eitaa logo
بشری
228 دنبال‌کننده
24.4هزار عکس
9.9هزار ویدیو
125 فایل
بشری
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ تأثیر عفاف و حجاب در نهادینه سازی و ترویج ‌ارزش‌های فرهنگی نظام اسلامی (4) ⭕️ چیستی چرایی «عفاف و حجاب» در نظام اسلامی 🔸الزام به رعایت این اصل در جامعه اسلامی ایران نیز با توجه به مبانی فکری و شرعی واهداف اجتماعی مد نظر دین مبین اسلام بوده است. با پیروزی انقلاب اسلامی رهبر کبیر انقلاب حضرت (ره) که از همان ابتدای قیام خود مبارزه با نظام وابسته شاهنشاهی و برنامه‌های فرهنگی غرب را هدف اصلی خود قرار داده بودند، نسبت به وضعیت حجاب و پوشش زنان در جامعه زمان رژیم پهلوی اعتراض نمودند. 🔹‌ایشان در 15 اسفند 57،‌ قبل از تصویب قانون اساسی، به شکل و زنان_در ادارات دولتی انتقاد کرده و فرمودند: «وزارت‌خانه اسلامى نباید در آن معصیت بشود. در وزارت‌خانه‌هاى اسلامى نباید زن‌هاى لخت بیایند؛ زن‌ها بروند، اما با حجاب باشند. مانعى ندارد بروند؛ اما کار بکنند، لکن با حجاب شرعى باشند، با حفظ جهات شرعى باشند». 🌺 @zanan_enghelaby 🔸این نوع دیدگاه منجر به این شد که در سال‌های پس از پیروزی انقلاب و در سال 1362، به تصویب رسید که در ماده 102 آن بیان شد که «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به تعزیر تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهند شد». براساس این قانون، زنانی که در جمهوری اسلامی ایران هستند، اعم از ایرانی و خارجی، مسلمان و غیر مسلمان، مکلف به رعایت حجاب شرعی در انظار عمومی و معابر شدند. تا جایی که دادستان عمومی تهران در بخشی از اطلاعیه خود می‌نویسد:‌ «به تمام مسئولان در ادارات و سازمان‌های دولتی و شرکت‌ها و سایر واحدهای دولتی و خصوصی، اماکن عمومی از قبیل هتل‌ها، مسافرخانه‌ها، تالارها و باشگاه‌های برگزارکننده مجالس جشن عروسی، غذاخوری‌ها و سایر اماکن عمومی اعلام و ابلاغ می‌دارد، از تاریخ انتشار این اطلاعیه موظفند از ورود بانوانی که رعایت حجاب و پوشش صحیح اسلامی را نمی‌کنند، جلوگیری به عمل آورند». 🔹با تصویب این حضور زنان در جامعه ملزم به رعایت پوشش و حجاب اسلامی گردید و عمل به خلاف امری مخالف قانون و جرم و مستوجب اعمال حکم قانونی تلقی شد. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
🌸 حضرت محمد(ص): 💌 این سخن مرد به زن که دوستت دارم هرگز از دل زن بیرون نرود. 📚 الکافی، ج 5، ص 569 🌺 @zanan_enghelaby
♨️ تأثیر عفاف و حجاب در نهادینه سازی و ترویج ‌ارزش‌های فرهنگی نظام اسلامی (5) ⭕️ چیستی چرایی «عفاف و حجاب» در نظام اسلامی 🔸علاوه بر این می‌توان مهم‌‌ترین قانونی که بی‌حجابی را دانسته و به آن پرداخته، ماده 638 قانون مجازات اسلامی مصوب سال 1375 دانست. به موجب این ماده: «هرکس علناً در انظار و اماکن عمومی و معابر، تظاهر به عمل حرامی نماید، علاوه بر کیفر عمل، به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم می‌گردد و در صورتی که مرتکب عملی شود که نفس آن عمل دارای کیفر نیست ولی عفت عمومی را جریحه‌دار نماید، فقط به حبس از ده روز تا دو ماه یا تا 74 ضربه شلاق محکوم خواهد شد». 🔹در تبصره این ماده که همان ماده 102 مصوب سال 1362است، آمده: «زنانی که بدون حجاب شرعی در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از ده روز تا دو ماه و یا از پنجاه هزار تا پانصد هزار ریال جزای نقدی محکوم خواهند شد». 