♨️شیخ فرهاد و تطهیر یک عنصر بدسابقه! ۱
فرهاد فتحی از فعالین حوزوی در فضای مجازی که به گفته خودش همین یکی دو سال اخیر اقدام به احداث پیج #اسلام_کده کرده است در ایام شیوع کرونا اقدامات قابل تقدیری در دفاع از انقلاب در مناظره با براندازان داشته است.
مدتی بود که علاوه بر #فخرآور و براندازان، #فرید_مدرسی هم از #شیخ_فرهاد_فتحی عصبانی بود و این عصبانیت را ابراز میکرد. همین که عناصر مرموز و براندازان به خاطر فعالیتهای روشنگرانه و استدلالهای متقن ما، عصبانی باشند بسیار مایه خوشحالی است.
کم کم لحن مدرسی با او تغییر کرد، او را یک سر و گردن بالاتر از بقیه فعالین رسانهای حوزه علمیه دانست و میگفت او قطعا یکی از 3 یا 5 نفر خبره حوزوی در فعالیت رسانهای است.
فعالیتهای ارزشمند ایشان در کلاب هاوس و مقابله با براندازان، بسیار مورد تقدیر است اما...
وی که درگیرودار فعالیتهای خود در کلاب هاوس کانال ایتایی زد، حالا به #تطهیر_مدرسی پرداخته است.
آقای فتحی!
پائین آوردن سطح ایرادات وارد بر مدرسی به اینکه صرفا نقدهایی بر علامه مصباح و آیات جنتی و علم الهدی کرده است (که با بیان خودتان گاهی از این نقدها، تخریب برداشت میکنید) یک اشتباه بزرگ است.
خوب است بدانید #تطهیر یک عنصر بدسابقه و رادیکال اصلاحاتی اصلا به صلاح شما و جبهه انقلاب نیست.
یعنی شما واقعا هیچ جستجویی درباره فتنهگریهای مدرسی نکردهاید و فقط همین دورهای که با او در کلاب هاوس همنشینی داشتهاید را میبینید؟
مگر میشود؟!
@bahaneee
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️شیخ فرهاد و تطهیر یک عنصر بد سابقه! ۲
فضای مجازی میتواند یکی از بسترهای بسیار مفید برای انجام رسالت های تبلیغی مبلغین دینی باشد.
صفحات مجازی طلابی که حداقل بخشی از کارویژه و محل فعالیت اصلی خود را برای فعالیت تبلیغی مجازی در پلتفرمهای متعدد با رویکردهای متنوع قرار داده اند، هر کدام به نوعی اثرات بسیار مثبتی دارد.
شیخ فرهاد فتحی یکی از فعالین حوزوی در عرصه فضای مجازی که به گفته خودش همین یکی دو سال اخیر اقدام به احداث پیج #اسلام_کده کرده است در ایام شیوع کرونا اقدامات قابل تقدیری در دفاع از انقلاب در مناظره با براندازان داشته است.
مدتی بود که علاوه بر فخرآور و براندازان، فرید مدرسی هم از #شیخ_فرهاد_فتحی عصبانی بود و این عصبانیت را ابراز میکرد. همین که عناصر مرموز و براندازان به خاطر فعالیتهای روشنگرانه و استدلالهای متقن، از ما عصبانی باشند بسیار مایه خوشحالی است.
رفته رفته لحن مدرسی با او تغییر کرد، او را یک سر و گردن بالاتر از بقیه فعالین رسانهای حوزه علمیه دانست و میگفت او قطعا یکی از 3 یا 5 نفر خبره حوزوی در فعالیت رسانهای است.
برخی رسانههای غیر رسمی حوزوی که بعضا خودشان هم چندی قبل تازه جشن تولد یک سالگیشان را گرفتند، با جناب آقای فتحی مصاحبه کردند و او را بیش از پیش #مطرح کردند.
فعالیتهای ارزشمند ایشان در کلاب هاوس و مقابله جدی با براندازان، بسیار مورد تقدیر است اما...
حالا جناب آقای فتحی که درگیر و دار فعالیتهای خود در کلاب هاوس به ایتا آمد و کانالی راه اندازی کرد، به #تطهیر_مدرسی پرداخته است.
جناب آقای فتحی!
پائین آوردن ایرادات وارد بر مدرسی، به اینکه صرفا نقدهایی بر مرحوم علامه مصباح و آیات جنتی و علم الهدی کرده است (که با بیان خودتان گاهی از این نقدها، تخریب این بزرگان را برداشت میکنید) یک اشتباه بزرگ است.
خوب است بدانید تطهیر یک عنصر بدسابقه و رادیکال اصلاحاتی اصلا به صلاح شما و جبهه انقلاب نیست. یعنی شما واقعا هیچ مطالعه ای درباره فتنهگریهای مدرسی نکردهاید و فقط همین دورهای که با او در کلاب هاوس همنشینی داشتهاید را میبینید؟
مگر میشود؟!
هیچ یادتان نیست پروژههای عملیات روانی با موضوع حوزه و روحانیت هایی که وی یکی از نقش ایفا کنندگان اساسی آنها بوده است؟
ماجرای #نشست_فیضیه در مرداد ۹۷، داستان #نامه_ناصحانه آیتالله یزدی به یک مرجع معظم، #اختلافافکنی بین علما و روحانیت، رسانهای کردن اخبار محرمانه و نیمه محرمانهی حوزه ها را چطور؟ به عنوان مثال ماجرای مرحوم #آیتالله_یزدی و #شیخ_صادق_لاریجانی!
چطور شده که به تطهیر او پرداختهاید جناب آقای فتحی؟!
@bahaneee
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️دفاع حجت الاسلام فتحی از نظرش درباره #فرید_مدرسی
🔻بعد از انتشار مطلبی در مورد #فرید_مدرسی انتقادات زیادی انجام شد؛ البته پیش بینی میکردم چنین سوء برداشتی انجام شود ولی وظیفه شرعی خودم میدانستم مشاهدات خودم را بیان کنم. لطفا این چند خط را بدون پیش داوری بخوانید؛ بنده هیچ قضاوتی در مورد فعالیت های ایشان در بسترهای دیگر نکردم و فقط در مورد #کلاب_هاوس هر آنچه را دیده بودم را عرض کردم. هنوز هم نقدهای اساسی به ایشان دارم ولی ایشان را برانداز نمیدانم. ایشان را در دایره افرادی میدانم که به استمرار نظام اعتقاد دارد و با جریان برانداز زاویه اساسی دارد. هر کسی که معتقد به استمرار نظام جمهوری باشد در نظر من محترم است و هر کسی از نظام و دستاوردهای آن در مقابل ضد انقلاب دفاع کند برای من با افراد دیگر متفاوت است. نه جریان تطهیری است نه من میتوانم چنین کاری را انجام بدهم. تنها کاری که میتوانم انجام بدهم این است که پیشنهاد بدهم افراد را طبقه بندی کنید و همه را مقابل خودمان قرار ندهیم. اینکه او در فضای حقیقی و بسترهای دیگر فضای مجازی چه کرده است قطعا قابل نقد و بررسی است و بنده هیچ دفاعی ندارم و به قول شما تطهیر نمیکنم. فقط در مورد فعالیت ایشان در کلاب هاوس مطالبی را گفتم که تنها حرف بنده هم نیست و تمام بچه های ولایی به این مطلب اذعان دارند که ایشان فرق اساسی با جریانات برانداز دارد و در گفتمان معتقدین به جمهوری اسلامی هستند. شاید بازی ایشان باشد نمیدانم شاید نفاق و نقشه باشد نمیدانم شاید نفوذ باشد نمیدانم؛ فقط میدانم من باید با ظواهر قضاوت کنم و ظواهر همان چیزی بود که عرض کردم. دوباره تاکید میکنم حرف من فقط ناظر به کلاب هاوس است نه بسترهای دیگر.
✅ #شیخ_فرهاد_فتحی
@sheikh_farhad_fathi
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️هیچکس حق ندارد از مرجعیت من تقلید کند!
