eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
880 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
216 حاجی سلام ،شبت بخیر ببخشید این وقت شب مزاحم میشم ،محضرتون سوالی داشتم ،آیا میتونیم در وفات حضرت ام کلثوم سلام اله علیها شهادت هم گفت یا نه ،اگه میشه بفرمائید چرا؟ببخشید .😊💐🙌 سلام علیکم مقام صدیقه بسیار بالاتر از مقام شهادت است در زیارت حضرت زهرا س می خوانیم ایتها الصدیقه الشهیده در قران سوره نسا اول صدیقان را ذکر کرده است بعد شهدا را مخدرات س،حضرت معصومه،حضرت زینب س،ام البنین ...همه صدیقه هستند و مقامشان بسیار بالاتر از شهادت است هزاران شهید تار موی حضرت زینب س نمی شوند متاسفانه بعضی با این حقیقت آشنا نیستند فکر می کنند بگویند وفات مقام را پایین آوردند در صورتیکه صدیقین اولین کسانی هستند که وارد بهشت می شوند. التماس دعا ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1 ای دی برای سوالات مقتل در ایتا @m_h_tabemanesh ای دی برای سوالات مقتل در تلگرام @m_h_tabemanesh2 لینک مقتل ضامن اشک ، پاسخ به شبهات و سوالات مقتل امام حسین ع @zameneashk لینک گروه مقتل متضمن البکاء در تلگرام https://t.me/joinchat/CQ5QIjy-YrD-rSAOIK0SWg لینک گروه مقتل متضمن البکاء در ایتا http://eitaa.com/joinchat/979107861C7825264ca2
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
217 با سلام خدمت استاد گرامی سوالی داشتم در باره ی خواهر امام حسین ام کلثوم آیا همسری داشت و فرزندی اگر داشت در کربلا حضور داشتند؟ سلام علیکم شخصیت ام کلثوم و شجره ی طیبه اش اعيان الشيعه چندين ام‏کلثوم قائل شده (که از متفردات او است)؛ چنانچه از عمدة الطالب نقل کرده است که مسلم بن عقيل، ‏_کلثوم دختر علي بن ابيطالب عم خود را تزويج کرد و دختر حميده نامي از ايشان به وجود آمد. حضرت مسلم ع 5 اولاد برایش نقل کرده اند که دو طفلان مسلم که توسط حارث لع شهید شدند و دوتا ی دیگر در کربلاء در رکاب امام حسین شهید شدند و حمیدة که زیر سم اسبان رفت. آنچه شبهه کرده اند در مورد ام کلثوم س که در کربلاء مادرش فاطمه س نیست غیر مستند و بسیار ضعیف است. دهها سند معتبر که به صد سند هم در کتب مخالف و موافق وجود دارد دلالت دارد ام کلثوم س بنت امیر المومنین و فاطمة س است. برای امیرالمومنین ع 4 ام کلثوم نقل کرده اند که یکی از آنها در کوچکی به خانه امیر المومنین بعنوان کنیز آمد و احتمال اینکه او همسر عمر شده باشد زیاد است. ولی ام کلثوم س که در کربلاء بوده است از حضرت زهراء س و امیر المومنین ع خواهر تنی امام حسین ع همسر مسلم بن عقیل ع است که امام حسین ع دایی فرزندان مسلم بن عقیل ع است. مهم مهم : دهها سندی که نقل می کند ام کلثوم دختر فاطمة س و امیر المومنین ع است که همراه حضرت زینب س در کربلاء بوده است. أم‏کلثوم: بنت علي بن أبي‏طالب بن عبدالمطلب بن هاشم بن عبدمناف بن قصي و أمها فاطمة بنت رسول الله و أمها خديجة بنت خويلد بن أسد بن عبدالعزي بن قصي. ابن‏سعد، الطبقات، 339/8 - عنه: الموسوي الهندي، افحام الأعداء و الخصوم، /131؛ تراثنا (رقم 31، 30)، / 379 (أم‏کلثوم) بنت علي بن أبي‏طالب (رضي الله عنهما)[...]