eitaa logo
زمینه سازان ظهور
52 دنبال‌کننده
2هزار عکس
3.3هزار ویدیو
25 فایل
وَقُلْ رَبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَلْ لِي مِنْ لَدُنْكَ سُلْطَانًا نَصِيرًا ارتباط با ادمین @mohana395
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ پاداش شهید برای منتظران ---------------------------------------- ⏰انتظار و منتظر در فرهنگ اسلامی ☀️امام باقر (علیه السلام): زمانی بر مردم می‌آید که امام و پیشوای آنان غیبت می‌کند، پس خوشا به حال کسانی که در آن زمان، بر فرمان ما، استوار و ثابت قدم باشند. ☀️امام صادق(علیه السلام)، در مورد آیه «هدی للمتقین الذین یومنون بالغیب» فرمود: متقین، شیعیان علی بن ابیطالب (ع) هستند و غیب هم حضرت مهدی (عج) غایب است. 📚📗یوم الخلاص صفحه 223، 📚📗الزام الناصب صفحه 137 ------------------------- ☀️امام صادق(علیه السلام): نزدیک‌ترین حالت بندگان به خدا و خشنودی او، از آن‌ها هنگامی است که حجت خدا در میان آن‌ها نباشد و برای آن‌ها ظاهر نشود و آن‌ها محل او را ندانند، ولی در عین حال معتقد باشند که حجت خدا هست، در این زمان شب و روز در انتظار فرج باشند. 📚📗بحارالانوار: ج52، ص145 ------------------------- ☀️حضرت محمد(صلی الله علیه و آله): خوشا به حال کسانی که در غیبت حضرت مهدی (علیه السلام) صبور باشند و خوشا به حال کسانی که در محبت ورزیدن در راه اهل بیت (ع) استوار ماندند، خداوند آن‌ها را در کتابش این طور توصیف نموده است: سوره مجادله آیه 22، آن‌ها که به جهان غیب ایمان آوردند، آن‌ها حزب‌الله هستند، آگاه باشید به درستی که حزب‌الله، رستگار است. 📚📗بحارالانوار: ج52 ص143 ------------------------ ☀️امام باقر(علیه السلام): کسی که در حال انتظار امام زمان (عج) مرده باشد، زیان نکرده اگرچه در میان خیمه با لشگر حضرت نمرده باشد. (یعنی هر جا بمیرد، پاداش شهید را دارد) 📚📗منتخب الاثر: صفحه 498 ------------------------- ☀️امام باقر (علیه السلام): زمانی بر مردم می‌آید که امام و پیشوای آنان غیبت می‌کند، پس خوشا به حال کسانی که در آن زمان، بر فرمان ما، استوار و ثابت قدم باشند. 📚📗بحارالانوار: ج52، ص 145 ------------------------- ☀️امام سجاد(علیه السلام): کسی که در زمان غیبت قائم ما بر ولایت ما استوار باشد، خداوند پاداش هزار شهید از شهدای جنگ بدر و احد را به او خواهد داد. ☀️امام رضا (علیه السلام): شکیبایی و انتظار فرج، چقدر نیکو است، آیا گفته خدا را شنیدید که فرمود (سوره هود آیه 93): شما منتظر باشید که من هم با شما منتظرم؛ و همچنین فرمود: (سوره یونس آیه 20) انتظار بکشید که من هم با شما از انتظار کشندگانم. بنابر این صبور باشید، چون فرج بعد از زمان یاس و ناامیدی می‌رسد و افراد قبل از شما صبورتر بودند. 📚📗بحارالانوار: ج52، ص629 ------------------------- ☀️امام صادق(علیه السلام): تقوی و پاک‌دامنی و درستی و انتظار فرج با صبر و بردباری، از راه و رسم ائمه (ع) است. 📚📗بحارالانوار: ج52، ص122 ------------------------- ☀️حضرت محمد(صلی الله علیه وآله): به زودی بعد از شما گروهی می‌آیند که پاداش یک نفر از آن‌ها به اندازه پاداش پنجاه نفر از شماست. آن‌ها گفتند: ای رسول خدا، ما در جنگ بدر و احد و حنین با تو بودیم و درباره ما قرآن نازل شد. رسول خدا (ص) فرمود: آنچه را که آن‌ها به دوش گرفتند، اگر بر دوش شما می‌نهادند، مثل آن‌ها صبر و استقامت نمی‌کردید. 