💢 ختم مجرب سوره واقعه به دستور آیتالله بهجت(ره) برای افزایش #رزق و #روزی
🔻 دستورالعمل ختم سوره واقعه:
⭕️ این ختم، از ختمهای مأثوره و بسیار مجرب هست که مورد توصیه علما و بزرگان بوده است و حضرت آیتالله بهجت هم مطابق اساتید معظمشان، بدان تأکید داشتهاند.
✅دستورالعمل این ختم، آنچنانکه در روایات وارد شده، بدینصورت است که: چون اول ماه، دوشنبه باشد؛ شروع کند به خواندن این سورۀ مبارکه، با طهارت و رو به قبله.
روز اول یک مرتبه، روز دوم دو مرتبه، و روز سوم سه مرتبه و همچنین تا چهاردهم چهارده مرتبه بخواند. همچنین هرروز بعد از اتمام تلاوت سورههای مبارکه آنروز، این دعا را بخواند:
يا مُسَبِّبَ الْأَسْبابِ وَ يَا مُفَتِّحَ الْأَبْوابِ، اِفْتَحْ لَنا الْأَبْوابَ وَ يَسِّرْ عَلَيْنَا الْحِسابَ وَ سَهِّلْ عَلَيْنَا الْعِقابَ [الصِّعابَ]، اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ رِزْقِي وَ رِزْقُ عِیالي فِي السَّمَاءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كَانَ فِي الْأَرْضِ بَعِيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كَانَ قَرِيبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ يَسِيرًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَخَلِّدْهُ، وَ إِنْ كانَ مُخَلَّدًا فَطَيِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ طَيِّبًا فَبارِكْ لِي فِيهِ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ يَا رَبِّ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ، وَ وَحْدانِيَّتِكَ إِنَّكَ عَلی كُلِّ شَیْءٍ قَدیرٌ، وَ إِنْ كانَ عَلی أَيْدِي شِرارِ خَلْقِكَ فَانْزَعْهُ وَ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ، وَ لَا تَنْقُلْنِي إِلَيهِ حَيْثُ يَكُونُ.
✅در ادامه مرحوم مجلسی رحمهالله از امام سجاد علیهالسلام نقل میفرماید که در روزهای پنجشنبه میان این چهارده روز، به جای دعای فوق، پس از اتمام سورههای شریفه، این دعا را قرائت نماید؛ آن دعا چنین است:
يا واحِدُ يَا ماجِدُ، يَا جَوادُ يَا حَليمُ، يَا حَنّانُ يَا مَنّانُ يَا كَريمُ، أَسْأَلُكَ تُحْفَةً مِنْ تُحَفاتِكَ تَلُمُّ بِها شَعْثي، وَ تَقْضي بِها دَيْني، وَ تُصْلِحُ بِهَا شَأْني، بِرَحْمَتِكَ يَا سَيِّدي. اَللّهُمَّ إِنْ كانَ رِزْقي فِي السَّماءِ فَأَنْزِلْهُ، وَ إِنْ كانَ فِي الأَرْضِ فَأَخْرِجْهُ، وَ إِنْ كانَ بَعيدًا فَقَرِّبْهُ، وَ إِنْ كانَ قَريبًا فَيَسِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ قَليلًا فَكَثِّرْهُ، وَ إِنْ كانَ كَثيرًا فَبارِكْ لي فيهِ، وَ أَرْسِلْهُ عَلَى أَيْدي خِيَارِ خَلْقِكَ، وَ لَا تُحْوِجْني إِلَى شِرارِ خَلْقِكَ، وَ إِنْ لَمْ يَكُنْ فَكَوِّنْهُ بِكَيْنُونِيَّتِكَ [بِكَيْنُونَتِكَ] وَ وَحْدانِيَّتِكَ. اَللّهُمَّ انْقُلْهُ إِلَيَّ حَيْثُ أَكُونُ،وَ لَا تَنْقُلْني إِلَيْهِ حَيْثُ يَكُونُ، إِنَّكَ عَلى كُلِّ شَيْءٍ قَديرٌ، [يا حَيُّ يَا قَيُّومُ يَا واحِدُ يَا مَجيدُ يَا بَرُّ يَا كَريمُ] يَا رَحيمُ يَا غَنِيُّ، صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ تَمِّمْ عَلَيْنا نِعْمَتَكَ، وَ هَنِّئْنا كَرامَتَكَ وَ أَلْبِسْنا عافِيَتَكَ.
#بهجت_الدعا، ص٣۶٢ـ٣۶۴
✅ البته نکته مهم طبق فرمایشات حضرت آیتالله بهجت آناست که به قدری این ختم مهم هست که میتوان آنرا حتی در غیر از شرایط ذکر شده به جای آورد؛ به طور مثال حتی میتوان در یک نوبت با تلاوت مجموع سورهها (١٠۵ بار) و خواندن دعاهای آن بجا آورده شود.
