eitaa logo
بشری
227 دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
9.9هزار ویدیو
125 فایل
بشری
مشاهده در ایتا
دانلود
♨ رنج بی‌پایان زنان و کودکان آمریکایی از نقض حقوق بشر/ تعرض به بیش از یک میلیون زن در سال ۲۰۱۷ 🔹بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دفتر اطلاعات شورای دولتی کابینه چین، به نقل از مرکز تحقیقات «Pew» زنان و کودکان آمریکا از تبعیض آشکار رنج می‌برند. 🔸این گزارش حاکی از آن است که زنان آمریکایی با تبعیض آشکار و همچنین تهدید جدی آزار و اذیت جنسی و نقض حقوق بشر مواجه هستند. 🔹بر اساس تحقیقات مؤسسه «Pew» مشکلات فقر، بهداشت و ایمنی کودکان در ایالات متحده نگران کننده است. 🔸آمار و ارقامی که سال ۲۰۱۷ در پی شکل‌گیری یک کمپین به نام ارائه شده است، نشان می‌دهد بیش از یک میلیون آمریکایی در سال ۲۰۱۷ قربانی تعرض جنسی شده‌اند. 🔹آمار منتشر شده توسط اداره تحقیقات فدرال آمریکا نشان می‌دهد، در سال ۲۰۱۶، ۶۸ هزار و ۶۸ مورد جرایم فیزیکی علیه کودکان زیر ۱۰ سال، ۵۸۸ هزار و ۹۷ مورد در مورد کودکان بین ۱۱ تا ۱۵ سال و ۱۵۹ هزار و ۱۹۳ مورد برای جوانان بین ۱۶ تا ۲۰ ساله گزارش شده است و در بین تمامی این موارد ۸۳ هزار و ۶۱۱ مورد، موارد جرم جنسی بوده است. 🔸همچنین گزارش منتشر شده نشان می‌دهد، افراد معلول در ایالات متحده قربانی خشونت دیگر افراد هستند و از رفتار آنها رنج می‌برند. 🔹گزارش «پیو» حاکی از آن است که ۵۸ درصد زنان آمریکایی علاوه بر تمامی دردسرهایشان از تبعیض جنسیتی نیز رنج می‌برند. 🔸مرکز تحقیقات «پیو» یک اندیشکده آمریکایی مستقر در واشینگتن دی. سی. است که به ارائه اطلاعات درباره مسائل، نگرش‌ها و روندهای شکل‌دهنده ایالات متحده و جهان می‌پردازد. 🔹رئیس این سازمان از ژانویه ۲۰۱۳ الن موری، معاون مدیر سابق وال‌استریت ژورنال است که جایگزین اندرو کوهت گردید. 🔸پروژه نگرش‌های جهانی پیو یک سری نظرسنجی‌ها و گزارش‌های افکار عمومی در سراسر دنیاست که هدف آن فهم نگرش‌های جهانی درباره موضوع‌های مختلف است. منبع: فارس 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
♨ رنج بی‌پایان زنان و کودکان آمریکایی از نقض حقوق بشر/ تعرض به بیش از یک میلیون زن در سال ۲۰۱۷ 🌺 @zanan_enghelaby
💢 فمینیسم و واگرایی جنسیتی در ایران (۳) 🔸مشکل این است که معمولاً دیر وارد حل موضوع می‌شویم. در واقع معمولاً نسبت به مسائل مدرنیته و مباحث جدید حالت تدافعی داریم. یعنی اول اجازه می‌دهیم که وارد فضای عقیدتی ما شود و بعد دفاع می‌کنیم. مثلاً بعضی از فقها اعتقاد داشتند که زن به هیچ وجه نباید کار کند و حتی علوم شیمی یا ریاضی را بیاموزد؛ این یک حالت تدافعی خیلی سریع بود. عده‌ای هم که می‌خواستند بین مدرنیته و دین جمع کنند در واقع پاسخ‌های برون دینی داشتند. 🔹به نظر می‌رسد که یکی از بهترین راه‌ها، راجع‌به زیست فردی و اجتماعی زن و الگوهای خانواده اسلامی است. مشکل عمده ما این است که متأسفانه فقط به نفی موضوعات وارداتی می‌پردازیم ولی چیزی را خود پیشنهاد نمی‌دهیم! یعنی خوب بلد هستیم که چه چیز را نمی‌خواهیم اما نمی‌دانیم که چه چیز را می‌خواهیم؟ در واقع جنبه انکاری و اثباتی باید با هم وجود داشته باشند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔸در دیدگاه‌های برون دینی، زن هویت ذاتی و یا گاهی هویت انسانی ندارد یعنی حیوان است یا انسان ناقص است. اما در ، عین هویت مرد و هویت انسانی و یک هویت ذاتی است. به این معنا که زن و مرد از نفس واحد خلق شده‌اند و خدا حوا و آدم را از یک سرشت آفریده است و زن هیچ تفاوتی با مرد از نظر هویت انسانی ندارد. 🔹همان مقامات عالی که یک مرد می‌تواند احراز کند، زن هم می‌تواند احراز کند. اتفاقاً خطاباتی هم که در قرآن راجع‌به ارزشمندی معنوی زن و مرد آمده است، خطابات مشترک است. مثلاً در آیه ۱۳ سوره حجرات می‌فرماید «یا ایها الناس انا خلقناکم من ذکر و انثی» یعنی ای مردم! ما شما را از یک مرد و یک زن آفریدیم. در مسئله تفاوت‌های حقوقی که در اسلام بین زن و مرد وجود دارد باید مبانی نظری اسلام در نگرش به زن و خانواده درست تبیین شود. مثلاً خدایی که انسان را در یک نظام هدفمند خلق کرده است، به جهت اینکه از هر کدام انتظارات متفاوتی در نظام آفرینش داشته، آنها را از نظر جسمی، روحی و روانشناختی متفاوت آفریده است. 🔸در نتیجه نمی‌توان از انسان‌هایی که از نظر بدنی و روانی متفاوت هستند، تکلیف یکسان انتظار داشت. همچنین باید این موضوع مطرح شود که ارزشمندی انسان‌ها به دارایی‌های مادی نیست بلکه به دارایی‌های معنوی اوست. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
📆 یکشنبه ۹ اردیبهشت🔻 روز جوان ایرانی، مشارکت و مسئولیت‌پذیری اجتماعی ☑ معاونت ساماندهی امور جوانان #هفته_جوان 🌺 @zanan_enghelaby
💢 فمینیسم و واگرایی جنسیتی در ایران (۴) 🔹 گاهی واقعاً شکننده‌تر از خود بی‌عدالتی است. برای حل این موضوع اول باید دید چه چیزی این احساس را ایجاد کرده است؟ یکی از چیزهایی که در فرهنگ عمومی ما باعث می‌شود که این ذهنیت بی‌عدالتی ایجاد شود نوع تعامل مرد با زن در فرهنگ عامه بوده است. در گذشته زن خیلی مهارت و تجربه در زندگی اجتماعی نداشته است و به او ضعیفه گفته می‌شده است! چون این موجود باید مردی در بالای سرش می‌بود و فقط در خانه توان انجام کار داشت. 🔸برای حل این مسئله باید تبیین شود که اگر روزی به زن ضعیفه گفته می‌شده است به جهت این بوده است که تا آن زمان زن تجربه بیرونی نداشته است اما امروز زن‌های ما تجربه بیرونی دارند و در حوزه‌های مختلف علمی و اجتماعی وارد شده‌اند. لذا در بحث ، حوزه زبان شناختی ما باید تغییر کند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹فمینیست‌ها روی مسئله فرودستی زنان از مسیر زبانی خیلی تأکید می‌کنند. مثلاً می‌گویند حتی در گفتن بدترین ناسزاها و تحقیرها، از ناسزای زنانه استفاده می‌شود. یا اینکه جلوه‌های بلند انسانیت معمولاً به مردها نسبت داده می‌شود. مثلاً در ادبیات عرب و حتی قرآن برای خداوند از ضمیر مذکر هو استفاده می‌شود. البته این موضوع پاسخ دارد چرا که ساختارهای زبانی با همدیگر متفاوت هستند اما در ساختار زبان عرفی، مردها باید از نظر فرهنگی تقویت شوند که اگر روزی زن را ضعیفه می‌دانستند به جهت این بوده است که زن تجربه تاریخی نداشته است ولی اکنون نباید از این لفظ استفاده کرد. این در حوزه آموزش عمومی بود اما در ساختار کلان اجتماعی باید توانمندی‌های زنان افزایش پیدا کند چون تا وقتی که زن‌ها انسان‌های ضعیفی جلوه کنند یعنی تحصیلات نداشته باشند و حق انتخاب نداشته باشند و در حوزه مباحث اجتماعی و اشتغال وارد نشوند، مرد او را کوچک می‌پندارد لذا زن هم احساس بی‌عدالتی می‌کند. 