📚📗بحارالانوار: ج52، ص130 ------------------------- ☀️امام صادق(علیه السلام): کسی که در انتظار امام دوازدهم (ع) است، همانند کسی است که شمشیر را در رکاب رسول خدا (ص) برهنه کرده و از او دفاع می‌کند. 📚📗بحارالانوار: ج52، ص129 ------------------------- ☀️امام سجاد(علیه السلام): کسی که در زمان غیبت قائم ما بر ولایت ما استوار باشد، خداوند پاداش هزار شهید از شهدای جنگ بدر و احد را به او خواهد داد. 📚📗بحارالانوار: ج52، ص125 ------------------------- ☀️امام حسن عسکری(ع)، به ابن‌بابویه فرمود: بر تو باد به صبر و انتظار فرج، چون پیامبر گرامی (ص) فرمود: برترین اعمال امتم، انتظار فرج است. 📚📗منتخب الاثر: ص 234 ------------------------- ☀️امام صادق(علیه السلام): به خدا قسم عبادت پنهانی شما در زمان غیبت در حکومت باطل، از عبادت کسی که خدا را در زمان امام حاضر و دولت حق عبادت می‌کند، برتر است. 📚📗یوم‌الخلاص: صفحه 243 ------------------------- ☀️امام حسین(علیه السلام): حضرت مهدی (علیه السلام) دارای غیبتی است که گروهی در آن مرحله مرتد می‌شوند و گروهی ثابت قدم می‌مانند و اظهار خشنودی می‌کنند. افراد مرتد به آن‌ها می‌گویند: این وعده کی خواهد بود، اگر شما راست‌گو هستید؟ (منظور از وعده، ظهور حضرت مهدی (عج) است) ولی کسی که در زمان غیبت در مقابل اذیت و آزار و تکذیب آن‌ها صبور باشد، مجاهدی است که با شمشیر در کنار رسول خدا (ص) جهاد کرده است. 📚📗بحارالانوار: ج51، ص 133 ---------------------------------------- الّلهُـــمَّ عَجِّـــلْ لِوَلِیِّکَــــ الْفَـــرَج🌤️
4_5938233568839862818.mp3
11.53M
۹ ▪️ماجرای گریه‌ی حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها'، در آستانه‌ی سفر ابدی پیامبر 'صلی‌الله‌علیه و آله' ماجرای عجیبی است! که از نوع تسلّای پیامبر در بسترِ بیماری، می‌توان به رموز این گریه، پی برد! ➖ آن گریه، و این تسلّا ، رموز مسیر زندگی ما را، با جزئیاتِ روشن و کامل، مشخص میکند! همان رمزی که قرنهاست فقط لغلغه‌ی زبان ماست؛ "و سرّالمستودع فیها " @Ostad_Shojae
معنی عبارت "و سر المستودع فیها " در صلوات بر حضرت فاطمه (س) ارسال شده در 16ام فروردین, 1394 توسط طلبه زینبیه در راهی به سوی نور سرّ در عالم هیچ شیئی در عالم وجود نیست مگر آن که دارای ظاهری و باطنی است. ظاهرش همان است که برای همه انسان‌ها قابل درک است و باطنش آن چیزی است که جز دارندگان عقل‌های فروزان، که به ظاهر امور بسنده نکرده و از آن به عنوان راهی برای رسیدن به باطن و حقیقت استفاده می‌کنند، از عهدة درک آن برنمی‌آیند. ایشان همانانی هستند که قرآن کریم از ایشان از عنوان اهل تفکر، تدبر، تعقل و صاحبان خرد نام برده است. معنای رایج «سرّ» عبارت از چیزی است که پیچیده و در نتیجه پوشیده باشد. چنین چیزی وجود [خارجی] ندارد، زیرا تمام آن‌چه در عالم طبیعت است، ظاهر می‌باشد یا حداکثر آن که غالب انسان‌ها به دنبال آن نیستند؛ مانند معادنی که بیش از میلیون‌ها سال در درون زمین مخفی بود و مردم به آن توجهی نداشتند اما همین که متوجه آن شدند و درباره‌اش به جست‌وجو و کاوش پرداختند به آن دست یافتند. این وصف دربارة سایر امور علمی و فکری نیز وجود دارد و تنها تفاوت در رسیدن یا نرسیدن افراد [به حقیقت سرّ] است. بنابراین ممکن است مطلبی نسبت به شخص زید که به واقع امر آگاه نیست، سرّ باشد اما نسبت به عمرو که نسبت به آن امر آگاهی یافته است، سرّ نباشد.