فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 امسال میتوانیم تمام ثواب و نورانیت پیادهروی اربعین را به دست بیاوریم!
🔻فرصت ویژه ای که معمولا مومنین از آن غفلت میکنند ...
بشارت های اربعین_کم حجم.mp3
43.95M
#کتاب_صوتی
#بشارتهای_اربعین 🏳
نویسنده: استاد محمد شجاعی
15.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 #نماهنگ | جای ما خالی ...
🎙 بانوای: #حاجمیثممطیعی
🏴 ویژه#اربعین_حسینی
👈 دریافت صوت و مشاهده متن:
Meysammotiee.ir/post/2242
متن زیارت اربعین:👇👇 👇 👇
اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ
اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ
اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ
بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ
وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ
عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى
آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ
الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى
طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ
اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً
وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ
وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ
ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ
عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ
لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ
وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ
وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا
وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى
لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ
وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ
🏴🏴🏴
التماس دعا
پیاده روی مجازی به طرف کوی معشوق🚩🚩🚩
سلام باتوجه به اینکه راهپیمایی بزرگ اربعین امسال برگزارنشد با کلیک بر روی لینک آبی زیر به صورت مجازی درسرزمین عشق و عاشقی قرار بگیرید
لازم به ذکر است که تصاویربه صورت سه بعدی بوده وبا کلیک بر روی علامت قرمز که درهرتصویرمشاهده میشود به حرکت خود ادامه داده تا وارد کربلا ونقطه ی پایانی سفرشوید.
التماس دعا
👇
http://haram360.ir/ث
🔸 #اطلاعیه
▫️ قرائت زیارت #اربعین، همنوا با رهبر انقلاب
📅هم اکنون در حال اجرا است
📲 پخش زنده از شبکه یک و شبکههای اجتماعی KHAMENEI.IR
🔶 #حدیث_روز
🏴 وضعیت زمین و آسمان در عزای امام حسین(ع)
🌷امام صادق(علیهالسلام):
⚫️یا زُرارَة! إِنَّ السَّماءَ بَکَتْ عَلی الْحُسَینِ عَلَیهِ السَّلام اَرْبَعِینَ صَباحاً بِالدَّمِ وَ إِنَّ الْأَرْضَ بَکَتْ أرْبَعینَ صَباحاً بِالسَّواءِ وَ إِنًّ الشَّمْسَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً بِالْکُسُوفِ وَ الْحَمْرَةَ ... وَ إِنَّ الْمَلائکَةَ بَکَتْ اَرْبَعِینَ صَباحاً عَلَی الْحُسَینِ(ع)
🔴 ای زراره، آسمان چهل روز بر حسین(ع) خون گریه کرد و زمین چهل روز برای عزای آن حضرت گریست به تیرهوتار شدن و خورشید با کسوف و سرخی خود چهل روز گریست... و ملائکه الهی برای آن حضرت چهل روز گریستند.
📚 مستدرک الوسائل، ج ۱۰، ص ۳۱۴
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️
☑️پرسش:
از بین قیام هایی که پس از واقعه عاشورا رخ داد، کدام قیام ها مورد تایید ائمه اطهار (علیهم السلام) بوده است؟چه ویژگی هایی باعث می شده که امامان (علیهم السلام) قیامی را تایید کنند، هرچند که با آن همراهی نکنند؟
◾️ پاسخ:
از آنجایی که بعد از واقعه عاشورا شرایط بسیار حساس و جو اختناق شدیدی حاکم بود،ائمه(علیهم السلام) از تأیید علنی قیامهای مورد تأییدشان خودداری می کردند و به تأیید ضمنی اکتفا می کردند،لذا در مورد اینکه کدام قیامها مورد تأیید بودند،اختلاف نظر وجود دارد،
🔹آنچه از بررسی گزارشات تاریخی استفاده می شود،قیامهایی همچون قیام مختار،قیام زید بن علی،قیام شهید فخ و... مورد تأیید بودند هر چند ائمه(علیهم السلام) علناً اظهار نظری نمی کردند.
