فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به همت بسیج اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی واحدهای تیران، خمینی شهر، نجفآباد و هرند با همکاری سازمان بسیج اساتید و دفتر هماندیشی اساتید نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان
⭕️ نشست تخصصی جهاد تبیین «معنا و فلسفه زندگی در نهجالبلاغه» برگزار می شود
🔷 سخنران: حجت الاسلام دکتر احمد فعال اصفهانی
🔷لینک ورود :
http://khsh.iau.ir/fa/news/200
🔷زمان: سه شنبه 27 دی ماه1401
ساعت : 13:30
🔷 برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر می گردد
👇👇
http://baesf.ir/?p=4011
👇👇
🇮🇷 کانال بسیج اساتید اصفهان:
🆔https://sapp.ir/baesf_ir
@Basijasatidk
ذاکرین حضرت اُمُ البَنین سلام الله علیها
تشکر از آقایان رجبیان، ، محقق و تحویلیان بابت ارسال فایلهای کلاس
فنون روضه خوانی
1. سير ابيات:
اولين فنى كه در شعرخوانى وجود دارد، دسته بندى ابيات شعر از لطيف و سطحى به عميق و سوزناك است . يك مداح خوب ، اشعار سطحى تر را در ابتداى برنامه خود قرار مى دهد و بار گريه را بر روى اشعارى كه عميق تر و سوزناك ترند، قرار مى دهد. در غير اين صورت اشعار سوزناك را قبل از آمادگى مستمع خوانده و هدررفته و اشعار سطحى را بعد از آمادگى او در معرض گفتار قرار داده است كه مستمع با هيچ يك از اين دو حالت ، حال پيدا نمى كند. لذا بايد مجلس را تا قبل از آماده شدن مستمع از اشعار سطحى كه فهم آن ها برايش آسان تر است ، پر كرد و شعر سوزناك را به محض آماده شدن برايش خواند. به مجموعه تغییرات شامل حذف یا جابجایی اشعار یک شعر جهت رعایت توالی در روضه و جلوگیری از یک نواختی آن، سیر ابیات می گویند.
@maddahi_esf
#جلسه_پنجم
#روضه_خوانی
#ادامه
فنون روضه خوانی
2. فن عدم صراحت بیان:
گاهی جهت ایجاد حس کنجکاوی مستمع، در بیت های ابتدایی شعر به طور مستقیم به اینکه روضه چه کسی است اشاره نشده است و بعد از یکی دو یا چند بیت مشخص می نماید که روضه کدام یک از اهل بیت (علیه السلام) مدنظر است. به این فن، فن عدم صراحت بیان گفته می شود.
مثال:
باران خون گرفت و دل آسمان گرفت داغ غم تو از همه تاب و توان گرفت
وقتی شنید حرمله نام تو هم علیست از جا پرید و قبضه ی تیر و کمان گرفت
تیری که استخوان گلوی تو را شکست از آن گذشت و جا به دل باغبان گرفت
....
همانطور که در مثال می بینید، در بیت اول اشاره ای نشده که روضه ی حضرت علی اصغر (علیه السلام) مدنظر است ولی در بیت بعد موضوع روضه را بیان می کند.
