eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: چگونگی انتساب شرور به خداوند و آن که در دعا وارد شده: « أنت خالق الخیر و الشرّ » [۴] یا آن که در دعاء دیگر است: « الخیر فی یدیک [۵] و الشرّ لیس إلیک » [۶] . به ظاهر چنان در نظر می‌آید که با هم منافات دارد، ولی در حاقّ واقع این طور نیست، چه شرّ بالذات از خدائی که خیر محض است صادر نشده، یعنی همان چیزی که از او نسبت به عباد شرّ به نظر می‌آید، اگر کسی به حقیقت او پی برد هر آینه یابد او را که عین خیر است. از اینجا است که فرماید: « وَ یَدْعُ الاْءِنْسانُ بِالشَّرِّ دُعَآءَهُ بِالْخَیْرِ، وَ کَانَ الإِْنْسَنُ عَجُولاً ». [۷] یعنی: دعا و تضرّع و ابتهال می‌نماید انسان به واسطه ورود مکروهی به او از قبیل امراض و آلام و موت اولاد و نقص اموال و فاقه عیال، که آنها فی الحقیقه دعوت است انسان را به جانب خیری که همان تضرّع و ابتهال او باشد، چه در نعمت و صحّت و غنا نهایت اعراض و غفلت را از ما داشت، لهذا ما او را کُرهاً به جانب خود دعوت نمودیم، به سبب وصول مکروهات، که این در واقع خیر او است نه غنا و عافیت که اسباب اعراض و بُعد او است به مقتضای: « عَسَی أَن تَکْرَهُوا شَیْئًا وَ هُوَ خَیْرٌ لَّکُمْ وَ عَسَی أَن تُحِبُّوا شَیْئًا وَ هُوَ شَرٌّ لَّکُمْ [۱] ». و آن که در آخر آیه شریفه می‌فرماید: « وَ کَانَ الاْءِنْسانُ عَجُولاً »، یعنی انسان از عجله و ضیق حوصله[ای] که دارد صبر بر تدابیر ما در وجود خودش نمی نماید بر تحمّل بلایا و الم که موجب اقبال و قرب او است به ما، با این که به زودی استغاثه می‌نماید از ما رفع آن بلا را، لذا قیل: ور [۲] نمی تانی رضا ده ای عیار که خدا رنجت دهد بی اختیار که بلای دوست تطهیر شما است علم او بالای تدبیر شما است [۳] و مؤیّد مطلب مستفاد از آیه شریفه این آیه مبارکه دیگر است، قال تعالی: « وَ لَوْ یُعَجِّلُ اللَّهُ لِلنَّاسِ الشَّرَّ اسْتِعْجَالَهُم بِالْخَیْرِ لَقُضِیَ إِلَیْهِمْ أَجَلُهُمْ فَنَذَرُ الَّذِینَ لاَ یَرْجُونَ لِقَآءَنَا فِی طُغْیَانِهِمْ یَعْمَهُونَ [۴] »، چه به اعتباری مفاد آیه مبارکه این است که اگر چنانچه عجله بدهد خدا از برای انسان شرّ را که آن نقیض خیر و تمام چیزهائی است که کراهت دارد انسان از او، از قبیل موت و فقر و فاقه و امراض و آلام که در نظر کسانی که مأنوس و مایل به حیات دنیا و مکره از موت و لقای حق اند شرّ می‌آید، و حال آن که در حاقّ واقع خیر آنها است. چنان که خود فرماید که: عجله دادن این طور شرور که جالب آنها است به موت و لقای خدا عجله آنها است به خیر، لقضی الیهم