eitaa logo
ضامن اشک بر امام حسین ع مادرش فاطمه س است.
6.3هزار دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
871 فایل
السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh تبادل @m_h_tabemanesh
مشاهده در ایتا
دانلود
1.25M
سلام چند روزه این قسمت از حدیث شریف در کتاب لهوف ص ۶۰" إِنَّ اللَّهَ قَدْ شَاءَ أَنْ يَرَاهُنَّ سَبَايَا" خدا مى‏خواهد آنان(زنان بنی هاشم) را در كسوت اسارت ببيند. 👈ذهنو درگیر کرده است. که چرا باید خداوند متعال امر به ارجحیت اسارت آل الله علیهم السلام کند؟ السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
❤️ دلیل سکوت امیرالمومنین (ع) در مقابل خلفا 📝ابن مغازلى شافعى در كتاب «مناقب» به سند خود ذكر نموده است كه قال رسول اللّه لعلى بن ابى طالب عليه السّلام «ان الامة ستغدرك بعدى» «3»؛ يعنى راوى گفته كه از رسول خدا شنيدم كه به على عليه السّلام مى‏گفت كه امت من بعد از من، با تو غدر خواهند كرد، يعنى از روى مكر و فريب و بى‏وفائى و عهدشكنى با تو سلوك خواهند كرد. و هم در آن كتاب از ابى بكر احمد بن موسى حافظ نقل كرده «4» كه او به سند خود از ابن عباس روايت مى‏نمايد كه ابن عباس گفت: با رسول خدا بودم كه به سير باغستان مدينه رفته بود و به چندين باغ گذشتيم و پيغمبر خدا به هر باغى كه‏ مى‏گذشت على عليه السّلام مى‏گفت: چه باغ خوشى است! آن حضرت به او مى‏فرمود: باغ تو در بهشت بهتر از اين است! تا در آخر ديديم كه دست مبارك بر سر زد و به آواز بلند گريست! على عليه السّلام پرسيد كه يا رسول اللّه! چرا مى‏گرئيد و سبب گريه چيست؟ فرمود: بدان سبب گريه مى‏كنم كه در سينه جمعى كينه تو است و تا من هستم اظهار نمى‏كنند و منتظرند كه مرا در ميان نبينند و آن وقت كينه‏هاى خود را با تو آشكار كنند. و هرگاه علماى ايشان اين روايتها را نقل كنند اگر راست مى‏گويند پس چرا از صاحبان آن اعمال بر نمى‏گردند؟ و اگر به دروغ مى‏نويسند پس اعتماد و اعتبار به هيچ يك از گفتگوهاى ايشان نمى‏ماند. و بعضى از اهل سنت اعتراض كرده‏اند كه هرگاه خلفاى ثلاثه غصب حق آن حضرت نموده‏اند و خلاف فرموده حق تعالى كرده‏اند چنانكه با طلحه و زبير و معاويه جنگ كرد و لشكر كشيده با ايشان مكرر محاربه نمود چرا با ايشان جنگ نكرد؟ و بلكه بعضى از عوام شيعه را هم اين معنى به خاطر مى‏رسد و نمى‏دانند كه بمشهور است كه در وقت خلافت آن حضرت در زمانى كه در كوفه اقامت داشتند به آن حضرت رسانيدند كه جمعى از مردمان با هم مى‏نشينند و مى‏گويند كه «و ما باله لم ينازع ابا بكر و عمر و عثمان كما نازع طلحة و زبيرا؟»؛ يعنى او را چه شده كه نزاع نكرد به ابى بكر و عمر و عثمان چنانكه با طلحه و زبير كرد؟ پس آن حضرت فرمود تا ندا كردند و مردمان جمع شدند و بر منبر رفته خطبه بليغ بخواند و بعد از حمد الهى و درود حضرت رسالت پناهى، فرمود كه اى مردمان! به من رسيد كه جمعى چنين و چنان مى‏گويند، بدانيد كه مرا در آنچه بر من گذشته اقتدا نموده‏ام به هفت پيغمبر كه پيش از من بوده‏اند، هرگاه پيغمبران خدا و انبياى مرسل را ناچار باشد كه با امّت خود به اين روش سلوك نمايند اگر من كه وصى و جانشين رسولم به همان طرز و طريق عمل نموده باشم، معذور خواهم بود. اول: نوح نبى عليه السّلام كه حق تعالى در قرآن مجيد خبر مى‏دهد كه فَدَعا رَبَّهُ أَنِّي‏ مَغْلُوبٌ فَانْتَصِرْ «1»؛ يعنى نوح عليه السّلام بخواند آفريدگار خود را كه مغلوب شده‏ام و مقاومت نمى‏توانم نمود با قوم، پس تو انتقام بكش از ايشان از براى