🔻آیت الله کعبی: آیتالله شاهرودی برای من تعریف میکرد هنگامی که امام خمینی بحث ولایت فقیه را در نجف شروع کردند، من سر درس امام حاضر میشدم و بحث ولایت فقیه را مینوشتم، با اینکه جزوههای درس ولایت فقیه به آنهایی که حاضر میشدند، داده میشد. بعد میگفت من نوشتههای خودم را هر روز تقدیم شهید صدر میکردم، شهید صدر با دقت میخواند و تحسین میکرد و به ما میگفت که حتماً بحث ولایت فقیه را تا آخر با امام خمینی پیگیری کنید؛ چون روش ارائه بحث ولایت فقیه امام روش حکومتی است و از دل بحث ولایت فقیه امام، تشکیل حکومت اسلامی برمیآید و تا حالا از فقهای شیعه کسی با این رویکرد تشکیل حکومت به ولایت فقیه نگاه نکرده است.
🔸شهید صدر روز پیروزی انقلاب در درس وارد میشود و به شاگردانش اشاره میکند که دیگر انقلاب اسلامی پیروز شد، هدف از مرجعیت پیروزی اسلام است، نه پیروزی اشخاص؛ از امروز همه ما باید مرجعیت امام خمینی را تبلیغ کنیم و کسی حق ندارد مرجعیت من را تبلیغ کند. بعد این را در قالب نامهای با امضای ابوکم (پدر شما)، فرستاد و اطرافیان شهید صدر گفتند که اجازه بدهید که ما شما را شخص دوم مطرح کنیم. شهید صدر فرمود نه، شخص دوم بعد از امام خمینی باید یکی از شاگردان امام خمینی باشد و در تهران هم زندگی کند که مرکز دولت اسلامی است.
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️موضع نسنجیده مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات باعث ناراحتی حوزویان شد
🔻آیا این موضع رسمی #دفتر_تبلیغات است؟!
«با قید فوریت به بهانه حمله به روحانیون در مشهد» این عنوان یادداشتی است که جناب آقای اولیائی مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی در واکنش به اقدام تروریستی مشهد نوشته است.
وی در این یادداشت میگوید «چرا باید هموطنان ما از این حمله خوشحال شوند.» !!!
احمد اولیائی انگار اصلا خبری از تشییع با شکوه کم سابقه آن هم در ماه رمضان و حضور مردم روزه دار، ندارد.
آیا مردمی که کم مانده بود جدی جدی #قاتل_تکفیری را در حرم رضوی بعد از حمله به روحانیون، به هلاکت برسانند از کشتار روحانیون خوشحال شده اند؟!
جدی جدی شما هم باورتان شده که آلبانینشینهای پشت برخی اکانتها، جزئی از این جامعه هستند و ارتکازتان از مردم همین ارتکازی است که آنان برای شما میسازند؟!
و یا اینکه «به بهانه حمله روحانیون در مشهد» فرصت پیدا کردید حرف خود را بزنید؟
با دیدن چنین حرفها و چنین مواضعی سوال میشود که آیا این موضع رسمی نهادی است که اولیایی مسئول روابط عمومی آن است؟!
اگر موضع مسئول روابط عمومی بزرگترین نهاد تبلیغی حوزه قم را، موضع رسمی آن مجموعه قلمداد کنیم _که نوعا چنین تلقی ایجاد میشود_ به نظر شما این قبیل اظهارات چه پیامی را به دشمن القاء میکند؟!
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
🔻تحلیل عجیب روابط عمومی بزرگترین نهاد تبلیغی قم از حادثه تروریستی مشهد
🖋 علی مهدوی
🔸 پس از وقوع حادثه تروریستی حرم رضوی، مجدد عدهای از سکولارهای حوزوی و همچنین عدهای بظاهر انقلابی اما بیخبر و سادهدل، دنبال ایجاد یک موج رسانهای افتادهاند؛ با هدف منزویکردن روحانیت از سیاست و محدودساختنش به محراب و منبر!
🔹 اما آنچه بهانه و دستآویز این عده قرار گرفته است صرفا کامنتهای اینستاگرامی و شبکههای مجازی است که میگویند: ببینید انبوهی از کامنتها درحال خوشحالی از شهادت این روحانیون هستند! پس روحانیت از مرجعیت و محبوبیت افتاد!!
🔹 این نگاه سطحی و سادهدلانه آدمی را به یاد اعلام میرحسین موسوی درباره نتیجه قطعی انتخابات پیش از شمارش آراء میاندازد. وی چون در فضای مجازی پیروز قطعی میدان بود به خیال خام خود در واقعیت صحنه نیز اینچنین است!
غافل از آنکه لشکر سایبری آلبانینشینها و امثال آنها هرکدام با چندین اکانت درحال مهندسی افکار جامعه هستند تا با تحریف واقعیت به نتیجه دلخواه خود برسند.
🔹 درحالیکه حتی تشییع جنازهی همین شهدای روحانی ثابت کرد که مردم حتی با زبان روزه، پای کار روحانیت ایستادهاند و این چیزی نیست جز #محبوبیت_روحانیت.
♨️ نقطهی بدتر در تحلیل این عده، راهکارهایی است که میدهند: که روحانیون از همه مناصب فاصله بگیرند و قانون وضع شود که هیچ روحانی حق گرفتن منصبی را در حکومت ندارد!!
🔹 به نظر شما اگر بیبیسی یا دیگر رسانههای معلومالحال بخواهند حرفی برای زمینزدن جمهوری اسلامی بزنند، ایدهای بهتر از این میتوانند بدهند!
اما عجیب اینکه این حرف، بجای رسانهی ملکه از قلم ناپخته و بیدقت مسؤول روابط عمومی مهمترین نهاد تبلیغی قم صادر میشود!! یا للعجب از این همه خامی.
🔹 اگر به کلمات و خاطرات بزرگان باتقوایی همچون امام خمینی و امام خامنهای و دیگران رجوع کنیم میبینیم که مردم پیش از انقلاب با روحانیون بگونهای رفتار میکردند که آنها را حتی عامل نحوست میدانستند و این چیزی نبود جز تأثیرات عملیات روانی رضاخان و پسر ملعونش.
اما امروز محبوبیت روحانیت اصلا قابل قیاس با گذشته نیست. گرچه توقع مردم از روحانیت بسیار است که به حق هم هست و کوتاهیهای مدیریت کلان حوزه و عدم تندادن به تحول لازم، درست است و حوزه باید در صدد جبران هرچه زودتر بربیاید. اما این به معنای این نیست که واقعیتها را نبینیم یا حقایق را تحریف کنیم و ناخواسته در خدمت استکبار باشیم.
#مناهج
@Manahejj
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
♨️نقدی بر نوشته آقای احمد اولیایی
✍️از «روایت» تا «فَرا روایت»؛
منزلت اجتماعی روحانیت
🔹بهنظر میرسد قاطبه #روحانیون، متدینین و مخالفین و معاندینِ روحانیت، درباره روحانیت، به یک باور مشترک در طیفهای گوناگون رسیدهاند و آنهم «کاهش منزلت اجتماعی روحانیون» است.
🔸در اینباره چندین نکته و نظر وجود دارد که إنشاءاللّٰه تلاش خواهدشد تا بهمرور زمان، به آنها پرداخته شود.
🔹در این مرقومه، تلاش دارم تا نگاهی به نسبت بین این «روایت» و «سنجشها»ی مستند آن، بیافکنم.
🔸سنجشها، حتی از نوع علمیِ آن، در چند نقطه میتوانند دارای سوگیری باشند: « #نظریه_پشتیبان»، «گویههای برآمده از آن»، «نوع #نمونهگیری» و «دستگاه تحلیل دادهها».
🔹ازاینجهت، اگر پژوهشگر، اهل بیتقوایی در #پژوهش باشد، یا اگر دقت کافی در هرکدام از موارد فوق را از دست بدهد، امکان « #روایتسازی غیر واقع»، در آن وجود دارد.