🔸اما اینکه چه قیامهایی مورد تأیید ائمه(علیهم السلام) بودند باید گفت:
👈مجموعه قيامهايى كه در دوره هاى بعد از امام حسين(ع) صورت گرفته است بر دو نوع است:
📌الف) قيامهايى كه با اهداف و انگيزه هاى شيطانى و قدرت طلبى صورت گرفته است، هر چند در ظاهر دوستى اهلبيت(علیهم السلام) ، بويژه خون خواهى سالار شهيدان حسين(علیه السلام) را يدك مى كشيدند. نمونه بارز و عينى اين نوع قيام ها، قيام مردم مدینه و قیام بنى العباس است.
📌ب) قيام هايى كه با اهداف و انگيزه هاى الهى بود و تنها انگيزه مقدس ظلم ستيزى را دنبال مى كرد و در صورت پيروزى در قيام ، قدرت را به صاحب اصلى آن، يعنى امامان شيعه(ع) تحويل مى دادند.
🔸امامان شيعه(ع) قيام هاى نوع اول را محكوم و قيامهاى نوع دوم را مورد تاييد قرار مى دادند(البته نه به صورت علنى، بلكه نوعا مخفيانه آنها را مورد تاييد قرار مى دادند).
✍️بررسی نوع برخورد امام صادق(علیه السلام) با قیام نفش زکیه ویژگی های قیام مورد تأیید ائمه(علیهم السلام) را بهتر نشان می دهد: آنحضرت با قیام نفس زكیه به عنوان قیامى ضد ستمگرى (نه به عنوان قیام مهدى آل محمد (صلّی الله علیه وآله) موافق بوده است و هر چند آن حضرت این انقلاب را مورد پشتیبانى قرار نداد ولى در عین حال اقدامى نیز علیه آن به عمل نیاورد و این ثابت مىكند كه حضرت با قیام تحت عنوان مبارزه با ظلم و امر به معروف و نهى از منكر موافق بوده است .
✨﷽✨
✅پاسخ طبقات مختلف مردم به ندای شیطان
✍️شیطان به حضرت یحیی گفت: می خواهم تو را نصیحت کنم.حضرت یحیی فرمود: من میل به #نصیحت تو ندارم؛ ولی می خواهم بدانم طبقات مردم نزد شما چگونه اند.شیطان گفت: مردم از نظر ما به سه دسته تقسیم می شوند:
۱- عده ای مانند شما معصومند، از آنها مأیوسم و می دانیم که نیرنگ ما در آنها اثر نمی کند.
۲- دسته ای هم برعکس، در پیش ما شبیه توپی هستند که به هر طرف می خواهیم می گردانیم.
۳- دسته ای هم هستند که از دست آنها رنج می برم؛ زیرا فریب می خورند؛ ولی سپس از کرده خود پشیمان می شوند و استغفار می کنند و تمام زحمات ما را به هدر می دهند. دفعه دیگر نزدیک است که موفق شویم؛ اما آنها به یاد خدا می افتند و از چنگال ما فرار می کنند... ما از چنین افرادی پیوسته رنج می بریم...
📚کشکول ممتاز، ص 426
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️
☑️پرسش:
ماجرای حره چه بود؟
◾️ پاسخ:
ماجرای حره یا قیام حره واقعه ای بود که یکسال پس شهادت امام حسین (علیه السلام) توسط یزید رقم خورد.
▪️پس از شهادت امام حسین(علیه السلام) مردم مدینه به رهبری عبدالله بن حنظله غسیل الملائکه قیام کرده و عمال یزید را از مدینه بیرون کردند
🔻یزید سپاهی به سرکردگی مسلم بن عقبه به مدینه گسیل داشت که آنان پس در هم شکستن قیام مردم مدینه و کشتار وحشیانه عوامل قیام، شهر را تصرف کرده و مردم عادی را نیز به خاک وخون کشیدند و به عنوان بردگان یزید از مردم مدینه بیعت گرفتند.
