده که مشکل نه با این موارد، بلکه اساسا ایراد به روش او در عدالتخواهی بوده است.
🔹باید از آقای حاجعلی اکبری سوال کرد که چرا شورای تحت امر ایشان در ماجرای عزل امام جمعه لواسان تا این میزان غیرشفاف عمل کرده و دلایلی خلاف واقع را برای برکناری او اعلام کرده است؟ (حجتالاسلام لواسانی موارد ادعایی شورا را رد کرده بود.)
🔹ایشان که بر روی ذکر مصداقی فساد در تریبون نماز جمعه اسم پوپولیسم میگذارند، لطفا بفرمایند نسبتهای کذبی که به آقای لواسانی دادند مصداق چیست؟
🔹این چه شریعت و اخلاقی است که مهر و عطوفت آن فقط شامل حال مفسدان و خائنین به بیتالمال است و تیغ تیزش تریبونهای صریح نهی از منکر را هدف میگیرد؟
🔹لطفا توضیح دهند که برخورد این شورا با استاد رحیمپور و میثم مطیعی چه علتی داشته است؟ آیا عملکرد هر دوی این افراد در تریبون نماز جمعه و عید فطر مورد تمجید صریح رهبری قرار نگرفت؟
🔹آیا تاثیر این سخنان رئیس شورای سیاستگذاری در کند کردن تیغ نهی از منکر ائمه جمعه واضح نیست؟ آیا مسئول یک نهاد به جای حمایت و پشتیبانی از عدالتخواهی و مبارزه با فساد باید سیستم را به محافظه کاری و سکوت فرابخواند؟
✍️ حسین اصغری
☑️ @enghlaabi | انقلابی
📷هم اکنون تجمع دانشجویان انقلابی در نماز جمعه تهران در اعتراض به رویکرد شورای سیاستگذاری ائمه جمعه
🔹محافظه کاری، قتلگاه انقلاب است.
☑️ @enghlaabi | انقلابی
سلام علیکم
قابل توجه دوستان و اعضاء گروه هیئت یاوران نور
حاج احمد آقای آذری در بخش آیسیو(ICU) بیمارستان بستری هستند.
خواهشمند است جهت شفای کل مریضهای کرونایی و غیر کرونایی ضمن قرائت حمد شفا، علی الخصوص برای حاج آقای آذری دعا بفرمائید.
با تشکر
روابط عمومی هیات یاوران نور
⭕️ حاجعلیاکبری و توقعات اضافی
▪️آنهایی که از رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه آقای حاج علی اکبری توقع اندیشه و اقدامات انقلابی دارند به این نکته توجه ندارند که: فاقد شیء نمیتواند معطی شیء باشد!
🔹 اگر روزی بزرگواری شبیه امام جمعه اهواز به جای حاج علی اکبری نشست آن وقت میتوان به بروز و ظهور رفتارهای انقلابی در نمازهای جمعه امیدوار شد.
دکتر #کوشکی
✅ تحلیل سیاسی و جنگ نرم
@tahlile_siasi
@tahlile_siasi
[Forwarded from گامی نو]
🔥امام جمعه، قاضی است؟
🔻«قضاوت» و «امامت جمعه»، از جمله شؤون «امام جامعه اسلامی» است که ایشان، غالبا این دو وظیفه را به افراد دیگر تفویض می کند.
🔻به عبارت دیگر امامان جمعهای که از سوی ولی فقیه اجازه اقامه نماز جمعه را دارند، طبعا شآن قضاوت ندارند و اگر با مصداق فساد یا تخلفی مواجه شوند، باید اسناد آن را به جایگاهی که از سوی ولی فقیه، اذن قضاوت دارد(مانند قوه قضاییه) ارجاع دهند و البته برای اجرای عدالت و حکم قضایی پیگیری و روشنگری کنند.
🔻به همین جهت ورود مصداقی و انتساب فساد به افراد، توسط امام جمعه یا دیگران بصورت عمومی و پیش از حکم قاضی، مجاز نیست و طبعا اگر فردی بدون حکم قطعی محکمه، در تریبونی متهم به فساد شود باید به او از همان تریبون اجازه دفاع داده شود، حتی اگر واقعا مفسد باشد!