---------------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
💠امام جماعت و فراموشی قنوت💠
❓سوال: با توجه به ضرورت تبعیت از امام در نماز جماعت، اگر امام قنوت را فراموش کند و به رکوع برود، آیا می تواند پس از رکوع آن را جبران کند؟
حکم عدم تبعیت مأمومین از امام و انجام قنوت چیست؟
✅ پاسخ:👇👇
✴️ مقام معظم رهبری:
در فرض سؤال مستحب است امام جماعت بعد از رکوع، قنوت را بجا آورد و برای مأمومین جایز نیست جلوتر از امام به سجده بروند. [1]
✴️ آیت الله مکارم شیرازی:
بهتر است مأمومین به سرعت قنوت را بخوانند و خود را به رکوع امام برسانند ولی کسانی که قنوت را خوانده اند و یا متوجه اشتباه امام شده و با این حال بدون خواندن قنوت به رکوع رفته اند، نباید در قنوت بعد از رکوع از امام تبعیت کنند. [2]
✴️ آیت الله فاضل لنکرانی:
اگر امام سهوا بدون خواندن قنوت به رکوع برود چون قنوت مستحب است باید مأمومین نیز متابعت کنند و با امام به رکوع بروند، لیکن اگر قنوت بخوانند و با امام رکوع نکنند در صورتی که در سجده با امام برسند و یکی شوند نماز جماعت صحیح است. هم چنین مستحب است امام بعد از رکوع قنوتی را که فراموش کرده بخواند.. [3]
✴️ آیت الله شبیری زنجانی:
جایز، بلکه مستحب است قنوت را بجا آورد؛ مانعی ندارد. [4]
#امام_جماعت_فراموشی_قنوت
-----------------
📚 منبع:
🔹[1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: bkPgjw9zcqo.
🔹[2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9510180154.
🔹[3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی، کد رهگیری: 9503106.
🔹[4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 37314.
-------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
📚 حکم خون باقی مانده در گوشت
------------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
📚 تعیین سال خمسی
------------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
💠 خسارت به بیت المال💠
🔻 برخى افراد به اموال عمومى مانند اتوبوسها و يا تلفنهاى عمومى و يا ساختمانهاى ادارى و پاركها و ... خساراتى وارد مىآورند، اين افراد ضامن هستند و بايد خسارت آن را به اداره مربوطه بپردازند.(1)
و اگر نمىدانند مربوط به كدام اداره است، در اختيار مجتهد جامع الشرايط بگذارند تا به مصرف شرعى برساند. (2)
#خسارت_به_بيت_المال
-----------------
📚 منبع:
1. مسائل جديد، محسن محمودى، ج 4، ص 165.
2. جامع الاحكام صافى، ج 2، ص 116، س 1555.
3. احكام دو دقيقه اى ؛ ج3 ؛ ص65
-------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
📚 پیامدهای تقلید نکردن و رجوع نکردن به متخصص
------------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
19.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳 #شهادت_امام_هادی(ع)
🌴دلم میخواد با این چشای گریونم
🌴فقط برا غریبی امام هادی(ع) بخونم
🎤 #حاج_علی_برادران
🥀شهادت امام هادی(علیه السلام)
بر شیعیان جهان تسلیت باد🏴
-------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
1_1449038288.mp3
3.06M
┈••✾•🍃⚫️🌿•✾••┈┈
♦️روضه و مرثیه 🏴
السَّلاَمُ عَلَيْك ایها الهادی النقی🏴
🔸موضوع مصیبت 👇
امام هادی علیه السلام و مجلس شراب
✍گریز به مصیبت امام سجاد علیه السلام و امام حسین علیه السلام
#امام_هادی (سلام الله علیه)
#استاد_میرزا_محمدی
-------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
💠طلاق در زمان حیض💠
❓سوال: آیا در زمان حیض، طلاق زن صحیح است؟
✅ پاسخ:
خیر؛ صحیح نیست، مگر در موارد خاص:
1. در صورتی که شوهر بعد از ازدواج با او نزدیکی نکرده باشد؛
2. در صورتی که زن حامله باشد و حمل او آشکار باشد. بنابر این اگر زن حامله حائض شود، طلاق او در دوران بارداری و در حال حیض اشکالی ندارد.
3. در صورتی که مرد غایب باشد. [1] و نتواند از حال زن خود باخبر شود، چنانچه زن در حال حیض باشد و اوطلاق دهد، اشکالی ندارد. [2]
#طلاق_دوران_بارداری
#طلاق_زمان_حیض
-----------------
📚 پی نوشت:
[1]. به طور کلی در صورتی که امکان خبرگیری از حال زن وجود نداشته باشد اعم از این که هر یک از آن دو حاضر باشند یا غایب.
[2]. توضیح المسائل مراجع، م 462 و 2500؛ عروه الوثقی، ج 1، فصل فی الحیض، احکام الحائض، التاسع، ص 264.
-------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam
📚 خواندن مطالب مستهجن
------------------
زمزم احکام
https://eitaa.com/zamzame_ahkam