🔸بهنظر میرسد اگر روایت برآمده از یک سنجش را نتوان بهصورت پسینی، مؤید به ادلّه، شواهد و قرائن نمود، استناد به آن، جای تأمل دارد؛ بهخصوص اگر استناد به چنین روایتی، جهت «سیاستگذاری کلان» یا «شکلدهی به فرهنگ عمومی و باورهای رایج»، صورت پذیرفته باشد.
🔹سنجشهای علمی و یا ارتکازی موجود، باید بتواند بهصورت پسینی، از روایت ارائهشده که «کاهش منزلت اجتماعی روحانیت» است، دفاع نماید.
🔸برخی از پرسشها و چالشهایی که این روایت را محتاج استناد پسینی میسازد، از اینقرار است:
1️⃣ «منزلت اجتماعی روحانیت» با «قداست اجتماعی روحانیت» چه نسبتی دارد؟ آیا لزوماً کاهش قداست اجتماعی، با کاهش #منزلت_اجتماعی همراه است؟ (ادبیات نظریِ پشتیبان و گویههای سنجش)
2️⃣ بین منزلت اجتماعی روحانیت و نقشهای جدیدِ تعریفشده برای روحانیت، چه نسبتی برقرار است؟ بهصورت روشن و شفاف، آیا انتقال و #انقلاب در «پرسشگری و مطالبهگری مردم» از سؤالات و مطالبات پیرامون طهارت، صوم و صلاة، به پرسشها و مطالبات حاکمیتی و تمدنی که از نظر کمّی و کیفی، قابلمقایسه نیستند، نشاندهنده کاهش منزلت اجتماعی است؟ (ادبیات نظری پشتیبان)
3️⃣ روایت پیشینی قالب و غالب در بین مردم از #نارضایتی از روحانیون چه تأثیری در «باز سنجشها» و «بازخوردگیریها» داشته و دارد؟ بهشکل واضح و روشن: وقتی بههر علتی، در یک همراهی بین سه قشر پیشگفته («روحانیون»، «متدینین»، «مخالفین و معاندین») گزارهٔ نارضایتی، روایت قالب و غالب شده است، در سنجشهای جدید، بهصورت فزاینده، این گزاره تأیید نخواهد شد؟ (گویه، جامعه آماری، دستگاه تحلیلی)
4️⃣ نقض تحلیل: قریببهاتفاق کسانیکه در تحقیقات اجتماعی با آنها روبرو شدهام، علیرغم «نقد بنیادین»، « #تخریب» و «تهاجم» به روحانیت، یک گزاره را مطرح میکردند که دالّ بر حاکمبودن یک «فراروایت»، بر روایتی با اشکالات فوقالذکر بود. تمامی این افراد اذعان میکردند که «مسئول روحانی، دوست و یا دوستانی روحانی دارند که استثناء محسوب میشوند و بسیار آدمهای شریفی هستند».
⁉️ به نظرتان: تکرار حداکثری و چهبسا کامل این گزاره، نشاندهنده چه چیزی است؟ آیا چنین نمینمایاند که گویا همهٔ مردم، علیرغم ناراضیبودن و ناراحتبودن از «جامعه روحانیت»، اما همهشان یک یا تعدادی روحانی میشناسند که مورد قبول و وثوقشان است و اینها را استثناء میکنند؟!
🔹 بهنظر میرسد که با پاسخ به پرسشهای فوق و ارائه تناقضات موجود در تحلیلهای رایج در اینباره، میتوان به فراروایتِ روایتِ مذکور پی بُرد.
➖ پ.ن:
⟨1⟩ نگارنده، به «کاهش نسبی قداست اجتماعی روحانیت» که از قضا آنرا مثبت میداند، «وجود #مطالبهگری شدید مردم از روحانیت» که آنرا نشانهای بر ارتقاء کیفی منزلت اجتماعی روحانیت میداند و «وجود نارضایتی شدید در بخشی از جامعه نسبت به روحانیت» قائل است و در این یادداشت، تنها درصدد ارزیابی روایت فوقالذکر است.
⟨2⟩ وقایعی مانند #حمله_تروریستی حرم مطهر و تلاش در جهت قراردادن آن در طول روایت فوقالذکر و پخش کلیپی از سوی شخصی مجهولالهویه (حجتالاسلام ذکایی) جهت بازگویی رسانهای و عوامانه روایت فوق و…، نشانههایی از وجود چنین فراروایتی است.
🖊 عبدالحسین مشکانی
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
#صدای_شما
♨️✍️در نقد نوشته آقای احمد اولیایی مسئول روابط عمومی دفتر تبلیغات اسلامی
1⃣ نگارنده این یادداشت یا رصد ضعیفی انجام داده یا پیج های اپوزیسیونی را زیاد تورق و مطالعه کرده است و از طرفی مشاهدات میدانی و همان سرصحنه و حمایت مردم از روحانی مظلوم را ندیده است.
2⃣جنگ هیبریدی دشمن علیه دین و روحانیت را در طول چهل سال اخیر خوب ندیده و بعنوان متغیر اصلی نادیده انگاشته است که از دلایل جدی در تخریب چهره روحانیت، متغیری چون پروپاگاندا و تبلیغات سیاه دشمن بوده است.
3⃣ضعف تحلیل جایی بیشتر نمود پیدا می کند که افت محبوبیت طلاب را پیشفرض غلطی قرار داده و نتایج غلطتری چون عقب نشینی از مناصب حکومتی را نتیجه می گیرد. لازم به ذکر است که اساسا برخی پست ها فقط در شان روحانیت است و بس والا که ماهیت خود را از دست میدهد که در برخی بخش ها از دست داده و سکولار شده است.
4⃣ بازگشت به کار آخوندی هم شائبه سکولار شدن و بیتفاوتی نسبت به سیاست و کلان مباحث اجتماعی را تداعی می کند که با توجه به اجمال موجود در نوشته، در حد یک گمانه منفی برخاسته از متن می توان تامل بیشتری نمود.
5⃣ نکته نهایی اینکه این نوع آسیب شناسی در این موقعیت خیلی دقت نظر ندارد و انگار که دیدگاهی در صدد موقعیتی بوده تا توصیه هایی را دیکته کند چرا که انگار مقصر قضیه را چینش و ترکیب حضور روحانیت در جامعه و سیاست القا میکند.
🔻🔻🔻
✍️ لازم است چند نکته درباره یادداشت با قید فوریت جناب اولیایی را متذکر شوم
1⃣ اینکه حادثه رخ داده در مشهد نشانگر افول جایگاه روحانیت است را از کجا دریافته اید؟
🔹اگر تنها فیلم های منتشر شده از لحظه جنایت و بعد از آن را ملاحظه کنید، در خواهید یافت که تنفر مردم از ضارب و حمله های پی در پی آنها برای خالی کردن غیظشان از این عمل، نشانگر آن است که مردم نه تنها از این اتفاق شاد نیستند بلکه بسیار متأثرند.
🔸ضمنا اگراندکی در فجازی سیر کنید خواهید دید که افرادی که تصورش را هم نمیتوان کرد در اکانت های توییتر و اینستاگرام به این مساله واکنش نشان داده و آن را به شدت محکوم کردند.
🔹تشییع با شکوه این مسافران الی الله توسط مردم هم که سند دیگری بر صحت این گفتار است.
2⃣درباره حضور روحانیون در مناصب باید گفت اگر روحانی بمعنای حقیقی کلمه روحانی باشد در بالاترین منصب هم قرار بگیرد کاری میکند تا همگان نظرشان نسبت به روحانیت تغییر کند کما اینکه در مدت شروع به کار دولت سیزدهم شاهد تغییر نگرش مردم نسبت به دولت، نظام و روحانیت هستیم.
3⃣موضوع عجیبی که در این یادداشت به چشم میخورد. دومین اشتباهی است که بنظر جنابتان روحانیت مرتکب شده (فاصله گرفتن روحانیون از مردم)
شاید اگر این مطلب را به بهانه دیگری نشر میدادید اینقدر عجیب نبود، چرا که آنچه درباره این سه روحانی عزیز بیش از همه بر آن تکیه شد حضور در مناطق محروم و حاشیه ای مشهد برای کمک رسانی و خدمت بوده است که هر شخص منصفی را وادار به احترام به این عزیزان کرد.