▪️عبدالله پس از شهادت امام حسین (علیه السلام) سفری به شام داشت و از نزدیک با یزید ملاقات کرد. او یزید را شخصی پلید یافت که به هیچ وجه نباید بر مسند خلافت مسلمانان باشد لذا به مراجعت از شام مقدمات قیام را برنامه ریزی کرد و پس از قیام اختیار شهر مدینه را به دست گرفت و عمال حکومتی را از آنجا بیرون راند. همین امر باعث لشکر کشی یزید به مدینه شد. مسلم جنایاتی در شهر پیامبر (صلی الله علیه وآله) انجام داد که به مسرف بن عقبه مشهور شد.(1)
این واقعه از آنجا که در سنگستانی در نزدیکی مدینه اتفاق افتاد به واقعه حره معروف شد(2) چون سنگستان در لغت عرب به معنای حره است.(3)
✍️درباره اسباب و علل واقعه حره، روایتهای گوناگونی رسیده است. بنابر بسیاری از گزارشها، منشأ اعتراض و قیام مردم مدینه فساد یزید بود. طبق این روایات، والی مدینه، هیئتی از بزرگان شهر از جمله عبدالله بن حنظله را برای ملاقات با یزید به شام فرستاد. هیئت مزبور به محض بازگشت از شام، در برابر مردم به فسق و فجور آشکار خلیفه گواهی دادند و مردم را به اقدام برای خلع یزید از خلافت دعوت کردند.(4)
🔻مردم مدینه بر علیه حکومت یزید شوریدند و آنان را، که حدود هزار نفر بودند و در منزل مروان بن حکم گرد آمده بودند، محاصره کردند.(5)
🔸یزید تصمیم گرفت برای سرکوب مردم مدینه لشکری تجهیز کند. بعد از امتناع عبیدالله بن زیاداز پذیرش فرماندهی لشکر، وی مسلم بن عقبه را مأمور این کار کرد(6)شمار لشکریان او را بین ۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ نفر نوشتهاند.(7)
🔸وقتی خبر حرکت سپاه یزید به مردم مدینه رسید، آنان گرداگرد مدینه خندق کندند و پناه گرفتند. مردم اجازه دادند که وابستگان به حکومت شام، از مدینه خارج شوند به شرط آنکه در مورد مدینه هیچ اطلاعاتی را به سپاه شام ندهند و در جنگ هم شرکت نکنند. اما بنی امیه به عهد خود وفادار نماندند و عبدالملک بن مروان به همکاری با مسلم بن عقبه پرداخت و نقشه حمله جنگ را طراحی کردند.
🔹مسلم با عبور از حرّه، در مشرق مدینه پیاده شد و به مردم مدینه سه روز مهلت داد.(8)آنگاه، پس از دور زدن خندق، از پشت سر و با کمک طایفه بنی حارثه، که با وعدههای مالی فریفته شدند، وارد شهر شد.(9)
🔸مسلمبن عقبه، به دستور یزید، سه روز جان و مال مردم را بر سپاهیانش حلال کرد.برخی غارت و جنایات سپاهیان او را مصیبتی سهمگین و وصفناپذیر خواندهاند و برخی آن را فجیعترین حادثه، پس از شهادت امام حسین علیه السلام، دانسته است.(10)
🔻سپاهیان مسلمبن عقبه در آن سه روز، از ارتکاب هیچ عمل زشتی، همچون تجاوز به نوامیس، بیرون کشیدن جنین از شکم زنان و کشتن نوزادان(11) و توهین به صحابه بزرگ پیامبر(صلی الله علیه وآله) از جمله جابر بن عبدالله انصاری فرو گذار نکردند.(12)
منابع:
1. بلاذری، انساب الاشراف، چاپ رکاز، ج5،ص339
2.سهیلی،عبدالرحمانبن عبداللّه، الروض الانف فی شرح السیرة النبویة لابنهشام، چاپ عبدالرحمان وکیل، قاهره، ج 6، ص255
3.خلیلبن احمد؛ کتابالعین، چاپ مهدی مخزومی و ابراهیم سامرائی، قم 1405، ذیل «حرّة»
4.طبرى،محمدبن جرير، تاريخالطبرى: تاريخالامم والملوک، چاپ محمد ابوالفضل ابراهيم، بيروت 1382ـ 1387، ج5، ص479-480.
