.
امام خمینی (ره):
قدرت خود یک کمال است. خدای تبارک و تعالی قادر است. لکن اگر قدرت بدست اشخاص فاسد برسد، همین کمال را به فساد می کشانند. دنیا امروز گرفتار این است که قدرت در دست اشخاصی است که از انسانیت بهره ندارند.
منبع: صحیفه امام، ج ۱۸، ص ۲۰۶
.
امام خمینی (ره):
انتظار فرج، انتظار قدرت اسلام است، و ما باید کوشش کنیم تا قدرت اسلام در عالم تحقق پیدا بکند، و مقدمات ظهور ان شاء الله تهیه بشود.
منبع: صحیفه امام، ج ۸، ص ۳۷۴
.
دکتر علی شریعتی:
معاویه از خدا می خواهد که امام حسین بیاید در خود مسجد دمشق بنشیند و فقه درس بدهد، تفسیر درس بدهد، معارف اسلامی درس بدهد، توحید درس بدهد، تفسیر آیات قرآن و سیره ی پیغمبر و هرچه دلش می خواهد درس بدهد. بودجه اش کاملاً تامین است! فقط به آن کارهای سیاسی که برای امام سبک است! کاری نداشته باشد.
منبع: حسین وارث آدم، ص ۱۳۴
.
#بحث_قدرت_سیاسی
#داعیه_ی_حکومت
#سازش_نکردن_با_ظالم
#مبارزه_نظامی
#مبارزه_فرهنگی
#جنگ_نرم_ائمه
#شهادت_ائمه
#بین_الحرمین
#امام_خامنه_ای
.
🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️
@zaminehsazan2
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
.
امام خامنه ای ( ۷۵/۳/۲۰ ):
ای بسا کسانی که تحصیلات عالیه هم کرده اند، اما جزو عوامند. ای بسا کسانی که تحصیلات دینی هم کرده اند، اما جزو عوامند... هر کس که از روی بصیرت کار نمی کند، عوام است.
منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۲ یا ۹
.
استاد علیرضا پناهیان:
نگاه عامیانه یعنی نگاهی سطحی به مفاهیم و مسائل عمیق داشتن، و به اندک آگاهی درباره ی هر چیزی اکتفا کردن. نگاه عامیانه یعنی پردازش اطلاعات اندک، و افزایش غیرواقعی و خیال پردازانه ی آنها. نگاه عامیانه یعنی از چرایی ها و چگونگی ها نپرسیدن، و ریشه ها و نتیجه ها را ندانستن. نگاه عامیانه یعنی از افواه ( دهانها ) مردم درس گرفتن و به افکار عمومی اتّکا کردن. نگاه عامیانه یعنی نشستنِ گمانه زنی جای تدبیر و اندیشه؛ و باب شدن استنباط بی استدلال.
منبع: انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه، ص ۱۱
.
ادمین: تا اینجا فهمیده می شود که بصیرت یعنی عالمانه و عاقلانه رفتار کردن. ولی امام خامنه ای تعریف پیشرفته تری از بصیرت دارند که بصیرت یعنی مومنانه رفتار کردن که علم و عقل زیرمجموعه ی آن هستند.
.
امام خامنه ای ( ۶۶/۳/۲ ):
بصیرت یعنی آن روشنیِ دل. بصیرت معنایش آگاهی ها و هوشیاری های کتابی و روزنامه ای و رادیویی و علمی نیست. اشتباه نکنید... این جا میدانی نیست که علم و فضل و قدرت تحلیل سیاسی و سابقه ی کار سیاسی و این چیزها را بطلبد. این جا قدرت معنوی می طلبد.
منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۲ یا ۹
.
استاد شهید مطهری:
[ آنچه که قرآن " دل " می نامد ] عبارت است از...
.
🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️
@zaminehsazan2
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
.
