⛔️ ظریف: سوره انفال میفرماید اگر گروه پیمانشکن خواستند با تو صلح کنند با آنها صلح کن و آیه بعدی میفرماید «خدا برای تو کافی است».
💠 متأسفانه آقای ظریف در این سخنان، چند موضوع نامرتبط را با هم خلط کرده و ضمنا برخورد گزینشی با آیات قرآن کریم داشته است...
خداوند در آیات 55 تا 64 سوره انفال میفرماید:«إِنَّ شرَّ الدَّوَاب عِندَاللَّهِ الَّذِینَ کفَرُوا فَهُمْ لایؤْمِنُونَ. الَّذِینَ عَاهَدتَّ مِنْهُمْ ثُمَّ ینقُضُونَ عَهْدَهُمْ فِی کلِّ مَرَّه وَهُمْ لاَ یتَّقُونَ... بدترین جنبندگان نزد خدا کسانی هستند که راه کفر پیش گرفتند و ایمان نمیآورند؛ کسانی که با آنها پیمان بستی، سپس هر بار عهد خود را میشکنند و پرهیز ندارند. پس اگر در جنگ بر آنان دست يافتى، كسانى را كه در پى ايشانند، تارومار كن، باشد كه عبرت گيرند. و اگر از گروهى بيم خيانت دارى، به شکل برابر، پيمانشان را به سويشان بينداز... و هر چه در توان داريد از نيرو و اسبهاى آماده بسيج كنيد تا دشمن خدا و دشمن خودتان و ديگرى را جز آنها كه نمى شناسيدشان و خدا آنان را مى شناسد، بترسانيد... اگر تمایل به صلح نشان دادند، تو نیز از در صلح درآى و بر خدا توكل کن كه او شنواى داناست. و اگر بخواهند با تو خدعه کنند، خدا براى تو کافى است».
اولاً خداوند در این آیات، #دشمن_عهد_شکن را «بدترین جنبندگان» مینامد.
ثانیاً منظور از این آیه که میفرماید «کسانی که با آنها پیمان بستی،سپس هر بار عهد و پیمان خود را میشکنند و از پیمانشکنی و خیانت، پرهیز ندارند»، سه قبیله جداگانه یهودیان شامل بنیقینقاع، بنینضیر و بنیقریظه هستند که رسول خدا(ص) با هریک از آنها در ابتدای هجرت به مدینه، جداگانه پیمان امضا کرد و هرسه، در سه مرحله جداگانه عهد خود را شکستند. ولی چون همه جزء کفار یهود بودند، خداوند میفرماید هر بار عهدشان را شکستند. بنابراین، مقصود این نیست که رسول خدا(ص) با کفار یکبار پیمان بست و بعد از نقض عهدشان دوباره با آنان پیمان بست و بعد از نقض عهد دومشان، پیامبر(ص) برای دفعه سوم با آنها تجدید عهد کرد و باز عهدشان را شکستند.
ثالثاً حکم الهی این است که اگر در جنگ بر #پیمانشکنان دست یافتی، #عقوبتشان_بده و #پراکندهشان_ساز و از جایی که هستند، آنها را #طرد_کن.
رابعاً خداوند فرمان میدهد اگر پیامبر (ص) #بیم_نقض_پیمان از سوی طرف مقابل را داشت، ضمن اطلاع دادن، متقابلا پیمان را بشکند و ملغی اعلام کند.
خامساً فرمان میدهد که خام توافق با دشمن نشوید و تا میتوانید خود را به انواع قدرت #مجهز کنید تا رعب بازدارنده در دل دشمنان شما بیفتد.
خداوند پس از این تفکیک موضوعات از هم و تعیین تکلیف هر کدام، میفرماید اگر دشمن در #وضعیت_جنگ، دعوت به صلح کرد، تو هم صلح را بپذیر.