@maddahi_esf
#جلسه_پنجم
#روضه_خوانی
#ادامه
فنون روضه خوانی
3. فن استنتاج:
در مباحث آموزش مداحی يكى از قوى ترين و بهترين فنون روضه خوانى كه واقعاً نشانه استادى مداح است، كنار هم گذاشتن دو مطلب و استنتاج مطلب سومى است كه در جايى ذكر نشده و هيچ گونه تضادى هم با دو مطلب اول ندارد بلكه چيزى خارج از ذاتيات دو مطلب اول است كه نتيجه فكر كردن به جوانب و حواشى مطلب اول مى باشد. چون اين مطلب معناى بسيار دقيقى است از چند مثال مدد می گيريم؛
مثال یک:
در روضه رزم و شهادت حضرت قاسم آمده است: « يكي از لشكريان عُمَرِبنِ سَعد به نام حُمَيْد بْنِ مُسْلِم گفته: من در بين لشکريان عُمَرِبْنِ سَعد بودم كه ديدم نوجوانی كه صورتش مثل ماه پارهاي بود به ميدان آمد، در حالي كه پيراهن درازي به تن داشت و نعلينی به پا پوشيده بود كه بند اين نعلين در پاي چپ باز بود » اين نقل مطلب تاريخى، حالا نحوه استنتاج؛ از اين گزارش دو چيز مسلّم و معلوم ميشود:
1. شاید حضرت قاسم با زره و لباس جنگي بيرون نرفتهاند، چرا كه هر چه گشتند زرهي اندازه قامت ایشان پيدا نكردند. ۲. اشتياق و عجله ایشان براي به ميدان آمدن، تا جايي كه صبر نكردند که بند نعلينشان را ببندند. نمیدانم شـايد اگر از خود حضرت قـاسم ميپرسيديم جواب ميدادند که ترسيدم در همين مدّت كمِ بستن بند نعلين رأی عمويم عوض شده و مانع به ميدان رفتنم شود! آخر بسیار تلاش كـردم تا نظرش را جلب كردم.
نكته در اين جاست كه اين گونه استنتاج از وقايع، با (زبانحال ) تفاوت دارد زيرا در زبانحال، امكان عدم صحت وجود دارد و ما از خودمان چيزى به اصل روضه میافزاييم، (هرچند یکی از شروط گفتن زبانحال این است که مغایر روایات معتبر نباشد) اما استنتاج مطلبى عقلى است و هر كسى میتواند با تفكر در حواشى و جوانب داستان، به آن پى ببرد كه هيچ ضررى هم به اصل مطلب ندارد و كاملاً با عقل جور در مى آيد ولى فرقش با اصل مطلب اين است كه در تاريخ نقل نشده و با تأمل در ماجرا بدست آمده است. با همه اين اوصاف بهتر است آن را صريح و با اطمينان نگوئيم، طورى كه گمان شود اين مسئله عيناً در تاريخ آمده تا بعد از مجلس ما را مورد مؤ اخذه قرار ندهند.
مثال دو:
در تاريخ آمده كه وقتى حضرت على اصغرعليه السّلام شهيد شد، امام حسين عليه السّلام و را پشت خيام بردند و خواستند دفن نمايند كه صداى شيون حضرت رباب عليهاالسّلام بلند شد. اين مطلب تاريخى ، حال به نحوه استنتاج دقت كنيد؛ وقتى كه على اصغرعليه السّلام شهيد شد، حضرت از خجالت مادر او ديگر روى برگشتن به خيمه را نداشتند. مطلب دوم اينكه مادر هنگام دفن بچه سر مى رسد. استنتاج اينكه ؛ حضرت در آنجا مضطرب شدند كه بچه چه را كنند.
مثال سه:
در روضه حركت كاروان اسراء از كربلا، آمده كه يكى از دختران حضرت در بيابان گم شد و يكى از سربازان دشمن ماءمور يافتن او گرديد بعد از مدتى همه ديدند كه آن سرباز با يك دست افسار اسب را گرفته و با دست ديگر به دخترك تازيانه مى زند و او را دنبال مى كند. اين نقل مطلب تاريخى ، حالا نحوه استنتاج ؛ چون آن ملعون سواره بوده و دخترك پياده ، مطمئناً از
او تندتر حركت مى كرده و ثانياً اينكه دخ
ترك در حال دويدن تازيانه مى خورده و احتمالاً روى زمين نيز مى افتاده است . حال از اين دو مطلب استنتاج مى شود كه شايد وقتى او را تازيانه مى زده ، تازيانه به دور پاى دختر پيچيده شده و او را به زمين زده و دنبال سوار مى كشانده است .