استاد علیرضا پناهیان:
ما نیازمندیم با عشق زندگی کنیم. با عشقی که بتواند انگیزه ای قوی برای تمام اجزای زندگی ما باشد. به دلیل آن درس بخوانیم، کار کنیم، تشکیل زندگی بدهیم و... [ ما نیازمندیم ] کسی را عمیقاً دوست داشته باشیم، به صورتی که این دوست داشتن تمام وجودمان را پُر کند و آتشمان بزند. اگر حرارت عشق و محبت، وجود کسی را آتش نزند، می رود پایِ آتش منقل می نشیند. کسی که وجودش را شراب محبت و ایمان گرم نکند، به شراب انگور پناه می آورد. چه چیز می خواهد وجود تو را آتش بزند؟ چه چیزی می خواهد انرژی جوانی تو را به کار بگیرد؟
منبع: انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه، صص ۸۹_۸۶
.
استاد #علیرضا_پناهیان:
الان مهمترین نیازی که جهان اسلام، جامعه ی ما، انقلاب اسلامی ما و انقلاب جهانی اسلام و انقلاب جهانی بشریت داره، به #رسانه است ... چرا کاراتو ول نمیکنی بری مستند ساز بشی؟ فیلم ساز بشی؟ رسانه چی بشی؟ ... یک نفر نداریم یک سریال قوی برای دفاع مقدس بسازه. احدی نیست ولایت فقیه رو بتونه به زبان رسانه ای برای جهان روشن بکنه ... اونوقت تو میخوای بری آقای دکتر، مهندس بشی؟!
منبع: panahiani@
.
#خرمشهرها_در_پیش_است
#خرمشهرها_در_دست_دشمن_است
#افسران_جنگ_نرم
#مبارزه_با_تهاجم_فرهنگی
#رسالت_فرهنگی_ما
#ماموریت_صدور_انقلاب
#زمینه_سازان_ظهور
.
🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️
@zaminehsazan2
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
.
امام علی علیه السلام:
مردم سه دسته اند: ... و گروهی مثل پشّه هایی که دست خوش باد و طوفان هستند و همیشه سرگردانند، که به دنبال هر سر و صدایی می روند، و با وزش هر بادی حرکت می کنند؛ نه از روشناییِ دانش نور گرفتند، و نه به پناهگاه استواری پناه بردند.
منبع: نهج البلاغه، حکمت ۱۴۷، ترجمه محمد دشتی
.
امام خامنه ای ( ۷۵/۳/۲۰ ):
ای بسا کسانی که تحصیلات عالیه هم کرده اند، اما جزو عوامند. ای بسا کسانی که تحصیلات دینی هم کرده اند، اما جزو عوامند... هر کس که از روی بصیرت کار نمی کند، عوام است.
منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۲ یا ۹
.
استاد علیرضا پناهیان:
نگاه عامیانه یعنی نگاهی سطحی به مفاهیم و مسائل عمیق داشتن، و به اندک آگاهی درباره ی هر چیزی اکتفا کردن. نگاه عامیانه یعنی پردازش اطلاعات اندک، و افزایش غیرواقعی و خیال پردازانه ی آنها. نگاه عامیانه یعنی از چرایی ها و چگونگی ها نپرسیدن، و ریشه ها و نتیجه ها را ندانستن. نگاه عامیانه یعنی از افواه ( دهانها ) مردم درس گرفتن و به افکار عمومی اتّکا کردن. نگاه عامیانه یعنی نشستنِ گمانه زنی جای تدبیر و اندیشه؛ و باب شدن استنباط بی استدلال.
منبع: انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه، ص ۱۱
.
ادمین: تا اینجا فهمیده می شود که بصیرت یعنی عالمانه و عاقلانه رفتار کردن. ولی امام خامنه ای تعریف پیشرفته تری از بصیرت دارند که بصیرت یعنی مومنانه رفتار کردن که علم و عقل زیرمجموعه ی آن هستند.
.
امام خامنه ای ( ۶۶/۳/۲ ):
بصیرت یعنی آن روشنیِ دل. بصیرت معنایش آگاهی ها و هوشیاری های کتابی و روزنامه ای و رادیویی و علمی نیست. اشتباه نکنید...
.
امام علی علیه السلام:
مردم سه دسته اند: ... و گروهی مثل پشّه هایی که دست خوش باد و طوفان هستند و همیشه سرگردانند، که به دنبال هر سر و صدایی می روند، و با وزش هر بادی حرکت می کنند؛ نه از روشناییِ دانش نور گرفتند، و نه به پناهگاه استواری پناه بردند.
منبع: نهج البلاغه، حکمت ۱۴۷، ترجمه محمد دشتی
.