من. هرگاه كسى گويد كه مغلوب نبود، تكذيب قرآن كرده باشد و اگر قبول دارد كه مغلوب بود، من معذورتر باشم؛ دوم: ابراهيم خليل عليه السّلام كه حق تعالى مى‏فرمايد كه مى‏گفت: وَ أَعْتَزِلُكُمْ وَ ما تَدْعُونَ مِنْ دُونِ اللَّهِ «2»؛ يعنى كناره مى‏گيرم و دورى مى‏جويم از شما و از آن چيزى كه مى‏خوانيد و مى‏پرستيد بجز خداى تعالى كه بتان باشند و مى‏خوانم خداى خود را و به يگانگى مى‏پرستم. مؤلف گويد كه در تفسير «بحر البحور» آورده «3» كه ابراهيم از خوف كفار بابل را گذاشته به كوهستان فارس آمده هفت سال در اطراف آن كوه به سر مى‏برد تا آزر بمرد و باز به بابل رفته درين نوبت بتان را شكست و آتش بر او سرد شد. القصه؛ حضرت امير المؤمنين عليه السّلام فرمود كه پس اگر شما گوئيد كه ابراهيم عليه السّلام بى‏آنكه از كفار مكروهى بيند كناره مى‏گرفت، دروغ گفته باشيد و اگر مى‏دانيد كه از آن قوم مكروهات ديده از ايشان كناره مى‏كرد، پس من كه وصى باشم معذورتر خواهم بود؛ سيّم: لوط پيغمبر عليه السّلام كه حق تعالى فرموده كه او مى‏گفت: لَوْ أَنَّ لِي بِكُمْ قُوَّةً أَوْ آوِي إِلى‏ رُكْنٍ شَدِيدٍ «4»؛ يعنى بعد از آنكه به آن قوم مى‏گفت كه از اعمال بد بايد بازايستيد و ترك فواحش كنيد و ايشان ممنوع نشدند، گفت: كاشكى مرا در دفع شما قوتى مى‏بود كه منع شما توانم كرد يا پناهى و مددى از عشاير و قبايل مى‏يافتم كه به مدد ايشان دفع و منع شما كنم. آيا آن پيغمبر خدا قوت مقاومت آن قوم داشت يا نه؟ اگر گوئيد داشت، تكذيب قرآن كرده باشيد و اگر نداشت و او
پيغمبر بود، من كه وصيم معذورترم؛ چهارم: يوسف عليه السّلام كه مى‏گفت: رَبِّ السِّجْنُ أَحَبُّ إِلَيَّ مِمَّا يَدْعُونَنِي «1»؛ يعنى اى پروردگار من! زندان دوست‏تر است به من از آنچه مى‏خوانند زنان مرا به سوى آن از متابعت زليخا و مكر و فريب ايشان. هرگاه او با پيغمبرى، زندان را اختيار مى‏كرد پس من كه وصيم معذورتر خواهم بود؛ پنجم: موسى عليه السّلام كه مى‏گفت: فَفَرَرْتُ مِنْكُمْ لَمَّا خِفْتُكُمْ فَوَهَبَ لِي رَبِّي حُكْماً وَ جَعَلَنِي مِنَ الْمُرْسَلِينَ «2»؛ يعنى پس گريختم از آن قوم بجهت ترسى كه از ايشان داشتم پس بخشيد به من پروردگار من علم و گردانيد مرا از رسولان. اگر قبول داريد كه موسى با پيغمبرى خوف داشته است، پس وصى معذورتر باشد؛ ششم: هارون كه چون موسى از او آزرده شد گفت: قالَ ابْنَ أُمَّ إِنَّ الْقَوْمَ اسْتَضْعَفُونِي وَ كادُوا يَقْتُلُونَنِي «3»؛ يعنى گفت: اى برادر! قوم مرا ضعيف شمردند و نزديك بود كه مرا بكشند. هرگاه پيغمبر خدا را به كشتن نزديك توانند ساخت، پس من اعذر خواهم بود؛ هفتم: پيغمبر خدا محمد مصطفى صلّى اللّه عليه و آله كه از كفار قريش فرار نموده به غار رفت و سه روز در آنجا پنهان بود و به مدينه توجه فرمود اگر گوئيد بى‏ترسى و بيمى گريخت، كافر شده باشيد و اگر دانيد كه از ايشان مى‏ترسيده چه قصد قتلش داشتند و بجز فرار نمودن چاره‏اى نبود، پس من كه وصى و جانشين او باشم اگر از ترس و بيم ترك جنگ و جدل كرده باشم مرا معذور ببايد داشت و ترك چون و چرا بايد كرد. چون امير المؤمنين عليه السّلام اين فصل را بر ايشان خواند همه به يك بار گفتند: «صدقت يا امير المؤمنين» راست فرموديد و حق با شماست و هر چه كرديد عين‏ مصلحت بوده و آن جمعى كه اين اعتراض مى‏كنند نمى‏دانند كه در سالى كه رسول خدا با كفار مكه صلح مى‏كرد آن روز خود على و جميع صحابه همراه بودند چرا جنگ نمى‏كردند؟ هرگاه آن روز پيغمبر و امير المؤمنين عليه السّلام به تنهائى جنگ نكرده باشد چه مى‏شود؟ هر وجهى كه آنجا از براى پيغمبر توان گفت، در اينجا از براى امير المؤمنين عليه السّلام كه البته وصى و جانشين او بوده و از او اشجع نبود مى‏توان گفت كه تنها و بى‏يار و مددكار بوده. و لهذا روزى از روزها كه حرف خلافت در ميان بود و سخن از خلافت مى‏گذشت حضرت امير المؤمنين عليه السّلام فرمود: «لو كان حمزة و جعفر حيّين لما طمع فى هذا الامر احد و لكنّى قد ابتليت بجلفين جافيين عبّاس و عقيل» «1»؛ يعنى اگر حمزه- عم من- و جعفر طيار- برادر من- زنده مى‏بودند هيچ كس طمع در اين كار و منصب نمى‏كرد چه آن هر دو يار و مددكار و رفيق موافق غمگسار بودند مرا و مردم از ايشان در حساب بودند و ليكن آن هر دو از ميان رفتند و من مبتلا شده‏ام به دو جلف جاف، يعنى دو كس بى‏دست و پاى خشك‏مغز جفاكننده به جاى حمزه، عباس و به جاى جعفر، عقيل كه هيچ گونه مددى و همراهى از اين دو متصور نيست؛ چرا كه غيرت و حميت حمزه و محبتش با نبى و وصى او به مرتبه‏اى بود كه هنوز شرف اسلام در نيافته روزى از شكار برگشت و شنيد كه ابو جهل نسبت به حضرت رسالت پناه، بى‏ادبى كرده به قولى به خانه نرفته بر سر ابو جهل رفت و به كمانى كه در دست داشت سر ابو جهل را شكست و جعفر را آن شرف و رتبه بود كه در آن روز كه از حبشه برگشته به خدمت حضرت رسول خدا آمد آن حضرت فرمود: نمى‏دانم سرور و خوش‏حالى من از فتح خيبر بيشتر باشد يا از رسيدن و ديدن جعفر طيار. 📚حديقة الشيعة، النص، ص: 424 کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در تلگرام @qoranvamamhoosein کانال قرآن و امام حسین علیه السلام در ایتا http://eitaa.com/Qoranwamamhoosin
4_5897726804558350854.mp3
34.48M
183 💚❤️شرح خطبه غدیر در ذکر امیرالمومنین ع و شرح من کنت مولاه. ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1 کانال باب الحسين ع در تلگرام https://t.me/Babolhusein
4_5897726804558350858.mp3
31.28M
184 ❤️💚 شرح مبارزه و توطئه توسط دشمنان غدیر-توضیح صحیفه ملعونه. ای دی برای ارسال مطالب و سوالات مقتل @m_h_tabemanesh لینک کانال ضامن اشک در ایتا https://eitaa.com/zameneashk1 کانال باب الحسين ع در تلگرام https://t.me/Babolhusein
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
244K
سلام علیکم ببخشید من یه زیارت عاشورا شرح اسان و تند بخانه میخوام میشه لطف کنید ممنون میشم التماس دعا السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
2.49M
سلام بسیار مهم 🌷اسرار عرض تسلیت در مصیبت امام حسین ع به حضرت زهراء س ❤️تسلیت به فاطمه س یک سر سیاسی و دفاع از ولایت است 🌷مطالب احساسی باید بر اساس سند معتبر باشد نه اینکه مخالف مقتل یا ندیده گرفتن مقتل 🌷در مصیبت حسین ع خدا به فاطمه س تسلیت گفت و برای این مصیبت سه شرط قرار داد که حضرت قبول فرمود 1استجلبت دعا زیر قبه 2 شفا در تربت 3 امامت تا حضرت مهدی عج برای دوستانتان ارسال کنید. السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
464.5K
باعرض سلامی دوباره من کتابی م خواستم بهم معرفی کنید که فقط درمورد حضرت عباس باشه ممنون السلام علیک یاابا عبدالله کانال ویژه مقتل امام حسین ع با متن عربی و ترجمه از منابع معتبر و پاسخ به شبهات مقتل است ایتا @zameneashk1 تلگرام @zameneashk باب الحسین ع ، کلاس های غیر حضوری https://t.me/Babolhusein آی دی پاسخ به سوالات @m_h_tabemanesh
حضرت ایوب کجایی که ببینی یک زن، ‏هفتاد و‌دوتن کشته بی سر دیده یا زینب (س)