أجلهم. ما حصل او این است که اگر عجله بدهد از برای ناس شرّ را که در نظر آنها موت و مایؤدّی الیه است از امراض و اسقام و آلام، که فی الحقیقه عجله دادن آنها است به جانب خیر، هر آینه می‌گذارند و ادا می‌نمایند به سوی آنها اجل آنها را، « فَنَذَرُ الَّذِینَ لاَ یَرْجُونَ لِقَآءَنَا فِی طُغْیَانِهِمْ یَعْمَهُونَ ». ---------- [۴]: ۶ - مصادر آن قبلاً بیان شد. [۵]: ۷ - مصدر: بیدیک. [۶]: ۸ - الکافی، ج ۳، ص ۳۱۰ ؛ تهذیب الأحکام، ج ۲، ص ۶۷. [۷]: ۱ - سوره مبارکه اسراء، آیه ۱۱. [۱]: ۲ - سوره مبارکه بقره، آیه ۲۱۶. [۲]: ۳ - اصل: گر. [۳]: ۴ - مثنوی معنوی، مولوی، ج ۴، ص ۸۲۰. [۴]: ۵ - سوره مبارکه یونس، آیه ۱۱. منطوق او با مفهوم مقدّم این است که: و لکن آنها که مکره لقاء اللّه اند و استحبّوا الحیاة الدنیا و اطمأنّوا بها لایعجل الیهم الشرّ، أی الموت الذی استعجالهم الی الخیر، بل « فَنَذَرُ الَّذِینَ لاَیَرْجُونَ لِقَاءَنَا »، یعنی: واگذار و طرح می‌نمائیم آنها را که به واسطه رکون به دنیا و شهوات او و عدم یقین به آخرت و نعماء او « لایرجون » ای لایتوقّعون لقاءنا. کأ نّه می‌فرماید: چون که آنها متوقع و راغب نیستند لقای ما را از باب آن که « من کره لقاء اللّه کره اللّه لقاءه » [۱] ما هم عجله نمی دهیم بر آنها شرّ را که موجب انابه آنها است، « و لایقضی الیهم أجلهم، بل نطرحهم بالصحة معرضاً عن المولی، مقبلاً علی الدنیا فی طغیانهم ». یعنی: در تجاوزات و إنهماک شان [۲] در جهالات « یعمهون »، أی یتحیّرون و یتردّدون، أی یجی ء و یذهب فی تحصیل حطام الدنیا، و یحسبون أ نّهم یحسنون صنعاً، به خلاف نظر اولیاء اللّه که موت چون مؤدّی به لقاءاللّه است در کام آنها احلی من العسل است، کما قال مولانا امیرالمؤمنین علیه السلام: « و اللّه لابن [۳] أبی طالب آنس بالموت من الطفل بثدی أمه » [۴] . لذا ورد فی الحدیث: « لو أنّ الموت یشتری لاشتراه [من أهل الدنیا [الکریم الأبلج واللئیم الملهوج » [۵] یعنی: اگر امکان خریدن او بود هم کریم و جواد او را خریدار بود و هم لئیم ممسک ؛ زیرا که « تحفة المؤمن الموت » [۱] . و أیضاً فی الحدیث: « من أحبّ لقاء اللّه أحب اللّه لقاءه، و من کره لقاء اللّه کره اللّه لقاءه » [۲] . ---------- [۱]: ۱ - مصباح الشریعة، ص ۱۷۱ ؛ فلاح المسائل، ص ۷۴ ؛
