eitaa logo
بشری
227 دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
9.9هزار ویدیو
125 فایل
بشری
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 🔻رهبرمعظم انقلاب: ▪️صبر امام حسین(ع) فقط این نبود که بر تشنگی صبر کند، بر کشته شدن یاران صبر کند؛ اینها صبرِ آسان است! ▪️ صبرِ این است که دیگران، افراد صاحب نفوذ، افراد آگاه، افراد محترم هی بگویند آقا نکنید، این کار غلط است، این کار خطرناک است. هی ایجاد تردید کنند. چه کسانی؟ افرادی مثل عبدالله جعفر، عبدالله زبیر، عبدالله عباس؛ این شخصیت های برجسته‌ی بزرگ آن روز دنیا، مهم اسلام، اینها هی بگویند نکن این کار را. هر که باشد، اگر چنانچه آن عزم و آن اراده و آن ثبات در او نباشد، با خودش فکر میکند که من دیگر تکلیفی ندارم، اینها که دارند اینجوری میگویند، دنیا هم که دارد آنجوری حرکت میکند، بگوئیم و بگذریم. ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
📌 ☘ روز چهارم 🔹در روز چهارم محرم، عبیدالله بن زیاد مردم کوفه را در مسجد جمع کرد و سخنرانی نمود و ضمن آن مردم را برای شرکت در جنگ با امام حسین علیه السلام تشویق و ترغیب نمود. به دنبال آن ۱۳ هزار نفر در قالب ۴ گروه که عبارت بودند از: 1⃣ شمر بن ذی الجوشن با چهار هزار نفر 2⃣ یزید بن رکاب کلبی با دو هزار نفر 3⃣ حصین بن نمیر با چهار هزار نفر 4⃣ مضایر بن رهینه مازنی با سه هزار نفر به سپاه عمر بن سعد پیوستند. بهم پیوستن نیروهای فوق از این روز تا روز عاشورا بوده است. ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
۵۵ 🔹 ببنید اینکه خدا در جایی می‌فرماید:"انّ الله قوی عزیز" یا "انّ الله حکیم خبیر" یا "انّ الله غفور رحیم" این نیست که مانند انسانی که در آخر بیت مطلب کم می‌آورد و بعد بیاید یک چیزی بچسباند به آخر آن تا بیت کامل شود. نه همه متناسب با مضمون آیه، یک معنایی و یک نکته‌ای را حامل است. 🔸 در اینجا منظور از "انّ الله قوی عزیز" این است که خیال نکنید پیامبران نمی‌توانند یک چنین جامعه‌ای را به وجود بیاورند، بلکه می‌توانند زیرا خدایی که فرستنده‌ی آنهاست قوی‌ست. ✅ معنای کلمه‌ی "عزیز" هم در لغت آمده است که "الغالبُ الّذی لا یُغلَب" یعنی غلبه پیدا می‌کند و کسی بر او غلبه پیدا نمی‌کند که در فارسی ترجمه کردیم "شکست ناپذیر". ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🌷 امام حسین علیه‌السلام فرمودند: 🌸 «إنَّ شیعَتَنا مَن سَلُمَت قُلوبُهُم مِن کُلِّ غِشًّ و غِلٍّ و دَغَلٍ؛ ☘ به یقین، شیعیان ما آنانند که دلهایشان از هر نوع فریبکاری، کینه و دشمنی پاک و سالم باشد». 📚 بحارالانوار، ج ۶۸، ص ۱۵۶ ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🔻 💬 تو شهر حلب دو تایی سوار موتور میرفتیم. دیدم حسن سرش پایین داره میره مدح امیرالمومنین (على علیه السلام) رو میخوند من ترکش نشسته بودم. 🔹 ترسیدم فقط میتونست دو سه متر جلو رو ببینه گفتم داداش مواظب باش تصادف میکنیم. ولى توجه نکرد 🔅 همینطور که میخوند. با ناراحتى گفتم، سر تو بیار بالا خیلى خطرناکه. باز هم به حرفم توجه نکرد، داشتم عصبانى میشدم. که با جدیت گفت: 📍چه کارم دارى نمیخوام سرمو بیارم بالا. یک لحظه توجه کردم به دور و برمون. دیدم اطوافمون پر از زنهاى بى حجاب، میترسید چشمش بیوفته به نامحرم.  🌷 ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🌹 السَّلام عَلَيْكَ يَا أبا عَبْدِ اللهِ وَ علَى الأرواحِ الّتي حَلّتْ بِفِنائِكَ، عَلَيْكَ مِنِّي سَلامُ اللهِ أبَداً مَا بَقِيتُ وَ بَقِيَ الليْلُ وَ النَّهارُ وَ لا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ العَهْدِ مِنِّي لِزِيَارَتِكُمْ، السَّلام عَلَى الحُسَيْن وَ عَلَى عَليِّ بْنِ الحُسَيْنِ وَ عَلَى أوْلادِ الحُسَيْنِ وَ عَلَى أصْحابِ الحُسَينِ 🌹 ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