5.طبری، همان،ج 5، ص482؛
6.ابناثیر، الکامل فیالتاریخ، بیروت،چاپ افست 1402، ج 4، ص111-112
7. طبری، پیشین، ج 5، ص483؛
8.طبری، ج 5، ص485-487 .
9.ابنقتیبه، الامامة و السیاسة، المعروف بتاریخالخلفاء، چاپ طه محمد زینی، [قاهره 1987]، چاپ افست بیروت،بیتا ج 1، ص179-181
10. مسعودى،علىبن حسين کتاب التنبيه والاشراف، چاپ دخويه، ليدن ۱۸۹۴، چاپ افست ۱۹۶۷، ص۳۰۶
11.ابنقتیبه، پیشین، ج 1، ص184؛
12.سهیلی، پیشین،
🔶 #حدیث_روز
🌷 امام حسین عليهالسلام:
🔴 القُنوعُ راحَةُ الأبدانِ؛
🔵 قناعت، مايه آسايش تن است.
📚 بحار الأنوار، ج۷۸، ص۱۲۸، ح۱۱
#اطلاعیه
در ایام کرونا که برنامه های آموزشی مدارس به صورت مجازی برگزار میگردد، مرکز آموزشهای کاربردی معاونت فرهنگی و تبلیغی با هدف آشنایی و مهارت افزایی والدین نسبت به آموزش مجازی فرزندان نشست آنلاین مشاوره تحصیلی در خانه را برگزار میکند.
موضوعات نشست:
❇️ انگیزش تحصیلی
❇️ مهارت برنامه ریزی درسی
❇️ مهارت مطالعه
⌛️مهلت ثبت نام: تا روز دوشنبه 21 مهر ماه
ثبت نام و اطلاعات بیشتردر ادرس:
🌐 el.balagh.ir
🔹🔹🔹🔹🔹🔹
مرکز آموزش های کاربردی
http://eitaa.com/joinchat/315686930C4d8d228136
💧☀️💧☀️💧
✅پرسش:
لطفا درباره نيکي به پدر و مادر و اينکه درچه حد باید باشد، توضیح بفرمایید.
🌺پاسخ:
حق پدر و مادر اين قدر بزرگ است که جبران آن از طريق احسان هيچ حد و مرزي را نمي شناسد. نقشي که پدر و مادر در به وجود آمدن فرزند خود دارند، به هيچ وجه براى فرزند نسبت به پدر و مادر جبرانپذير نيست. کدام حق بالاتر از حق حيات؟
☘️امام زين العابدين(ع) مىفرمايد: «حق مادرت آن است که بدانى او به گونهاى تو را حمل کرد که هيچ کس فردى را چنين حمل نکرده و چنان ثمرهاى از قلبش را به تو داده است که هيچ کس به کسى نمىدهد. او با وجود گرسنگى تو را سير نمود و با وجود تشنگى تو را سيراب کرد و تو را پوشاند، در حالى که خود برهنه بود...: تو نمىتوانى سپاس را به جاى آرى، مگر به يارى و توفيق الهى».(1)
✍️اما در جبران اين حق و احسان به آنها دو محدوديت وجود دارد:
📌محدوديت اول از ناحيه فرزند است که ممکن است ظرفيت و توان احسان در حد مطلوب را نداشته باشد. طبيعي است که حق پدر و مادر را به اندازه توان خود بايد ادا کند.
