eitaa logo
زمزم احکام
883 دنبال‌کننده
4.5هزار عکس
369 ویدیو
6 فایل
🔸جهت ️ارتباط‌ با مدیر یا ارسال‌سوالات 👈 @pasokhgoo_ahkam @Amin_r147
مشاهده در ایتا
دانلود
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌺🌺🌺🌺🌹🌹🌹🌹 مرغ دِݪم بہ عشق شما پَر ڪشیده است تا آسمان ڪربُ‌بݪا تان پریده است من آمدم بـراے شما نوکرے کنم ... من را خُدا براے همین افریده است ✨🍃   صل الله عليك يا ابا عبد الله الحسين عليه السلام ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 💉💦حکم آب کری که از زیر چیز نجس میریزد💦💉 💢سوال : ⁉️ آیا آبی که از شستن چیز نجس با آب لوله کشی می ریزد، پاک است؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ↙️ اگر چیز نجس را زیر شیر آبی که متصل به کر است بشویند، آبی که از آن می ریزد، اگر متصل به کر باشد و بو یا رنک یا مزه نجاست نگرفته باشد، پاک است. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: توضیح المسائل ده مرجع، م 21؛ بهجت، توضیح المسائل، م 26؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، با استفاده از س 73 و 74 و استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل‌، م 22؛ سیستانی، المسائل المنتخبه، ص 94، م 169. >>> برگرفته از کتاب «رساله مصور»، ج1، ص 79. ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 🎁👶🏻 حکم هدایای کودک 👶🏻🎁 💢سوال : 1- تصرف پدر در هدایایی که به مناسبت اعیاد و تولد برای کودک آورده میشود چه حکمی دارد؟ 2- آیا عرفا این هدایا متعلق به فرزند است یا اینکه چون اقوام به جهت کمک به هزینه های جاری زندگی معمولا بصورت نقد، هدیه می آورند متعلق به پدر است؟ 3- آیا می توان برای مصارف مهمی مانند خرید مسکن یا هزینه تحصیل اولاد از آن استفاده کرد؟ ✅ پاسخ: 👇👇 📘آیت الله خامنه ای: در صورتی که برای فرزند آورده باشند، متعلق به فرزند است. و ولى مى تواند صرف فرزند نمايد. و اگر براى کمک به والدين باشد، تصرف در آن براى آنان مشکلى ندارد. 📕آیت الله مکارم شیرازی: اگر تصريح خاصي از طرف اهدا کنندگان نسبت به نوع مصرف آن هدایا نشده باشد ظاهر اين است که وجه نقد و امثال آن در واقع کمک هزينه هايي است که پدر براي بچه انجام داده است و به او مي رسد ولي اجناس غير نقدي و کادوهاي متناسب با فرزند، متعلق به فرزند است و بايد در مصلحت فرزند استفاده و در آن تصرف شود. 📙آیت الله شبیری زنجانی: 1. تصرف ولی (پدر و جد پدری) در مال فرزند نابالغ در صورتی که برای فرزند مفسده نداشته باشد، اشکال ندارد.. 2. تابع نظر عرف است ظاهرا متعلق به پدر است. 3. مانعی ندارد. 📗آیت الله وحید خراسانی: ‌1و3-فقط می تواند برایِ مصالحِ خودِ بچّه صرفِ نماید. 2-بستگی دارد که دهنده به چه کسی هدیّه داده باشد. . *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: استفتاء ‌از سایت مراجع عظام ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 📚 وقت غسل جمعه ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 📚 حکم ورود شخص جنب یا حائض به رواق و صحن های اطراف ضریح ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 🔄 برگشت به احتیاط واجب مرجع 🔄 💢سوال :  اگر در مسئله ای که احتیاط واجب است به مرجع بعدی رجوع کنیم آیا می شود دوباره به همان احتیاط واجب برگردیم ؟ ✅ پاسخ: 👇👇 📖آیات عظام خامنه ای، مکارم شیرازی، وحید و سیستانی: اگر به ان احتیاط عمل کنید مانعی ندارد. 📖آیت الله شبیری زنجانی: مانعی ندارد. البته احتیاط واجب در رساله معظم له مانند فتواست و باید به آن عمل شود و در مواردی که احتیاط مطلق(بدون قید استحباب یا وجوب) آمده می توان به مجتهد دیگر رجوع کرد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: استفتاء ‌از سایت مراجع عظام ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 👩🏻🕌 ورود خانم مستحاضه به مسجد 🕌👩🏻 💢سوال : خانمی که استحاضه ( کثیره یا متوسطه )‌است، می تواند بدون غسل برای ختم، وارد  مسجد شود؟ ✅ پاسخ: 👇👇 ✍🏼 آیات عظام خامنه ای و سیستانی: اشکال ندارد. ✍🏼 آیت الله مکارم شیرازی: رفتن به مسجد و توقف در آن، براي زن مستحاضه قليله حرام نيست و زن مستحاضه کثيره در صورتي مجاز به اين کار است که غسل هاي روزانه را انجام داده باشد. ✍🏼 آیت الله شبیری زنجانی: توقف در مساجد برای مستحاضه قلیله و متوسطه اشکال ندارد و برای کثیره نیز در صورتی که غسلهای واجب خود را انجام دهد مانعی ندارد و اگر هنوز وقت نماز نرسیده است بنابر احتیاط باید غسل کند. ✍🏼 آیت الله فاضل لنکرانی: زن مستحاضه درحال استحاضه کثیره یا متوسطه می تواند بدون غسل، به مسجد برود و برای ختم در مسجد توقف کند ولی احتیاط مستحب است که در حال اختیار بدون غسل به مسجد توقف نکند. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع:  استفتاء از سایت مراجع عظام ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ ↩️منظور از گذشتن محل در مورد مثلا شک در تشهد↪️ 💢سوال : ⁉️منظور از گذشتن محل در مورد مثلا شک در تشهد چیست که میگویند اگر شک کرد و از محل نگذشته بود به جا می‌آورد و اگر گذشته بود به جا نمی آورد؟ ✅ پاسخ: 👇👇 📋آیت الله خامنه ای: شك در تشهد بعد از نماز يا شك در آن پس از قيام براى ركعت بعد، اعتبار ندارد و به‌طور كلى به شك در چيزى كه محل آن گذشته و همچنين شك بعد از سلام اعتنا نمى‌شود. 📋آیت الله مکارم شیرازی: اگر شك كند كه تشهد را خوانده يا نه، در صورتى كه وارد ركعت بعد شده اعتنا نكند و اگر هنوز بر نخاسته بايد آن را بخواند. 📋آیت الله سیستانی: مقصود وارد شدن در جزء دیگری که بر به جا آوردن آن جزء متوقف است. 📋آیت الله شبیری زنجانی: چنانچه مشغول کاری که بعد از آن انجام می شود، شده است به شک خود اعتنا نکند والّا لازم است عمل مذکور را انجام دهد؛ در تشهد پس از ایستادن، به شک خود در انجام تشهد اعتنا نمی کند. 📋آیت الله فاضل لنکرانی: منظور از گذشتن محل در شک یعنی وارد شدن به ذکر یا جزء بعد از آن، مثلا اگر در گفتن ذکر تشهد شک کند، اگر وارد ذکر یا جزء بعد نماز نشده باشد و هنوز نشسته باشد و مشغول ذکر بعد از آن مثلا ذکر سلام در رکعت آخر نشده باشد یا در حال بلند شدن برای رکعت بعدی در رکت دوم نماز نباشد، باید ذکر تشهد را بخواند و به احکام شک عمل کند اما اگر وارد ذکر بعدی نماز شده باشد یا درحال بلند شدن برای رکعت بعدی باشد و شک کند بنا بگذارد انجام داده و به شک خود اعتنا نکند. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: استفتاء از سایت مراجع عظام ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 📚 وضو ی خانم‌ها در حضور نامحرم ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 📚 آیا اپیلاسیون بدن جایز است؟ ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 📚 خورشید گرفتگی 💠 یکی از سبب های وجوب نماز آیات، است، اگرچه جزئی باشد. مکلف می تواند از زمان شروع گرفتگی خورشيد، را بخواند و بنابر احتياط واجب، بايد به قدرى تأخير نیاندازد كه شروع به بازشدن كند، و اگر از آن وقت تا قبل از باز شدن کامل به تأخیر انداخت باید نماز را بدون نیت ادا و قضا بخواند. ✅ چند نکته: ۱. خواندن نماز آیات به جماعت اشکال ندارد، بلکه مستحب است. ۲. در تقسیم سوره، «بسم‌ الله الرحمن الرحيم» آیه به حساب نمی آید. ۳. در ، تقسيم یک آیه به دو بخش اشکال ندارد، برای مثال جمله «لم یلد» یک بخش و جمله «ولم یولد» بخش دیگر باشد. *ء*-----------------*ء* 📚 منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam
✨💫✨💫✨💫✨ 📚  خورشید گرفتگی روز یکشنبه اول تیرماه ۹۹ 👈 زمان ادا و قضای نماز آیات ---------------------------   زمزم احکام https://eitaa.com/zamzame_ahkam