✅ چرا در جنگ روایت های هیات پیروز شدیم؟! 🔸تاامروز در جنگ روایت های محرم پیروز بودیم. البته تا امروز؛ از اینرو خط توفیق این روزها را باید دقت کرد و مستحکم ادامه داد. ♻️ ضدانقلاب برنامه اش چه بود؟ تلاش کرد با جمع آوری تصاویری از هیات های بی اعتنا به پروتکل، نشان دهد هیات ها منشا توسعه کرونا می شوند. با این روش هیاتی ها را مقابل سلامتی مردم قرار دهند و دین گریزی مردم را مستقر سازند. اما موفق نشدند. بی بی سی با استیصال آمار کرونا را با خیمه های عزا انتشار داد. یورو نیوز نیز از سر درماندگی آمار کرونا را با تصاویر زنان محجبه و درحال دعا منتشر کرد. دست به تحریف و دروغ هم زدند. از تحریف سخنان امام جمعه درباره توسعه عزاداری ها تا دروغ انتشار فیلم عزاداری سال های قبل. اما چرا تاامروز در جنگ روایت ها شکست خوردند؟ 1⃣ تدبیر رهبری؛ رهبرانقلاب با تاکید صریح و روشن بر رعایت پروتکل ها مسیر را روشن کردند. رهبری حتا به شکوه عزاداری ها نیز اشاره نکردند تا موجب تصمیم های سلیقه ای و شخصی نشود. در نهایت خودشان هم مجلس شان را مجازی کردند. انشالله روشن است که این تدبیر چه ثمره ای دارد؟ این اقدام یعنی حتا مناسک و شعائر نیز متوقف به ظواهر کلیشه ای نیست. 2⃣ همراه با تدبیر رهبری اقدام بخردانه مادحین سرشناس است. از کوچه گردی محمودکریمی تا حسینیه کوچه رسولی و سلحشور و دیگر هیات ها. هشتگ هرکوچه یک حسینیه سبک جدیدی در هیات داری بود. این سبک حتا از هیات خانگی نیز جلوتر بود. چون روابط عاطفی در هیات را انسانی تعریف می کرد و نه قومی و فامیلی. 🔻سوم نظم خودساخته و چشم نواز هیات های بزرگ در فضای باز بود. با اینکه به تصمیم ستاد نقد داشتند اما بر دیده گذاشتند. از هیات بنی فاطمه تا مطیعی و طاهری و حدادیان وغیره. 🔻چهارم اقدام خلاقانه هیات ها در خدمت رسانی بود که با هشتگ هایی شبیه هر هیات یک خدمت توسعه پیدا کرد. از روضه خواندن برای بیماران تا غذای نذری برای خانواده آنها و کمک به کادر درمان تا آزاد کردن زندانی ها و تا کمک مالی به آسیب دیده های کرونایی و غیره. آنقدر که بی بی سی و من وتو نتوانستند عصبانیت خود را از این اقدام بپوشانند. 🔹این اقدام عینی در کنار تدابیر خبری برای وانمایی و خوانش رسانه ای باعث شد روایت تحریف و دروغ ضدانقلاب برای دوگانه پوچ سلامت و هیات بی ثمر بماند. در این بازنمایی چشم گیر حتا هیات هایی که دچار کم کاری و سهل انگاری شدند نیز نتوانستند مورد اعتنای ضدانقلاب قرار بگیرند. همین خط را باید مستحکم ادامه داد. ✍ محسن مهدیان ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🌷 یاران عاشورایی 🔻 خوش بوتر از گل‌ها؛ جون بن خوی 🔹 امام حسین علیه‌السلام در کناره میدان نبرد ایستاده بود. جون بن خوی، غلام حضرت جلو رفت و گفت: «مولای من اذن میدان می‌دهی؟» .... ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
