بشری
سیاسیبازی با مطالبات زنان تاکتیک مدیران بیکارنامه
قسمت سوم
♦️سؤال مهمی که مطرح بوده، این است که چرا اصلاحطلبان هرازگاهی ژست حمایت از زنان به خود میگیرند بهویژه که در ماههای اخیر، مسائل مربوط به #حقوق_زنان را تیتر یک کرده یا در هفتههای اخیر اینهمه هشتگ «با من به ورزشگاه بیا» را داغ میکنند؟ برای پاسخ به این سؤال باید برخی واقعیتهای موجود در کشور را در نظر بگیریم. اصلاحطلبان با همراهی آقای «تَکرار میکنم»، تمام قد از دولت روحانی حمایت کردند و اعضای لیست امید را وارد مجلس و شورای شهر کردند اما نتیجه عملکردشان چه شد؟ چه گرهای از کار فروبسته این کشور را باز کردند؟ پاسخ آن همان «#تقریباً_هیچ» است. به باور کارشناسان اقتصادی و مدیریتی و همچنین اذهان عمومی، کلید دولت تدبیر و امید نهتنها نتوانست قفلی از مشکلات را باز کند بلکه راههای مدیریت کشور بهویژه در اقتصاد مقاومتی، رونق تولید، صادرات نفت و ... را نیز قفل و یا در حالتی خوشبینانه ناهموار کرد.
♦️علاوه بر مورد فوق، باید این نکته را در نظر بگیریم که تا انتخابات مجلس شورای اسلامی 5 ماه و تا انتخابات ریاست جمهوری هم نزدیک 20 ماه مانده است.
از اینرو، اصلاحطلبان که به دنبال دوگانهسازی «جنگ و صلح» بودند و با خروج آمریکا از برجام و نتیجه دادن گزاره مقاومت (شکار پهپاد جاسوسی آمریکایی توسط سپاه و توقیف متقابل نفتکش انگلیسی و ...) وقتی که دوگانهسازیهای برجامی را نقش بر آب و خود را بازنده انتخابات آینده دیدند، به امید زبانه کشیدن شمعِ رو به بادِ خود، دوگانهسازی در حوزههای اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار خود قرار دادند. آنها موضوعاتی مانند موتورسواری زنان، طرح جامع توانمندسازی زنان، لایحه منع خشونت علیه زنان و بهویژه صدور مجوز زنان به ورزشگاه را بهعنوان مطالبه اصلی جامعه جا زده و علاوه بر کارنامه سازی، به دنبال دوقطبی سازی و بهرهبرداریهای سیاسی و انتخاباتی هستند.
♦️علاوه بر آنچه در فوق آمد این نکته را هم باید در نظر داشت که برخی جریانهای رادیکال اصلاحطلب به تاکتیک نخنمای «فتح سنگر به سنگر» فکر میکنند و گمان میبرند که این اول راه است!
♦️گرچه حنای اصلاحطلبان رنگی ندارد و افکار عمومی وعدهها و شعارهای اقتصادی انتخاباتی اصلاحطلبان و درِ باغِ سبز نشان دادنِ آنها را حواله سرِ خرمن میدانند! اما سؤال اساسی آن است که آیا مطالبات «اصلی» و «درجه اول» زنان امروز ما چیزی جز مطالبات دیگر اقشار اجتماعی است؟ بهبود وضعیت «اشتغال»، «ازدواج»، «تحصیلات دانشگاهی» و «رفع تبعیضها» برای زنان ما مهمتر است یا دوچرخهسواری و موتورسواری؟ مطالبات اقتصادی و از بین رفتن سوء مدیریت و حل شدن تورمهای چندصددرصدی در بخش مسکن و خودرو و برخورد با اختلاسگران و دزدان بیتالمال، جزو مطالبات اصلی زنان ماست یا بلیت ورزشگاه آزادی؟ اشکالی ندارد؛ مدعیان اصلاحات مانند اصولگرایان و یا سایر گروههای سیاسی و تشکلهای اجتماعی، مطالبات بر حق زنان را پیگیری کنند اما لطفاً آن را به جای مطالبات اصلی جا نزنند!؛ کارنامه سازی و بهرهبرداری سیاسی و انتخاباتی نکنند؛ و البته پیش از آن پاسخگوی افکار عمومی باشند که روزی به اصلاحطلبان اعتماد کردند و به گزینه و وعدههای توخالی آنها رأی دادند.