🔻بنابراین اگر امام علی ع و یا در مراتب بعدی رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه وارد مصداق های فساد شده و دستوراتی می دهند، بخاطر این است که شؤون قضاوت، اجرا و افتاء، علاوه بر جایگاه امامت جمعه، در ایشان جمع است و این را نباید با کسی مانند امامجمعه که فقط یکی از شؤون امامت به او تفویض شده مقایسه کرد.
🔻بنابراین اکنون به روشنی می توان به پرسشهای زیر پاسخ داد:
🔸ایا نماز جمعه جای عدالتخواهی است؟
بله حتما
🔸آیا امام جمعه باید عدالتخواه باشد؟
بله حتما
🔸آیا پیگیری کامل مصادیق فساد، از وظایف امام جمعه هست
بله حتما
🔸آیا بیان مصداق فساد در نماز جمعه صحیح هست؟
بله و نه !! یعنی:
🔻اگر در مورد فسادی، حکمی توسط دستگاه قضایی صادر شده اما اجرا نمی.شود یا مفسدی با قلدری مانع اجرای آن می گردد، پیگیری و حتی اعلام امام جمعه از تریبون برای انجام حکم لازم است.
🔻اما اگر حکمی صادر نشده و صرفاً امام جمعه یا برخی از افراد و جریانها معتقدند که فسادی رخ داده است، تشخیص امام جمعه یا سایر افراد دغدغهمند، نمی توانند ملاک قطعی فساد باشد.
🔻زیرا اگر بنا باشد انتساب فساد و بزه به افراد، از مسیری به جز حکم قاضی و با تشخیص فلان فرد یا گروه باشد، آنارشیسم حاصل از این جنگل تشخیصها، فساد عظیمی را در جامعه ایجاد می کند!
🔹پ.ن۱: ممکن است معدودی اساسا کلیت صلاحیت دستگاههای امنیتی و قضایی را قبول نداشته باشند و راه اصلاح را فقط تشخیص خودشان از فساد بدانند، در این صورت آیا فاصلهای با براندازی عملی، باقی میماند؟
🔹پ.ن۲: عدالت، فقط سلبی و به قول بعضی، گردن شکستن و داغ و درفش نیست؛ عدالت در بسیاری از اوقات جنبه ایجابی دارد و انجام اقدامات تشویقی و انگیزه بخش نیر بخش مهمی از اجرای عدالت است.
✍️حمیدرضا ابراهیمی
✅ گامی نو: اورژانس تحلیل های فرهنگی، سیاسی👇
https://eitaa.com/joinchat/917307426Ceae7e94949
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️جهنمی هستی تو!
👤رحیم پور ازغدی
🌍 eitaa.com/shakhes3 ایتا
🌍splus.ir/shakhes.1 سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بدون تعارف؛ امثال رحیم پور به جای تکثیر از نمازجمعه ها حذف شدند که امروز وضعیت نمازجمعه به اینجا رسیده است...
@Sabeti ✅
♦️نگاهی به برداشت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب
🔹آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید
کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کردهاید
🔸قسمت اول
🔹 حمید رسایی: در ماههای گذشته تغییر امام جمعه لواسان که از جمله ائمهجمعه صریح اللهجه در مسائل مختلف روز از جمله موضوع مبارزه با فساد و رانتخواری و حمایت از حرکتهای عدالتخواهانه بود، شورای سیاستگذاری ائمه جمعه و رییس آن را با چالش مواجه کرد تا جایی که اخیرا فیلمی از آقای علیاکبری در فضای مجازی منتشر شده که نشان میدهد ایشان برای فرار از این انتقادات به بیانات رهبری معظم انقلاب استناد میکند که «طبق نظر امامین انقلاب، طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالتخواهی) به صورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!»
