✅هدف اصلی پیامبران
🔹انسان سازی
هدف اصلی پیغمبر یک چیز است، هدف اصلی و اولی پیغمبران الهی، عموما در چند کلمه قابل خلاصه کردن است، پیغمبران به این جهان می آیند تا انسان را به سر منزل تعالی و تکامل مقدرش برسانند... یعنی اگر بخواهیم ما یکی یکی آدم ها را درست کنیم، شب می شود و عمر می گذرد،بلکه جامعه لازم است، نظامی لازم است باید در منگنه ی یک نظام، انسان ها به شکل دلخواه ساخته بشوند فقط همین است و بس.
✍محتوای کارشده توسط کانال نقشه راه
#نقشه_راه_دولت_اسلامی
#تحول_معنوی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عواقب و پیامدهای ترک نماز چیست؟
🎤استاد محمدی
#به_عشق_مولا_گناه_نکنیم
🔴 توبه کننده راستین!
روایت زیبایی از پیامبر اکرم (ص) نقل شده که خواندنی است.
فرمودند: «آیا میدانید توبه کننده کیست؟ گفتند نه.»
فرمود: «هرگاه بنده توبه کند و صاحبان حق را راضی نکند تائب نیست.»
توبه در مسائل حقالناس رضایت صاحب حق است. صرف استغفار کافی نیست. تا جایی که میتواند باید سعی خودش را بکند. اگر از توانش خارج بود، باید با رد مظالم و استغفار برای صاحبان حق، جبران کند.
«هر کس توبه کند و عبادت خود را افزایش ندهد، تائب نیست.»
حالا که با خدا آشتی کردی، بیشتر در خانه او برو و گذشته را جبران کن.
«و کسی که توبه کند و لباسش را تغییر ندهد تائب نیست.»
مثلا اگر دخترخانمی که موهایش را بیرون میریخت و با وضع آنچنانی بیرون میآمد، حالا باید این وضع را با وضعیت مطلوب خداوند عوض کند تا تائب محسوب شود.
«کسی که توبه کند و رفقای خودش را تغییر ندهد تائب نیست. کسی که توبه کند و اخلاقش را تغییر ندهد و نیتش را خالص نگرداند تائب نیست.»
اخلاق و روحیاتش باید عوض شود.
📚 کتاب قیامت و حشر
➥ @zohur_media | اینڪ آخرالزمان
13.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شیطان هست به فکر فتنه به پاکردن
یعنی با گناه فکر و عقل انسان را پا ک کردن یعنی رگهای فکر تو را محل عبور و مرور فاضلاب کند ، ذهن تو را جدولی کند برای عبور جوی فاضلاب و حل کند طعفن گناه را در فکرت که دیگر نتوانی جدول زلال زندگی را حل کنی با حل کردن اشک تنها می توان رگ خونی را به رگ آب تبدیل کرد به رگبرگ شقایق در دل شب ، قایق می شود اشک برای عبور از تاریکی شب گناه از ظلم از ظلمت
@onsbashahadatchoemamali
مناجات دوازدهم خمس عشر
مُناجاتُ الْعارِفین یا مناجات خداشناسان
مُناجاتُ الْعارِفین یا مناجات خداشناسان، از مناجاتهای پانزده گانه است که از امام سجاد (ع) نقل شده و معرفت و شناخت خدا، محور این مناجات را تشکیل میدهد و حضرت در این مناجات به ما می فهماند که معرفتِ کنه ذات و صفات الهی محال است و بشر هرچه بکوشد، نمیتواند به آن مرتبه از معرفت دست یابد. در مناجات عارفین بیشتر روی دو مفهوم تکیه شده است: معرفت الهی و محبت الهی. وقتی انسان محبت داشته باشد استعداد این را پیدا میکند که مراتب عالی معرفت را پیدا کند، ولی بعضی از مراتب معرفت هم هست که شرط آن محبت است.