🔹 لازم است کمی در نظراتتان تأمل فرمایید چرا که فرمودید روحانیت باید از مناصب فاصله بگیرند و حتی برای آن قانون وضع شود در حالیکه مقام معظم رهبری میفرمایند: هیچ کس در عالم روحانیت، اگر انصاف و خرد را میزان قرار بدهد، نمیتواند خودش را از نظام اسلامی جدا بگیرد.. این که یک آقائی در یک گوشهای عبایش را بکشد به کول خودش، بگوید من به کارهای کشور کار ندارم، من به نظام کار ندارم، افتخار نیست؛ این ننگ است. روحانی باید از وجود یک چنین نظامی که پرچمش اسلام است، قانونش فقه اسلامی است، با همهی وجود استقبال کند. بنابراین حوزههای علمیه نمیتوانند سکولار باشند. اینکه ما به مسائل نظام کار نداریم، به مسائل حکومت کار نداریم، این سکولاریسم است.۱۳۹۱/۰۹/۱۱
📎در پایان هم لازم است به سفر هیأت دولت به قم توجه فرمایید که ریاست جمهور از #حوزه_علمیه درخواست کمک برای پیشبرد مسائل کشور کرد که این نه در حد یک تعارف بلکه اقراری است به این که حوزه برخلاف آنچه مخالفانش میگویند در بسیاری از موضوعات ریز و کلان صاحب نظر است و افرادی را آماده برای مدیریت های کلان تربیت نموده است.
والسلام
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
✍️اصلاحیه آقای احمد اولیایی بر نوشته پیشین
✅قضاوت با شما
با قید دو فوریت اصلاحی بر یادداشت پیشین: با قید فوریت «به بهانه حمله به روحانیون در مشهد» **
🔹مقدمتا باعث بسی خوشحالی و سرور است که دوستان و اعزه به ساحت حوزه و روحانیت حساس اند و غیرت آن ها اظهار نظرهای نادرست و یا نوشته هایی که احیانا برداشت های ناصحیح در مورد #روحانیت القا می کنند، را بر نمی تابند که این خود، نشانه پویایی حوزه و روحانیت است.
🔸یادداشت اخیر این حقیر که با عنوان (با قید فوریت «به بهانه حمله به روحانیون در مشهد») پیرامون جایگاه روحانیت در جامعه و راه حل هایی در بازگشت این جایگاه در پایگاه خبری تحلیلی #صدای_حوزه منتشر شد موجبات ناراحتی برخی از دوستان و اعزه را فراهم کرد. این ناراحتی بعضا در قالب نقد عالمانه، یا نقد تند و حتی #سکولار نامیدن بنده و ... خود را نشان داد. لذا به دلیل احترام به نظر مخاطب و تنویر افکار عمومی بر خود لازم دیدم نکاتی را عرض کنم؛
🔹با کمال جسارت می پذیرم که پیشفرض ابتدایی یادداشت مبتنی بر کامنت های #فضای_مجازی این را به مخاطب القا می کند که نویسنده می خواهد از تعدادی کامنت، خوشحالی عموم مردم را نتیجه بگیرد. لذا ضمن اقرار به اینکه همچین اعتقادی نداشته و قطعا قاطبه مردم نسبت به روحانیت احساس لطف و احترام دارند، صرفا این پیشفرض را با عبارت «بعضی از مردم»، پیشفرض یادداشت قرار می دهم و معتقدم همچنیان برای اصلاح ادراک ذهنی همان برخی می توان پیشنهادهایی داد.
🔸در یادداشت، «حضور در تمام عرصه ها» به عنوان یک اشتباه روحانیت ذکر شده است. قطعا این گزاره بدین معنا نیست که حوزویان در هیچ عرصه ای حاضر نباشند. بسیار تعجب کردم که برخی از این گزاره، #جدایی_دین_از_سیاست یا #سکولاریسم را نتیجه گرفتند. بسیاری از مناصب در جامعه اسلامی و حکومت دینی باید توسط روحانیون و فقها اداره شود. شورای نگهبان، ریاست قوه قضائیه، موسسات و نهادهای حوزوی، برخی مناصب فرهنگی از این دست هستند. اما برخی از مناصب اجرایی و غیر تخصصی که هم اینک همه اذعان داریم بعضا توسط روحانیون ارائه می شود، می تواند به متخصصان غیر روحانی واگذار گردد.
🔹از آنجهت که برخی به دلیل شخصیت حقوقی بنده، #دفتر_تبلیغات را متهم کردند لازم است اعلام کنم دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم به عنوان نهادی انقلابی و مقدس به مراتب ریشه دار تر از آن است که با یادداشت های امثال بنده متهم به صفت غیر انقلابی و ... شود. این یادداشت از شخصیت حقیقی بنده صادر شده و هیچ ارتباطی به دفتر تبلیغات اسلامی ندارد.
🔸در نهایت ضمن تشکر از نقدها و تحسین غیرت حوزوی ناقدین، از اینکه نویسنده در استخدام کلمات در رساندن مراد اصلی ناتوان بوده عذرخواهم و البته با توضیحات فوق همچنان دو پیشنهاد مذکور شامل کناره گیری از مناصب اجرایی غیر ضرور و بازگشت به زیست مشترک با مردم را توصیه می کنم.
🔹امیدست خداوند متعال حقیر و دوستان را در حفظ #نظام_اسلامی، حفظ حوزه و روحانیت و اصلاح ادراک بعض اندک مردم نسبت به نظام و حوزه یاری رساند.
✍️احمد اولیایی
♨️اخبار داغ روحانیت
♨️ @khabarehowzeh
💠 هیات یاوران نور برگزار می کند:
✅ مناسبت : جلسه هفتگی
( در ایام ماه مبارک رمضان )
☑️ ویژه : برادران
✔️ سخنران دینی : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا جعفرملک
◀️ تحلیل مسائل سیاسی :
استاد محمد اکبری
✅ با نوای : مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
⬅️ زمان برگزاری :
چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
از نماز جماعت مغرب و عشاء
◀️ پذیرایی: بصرف افطار
❌ برگزاری مراسم به صورت حضوری و با ظرفیت محدود و رعایت پروتکلهای بهداشتی
🏠 مکان :
حسینیه حضرت زهرا (سلام الله علیها)
✨ آدرس :
شهرري خ.ش.غیوری مقابل باغ ظهیر پ۲۳۵
🔰 گروه فرهنگی هیئت یاوران نور
🆔️Telegram:@yavaran_noor135
🆔 Soroush: @yavaran_313
🆔 Soroush: @yavaran_noor135
🆔 eitaa: @yavarannoor_110
ملاقات حضوری علامه جعفری با امیرالمؤمنین(ع)
ازعلامه جعفری می پرسند چه شدکه به این کمالات رسیدی؟! ایشان درجواب خاطره ای از دوران طلبگی تعریف میکنند و می گویند هرچه دارند، از کراماتیست که بدنبال این امتحان الهی نصیبشان شده است.
«ما درنجف درمدرسه صدر اقامت داشتیم. خیلی مقید بودیم در جشنها و ایام سرور، مجالس جشن بگیریم و ایام سوگواری را هم،سوگواری میگرفتیم. شبی مصادف شده بود با ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها...!
آقایی بود به نام آقاشیخ حیدرعلی اصفهانی که معدن ذوق بود. مدیر مدرسه مان...هم آنجا بود. به آقاشیخ علی گفت: آقا شب نمیگذره، حرفی داری بگو! ایشان یک تکه کاغذ روزنامه درآورد. عکس یک دختر بود که زیرش نوشته بود «اجمل بنات عصرها= زیباترین دختر روزگار». گفت: آقایان من درباره این عکس ازشما سوالی میکنم. اگر شمارا مخیر کنند بین اینکه با این دختر بطور مشروع و قانونی ازدواج کنید و با کمال خوشرویی و بدون غصه، هزارسال هم زندگی کنید؛ یا اینکه جمال علی علیه السلام را مستحباً زیارت و او را ملاقات کنید، کدام را انتخاب می کنید؟
سوال شیخ حیدر خیلی حساب شده بود. یک طرف، دختر حلال بود و طرف دیگر، زیارت امام علی (ع) که عمل مستحبی بود. گفت: آقایان واقعیت را بگویید. جانماز آب نکشید، عجله هم نکنید.