🔸مسئله بعدی اینکه تا آنجا که امکان دارد از و حقوقی خود استفاده کرده و تا جایی که فقه اجازه می‌دهد، برابری حقوقی ایجاد کنیم. بعضی از اندیشمندان ما می‌گویند چیزی که در فقه و حقوق راجع‌به تکالیف و حقوق زن گفته شده است، یک قرائت است و می‌توان قرائت‌های دیگری نیز از فقه خود داشته باشیم. 🔹یکی از چیزهایی که باعث می‌شود که زن احساس بی عدالتی و تبعیض کند این است که حقوق زنان به آنها آموزش داده نمی‌شود و آنها پایین است. مثلاً فمنیست_ها اعتراض دارند که چرا باید حق طلاق به دست مردها باشد و این یک نوع بی‌عدالتی است! اما خیلی از زنان نمی‌دانند که از نظر حقوقی، زن می‌تواند در شرایط ضمن عقد، داشتن حق طلاق را شرط کند و خیلی از فقها این را قبول دارند. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
♨ نخستین همایش ملی «مسائل اجتماعی زنان» برگزار می‌شود 🔸با حضور استادان و صاحب‌نظران برجسته حوزه مطالعات زنان 📆 ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه 🏢 دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده علوم اجتماعی 🌺 @zanan_enghelaby
سریال حرفهای خیانت بار ظریف ادامه دارد اخیرا محمد جواد ظریف در شورای روابط خارجی آمریکایی که خود بانی و حامی داعش بوده است، گفت ایران هم مثل عربستان در منطقه دنبال قدرت طلبی بوده و باعث ویرانی منطقه شده است که این سخنان، ظلم آشکار به نقش مثبت ایران در بیرون راندن وحوش تکفیری از منطقه بود که این سخنان نابخردانه، مورد استقبال معاندان قرار گرفت که البته قبلا هم مشابه هایش مشاهده شده بود: 1- ظریف، قبلا در خلال مذاکرات هسته ای که مقام معظم رهبری برخی خطوط قرمز را برای مذاکره کنندگان اعلام میکرد، در قامت یک انسان بی طرف، از حکومتهای دوطرف خواست که برای مذاکره کنندگان خط قرمز تعریف نکنند و البته در عمل هم نهایتا آن خطوط حیاتی را با خوشبینی محض به طرف مقابل رعایت نکرد که بخشی از مشکلات برجام ناشی از همان بی مبالاتیها است. 2- همین آقای ظریف بارها در خلال مذاکرات چه در دوره اصلاحات چه در دوره اعتدال، چه در همنشینی با البرادعی و چه در مصاحبه با هاله اسفندیاری، این را بارها به طرف مقابل مذاکرات گفته بود که اگر توافق نکنند غربگرایان در ایران شکست میخورند و عملا، در خلال مذاکراتی با موضوع ملی، به بهانه فشار بر طرف مقابل مذاکره، منافع حزبی خود را دنبال میکرد. 3- همین آقای ظریف در برابر پرچم آمریکا می ایستد در حالی که جان کری هم در برابر پرچم ایران ایستاد و عکس گرفتند در حالی که از قبل هم این جابجایی در برابر پرچمها توسط یکی از خبرنگاران اعلام شده بود تا ادعای تصادفی بودن این اقدام منتفی گردد، ظریف با این اقدامش میگفت ما با آمریکا در یک رابطه دوستانه قرار داریم! در حالی که همگان میدانند مذاکرات هسته ای و تنظیم توافق قرار بود با بدبینی به طرف مقابل پیش رود نه با حسن اعتماد و رفاقت! 