📌محدوديت دوم از نظر روش احسان و طريقه جبران است. مثلا ممکن است جبران به صورت مالي و از طريق تامين نيازهاي اقتصادي به نحوي باعث آسيب ديدن پدر و مادر شود. طبيعتا بايد روش ديگري براي احسان انتخاب شود.
پي نوشت:
1. وسائل الشيعه، ج15، ص175.
May 11
🔶هر روز با کتاب
📗 عنوان کتاب : بررسی تاریخ عاشورا
👤 نویسنده : مرحوم حجت الاسلام دکتر محمدابراهیم آیتی
شهیدمطهری:
به جرات می توانم بگویم در همه ی کشور کسی نداریم که به تاریخ صدساله ی اول اسلام مانند آیتی؛ احاطه داشته باشد و سخن او در مورد هر گوشه ازتاریخ اسلام، سند است.
🔻 شماره تلفن جهت دریافت کتابها
۰۲۵۳۷۷۴۳۷۰۵ ( ۸ صبح تا ۱۵ )
💳 لینک خرید:https://b2n.ir/616297
💞✍️💞✍️💞
✅پرسش:
حالت اعتياد به گوشي موبايل و يک نرم افزار مجازي پيداکردم.مدام الکي و بيهوده گوشي را دردست گرفته و پيامهاي قديم و جديد را نگاه ميکنم. با اينکه هيچ چيزخاص و خبر خاصي نيست. از دست افراط در اينکار کلافه شدم چکنم؟
🌺پاسخ:
گفتيد که استفاده بيش از اندازه از گوشي باعث شده که وقت زيادي در زندگي صرف اين مسائل شود. اين نوعي وابستگي و ضعف است. اعتياد به گوشي يا فضاهاي مجازي يکي از مشکلات شايع امروز است.
🔹البته دامنه پيامدهاي آن به کم خوابي، افت تحصيلي و دگرگوني در روابط خانوادگي و اجتماعي منجر خواهد شد.
📌قدم اول براي کساني که تصميم دارند بدون کمک روانپزشکان و روان درمانگران، خود راساً به کم کردن ساعات استفاده از گوشي يا اينترنت اقدام کنند شناخت عمق وابستگي به اين فضاها است. در اين مرحله انکار اعتياد نقش عمدهاي در ترک آن بازي خواهد کرد. پس از آن بايد به قول و قرارهاي شخصي پرداخت و مدت و زمان استفاده روزانه از گوشي را بطور جدي محدود کرد.
🌸قدم بعدي يافتن جايگزين مناسب جهت گوشي است. بازگشت به گذشته و مقايسه آن با حال نشان خواهد داد که کدام فعاليت خانوادگي و اجتماعي و شخصي مانند گذراندن وقت با همسر و فرزندان، دوستان، ورزش، مطالعه و خواب جاي خود را با اينترنت تعويض کردهاند.
🌱مقابله با مشکلاتي مانند خاطرات بد گذشته، جدايي، مسائل مالي، تنهايي و استرس هاي ناشي از کار با روي آوردن به اينترنت و چت از بين نخواهند رفت.
👈شناخت نقاط ضعف و قدرت هر شخص جهت ترک اعتياد کاملاً به آمادگي روحي وابسته است و مراجعه به مشاور و در ميان نهادن مشکلات شخصي و خانوادگي با وي کاملاً ضروري به نظر مي رسد و نبايد از آن غفلت کرد.
🌸سعي کنيد براي خودتان محدوديت هايي قرار دهيد. گوشي را دور از دسترس خود قرار دهيد.
🌱سعي کنيد برنامه ريزي مفصلي براي روز خود داشته باشيد و هميشه کاري براي انجام دادن داشته باشيد. بيکاري خود عاملي براي رفتن به سمت گوشي است.