اول کاغذ عکس دختر را مدیرمدرسه گرفت و نگاه کرد و خطاب به پسرش که درکنارش نشسته بود با لهجه اصفهانی، گفت: سید محمد! ما یک چیزی بگوییم، نری به مادرت بگویی ها؟ معلوم شد نظر آو چیست. همه زدند زیر خنده.
کاغذ عکس را به نفر دومی داد. او هم نگاهی به عکس کرد و گفت: آقا شیخ علی! اختیار داری، وقتی آقا (مدیر مدرسه) اینطور فرمودند؛ مگر ما قدرت داریم که خلافش را بگوییم. آقا فرمودند دیگه!
نفر سوم گفت: آقا شیخ حیدر! این روایت از امام علی(ع) معروف است که فرموده اند: «یا حارث حمدانی من یمت یرنی= ای حارث حمدانی هر کس بمیرد مرا ملاقات می کند». پس ما ان شاءالله در موقعش جمال علی(ع) را ملاقات می کنیم! بازهم همه زدند زیرخنده. واقعاً سوال مشکلی بود. یکی از آقایان پرسید: آقا شیخ حیدر! شما گفتی زیارت آقا مستحبی است؛ گفتی آن هم شرعی ۱۰۰%؟ آقا شیخ حیدر گفت: بلی. گفت: والله چه عرض کنم. (باز هم خنده حضار)
علامه جعفری ره گفت: نفر پنجم من بودم. این کاغذ را دادند به دست من. دیدم که نمی توانم نگاه کنم؛ کاغذ را رد کردم به نفر بعدی و گفتم: «من یک لحظه دیدار علی(ع) را به هزاران سال زناشویی با این زن نمی دهم.»
یک وقت دیدم یک حالت خیلی عجیبی دست داد. تا آن وقت چنان حالتی ندیده بودم. شبیه به خواب و بیهوشی بلند شدم و با حالتی غیرعادی وارد حجره ام شدم و دیگر چیزی نفهمیدم. یک دفعه به حالتی دست یافتم که دیدم یک اتاق بزرگی است و یک آقایی نشسته در صدرمجلس و تمام علامات و نشانه های قیافه ای که شیعه و سنی درباره امام علی(ع) نوشته اند، در این مرد موجود است. جوانی پیش من در سمت راستم نشسته بود. پرسیدم: این آقا کیست؟ گفت: این آقا خودعلی(ع) است. من یک دل سیر اورا نگاه کردم. آمدم بیرون و رفتم به همان جلسه ی دوستان و دیدم کاغذ عکس آن دختر رسیده بود دست نفر نهم یا دهم. رنگم پریده بود. نمیدانم شاید مرحوم شمس آبادی بود خطاب بمن گفت: آقاشیخ محمدتقی شما کجارفتید و آمدید؟ نمیخواستم ماجرا رابگویم، اصرارکردند و من بالاخره قضیه را گفتم و ماجرا را شرح دادم، خیلی منقلب شدند. خدا رحمت کند آقا سیداسماعیل (مدیر) را که خطاب به آقا شیخ حیدر، گفت: آقا دیگر از این شوخیها نکن، مارا بد آزمایش کردی. این از خاطرات بزرگ زندگی من است.
سخنرانی های استاد رائفی پور
💠 هیات یاوران نور برگزار می کند:
✅ مناسبت : جلسه هفتگی
( در ایام ماه مبارک رمضان )
☑️ ویژه : برادران
✔️ سخنران دینی : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا عزیزی
◀️ تحلیل مسائل سیاسی :
استاد محمد اکبری
✅ با نوای : مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
⬅️ زمان برگزاری :
چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
از نماز جماعت مغرب و عشاء
◀️ پذیرایی: بصرف افطار
❌ برگزاری مراسم به صورت حضوری و با ظرفیت محدود و رعایت پروتکلهای بهداشتی
🏠 مکان :
حسینیه حضرت زهرا (سلام الله علیها)
✨ آدرس :
شهرري خ.ش.غیوری مقابل باغ ظهیر پ۲۳۵
🔰 گروه فرهنگی هیئت یاوران نور
🆔️Telegram:@yavaran_noor135
🆔 Soroush: @yavaran_313
🆔 Soroush: @yavaran_noor135
🆔 eitaa: @yavarannoor_110
🔰 متن توئیت #حجت_الاسلام_راجی درخصوص سفر خانواده رئیس مجلس به #ترکیه
♨️ اعتراض بحق مردم پیرامون سفر خانواده رئیس مجلس به #ترکیه -باوجود استفاده از هواپیمای عمومی و نه اختصاصی- نشان داد که #انقلاب_اسلامی در گفتمانسازی شعار #عدالت کاملا موفق بوده وگرنه قبل از انقلاب آیا کسی به سفرها و خریدهای عجیب و غریب شاه از خارج اعتراض میکرد؟
💢 به عنوان مثال اسدالله عَلَم، وزیر دربار درخاطراتش مینویسد:
"۴شنبه۹مهر۵۴، به #اعلیحضرت عرض کردم: بهترین مبلمان اروپا راآوردهایم فقط ۵میلیون تومان
فرمودند: پس چطور زیرزمین نیاوران ۲۳میلیون تومان میشود؟!
عرض کردم اینجا منافعی به جیب کسی نمیرود آنجا راامرفرمودید سهلانگاری کنید، ماهم میکنیم"
❌ نکته: ۲۳میلیون با پول امروزه میشود
۸۳میلیارد تومان
🔻"شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۴۸ ، در واشنگتن دندانهای شاه درد گرفت تصمیم گرفتند روز بعد به زوریخ سوئیس برای معالجه تشریف ببرند."
📚 صدها داستان از این قبیل خاطرات را در کتاب " #جعبه_سیاه " بخوانید
پ.ن: احسنت به آقای راجی با این نگاه درستشون به این موضوع .
💥 بصیر 💥
♻️ @basire_basir ♻️
🔴سوال: میهمانی که فقط شب عید فطر به خانه انسان بیاید، تکلیف فطره اش چه می شود؟
♦️امام خامنهای: فطره او بر عهده صاحب خانه نیست.
♦️آیت الله مکارم: اگر [میهمان] فقط برای شب عید دعوت شده؛ [فطره اش بر میزبان] واجب نیست.
♦️آیت الله نوری همدانی: اگر میزبان شب عید فطر - در خانه، مسجد، سالنهای پذیرایی یا هرجای دیگر- طعام دهد، فطره هم بر عهدهی او است.
♦️آیت الله بهجت: اگر مهمان پیش از برآمدن هلال ماه شوال برای خوردن غذا آمده باشد - ولو بعداً نتواند غذا صرف کند – فطرهاش بر میزبان واجب است.
♦️آیت الله سیستانی: اگر مهمان شب نزد میزبان بماند و نانخور - هرچند موقتاً - حساب شود؛ فطرهاش بر میزبان واجب است.
♦️آیت الله سبحانی: فطرهی مهمانی که پیش از غروب شب عید فطر با رضایت صاحبخانه وارد شده و عرفًا نانخور میزبان حساب میشود بر میزبان واجب است.
♦️آیت الله وحید خراسانی: فطرهی میهمانی که پیش از غروب شب عید فطر با رضایت صاحبخانه وارد شده و در وقت وجوب زکات فطره نانخور او حساب میشود، بر میزبان واجب است.
🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا
🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
⛔️ ۹ مخرج مشترک ویرانگر
رهبر انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند که برای مطالبه گری مراقبت کنید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید. اما در مراقبت از این مخرج مشترک شوم چه باید کرد؟
✅این ۹ مورد را مرور کنیم:
1️⃣یکم. مطالبه گری بی مبنا
شعار عدالتخواهی را چه کسی در این عصر به بروز و ظهور کشاند؟ امام خمینی با شکل گیری انقلاب. پس پی گیری چنین ارزشی را هم باید از مکتب امام گرفت. با این توضیح لازمست پیش از مطالبه گری، نظام اندیشه و مبانی انقلابی مان را تقویت کنیم. نسبت ولایت با عدالتخواهی. نسبت قانون با عدالتخواهی. نسبت مصلحت با عدالت خواهی و ...