أمها فاطمة الزهراء بنت رسول الله صلي الله عليه و آله و سلم. ابن عبدالبر، الاستيعاب، 467/4 - عنه: الأمين، أعيان الشيعة، 486/3؛ آل بحرالعلوم، تحفة العالم، 239/1؛ الموسوي، الهندي، افحام الأعداء و الخصوم، 173 ، 164/1؛ تراثنا (رقم 31، 30)، / 389، 391؛ مثله ابن الأثير، أسد الغابة، 614/5 أم‏کلثوم بنت علي بن أبي‏طالب: قال هشام بن عمار: اسمها [1] فاطمة، و أمها [2] فاطمة ابنة رسول الله صلي الله عليه و سلم. ابن قدامة، التبيين، /134 و عد أم‏کلثوم الکبري بنت فاطمة الزهراء عليهاالسلام عند: ابن‏سعد، الطبقات، 11/1 - 3 (راجع ج 9 ص 10) المصعب الزبيري، نسب قريش، /41 (راجع ج 9 ص 12 - 11) ابن‏قتيبة، المعارف، /210 (راجع ج 9 ص 14) ابن‏قتيبة، المعارف (ط دار احياء التراث العربي)، /62 (راجع ج 10 ص 6) البلاذري، جمل من أنساب الأشراف، 411/2، أنساب الأشراف، 189/2 (راجع ج 9 ص 15) ابن أبي الدنيا، مقتل الامام أميرالمؤمنين، /116 (راجع ج 9 ص 18) الطبري، التاريخ، 153/5 (راجع ج 9 ص 24) البلخي، البدء و التاريخ، 146/2 (راجع ج 10 ص 9) المسعودي، مروج الذهب، 73/3 - عنه: الأمين، أعيان الشيعة، 326/4 (راجع ج 9 ص 32) ابن‏حبان، الثقات (السيرة النبوية)، 304/2، السيرة النبوية (ط بيروت)، /553، (راجع ج 9 ص 33) أبوطالب الزيدي، الافادة، /40 - عنه: مجدالدين اليمني، التحف، 40 (راجع ج 9 ص 38) البيهقي، دلائل النبوة، 162/3 - مثله الخوارزمي، مقتل الحسين، 83/1؛ المجلسي، البحار، 214/43 (راجع ج 10 ص 15) الخوارزمي، المناقب، /397 (راجع ج 10 ص 19) ابن شهر آشوب، المناقب، 304/3 - عنه: المجلسي، البحار، 91/42 (راجع ج 9 ص 54) ابن الجوزي، صفة الصفوة، 309/1، المنتظم، 69/5 - عنه: ابن‏الصباغ، الفصول المهمة، /142 (راجع ج 9 ص 80 57 ( ابن الأثير، الکامل، 199/3 - عنه: الأمين، أعيان الشيعة، 326/4 (راجع ج 9 ص 59) البري، الجوهرة، /19 (راجع ج 10 ص 23) ابن‏طلحة، مطالب السؤول، /62 - عنه: الاربلي، کشف الغمة، 441/1؛ البهبهاني، الدمعة الساکبة، 169/3 (راجع ج 9 ص 62) المحلي، الحدائق الوردية، 53 ، 52/1 (راجع ج 9 ص 62) سبط ابن الجوزي، تذکرة الخواص، /54 (راجع ج 9 ص 64) ابن أبي الحديد، شرح نهج‏البلاغة، 242/9 - عنه: المجلسي، البحار، 90/42 (راجع ج 9 ص 65) الکنجي، کفاية الطالب، /411 (راجع ج 9 ص 66) محب الدين الطبري، ذخائر العقبي، /117، الرياض النضرة، 333/2 (راجع ج 9 ص 69) النويري، نهاية الارب، 223 ، 221/20 (راجع ج 9 ص 71 ، 70) الصفدي، الوافي بالوفيات، 281/21 (راجع ج 10 ص 26) الباعوني، جواهر المطالب، 121/2 (راجع ج 9 ص 82) ابن‏طولون، الأئمة الاثنا عشر، /59 (راجع ج 9 ص 86) خواندامير، حبيب السير، 584/1 (راجع ج 9 ص 