🌸سعي کنيد تفريحات جايگزين براي خود داشته باشيد. تفريحاتي سالم که از آنها لذت مي بريد.
📌هر وقت احساس کرديد دوست داريد به سراغ گوشي برويد به سراغ تفريحات از قبل تنظيم شده برويد و احساس لذت را از فعاليت هاي مفيد و البته لذت بخش بدست آوريد.
#حساب_کتاب
✍ ترازوی دکّان تو، آینهی خود توست!
آنچه در کفّهی ترازوی تو میگذرد،
و آنچه در تعریف اَجناسَت، از دهان تو خارج میشود، چیزی خارج از تو نیست!
- این ترازو، این حرفها، این تعریفها، این قسم و آیههای راست و ناراست... همه در حال تصویرسازی درون تواَند... تصویرسازی باطن تو!
▪️برای کسی که در دایرهی قوانین خدا زندگی میکند؛ #اعتمادِ مردم "امانت" است.
و بدترین انسانها در نگاه همین خدا، خائنینِ در امانتاند...
💥حواست به کلماتت،
حواست به ترازویت هست؟
@ostad_shojae
📣📣مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تهران با همکاری مرکز بانوان سازمان فضای مجازی سراج برگزار می کند:
🌸🍃نخستین دوره برخط تربیت مدرس کنشگری مؤثر در شبکه های اجتماعی🍃🌸
🌹ویژه طلاب، اساتید و دانش آموختگان مدارس علمیه خواهران استان تهران🌹
🥀شامل دوره های مقدماتی و تکمیلی
🔷سرفصل های دوره مقدماتی و تکمیلی عبارتند از:
🔹ضرورت کنشگری در شبکه های اجتماعی، آشنایی با رسانه های اجماعی، تاریخچه شبکه ها، راه اندازی و امنیت کاربر، فن بیان و زبان بدن
🔹شبکه سازی، نویسندگی خلاق، یادداشت نویسی، کمپین سازی، روش تدریس رسانه
🔹جنگ روایت ها، تبلیغ نویسی، زیست مجازی، مهارت افزایی در شبکه
🍃زمان برگزاری دوره مقدماتی : آبان و آذر ماه 1399
🍃مدت دوره مقدماتی : 28 ساعت
🍃مهلت ثبت نام: پایان مهر ماه 1399
🍃با ارائه گواهی نامه
🌺🍃علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به آیدی زیر پیام دهند.
@t.banaee
⚫️⚪️⚫️⚪️⚫️
☑️پرسش:
آیا امام حسین (علیه السلام) را خود شیعیان نکشتند و حالا بخاطر کردار بد شان عزا داری میکنند؟
◾️ پاسخ:
این هم یکی از سخنان ناجوانمردانه ای است که نظیر آن در دوران ما زیاد به گوش می خورد و گویی عده ای می خواهند به هر شکل و روشی به حق و حقیقت حمله کنند، بدون آنکه اندک ارزیابی ای از محتوای سخن خود داشته باشند.
📌۱-شیعه به کسی می گویند که پیرو و مطیع ائمه باشد، پس چگونه می توان قاتلان ائمه(علیهم السلام) را شیعه خطاب کرد؟
📌۲-وقتی در هیچ جا امثال شمر، خولی، سنان و ... شیعه خوانده نشده اند، چگونه می توان چنین سخنی گفت حال آنکه شیعه نظیر حبیب بن مظاهر، مسلم بن عوسجه، زهیر بن قین و ... بودند که نهایت فداکاری و دلاوری را در رکاب امام حسین (علیه السلام) به نمایش درآوردند.