@maddahi_esf
#جلسه_پنجم
#روضه_خوانی
#ادامه
فنون روضه خوانی
4. فن بيان اقوال:
یکی از نکاتی که در آموزش مداحی باید مورد توجه قرار بگیرد بیان اقوال است. با استفاده از اين فن، مداح میتواند با بیان اقوال مختلفى را كه در روضه وجود دارد، به مجلس شور و حال بیشتری بدهد. مثلاً كسى كه در مسئله اى دو قول پيدا كرده كه حتى مخالف هم هستند، مى تواند ابتدا آن قولى كه معروف تر است و مستمع با آن آشنايى كامل دارد، را بيان كرده و سپس قول بعدى را با گفتن جملاتى از قبيل ( اين طور نيز نقل شده ) و يا (خدا كند كه صحيح نباشد) بيان كند و از آن نيز به عنوان روضه خود استفاده نمايد.
مثال:
در بحث شهادت حضرت علی اصغر دو نقل قول وجود دارد: یکی آنکه حضرت فرزند شیر خوار خود را به میدان بردند و آن جملات نقل شده را بیان کردند و ... که گزارش برای اولین بار در قرن هفتم توسط سبط ابن جوزی در کتاب تذکره الخواص ذکر شده است، اما گزارش دوم که تمامی کتب مقاتل قرن دوم تا هفتم این گزارش را نقل کرده اند شهادت این نازدانه در مقابل خیمه ها و هنگام وداع حضرت با فرزندش در مقابل دیده گان حضرت زینب بوده است که مداح می تواند بعد از نقل روایت اول بگوید « خدا کنه این روایت صحیح باشه و روایت شهادت حضرت در مقابل خیمه صحیح نباشه آخه چطور تونستند جلوی چشمان عمه اش زینب این نازدانه رو ذبح کنند، حتی نگذاشتند آقا با فرزندش وداع کنه و... ».
@maddahi_esf
#جلسه_پنجم
#روضه_خوانی
#ادامه
فنون روضه خوانی
5. مسكوت گذاشتن:
گاهی مواقع بهتر است در مواردی که اختلاف نظر وجود دارد و چند اسم ذکر شده است و یا اینکه مداح اسمی را نمی داند از ذکر نام خوداری کند. در این شگرد مداح هر چيزى را نمى داند، مسكوت گذاشته و از كنار آن رد شود. اما مطالبى را كه گزيرى از گفتن آنها نيست را به گونه اى اظهار دارد كه براى مستمع سؤ ال برانگيز نشود؛ مثلاً اگر نمى داند چه كسى در كوفه هنگام ورود اسراى كربلا، براى پيشنهاد كمك به خدمت امام سجاد (عليه السّلام) رسيد، بهتر است اصلاً اسم نبرد و جمله را بدون فاعل بيان نمايد مثلاً بگويد: (آمد خدمت حضرت ). اين كار بهتر از بيان چند اسم همراه با ترديد مى باشد تا بدين وسيله به مداح گمان سوء در عدم تحقيق و تفحص، برده نشود و ذهن مستمع هم بیهوده مشوش نشود.
@maddahi_esf
#جلسه_پنجم
#روضه_خوانی
#ادامه
فنون روضه خوانی
6. عجين كردن شعر و روضه:
راهكار مفيد ديگر در بيان مطالب و اشعار، عجين كردن شعر و روضه میباشد. يعنى مداح با زبان شعر روضه بخواند، بدين ترتيب كه محور اصلى كارش، شعر باشد خصوصاً فرازهاى روضه را با شعر بيان كند، حتى اگر يك بيت باشد. و ازسخن گفتن فقط براى ربط بين ابيات استفاده نمايد زيرا سر بسته گفتن مطلب در لفّافه شعر، بسيار زيبنده تر و جذاب تر از توضيح دادن در مورد مطالبى میباشد كه مستمع بارها آن را شنيده و به خوبى بر آن اشراف دارد. مى توان از اين فن براى هر مستمعى بهره جست چرا كه براى همه دلنشين است (حتى اگر اشعار بسيار ساده باشند). اما بايد در مجالس مختلف با تفاوت درك مستمعين، اشعارمان را تغيير دهيم تا احتياج به توضيح اضافى و معنا كردن شعر نباشد.