آیه دیگری که خداوند به #پیمان_شکنی دشمناشاره دارد، آیه 12 سوره توبه است که میفرماید: «وَ إِنْ نَكَثُوا أَيْمانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَ طَعَنُوا في دينِكُمْ فَقاتِلُوا أَئِمَّهًْ الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لا أَيْمانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ. و اگر آنها سوگند خود را بعد از عهدی که بستهاند شکستند و در دین شما تمسخر و طعن زدند، پس با پیشوایان کفر بجنگید که آنها را عهد و سوگند استواری نیست، باشد که (پیمانشکنی و تمسخر) پایان دهند.
حال مطابق آنچه گفته شد، باید از آقای ظریف درباره رویکرد دولت روحانی پرسید:
- آیا شما دولتمردان بدسابقه آمریکایی را شرورترین جنبندگان میدانستید، یا بسیار مودب و محترم و کسانی که #امضایشان_تضمین_است؟!
- آمریکا در طول این چهار دهه بارها توافقات انجام شده را زیر پا گذاشته بود، با این وجود چند بار دیگر باید پیمانشکنی و کلاهبرداری میکرد تا به او اعتماد نکنید؟ یا لااقل پس از نقض پیاپی برجام، دنبال توافق بدون تضمین دیگری نروید و #تضمین_معتبر مطالبه کنید؟
- وقتی دیدید آمریکا پیمانشکنی کرد، چرا در دو سال بعد همچنان تعهدات را یکطرفه به اجرا گذاشتید و وقتی هم که مجلس #قانون_اقدام_راهبردی را به تصویب رساند، آقای روحانی به جای تشکر از مجلس و انتقاد از آمریکا، به مجلس حمله کرد؟
- آیا به فرمان الهی برای آمادگی نظامی تا جایی که میتوانید، عمل کردید یا برخی دولتمردان، دنبال واگذاری قدرت نظامی و منطقهای در برجام 2 و 3 بودند؟!
- این که قرآن میفرماید خداوند برای شما مومنان کافی است، یعنی این که بیخیال #خدعههای_دشمن، خاماندیشی پیشه کنید و در حالی که بر پیمان شکنیاش اصرار دارد و امتیازهای دیگری هم میطلبد، دوباره دنبال توافق به هر قیمت بروید؟!
📚📚📚
⛔️ پزشکیان: استاندار کُرد نداریم.
💠 اسماعیل زارعی کوشا، زاده شهر قروه در استان کردستان
استاندار کردستان در دولت #شهیدجمهور رئیسی
🎯🎯🎯
هدایت شده از وحید یامین پور
ما در ۸ سال دولت حسن روحانی آرام آرام داشتیم به تنبلی و انزوای عافیتطلبانه عادت میکردیم. به اینکه مسئولیت هیچ چیزی را نپذیریم. به اینکه نقد کنیم و نقد کنیم و نقد کنیم. پا روی پا بیندازیم و ریشخند بزنیم و زندگی خودمان را سپری کنیم.
اولش با دیدن کسانی مثل آخوندی و جهانگیری و فریدون و ظریف، آه میکشیدیم اما بتدریج پوزخند زدیم و طعم بیمسئولیتی و بیتکلیفی زیر زبانمان مزه کرد. طعم نقد و مطالبه. مطالبهگری مکر بزرگی است. مکر نفس است. تسویل و تسویف است. جز آنها که از عمق جان میسوزند و کاری جز فریاد زدن از دستشان برنمیآید، الباقی مطالبهگران، بادی به غبغب میاندازند و بدون قبول هیچ مسئولیتی فریاد میزنند. در سایهی مکر نفس ژست مستقل بودن و جسارت و شهامت داشتن میگیرند و ترس خود از پذیرفتن مسئولیت اوضاع را پنهان میکنند.
در میان این خوشخوشان تنبلی و مطالبهگری ناگاه فتنه ۹۸ رخ داد و دیدیم کسی جز ما نیست که سنگ زیرین آسیاب باشد. رئیس دولت خودش صبح جمعه از خواب بیدار شد و ما باطن حقیقی مطالبهگری عافیتطلبانه را در خیابانهای آتش گرفته و خشم حاشیهها و استیصال کارگران دیدیم.
