eitaa logo
یزد؛ حسینیه ایران
157 دنبال‌کننده
434 عکس
23 ویدیو
0 فایل
امام خامنه‌ای مدظله العالی شهر شما و استان شما ؛ برادران و خواهران عزیز یزدی، مرکز دانش، مرکز هنر، مرکز کار و تلاش و ابتکار، مرکز ایمان و دین‌باوری است. ارتباط : knhene1@
مشاهده در ایتا
دانلود
این الرجبیون حلول ماه مبارک رجب بر عاشقان شهادت مبارک باد روزه اول ماه رجب امام صادق (علیه السلام) فرمودند: «نوح(علیه السلام) روز اول ماه رجب بر کشتى سوار شد و به آنان که همراهش بودند فرمان داد آن روز را روزه بگیرند. و فرمود هر کس آن روز را روزه بگیرد، آتش به اندازه مسیر یک سال از او فاصله مى گیرد و هر کس هفت روز روزه بگیرد، درهاى دوزخ بر او بسته مى شود و هر کس بیفزاید، خداى تعالى بر عمرش مى افزاید. اگر به هر دلیلی روزه نمی گیرم حداقل آرزو و نیت آنرا داشته باشیم وبه یاد داشته باشیم امر به معروف از همه اعمال خیر بالاتر است @knhene
هدایت شده از علمای ساکت
📌حدیثی تکان دهنده از حضرت باقرالعلوم، امام محمدباقر علیه السلام: 🔻در آخر الزمان، مردم ریاکاری پیدا می شوند که دائما آیه قرآن و دعا می خوانند، اظهار مقدس مآبی می کنند، «حدثاء سفهاء» یک مردم تازه به دوران رسیده احمقی هم هستند. تنها چیزی که این مقدس مآب ها به آن اعتنا ندارند، امر به معروف و نهی از منکر است. 🔻اینها تا مطمئن نشوند که امر به معروف و نهی از منکر کوچکترین ضرری به ایشان نمی زند، به آن تن نمی دهند. دائم دنبال این هستند که یک راه فراری برای امر به معروف و نهی از منکر پیدا کنند، یک عذری بتراشند که خوب، دیگر نمی شود، دیگر ممکن نیست. 🔻دنبال آن عبادتهایی هستند که نه به جان، نه به مال و نه به حیثیتشان ضرر می‌زند (مثل نماز و روزه) اما اگر وظیفه ای ضرری به جایی می زند، دیگر آن را قبول ندارند. ❌اگر نماز هم به کار یا حیثیت یا جانشان ضرر می زد، آن را رها می کردند، همان طور که عالیترین و شریفترین فریضه ها را رها کردند، نماز را هم رها می کردند. 💠آن عالیترین و شریفترین فریضه ها کدام است؟ «امر به معروف و نهی از منکر» فریضه بزرگی است که سایر فرایض به وسیله آن برپا می شود. باید امر به معروف و نهی از منکر باشد تا نمازی باشد، تا زکاتی باشد، تا حجی باشد، تا خمسی باشد، تا معاملاتی باشد، تا قانونی باشد، تا اخلاقی باشد. 🔸«ان الامر بالمعروف و النهی عن المنکر سبیل الانبیاء» همانا امر به معروف و نهی از منکر راه همه پیامبران است «منهاج الصلحاء، بها تقام الفرائض و تامن المذاهب و تحل المکاسب و ترد المظالم و تعمر الارض» [شیوه همه صالحان است]، واجبات خدا به این وسیله بپا داشته می شود، راهها به این وسیله امن می گردد، کسبها به این وسیله حلال و مظالم به این وسیله باز می گردد، زمین به این وسیله آباد می شود. 📚فروع کافی ، جلد ۵ ، صفحه ۵۵ کتاب امر به معروف و نهی از منکر استاد شهید مطهری، صفحه ۲۵ @Olamayesaket