امام خامنه ای ( ۷۵/۳/۲۰ ):
ای بسا کسانی که تحصیلات عالیه هم کرده اند، اما جزو عوامند. ای بسا کسانی که تحصیلات دینی هم کرده اند، اما جزو عوامند... هر کس که از روی بصیرت کار نمی کند، عوام است.
منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۲ یا ۹
.
استاد علیرضا پناهیان:
نگاه عامیانه یعنی نگاهی سطحی به مفاهیم و مسائل عمیق داشتن، و به اندک آگاهی درباره ی هر چیزی اکتفا کردن. نگاه عامیانه یعنی پردازش اطلاعات اندک، و افزایش غیرواقعی و خیال پردازانه ی آنها. نگاه عامیانه یعنی از چرایی ها و چگونگی ها نپرسیدن، و ریشه ها و نتیجه ها را ندانستن. نگاه عامیانه یعنی از افواه ( دهانها ) مردم درس گرفتن و به افکار عمومی اتّکا کردن. نگاه عامیانه یعنی نشستنِ گمانه زنی جای تدبیر و اندیشه؛ و باب شدن استنباط بی استدلال.
منبع: انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه، ص ۱۱
.
ادمین: تا اینجا فهمیده می شود که بصیرت یعنی عالمانه و عاقلانه رفتار کردن. ولی امام خامنه ای تعریف پیشرفته تری از بصیرت دارند که بصیرت یعنی مومنانه رفتار کردن که علم و عقل زیرمجموعه ی آن هستند.
.
امام خامنه ای ( ۶۶/۳/۲ ):
بصیرت یعنی آن روشنیِ دل. بصیرت معنایش آگاهی ها و هوشیاری های کتابی و روزنامه ای و رادیویی و علمی نیست. اشتباه نکنید... این جا میدانی نیست که علم و فضل و قدرت تحلیل سیاسی و سابقه ی کار سیاسی و این چیزها را بطلبد. این جا قدرت معنوی می طلبد.
منبع: بصیرت و استقامت، بیانات امام خامنه ای، ص ۴۲ یا ۹
.
استاد شهید مطهری:
[ آنچه که قرآن " دل " می نامد ] عبارت است از مجموعه ی بسیاری [ از ] اندیشه ها، آرزوها، ترسها، امیدها، عشقها و... . اینها در حکم رودها و نهرهایی هستند که همه در یک مرکز به هم می پیوندند... حتی خود عقل نیز یکی از رودهایی است که به این دریا متصل می شود... قرآن آنجا که از وحی سخن می گوید هیچ سخنی از عقل به میان نمی آورد... بلکه این قلب پیغمبر بود که به حالتی رسیده غیرقابل تصور برای ما، و در آن حالت استعداد درک و شهود آن حقایق متعالی را پیدا کرده است.
منبع: آشنایی با قرآن ۱، صص ۶۷_۶۶
.
#عوام
#دیدگاه_عامیانه
#عوام_کیست
#عوام_های_باسواد
#عوام_های_تحصیلکرده
#عوام_های_حوزوی
#عوام_های_دانشگاهی
#عوام_های_بیمار_دل
.
🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️
@zaminehsazan2
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
مسئولان ما باید بدانند که انقلاب ما محدود به ایران نیست. انقلاب مردم ایران نقطه شروع انقلاب بزرگ جهان اسلام به پرچمداری حضرت حجت- ارواحنا فداه- است که خداوند بر همه مسلمانان و جهانیان منت نهد و ظهور و فرجش را در عصر حاضر قرار دهد. مسائل اقتصادی و مادی اگر لحظهای مسئولین را از وظیفهای که بر عهده دارند منصرف کند، خطری بزرگ و خیانتی سهمگین را به دنبال دارد. باید دولت جمهوری اسلامی تمامی سعی و توان خود را در اداره هر چه بهتر مردم بنماید، ولی این بدان معنا نیست که آنها را از اهداف عظیم انقلاب که ایجاد حکومت جهانی اسلام است منصرف کند.