♦️ امارات و توافق صلح با رژیم صهیونیستی 🔹در مورد توافق صلح امارات و رژیم صهیونیستی مطالب زیادی نوشته شده است؛ توافقی که امارات آن را راهی برای متوقف کردن طرح الحاق کرانه باختری عنوان کرده است. در اینجا به نکاتی در این خصوص اشاره می‌شود که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته شده است: 🔸 واضح است که انگیزه‌های امارات در این خصوص، کمترین ارتباط را با توقف طرح الحاق داشته است. امارات نه جایگاهی در دیپلماسی روند صلح داشته است و نه روابط خوبی با فلسطینی‌ها داشته است که بخواهد به خاطر مسئله فلسطین چنین گامی بردارد. چطور فلسطینی‌ها نباید طرف توافقی باشند که مستقیماٌ به منافع آن‌ها مربوط می‌شود؟ 🔸با این توجیهِ امارات و بر اساس منطق آن، باید انتظار داشت رژیم صهیونیستی صرفاٌ با مطرح کردن دوباره طرح الحاق یا با ابداع طرح‌های اشغالگرایانه جدید تمام کشورهای عربی را یکی پس از دیگری وادار به انعقاد توافق صلح کند. کما این که بلافاصله پس از توافق، نتانیاهو لغو طرح الحاق را تکذیب کرد. 🔸 با این حال، حتی اگر هدف امارات واقعاً متوقف کردن طرح الحاق بوده باشد این نه به خاطر اهمیت قائل شدن برای آرمان فلسطین و حمایت از فلسطینی‌ها بلکه با هدف جلوگیری از تقویت مواضع ایران و یا ترکیه انجام شده است که می‌توانستند از خشم ناشی از اقدام رژیم صهیونیستی در سطح منطقه، بهره‌برداری سیاسی کنند. 🔸 این اقدام امارات نه تنها به هیچ وجه به نفع فلسطینی‌ها نخواهد بود بلکه از آنجا که نشان‌دهنده از دست رفتن انعکاس سنتی مسئله فلسطین در سیاست خارجی کشورهای عربی است قدرت چانه‌زنی فلسطینی‌ها را تضعیف می‌کند و با مخابره این پیام که ممکن است کشورهای عربی دیگر نیز راه امارات را بپیمایند آن‌ها را در جهت سازش با رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار می‌دهد. 🔸رژیم صهیونیستی و آمریکا با مشاهده فشارهای بین‌المللی به خوبی متوجه پیامدهای ناگوار دیپلماتیک و امنیتی طرح الحاق کرانه باختری از جمله از دست رفتن هر گونه امید برای عادی شدن وضعیت رژیم صهیونیستی و پذیرفته شدن به عنوان عضوی از منطقه بوده‌اند؛ این توافق صلح مفری برای اعتراف به شکست در تحقق وعده الحاق و همچنین «معامله قرن» فراهم کرد و البته متقابلاً طرح الحاق تبدیل به سرپوشی برای اهداف امارات در عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی شد. 🔸مهمترین انگیزه امارات را باید دسترسی به تسلیحات و تکنولوژ‌ی‌های امنیتی پیشرفته آمریکایی دانست که فروش آن‌ها به کشورهای منطقه، در جهت حفظ برتری کیفی نظامی رژیم صهیونیستی ممنوع شده است و شرط دریافت آن‌ها برقراری روابط رسمی با رژیم صهیونیستی است؛ همان‌طور که مصر و اردن بعد از صلح، تسلیحات پیشرفته‌ای از آمریکا دریافت کردند. انگیزه‌ای که با جاه‌طلبی‌های امارات در منطقه از جمله در یمن، آسیب‌پذیری شدید نظامی و امنیتی و برنامه موهوم آمریکا برای خروج از منطقه تقویت شده است. ✅ اندیشکده راهبردی تبیین ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
بشری
‍ ▪️منزل چهارم 🌹حر بن یزید ریاحی تازیانه بر اسب زد و نزد امام حسین آمد و از مرکب پیاده شد. رکاب حسین را بوسه داد و گفت: 🌱یابن رسول الله، مرا گمان نبود که این جماعت قصد تو کنند و خیال می‌بستم که مهم به صلح از هم بگذرد. اکنون که تمرّد و عصیان و تغلّب و طغیان ایشان بر من ظاهر شد، به خدمت تو مبادرت نمودم. آیا توبۀ من مقبول شود یا نی و عذر گناه من به حیّز قبول رسد یا نی؟ 🌷حسین از بالای مرکب، دست مبارک بر سر و روی حُرّ مالید و گفت: ☘ای حر، هرچند بنده گناه کند، چون روی به درگاه خداوند آورده، استغفار نماید و از آن گناه توبه کرده، عذر خواهد، امید قبول هست. «وُ هُوَ الَذی یَقبَلُ التَّوبَةَ عَن عِبادهِ...» (۲۵/ الشوری) 🍀جرمی که نسبت به من کردی، ناکرده انگاشتیم و تقصیری که تا این غایت از تو واقع شد، درگذاشتیم. مردانه باش و دل بر حربی قوی بنه که امروز، روز بازار سعادت و این میدان جلوه‌گاه اهل شهادت است. 🍃حرّ با دلی از محبّت حسین پرُ،‌ روی به میدان نهاد و در ترید کردن و جولان نمودن، داد هنر بداد.