4- در حالی که طرف مقابل مرتکب بدعهدی و کارشکنی و نقضهای متعدد برجامی میشد، همین آقای ظریف تا مدتها به جای این که با فشار بر طرف مقابل، ایشان را به عمل به تعهداتشان وادارد، همکلام با رئیس جمهور، به انکار نقضهای طرف مقابل میپرداخت و از فواید بیکران برجام حتی با وجود آثار آن میگفت تا طرف مقابل، همچنان به یکه تازیهایش در تحدید منافع ایران در برجام ادامه دهد و مطمئن باشد دولت ایران اینقدر به برجام نیاز دارد که در برابر هر بدعهدی و نقضی به تعهداتش ادامه میدهد. 5- این ادعای ظریف که در جمع دانشجویان گفت آمریکا میتواند با یک بمب، ظرف 5 دقیقه همه توان هسته ای کشور را نابود کند مثل حرفهای آقای روحانی که میگفت خزانه خالی است یا حتی مشکل آب خوردن ما به مذاکرات بند است، قطعا در کاهش قدرت چانه زنی ایران، پای میز مذاکره موثر بود، ضعفی که قطعا باعث کاهش امتیازات ما و کاهش ضمانتهای اجرایی برای پایبندی طرف مقابل به تعهداتش گردید. 6- درحالی که طرف مقابل هرگز از تلاش مضاعف خود برای حفظ تحریمها و تحدید توان هسته ای ما چه در طول مذاکرات و چه در زمان تنظیم متن توافق و چه در زمان اجرای آن ابا نداشته است، این اصرار دولتمردان ما به این که باید توافق برد برد باشد اقدامی تأمل برانگیز بود در حالی که برای ایران هیچ بردی وجود نداشت چرا که هم تحریمهای مورد مذاکره و هم توان هسته ای مورد مذاکره هر دو از جیب مردم ایران بود نه از جیب طرف مقابل. 7- ابراز تمایل و تلاش مستمر ظریف، روحانی و دولتمردان برای این که برجامهای دیگری بر کشور تحمیل شود یا این که همان مذاکرات هسته ای به موضوعات موشکی و منطقه ای نیز بپردازد، در تمام طول مذاکرات و پس از آن مطرح شد در حالی که این القائات با وجود زیاده خواهی و بدعهدی طرف مقابل در همان موضوع هسته ای، غیرقابل دفاع بود، خصوصا که آقای ظریف در هنگام قرائت متن برجام، جمله ای را میخواند که به اذعان خانم موگرینی به درخواست ایران در متن توافق گنجانده شد مبنی بر این که برجام هسته ای مقدمه ای برای سایر برجامها باشد! در حالی که مجلس شورای اسلامی به عنوان ناظر بر دولت میتواند ظریف را بابت رفتارهای مخالف با منافع ملی و در راستای منافع حزبی مورد سوال و استیضاح قرار دهد میبینیم که به راحتی، دستپختهای دولت در زمینه های برجام، FATF، پالرمو، توافق پاریس، سند 2030 و... را با دیده اغماض می نگرد و جایگاه مهم مجلس را به جایگاهی برای مطامع سیاسی علی لاریجانی و تیم لابی گرش در مجلس تنزل داده اند که این وضعیت حداقل لزوم دقت نظر و وحدت بیشتر در انتخابات بعدی مجلس شورای اسلامی را گوشزد میکند. ✍ سیاوش آقاجانی 🌺كميته زنان نيروهاي انقلاب اسلامي 🌺 @zanan_enghelaby
🔺رشد یک درصدی مشارکت اقتصادی زنان در ایران 🔸در حالی که نرخ مشارکت اقتصادی مردان در سال گذشته ۶۴.۵ درصد بوده #نرخ_مشارکت_اقتصادی_زنان با یک درصد رشد به ۱۶ درصد رسیده است. 🌺 @zanan_enghelaby