با توبه از روحانی، رئیسی آمد. اما برخی از جماعت خو کرده به مطالبهگری از غار خود بیرون نیامدند. رهبری مدتها بود که جوانان حزب الهی را از مطالبهگری به جهادتبیین و حرکت خودجوش فراخوانده بود، اما کمتر لبیک شنیده بود.
بسیاری از گرم و نرم مطالبه بیرون نیامدند و شانه زیر بار مسئولیت ندادند و ترجیح دادند با همان زبان با رئیسی سخن بگویند.
خلوصگراییِ حزبالهی نقاب خوبی است برای پنهان شدن و مطالبهکردن؛ و توأمان ما را از زحمت پذیرش تکلیف و نتیجه میرهاند. به جای رنج پاسخگویی، به ما لذت متبخترانه و غرورآمیزِ مطالبه را ارزانی میدارد.
آخوندی و فریدون و جهانگیری و ظریف... دولت سوم روحانی پشت در است. و این برای جماعت مطالبهگر مسئولیت گریز عافیت طلب خبر بدی نیست. آنها تکلیف خود را انجام میدهند، بقیهاش به آنها مربوط نیست.
@yaminpour
⛔️ پزشکیان: وقتی ویزیت پزشکها ۱ تا ۲ دلار است دکترها تقصیری ندارند که زیرمیزی میگیرند من در صف مردم ایستادهام.
💠 تا پیش از سال 83 تعرفه بخش خصوصی و دولتی نزدیک به یکدیگر بود اما نگاهی به نمودارها از رشد نجومی تعرفههای درمانی در سال 1383 خبر میدهد.
در این سال، اختیار تعیین تعرفه بخش خصوصی به سازمان نظام پزشکی محول شد که این امر با بدعتگذاری این سازمان باعث رشد 122 درصدی میزان تعرفه ویزیت و افزایش 1046 درصدی "تعرفه کا" در بخش خصوصی نسبت به سال گذشته آن (سال 82) شد؛ اتفاقی که باعث ایجاد شکاف شدید بین تعرفه بخش خصوصی و دولتی شد.
اختلاف شدید بین تعرفه بخش خصوصی و دولتی آسیبها و تبعات جدی بر نظام سلامت داشته است زیرا بالاتر بودن تعرفه بخش خصوصی، تمایل پزشکان به کار کردن در بخش خصوصی را افزایش و ماندگاری پزشکان در بخش دولتی را کاهش داده است یعنی در واقع اختلاف میان تعرفههای بخش دولتی و خصوصی باعث توسعه مراکز خدمات تشخیصی و درمانی بخش خصوصی و تضعیف بخش دولتی میشود.
از سوی دیگر این شکاف تعرفه بین بخش خصوصی و دولتی باعث ظهور و شیوع روابط مالی غیررسمی بین پزشکان و بیماران میشود مثلاً این امر باعث اخذ زیر میزی شده و یا برخی پزشکان، بیماران را از بخش دولتی به بخش خصوصی ارجاع دهند و به تبع آن، "تقاضای القایی" نیز افزایش یافته است! اتفاقی که کاملاً به ضرر مردم بوده و هست.
💠 نکته مهم اینکه جناب پزشکیان از سال 80 تا 84 وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده است!
آقای پزشکیان! مطمئنی جای که ایستاده ای صف مردمه؟؟
😳😳😳
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ پزشکیان: ما آدمایی را تربیت میکنیم که تک بعدی بالا میان. نمیتونه با ۲ نفر ارتباط بگیره. یه ذره گیر میکنه قهر میکنه میذاره میره.
💠 خب تربیت را به اهلش بسپارید جناب!
📚😂📚
⛔️ از نخست وزیر ژاپن درباره راز پیشرفت کشورش سوال شد.
گفت: ما به معلمان حقوق وزیر، مصونیت دیپلمات و احترام امپراطور را داده ایم.
