eitaa logo
زنان تمدن ساز تاریخ
55 دنبال‌کننده
274 عکس
4 ویدیو
18 فایل
بستری برای آشنایی با نقش و تاثیر بانوان در جریان تمدن توحیدی انبیا و اولیای الهی با ما همراه باشید و ما را به بانوان دغدغه مند معرفی کنید. اینجا از تو می گوییم بانو.... ارتباط با ادمین: @drhsadat با نشر مطالب همراه با لینک کانال، ما را همراهی کنید.🌸
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام الله علیها وَ إِذْ قالَتِ الْمَلائِکَةُ یا مَرْیَمُ إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاکِ وَ طَهَّرَکِ وَ اصْطَفاکِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمینَ و [یاد کن‏] هنگامى را که فرشتگان گفتند: «اى مریم، خداوند تو را برگزیده و پاک ساخته و تو را بر زنان جهان برترى داده است.» اولین نکته شایان ذکر درباره آیه مزبور آن است که اصطفای اول چون بدون حرف جر استعمال شده ,اصطفای نفسی است واصطفای دوم که با (علی )استعمال شده ،استعمال قیاسی است .بنابرین ( إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاکِ )یعنی تو صفوه وبرگزیده و مختار وبر چیده شده ی خدایی ،(و اصْطَفاکِ عَلى‏ نِساءِ الْعالَمینَ)یعنی نه تنها تو صفوه وبرجسته ای ،بلکه بر همه ی زنان علم برتری ،وچون کلمه( عَلى‏ نِساءِ الْعالَمینَ)مطلق است ,نمی توان گفت که مریم (ع) نسبت به زنان عصر خود مصطفی وبرجسته بود.اطلاق آیه آن است که نسبت به همه ی زنان جهان برجستگی دارد،لیکن درزمینه خاص ،یعنی از این جهت در بین زنان عالم مورداصطفای خاص است که بتواند بدون داشتن همسر مادر شود دومین نکته این که کسانی که کلام ملائک رابشنوند وتردیدنکنندکه این کلام ملائکه است]محدثند،چنانکه از آیه مزبور به خوبی برمی آیدکه مریم (ع)محدثه است. نکته دیگرآنکه باتوجه به آیه یا مَرْیَمُ اقْنُتی‏ لِرَبِّکِ وَ اسْجُدی وَ ارْکَعی‏ مَعَ الرَّاکِعینَ اى مریم، فرمانبرِ پروردگار خود باش و سجده کن و با رکوع‏کنندگان رکوع نما.» که پس از آیه مزبورآمده است شاید بتوان گفت :آن برجستگی های سه گانه ،یعنی برگزیدگی ،مطهره بودن وبرتری زنان عالم ,محصول این بندگی های سه گانه باشد ،بنابر این خدای سبحان به حضرت مریم می فرماید :اگر میخواهی این فضایل مستدام بماندعلل واسباب آن رااستمرار ببخش ؛از پروردگارت اطاعت کن وسجده کن وبانمازگزاران نماز بخوان. متن کامل در: http://tadabbor.org/print.aspx?Page=Article&AID=29840
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زنان تمدن ساز تاریخ
9⃣1⃣ منابع - کتاب تفسیر المیزان، علامه طباطبایی - کتاب ریاحین الشریعه، ذبیح الله محلاتی - کتاب زن د
ساختار نشانه‌ای شخصیت حضرت مریم(س) در قرآن کریم نوع مقاله : مقاله پژوهشی نویسندگان علی باقر طاهری نیا زهره حیدری https://lem.journals.ikiu.ac.ir/article_429.html سلام الله علیها
ارزیابی و تحلیل الوهیت حضرت مریم (س) در سنت مسیحی و تفاسیر اسلامی نوع مقاله: مقاله پژوهشی نویسندگان فتح الله نجّار زادگان فاطمه قربانی http://csh.journals.miu.ac.ir/article_4147.html سلام الله علیها
بررسی تطبیقی جایگاه حضرت مریم (س) در قرآن و اناجیل نویسنده: زهرا مرادی http://www.mohammadivu.org/index.php/articles/691-jaygahemaryam سلام الله علیها
زنان اسوه در قرآن(۱) منبع : مجله هنر دینی، شماره 14,13 , رحیمی، حسین https://hawzah.net/fa/Article/View/79914/%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B3%D9%88%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-(1) سلام الله علیها
"الگودهی زن از منظر قرآن کریم قسمت اول" نویسندگان: سکینه آفرند منبع: نامه جامعه 1384 شماره 18 http://ensani.ir/fa/article/70644/-%D8%A7%D9%84%DA%AF%D9%88%D8%AF%D9%87%DB%8C-%D8%B2%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D9%86%D8%B8%D8%B1-%D9%82%D8%B1%D8%A2%D9%86-%DA%A9%D8%B1%DB%8C%D9%85-%D9%82%D8%B3%D9%85%D8%AA-%D8%A7%D9%88%D9%84- سلام الله علیها
زن، استعدادهای معنوی و الگوهای عینی در قرآن کریم سيده ارم زهرا زيدي http://intjz.net/maqalat/ak-zanan-e-osveh.htm سلام الله علیها
20130115083207-9709-24.pdf
486.4K
الوهیت مریم باوری مسیحی یا تهمتی تاریخی؟ محمدجواد نیک دل سلام الله علیها