eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
891 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
يل وجود همين شواهد است که ابن کثير مي گويد: امام حسين(ع) همسرش رباب را بسيار دوست مي داشته و از روي علاقه مندي به وي، در باره اش شعر مي گفت.(7) نسابه معروف «المجدي» نيز تأکيد دارد که: امام حسين(ع) سکينه و مادرش رباب را دوست مي داشت(8). اين دوستي به دليل بزرگواري رباب بود، چنان که از هشام کلبي، مورخ مشهور نقل شده که: «من خيار النساء و افضلهنَّ(9)» رباب از بهترين زنان و از برترين آنها بود. در زمينه اين دوستي، دو بيت شعر از امام حسين(ع) در باره سکينه و رباب نقل شده، و در برخي از منابع، بيتي ديگر نيز به آن افزوده شده است. لَعَمْرُک اِنِّني لَاُحِبُّ دارا تَحُلُّ بها سکينةُ و الربابُ اُحبِّهما وَ اَبْدُلُ جُلَّ حالي وَ لَيْسَ لِلاَئمي فيها عِتابُ(10) «به جان تو سوگند! من خانه اي را دوست دارم که سکينه و رباب در آن باشند. آنها را دوست دارم و تمامي دارايي ام را به پاي آنها مي ريزم و هيچ کس نبايد در اين باره با من سخني بگويد.» در نقلي از سکينه آمده است که امام حسن مجتبي(ع) در باره انتساب اين شعر به امام حسين(ع) تأملي کرد و گويا تعجب کرده بود سپس، امام بيتي ديگر بر آن افزود: وَ لَسْتُ لَهُمْ وَ اِنْ عَتَبُوا مُطيعا حَياتي اَوْ يُغَيِّبُني الترابُ(11) «حتي اگر کساني در اين باره به من اعتراض کنند، آنها را در زندگي و نز وقتي مرا در خاک پنهان مي کنند، پيروي نخواهم کرد.» اين شعر به طور مستقيم از طرف امام حسين(ع) نقل شده و تا آنجا که ما مي دانيم هيچ کس آن را به عنوان زبان حال، ندانسته و نسبت آن را به امام تکذيب نکرده است. شعر مزبور، نشانگر ارتباط صميمي امام با همسرش رباب و فرزندش سکينه است. توجه داريم که سرودن اين شعر، همراه با انتشار آن در ميان مردم بوده است، بدين جهت، اين شعر در بيشتر کتابهاي تاريخي آمده است. شعر ديگري نيز از امام حسين(ع) در باره رباب نقل شده است: اُحبُّ لِحُبِّهَآ جميعا وَ نَثْلَةَ کُلَّها و بَنيِ الرُّباب وَ اخْوالاً لَهَا مِن آلِ لامَ اُحِبُّهُم وَ طَرَّبَني جنابُ(12) «من به خاطر دوستي او زيد، نثل و تمام «بنور رباب» را دوست دارم. و همچنين داييهاي او را از خاندان (بني) لام، همه را دوست دارم و «جناب» را که مرا به طرب آورده است». گويا اينها افراد وابسته به رباب هستند که از آنان ياد شده است. رباب نيز علاقه وافري به امام حسين(ع) داشت. او در سفر کربلا همراه امام(ع) بود و پس از شهادت آن حضرت(ع) نيز وفاداري اش را به زبان شعر، و نيز در عمل، نشان داد. دو مرثيه از رباب در دسترس، قرار دارد که هر دو داراي معاني بسيار زيبا بوده و خلوص و ارادت رباب را نسبت به آن حضرت(ع) نشاشن مي دهد: اِنَّ الّذي کانَ نورا يُستَضضاءُ به بِکربلا قتيلُ جزاکَ غَيْرُ مدفونِ جَنَبِتَ خُسرانَ الموازين قد کنتَ لي حَبلاً صَعبا اَلُوذُبه و کنت تَصْحَبنا بالرَحم و الدين مَن لِلْيَتامي وَ مَنْ للسائلين و مَنْ يُغني و ياوي اِليْه کُلُّ مِسْکِينِ وَ للّه ِ لاَابتَغي بَيْنَ الرّملِ و الطين(13) «آن پرتوي که ديگران از درخشش آن بهره مي بردند، در کربلا کشته شده و غير مدفون رها شده است. اي فرزند پيامبر(ص)! خدا از طرف ما تو را پاداش نيکو داده و در وقت «ميزان» تو را از هر زياني به دور دارد. تو آن چنان کوه محکمي بوده که من بدان پناه مي بردم و تو با رحمت و از سر دينداري با ما همنشيني داشتي. ديگر چه کسي براي يتيمان و فقيران، مانده؟ و چه کسي است که مسکينان بدو پناه برده و او بي نيازشان سازد؟ به خدا قسم! ديگر سايه اي بعد از تو بر سرم نخواهم پذيرفت تا در ميان خاک، پنهان شوم.» رباب در بيت سوم، ارتباط عميق خود را با امام حسين(ع) تصوير مي کند؛ امام چون کوهي است که پناهگاه آرام بخش رباب بوده و آن حضرت نيز با کمال ملاطفت و از سر دينداري با وي برخورد داشته است. رباب در بيت آخر، عزم راسخ خود را در عدم ازدواج با ديگري تا پايان عمر بيان مي کند. شخصيت والاي رباب، باعث شد تا عده اي از اشراف قريش، پس از شهادت امام، از وي خواستگاري کنند، امام به نوشته مورخان نپذيرت و گفت: من پس از آنکه رسول خدا پدرشوهرم بوده، شخص ديگري را به عنوان پدرشوهر نمي پذيرم.(14) شعر ديگري از رباب در مرثيه اباعبداللّه (ع) روايت شده است. رباب، زماني که در محفل ابن زياد، سر امام حسين(ع) را در دامن نهاده، بر آن بوسه مي زد، چنين سرود: وا حُسينَا فَلا نسيتُ حسينا اقصَدَتْهُ اُسِنَةُ الاعداء غادَروُهُ بِکربلاء صريعا لا سقي اللّه ُ جانبي کربلاء(15) «من هرگز حسين را فراموش نخواهم کرد، حسيني که نيزه هاي دشمن او را هدف قرار دادند. او را در حالي که در کربلا افتاده بود، کشتند؛ خداوند سرزمين کربلا را سيراب نکند. روشن است که چنين شعري، در محفل زياد، کمال مظلوميت امام حسين(ع) را آشکار نموده، خاطره سخت شهادت را زنده کرده است. به نقل از سبط ابن جوزي و همان گونه که از «ابن اثير»
نقل شده، اشراف قريش و نيز يزيد، خواستار رباب بودند اما شدت علاقه رباب به اباعبداللّه سبب شد که نه تنها خواسته آنان را رد کند، بلکه از فرط غصه و گريه، بيش از يک سال زنده نماند، او در اين يک سال حتي زير سايه ننشست. ابن اثير تصريح کرده که همين امر، باعث رحلت او گرديد.(16) بر اساس برخي از نقلها، رباب يک سال نزد قبر امام حسين(ع) باقي مانده و بعد از آن به مدينه رفت. ابن کثير با نقل اين مطلب، شعري را نيز از زبان او آورده است: اِلي الحول ثمَ اَسْمُ السلامَ عليکما وَ مَنْ يَبْکِ حَوْلاً کَامِلاً فَقَد اعْتَذَر «تا يک سال، پس از آن بر شما درود مي فرستم و (وداع مي کنم) کسي که يک سال کامل بگريد پس از آن معذور است.»(17) اين شعر ممکن است پس از يک سال گريه در مدينه سروده شده باشد، اما اقامت يکساله رباب بر سر قبر امام، نبايد درست باشد، بويژه که سپاه ابن زياد، تمام اسرار را با اجبار به کوفه و پس از آن به شام فرستادند، بعضي از مورخان، تصريح کرده آند که رباب به شام رفته است. اگر آنها به کربلا بازگشته باشند، مي توان پذيرفت که او پس از بازگشت، مدتي بر سر قبر آن حضرت، باقي مانده است، اما اين امر نيز چندان ثابت شده نيست، و گزارشي که در آن، سفر رباب به شام ذکر شده است رفتن او را پس از آن به مدينه يادآور شده است.