🔸آقای علیاکبری در سخنانش، این نوع فسادستیزی را دروغ بزرگ رسانهای دانست و قاطبه ائمه جمعه کشور را از جمله کسانی برشمرد که نسبت به فساد سکوت نکردهاند و در مواقع لازم به میدان آمده با مواضعشان جلوی فساد را گرفتهاند.
🔹ظاهرا اشاره رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به این بیانات رهبر معظم انقلاب است که فرمودند:
🔸«گفتمان عدالتخواهی را فریاد کنید؛ اما انتقاد شخصی و مصداقسازی نکنید. وقتی شما روی یک مصداق تکیه میکنید، اولاً احتمال دارد اشتباه کرده باشید؛ من مواردی را مشاهده میکنم که روی یک مصداق خاصی تکیه میکنند؛ یا بهعنوان فساد، یا به عنوان کجروی سیاسی، یا بهعنوان خط و خطوط غلط. بنده مثلاً اتفاقاً از جریان اطلاع دارم و میبینم اینجوری نیست و آن کسی که این حرف را زده، از قضیه اطلاع نداشته است. بنابراین وقتی شما روی شخص و مصداق تکیه میکنید، هم احتمال اشتباه هست، هم بهانهای به دست آن زرنگ قانوندان قانونشکن میدهید که علیه شما استفاده کند. شما زرنگی کنید و اسم نیاورید، وارد مصداق نشوید. شما زرنگی کنید و پرچم را بلند کنید. وقتی پرچم را بلند کردید آن کسی که مجری است، آن کسی که میخواهد کار را انجام دهد، همه اینها حساب کارشان را میکنند.»
🔹ظاهر موضوع از درستی سخن آقای علیکبری میکند اما به عقیده نویسنده این سطور واقعیت در مقام عمل، چیز دیگری است.
🔸دقت در بیانات رهبر انقلاب حکایت از این دارد که ایشان صراحتا از پرداختن به اصل موارد رانتخواری و فساد با هدف جلوگیری از آن در تریبونهای عمومی تاکید و نسبت به تعیین و ذکر مصادیق و افراد درگیر در آن از پشت تریبون عمومی پرهیز دادهاند و دلیل آن را هم احتمال خطا و سواستفاده قانوندانهای قانونشکن عنوان میکنند.
🔹بدیهی است که این سخن، بیشتر در حمایت از کسانی است که برای مبارزه با فساد و رانتخواری آستین بالا میزنند و وارد میدان میشوند. بیانات رهبر انقلاب صراحتا در نفی روزمرگی، راحتطلبی، عافیتطلبی، کلیگویی از تریبونهای عمومی است. این سخن هرگز به این معنا نیست که در موضوع فساد، فرد مفسد و رانتخوار را باید رها کرد. بنابراین، امام جمعه باید برخورد با افراد فاسد را از طریق قانونی و با توجه به جایگاهی که در اختیار دارد، پیگیری کند.
🔸اکنون سئوال از آقای علی اکبری این است که مشخص کنند کدام امام جمعه از پشت تریبون نماز جمعه وارد مصادیق فساد و افراد مفسد و رانتخوار شده است؟ حتی امام جمعه لواسان نیز در تریبون نماز جمعه وارد مصادیق نشدند. سئوال این است که کدام امام جمعه پرچمدار مبارزه با فساد و رانتخواری حوزه استحفاظی خود شده است؟ علاوه بر این، سئوال افکار عمومی این است که حذف آقای رحیمپور ازغدی و میثم مطیعی که قبل از خطبههای نمازجمعه با بیانات و اشعار خود، شور و حال دیگری به نماز جمعه تهران میدادند چیست؟ این چهره ها در کدام مورد مصداقی ورود کرده بودند که از ادامه حضور آنها جلوگیری شده است؟ شایسته است ایشان گزارشی از بیانات خود و ائمه جمعهای که در خطبههای جمعه به موضوعات فساد و رانتخواری و عدالتخواهی پرداختهاند، ارائه دهند. در کدام خطبه و به چه موضوعاتی از فساد و رانتخواری پرداختهاند؟
✍️حمید رسایی
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️نگاهی به برداشت رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از بیانات رهبر انقلاب
🔹آقای علی اکبری به جای مغالطه، پاسخ دهید
کجا پرچم مبارزه با فساد را بلند کردهاید
🔸قسمت دوم
🔹 حمید رسایی: جناب علی اکبری! امام خامنهای بارها و با ادبیات متفاوت فرموده اند که در موضوع "عدالت" عقب هستیم. فرموده اند که هر مصوبهای باید پیوست عدالت داشته باشد. فرمودهاند فلسفه وجودی نظام، عدالتخواهی است. شما به عنوان ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، پیوست عدالت و مبارزه با فسادتان برای نماز جمعه را منتشر کنید تا امکان نقد آن دقیقا فراهم شود.