در غیر این صورت عدالتخواهی شبه مارکسیستی یا عدالتخواهی خوارجی و متحجرانه، در دامن مخرج مشترک با دشمن خواهد نشست.
2️⃣دوم.مطالبه گری غیراخلاقی
مطالبه گری که در آن اخلاق رعایت نشود بدون تردید همسفره با شیطان است؛ ولو با نیت های خیرخواهانه و انقلابی باشد. روح و معنای مطالبه گری انقلابی همین اخلاق و شریعت است. کسی که بی اعتنا به اخلاق باشد، عدالتخواهی اش ظالمانه است.
3️⃣سوم. مطالبه گری کور
مطالبه گری که به علت های عمیق و اصلی توجه نمی کند و تنها مصادیق را فریاد می کند، مطالبه اش کور است. این مدل مطالبه گری چون علت ها را نمی بیند قدرت فهم اصل و فرع را ندارد و فرع را جای اصل و برعکس فریاد می کند. چنین مطالبه گری تنها به یک داد زن تقلیل می یابد.
4️⃣چهارم. مطالبه گری خیال انگیز
مطالبه گری خیال انگیز، آرمانگرایی بدون واقع بینی است. کسانی که بی اعتنا به واقعیت ها برای رسیدن به آرمان ها، فریاد می کشند سهم بالایی در ناامیدی خود و دیگران دارند. این دسته کمک می کنند غرض دشمن محقق شود و آنهم ناامیدی از اصلاح و حرکت است.
5️⃣پنجم. مطالبه گری در بن بست
مطالبه گری که در آن هیچ راه حل معقول و متکی بر واقعیت و کارشناسی ارائه نمی شود، مطالبه گری در بن بست است. مدلی که هیچ روزنه روشن و شفافی از امکان اصلاح نشان نمی دهد.
6️⃣ششم. مطالبه گری کاریکاتوری
این مدل مطالبه گری فقط سیاهی ها را می بیند و قدرت دیدن سیاهی در کنار زیبایی ها و دارایی ها را ندارد. از منظر این مطالبه گری آدم ها یا صفرند یا یک و با هر خطا شمر می شوند و در نتیجه جز معصوم کسی در دایره جبهه حق نمی ماند.
7️⃣هفتم. مطالبه گری شتابزده
مطالبه گری که هرچی دید و هرچه دستش رسید را سر دست می گیرد و پیش از آنکه نسبت به درستی آن علم پیدا و تحقیق کند دست به افشاگری می زند.
8️⃣هشتم. مطالبه گری سوپرمنی
مطلبه گری که هدفش تنها و تنها شهرت و لایک و فیو و ممبر است. این نوع مطالبه گری هدف نهایی اش اینست که بت من و سوپرمن شود و برای این راه تلاش می کند همه نهادهای نظارتی و قضائی را تعطیل معرفی کند تا از خود یک قهرمان دست ساز بسازد.
9️⃣نهم. مطالبه گری فریبنده
این نوع مطالبه گری یک فریب بزرگ برای ایجاد خطای ادراکی است چرا که با ساخت تعمیم های ناروا، یک جز و مصداق را گرفته و به کل تعمیم می دهد. این مدل مطالبه گری روش اصلی خناسان و رسانه های شیطانی است که با کنار هم قرار دادن چند مصداق تلاش می کنند همه چیز را سیاه تصویر کنند.
✅و در نهایت؛ اگر قرار باشد این 9 خطای فاحش را در یک گزاره خلاصه کنم چنین خواهد بود:
اگر نقطه پایان یک مطالبه را گذاشتیم و در نهایت مخاطب از گذشته و آینده انقلاب ناامید شد بدانیم که به اسم عدالت و عدالتخواهی، بزرگترین ظلم را رقم زده ایم. فرقی هم نمی کند نیت مان عدالتخواهی یا انقلابی گری یا اصولگرایی یا اصلاح طلبی است؛ هرچه باشد مخرج مشترکش، طاغوت است ولاغیر.
📝 محسن مهدیان
@Masafe_akhar
🔴 ۹ مخرج مشترک ویرانگر
🔹 رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان فرمودند: که برای مطالبه گری مراقبت کنید با دشمن مخرج مشترک پیدا نکنید.
اما در مراقبت از این مخرج مشترک شوم چه باید کرد؟
✅این ۹ مورد را مرور کنیم:
1️⃣یکم. مطالبه گری بی مبنا
شعار عدالتخواهی را چه کسی در این عصر به بروز و ظهور کشاند؟ امام خمینی با شکل گیری انقلاب. پس پی گیری چنین ارزشی را هم باید از مکتب امام گرفت. با این توضیح لازمست پیش از مطالبه گری، نظام اندیشه و مبانی انقلابی مان را تقویت کنیم. نسبت ولایت با عدالتخواهی. نسبت قانون با عدالتخواهی. نسبت مصلحت با عدالت خواهی و ...
در غیر این صورت عدالتخواهی شبه مارکسیستی یا عدالتخواهی خوارجی و متحجرانه، در دامن مخرج مشترک با دشمن خواهد نشست.
2️⃣دوم. مطالبه گری غیراخلاقی
مطالبه گری که در آن اخلاق رعایت نشود بدون تردید همسفره با شیطان است؛ ولو با نیت های خیرخواهانه و انقلابی باشد. روح و معنای مطالبه گری انقلابی همین اخلاق و شریعت است. کسی که بی اعتنا به اخلاق باشد، عدالتخواهی اش ظالمانه است.
3️⃣سوم. مطالبه گری کور
مطالبه گری که به علت های عمیق و اصلی توجه نمی کند و تنها مصادیق را فریاد می کند، مطالبه اش کور است. این مدل مطالبه گری چون علت ها را نمی بیند قدرت فهم اصل و فرع را ندارد و فرع را جای اصل و برعکس فریاد می کند. چنین مطالبه گری تنها به یک داد زن تقلیل می یابد.
4️⃣چهارم. مطالبه گری خیال انگیز
مطالبه گری خیال انگیز، آرمانگرایی بدون واقع بینی است. کسانی که بی اعتنا به واقعیت ها برای رسیدن به آرمان ها، فریاد می کشند سهم بالایی در ناامیدی خود و دیگران دارند. این دسته کمک می کنند غرض دشمن محقق شود و آنهم ناامیدی از اصلاح و حرکت است.
5️⃣پنجم. مطالبه گری در بن بست
مطالبه گری که در آن هیچ راه حل معقول و متکی بر واقعیت و کارشناسی ارائه نمی شود، مطالبه گری در بن بست است. مدلی که هیچ روزنه روشن و شفافی از امکان اصلاح نشان نمی دهد.
6️⃣ششم. مطالبه گری کاریکاتوری
این مدل مطالبه گری فقط سیاهی ها را می بیند و قدرت دیدن سیاهی در کنار زیبایی ها و دارایی ها را ندارد. از منظر این مطالبه گری آدم ها یا صفرند یا یک و با هر خطا شمر می شوند و در نتیجه جز معصوم کسی در دایره جبهه حق نمی ماند.
7️⃣هفتم. مطالبه گری شتابزده
مطالبه گری که هرچی دید و هرچه دستش رسید را سر دست می گیرد و پیش از آنکه نسبت به درستی آن علم پیدا و تحقیق کند دست به افشاگری می زند.
8️⃣هشتم. مطالبه گری سوپرمنی
مطلبه گری که هدفش تنها و تنها شهرت و لایک و فالو و ممبر است. این نوع مطالبه گری هدف نهایی اش اینست که بت من و سوپرمن شود و برای این راه تلاش می کند همه نهادهای نظارتی و قضائی را تعطیل معرفی کند تا از خود یک قهرمان دست ساز بسازد.