(18) ابن اثير با نقل اين مطلب، اين نظر را که رباب يک سال بر سر قبر امام مانده و بعد از آن به مدينه آمده، بر اثر غم و غصه در گذشته، نقل کرده است. بر اساس اخباري که بيان شد، مي توان شدت علاقه و پيوند ميان امام حسين(ع) و رباب را به دست آورد؛ پيوندي که امام، آشکارا آن را بيان کرد و رباب نيز با شعر و عمل خود، آن را به اثبات رسانده است. پاورقيها: 1ـ مکارم الاخلاق، ص197، بيروت. 2ـ الاغاني، ج16، ص140 ـ 141، قاهره، انساب الاشراف، ج1، ص195، انتشارات محمودي. 3ـ مجله تراثنا، ش10، 187، مؤسسه آل البيت. 4ـ طبقات الکبري، ج3، ص100 و ج5، ص182، 186، بيروت. 5ـ الاغاني، 16، ص141 ـ جمهرة انساب العرب، ص457. 6ـ البداية و النهاية، ج8، ص212 ـ الکامل، ابن اثير، ج4، ص88، بيروت. 7ـ البداية و النهاية، ج8، ص212. 8ـ المجدي، ص92، قم. 9ـ الاغاني، ج16، ص141. 10ـ مجله تراثنا، ش10، ص128 ـ الاغاني، ج16، ص136 ـ انساب الاشراف، ج1، ص195 ـ 196 ـ البدايه و النهايه، ج8، ص211 ـ المعارف، ص93، بيروت ـ الفصلو المهمة، ص183 ـ المجدي، ص92 ـ مقاتل الطالبين، ص94، بيروت ـ اعلام النساء المؤمنات. ص346. در برخي از نقلها به جاي «تحلّ بها»، «تکون بها» آمده و در روايتي ديگر به جاي آن «تُصيَّفُها». 11ـ الاغاني، ج16، ص140 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449 (طبع جديد) ـ تراثنا، ش10، ص128 ـ البدايه و النهاية، ص211، شرح الاخبار، الجزء الثالث عشر، ص14. در نقلي به جاي «مطيعا»، «مضيعا» آمده و برخي ديگر به جاي «يُغَيِّبُني»، «يعليني» ذکر شده است. 12ـ تاج العروس، ج1، ص263 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449. ابوالفرج از قول ابن عبده آورده است که رباب، فرزند حارثه، فرزند اوس بن حارثه بن لام الطايي بوده است (مقاتل الطالبين، ص94). ظاهرا مقصود از آل لام، همين خانواده است. 13ـ الاغاني، ج16، ص142 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449 ـ اعلام النساء، ص439 ـ اعلام النساء المؤمنات، ص347 ـ منتهي الآمال، ج1، ص335 ـ ادب الطف، ج1، ص61، انتشارات دارالمرتضي. 14ـ الکامل، ج4، ص88 ـ الاغاني، ج16، 141 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449. 15ـ تذکرة الخواص، ص260، انتشارات نينوي الحديثة ـ ادب الطف ـ ج1، ص61، به نقل از: تاريخ القرماني، ص4 ـ منتهي الآمال، ج1، ص463 ـ اعيان الشيعه، ج6، ص449 ـ اعلام النساء المؤمنات، ص347. 16ـ تذکرة الخواص، ص265 ـ الکامل، ج4، ص88. 17ـ البداية و النهاية، ج8، ص212. 18ـ الکامل، ج4، ص88. التماس دعا @m_h_tabemanesh @zameneashk سلام علیکم سند اشعار رباب س در مجلس ابن زیاد که دوستان خواسته بودند 378 👆👆👆👆