🔸چرا در هر فصل یا هر سال؛ بر اساس شاخصهایی که قاعدتا باید بر اساس بیانات رهبری جامعه تعیین کرده باشید، کارنامه تریبون نمازهای جمعه در پیگیری مطالبات مردم، پاسخگویی به شبهات روز، برافراشتن پرچم مبارزه با فساد و رانتخواران، دفاع از حقوق کارگران و کسانی که به آنها اجحاف شده را منتشر نمیکنید و ائمه جمعه را با همان شاخصها درجهبندی نمیکنید؟
🔹آقای علی اکبری! چرا به جای پاسخگویی مغالطه میکنید؟ آیا به تبعات این سخنان و مغالطهای که با استفاده ناصحیح از بیانات رهبر انقلاب میکنید، واقفید؟ سخنانی که به عنوان مسئول یک نهاد سیاستگزار به جای حمایت و پشتیبانی از جبهه مبارزه با فساد، متاسفانه تقویت جریان محافظهکار، منفعل و راحتطلب دینی است!
🔸واقعا جهتگیری شما در راستای این بیانات مقام معظم انقلاب رهبری است: «نماز جمعه یک منبر معمولی نیست که برویم از محفوظاتمان استفاده کنیم. مطلب باید نقد، حاضر، متین، قوی، مفید و مورد سؤال و احتیاج باشد. ای بسا مطلب علمیِ خیلی قویای هم هست، اما مورد نیازِ مردم نیست. مثلاً کسی برود شبههی آکل و مأکول را در نماز جمعه مطرح کند، یا یک مسألهی فقهی یا حقوقی را که مورد نیاز مردم نیست. این فایدهای ندارد. هنر بزرگ امام جمعه این است که مطلب مورد نیاز مردم را بشناسد و استفهامهای مردم را بداند. میدان بدهید مردم سؤال کنند و به ستاد نمازجمعه نامه بنویسند و نظراتشان را بگویند. من نمیدانم ستادهای نماز جمعه این کار را میکنند یا نه؟»
🔸اما آقای علیاکبری به این هم اشاره کردهاند که اگر در منطقهای فساد باشد و امام جمعه سکوت کرده باشد، از نظر ما چنین فردی صلاحیت امام جمعه بودن را ندارد. چنین نگاهی قابل تحسین است اما متاسفانه در مقام عمل ما با امام جمعهای مواجهایم که نه تنها در برابر مفسدان ساکت نیست که از آنها حمایت میکند و سوگمندانه مورد حمایت شورای سیاستگذاری هم هست!
در این باره خواهم نوشت...
✍️ حمید رسایی
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️ضربه شورای ائمه جمعه به نماز جمعه ♦️
🔹استقراض نجومی دولت روحانی از بانک مرکزی 🔹
🔸به ازای هربیوه مرد چهار بیوه زن وجود دارد 🔸
🔹شهر باید به نام شهیدان مزین باشد🔹
🔸پزشکان مخالف سقط جنین را تهدید می کنند🔸
#شورای_ائمه_جمعه
#نماز_جمعه
#استقراض_نجومی
https://newsrahemardom.ir/?p=143807
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
♦️برنامه زنده #جهان_آرا
🔹 موضوع: آسیب شناسی وضعیت فعلی نهاد نماز جمعه
🔸 با حضور: حجت الاسلام احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه
✅ شنبه ٨ آبان ساعت ٢٢:٠٠
❎ تکرار روز بعد ساعت ١٤:٣٠
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆
[In reply to کانال جوانان انقلابی]
🔻در خوشبینانهترین حالت از عمق ماجرا بیخبرید!