📌۳-امام حسین (علیه السلام) در سخنان خود، لشگر یزیدیان را پیروان ابوسفیان و عده ای بی دین می خواند و می فرمایند: واي بر شما اي پيروان أبو سفيان! اگر دين نداريد و از روز معاد نمي هراسيد، لا اقل در دنيا آزاد مرد باشيد و آن گونه كه مي پنداريد به حسب و نسب خود كه عرب هستيد باز گرديد.(1)
📌۴-اگر منظور از شیعه خواندن قاتلان این است که به امام حسین (علیه السلام) نامه نوشته بودند، شبث بن ربعي و حجار بن أبجر و عمرو بن حجاج و ... از نویسندگان معروف نامه بوده اند که هیچ جا ادعای شیعه بودن آنها نشده است.
📌۵-لشگر مقابل امام حسین (علیه السلام) کسانی بودند که در دلیل کینه ها و دشمنی هایشان به امام (علیه السلام) موج می زد و خودشان می گویند: « إنما نقاتلك بغضاً لأبيك» يعني: ما از روي بغض و كينه اي كه با پدرت علي بن ابي طالب داريم با تو به جنگ و نبرد برخاسته ايم.(2) آیا می توان کسانی که خود را دشمن حضرت علی (ع) می دانند، شیعه خواند؟
📌۶- اگر این ادعا بدان خاطر مطرح شده که کوفیان شیعه بوده اند، باید بگوییم در زمانی عده ای از کوفیان شیعه بودند، که قطعا در دوران امام حسین (علیه السلام) عده قابل توجه شیعه در کوفه وجود نداشت. ابن أبي الحديد معتزلي در اين باره مي گويد: (در زمان معاویه) سخنرانان در هر كوي و برزن و بر فراز هر منبري علي را لعن كرده و از او بيزاري مي جستند و به او و اهل بيت او دشنام مي دادند؛ و بيچاره ترين مردم در آن زمان، مردم كوفه بودند؛ زيرا شيعه علي عليه السلام در آن شهر زياد بود؛ معاويه، زياد بن سميه را حاكم كوفه و هم زمان شهر بصره را نيز تحت امر او ساخت. و او به دنبال شيعيان مي گشت ـ او شيعيان را مي شناخت، زيرا در زمان خلافت علي عليه السلام از طرفداران او بود ـ پس ايشان را حتي زير هر سنگ و كلوخي هم كه بودند مي يافت و به قتل مي رساند و يا تهديد به قتل مي كرد؛ و دست ها و پا ها را جدا كرده و چشم ها را كور مي كرد؛ و ايشان را بر تنه هاي درخت خرما به دار مي كشيد؛ و يا از عراق بيرون مي كرد؛ تا جايي كه كسي از شيعيان شناخته شده در عراق باقي نماند. (3)
پی نوشتها:
1. الفتوح، ابن اعثم، دارالاضواء، بیروت، لبنان، تحقیق علی شیری، ج5 ص117.
2. قندوزی، سلیمان بن ابراهیم، ینابیع المودة لذوی القربی، قم، اسوه، ۱۴۲۲ق. ص۳۴۶.
💢به مناسبت فرارسیدن سالروز رحلت جانسوز پیامبر مکرم اسلام(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت امام رضا(ع) معاونت فرهنگی تبلیغی حوزههای علمیه خواهران با همکاری اداره کل روابط عمومی برگزار میکند...
💢ویژه برنامه زنده اینترنتی
"در مدار مهربانی"
💢سه شنبه تا پنج شنبه
ساعت 16 تا 17
پخش از live.whc.ir
✅ سه شنبه – 22 مهر
زن از منظر پیامبر اسلام(ص) – کارشناس: خانم طیبی
✅ چهارشنبه – 23 مهر
نقش زن در تعالی خانواده با نگاه به سیره امام حسن مجتبی(ع)/ کارشناس: خانم یاسینی
✅ پنجشنبه – 24 مهر
سبک زندگی اسلامی از نگاه امام رضا(ع)/ کارشناس: خانم ظهیری
https://eitaa.com/joinchat/3728801837C49d47ebf93