💠 سنت #کاروشی در ژاپن
به گزارش گروه اقتصاد کلان و انرژی اقتصاد 100 به نقل از یورونیوز، یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۸ نشان داد که معلمان مدارس راهنمایی ژاپنی ۵۶ ساعت در هفته کار میکنند، این در حالیست که این عدد در بیشتر کشورهای در حال توسعه حدود ۳۸ ساعت است. این آمار همچنین نشان داد معلمان ژاپنی چه کار دشوار و طاقت فرسایی دارند آنهم درحالیکه نمیتوانند از اضافه کاری خود سودی به دست بیاورند.
نتایج تحقیق خبرگزاری فرانسه نشان میدهد که معلمان مدارس در ژاپن به طور متوسط ۱۲۳ ساعت در ماه اضافه کاری دارند؛ عددی قابل توجه که بسیار فراتر از میزان به اصطلاح «خط کاروشی» یا همان ۸۰ ساعت است.
معلمان میگویند در حال رسیدن به نقطه شکست هستند و برخی تلاش کردهاند از مسیر حقوقی این چالش را پیگیری کنند. این مسئله موجب شد که حزب حاکم ژاپن یک کارگروه برای بررسی این موضوع ایجاد کند.
ماساتوشی سنو، مشاور مدیریت مدرسه معتقد است که مشکل جدی معلمان، مجموعۀ گستردهای از وظایف آنها از کاغذبازیهای اداری گرفته تا کارهایی مانند #توزیع_ناهار، برگزاری جلسات #نظافت_روزانه با دانشآموزان و #نظارت بر کودکان در مسیر رفتن و برگشت به مدرسه است که توان آنها را بطور قابل توجهی کاهش میدهد. او میگوید: «گاهی اوقات آنچه که واقعا باید برعهده والدین باشد، به دوش معلمان میافتد.»
یکی دیگر از سنگینترین وظایف معلمان ژاپنی، نظارت بر فعالیتهای ورزشی و فرهنگی دانش آموزان «فعالیتهای باشگاهی» است که معمولاً بعد از مدرسه و در تعطیلات آخر هفته انجام میشود.
کارشناسان میگویند معلمان به دلیل قانونی که دهها سال از عمر آن میگذرد، اساسا از دریافت اضافه کاری محرومند و همین باعث شده که در برابر کار بیش از حد، آسیب پذیرتر شوند.
تحقیقات روزنامه مائینچی نیز نشان میدهد که در ده سال منتهی به ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۶۰ مورد مرگ معلمان در مدارس دولتی به دلیل کار بیش از حد به ثبت رسیده است.
بیوه کودو پنج سال تلاش کرد تا بتواند مرگ شوهرش را به عنوان «کاروشی» به ثبت برساند،؛ چرا که نبود سوابق برای ساعات کاری او این روند را پیچیده کرده بود. او میگوید که معلمی اغلب بهعنوان یک «کار مقدس» تلقی میشود، بنابراین با این برچسب میتوان هرچیزی از جمله ساعتهای کار بسیار زیاد را توجیه کرد.
خانم ساچیکو که خود نیز سابقا معلم بوده، اکنون رهبری یک گروه «ضد کاروشی» را در مرکز ژاپن بر عهده دارد. او میگوید: «احساس میکنم من و شوهرم همراه با یکدیگر این مسیر را دنبال میکنیم تا آخرین اهدافی که او در زندگی داشت را به نتیجه برسانیم. هدفی که به دنبال ایجاد یک تغییر در زندگی معلمان بود.»
💠 چرا قشری که "حقوق وزیر، مصونیت دیپلمات و احترام امپراطور" را دارد بدنبال تغییر است؟
📚📚📚
💠 صرفاً جهت یادآوری
و تشکر از آقای آذری جهرمی
😂😂😂
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 انتقاد بیسابقۀ مهدی خزعلی، اصلاحطلب از همحزبیهای خود:
دکتر پزشکیان باید در انتخاب مشاوران خود دقت بیشتری کند؛ این عناصر، اراذل و اوباش سیاست هستند!