مردم عزیز ایران که حقاً چهره منوّر تاریخ بزرگ اسلام در زمان معاصرند، باید سعی کنند که سختیها و فشارها را برای خدا پذیرا گردند تا مسئولان بالای کشور به وظیفه اساسیشان که نشر اسلام در جهان است برسند و از آنان بخواهند که تنها برادری و صمیمیت را در چهارچوب مصلحت اسلام و مسلمین در نظر بگیرند. چه کسی است که نداند مردم عزیز ما در سختی هستند و گرانی و کمبود بر طبقه مستضعف فشار میآورد، ولی هیچ کس هم نیست که نداند پشت کردن به فرهنگ دوَل دنیای امروز و پایهریزی فرهنگی جدید بر مبنای اسلام در جهان و برخورد قاطع اسلامی با امریکا و شوروی، فشار و سختی و شهادت و گرسنگی را به دنبال دارد و مردم ما این راه را خود انتخاب کردهاند و بهای آن را هم خواهند پرداخت و بر این امر هم افتخار میکنند. این روشن است که شکستن فرهنگ شرق و غرب، بیشهادت میسر نیست.
من بار دیگر از مسئولین بالای نظام جمهوری اسلامی میخواهم که از هیچ کس و از هیچ چیز جز خدای بزرگ نترسند و کمرها را ببندند و دست از مبارزه و جهاد علیه فساد و فحشای سرمایه داری غرب و پوچی و تجاوز کمونیزم نکشند که ما هنوز در قدمهای اول مبارزه جهانی خود علیه غرب و شرقیم.
.
#استاد_شهید_مطهری:
حادثه ی عاشورا دارای دو صفحه است، دو چهره دارد: یک صفحه ی سیاه و یک صفحه ی سفید. سکه ای است که دو رو دارد. در یک طرف ظلم و جنایت و بی رحمی و نامردمی و قساوت است. قهرمان این صفحه ابن زیاد است و عمرسعد و شمر و سنان بن اَنَس و حرمله ی کوفی و... همین طور که این صفحه از سیاهترین صفحات تاریخ است، طرف دیگر آن از درخشانترین صفحات تاریخ است. در آن صفحه، ما ایمان می بینیم و حقیقت و توکل و مجاهدت و صبر و رضا.
قهرمانان این صفحه خود امام حسین، برادران امام حسین، فرزندان امام حسین، برادرزادگان امام حسین و اصحاب امام حسین هستند. اگر قسمتهای زیبای این صفحه را در مقابل قسمتهای زشت آن صفحه قرار دهیم، نه تنها کمتر نیست بلکه بر آن می چربد. ولی بعضی منبریها مثل اینکه عادت دارند فقط صفحه ی سیاه تاریخ عاشورا را برای مردم بازگو کنند. گویی این تاریخ اساساً صفحه ی سفید ندارد. مثل اینکه امام حسین و اصحاب و یاران او مردمی بودند که فقط #نفله شدند، افرادی بودند که مظلوم واقع شدند و هیچ قهرمانی نداشتند در حالی که همان طور که گفتیم قضیه دو طرف دارد و طرف زیبای آن بر طرف زشت آن می چربد.
منبع: نبرد حق و باطل، صص ۳۱_۳۰
.
استاد اصغر طاهرزاده:
اگر در جریانات سیاسی گیج و بی تحلیل شده اید، علّتش آن است که فرهنگ حسین علیه السلام را درست نمی شناسید و الفبای دشمن شناسی توسط نهضت کربلا از ذهن و روح شما رفته است و گرنه شیعه ای که حسین علیه السلام دارد و کربلا را می شناسد، هیچ وقت در هیچ حادثه ای لرزان و بی تحلیل نیست... امام حسین علیه السلام شهید شد تا حکمتی بسیار بزرگ به بشریت بدهد. پس مواظب باشید خودتان و جامعه تان را نسبت به نهضت کربلا سطحی نگه ندارید.
منبع: کربلا مبارزه با پوچی ها، ص ۸۲
.