منبع: کیهان
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🎙 #تبیین_و_تحلیل | زیارت اربعین؛ محور امتسازی
👈 گفتاری از حجتالاسلام و المسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری
🔻 «امتسازی» در تقسیم کلان آن به دو گونه است که هر کدام الزامات و امکانات خود را میطلبد. یکی امتسازی در جبههی باطل است که بر محور حیات دنیاست. متقابلاً یک تمدن دیگری هم داریم؛ تمدن الهی که بر مبنای اقدامات انبیاء است.
🔹 کما این که برج ایفل نماد تمدن مادی است و دور آن طوافی صورت میگیرد، کربلا نماد تمدن ماست و حول آن طواف صورت میگیرد و این تمایل قلوب به کربلاست که امتساز است. زیارت سیدالشهدا علیهالسّلام کثرتهایی را که شیطان برپا میکند، به هم میزند و به جای آن یک تمدن درست میکند.
🔹 عاشورا هزینهای است که نبیّ اکرم صلواتاللهعلیهوآله برای امتسازی و شفاعت و عبوردادن امتش از فتنهی جبههی کفر و نفاق دادهاند. زیارت و بُکاء و عزاداری بر اباعبدالله علیهالسّلام محور اتصال امت به عاشورا است.
🏷 #الحسین_یجمعنا
🔍 مطالعه متن کامل:
http://farsi.khamenei.ir/others-note?id=43733
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
#مجمع_الاحرار
#خیابان_فرهنگی بین المللی
🔷میعادگاه آزادگان جهان در کربلای معلی
🔹نشست ها و برنامه های مختلف با حضور آزادیخواهان و اندیشمندان مذاهب و ملل مختلف دنیا
🔹با حضور غرفه هایی از ملتهای جهان در مجمع الاحرار
🔸از ۲۳ مهر لغایت اربعین حسینی
🔸کربلای معلی، شارع العباس، عمود ۱۴۰۴، پارک منتزه الحسین
🔸مجمع تشکلهای بین الملل
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
سخنی با رئیسجمهور حقوقدان
در شماره امروز کیهان به اظهارات اخیر آقای روحانی که در آن ضرورت نظارت استصوابی شورای نگهبان را نفی کرده و غیرضروری دانستهاند، پرداختهایم و مستندات قابل توجهی در نقد سخنان ایشان آوردهایم. در این وجیزه اما، سخن دیگری با جناب ایشان در میان است و آن، طرح این پرسش است که آقای رئیسجمهور از اظهارات اخیر خود چه منظور و مقصودی را دنبال میکرده است؟! چرا که؛
۱- آقای روحانی به عنوان یک حقوقدان به خوبی میدانند که هرگاه سخن از تاسیس یک تشکیلات در میان است، پای شرایط کسانی که قرار است عضو آن تشکیلات باشند هم به میان کشیده میشود بنابراین الزاماً باید کسانی باشند تا انطباق خصوصیات داوطلبان حضور در آن تشکیلات را با شرایطی که برای آن در نظر گرفته شده است بررسی کرده و نظر مثبت یا منفی خود را اعلام کنند. این نکته از بدیهیترین و ابتداییترین مبانی و اصول علم حقوق است و بسیار بعید به نظر میرسد که رئیسجمهور محترم از آن بیخبر باشند!
۲- نظارت شورای نگهبان بر انتخابات «مجلس خبرگان رهبری، ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و مراجعه به آراء عمومی نص صریح اصل ۹۹ قانون اساسی است. بنابراین جناب روحانی میدانند که مخالفت با آن، مخالفت با قانون اساسی است. از این روی با جرأت و به یقین میتوان گفت آقای روحانی میدانستهاند که نظر ابراز شده ایشان قابل اجرا نیست.
۳- وقتی به خوبی میدانند که آنچه خواستهاند اولاً با بدیهیات منطقی و ثانیاً با متن صریح قانون اساسی در تضاد است، به وضوح و بدون کمترین تردیدی میتوان نتیجه گرفت که مقصود و منظور ایشان از آنچه ابراز کردهاند همان نیست که در اظهاراتشان آمده است! چگونه میتوان باور کرد رئیسجمهور حقوقدان خواستهای داشته باشد که یقین دارد ناممکن و ناشدنی است؟! هیئت دولت هم که جای رسیدگی به امور اجرایی کشور است و جای بیان آرزوها نیست! پس منظور ایشان چه بوده و چیست؟!
۴- با عرض پوزش باید گفت، تنها خاصیت و اثری که اظهارات ایشان میتواند داشته باشد «شبهه افکنی» ! و مشغول کردن دیگران به پاسخ شُبههای است که به میان آورده است! آیا غیر از این، میتوان خاصیت دیگری برای آن قائل بود؟! به یقین در دورترین افق ذهنها نیز برای آن هیچ خاصیت دیگری قابل تصور نیست!