90) المجلسي، البحار، 167/22، سپهر، ناسح التواريخ حضرت زينب کبري عليهاالسلام، 6/1 الشبلنجي، نورالأبصار، /207 (راجع ج 9 ص 102) خراساني، منتخب التواريخ، 88 کحالة، أعلام النساء، 113/4 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم روضه های ماه صفر(9) موج حجاب و عفاف در کاروان اسراء دربازار شام (2) تقاضای ام کلثوم ع برای دور کردن سر مطهر ع از میان زنان و هم در آن کتاب [بحارالأنوار] مسطور است که ام‏کلثوم سلام الله عيها در آن هنگام که ايشان را مي‏بردند، با حاجب ابن‏زياد فرمود: ويلک اينک هزار درهم است. اين دراهم را برگير و سر مبارک امام حسين عليه‏السلام را در پيش روي روانه‏دار، و ما را در پهلوي شتران و دنبال مردمان جاي ده، تا ايشان از نظاره سر آن حضرت به ما روي نياورند. پس حاجب دراهم را از بهر خويش برگرفت و آن سر منور را در پيش روي اهل بيت پيغمبر روان داشت. و چون روز ديگر فرارسيد، خداي تعالي آن دراهم را به سنگ‏هاي سياه برگردانيده بود و بر يک جانبش مکتوب بود: (و لا تحسبن الله غافلا عما يعمل الظالمون)، و بر جانب ديگر: (و سيعلم الله الذين ظلموا أي منقلب ينقلبون). سپهر، ناسخ التواريخ حضرت سجاد عليه‏السلام، 367/3. نکات اخلاقی عفاف و حجاب در مقتل اهل بیت فقط برای حفظ حجاب به دشمن التماس کردند: 1- آنچه درباره خواهش اهل البیت ع وارد شده است دوبار آمده یکبار قبل از دروازه ساعات خواهش ام کلثوم س از شمر برای ورود از دروازه ای که جمعیت نگاه کننده کم باشد و رؤس مطهر را دور کنند. بار دوم آنجاست که امام سجاد ع از سهل ساعدی می خواهد سرهای مقدس را دور کنند تا مردم به اهل البیت ع نگاه نکنند. هر دوبار خواهش درباره حفظ حجاب است فقد خزينا من کثرة النظر الينا، ما خوار و ذلیل شدیم از کثرت نگاه نامحرم 2- ،فرق زن عاشورایی با غیر عاشورایی در این است که نگاه نامحرم اورا مریض و خوار می کند ولی زن غیر عاشورایی بی تفاوت وبی غیرت از نگاه نامحرم است بلکه خود را زینت می دهد تا او را بهتر ببینند. التماس برای حفظ حجاب حتی از ملعونی چون شمر لع 3- ام‏کلثوم از شمر التماس کرد: «چون ما را داخل شهر مي‏کني، بگو زنان ما را از راهي ببرند که نظارگي کمتر باشد. يا بگو که سرها را پيش‏تر ببرند که مردم مشغول شوند به نظر کردن به سرها و به ما نظر بسيار نکنند.» عرفان و نورانیت در سر مقدس امام حسین ع؛ 4- أن أم‏کلثوم قالت لحاجب ابن‏زياد: ويلک هذه الألف درهم، خذها اليک و اجعل رأس الحسين أمامنا، و اجعلنا علي الجمال وراء الناس، ليشتغل الناس بنظرهم الي رأس الحسين عنا. جمال زنان بالاتر است یا جمال سر مطهر ؟ سر مطهر انقدر نورانی و زیبا بود که ام کلثوم فرمود سررا جلو ببرید، تا مردم مشغول دیدن سر مطهر شوند و از ما غافل گردند. @m_h_tabemanesh @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم 12 - سخنان ام کلثوم خطاب به دشمن هنگام غارت خیمه ها ( 3 ) [...]