استاد #اصغر_طاهرزاده:
شما ببینید در کشور ما چه کسانی مرعوب آمریکا هستند؟... نداشتن روحیه ی حسینی است که رعب از آمریکا را در دل یک عدّه انداخته است... بعضی از مسئولین و بسیاری از سیاست زدگان روشنفکر آن چنان مرعوب آمریکا هستند که می گویند شما را قسم می دهم به خدا یک طوری با آمریکا کنار بیایید تا یک وقت بلایی سر ما نیاورد. باید به این ها گفت همین ترسی که شما دارید، بدترین بلایی است که بر سرتان آمده است... فرهنگ حسین علیه السلام فرهنگی است که دشمن نمی تواند اسلحه ی رعبش را به رخ آن بکشد و لذا برای دشمن دیگر اسلحه ای نمی ماند. وقتی که انسان ترس از مرگ را کُشت همه ی قدرت دشمن را کشته است و کربلا یعنی همین.
منبع: کربلا مبارزه با پوچی ها، صص ۷۷_۷۶
.
#نهضت_حسینی
#فرهنگ_حق_پرستی
#مکتب_شهادت_طلبی
.
استاد شهید مطهری:
قرآن قلب و دل را کانون یک سلسله الهامات و القائات الهی می داند. هر انسانی به هر اندازه که در پاک نگه داشتن و به سوی او کردن و تغذیه ی معنوی کردن این کانون از طریق توجه در اخلاص و عبودیت کوشش کرده باشد، به همان اندازه از یک سلسله الهامات و القائات بهره مند می گردد. وحی انبیاء، درجه ی شدید این نوع معرفت است.
منبع: وحی و نبوّت، ص ۱۰۲
.
استاد شهید مطهری:
جهان در مجموع خود یک دستگاه مرتبط و یک ارگانیسم زنده است؛ تو انتظار نداشته باش که پاسخ نیکی را از همان نقطه دریافت کنی که در آن نقطه نیکی از تو سر زده است؛ احیاناً نیکی در نقطه ای از تو سر می زند و تو پاسخ و پاداش آن را از نقطه ای دیگر که انتظار آن را نداری دریافت خواهی کرد؛ چرا؟ چون جهان خدا دارد و خدا نیکوکاران را دوست دارد.
تو نیکی می کن و در دجله انداز / که ایزد در بیابانت دهد باز
منبع: وحی و نبوّت، ص ۱۱۰
.
استاد شهید مطهری:
در طول تاریخ همیشه حق و باطل با یکدیگر در حال جنگ بوده اند ولی قرآن وعده ی پیروزی نهایی حق بر باطل را می دهد آنچنان که هیچ نشانه ای از باطل باقی نماند و این را سرنوشت نهایی تاریخ می داند. لذا توصیه می کند ایمان داشته باشید و غصه ی هیچ چیز را نخورید ( وَ لاتَهِنوا وَ لاتَحزَنوا ) که برتری مال شماست، از کمی خودتان و از زیادی آنها بیم نداشته باشید، از مال فراوانشان که ثروتهای دنیا را انباشته اند ترس نداشته باشید، از اسلحه و زور فراوانشان نترسید، فقط مجهز به ایمان و حقیقت باشید، مومن واقعی باشید، انسان واقعی باشید. اگر چنین شدید پیروزی از آنِ شماست.
منبع: نبرد حق و باطل، ص ۴۲
.
#شناخت_حقیقی
.
استاد شهید مطهری:
معاویه اگر پیدا می شود و آن همه کارهای باطل می کند، آن نیروی اجتماعی را معاویه به وجود نیاورده و ماهیت واقعی آن نیرو " معاویه ای " نیست و جامعه در بطن خودش ماهیت معاویه ای ندارد! باز هم پیغمبر است، باز هم ایمان است، باز هم معنویت است، ولی معاویه بر روی این نیرو سوار شده است... اگر شما رادیوهای مختلف دنیا را گوش کنید از هیچ یک از این رادیوها نمی شنوید که اسم زورگویی را ببرد یا بگوید ما می خواهیم ظلم کنیم یا منافع کشورهای دیگر را بدزدیم و غارت کنیم، بلکه همه دم از صلح می زنند، دم از آزادی می زنند، دم از حقوق بشر می زنند، در صورتی که اکثر و شاید همه ی آنها دروغ می گویند.
منبع: نبرد حق و باطل، ص ۴۷ و ۴۹
.