❖﷽❖ فَمَنْ حَاجَّكَ فيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَأَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللهِ عَلَى الْكاذِبينَ هرگاه بعد از علم و دانشى كه به تو رسيده، [باز] كسانى درباره‌ی مسيح با تو به ستيز برخيزند، بگو: «بياييد ما فرزندان خود را دعوت كنيم، شما نيز فرزندان خود را؛ ما زنان خويش را دعوت نماييم، شما نيز زنان خود را؛ ما از نفوس خود [و كسى كه همچون جان ماست] دعوت كنيم، شما نيز از نفوس خود؛ آنگاه مباهله [و نفرين] كنيم و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار‌دهيم». (آل‌عمران/ ۶۱) ✨✨✨✨✨ 📜أمیرالمؤمنین (علیه السلام)- رَوَی الْوَاحِدِیُّ فِی أَسْبَابِ نُزُولِ الْقُرْآنِ بِإِسْنَادِهِ عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ بْنِ حَنْبَلٍ ... أَنَّ وَفْدَ نَجْرَانَ کَانُوا أَرْبَعِینَ رَجُلًا وَ فِیهِمُ السَّیِّدُ وَ الْعَاقِبُ وَ قَیْسٌ وَ الْحَارِثُ وَ عَبْدُ الْمَسِیحِ بْنُ یُونَانَ أُسْقُفُّ نَجْرَانَ فَقَالَ الْأُسْقُفُّ یَا أَبَا الْقَاسِمِ مُوسَی مَنْ أَبُوهُ قَالَ عِمْرَانُ قَالَ فَیُوسُفُ مَنْ أَبُوهُ قَالَ یَعْقُوبُ قَالَ فَأَنْتَ مَنْ أَبُوکَ قَالَ أَبِی عَبْدُاللَّهِ‌بْنُ‌عَبْدِ‌الْمُطَّلِبِ قَالَ فَعِیسَی (علیه السلام) مَنْ أَبُوهُ فَأَعْرَضَ النَّبِیُّ (صلی الله علیه و آله) عَنْهُمْ فَنَزَلَ إِنَّ مَثَلَ عِیسی عِنْدَ اللهِ الْآیَهًَْ فَتَلَاهَا رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) فَغَشِیَ عَلَیْهِ فَلَمَّا أَفَاقَ قَالَ أَ تَزْعُمُ أَنَّ اللَّهَ أَوْحَی إِلَیْکَ أَنَّ عِیسَی (علیه السلام) خُلِقَ مِنْ تُرَابٍ مَا نَجِدُ هَذَا فِیمَا أُوحِیَ إِلَیْکَ وَ لَا نَجِدُهُ فِیمَا أُوحِیَ إِلَیْنَا وَ لَا یَجِدُهُ هَؤُلَاءِ الْیَهُودُ فِیمَا أُوحِیَ إِلَیْهِمْ فَنَزَلَ فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ الْآیَهًَْ قَالُوا أَنْصَفْتَنَا یَا أَبَا الْقَاسِمِ (صلی الله علیه و آله) فَمَتَی نُبَاهِلُکَ فَقَالَ بِالْغَدَاهًِْ إِنْ شَاءَ اللَّهُ وَ انْصَرَفَ النَّصَارَی فَقَالَ السَّیِّدُ لِأَبِی الْحَارِثِ مَا تَصْنَعُونَ بِمُبَاهَلَتِهِ إِنْ کَانَ کَاذِباً مَا نَصْنَعُ بِمُبَاهَلَتِهِ شَیْئاً وَ إِنْ کَانَ صَادِقاً لَنَهْلِکَنَّ فَقَالَ الْأُسْقُفُّ إِنْ غَدَا فَجَاءَ بِوُلْدِهِ وَ أَهْلِ بَیْتِهِ فَاحْذَرُوا مُبَاهَلَتَهُ وَ إِنْ غَدَا بِأَصْحَابِهِ فَلَیْسَ بِشَیْءٍ فَغَدَا رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) مُحْتَضِناً الْحُسَیْنَ آخِذاً بِیَدِ الْحَسَنِ (علیه السلام) وَ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) تَمْشِی خَلْفَهُ وَ عَلِیٌّ (علیه السلام) خَلْفَهَا وَ فِی رِوَایَهًٍْ آخِذاً بِیَدِ عَلِیٍّ (علیه السلام) وَ الْحَسَنُ (علیه السلام) وَ الْحُسَیْنُ (علیه السلام) بَیْنَ یَدَیْهِ وَ فَاطِمَهًُْ (سلام الله علیها) تَتْبَعُهُ ثُمَّ جَثَا بِرُکْبَتَیْهِ وَ جَعَلَ عَلِیّاً (علیه السلام) أَمَامَهُ بَیْنَ یَدَیْهِ وَ فَاطِمَهًَْ (سلام الله علیها) بَیْنَ کَتِفَیْهِ وَ الْحَسَنَ (علیه السلام) عَنْ یَمِینِهِ وَ الْحُسَیْنَ (علیه السلام) عَنْ یَسَارِهِ وَ هُوَ یَقُولُ لَهُمْ إِذَا