9️⃣نهم. مطالبه گری فریبنده
این نوع مطالبه گری یک فریب بزرگ برای ایجاد خطای ادراکی است چرا که با ساخت تعمیم های ناروا، یک جز و مصداق را گرفته و به کل تعمیم می دهد. این مدل مطالبه گری روش اصلی خناسان و رسانه های شیطانی است که با کنار هم قرار دادن چند مصداق تلاش می کنند همه چیز را سیاه تصویر کنند.
💢 و در نهایت؛ اگر قرار باشد این ۹خطای فاحش را در یک گزاره خلاصه کنم چنین خواهد بود:
💠 اگر نقطه پایان یک مطالبه را گذاشتیم و در نهایت مخاطب از گذشته و آینده انقلاب ناامید شد بدانیم که به اسم عدالت و عدالتخواهی، بزرگترین ظلم را رقم زده ایم. فرقی هم نمی کند نیت مان عدالتخواهی یا انقلابی گری یا اصولگرایی یا اصلاح طلبی است؛ هرچه باشد مخرج مشترکش، طاغوت است ولاغیر.
محسن_مهدیان
💠 گروه رسانهای تیمورا
🆔 @timoora
💠 هیات یاوران نور برگزار می کند:
✅ مناسبت : جلسه هفتگی
☑️ ویژه : برادران
✔️ سخنران دینی : حاج آقا پورسراجیان
◀️ تحلیل مسائل سیاسی :
استاد محمد اکبری
✅ با نوای : مداحان اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام
⬅️ زمان برگزاری :
چهارشنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
از نماز جماعت مغرب و عشاء
❌ برگزاری مراسم به صورت حضوری و با ظرفیت محدود و رعایت پروتکلهای بهداشتی
🏠 مکان :
حسینیه حضرت زهرا (سلام الله علیها)
✨ آدرس :
شهرري خ.ش.غیوری مقابل باغ ظهیر پ۲۳۵
🔰 گروه فرهنگی هیئت یاوران نور
🆔️Telegram:@yavaran_noor135
🆔 Soroush: @yavaran_313
🆔 Soroush: @yavaran_noor135
🆔 eitaa: @yavarannoor_110
باید کاری کنیم دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود /در مدارس نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را میشناسند چند درصد رونالدو را
🔻 حضرت آیتالله خامنهای صبح امروز در دیدار معلمان: ما بایستی کاری کنیم که دانشآموز ما دارای هویت ملی بشود. مهمتر از علمآموزی یا لااقل در حد علمآموزی این است که او احساس هویت بکند، یک انسان با هویت ساخته بشود، یک هویت ملی، هویت احساس اعتماد به نفس ملی پیدا بکند. از عمق جان کودک ما با افتخارات کشور آشنا بشود این چیزی است که امروز وجود ندارد خیلی از افتخارات حالا ایشان اسم مرحوم آقای کاظمی آشتیانی را آوردند شما بین بچههای مدرسهتان، مدارستان نظرخواهی کنید ببینید چند درصد کاظمی آشتیانی را با آن همه خدمات، با آن ارزش وجودی که این مرد، این جوان، جوان هم بود داشت میشناسند چند درصد، رونالدو را چند درصد میشناسند، ما چرا افتخارات ملی خودمان را نمیشناسیم؟ این خیلی مهم است یک بخش از این چیزهایی که میگوییم هویت ملی همین است که افتخارات ملی را، گذشتهی علمی را، گذشتهی سیاسی را، گذشتهی بینالمللی را بشناسند. ۱۴۰۱/۲/۲۱
🆘 @Roshangari_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر کاظمی آشتیانی که امروز رهبر انقلاب از ایشان نام برد کیست؟!
🔺بنیانگذار پژوهشگاه رویان، دکتر سعید کاظمی آشتیانی را بیشتر بشناسید.
🆘 @Roshangari_ir
___________
✍️ سوپر گروه روشنگری:
eitaa.com/joinchat/1696989196Cab8f107da5
[In reply to پایگاه خبری صدای حوزه]
📣اما کاظمی آشتیانی چرا دانشمند مهمی به شمار میآمد؟
🔸اگر نام «پژوهشکده رویان»، «سلولهای بنیادین»، «درمان ناباروری»، «بانک بند ناف» و اینجور چیزها را جستوجو کنید، در نتایجی که به دست میآید، قطعا جایی نام سعید کاظمی آشتیانی را خواهید دید.
🔹وی از سال ۶۱ با همکاری دو نفر از همکارانش، جهاد گروه پزشکی را در دانشگاه علوم پزشکی ایران تأسیس کرد. این گروه، هسته اولیه #جهاد_دانشگاهی علوم پزشکی ایران بود که ۴ سال بعد شکل و سامان گرفت و سعید کاظمی تا سال ۷۰ مسئول بخش طرحها و تحقیقات آن بود.
🔸از سال ۷۱ با تغییرات ساختار مدیریتی جهاد دانشگاهی، رئیس جهاد دانشگاهی واحد علوم پزشکی ایران شد و تا آخر عمرش، در این مسئولیت باقی بود. او در همه این سالها مراکز درمانی متعددی تأسیس و گروههای مختلف پژوهشی را راهاندازی کرد، اما مهمترین جایی که راه انداخت، « #پژوهشکده_رویان جهاد دانشگاهی» در خرداد سال ۷۰ بود؛ جایی که در طول حدود ۳۰ سال گذشته، هزاران زوج نابارور را خوشحال و صاحب فرزند کرده است.
🔹او تا ۱۴ دی سال ۸۴ که در سن ۴۴ سالگی قلب و نفسش از حرکت ایستاد، در دو حوزه مدیریتی توانست گامهای اساسی و مهمی در گسترش روشهای پیشرفته درمان ناباروری، تولید و تکثیر و انجماد #سلولهای_بنیادی جنینی و همانندسازی (کلونینیگ) حیوانات رقم بزند. همه اینها، منهای تدریس در دانشگاه، برگزاری جشنوارههای بینالمللی، کارهای تئوریک، مقالهنویسی و ... است.
🔸پس از درگذشت او، هر از گاهی #مقام_معظم_رهبری در نشستهای مختلف از او یاد میکردند. مثلا ۲۵ تیر سال ۸۶ در بازدید از پژوهشکدهی رویان از علت علاقه خود به او گفتند: «علت اینکه من به مرحوم سعید کاظمی اینقدر علاقه داشتم و الان هم در دلم و در ذهنم برای آن جوان عزیز، ارزش و جایگاه قائلم، حرکت او، نحوهی کار او، مدیریت او و پیگیری اوست که یک مجموعهی کاملی بود از آن چیزی که آدم دوست میدارد و آرزو دارد.»
🔹یا مثلا ۱۳ مهر ۸۵ در دیدار اساتید و اعضای هیأت علمی دانشگاهها، خود را مقید به نامآوردن از او دانستند و گفتند: «ما شخصیتهایی داریم از قبیل مرحوم دکتر کاظمی آشتیانی که حالا من مقیدم از این جوان پاکباختهی مؤمنِ فاضلِ کارآمد و مدیر حقیقتاً انقلابی و مؤمن اسم بیاورم.»
🔸اما برخی رسانهها به نقل از بعضی منابع اعلام کردند که در سال ۸۳ یعنی یک سال قبل از درگذشت سعید کاظمی، نام او به عنوان یکی از تاثیرگذارترین دانشمندان غرب آسیا که با توسعه دانش سلولهای بنیادی دست برتر علمی را برای ایران ایجاد کرده بود، در فهرست ترور موساد قرار گرفته است.
🔹این گمانهزنی، فرضیهها درباره #ترور_بیولوژیک این دانشمند را تقویت کرد و چنین تصوری باز هم رو به فراموشی بود تا اینکه حضرت آیتالله خامنهای در سخنرانی نوروزی خود در فروردین سال ۹۵ و در جمع زائران و مجاوران حرم رضوی، برای سعید کاظمی از لفظ «شهید» استفاده کردند و با آوردن نام او در کنار نام دانشمندانی مانند شهید طهرانیمقدم گفتند: «کاری که شهدای هستهای ما در زمینههای هستهای که بسیار هم حسّاس است پیشاهنگش بودند، کاری که شهید طهرانیمقدّم پیشاهنگش بود، کاری که شهید کاظمی در زمینهی سلّولهای بنیادی پیشاهنگش بود، کارهای بسیار بزرگی است.»/ ایسنا
🆔 @sedayehowzeh
🔴برای «انداختن آتش تورم به انبار اقتصاد ایران» / جهانگیری، زنگنه، شریعتمداری و آخوندی تفهیم اتهام شدند!