‌ 🌴حر، مردی مردانه و دلاوری فرزانه بود و او را در کارزار با هزار سوار برابر داشتندی و سپه‌سالار پسر زیاد بود. بر مرکبی دوندۀ روندۀ جهندۀ تازی‌نژاد سوار شده به میدان آمد و رجزگویان مبارز طلبید. 🌸 حر در میان آن گروه می‌جوشید و می‌خروشید و مردانه می‌کوشید که به ناگاه قسور بن کنانه نیزه‌ای بر سینۀ حرّ زد که در او جای گرفت. حرّ گرم حرب بود، چون زخم خورد درنگریست. قسور را دید که ضرب زده بود و خود از سرش جدا شده، شمشیری بینداخت بر فرق قسور که تا سینه‌اش بشکافت، قسور از اسب درگشت و حرّ نیز از مرکب درافتاد. ☘حسین مرکب درتاخت و حر را از میان میدان در ربوده، به پیش صف لشکر خود آورد، پس پیاده شد و بنشست و سر حرّ بر کنار خود نهاده به آستین، گرد کردار از رخسار وی پاک می‌کرد. حرّ را رمقی مانده بود. دیده باز کرد و سر خود بر کنار حسین دید تبسّمی فرمود و گفت:‌ یابن رسول الله، از من راضی شدی؟ امام فرمود که من از تو راضی شدم. خدای نیز از تو راضی باد. حرّ از این بشارت شادمان شده، نقد جان نثار نمود. ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby
🔴 برنامه شکست جریان تحریف 🔹 هدف تحریف، ابتدا نخبگان هستند. زمانی که دستگاه ارزیابی رهبرانِ فکری جامعه تحت تاثیر این القائات قرار می‌گیرد، پیام تحریف برای عموم مردم بازتولید خواهد شد. 🔸 قدرت مارپیچ سکوت موجب ایجاد فضای نسبتا یکدستی می‌شود که زمینه‌های استحاله را به‌وجود می‌آورد. ✅ این استحاله فکری و تبلیغاتی نتیجه ترس از انزوایی است که جرات خروش بر چارچوب اندیشه تحریف را سلب کرده و یک سکوت گروهی را شکل داده تا مبادا احساس اقلیت‌پنداری موجب گوشه‌گیری اجتماعی شود 🔹 بیان تئوریک آنچه در حوزه افکارعمومی موجب پذیرش تحریف شده شاید زمانی موثر باشد که بتوان رمز عبور از موقعیت بحرانی شکل‌یافته توسط جریان تحریف را به دست آورد، رمز عبوری که به نظر می‌رسد در سه مرحله باید به افکارعمومی برای رمزگشایی برنامه «شکست جریان تحریف» کمک کند. 🔸 مرحله نخست در ارتباط با دستگاه منطقی جامعه است. در این مرحله شناسایی پیام تحریف و تحلیل محتوای آن، تصویر دقیق‌تری از عمق نفوذ این پیام‌ها برای سیستم منطقی مخاطبان ترسیم می‌کند. اگر فرایند «شناخت، تحلیل، ارزیابی و پذیرش» را در افکارعمومی به دستگاه منطقی اجتماعی تعبیر کنیم اصلاح این دستگاه منطقی نیاز به گفتگو با افکارعمومی دارد، گفتگویی که از مسیر شکست سکوت اجتماعی در برابر جریان تحریف می‌گذرد و می‌تواند با تشریح اختلالات ایجاد شده در فرآیند چهارگانه پیش‌گفته، تغییرات محسوسی را ایجاد کند. ✅ البته این گفتگو در مرحله دوم کامل‌تر می‌شود، مرحله‌ای که در ارتباط با نیازشناسی مخاطب است. در این مرحله سیستم رسانه‌ای بار مهمی را بر دوش دارد. رسانه‌ها با سوژه‌ها سروکار دارند و سوژه یعنی مردم. کشف سوژه‌هایی که در زندگی مردم با نفوذ جریان تحریف در تعارض قرار دارد می‌تواند الگوهای خوبی برای ایجاد تردید در ترجمه‌ای باشد که این جریان به‌طور غیرواقعی از شرایط بحرانی ارائه کرده است. 💢 سومین مرحله که باید آن را مرحله تکمیلی برنامه شکست جریان تحریف دانست در ارتباط با عمومی کردن مفاهیم صحیح و اصیل است. این مرحله که بار آن علاوه بر رسانه‌ها بر دوش نخبگان است باید مبتنی بر نیاز جامعه؛ آن روی سکه تحریف را تشریح کرده و داده‌های صحیح برای دستیابی به تحلیل‌های درست به مخاطب ارائه کند. ویژگی مهم این داده‌ها ارتباط آن‌ها با روزمره زندگی اجتماعی است و برای افکار عمومی ظرفیت ایجاد تغییر در باورهای القا شده را فعال می‌کند. ✍ ناصر نعمتی ✨ 🌺 ✨ بشری 🌺 @zanan_enghelaby