🌺 @zanan_enghelaby 🔸این رویکرد قانونی و الزامی نظام اسلامی به حجاب،‌ با توجه به نگاه ارزشی و مبنایی نظام اسلامی و اهداف و ثمرات مهم آن و با نگاهی پیشگیرانه و آینده‌نگرانه و در مقابله با نوع نگاه ابزاری و لذت‌جویانه جامعه غربی مدرن در دنیای امروز، به زن می‌باشد. جامعه‌ای که فطرت خداجوی خود را کنار نهاده و با محور قرار دادن تمایلات انسانی،‌ نه تنها به رشد و تعالی و کمال حقیقی دست نیافته بلکه دچار انواع مخاطرات و آسیب‌ها شده است. تا آنجا که امروزه شاهد افزایش نابسامانی‌های اجتماعی و فردی هستیم که زنان و دختران به آن دچار شده و کانون متزلزل شده است. 🔹وقایعی که آنها را باید پیامد عنوان نمود. انقلابی که با ،‌ باعث شده زن از جایگاه والا و ارزشمند انسانی تنزل یافته و به ابزاری برای سودجویی و لذت‌طلبی و ارضای نیازهای شهوانی و کالایی برای منفعت‌طلبی نظام سرمایه‌داری غرب تبدیل شود و نه تنها به زنان آزادی نداده بلکه آنان را قربانی خواسته‌های خود نموده و به تبع خانواده و جامعه را دچار آسیب‌های جدی نماید. آسیب‌هایی همچون طلاق، تولد فرزندهای بدون والدین، ‌سقط جنین،‌ تجاوز به عنف،‌ خشونت جنسی و مواردی از این قبیل. چنان که بر اساس آمارها پس از وقوع انقلاب جنسی، نرخ طلاق در آمریکا به سرعت افزایش یافت به نحوی که درسال 1970، 4 درصد از کل جمعیت بزرگسالان کشور مطلقه بودند حال آنکه این آمار درسال 1992 به 11 درصد افزایش یافت و امروزه بر اساس گزارش‌های مستند، بیش از 30 درصد از ازدواج‌ها به طلاق می‌انجامد. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 کلیپی منتشر نشده از شهید مدافع حرم دقایقی قبل از شهادت که از نحوه به شهادت رسیدنش می گوید. 🍃شادی روح شهدا منبع: انقلابگرام 🌺 @zanan_enghelaby
♨️ تأثیر عفاف و حجاب در نهادینه سازی و ترویج ‌ارزش‌های فرهنگی نظام اسلامی (6) ⭕️ چیستی چرایی «عفاف و حجاب» در نظام اسلامی 🔸بر اساس اعلام مرکز تحقیقی پیو هم‌اکنون تنها 51 درصد آمریکایی‌های بالای 18 سال متأهل هستند. در حالی که در سال 1960 این آمار 72 درصد بود. همچنین بیش از نیمی از زنان زایمان‌کننده زیر 30 سال آمریکایی فرزندانی به دنیا می‌آورند که حاصل ازدواج نیستند. هم اکنون بیش از یک کودک از هر چهار کودک آمریکایی به صورت تک والدی بزرگ می‌شود. تقریباً 42 درصد از تمامی مادران مجرد برای تأمین غذای خود به کمک دولت محتاجند و در شرایط مالی بسیار بدی زندگی می‌کنند. رسیدگی کامل به این کودکان برای مادران مقدور نبوده و این کودکان در اکثر جنبه‌های زندگی خود با مشکل مواجه هستند.‌ 🔹این سرانجام همان مسیری است که شهید مطهری در زمانه خود و تدوین کتاب‌هایی چون «حجاب» و «نظام حقوق زن در اسلام» در مقابل افکار و شبهاتی که آن زمان در مورد حجاب و عفاف و قوانین خانواده از سوی برخی روشنفکران در روزنامه‌ها و محافل روشنفکری بیان می‌شد، مطرح کردند. سرانجامی که شهید مطهری از آن تعبیر به می‌نمود و و روند رو به رشد این پیامدها را برای زمانه خود و فزونی آن را برای زمان آینده پیش‌بینی می‌کرد. 🌺 @zanan_enghelaby 🔸سرانجامی که علی‌رغم مواجهه و مشاهده آن در جامعه غربی،‌ در این زمان نیز برخی روشنفکرنماها و یا طرفداران به اصطلاح حقوق زنان هر زمان به اشکال و شعارهایی چون دفاع از حقوق زنان و آزادی‌های فردی و اجتماعی، به دنبال تحقق وقوع آن در نظام جمهوری اسلامی هستند. حرکت‌ها و اقداماتی که در مسیر تحقق برنامه‌های نفوذ و استحاله فرهنگی و فکری غرب و نظام سلطه، گام طراحی شده و آگاهانه از سوی رسانه‌ها و شبکه‌های و اتاق فکرهای دشمن طراحی شده و به دست برخی اجرایی می‌شود. 