هم‌چنین ممکن است مسئله‌ای برای یک شخص در یک زمان معین سر باشد اما در زمان دیگرنباشد.1 مصادیق ظاهر و باطن از بارزترین اموری که دارای ظاهر و باطن است می‌توان موارد زیر را نام برد: 1. خداوند متعال: او ظاهر و باطن است چنان که خود فرموده است: هو الأوّل و الآخر و الظّاهر و الباطن و هو بکلّ شیءٍ علیمٌ. 2 اوست اول و آخر و ظاهر و باطن، و او به هر چیزی داناست. این دو اسم ـ ظاهر و باطن ـ به وجوه متعددی تفسیر شده است که مهم‌ترین آن عبارت است از این‌که، خداوند متعال به وسیلة آیاتش، که آن‌ها را در موارد قدرت و آثار حکمت خویش آشکار ساخته، ظاهر است در حالی‌که از وجه کنه و حقیقت ناپیدایش باطن است. 3 2.قرآن کریم: از رسول خدا(ص) روایت شده است که فرمودند: هیچ آیه‌ای در قرآن نیست مگر آن که دارای ظاهر و باطنی است.4 3.امامان(ع): ائمه اطهار(ع) دارای ظاهر و باطن‌اند. ظاهرشان عبارت از اعمالی ظاهری است که در ارتباط با افراد بشر و در تعامل با انسان‌ ها از ایشان صادر شده و باطنشان عبارت از حقیقت ایشان است که آن را جز کسی که خدا او را برای این امر برگزیده باشد، نمی‌تواند درک نماید. روایات شریف بعضی از اسرار [امامت] و مهم‌ترین آن را چنین برشمرده‌اند: الف) امامان(ع) دارای [مقام] ولایت تکوینی و تشریعی هستند؛ ب) امامان(ع) دارای مقام محمود، که دیگری را امکان وصول بدان نیست، هستند؛ ج) نزد امامان(ع) علم مکنون مخزون، معارف الهی، اسم اعظم [خداوند] و علوم والای دیگری موجود است؛ د) نزد امامان(ع) اسرار قرآن کریم موجود است، بلکه ایشان خود، سرّ قرآن‌اند؛ و روایات مبارکی وجود دارد که مشتمل بر بیان بخشی از این اسرار عجیب است، که توجه خوانندگان را به بعضی از آن‌ها جلب می‌کنیم. از پیامبر اکرم(ص) روایت شده که به حضرت علی(ع) فرمودند: ای علی، خداوند به من فرمود: ای محمد، من علی را همراه دیگر انبیا ـ باطناً ـ ولی همراه تو ـ ظاهراً ـ مبعوث نمودم.5 از همان حضرت(ص) روایت شده است که فرمودند: ظاهر من نبوت و باطن من ولایت است.6 و) ظاهرم، نبوت و باطنم غیبی است که قابل درک نیست.   آن حضرت(ص) می‌فرماید: فاطمه، حوری انسانی است. همانا در رابطه با هر یک از شرایط حضرت فاطمه زهرا(س) اسرار ویژه‌ای وجود دارد؛ سری در خلقت ایشان از طعام بهشتی، سری در حمل حضرت در شکم مادر، سری در ازدواج با امام امیرالمؤمنین علی(ع)، سری در ولادت دو امام همام حسنین(ع) توسط آن حضرت، و سرّی در شهادت و تدفین آن حضرت. از این‌جاست که در دعا می‌خوانیم: اللّهمّ إنّی اسألک بحقّ فاطمة و أبیها و بعلها و بنیها و السرّ السمتودع فیها. خداوندا از تو درخواست می‌کنم به حق فاطمه و پدرش، شوهر و فرزندانش و آن سرّ به ودیعت نهاده شده در او. در تفسیر «السرّ المستودع فیها» موارد زیر ذکر شده است: الف ـ امام مهدی(ع)؛ ب ـ امامت و ولایت؛ ج ـ امر ائمه(ع)؛ د ـ علوم ربانی؛ معناي سر اين است و اين كه چه سري با حضرت فاطمه(س) است همان طور كه از نامش پيداست سر است و نمي دانيم و انچه كه گفته شده برداشتهايي است كه علما از روايات داشتند. پي نوشت: 1. کلمة الإمام المهدی(ع)، ص256. 2. سورة حدید ، آیة 3. 3. مفاهیم القرآن، ج6، ص134. 4. میزان الحکمة، ماده «قرآن». 5. الأسرار العلویّة، ص181. 6. الأسرار الفاطمیه https://karaj-s2.kowsarblog.ir/