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ
إِلَهِي قَصُرَتِ الْأَلْسُنُ عَنْ بُلُوغِ ثَنَائِكَ كَمَا يَلِيقُ بِجَلالِكَ
خدایا زبان ها از اداى ثنايت آنچنانكه شايسته عظمت توست كوتاه است
وَ عَجَزَتِ الْعُقُولُ عَنْ إِدْرَاكِ كُنْهِ جَمَالِكَ
و خردها از درك ژرفاى جمالت ناتوان است
وَ انْحَسَرَتِ الْأَبْصَارُ دُونَ النَّظَرِ إِلَى سُبُحَاتِ وَجْهِكَ
و ديده ها از تماشاى بزرگيهاى ذاتت درمانده است
وَ لَمْ تَجْعَلْ لِلْخَلْقِ طَرِيقا إِلَى مَعْرِفَتِكَ إِلا بِالْعَجْزِ عَنْ مَعْرِفَتِكَ
براى خلق راهى به سوى شناسايى ات جز ناتوانى از شناخت قرار ندادى
إِلَهِي فَاجْعَلْنَا مِنَ الَّذِينَ تَرَسَّخَتْ [تَوَشَّجَتْ] أَشْجَارُ الشَّوْقِ إِلَيْكَ فِي حَدَائِقِ صُدُورِهِمْ
خدايا ما را از كسانى قرار ده كه شاخسارهاى اشتياق به سويت در بوستان هاى سينه هايشان استوار و پابرجا شده است
وَ أَخَذَتْ لَوْعَةُ مَحَبَّتِكَ بِمَجَامِعِ قُلُوبِهِمْ
و سوز عشقت در كانون دلهايشان برافروخته
فَهُمْ إِلَى أَوْكَارِ الْأَفْكَارِ يَأْوُونَ وَ فِي رِيَاضِ الْقُرْبِ وَ الْمُكَاشَفَةِ يَرْتَعُونَ
از اين روى به آشيانه انديشه هاى ولا جاى گيرند، و در گلستان قرب و مكاشفه ات مى گردند
وَ مِنْ حِيَاضِ الْمَحَبَّةِ بِكَأْسِ الْمُلاطَفَةِ يَكْرَعُونَ
و از حوض هاى محبّتت با جام ملاطفت مى نوشند
وَ شَرَائِعَ الْمُصَافَاةِ يَرِدُونَ قَدْ كُشِفَ الْغِطَاءُ عَنْ أَبْصَارِهِمْ
و در كنار نهرهاى صفا وارد مى شوند، درحالى كه پرده از ديدگانشان برداشته شده
وَ انْجَلَتْ ظُلْمَةُ الرَّيْبِ عَنْ عَقَائِدِهِمْ وَ ضَمَائِرِهِمْ
و تاريكى دودلى از باورها و ضمايرشان زدوده گشته
وَ انْتَفَتْ مُخَالَجَةُ الشَّكِّ عَنْ قُلُوبِهِمْ وَ سَرَائِرِهِمْ
و خلجان شك از دلها و باطنشان بيرون رفته
وَ انْشَرَحَتْ بِتَحْقِيقِ الْمَعْرِفَةِ صُدُورُهُمْ
و سينه هايشان با تحقّق معرفت گشوده شده
وَ عَلَتْ لِسَبْقِ السَّعَادَةِ فِي الزَّهَادَةِ هِمَمُهُمْ وَ عَذُبَ فِي مَعِينِ الْمُعَامَلَةِ شِرْبُهُمْ
و همّتشان براى پيشى گرفتن در ميدان خوشبختى بر اثر زهد بلندى گرفته، و نوشيدنشان در چشمه زلال كردار گوارا شده
وَ طَابَ فِي مَجْلِسِ الْأُنْسِ سِرُّهُمْ وَ أَمِنَ فِي مَوْطِنِ الْمَخَافَةِ سِرْبُهُمْ
و باطنشان در مجلس انس پاكيزه گشته، و راهشان در جاى ترسناك ايمنى يافته
وَ اطْمَأَنَّتْ بِالرُّجُوعِ إِلَى رَبِّ الْأَرْبَابِ أَنْفُسُهُمْ
و جانشان با رجوع به رب الارباب اطمينان يافته
وَ تَيَقَّنَتْ بِالْفَوْزِ وَ الْفَلاحِ أَرْوَاحُهُمْ وَ قَرَّتْ بِالنَّظَرِ إِلَى مَحْبُوبِهِمْ أَعْيُنُهُمْ
و ارواحشان به نيكبختى و رستگارى يقين يافته، و دردگانشان با نظر به محبوبشان روشنى گرفته
وَ اسْتَقَرَّ بِإِدْرَاكِ السُّؤْلِ وَ نَيْلِ الْمَأْمُولِ قَرَارُهُمْ
و آرامششان با دريافت خواهش و رسيدن به آرزو استقرار يافته
وَ رَبِحَتْ فِي بَيْعِ الدُّنْيَا بِالْآخِرَةِ تِجَارَتُهُمْ
و تجارتشان در فروش دنيا به آخرت سود بخش بوده
إِلَهِي مَا أَلَذَّ خَوَاطِرَ الْإِلْهَامِ بِذِكْرِكَ عَلَى الْقُلُوبِ
خدايا چه لذّتبخش است در دلها خاطرات الهام گرفته از يادت
وَ مَا أَحْلَى الْمَسِيرَ إِلَيْكَ بِالْأَوْهَامِ فِي مَسَالِكِ الْغُيُوبِ
و چقدر شيرين است پويش به سوى تو با مركب انديشه ها در راهه هاى غيب
وَ مَا أَطْيَبَ طَعْمَ حُبِّكَ وَ مَا أَعْذَبَ شِرْبَ قُرْبِكَ
و طعم عشقت چه خوش، و شربت مقام قربت چقدر گوارا است
فَأَعِذْنَا مِنْ طَرْدِكَ وَ إِبْعَادِكَ وَ اجْعَلْنَا مِنْ أَخَصِّ عَارِفِيكَ وَ أَصْلَحِ عِبَادِكَ
پس ما را از راندن و دور كردنت پناه ده، و از خاصترين عارفانت و شايسته ترين بندگانت
وَ أَصْدَقِ طَائِعِيكَ وَ أَخْلَصِ عُبَّادِكَ يَا عَظِيمُ يَا جَلِيلُ
و راستگوترين فرمانبرانت و خالص ترين پرستندگانت قرار داده،اى بزرگ، اى باشكوه
يَا كَرِيمُ يَا مُنِيلُ بِرَحْمَتِكَ وَ مَنِّكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ.
اى گرامى، اى بخشنده، به مهربانى ات اى مهربانترين مهربانان.
🔹🔸التماس دعا🌹