حجتالاسلام قنبریان:
🔹 آقای حاج علیاکبری میفرمایند: «طبق نظر امامین انقلاب طرح اینگونه مسائل (مبارزه با فساد و عدالتخواهی) بهصورت مصداقی (در نماز جمعه) ممنوع است!» آقای حاج علی اکبری بر این اساس از نشر این خطبهها و تکثیر و تأسی از این خطباء هم منع کنید:
🔹 امام جمعه کوفه! ایشان در اولین خطبه پس از جمل(۱۲رجب سال۳۶ه) و انتخاب کوفه بهعنوان مرکز حکومت، از ضرورت:
- خراب کردن مسجد برای بازگرداندن خانه جعفر به ورثهاش!
- بازگرداندن زمینهای تقسیم شده خیبر بین عدهای معلوم به بیتالمال!
سخن گفتهاند.(۱)
🔹 میبینید بهشدت مصداقی و معین است! نمونههای بیشتر هم در مجموعه خطبههای ایشان هست که خوب است دستور فرمایید از نهجالبلاغه سانسورش کنند تا امام جمعهای تأسی نکند!
🔹 امام جمعه بالاصاله تهران (که شما موقت ایشانید)! فرمودهاند: «طرف شرق یک بوستان بزرگی است، یک منطقه خیلی وسیعی است بین بزرگراه بابائی تا ارتفاعات قوچک، یک زمینی است متعلق به ارتش. بنده بعضی اوقات در این مسیرهای صبحگاهی در بعضی از روزها آنجا میروم و ارتفاعات را حرکت میکنیم؛ راه میرویم. هر وقت آنجا میروم دلم میلرزد؛ چون میدانم دهها چشم طمعکار متوجه اینجاست. کارهایی شروع کردند، ما جلویش را گرفتیم؛ یک تشری زدیم، دعوایی کردیم! میدانم موقتاً دست برداشتند، اما منتظرند یک غفلتی صورت بگیرد یا این حقیر نباشم یا غفلتی پیش بیاید، بالاخره بروند اینجا را تصرف کنند. واقعا انسان دلش میلرزد، یک بوستان بزرگ شاید چندصدهکتاری که اصلش هم ظاهرا متعلق به ارتش بوده لکن الان مورد استفاده ارتش نیست و مورد اختلاف بین ارتش و وزارت اطلاعات و اینهاست. به نظر من اینجا مال مردم است. اینجا باید به صورت یک گردشگاه عمومی مردمی در بیاید. مکرر من این پیغام را دادم به مسئولین گوناگون! شهرداری باید برود اینجا را تصرف کند در اختیار مردم بگذارد» (۲)
🔹 این امام جمعه تهران از پدیده کوهخواری در شهر سابقشان مشهد هم گفتهاند! آقای حاج علیاکبری بگوید آن امام جمعه «عدالتخواه مصنوعی» (!) چیزی غیر از این جنس حرفها درباره منطقه خود میگفت؟!
🔹 آقای حاج علیاکبری بهجای طرح فسادها (زمینخواریها و کوهخواریهای آشکار و...) در خطبهها، صرفاً طی سلسله مراتب تا گفتن به دفتر رهبری را مطرح میکند؛ همین جملات رهبر انقلاب بهترین نقض ایشان است. میفرماید مکرر به مسئولین گوناگون درباره همین زمین پیغام داده؛ اما فایده نکرده و همه میدانیم پس از این علنی کردن با مردم بود که آن زمین توسط شهرداری گردشگاه شد!
🔹 وقتی پیغام مستقیم خود رهبر، افاقه نمیکند، امام جمعه یا نماینده ولی فقیه در استان میتواند مانع فساد کوهخواری و... در منطقهاش شود؟!