اطراف آقای پزشکیان را اصلاحطلبانی گرفتهاند که تا دیروز برانداز بودند و با سلطنت طلبان و منافقین پالوده میخوردند!
📚📚📚
💠 برگرد که ما خاطرهی خوب نداریم
زان دوره تاریک و از آن بی هنری ها
#نهبهدولتروحانی
#نهبهاصلاحات
#بهعقببرنمیگردیم
🇮🇷🗳🇮🇷
💠 مرگ هاجر نویدی در زمان وزارت پزشکیان
🔸 وقتی موضوع مرگ هاجر نویدی به دلیل فقر و نداشتن پول دارو، ۴٠ روز بعد از فوت او در سال ٨١ رسانه ای شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد، پرداختن به مرگ هاجر را تلاش برای تضعیف دولت اصلاحات دانست و منتقدان را نصیحت کرد که اگر قصد مقابله با دولت را دارند صریح بیان کنند و به تزویر و نیرنگ متوسل نشوند.
🔹 روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم اعلام کرد که مقصر، مادر هاجر بوده چون خارج از وقت اداری به پزشک مراجعه کرده است!
🔸 پزشکیان، وزیر بهداشت وقت هم از این موضوع طفره رفته و گفته بود که تکلیف کل نظام بهداشت و درمان نامشخص است و رمضان زاده، سخنگوی دولت اصلاحات هم که در نشستی خبری درباره بکارگیری سه وزارتخانه برای پیگیری انقراض یوزپلنگ آسیایی صحبت می کرد در واکنش به مسئله مرگ هاجر گفت: اگر رئیس جمهور بخواهد هر اتفاقی را که در کشور می افتد پیگیری کند که دیگر به هیچ کار کلانی نمی رسد!
#نهبهدولتروحانی
#نهبهاصلاحات
#بهعقببرنمیگردیم
https://www.mehrnews.com/news/1348589/%D9%85%D8%B1%DA%AF-%D9%87%D8%A7%D8%AC%D8%B1-%D8%B1%D9%88%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D8%A8%D8%A7%D8%AF-%D9%88-%D8%AE%D8%A7%D9%86%D9%88%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B4-%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D9%88%D8%A7%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%B1%D8%AF
📚🗝📚
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ناله کارشناس شبکه صهیونیستی اینترنشنال از نفوذ ایران:
جمهوری اسلامی اینجا در غرب نفوذ گستردهای دارد؛ وقتی از حماس انتقاد کردم از دست دانشجوها کتک خوردم!
این واقعا شرمآور است که حکومت ایران میتواند ارزشهای خود را در غرب و پلتفرمهای آمریکایی اعمال کند.
😂😂😂
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻پریشانحالیِ اصلاحطلبان:
در حاشیۀ یک نمایش ناخواسته
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. میزگردِ فرهنگیِ مسعود پزشکیان، یک آئینۀ تمامنما از «وضع هویّتی و معرفتی اصلاحطلبان» است و هرچه آن را بیشتر و دقیقتر بخوانیم، به فهم عمیقتری دربارۀ ماهیّت و غایت اصلاحطلبیِ سکولار دست خواهیم یافت. نباید از کنار این نمایش رسانهای، بهسادگی عبور کرد، بلکه باید لحظهلحظۀ آن را با دقت و تأمّل، دید و واقعیّتهای نهفته را از این «متنِ رسانهایِ افشاشده»، دریافت کرد. اما دربارۀ شخص پزشکیان باید گفت همچنانکه وی دربارۀ سیاست و اقتصاد، داشته و اندوختهای ندارد و یک هوس و سودای شخصی، وی را به میدان انتخابات کشانده، دربارۀ فرهنگ نیز گرفتار «فقر مطلق» است. در طول این میزگرد، احساس نکردم که وی حتی اندکی از نظریۀ فرهنگی و هویّتِ فرهنگیِ انقلاب اسلامی، فهم و شناخت دارد و بر اساس