غالبا کسانی که به این نکته مهم توجه نمیکنند از چند جهت متضرر میشوند:
1. کلماتی که بکار میبرند غالبا تکراری است در صورتیکه اشعار مختلف، تا حدی این نقیصه را با جملات مترادف میپوشانند.
2. گاهی دیده شده جملات بکار برده شده دارای اغلاط ادبی و لغوی است و فعل و فاعل جمله بخوبی و به درستی ادا نمیشود.
3. جذابیت خواندن کم میشود زیرا شعر به دلیل دارا بودن وزن، سجع، ایهام، استعاره و ... به خودی خود دارای جذابت بیشتری است همچنانکه نثر مسجع نسبت به نثر ساده بهتر مورد اقبال قرار می گیرد.
نکته: این فن می تواند به صورت آوردن شعر در روضه اصلی (گریز شعر در روضه) یا حتی شعر جدا در شعر اصلی (گریز شعر در شعر) صورت بگیرد.
@maddahi_esf
#جلسه_ششم
#روضه_خوانی
آماده سازی شعر و متن روضه جهت اجرا
👇نمونه آماده شده در کلاس👇
📍(١.فن عدم صراحت بیان) 📍
غم بود و داغ بود و وداع سپیده بود
خورشید هم زشرم به مغرب خزیده بود
رد می شدند مادر و طفلی سیاه موی
از کوچه ای که وقت غروبش رسیده بود
حتی فرشته بال نمی زند به گردشان
حتی نسیم هم رخشان را ندیده بود
📍(2.سیر ابیات: حذف دو بیت)📍
مثل همیشه بر سر این راه جبرئیل
از رد پای خاکی شان بوسه چیده بود
حوریه ای که طاقت آهی نداشت آه
این چند روز زخم ترک را چشیده بود
📍(3. تشویق و ترغیب)📍
(فرمود مادر ما حوریه ا
ست .... اگه برگی از درخت بیفته روی صور
ت بنشینه چای برگ روی صورت می مونه ...)
حالا غریبه ها سر راه عبور او
یک دست را به نیت سیلی، کشیده بود
نامحرمی که کینه ی این خانواده داشت
حالا دوباره نام علی را شنیده بود
کودک دوید تا نگذارد ولی چه سود
دستی حرام بر رخ مادر رسیده بود
📍(4. زمزمه بدون ریتم)📍
ای زهرا...
دیوارهای سنگی این کوچه شاهدند
افتاده بود مادر ، دیگر بریده بود
ضربی ز روی و ضربه ای از پشت دست خورد
در هر دو گونه جای کبودی کشیده بود
📍(5. گریز شعر در شعر) 📍
از کوچه گفتن دردسر داره
کی از حال حسن خبر داره
شبا با گریه زیر لب می گفت
مادر دلش خوش بود پسر داره
📍(6. تخلص روایی)📍
¥¥فرمود عبدالزهرا روضه منو اینطور بخون... آقاجان چطور بخونم ... بگو..
🔹(بیان روضه)🔹
دستش تو دست مادرش فاطمه بود ... از کوچه بنی هاشمی میومدیم... اون ملعون جلوی مادرو گرفت ... قباله فدک خواست .... مادر امتناع کرد .... آخ بمیرم .... هرچی رو قدم ها بلند شدم دست از رو سرم رد شد .... من نمی گم چی شد.... فقط دیدم مادرم نقش زمین شد ...،
📍(7. عجین کردن شعر و روضه)📍
کوچه ی تنگ و دل سنگ
مادر به چادر می زد چنگ
📍(8. گریز شعر در شعر)📍
(امان از بی کسی ای داد بیداد
غم دلواپسی ای داد بیداد
امان از آسمان بی ستاره
امان از سیلی دو گوشواره...)