استاد شهید مطهری:
کسی که می خواهد دنبال هوای نفسش برود از چه استفاده می کند؟ از نیروی حق. بدعتی را در لباس دین وارد می کند؛ چون می داند نیرو از آنِ دین و مذهب است. اگر بگوید من چنین حرفی می زنم کسی حرفش را قبول نمی کند، لذا شروع می کند چیزی را به نام دین بیان کردن و می گوید فلان آیه ی قرآن این مطلب را بیان کرده است و مقصودش این است؛ یا حدیثی جعل می کند که پیامبر چنین فرمود، امام جعفر صادق چنین فرمود، یعنی از نیروی قرآن و پیغمبر و امام استفاده می کند و روی چیزی که حقیقت نیست مارک حقیقت می زند.
منبع: نبرد حق و باطل، ۵۱
.
امام خمینی (ره):
اکنون که من حاضرم، بعض نسبتهای بی واقعیت به من داده می شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می شود مورد تصدیق نیست، مگر آنکه...
.
🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️
@zaminehsazan2
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
.
استاد شهید مطهری:
معاویه اگر پیدا می شود و آن همه کارهای باطل می کند، آن نیروی اجتماعی را معاویه به وجود نیاورده و ماهیت واقعی آن نیرو " معاویه ای " نیست و جامعه در بطن خودش ماهیت معاویه ای ندارد! باز هم پیغمبر است، باز هم ایمان است، باز هم معنویت است، ولی معاویه بر روی این نیرو سوار شده است... اگر شما رادیوهای مختلف دنیا را گوش کنید از هیچ یک از این رادیوها نمی شنوید که اسم زورگویی را ببرد یا بگوید ما می خواهیم ظلم کنیم یا منافع کشورهای دیگر را بدزدیم و غارت کنیم، بلکه همه دم از صلح می زنند، دم از آزادی می زنند، دم از حقوق بشر می زنند، در صورتی که اکثر و شاید همه ی آنها دروغ می گویند.
منبع: نبرد حق و باطل، ص ۴۷ و ۴۹
.
استاد شهید مطهری:
کسی که می خواهد دنبال هوای نفسش برود از چه استفاده می کند؟ از نیروی حق. بدعتی را در لباس دین وارد می کند؛ چون می داند نیرو از آنِ دین و مذهب است. اگر بگوید من چنین حرفی می زنم کسی حرفش را قبول نمی کند، لذا شروع می کند چیزی را به نام دین بیان کردن و می گوید فلان آیه ی قرآن این مطلب را بیان کرده است و مقصودش این است؛ یا حدیثی جعل می کند که پیامبر چنین فرمود، امام جعفر صادق چنین فرمود، یعنی از نیروی قرآن و پیغمبر و امام استفاده می کند و روی چیزی که حقیقت نیست مارک حقیقت می زند.
منبع: نبرد حق و باطل، ۵۱
.
امام خمینی (ره):
اکنون که من حاضرم، بعض نسبتهای بی واقعیت به من داده می شود و ممکن است پس از من در حجم آن افزوده شود؛ لهذا عرض می کنم آنچه به من نسبت داده شده یا می شود مورد تصدیق نیست، مگر آنکه صدای من یا خط و امضای من باشد، با تصدیق کارشناسان؛ یا در سیمای جمهوری اسلامی چیزی گفته باشم.
منبع: وصیت نامه سیاسی_الهی حضرت امام خمینی (ره)
.
استاد شهید مطهری:
اگر حق از پوشش باطل جدا شد و آزاد گردید زبان بدخواهان از آن قطع می گردد، چون اگر حق و باطل مخلوط شوند عده ای آن را حق محض می بینند بعد به آثارش نگاه می کنند می بینند آثار بد دارد. معاندها زبانشان دراز می شود که این دین و مذهب شما هم خراب از آب درآمد، دیگر نمی دانند که این خرابیها و آثار سوء مال باطل است نه مال حق. حق هرگز طوری رفتار نمی کند که زبان معاندین بر او دراز شود.
منبع: نبرد حق و باطل، صص ۵۳_۵۲
.
#سیاست_معاویه_ای
#فریب_افکار_عمومی
.
🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️
@zaminehsazan2
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
.
استاد علیرضا پناهیان:
دین بدون امام، دین بدون انتظار امام، دین بدون مقدمه سازی برای امام، دین نیست بلکه عین بی دینی است و بلکه تحریف دین است.
منبع اینستاگرامی: panahiani
.