آن، سازوکارهای سیاستی را طراحی کرده است. او با بیخیالیِ نامسئولانه، «هیچ» را به نمایش گذاشت و نشان داد که اصلاحطلبی، دیگر سخنی ندارد و به پایان راه رسیده است. هرچه که از او دربارۀ امر فرهنگی پرسیده میشد، وی به «غیرفرهنگ» ارجاع میداد و میکوشید با «برداشتهای عوامانه» و «تحلیلهای سطحی»، نقصانهای رسوای خود را جبران کند، درحالیکه مخاطب بهآسانی فهمید که وی، فکر پختهای و چارۀ اندیشیدهای برای علاج دردهای فرهنگی ندارد، بلکه حتی خودِ «فرهنگ» را نیز نمیشناسد. فاصلۀ ذهنیِ او با فرهنگ، فرسنگها بود و اگر در طول سالهای نمایندگی در مجلس، او نتوانسته به یک «فهم ابتدایی» و «برداشت حداقلی» از فرهنگ دست یابد، روشن است که چنانچه جامۀ ریاستجمهوری به تن کند نیز نخواهد توانست که چیزی بر ذهنیّتِ فرهنگیِ خویش بیفزاید. پاسخهای «کلّی»، «نامرتبط»، «نافرهنگی»، «تودهای»، «سلبی»، «روزمرّه»، «عوامفریبانه»، «تکهتکه»، «بدیهی»، «غیرتجویزی» و ... همۀ داشتههای فرهنگی او بود که در رسانه ارائه کرد.
[دوّم]. اصلاحطلبان، محمد بهشتی را از قعر دهۀ شصت به انتخاباتِ اکنون آوردند تا شاید گرهای از کار فروبستۀ آنها بگشاید، غافل از اینکه رویکردهای «انقباضی» و «تنگنظرانۀ» او در دهۀ شصت، فراموششدنی نیست. او در آن دوران، در کنار میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و محمد خاتمی و محسن مخملباف و ...، حلقۀ تمامیّتخواهی را تشکیل میدادند که کمترین تفاوت و زاویهای را برنمیتابیدند و نگاه «تمرکزگرایانه»شان در فرهنگ، فرصتها را سوزانده بود. اینان بودند که روایت «سختگیرانه» و «انعطافناپذیر» از سیاست فرهنگیِ انقلاب را در دهۀ شصت، ساختهوپرداخته کردند و همگان را دیگری و معارض انگاشتند و طریق «سرکوب» و «نفی» و «طرد» و «تحقیر» را در پیش گرفتند. اما اکنون، محمد بهشتی با نسخۀ جدیدِ خود به میدان مددرسانی به پزشکیان آمده و میخواهد گذار ایدئولوژیک خویش را از «توتالیتاریسم فرهنگی» به «لیبرالیسم فرهنگی» نشان بدهد و گزارههایی را بیان کند که از نظر اصلاحطلبان، رأیساز است و خاکستریها را شکار میکند. بااینحال، مسأله این است که کسی همچون او که در دهۀ شصت، آنچنان «غلیظ» و «فروبسته» و «انسدادی» رفتار کرده، اینک نمیتواند از «گشادهدستی» و «انبساط» و «آزادی» سخن بگوید؛ خاکستریها، صداقت وی در گفتار فرهنگیاش را باور نخواهند کرد و وی را به گذشتۀ سیاستی و مدیریّتیاش ارجاع میدهند و او را به چالش میکشند. دستکم، او کسی نیست که بتواند لیبرالیسمِ فرهنگی را به مخاطب خاکستری بخوراند؛ این مواضع برای چون اویی، «نچسب» و «نمایشی» و «تصنّعی» است. افزونبراین، وی در موضع نقادیِ وضع موجود، متوقف ماند و از اثباتها و ایجابها و راهکارها سخنی نگفت، درحالیکه وی به عنوان مشاوری که میخواهد برای دولت آینده، بسترسازی فکری کند، باید به پرسش «چه باید کرد؟» پاسخ بدهد،؛ نه اینکه همچون روشنفکرانِ بیمسند سخن بگوید. جالب و تأسفبرانگیز اینکه پزشکیان به دلیل «ناآگاهیِ فرهنگی»، از پیشینۀ فرهنگیِ محمد بهشتی بیاطلاع بود و تازه در لحظههای پایانیِ میزگرد درمییابد که یک مُهرۀ سوخته و فرصتسوز را به میدان کنشگری رسانهاش آورده است.