دَعَوْتُ فَأَمِّنُوا فَقَالَ الْأُسْقُفُّ جَثَا وَ اللَّهِ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله) کَمَا یَجْثُو الْأَنْبِیَاءُ لِلْمُبَاهَلَهًِْ وَ خَافُوا فَقَالُوا یَا أَبَا الْقَاسِمِ (صلی الله علیه و آله) أَقِلْنَا أَقَالَ اللَّهُ عَثْرَتَکَ فَقَالَ نَعَمْ قَدْ أَقَلْتُکُمْ فَصَالَحُوهُ عَلَی أَلْفَیْ حُلَّهًٍْ وَ ثَلَاثِینَ دِرْعاً وَ ثَلَاثِینَ فَرَساً وَ ثَلَاثِینَ جَمَلًا وَ لَمْ یَلْبَثِ السَّیِّدُ وَ الْعَاقِبُ إِلَّا یَسِیراً حَتَّی رَجَعَا إِلَی النَّبِیِّ (صلی الله علیه و آله) وَ أَسْلَمَا وَ أَهْدَی الْعَاقِبُ لَهُ حُلَّهًًْ وَ عَصاً وَ قَدَحاً وَ نَعْلَیْنِ. ادامه مطلب(ترجمه)👇👇
📝امام علی (علیه السلام) [واحدی در کتاب، اسباب‌نزول‌القرآن با سندی که نقل می‌کند از عبدالله‌بن‌احمدبن حنبل از پدرش روایت کرده که هیئت نجرانی چهل مرد بودند و در میان آن‌ها سیّد، عاقب، قیس، حارث و عبدالمسیح‌بن‌یونان اسقف نجران بودند. اسقف گفت: «ای اباالقاسم (صلی الله علیه و آله)! پدر موسی (علیه السلام) چه کسی است»؟ فرمود: «عمران (علیه السلام)»! گفت: «پدر یوسف (علیه السلام) چه کسی است»؟ فرمود: «یعقوب (علیه السلام)». گفت: «پدر شما کیست»؟ فرمود: «پدر من عبدالله‌بن‌عبدالمطلّب (علیه السلام) است». گفت: «پدر عیسی (علیه السلام) کیست»؟ پیامبر (صلی الله علیه و آله) از آنان روی برگرداند؛ پس وحی نازل شد: إِنَّ مَثَلَ عیسی عِنْدَ اللهِ کَمَثَلِ آدَمَ خَلَقَهُ مِنْ تُرابٍ ثُمَّ قالَ لَهُ کُنْ فَیَکُون رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) آن را تلاوت کرد؛ پس بیهوش شد. هنگامی‌که به هوش آمد، گفت: «آیا گمان می‌کنی خداوند به تو وحی‌کرده که عیسی (علیه السلام) از خاک آفریده شده است؟ ما این را در آنچه به تو وحی شده نمی‌یابیم و در آنچه بر ما نازل شده نمی‌یابیم و این یهودی‌ها آن را در آنچه بر آن‌ها وحی شده نمی‌یابند». پس این آیه نازل شد: فَمَنْ حَاجَّکَ فِیهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَکَ مِنَ الْعِلْمِ ... گفتند: «ای اباالقاسم (صلی الله علیه و آله)! با ما به انصاف رفتار کردی؛ پس کی با تو مباهله کنیم»؟ فرمود: «فردا اگر خدا بخواهد». مسیحیان بازگشتند. سیّد به ابوحارث گفت: «در مورد مباهله با او چه می‌کنید؟ اگر دروغگو باشد، با مباهله با او کاری انجام نمی‌دهیم [مباهله با او برای ما فایده‌ای ندارد] و اگر راستگو باشد قطعاً نابود می‌شویم». اسقف گفت: «اگر فردا همراه فرزندان و اهل‌بیتش (علیهم السلام) آمد، از مباهله با او بپرهیزید و اگر با یارانش آمد، چیز مهمّی نیست». فردا صبح رسول‌خدا (صلی الله علیه و آله) بیرون رفت درحالی‌که حسین (علیه السلام) را در آغوش گرفته بود و دست حسن (علیه السلام) را گرفته بود و فاطمه (سلام الله علیها) پشت سرش و علی (علیه السلام) پشت سر فاطمه (سلام الله علیها) راه می‌رفت و در روایتی دیگر آمده: «دست علی (علیه السلام) را گرفته بود و حسن و حسین (علیها السلام) پیشاپیش او بودند و فاطمه (سلام