و هم در نورالعين مسطور است که چون آن گروه لئام به نهب خيام پرداخته طناب‏ها را با حدود حسام پاره همي‏ساختند، جناب ام‏کلثوم بيرون آمد و فرمود: «يابن سعد! الله يحکم بيننا و بينک و يحرمک شفاعة جدنا و لا يسقيک من حوضه کما فعلت بنا و أمرت بقتل سبط الرسول و لم ترحم صبيانه و لم تشفق علي نسائه». اي پسر سعد! خداي ميان ما و تو حکم مي‏فرمايد و تو را از شفاعت جد ما و آشاميدن از حوض کوثر محروم مي‏دارد؛ چنان که تو با ما نيز اين معاملت کردي و آب فرات از ما بازداشتي و به قتل فرزند پسر پيغمبر فرمان کردي و به کودکانش رحم نياوردي و بر پردگيانش شفقت ننمودي و آن ملعون به آن حضرت ملتفت نگشت. سپهر، ناسخ التواريخ حضرت زينب الکبري عليهاالسلام، 254 ، 253 ، 252/1. یا علی ، التماس دعا 18/ 1 / 95 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک @zameneashk1
بسم الله الرحمن الرحیم 14 - اشعار زیبا از شنیده های ام کلثوم س درباره شهدای کربلاء ( 5 ) ابومخنف از ام‏کلثوم حديث مي‏کند که: بعد از قتل حسين، شنيدم که گوينده‏اي اين شعر گفت؛ ا والله ما جئتکم حتي بصرت به بالطف منعفر الخدين منحورا به خدا سوگند، نديدم شما را تا اين که حسين را در دشت کربلا کشته ديدم که به صورت بر خاک افتاده بود و حوله فتية تدمي نحورهم مثل المصابيح يغشون الدجي نورا و در اطراف او، جواناني که خون از گلوي آنان جاري بود. نور صورت آنان مانند چراغ‏ها در تاريکي مي‏درخشيد. و قد رکضت رکابي کي أصادفه من قبل يلثم وسط الجنة الحورا من مهميز زدم که قبل از کشته شدن او و روانه شدنش به بهشت جاويدان و معانقه با حورالعين بدو پيوندم؛ فردني قدر والله بالغه و کان أمر قضاه الله مقدورا ولي قضا و قدر الهي مانع شد. کان الحسين سراجا يستضاء به والله يعلم أني لم أقل زورا حسين مشعل افروخته‏اي بود که بدان راهيابي مي‏شد و خدا مي‏داند که من سخن زور نگفته‏ام. ام‏کلثوم مي‏فرمايد: او را سوگند دادم: «چه کس باشي؟» گفت: «ملکي از ملوک جن باشم، با قوم خويش آمدم که حسين را نصرت کنم وقتي رسيدم که او را کشته ديدم.» سپهر، ناسخ التواريخ سيدالشهدا عليه‏السلام، 394 - 393/2، ناسخ التواريخ حضرت زينب کبري عليهاالسلام، 231/1 محلاتي، رياحين الشريعه، 247 - 246/3 موسوعة الامام الحسین ع ج/11[ صفحه 907] یا علی ، التماس دعا 18/ 1 / 95 ای دی برای سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک مقتل ضامن اشک @zameneashk1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#شهید_سپهبد_حاج_قاسم_سلیمانی #شهدای_عصر_غیبت #عرفان_و_شهداء برادران و خواهران ! جامعه ای صالح می شود که افراد صالح بر آن حاکم شوند. چو رسی به کوه سینا ارنی مگو و بگذر که نیرزد این تمنا به جواب "لن ترانی" چو رسی به طور سینا ارنی بگو و بگذر تو صدای دوست بشنو، نه جواب "لن ترانی" "ارنی" کسی بگوید که ترا ندیده باشد تو که با منی همیشه، چه "تری" چه "لن ترانی" 🇮🇷عارفان و عابدان به معنای حقیقی🇮🇷 @zameneashk1