[سوّم]. رسواترین پاره از این میزگرد، محمد فاضلی بود که در مواضع رادیکال و انقلابستیزانه، شهره است. اگر محمد بهشتی را به سیاهکاریاش در دهۀ شصت ارجاع میدهند، او را نیز به نسبتِ مستقیمش با دولت نامتعادلِ حسن روحانی ارجاع میدهند. او نیز، «بخشی از روند اختلالی» بوده و نه یک روشنفکرِ مظلومِ حاشیهنشینِ بیبهره از منصب و قدرت. او در آنچه که هست، سهیم و شریک بوده و بدون تردید باید وی را از بانیان و همکاران فلاکتِ دهۀ نود قلمداد کرد. او در آن فرصت ناچیز، خودش را بر جریانش ترجیح داد و کوشید از گذشتهاش، روایت سفید بسازد، اما ناگهان، غضبِ مخاطبسوز بر وی غالب شد و کارِ پزشکیان را بساخت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻اصلح، مقبول شده است:
چرخش خاکستریها به این سو
🖊مهدی جمشیدی
۱. پزشکیان نشان داد که برخلاف روحانی در سال ۹۲ و ۹۶، «کشش» و «ظرفیت» رأی بیش از این را ندارد و نمیتواند انتخابات را ببرد، بلکه اکنون و در آینده نیز در عرض بقیه قرار گرفته و همرتبهی آنها باید مبارزه کند. او در بهترین حالت، تنها میتواند به دور دوم برود، اما قدرت «یکهتازی» و «عبور چشمگیر از همه» را ندارد. «شرایط اجتماعی» نسبت به آن زمان، بسیار دگرگون شده و همین امر، کار را بر پزشکیان دشوار کرده است. جامعهی امروز، متأثر از «شهادت رئیسی» است و نمیخواهد از او عبور کند، بلکه قصد دارد به گزینهای «همانند رئیسی» رأی بدهد، درحالیکه پزشکیان، هیچ نسبتی با منطق و الگوی عمل رئیسی ندارد. دلربایی رئیسی از مردم، امکان رأی «جهشی» و «هیجانی» را از اصلاحطلبان ربوده و آن را در باتلاق، اسیر کرده است. پزشکیان، امکان صعود چشمگیر را ندارد و در یک حد از پیشروی، محدود و متوقف مانده است.
۲. برخلاف تصور دیگران، جلیلی به دلیل «عدالتخواهی» و «سادهزیستی»اش توانسته مانند احمدینژاد در سال ۸۴ و ۸۸، رأی بخشی از «خاکستریها» را نیز از آن خود سازد و از بدنهی حامیان ایدئولوژیکش فراتر برود. انتظار تحلیلگران این بود که جلیلی، تجربهی سال ۹۲ را تکرار کند و بیش از یک کنشگر درجهی دوم نباشد، اما وی با وجود سالها حاشیهنشینی و گمنامی، اکنون توانسته به کنشگر «اصلی» و «رأیساز» انتخابات تبدیل بشود. او میان «کار» و «عدالت»، جمع برقرار کرده و از این جهت است که دیگران را پشت سر گذاشته است. رأی او، فزونتر هم خواهد شد؛ چون او بیش از همه، همگون و همراستای با «اقتضاهای زمانهی پسارئیسی» است. منطق هویتی زمانه و میل سیاسی جامعه، او را میطلبد. جامعه در حالوهوای «دورهی پسارئیسی» است و در نسبت با آن، گزینهی مطلوب خود را تعریف میکند؛ گزینهای که بیشترین تطابق و شباهت با او را داشته باشد.