الله علیها) پشت سرش می‌آمد. سپس دو زانو نشست و علی (علیه السلام) را روبرو در مقابلش و فاطمه (سلام الله علیها) را پشت سرش در راستای بین دو کتف و حسن (علیه السلام) را سمت راستش و حسین (علیه السلام) را سمت چپش قرار داد درحالی‌که به آن‌ها می‌گوید: «هرگاه من دعا کردم، شما آمین بگویید». اسقف گفت: «به خدا سوگند محمّد (صلی الله علیه و آله) دو زانو نشست همچنان‌که پیامبران (علیه السلام) برای مباهله دو زانو می‌نشینند» و ترسیدند و گفتند: «ای اباالقاسم (صلی الله علیه و آله)! از ما درگذر، خداوند از لغزش تو درگذرد». فرمود: «بله از شما درگذشتم» پس با او بر دوهزار جامه‌ی نو، سی زره، سی اسب و سی شتر مصالحه کردند و سیّد و عاقب درنگ نکردند مگر اندکی، تا اینکه به‌سوی پیامبر (صلی الله علیه و آله) بازگشتند و اسلام آوردند و عاقب یک جامه، یک عصا، یک کاسه‌ی آب‌خوری و یک جفت نعلین به پیامبر (صلی الله علیه و آله) اهداء کرد». 📚تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۵۹۸ بحارالأنوار، ج۲۱، ص۳۴۳/ المناقب، ج۳، ص۳۶۹ کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
📣📣📣📣به گوش تمام مردم عالم برسانید 🏴🕯🏴هرچند امسال ویروس منحوس کرونا باعث ایجاد محدودیت در برپایی مجالس عزا شده اما شیعیان امیرالمومنین علی بن ابیطالب 🏴🕯🏴 با سیاهی زدن به در و دیوار منازل ، مغازه ها و ادارات ایران را یک پارچه حسینیه خواهند کرد 🏴🕯🏴 امسال حسینیه در گوشی های ماست و با هرتماس به یکدیگر یادآوری میکنیم سوگوار عزای سالار شهیدانیم 🏴🕯🏴 امسال پروفایل و استوری تمام عاشقان اباعبدالله یک دست به نماد عاشورا و احیای عزای سیدالشهدا تبدیل خواهد شد 🏴🕯🏴تا پارسال حسینیه تنها در هییتها بود و امسال تمام لحظاتمان تمام اماکن اداری ، مسکونی ، تجاری و ... حسینیه خواهد شد ❣فکر و ذکر همه ای و همه در کار تواند اهل عالم همه در بند و گرفتار تواند ❣شد حسینیه زمین از غم تو ثارالله تا ابد آدمیان جمله بدهکار تواند ❣این علم در جَرَیانست نیافتاده زمین شیعیان تا به ابد گرمی بازار تواند کانال مقتل ضامن اشک در تلگرام @zameneashk کانال مقتل ضامن اشک در ایتا @zameneashk1 ضامن اشک در واتساپ https://chat.whatsapp.com/LaqKPBkqNQlEenYvGztVu1
‏این لینک را دنبال کنید تا به گروه من در WhatsApp کانال ضامن اشک ۳ ملحق شوید: https://chat.whatsapp.com/KAyraS0E7Kc2JarDj8ZKjR مهم چون ضامن اشک یک و دو اعضایش کامل شده است در صورتیکه نتوانستید وارد شوید لطفا وارد ضامن اشک ۳ شوید مطالبش کپی ضامن اشک ۱ است.
‍ ‍ ‍ بسم الله الرحمن الرحیم ⭕️ باسلام به ساحت مقدس امام زمان ارواحنا روحی فدا، به اطلاع کاربران عزیزوگرامی میرسانم بعدازورود« کانال نوای مقتل »به جهت سهولت در دسترسی شما عزیزان به مداحی های ماه محرم میتوانید برروی برچسب های زیر کلیک کنید و آنهارا به صورت صوتی وهمچنین بعضی از انها رابااشعار دریافت نمایید 👇👇👇👇👇 ــــــــــــــــــــــــــــــ نوای مقتل.گلچین مداحی های روز در تلگرام @navayemaqtal نوای مقتل درایتا @Navaymagtal