بحارالأنوار، ج ۷۸، ص ۲۶۷. [۲]: ۲ - انهماک: پافشاری، لجاجت ورزیدن. [۳]: ۳ - اصل: انّ ابن. [۴]: ۴ - نهج البلاغه، ص ۵۲ ؛ شرح نهج البلاغه، ج ۱، ص ۲۱۳ ؛ بحارالأنوار، ج ۲۸، ص ۲۳۳. [۵]: ۵ - الکافی، ج ۸، ص ۲۲. [۱]: ۶ - الدعوات، ص ۲۳۵ ؛ غررالحکم، ص ۱۶۵ ؛ مجموعة ورام، ج ۱، ص ۲۶۸. [۲]: ۱ - مصباح الشریعة، ص ۱۷۱ ؛ فلاح السائل، ص ۷۴ ؛ بحارالأنوار، ج ۶، ص ۱۳۳. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: جاریة بن قدامه جاریة بن قدامه نزد معاویه رفت، معاویه به وی گفت: اقوام تو به تو اهانت کرده اند که تو را جاریه نام نهاده اند. وی نیز به معاویه گفت: چقدر کسان تو به تو اهانت کرده اند که تو را معاویه نام نهاده اند چه اینکه معاویه به معنای سگ ماده است. معاویه گفت: ساکت باش بی مادر! جاریه گفت: مادری دارم که مرا زاییده است. به خدا قلبهایی که به تو خشم دارند در درون ماست و شمشیرهایی که با تو نبرد کنند در دست ماست، تو به زور بر ما امارت نکردی و به خواری ما را هلاک ننمودی، بین ما و شما عهدی است وفا کردی وفا می‌کنیم، شکستی، با مردان نیرومند به جنگ تو می‌آییم. معاویه گفت: خدا مانند تو را بین مردم زیاد نکند. جاریه گفت: دعای نیک کن، دعای بد به صاحبش بر می‌گردد. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: جهيزية زيبا فَكَانَ مِمَّا اشْتَرَوْهُ: از آنچه خريدند: قَمِيصٌ بِسَبْعَةِ دَرَاهِمَ! پيراهني به هفت درهم! خِمَارٌ بِأَرْبَعَةِ دَرَاهِمَ! روسري بلندي به چهار درهم! قَطِيفَةٌ سَوْدَاءُ خَيْبَرِيَّةٌ! رواندازي مشكي از خيبر! سَرِيرٌ مُزَمَّلٌ بِشَرِيطٍ! تختي كه وسط آن با ليف خرما بافته شده بود! فِرَاشَيْنِ مِنْ خَيْشِ مِصْرَ: دو تشك از كتان مصر! حَشْوُ أَحَدِهِمَا لِيفٌ يكي از آن دو با ليف خرما! وَ حَشْوُ الْآخَرِ مِنْ جِزِّ الْغَنَمِ و ديگري با پشم گوسفند پر شده بود! أَرْبَعَ مَرَافِقَ مِنْ أَدَمِ الطَّائِفِ! چهار متكا از پوست طائف! حَشْوُهَا إِذْخِرٌ! كه با علفي به نام اِذخِر پر شده بود ! سِتْرٌ مِنْ صُوفٍ! پرده اي پشمي! حَصِيرٌ هَجَرِيٌّ! حصيري كه محصول هَجَر بود! (نام شهري در يمن) رَحًي لِلْيَدِ! آسيايي دستي مِخْضَبٌ مِنْ نُحَاسٍ باديه اي مسي! سِقَاءٌ مِنْ أَدَمٍ ظرفِ آب خوري كه از پوست بود! قَعْبٌ لِلَّبَنِ كاسه اي چوبي براي شير! شَنٌّ لِلْمَاءِ مشكي براي آب مِطْهَرَةٌ مُزَفَّتَةٌ آفتابه اي قيراندود جَرَّةٌ خَضْرَاءُ سبويي سبز كِيزَانُ خَزَفٍ چند كوزه سفالي مبارك باد حَتَّي إِذَا اسْتَكْمَلَ الشِّرَاءَ! همين كه خريد كامل شد! حَمَلَ أَبُو بَكْرٍ بَعْضَ الْمَتَاعِ ابوبكر بخشي را وَ حَمَلَ أَصْحَابُ رَسُولِ اللَّهِ (ص) الَّذِينَ كَانُوا مَعَهُ الْبَاقِيَ! و ياران ديگر برخي را برداشته، به سوي پيامبر روان شدند! فَلَمَّا عَرَضَ الْمَتَاعَ عَلَي رَسُولِ اللَّهِ (ص) چون به محضر پيامبر (ص) عرضه شد جَعَلَ يُقَلِّبُهُ بِيَدِهِ وَ يَقُولُ: با دست مباركش زير و رو مي‌كرد و مي‌فرمود: بَارَكَ اللَّهُ لِأَهْلِ الْبَيْت! خداوند براي خاندان مبارك كند! خانواده سبز ✍مهدی واعظ موسوی https://eitaa.com/zandahlm1357