۳. برخی تصور کردند که «لایهی خاکستری جامعه»، همواره منطق ثابت دارد و ترجیحاتش، یکنواخت است، درحالیکه اینچنین نیست. خاکستریها در تجربهی انتخاباتی دهههای گذشته نشان دادند که بهشدت «موقعیتی» و «اقتضائی» رأی میدهند و اینگونه نیست که لیبرالیسم سیاسی و فرهنگی، آنها را برانگیزاند و آرمانگرایی برای آنها دافعه داشته باشد. تجربهی انتخاباتی احمدینژاد و رئیسی، نشان داد که آنها به این سو نیز چرخش دارند؛ کافیست گزینهی انقلابی بتواند تصویری از «عدالتخواهی» و «سادهزیستی» و «گرهگشایی»اش را در ذهن و دیدهی آنها ترسیم کند. اگر چنین شود، جریانهای تکنوکرات و لیبرال، بهآسانی به حاشیه خواهند رفت. امروز جلیلی در ساختن چنین روایت و تصویری از خود، تا حدود زیادی موفق بوده و گذر زمان نیز تا انتخابات، این امر را بسط خواهد داد. ذائقهی سیاسی خاکستریها، متأثر از شهادت رئیسی، همرنگ و همداستان با انقلابیهای رادیکال شده است و این فرصت اجتماعی، یک پنجرهی سیاسی و انتخاباتی را به روی آنها گشوده است. ازاینرو، باید بهجای هراسافکنی از احتمال رأیآوری گزینهی اصلاحات و مایلشدن به نگاه تقلیلگرایانهی برآمده از صالح مقبول، کوشید بر سبد رأی اصلح مقبول افزود. شرایط زمانه و اقتضای جامعه، چنین امکانی را برای ما فراهم کرده است.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
یک لاقبای پابرهنه
💠 برگرد که ما خاطرهی خوب نداریم زان دوره تاریک و از آن بی هنری ها #نهبهدولتروحانی #نهبهاصلاح
💠 در سیل بلاها عوض کاخ نشینی
دیدیم تو را خاک نشین با کپریها
🇮🇷🗳🇮🇷
هدایت شده از یک لاقبای پابرهنه
⛔️ مسعود پزشکیان: ویزیت پزشک در ایران 1.5 دلار است در خارج، یک دلار می دهی بروی دستشویی
پزشکانی که در کشور می مانند مجبورند سکه و ارز بگیرند.
مجبوریم در آینده برای درمان برخی بیماری ها به خارج برویم.
💠 جناب پزشکیان!
بر اساس ابلاغیه هیئت وزیران مصوب ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در بخش خصوصی نرخ ویزیت پزشک فوقتخصص ۱۷۲ هزار تومان اعلام شد.
بنا به حساب و کتاب شما که در خارج یک دلار میدهی و میروی دستشویی (و در ایران، بازار آزاد هم که حساب کنی هزار تومان بیشتر نمیشود)، عرض میشود که حق ویزیت شما برابر است با 172 دلار (نه 1.5 دلار)
گرفتی؟!!!
😂😂😂
💠 دولتِ اصلاحاتِ روحانی را دولت گل و بلبل نشان میدهد اما نمیگوید در 12 مرداد 1392 دولت را با دلار 3.290 تومان از دولت احمدی نژاد تحویل گرفتند و در 12 مرداد 1400 با نرخ 25.814 تومان (با حدود 800 درصد افزایشِ نرخ 1392) تحویل #دولت_شهیدرئیسی دادند!
📚🗳📚
💠 افزایش قیمت 50 تا 370 درصدی در #دولت_اصلاح_طلبان_روحانی چند ماه پیش از واگذاری کرسی اجرائی مملکت به #دولت_شهیدرئیسی
#نهبهدولتروحانی
#نهبهاصلاحات
#بهعقببرنمیگردیم
🇮🇷🗳🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مستند دکتر پزشکیان
🗳🗳🗳