شهادت امام هادی(ع)تسلیت باد صوفیه در دیدگاه ائمه اطهارچگونه اند؟ چرا امام هادی صوفیه را برابر با بنی امیه دانسته اند!؟ چرا امام هادی نفوذ صوفیه در جامعه را ،نفوذ مسیحیت و زرتشتی گری دانستند؟ علامه شیخ حر عاملی از محدثان و فقیهان شهیر شیعه در قرن دوازدهم است. ایشان کتابی با عنوان اثناعشریه در ابطال فرقه ضاله صوفیه تالیف نموده، و درآن روایت امام هادی درباره صوفیه را اینگونه نقل می کند: «...هر كس به زيارت زنده و يا مرده صوفی برود، مانندکسی است كه به زيارت شيطان و بت پرستان رفته باشد و هر كس ياری صوفیه كند، گويا يزيد و معاويه و ابو سفيان را ياری كرده است. » يكی از اصحاب آن حضرت سوال كرد: اگر آن صوفی به حقانیت شما اهل بیت باور داشته باشد، هم اینگونه است؟! امام هادی فرمودند:« هر كس حق ما را بشناسد، مخالفت امر ما نمی كند...صوفیه، نصاری و مجوس اين امت هستند و سعی در خاموش كردن نور خدا (محو اسلام) دارند اما خداوند نور خود را تمام می كند اگر چه كافران خوش ندارند. الإثنی عشریه، چاپخانه انصاریان قم ص 43» جریانی در استان یزد، به نام میراث فرهنگی در حال تثبیت و ترویج صوفیگری و البته تحریف تاریخ دارالعباده است، نخبگان مراقبت کنند. @YazdHI
فاجعه 27 دیماه 1334و درنگی بر ریشه های تاریخی سکولاریزم در حوزه علمیه قم پیش از انقلاب سکوت مرگبار شهید آیت الله مصطفی خمینی درباره اعدام شهید نواب صفوی و واکنش حوزه قم نوشت: سرانجام به دست پسر رضاخان جلب شدند و با سکوت مرگبار علما، آنها را تیرباران کردند سکوت آیت الله بروجری چگونه قابل تحلیل است؟ @rogadoen
قُلْ يَا أَهْلَ الْكِتَابِ لَا تَغْلُوا فِي دِينِكُمْ غَيْرَ الْحَقِّ وَلَا تَتَّبِعُوا أَهْوَاءَ قَوْمٍ قَدْ ضَلُّوا مِنْ قَبْلُ وَأَضَلُّوا كَثِيرًا وَضَلُّوا عَنْ سَوَاءِ السَّبِيلِ بگو: «ای اهل کتاب! در دین خود، غلوّ (و زیاده روی) نکنید! و غیر از حق نگویید! و از هوسهای جمعیّتی که پیشتر گمراه شدند و دیگران را گمراه کردند و از راه راست منحرف گشتند، پیروی ننمایید!» برخی مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری -دام ظله-خواندان نماز لیله الرغائب را فقط به نیت رجاء (امید)ثواب صحیح می دانند و برخی علما نیز تصریح کرده اند که چنین نمازی مستحب نیست و تنها برخی صوفیه اهل سنت آنرا به پیامبر اکرم نسبت داده اند روحانیت گرامی که این نماز را در مساجد خود برگزار می کنند ،نیت رجاء را برای مومنان توضیح دهند. نیت رجا به این معناست که دلیل قطعی برای اینکه پیامبر اکرم چنین نمازی را فرموده باشند ، وجود ندارد، اما بنا بر احتمال اینکه اگر پیامبر چنین نمازی را فرموده باشند و به نیت تحصیل ثواب احتمالی آن عمل،نماز به جا آورده می شود. اولویتهای دینی را دریابیم، امروز واجباتی مانند امر به معروف و نهی از منکر روی زمین مانده است. @knhene
لَا قُرْبَةَ لِلنَّوَافِلِ إِذَا أَضَرَّتْ بِالْفَرَائِض امام على «ع» : وقتی مشغول شدن به مستحبات موجب ضرر به انجام واجبات باشد، انجام آن مستحبات موجب نزدیکی به خداوند نخواهد شد. نهج البلاغه حکمت 39 برخی مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری دام ظله ، نماز لیله الرغائب را مستحب ندانسته و فقط به نیت رجاء (امید)ثواب، خواندن آنرا مجاز می دانند . روحانیت گرامی و مؤمنانی که سعی در دعوت مردم به انجام چنین نمازی دارند که حتی از دیدگاه بسیار از علما مستحب نیست؛ آیا امروز، بیان احکام امر به معروف و نهی از منکر در اولویت نیست؟آیا امروز، عمل به امر به معروف و نهی از منکر بویژه در قبال مسئولان، در اولویت نیست؟ @knhene