دادگاه رسیدگی به پرونده تخلفات تعدادی از دولتمردان حسن روحانی در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت برگزار و موارد قضایی به آنها تفهیم اتهام شد.
تعدادی از مسئولان ارشد دولت حسن روحانی با حضور در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت حاضر شده و موارد قضایی اتهامی به آنان گوشزد شد.
از چند ماه پیش روند رسیدگی به تخلفات دولتمردان یازدهم و دوازدهم آغاز شده و اخیرا سرعت بیشتری گرفته است.
ارز ۴۲۰۰ تومانی، کرسنت و ضعف تولید و فروش نفت و گاز و عدم سرمایه گذاری لازم در این بخش ها و فسخ قراردادهای بین المللی در این زمینه، توسعه خط فقر و پول پاشی مدیران در شستا و سیاسی کاری ها در آن و همچنین افزایش قیمت مسکن و عدم اتمام پروژه مسکن مهر بخشی از موضوعات و تخلفاتی است که در دادگاه تخلفات اداری کارکنان دولت به مسئولان ارشد دولت حسن روحانی گوشزد شده است.
حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرگزاری برنا ضمن تایید این خبر در بیان جزئیاتی گفت: تورم و نقدینگی که دولت یازدهم و دوازدهم به جان کشور انداخت مانند آتشی بود که به انبار اقتصاد ایران افتاد که خاموش کردن آن زمان می برد؛ سوء مدیریت آنان قابل گذشت نیست و باید مسئولان دولت سابق پاسخگو باشند.
وی اظهار داشت: وقتی دولت سابق به موقع واکسن وارد نکرد و فوتی های روزانه به بالای ۷۰۹ نفر رسید و اصناف زیادی تعطیل و خیلی از مشاغل دچار مشکل اقتصادی و معیشتی شدند و حمایتی از آنان صورت نگرفت و به علم و آموزش و پژوهش کشورمان آسیب های جبران ناپذیری زدند چرا نباید مسببان آن دادگاهی شوند؟
عضو هیات مجلس تصریح کرد: چند میلیون ایرانی به دلیل سوءمدیریت دولت در موضوعات مختلف اقتصادی و سقوط شدید شاخص بازار سرمایه به زیر خط فقر رفتند و بر تعداد آنها افزوده شد.
سلیمی گفت: وقتی روحانی دولت یازدهم را تحویل گرفت تعداد خانوارهای تحت پوشش سازمان ها و نهادهای حمایتی ۲ میلیون بود اما وقتی روحانی دولت دوازدهم را تحویل می داد این تعداد به ۱۰ میلیون نفر افزوده شد؛ مردم ایران منتظر هستند تا به حساب عاملان وضع موجود رسیدگی قضایی شود و این مطالبه بارها از قوای مقننه و قضائیه مطرح شده که چرا مسئولان ارشد دولت حسن روحانی دادگاهی نمی شوند.
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
🔴یارانه ای که به عنوان سرپرست یک خانواده 4 نفره در دولت #روحانی دریافت میکردم: 182000 تومان، معادل تقریبا 7 دلار
یارانه ای که به عنوان سرپرست یک خانواده 4 نفره در دولت #رئیسی دریافت میکنم: 1200000تومان، معادل تقریبا 43 دلار
فرق می کند چه کسی رییس جمهور باشد...
✍️امیرحسین ثابتی
✅با بدون سانسور متفاوت بیاندیشید👇
http://eitaa.com/joinchat/404946944Ceab6f2b794
✅ حافظه
🔰 یادمه سال 89 که احمدی نژاد میخواست قانون هدفمندی یارانه ها رو اجرا کنه، قبل و حین و اوایلش خیلی از #مثلا متخصصین و #مثلا اقتصاددانان مخالف خوانی میکردن و #مدام مردم رو از گرانی و تورم و ضرر و ... میترساندن!!!
🔹 بعد که اجرا شد و نتایج مثبتش در اقدام دیده شد، همونها زبان به تمجید گشودن!!!
🔸 الانم مثل همون زمان هست؛ عده ای همان رویه رو در پیش گرفتن و #مدام از " من میدونم " ها میگویند و ته دل مردم رو خالی میکنن!!!!
◀️ اصلا؛ باشه؛ طرح دولت اشتباهِ محض، غلط اندر غلط، خسارتِ محض؛ باشه شما خدایِ اقتصاد و .... خب، بجای مخالف خوانی و نق نق کردن و آیه یاس خواندن، راهکارهاتون رو برای برون رفت از مشکلات اقتصادی ارائه کنید.( البته یادتون باشه راهکارهاتون تک خطی و فانتزی و تخیلی نباشه، راهکارهای دارای برنامه مدون عملیاتی و ساختارمند ارائه کنید تا بشه بررسی و تحلیل و نقدش کرد)
🔸 غرغر کردن و آیه یاس خوندن، کار خاله زنک های سر کوچه هست که از قدیم گفته اند: عروس شیطان هستن😉
◀️ راهکار با برنامه های عملیاتی مدون و ساختار اجرایی و زمانمند ارائه کنید، همراه با هزینه ها و فوائدش
✍️ سید احمد رضوی
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e
✅ نا امید کنندگان
🔰 خبرهای ما، اطّلاعات ما نشان میدهد که -یعنی اینها اطّلاع است، تحلیل نیست- تشکیلاتی به وجود آمده است بهوسیلهی دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیست و دستگاه جاسوسی آمریکا، اینها تشکیلات درست کردهاند، از سوی قارونهای منطقه هم دارند پشتیبانی مالی میشوند؛ در اطراف کشور، در بعضی از این کشورهای نزدیک به ما، اصلاً نشستهاند برنامهریزی میکنند و بهطور جدّی دارند کار میکنند. بعضیهایشان لازم است زبان یاد بگیرند، زبان یاد میگیرند؛ بعضی لازم است با شرایط کشور آشنا بشوند، پول میدهند این کار را میکنند؛ برای اینکه بتوانند فضای فکری و تبلیغاتی کشور را #آلوده_کنند. و این مسئله، #مسئلهی_مهمّی است؛ بسیار مسئلهی حسّاسی است؛ اینکه فضای تبلیغاتی کشور، فضایی باشد که مردم را، یا دچار #اضطراب کند، یا دچار #یأس و #ناامیدی کند.(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری۱۳۹۷/۰۶/۱۵)
🔰در اطراف کمین گرفتهاند، بمجرّدی که مشکل را در داخل مشاهده کرد، فوراً مثل #مگسی که روی زخم مینشیند، میآید مینشیند روی این مشکل و بنا میکند از این #سوء_استفاده کردن؛ القا میکند که بله نظام اسلامی نتوانست، نظام اسلامی ناتوان بود؛ #القای_ناامیدی میکند.( بیانات مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم۱۳۹۷/۰۵/۲۲)
🔰 دشمن میخواهد یأس ایجاد کند؛ یک جریانی هم #متأسّفانه در داخل کمک میکند به دشمن، شما در مقابل این #جریان_خائن_و_خبیث بِایستید و ایجاد امید کنید.(بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از استادان، نخبگان و پژوهشگران دانشگاهها۱۳۹۸/۰۳/۰۸)
◀️ میخواهید این جریانِ خائن و خبیث در داخل را شناسائی کنید؟ رویه رسانه ای ( توئیت ها، مقالات، مصاحبه ها، سخنان و ...) افراد و شخصیت ها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. آن وقت تک تک این افراد را میشناسید
🔰 صراط؛ مروج گفتمان اصیل انقلاب
http://eitaa.com/joinchat/1112735758C332d249c3e