🔸 اگر یک در هزار مثل همین نمونه، یک طرف دعوا نهادی نظامی یا امنیتی باشد با گفتن به نهادهای امنیتی میشود مسأله را حل کرد؟! در خوشبینانهترین حالت باید بگویم از عمق ماجرا بیخبرید!
۱. الکافی ج۸ص۵۸. سید رضی صدر خطبه را در خ۴۲ نهجالبلاغه آورده است.
۲. ر.ک: yun.ir/wvrpb
🆔 @naslechaharome
💢جمع بندی ورود عدالتخواهانه در بیانات رهبرانقلاب:
1⃣ گفتمان سازی_ (مقابل:) اتهام زنی و مصداق سازی برای فساد ثابت نشده!
"گفتمان عدالت خواهی را فریاد کنید اما انتقاد شخصی و مصداق سازی نکنید... شما اسم نیاورید، شما روی مصداق تکیه نکنید؛ شما پرچم را بلند کنید"(۸۷/۲/۱۴)
2⃣ سؤال از پدیده های واقعی و ملموس ضد عدالت_ (مقابل:) فقط سخن گفتن از عدالت!
" اگر عدالت -عدالت واقعی و ملموس و نه فقط سخن گفتن از عدالت- آرزو و آرمان و هدف برنامه ریزی هاست، پس باید هر پدیده ی ضد عدالت در واقعیات کشور مورد سؤال قرار گیرد"(۸۱/۸/۶)
3⃣ ورود موردی مطالبه گرانه و اثر گذاری بر دستگاه های نظام_ (مقابل:) فقط سخنرانی یا اتهام زنی!
"دانشجویان در مساله کارخانه های نیشکر هفت تپه و ماشین سازی رفتند و مشکل را حل کردند. اینها نه پول دارند و نه قدرت قانونی اما حضورشان مشکل را حل کرده است. حضورشان در پیگیری مطالبات کارگران بر دستگاه های نظام اثر داشته و این کار خوبی بوده"(۹۸/۳/۱)
🆔 @naslechaharome
👤 توییت استاد #رائفی_پور
✍️ در اینکه باید با زیرساختها و روندهای تولید کننده فساد برخورد شود شکی نیست.
پرداختن به مصادیق برای تبادر ذهن و فهم موضوع کاربرد دارد نه بیشتر.
اما بعضاً مصادیق تبدیل به نماد میشوند که از قضا باید جوری با مصداق برخورد کرد که صدایش در عالم و آدم بپیچد.
دقیقا مانند مبارزه با بت پرستی
https://twitter.com/A_raefipur/status/1454009802343034883?s=20
@Masafe_akhar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام عالی: خبر دادند که فلان مسئول فساد اقتصادی داشته است. حضرت امیر دستور میدهد تا او را در نماز جمعه شلاق بزنند
🆘 @khbr_fori
❗️اگر امام جمعه نباید ورود مصداقی داشته باشد پس چه کند!؟
✖️سوالی که ایجاد میشود این است که یعنی امام جمعه فقط بگوید: ظلم بد است و مظلوم خوب است؟؟. بسنده کند به تعابیر کلی و در اکثر موارد کم فایده یا بی فایده؟
✅ خیر، میتوان از نهاد ها و ارگان ها و سازمان ها مطالبه کرد،
میتوان هشدار داد، میتوان در صورت احساس تخلف از طریق مجاریِ قانونی اقدام کرد.
✅ امام جمعه با ارتباطاتی که با مقامات مختلف دارد میتواند ملجا و پناه مظلومان باشد.
او قاضی نیست که در خطبه های حکم صادر کند ولی با قضات در ارتباط است.
او مامور امنیتی نیست ولی نهاد های امنیتی و اطلاعاتی باید مواردی را که او میگوید را پیگیری کنند.
🔺اینطور هم خلاف شرع و خلاف عدالت کاری انجام نشده، هم احساس بی اثر بودن این جایگاه به کسی دست نمیدهد.