💢 فمینیسم و واگرایی جنسیتی در ایران (۵) 🔸وضعیت زن امروز با وضعیت زن دیروز متفاوت است. واقعاً زنی که در گذشته بوده است محدودیت خیلی بیشتری داشته است. با این حال چیزهایی وجود دارد که گاهی واقعاً محدودیت است. مثلاً حجاب واقعاً احساس است یا به تعبیر آقای مطهری، اگر هم محدودیت باشد، محدودیت در عین است. نمی‌توان خلاف فقه چیزی گفت و بالاخره بعضی محدودیت‌ها لازم است و باید باشد اما برای رفع محدودیت‌هایی که وجود آن خطاست، یکی از راهکارها نسبت به حقوق و تکالیف خود است. 🔹مثلاً در بحث یکی از محدودیت‌هایی که در جامعه ما جزء رسومات فرهنگ قدیمی در بعضی مناطق هست، این است که دختر حق انتخاب همسر ندارد و کسی را که پدر و مادر می‌گویند، باید انتخاب کند. در بحث قبولی عقد، فقهای ما می‌گویند که رضایت دختر شرط است لذا اگر پدر راضی باشد و دختر واقعاً در عمق وجود خود راضی نباشد، فقه این عقد را نمی‌پذیرد. 🔸یا موضوع ، یکی از مباحثی است که فمینیست‌ها روی آن خیلی تأکید می‌کنند و آن را نمود کامل نابرابری و بی‌عدالتی جنسیتی می‌دانند. عقیده آنها این است که کار خانگی، کار ناتمامی است که جز افسردگی، چیزی برای زن ندارد. در آموزه‌های دینی ما زن مجبور نیست که همه کارهای منزل را انجام دهد که متأسفانه خیلی از زنان به آن آگاهی ندارند. ایشان نمی‌دانند که در جریان عقد، زن به جز تمکین، هیچ وظیفه دیگری در قبال مرد ندارد؛ مثلاً بچه‌داری، شستشوی لباس، پخت و پز و ... وظیفه واجب زن محسوب نمی‌شود. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹 و حس تبعیض خطرناک‌تر از خود تبعیض است. مثلاً در حوزه تحصیلات آکادمیک زنان در ایران اصلاً محدودیت ندارند و حتی ما از طرف دیگر به افراط دچار شده‌ایم. در حال حاضر نزدیک به ۷۰ درصد ورودی‌ها به دانشگاه‌های کشور، خانم هستند. در واقع ضریب افزایش با سوادی زن‌ها نسبت به مردها نسبت به قبل از انقلاب اسلامی خیلی متفاوت است. لذا اگر در جایی محدودیت‌هایی وجود دارد، یک دلیل این است که آگاهی کم است. 🔸نکته دیگر اینکه باید از و قانونی برای رفع بعضی از محدودیت‌ها استفاده شود. در مورد قوانینی که راجع‌به زن‌ها وجود دارد، بعضی‌ها است که باید رعایت شود اما بعضی‌ها را واقعاً می‌شود بازخوانی کرد تا دست خانم‌ها برای ارتباطات بیرونی آزادتر باشد. 🔹موضوع دیگر بحث است. باید راجع‌به اینکه زن و مرد دو هویت انسانی مساوی هستند و فرقی با همدیگر ندارند و نباید به دلیل انگاره‌های سنتی یک انسان را از پیشرفت بازداشت، فرهنگ‌سازی کرد. بعضی از ساختارهای متصلب سنتی، هیچ منطقی ندارند و باید با فرهنگ‌سازی این موضوع تبیین شود و این مسئله از نظر فرهنگی بازسازی شود که زن هم مانند مرد می‌تواند پیشرفت کند. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
➖واکنش صریح فرمانده کل ارتش به ایده برجام موشکی اروپا 🌺كميته زنان #جبهه_مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي 🌺 @zanan_enghelaby
💢 فمینیسم و واگرایی جنسیتی در ایران (۶) 🔸از نظر محتوایی باید به نظریه‌پردازی در مورد ی دینی و فرهنگی در حوزه زن و خانواده پرداخته شود. از سوی دیگر به نقد گفتمان جریان مقابل همت گمارند به طوری که این گفتمان حتی برای عموم مردم هم باید قابل فهم باشد. 🔹سطح دیگر، بحث ظرفیت‌های ترویجی و تبلیغی است که دارد. یک بخشی از حوزه با فرهیختگان جامعه در ارتباط است و بعد ترویجی و تبلیغی آن هم در ارتباط با اکثریت ملت است. ما می‌توانیم از ظرفیت تبلیغی و ترویجی حوزه برای نقد اندیشه‌های فمینیستی استفاده کنیم. لفظ فمینیسم شاید ۱۰۰ سال سابقه دارد ولی شهید مطهری در کتاب «نظام حقوق زن در اسلام» از این کلمه یک بار هم استفاده نکرده است. لازم نیست اسم فمینیسم برده شود اما شبهاتی مانند اینکه زن باید مانند مرد آزاد باشد و چرا مرد می‌تواند چند همسر داشته باشد اما زن نمی‌تواند؟ چرا زن باید موهایش پوشیده باشد، اما برای مرد لازم نیست؟ علی‌رغم اینکه ظاهراً فمینیستی نیست اما بالاخره شبهاتی است که فمینیست‌ها ایجاد کرده‌اند و در حوزه عمومی جامعه باید از ظرفیت تبلیغی روحانیت برای حل این شبهات استفاده شود. 🔸 در قبال حل این آسیب اجتماعی قدرت بازنمایی دارد. بازنمایی به معنای این است که ذهنیتی که مهندسان یک فکر دارند، قابل بازنمایی با روش خاص گردانندگان رسانه است. رسانه می‌تواند در تغییر ذهنیت و نگرش افراد تأثیرگذار باشد و در درازمدت اثرگذار باشد. رسانه باید در بازنمایی الگوی زندگی زن مسلمان و خانواده اسلامی کوشا باشد. متأسفانه در افراد چادری که پای ماهواره می‌نشینند، احتمال کنار گذاشتن چادر خیلی زیاد است. در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی مدام گفته می‌شود که دوستی دختر و پسر حرام است، اما سؤال این است که چرا هر سال بیش از سال دیگر گسترش یافته است؟ و در حال حاضر ارتباط دختر و پسر در جامعه ما به حد یک بحران و انقلاب جنسی رسیده است؟ دلیل آن این است که آنها آموزه‌های فمینیستی مثل آزادی جنسی، حق سقط جنین و ... را در قالب هنرهای متعالی و آفرینش‌های هنری مطرح می‌کنند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹غیر از حوزه رسانه، ظرفیت دیگر ، استفاده از بخش حقوقی برای رفع محدودیت‌های غیر معمول است که باعث ایجاد احساس فرودستی می‌شود. 🔸بحث در حال حاضر گسترش پیدا کرده به نحوی که بر عکس شده است و مرد که در فرهنگ ما باید به زن نفقه بدهد اکنون در خانه خوابیده است و زن به سرکار رفته است. مثلاَ در مکان‌هایی مانند آژانس هواپیمایی ۱۰-۲۰ خانم رنگارنگ نشسته‌اند و به مردم خدمت می‌دهند و از آن طرف مردها در خانه نشسته‌اند. همچنین بحث و تأثیر آن روی و در نتیجه کشور، از مسائل دیگر است که باید به آن پرداخت. 🔹باید برای جامعه و مدرنیته گفته شود. چون خیلی از افراد هستند که خود را مدافع حقوق زن و فمینیست می‌دانند، در حالی که اگر از آنان پرسیده شود که آیا واقعاً به عدم دخالت خدا در زندگی اجتماعی اعتقاد دارید، پاسخ منفی می‌دهند. آموزه‌های فمینیستی در عرصه اجتماع ظاهراً زیبایی‌ها و جذابیت‌هایی دارد اما در درازمدت می‌تواند کارکردهای منفی برای جامعه ما داشته باشد. اگر علاوه بر تبیین تقابل بین مبانی نظری دو نحله و بحث تأثیرات منفی فمینیسم در جامعه به صورت مستدل و منطقی مطرح شود، می‌تواند از شدت نفوذ فرهنگ مدرنیته و فمینیسم کم کند. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
🔵چنانچه کانالِ "کمیته زنان جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی" را مفید می‌دانید، در جهت حمایت از زنان انقلابی در فضای مجازی، آن را به دوستان خود نیز پیشنهاد کنید: 🌿موضوعات مربوط به زن و خانواده 🌿اخبار و تحلیل‌های سیاسی 🌿موضوعات فرهنگی و اجتماعی 🔹لینک ایتا👇 eitaa.com/zanan_enghelaby 🔹لینک سروش👇 sapp.ir/zanan_enghelaby 🔹لینک آی گپ👇 igap.net/zanan_enghelaby