استاد علیرضا پناهیان:
دعای ندبه، سرشار از اعتراض به اوضاع نامطلوبی است که ما گرفتار آن هستیم... اگر اعتراض نباشد، انتظار فرج هم پدید نمی آید؛ و بر اساس " خلایق هرچه لایق "... باید نگران وضع بدتر هم بود... شاید باید اوضاع آن چنان بد شود تا راهی جز اعتراض باقی نماند. تنها در این صورت است که آدم های بی حال و منفعل هم معترض می شوند... اگر زودتر از آنکه خرابی های عالم به اوج برسند، در اثر معرفت به سقوط بیش از پیشی که جامعه بشری را تهدید می کند، فریاد اعتراض بشر جهان را پر کند، فرج آن حضرت هم، زودتر و کم هزینه تر محقق خواهد شد.
منبع: انتظار عامیانه، انتظار عالمانه، انتظار عارفانه، صص ۱۱۸_۱۱۱
.
استاد شهید مطهری:
مسئله ی ظهور حضرت حجت بیش از آنکه شباهت داشته باشد به انفجار یک دمل، شباهت دارد به رسیدن یک میوه؛ یعنی اگر ایشان تاکنون ظهور نکرده اند، نه فقط به خاطر این است که گناه کم شده است، بلکه همچنین هنوز دنیا به آن مرحله از قابلیت نرسیده است.
منبع: سیری در سیره ی ائمه ی اطهار (ع)، صص ۲۵۷_۲۵۶
.
استاد شهید مطهری:
اگر طرحی برای آینده ی تاریخ نداشته باشیم و اگر مسئولیت خودمان را برای آینده ی تاریخ درک نکنیم کسی نمی تواند به ما قول بدهد که این کشتی خود به خود و به طور خودکار به مقصد و هدف خودش برسد، لااقل قابل جلو افتادن و عقب افتادن هست.
منبع: نبرد حق و باطل، صص ۶۵_۶۴
.
🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️🔺️
@zaminehsazan2
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
.
استاد شهید مطهری:
بعضی چیزها است که اصلاً اجباربردار نیست؛ یعنی نمی شود بشر را مجبور کرد که آن را داشته باشد. اگر تمام قدرت های مادی جهان جمع شوند و بخواهند با زور آن را اجرا بکنند قابل اجرا نیست؛ مثلاً محبت و دوستی.
منبع: پیرامون جمهوری اسلامی، ص ۱۱۷
.
استاد شهید مطهری:
قرآن بود که صریحاً تقلید کورکورانه از پدران را که محکم ترین زنجیر اسارت عقلی است پاره کرد و این عمل را سخت مورد نکوهش قرار داد. قرآن بود که عقلها را بیدار کرد که فقط به دنبال دلیل و برهان بروند.
منبع: حکمتها و اندرزها ۲، ص ۱۳۰
.
استاد شهید مطهری:
دین اسلام رکن اساسی و پایه ی اصلی خود را توحید قرار داده است. توحید بالاترین و عظیم ترین اندیشه ای است که به دماغ بشر رسیده، بسیار دقت و نازک کاری می خواهد، و از طرفی در اصول این دین و بالاخص در اصل اصول آن یعنی توحید، تقلید محکوم شده و تحقیق لازم شمرده شده. ناچار باید این دین، تفکر و تدبر و تحقیق و جست و جو را فرض بشمارد و قسمت مهمی از آیات خود را به این موضوع اختصاص بدهد و همین کار را کرده است.
منبع: بیست گفتار، صص ۲۱۶_۲۱۵
.
استاد شهید مطهری:
اگر ایمان _ آنچنان که فلاسفه گفته اند _ فقط شناخت می بود، شیطان باید اولین مومن باشد. ولی شیطان، مومن نیست چون او شناسنده ی جاحد است؛ یعنی می شناسد ولی در عین حال عناد و مخالفت می ورزد، در مقابل حقیقتی که می شناسد تسلیم نیست؛ گرایش به آن حقیقت ندارد، علاقه ی به آن حقیقت ندارد، حرکت به سوی آن حقیقت ندارد. بنابراین... تمام ایمان، حکمت و دریافت و علم و معرفت و شناخت نیست. چیزی بالاتر از شناخت، در ایمان وجود دارد.
منبع: انسان کامل، صص