امام باقر «ع» : در آخر الزمان گروهی خواهند زیست که میانشان عده ای هستند ریاکار، تظاهر به خواندن قرآن و انجام عبادات کرده، بدعتگذار و نادانند. امر به معروف نکرده و نهی از منکر نمی کنند مگر آنکه ایمن از ضرر و زیان باشند. برای خود عذر و بهانه می تراشند و دنباله رو لغزش و کجرویهای عالمان و عمل فاسدشان هستند. نماز و روزه تا وقتی به جای می آورند که برای جان و مالشان ضرری نداشته باشد، اما اگر نماز به اموری که با اموال و جسمشان انجام می دهند، ضرر برساند، نماز را هم نمی پذیرند، چنانکه والاترین و بهترین واجبات را نپذیرفته بودند. کتاب الکافی چاپ اسلامیه جلد 5 صفحه 55 برخی مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری دام ظله ، نماز لیله الرغائب را مستحب ندانسته و فقط به نیت رجاء (امید)ثواب، خواندن آنرا مجاز می دانند . آیا بیان احکام و انجام عمل واجب بر بیان احکام و انجام مستحب مقدم نیست؟ آیا ثواب عمل واجب از مستحب بیشتر نیست؟ چرا هیچ مطالبه ای نسبت به بیان احکام و انجام امر به معروف وجود ندارد؟ @knhene
شخصی نزد امام جعفر صادق(ع) از عبادت و دين و فضل كسى سخن گفت ،آن حضرت پرسيد: عقلش چگونه است؟ آن شخص گفت : نمى‏دانم، امام صادق(ع) فرمود: پاداش به اندازه عقل است. کتاب الکافی چاپ اسلامیه جلد 1 صفحه 12 امام على «ع»: عاقل كسى است كه هر چيز را در جاى خود قرار دهد. کتاب نهج البلاغه حکمت 235 برخی مراجع تقلید از جمله مقام معظم رهبری دام ظله ، نماز لیله الرغائب را مستحب ندانسته و فقط به نیت رجاء (امید)ثواب، خواندنش رامجاز میدانند اما همه مراجع ، امر به معروف و نهی از منکر را واجب می دانند عقل کدام را اولویت می داند : ثواب احتمالی یا ثواب قطعی، انجام واجب یا مستحب،اصلاح فرد یا جامعه؟ نیاز امروز جامعه ما بیان و عمل به واجبات یقینی است یا ثواب های احتمالی؟ مهندسی اولویت های جامعه، به عهده علمای آن است. @knhene
شهید آیت الله مصطفی خمینی درباره اعدام شهید نواب صفوی و واکنش حوزه قم نوشت: سرانجام به دست پسر رضاخان جلب شدند و با سکوت مرگبار علما، آنها را تیرباران کردند تیرباران در سکوت فاجعه 27 دیماه 1334و درنگی بر ریشه های تاریخی سکولاریزم در حوزه علمیه قم پیش از انقلاب علی رغم وساطت برخی علمای طراز اول قم مانند آیت الله سید روح الله موسوی خمینی نزد آیت الله بروجردی، و هشدار آگاهان از تصمیم رژیم پهلوی برای کشتار فداییان اسلام ، آیت الله بروجردی نپذیرفت در ماجرا دخالت کند و شد آنچه شد. @rogadoen
یازده روز تا سالروز شهادت آیت الله العظمی حاج شیخ عبد الکریم حائری میبدی مسئولان میبد، برای معرفی هر چه بیشتربنیان گذار تمدن نوین اسلامی چه برنامه هایی دارند؟ @knhene
نه روز تا سالروز شهادت آیت الله العظمی حاج شیخ عبد الکریم حائری میبدی مسئولان میبد، برای معرفی هر چه بیشتربنیان گذار تمدن نوین اسلامی چه برنامه هایی دارند؟ @knhene
شهید آیت الله مصطفی خمینی درباره اعدام شهید نواب صفوی و واکنش حوزه قم نوشت: سرانجام به دست پسر رضاخان جلب شدند و با سکوت مرگبار علما، آنها را تیرباران کردند تنها میان لشکر است،یا اللّه فاجعه 27 دیماه 1334و درنگی بر ریشه های تاریخی سکولاریزم در حوزه علمیه قم پیش از انقلاب در جریان اجرای حد اسلامی ارتداد بر کسروی و هلاکت او توسط نواب صفوی و یارانش، مراجع زنده وقت از جمله آیت الله العظمی قمی(ره) با حمایت قاطع از نواب و هشدار به رژیم پهلوی، مانع از اعدام نواب و یارانش شدند اما آیت الله قمی (ره) و دیگر حامیان جریان نواب در سال 1334 در قید حیات نبودند و آیت الله بروجردی ؛ مرجع وقت هم، اقدام قاطعی انجام نداد. @rogadoen