📍(9. بیان اقوال)📍
اکثر مقاتل می نویسند دو طرف صورت کبود بوده .... رحمانی همدانی در بهجت قلب مصطفی می نویسه یه سیلی زد اما نمی دونم چدرا دو گوشواره شکسته... آیت الله میرجهانی در جنه العاسمیه میگه امکان نداره سیلی زده باشه و سر به دیوار نخورده باشه .... آخ بمیرم .... بعضی از مقاتل می نویسند دو دست تو صورت زهرا زد ....
📍(10. عجین کردن شعر و روضه)📍
زآنچه آن بدترین مردم کرد
صورت مادرم تورم کرد
آنچنان ضربه سخت و کاری بود
مادرم راه خانه را گم کرد...
خونمون این طرفه کجا می ری بیا بیا
چیزی تا خونه نمونده جون بابا راه بیا
دیگه داریم می رسیم اینقده رو خاکا نشین
بزا تا گوشوارتو بردارم از روی زمین
📍(11. درک عینی)📍
یه وقت یه مرد زمین میخوره سخته اما بلند میشه .... زن فرق داره ... زن خجالت می کشه .... اول از زیر چادر نگاه می کنه کسی ندیده باشه .... حالا حالا... اگه یه زنی باردار باشه میگند دورشو بگیرید یه وقت زمین نخوره...
مادر امام زمان باردار بود ....
📍(12. عجين کردن شعر و روضه)📍
حریم حامله راهم نگه نمی دارند ....
📍(13. باز کردن گره مرثیه)📍
دست حسنشو گرفت .... مادر میا ... اینا بزرگ و کوچیک سرشون نمی شه .... دست مادرو گرفت از کوچه رد شدند .... چیزی نشده حسنم... مادر چیزی نشده .... اما عزیز به بابا چیزی بگی .....علی غریبه
این روضه حسن رو پیر کرد ....
اما آقا جان .... یه بیت می گم تمام
📍(14. گریز کربلا)📍
زهرا زمین که خورد با معجر زمین خورد
زینب ولی صدبار بی معجر زمین خورد
📍(15. زمزمه خوانی)📍
بی حیا سیلی زد
زهرا حواسش و نامرد، بی هوا سیلی زد
بشکنه دست اونکه جلوی مجتبی سیلی زد
بی هوا سیلی زد
اینا همش درده
چشای مادر سیاهی میره، رنگ رخش زرده
اونکه شکست پهلو رو غرور، حسن و له کرده
اینا همش درده
مگه زدن داره؟
آخه مگه دختر پیمبر، لایق آزاره؟
یه زن هجده ساله که بچه، تو شکمش داره
مگه زدن داره؟
@maddahi_esf
sardar ebrahimpoor 14011014.mp3
30.69M
🔴 سخنان بسیار مهم سردار ابراهیم پور در رابطه با پشت پرده جریانات اخیر همراه با اخبار محرمانه های جلسات و سایت های صهیونیست ها، نامه محرمانه روحانی به آقا، اطلاعات محرماه ۱۰ عملیات عجیبی که طراحی کرده بودند و ....
البته ۱۸ دقیقه اول این سخنرانی در ارتباط با حاج قاسم می باشد، که این هم بسیار زیباست.
به همه عزیزان توصیه می شود این فایل را کامل ملاحظه کنند. مطمئنا" علاوه بر استفاده برای بقیه هم خواهید فرستاد.
•┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈•
◀️کانال ویژه استادان:
https://eitaa.com/ostad_tv
🔴 ۲۷ دیماه سالروز شهادت نواب صفوی
🔵 شهید سید مجتبی نواب صفوی:
🟢 آرزو دارم که حکومت اسلامی تشکیل بشود و آن زمان بزرگترین افتخارم این است که رفتگر خیابانهایش باشم.
🌷 شهادت ۲۷ دیماه ۱۳۳۴
🌷 تیرباران بدست رژیم پهلوی
🟡 مقام معظم رهبری : سلام بر آن پیشاهنگ جهاد و شهادت در زمان ما.
ا ❀✿🌺❀✿🌺❀✿
ا 🌺❀✿🌺❀✿
ا ❀✿🌺❀✿
ا 🌺❀✿
ا ❀✿
ا 🌺
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ
🔶کلاس مداحی حضرت اُمُ البَنِین🔶
⚘ مقدم شما گلباران ⚘
در پیام رسان ایتا 👇👇
@zakerinehomolbanins
در وبلاگ 👇👇
http://mtaghizade.blogfa.com
🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻
🌺
❀✿
🌺❀✿
❀✿🌺❀✿
🌺❀✿🌺❀✿
❀✿🌺❀✿🌺❀✿
#جلسه_ششم
#روضه_خوانی
آماده سازی شعر و متن روضه جهت اجرا
👇نمونه آماده شده در کلاس👇
📍(١.فن عدم صراحت بیان) 📍
غم بود و داغ بود و وداع سپیده بود
خورشید هم زشرم به مغرب خزیده بود
رد می شدند مادر و طفلی سیاه موی
از کوچه ای که وقت غروبش رسیده بود
حتی فرشته بال نمی زند به گردشان
حتی نسیم هم رخشان را ندیده بود
📍(2.سیر ابیات: حذف دو بیت)📍
مثل همیشه بر سر این راه جبرئیل
از رد پای خاکی شان بوسه چیده بود
حوریه ای که طاقت آهی نداشت آه
این چند روز زخم ترک را چشیده بود
📍(3. تشویق و ترغیب)📍
(فرمود مادر ما حوریه است .... اگه برگی از درخت بیفته روی صورت بنشینه چای برگ روی صورت می مونه ...)
حالا غریبه ها سر راه عبور او
یک دست را به نیت سیلی، کشیده بود
نامحرمی که کینه ی این خانواده داشت
حالا دوباره نام علی را شنیده بود
کودک دوید تا نگذارد ولی چه سود
دستی حرام بر رخ مادر رسیده بود
📍(4. زمزمه بدون ریتم)📍
ای زهرا...
دیوارهای سنگی این کوچه شاهدند
افتاده بود مادر ، دیگر بریده بود
ضربی ز روی و ضربه ای از پشت دست خورد
در هر دو گونه جای کبودی کشیده بود
📍(5. گریز شعر در شعر) 📍
از کوچه گفتن دردسر داره
کی از حال حسن خبر داره
شبا با گریه زیر لب می گفت
مادر دلش خوش بود پسر داره
📍(6. تخلص روایی)📍
¥¥فرمود عبدالزهرا روضه منو اینطور بخون... آقاجان چطور بخونم ... بگو..
🔹(بیان روضه)🔹
دستش تو دست مادرش فاطمه بود ... از کوچه بنی هاشمی میومدیم... اون ملعون جلوی مادرو گرفت ... قباله فدک خواست .... مادر امتناع کرد .... آخ بمیرم .... هرچی رو قدم ها بلند شدم دست از رو سرم رد شد .... من نمی گم چی شد.... فقط دیدم مادرم نقش زمین شد ...،
📍(7. عجین کردن شعر و روضه)📍
کوچه ی تنگ و دل سنگ
مادر به چادر می زد چنگ
📍(8. گریز شعر در شعر)📍
(امان از بی کسی ای داد بیداد
غم دلواپسی ای داد بیداد
امان از آسمان بی ستاره
امان از سیلی دو گوشواره...)