🆘 @Roshangari_ir
*🔴 نمازجمعه، افشاگری مصداقی، احیای امید؛ رعایت عدالت و تقوا...*
🔹تصور غلطی رایج است که «از منظر شرع و قانون تنها پس از اثبات در دادگاه میتوان علیه جرم و مجرم سخن گفت»!
فرقی ندارد که فساد، اثبات شده باشد یا قابل اثبات؛ در هر دو، تمام تریبونداران حق و بلکه تکلیف به افشاگری مصداقی دارند؛ با این تفاوت که در حالت دوم، وظیفه اثبات نیز مفروض است!
🔸امر به معروف و نهی از منکر و تولی و تبری، هیچگاه معطل اثبات در قوه قضائیه نبوده...
خصوصا که گاهی فساد از درون قوه است.
همه موظف به فریاد علیه فساد و مفسد هستند...
چیزی که در ورود مصداقی به موضوع مهم است آنکه نباید مبتنیبر ظن محض باشد...
یقین برای خود و قابلیت اثبات در دادگاه شرط است!
🔹قرار نیست تریبونهای نمازجمعه به استودیوی خبری با کارکرد قرائت اخبار مفاسد اثبات شده و آمار مفسدان محکوم شده تبدیل شود!
قرار نیست ائمهجمعه از مفاسد اخلاقی پرده برداری کنند تا مصداق اشاعه فحشا باشد!
حتی قرار نیست تخلفات اقتصادی درحال وقوع را از سر رفع تکلیف صرفا بگویند و بروند!
🔸باید با هدف جمع کردن بساط فساد سیاسی، اداری و اقتصادی، اهم مصادیق آن را رسوا و تا حصول نتیجه، پیگیری و منکوب کنند...
قرار بر «لیقوم الناس بالقسط» است...
باید از ظرفیت مغفول مانده نماز عبادی-سیاسی جمعه برای آگاه و همراه کردن ناس استفاده نمود که این عین عدالت و تقوا، و احیای امید است.
💬احمد قدیری
#🌎کانال ایتا
https://eitaa.com/nabarde_revayatha
🌎کانال_ تلگرام _نبرد روایت ها
https://t.me/nabarde_revayatha
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 امامجمعهی تراز جمهوری اسلامی یعنی خود حضرتآقا
✅ سیاست ما عین دیانت ماست.
💢 بسیج سیاسی است ولی سیاست زده نیست!!! (نماز جمعه هم همین است آقای علیاکبری!) این نگاه شماست که نیاز به تصحیح دارد! بیان مصداقی هم لازم بوده هرکجا خود حضرت آقا در فتنه ۸۸ مصداقی اسم بردند چون لازم بود! ولی شما در حال حاضر سیاستگذاری خارج از ریل انقلاب دارید. لطفا تصحیح کنید یا استعفا!
#سیاسی #فرهنگی
🌍 eitaa.com/shakhes3 ایتا
🌍splus.ir/shakhes.1 سروش
چرا اصلاح طلبها خیلی برای آیت الله صافی کف زدند و خوشحالی کردند؟
حتی سایت ضد انقلابی سهام نیوز نوشت:
✅ اگر عالمان و مراجع تذكر مي دادند شاهد وضعيت بهتري براي كشور بوديم
✍️محمد تقي فاضل میبدی:
در پی انتشار بیانیه ای بجا و سودمند ازسوی آیت الله صافی گلپایگانی مبنی برمذاکره با کشورها وحل معیشت مردم، انتظار می رفت دیگر عالمان و مراجع و محافل در برابرتنگناهای معیشتی که برای مردم به وجود آمده موضع بگیرند و فریادی بر آورند.