🔹با توجه به این موضوعات باید در زمینه و بیشتر برای در جامعه اسلامی برنامه‌ریزی و اقدام نمود. فرهنگ‌سازی و تبیین محاسن و معایب حجاب و بدحجابی و عدم توجه به حفظ عفت و حیا برای نسل امروز از برنامه‌های مفید و مؤثر است. همچنین در زمینه اقدامات اجرایی نیز می‌توان و باید به برنامه‌ریزی برای معرفی و و لباسی که مناسب با ‌ارزش‌های جامعه اسلامی باشد و از گرایش دختران و زنان جامعه ما به مد و سبک پوشش غربی جلوگیری نماید، توجه خاص نمود. منبع: برهان 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
🌧صحن و سرای بارانی حرم علی بن موسی الرضا (ع) @dana_news 🌺 @zanan_enghelaby
🌿موضوعات مربوط به زن و خانواده 🌿اخبار و تحلیل‌های سیاسی 🌿موضوعات فرهنگی و اجتماعی در کانال کمیته زنان #جبهه_مردمی نيروهای انقلاب اسلامی 🔹لینک آی گپ👇 igap.net/zanan_enghelaby
💢 «برنامه‌های اتحادیه اروپا برای »؛ خنثی یا دارای بار فرهنگی عمیق؟! (1) 🔹 یکی از نهادهای بین‌المللی است که می‌توان نفوذ اقتصادی و فرهنگی آن را در سطح جغرافیای خود و فرای مرزهایش جستجو کرد. قطعاً سیاست‌های یک نهاد بین‌المللی مانند اتحادیه اروپا مبتنی بر حفظ منافع و مصالح استراتژیک و بلندمدت آن تنظیم می‌شود و طبق شواهد، انعطاف معطوف به اوضاع در حال تغییر در کشورهای اسلامی در همسایگی اروپا، بخش مهمی از تلاش اتحادیه را به خود اختصاص داده ‌است. 🔸امروزه هر چند اروپا مستعمرات خود را به ظاهر از دست داده ‌است، اما نمی‌تواند به راحتی از در آن مناطق و منافع و منابع موجود در آنها صرف‌نظر کند. شاید امروز اروپا به‌عنوان پدر مدرنیته به‌معنای زادگاه فرهنگ فردگرایانه، عقلانیت ابزاری و نگاه منفعت‌طلبانه، به نسبت از انتشار ارزش‌های اومانیستی خود به‌عنوان بهترین ابزار کنترل بهره می‌گیرد و این امر در انواع تعاملات بین‌المللی اتحادیه قابل پیگیری است. 🌺 @zanan_enghelaby 🔹عمده سیاست خارجی اتحادیه اروپا را می‌توان در دو بلوک همسایگان شرق و جنوب آن پی گرفت که رویکرد دقیق و حساب‌گرانه آن را نمایان می‌سازد. یادداشت پیش‌رو میان این دو دسته همسایگان اتحادیه اروپا، دسته دوم را برای بررسی جزئی‌تر برگزیده‌ است که از جمله آنها الجزایر، مصر، اردن، لبنان، مراکش، سوریه، تونس، فلسطین اشغالی (اعم از به اصطلاح آنان اسرائیل) هستند. 🔸اول آنکه، این کشورها اعم از کشورهای اسلامی هستند که برای ایران نیز از اهمیت استراتژیک برخوردارند. دوم آنکه، کشورهای مذکور بزرگ‌ترین محرکان اتحادیه اروپا برای تعیین سیاست‌های پیش رو هستند. طبق تصریح مرکز اطلاعات اتحادیه اروپا (ENOI)، ظهور انقلاب‌های منطقه از سال 2011، اتحادیه اروپا را بر آن داشته تا به دنبال "یک پاسخ جدید" در قبال "همسایگان در حال تغییر" خود باشد. 🔹از این منظر، در میان اسناد قابل تأمل منتشرشده از سوی اتحادیه اروپا، می‌توان به "نقشه راه سیاست اتحادیه اروپا در ارتباط با شرکای مدیترانه جنوبی" اشاره کرد که در ماه می 2012، مصوب شده ‌است و به تشریح دغدغه‌های اتحادیه اروپا در این منطقه می‌پردازد. در این سند تعریف شده ‌است که از انگیزه‌های اصلی مشارکت اتحادیه اروپا در منطقه بدین شرح است: 1) توسعه و ، 2) توسعه اقتصاد پایدار، تجارت و سرمایه‌گذاری، 3) ساماندهی موضوع و امنیت، و 4) همکاری میان بخشی دو و چند جانبه برای توسعه. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