📍(9. بیان اقوال)📍
اکثر مقاتل می نویسند دو طرف صورت کبود بوده .... رحمانی همدانی در بهجت قلب مصطفی می نویسه یه سیلی زد اما نمی دونم چدرا دو گوشواره شکسته... آیت الله میرجهانی در جنه العاسمیه میگه امکان نداره سیلی زده باشه و سر به دیوار نخورده باشه .... آخ بمیرم .... بعضی از مقاتل می نویسند دو دست تو صورت زهرا زد ....
📍(10. عجین کردن شعر و روضه)📍
زآنچه آن بدترین مردم کرد
صورت مادرم تورم کرد
آنچنان ضربه سخت و کاری بود
مادرم راه خانه را گم کرد...
خونمون این طرفه کجا می ری بیا بیا
چیزی تا خونه نمونده جون بابا راه بیا
دیگه داریم می رسیم اینقده رو خاکا نشین
بزا تا گوشوارتو بردارم از روی زمین
📍(11. درک عینی)📍
یه وقت یه مرد زمین میخوره سخته اما بلند میشه .... زن فرق داره ... زن خجالت می کشه .... اول از زیر چادر نگاه می کنه کسی ندیده باشه .... حالا حالا... اگه یه زنی باردار باشه میگند دورشو بگیرید یه وقت زمین نخوره...
مادر امام زمان باردار بود ....
📍(12. عجين کردن شعر و روضه)📍
حریم حامله راهم نگه نمی دارند ....
📍(13. باز کردن گره مرثیه)📍
دست حسنشو گرفت .... مادر میا ... اینا بزرگ و کوچیک سرشون نمی شه .... دست مادرو گرفت از کوچه رد شدند .... چیزی نشده حسنم... مادر چیزی نشده .... اما عزیز به بابا چیزی بگی .....علی غریبه
این روضه حسن رو پیر کرد ....
اما آقا جان .... یه بیت می گم تمام
📍(14. گریز کربلا)📍
زهرا زمین که خورد با معجر زمین خورد
زینب ولی صدبار بی معجر زمین خورد
📍(15. زمزمه خوانی)📍
بی حیا سیلی زد
زهرا حواسش و نامرد، بی هوا سیلی زد
بشکنه دست اونکه جلوی مجتبی سیلی زد
بی هوا سیلی زد
اینا همش درده
چشای مادر سیاهی میره، رنگ رخش زرده
اونکه شکست پهلو رو غرور، حسن و له کرده
اینا همش درده
مگه زدن داره؟
آخه مگه دختر پیمبر، لایق آزاره؟
یه زن هجده ساله که بچه، تو شکمش داره
مگه زدن داره؟
@maddahi_esf
MajidBahmani_ejrae FONON 1.mp3
10.63M
اجرای فنون تدریس شده
باصدای کربلایی مجید بهمنی
@maddahi_esf
هدایت شده از ذاکرین حضرت اُمُ البَنین سلام الله علیها
به همت بسیج اساتید دانشگاه های آزاد اسلامی واحدهای تیران، خمینی شهر، نجفآباد و هرند با همکاری سازمان بسیج اساتید و دفتر هماندیشی اساتید نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان
⭕️ نشست تخصصی جهاد تبیین «معنا و فلسفه زندگی در نهجالبلاغه» برگزار می شود
🔷 سخنران: حجت الاسلام دکتر احمد فعال اصفهانی
🔷لینک ورود :
http://khsh.iau.ir/fa/news/200
🔷زمان: سه شنبه 27 دی ماه1401
ساعت : 13:30
🔷 برای شرکت کنندگان گواهی حضور صادر می گردد
👇👇
http://baesf.ir/?p=4011
👇👇
🇮🇷 کانال بسیج اساتید اصفهان:
🆔https://sapp.ir/baesf_ir
@Basijasatidk