۵- حالا به طرح این پرسش میرسیم که آیا جناب روحانی از این نکته بدیهی بیخبر بوده است؟! پاسخ این سؤال بدون کمترین تردیدی منفی است و با جرأت میتوان گفت محال است شخصیتی در جایگاه ریاست جمهوری و با عنوان «حقوقدان» از نتیجه آنچه مطرح کرده است بیخبر باشد!
۶- اگر بپذیریم که آقای رئیسجمهور به خوبی از ناشدنی بودن و غیرمنطقی بودن سخنان خود و مغایرت و تضاد آشکار آن با قانون خبر داشته است - که به یقین خبر داشته است- پای سؤال بعدی به میان کشیده میشود که جناب روحانی چرا و با چه انگیزه و منظوری اصرار بر شُبههافکنی داشتهاند و از این رهگذر در پی دور کردن افکار عمومی از کدام رخداد و یا مسئله و موضوعی بودهاند؟!
تنها پاسخی که برای این سؤال به ذهن میرسد آن است که شبههافکنی در بدیهیات برای دور کردن افکار عمومی ملت از وعدههای برزمین مانده دولت و مشغول ساختن مردم به مسائلی نظیر آنچه به آن اشاره شد بوده است!
✍️ حسین شریعتمداری
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
اربعین.mp3
12.39M
*سرود انصار الولایه*، بمناسبت اربعین حسینی
کاری از گروه سرود زهرائیون اهواز
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🔹مدیر روابط عمومی صداوسیما خبر داد:
فشار دولت به رسانه ملی برای پخش یک مستند تفرقهانگیز!
🔸مدیر روابط عمومی صداوسیما از فشار چندباره دولت به این سازمان خبر داد. البته اینبار دلیل در منگنه قرار گرفتن رسانه ملی از سوی دولت، نه جلوگیری از پخش یک مستند یا برنامه بلکه پخش یک فیلم مستند بوده است!
🔸محمدحسین رنجبران، مدیر روابط عمومی صداوسیما در فضای مجازی نوشت: «تیم اطلاعرسانی دولت به مدیریت دکتر عباد عزیز به بهانه حضور بانوان در ورزشگاه، تازه به فكر - به اصطلاح- پاسخ دادن به برنامه یك ماه پیش شبكه سه با موضوع دختر آبی افتاده! و در اقدامی عجیب مستندی ساخته که از نگاه حرفهای، تمرکز آن خواسته یا ناخواسته، در جهت اختلافافکنی میان قوا و تضعیف وحدت ملی، و البته تزریق ناامیدی است. مشفقانه از ایشان میپرسم حال که رسانه ملی برای حفاظت از منافع ملی و فهمِ درست از شرایط کشور، زیر بار پخش این مستند نرفته؛ بهتر نیست شیرینی بازی ایران- کامبوج را با بازی در فضای مجازی، به محملی برای شعارهای سطح پائین سیاسی، انتخاباتی و تفرقهانگیز تبدیل نکنند؟ »
کیهان
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby
🎙 #تبیین_و_تحلیل | ظرفیتسازی تمدنی در راهپیمایی اربعین
گفتاری از دکتر موسی نجفی:
🔹تمدن اسلامی، یک مرکز قُدسی دارد. در راهپیمایی اربعین، مرکز قُدسی همان امام حسین(علیهالسلام) است. مردم به سویی روان هستند که امام حسین(علیهالسلام) است. مطلب دیگری که در تمدن دیده میشود و خیلی مهم است، گسترش جغرافیایی است. راهپیمایی اربعین، راهپیمایی ملی نیست؛ برای کشور خاصی نیست و جنبهای فراملی دارد. این خود، نشاندهنده یک زیست تمدنی است.
🔸در راهپیمایی اربعین هم، ممکن است همه خیلی مقید به احکام نباشند؛ اما آنجا زندگی مؤمنانه و نظمی مؤمنانه را تجربه میکنند. پس اصولاً تمدن اسلامی -که یکی از جلوههای امروزش در جامعهی مدرن، راهپیمایی اربعین است- قدرت نسبت برقرار کردن با همه چیز را دارد. به نظرم مهمترین بحث راهپیمایی اربعین جلوهای است از نظریه پیوستگی که توانسته یک امر سنتی را از گذشته آورده و با عبور از عالم مدرن، کاملاً در یک ظهور اجتماعی به این گستردگی و با این ابعاد اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نشان دهد.
🔍 مطالعه متن کامل👇
http://farsi.khamenei.ir/others-dialog?id=43702
✨ 🌺 ✨ بشری
🌺 @zanan_enghelaby