جمله حضرت علی ع که فرمود: “اگر به خاطرنجات گرسنگان و شکمبارگی ظالمان نبود ریسمان خلافت را رها می کردم “ ، برای نقل مجالس و منابر نبود؛ این وظیفه همه عالمان دین است که برای نجات محرومان آهی برکشند و سخنی بگویند. از عمده وعده های نخست دوران انقلاب حل مشکل مسکن ومعیشت و ایجاد رفاه ملی بود؛ این وعده ها متاسفانه به جنگ قدرت وکسب ثروت برخی گروهها و آدمها تبدیل شد. چهار ماه از عمر دولت تحول خواه و مردمی گذشت،نه تنها گرانیها مهار نشد که روزبروز شاهد افزایش تورم هستیم. انقلابی که چهار دهه از عمر آنگذشته اگر نتواند مشکلات اقتصادی را حل کند، مشکلات اخلاقی و دینی هم حل نخواهدشد. اگر تحریمهای موجود باقی بماند،باید منتظر خطراتی بود که شاید برای حکمرانان قابل پیش بینی نباشد. این دولت و مجلس شعارها و وعده های مهم و دهن پرکنی به مردم دادند، “ ای عجب ان عهد و آن سوگندکو؟” تمام قوا و نهادها، با برند ولایی، انقلابی، وجهادی یکدست شدند، عذری و بهانه ای باقی نمانده.مردم که اول ساعات روز باید با نشاط وامید سر کار روند،نگران صف مرغ هستند، که شاید نوبت آنها که شد، بگویند تمام شده. شما را بخدا دست از شعارها بردارید،پای دین و خدا واسلام وسط نکشید،نگویید این مملکت امام زمان است و باید “ اینجور” اداره شود. سیلی به گوش هم نزنید. به فکر سیلیهایی باشید که سالهاست صورت مردم را سرخ نگه داشه. نگذارید دستهای مردم برای نفرین به سوی خدا دراز شود.به قول سعدی: حکومت به دست کسانی خطاست/ که از دستشان دستها بر خداست/ اگر عالمان دین ومراجع همواره تذکر می دادند، شاید شاهد وضعیت بهتری در این مرزو بوم بودیم. رویکردها را عوض کنید،شاید راه نجاتی پیدا شود. پیامبر ص فرمود: بیشترین ترسی که از آینده دارم فقر و سوء تدبیر است. باید عبرت گرفت و تدبیر و تامل به کار برد.به قول حافظ: کار ملک است آن که تدبیر و تامل بایدش/
@Sahamnewsorg
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴حجتالاسلام رهدار: چه اشکالی دارد مردم در مسیر تحقق عدالت به جوش بیایند؟
♦️حجتالاسلام احمد رهدار، استاد حوزه و دانشگاه: مگر یک امام جمعه میتواند پشت پرده، با باندهای بزرگ فساد مواجه شود؟
♦️بیان برخی مسائل در نماز جمعه و هم افزایی مردمی برای حل آن، خودش ایجاد قدرت میکند. چه اشکالی دارد مردم در مسیر تحقق عدالت به جوش بیایند؟
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
♦️اصلاحطلبان و لباس گشاد حمایت از مراجع تقلید
🔹۳۰ مهر بود که آیتالله صافی گلپایگانی در جریان دیدار با رئیس مجلس توصیههایی درباره وضعیت معیشتی و روابط خارجی مطرح کرد. این مرجع تقلید گفته بود که «باید با تمام کشورهای دنیا با عزّت و اقتدار رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست» این سخنان اما با واکنش یکی از پایگاههای خبری مواجه شد.
🔸اصلاحطلبان که اکنون تمام عرصههای بروز و نمود را درپی ناکارآمدیهای خودشان از دست دادهاند، بلافاصله مطالب نقادانه را دستمایه موجسواری رسانهای و ایجاد دوقطبی قرار دادند. بیشک اگر کسانی شایسته حمایت غیرمزورانه از این مرجع تقلید را داشته باشند، آنها اصلاحطلبان نیستند.
🔹سابقه تاریخی برخورد این طیف با این عالم عالیقدر، چیزی غیر از حمایت کنونیشان از ایشان است. جناح چپ دهه ۶۰ و اصلاحطلبانِ امروز، زمانی که دولت میرحسین موسوی سرکار بود، با فشارهای خود کاری کردند که آیتالله صافی مجبور شود از دبیری شورای نگهبان استعفا دهد و از آن روز به بعد در متن سیاست کشور حضور نداشته باشد./فارس
🔆 @newsrahemardom_ir 🔆