💢 «برنامه‌های اتحادیه اروپا برای #توانمند_سازی_زنان»؛ خنثی یا دارای بار فرهنگی عمیق؟! #توانمند_سازی_زنان #زنان #اتحادیه_اروپا #تساوی_جنسیتی #حقوق_بشر_زنان 🌺 @zanan_enghelaby
🔺الهه احمدی رکورد قهرمان جهان را شکست 🔹#بانوی_ملی_پوش تفنگ ایران با ثبت 630/3 امتیاز رکورد قهرمان جهان را که توسط نماینده چین در مسابقات جهانی به دست آمده بود را ارتقا بخشید. 🌺 @zanan_enghelaby
💢 «برنامه‌های اتحادیه اروپا برای توانمندسازی زنان»؛ خنثی یا دارای بار فرهنگی عمیق؟! (2) 🔸تحت هدف اول که زیربنای تحقق تمام اهداف دیگر تلقی شده‌ است، می‌توان اهمیت ، حفظ حقوق بشر زنان، افزایش توانمندسازی ایشان در تأثیرگذاری بر فرآیند برقراری دموکراسی در این کشورها و افزایش مشارکت اجتماعی، اقتصادی و سیاسی زنان را به تصریح اسناد منتشره از سوی اتحادیه اروپا مشاهده کرد. 🔹«برقراری تساوی جنسیتی، حقوق زنان و خشونت علیه زنان» در کشورهای مذکور همسایه برای اتحادیه اولویت دارد. تشکیل کنفرانس‌های مشترک وزرا با عنوان «تقویت نقش زنان در جوامع» در میان اعضای اتحادیه اروپا و همسایگان مدیترانه‌ای ایشان در استانبول (2006)، مراکش (2009) و پاریس (سپتامبر، 2013)؛ نمونه‌هایی از تلاش‌هایی است که اتحادیه اروپا تلاش کرده ‌است مدیریت فضا و گفتمان زنانه را با مشارکت فعال کنترل کند. 🌺 @zanan_enghelaby 🔸اتحادیه اروپا و دیگر نهادهای اروپایی بین‌المللی روش تشریک مساعی و مجاب ساختن دولت‌های منطقه برای برقراری تساوی جنسیتی و توانمندسازی چندجانبه زنان را در دستور کار خود قرار داده‌اند. پس از سال‌ها، دوباره در سال 2012 بود که اجلاس‌های مشترک سران میان اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای حاشیه مدیترانه به راه افتاد و جالب آنکه جزء اولین دستور کارهای مشترک میان ایشان به تقویت نقش زنان (سپتامبر) پیش از موضوع حمل و نقل (نوامبر) و انرژی (دسامبر) اختصاص داشته است. 🔹طبق تصریح شورای اروپا (1992) «یک دموکراسی بدون زنان، دیگر یک دموکراسی ناقص نیست، بلکه اصلاً دموکراسی در نظر گرفته نمی‌شود». همین شورا (1996) اعلام داشت که ایجاد ، به‌عنوان یکی از اهداف یک حکومت منتخب مردم، ایده برتری است که دموکراسی را به یک فرآیند پویا با لحاظ کردن جنبه‌های جنسیتی بدل می‌کند. بدین ترتیب، استحکام‌بخشیدن و نهادینه‌کردن این گفتمان در سطح کشورهای مسلمان حاشیه جنوبی مدیترانه نیز یک دستور کار قطعی است. 🔸اتحادیه اروپا در کشورهای حاشیه مدیترانه مانند رسانه‌ای عمل می‌کند که طرف نهاد زنان سازمان‌ملل را با کشورهای حاشیه مدیترانه پیوند می‌دهد و آنها را به یک گفتمان‌سازی مشترک جهانی دعوت می‌کند. اجرای پروژه‌های عملیاتی از تصمیمات مهمی است که از دل همین برنامه‌ها و اجلاس‌های مشترک بیرون آمده ‌است و نشان می‌دهد که زنان چگونه در مسیر دموکراتیزه‌کردن کشورهای حاشیه مدیترانه ابزاری مهمی محسوب می‌شود. ادامه دارد ... 🌺🌿کمیته زنان نيروهای انقلاب اسلامی🌿🌺 🌺 @zanan_enghelaby
6.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻سوال اساتید فرانسوی از دانشجوی دکترای طراحی: 🔸مگر خانم‌ها در ایران درس می‌خوانند؟! 🎥 گفتگو با نویسنده کتابی که رهبر انقلاب خواندن آن را به خانم‌ها توصیه کردند 🌺 @zanan_enghelaby