1400-12-11(tarashion).mp3
12.8M
🔊 فایل صوتی برنامه سمت خدا 👤 📚 موضوع: ( تلاش در جهت بهبود روابط خانواده ) 🔹 قسمت چهل و نهم
30.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸سیاست_زندگی کلاس جلسه نوزدهم 🌹ارسال فایل بخاطر مهربانی به دیگران مجاز است ┈••✾•🌿🌸🌿•✾••┈
4_5846183091017616655.mp3
11.56M
۶۷ ✍ تشنگی قبل از رسیدن به آب است، که باعث می‌شود، ما قدر آب را بدانیم ! اینکه سالها در دریای دین غوطه‌وریم ؛ ـ اما نه از نجاسات روحی تطهیر شده‌ایم، ـ و نه هنوز لذت و مستیِ غرق شدن در آغوش الله را تجربه کرده‌ایم، یعنی تشنگی نکشیده‌ایم .... و نمی‌دانیم دریایی که در آن غوطه‌وریم؛ تنها علّت حیاتِ انسانی ماست.
✡ مسیحیت زیر سلطه‌ی یهود (9) 1⃣ (Marlon Brando) از دوران جوانی در خدمت بود و در فیلم‌های متعددی ایفای نقش نمود. 2⃣ او در اوایل ماه آوریل سال 1996 که در آن تاریخ 72 سال از عمر وی می‌گذشت، در برنامه‌ی (Larry King Show) شبکه‌ی سی ان ان (CNN) حضور یافت و در مصاحبه‌اش به حقیقتی اشاره نمود و آن این‌که: هالیوود از آنِ یهودیان است و توسط یهودیان اداره می‌شود. 3⃣ بعد از این مصاحبه و بیان این حقیقت، بلایی بر سر مارلون براندو آوردند که وی از اظهار این حقیقت، معذرت خواست. 4⃣ سرکرده‌ی حاخام‌های لس‌آنجلس، (Marvin Hier) در مصاحبه‌ای گفت: دیگر بس است، چون او به دفتر کار من آمد و عذرخواهی نمود و عملاً گریه کرد! و راضی شده است تا جمعه‌ی آینده از (museum of tolerance) (واقع در خیابان پیکو در شهر لس‌آنجلس) نیز دیدن کند! 5⃣ مگر جز این بود که مارلون براندو حقیقتی را اظهار داشت؟ چرا یهودیان صهیونیست و افرادی نظیر ، سرکرده‌ی گروه تروریستی جی دی ال در لس‌آنجلس، باید به وی حمله و فحاشی کنند؟! 6⃣ مارلون براندو به‌علت فحاشی‌ها، مجبور شد تا از موزه‌ی به‌اصطلاح بردباری دیدن کند، موزه‌ای که در آن تصاویری که اصلاً هیچ ارتباطی با یهودیان ندارد، برای اغفال مردم، در آنجا جمع‌آوری کرده و به نمایش گذارده‌اند و مطالب کذبی را در ارتباط با عنوان می‌کنند. 7⃣ البته قضیه‌ی مارلون براندو، یک مورد از موارد بسیار است! تعداد افرادی که در اروپا و آمریکا توسط یهودیان صهیونیست قربانی شده‌اند، یکی و دو تا نیستند. اگر فردی حقیقتی را علیه یهودیان صهیونیست عنوان کند، سریعاً قلع و قمع می‌شود که در این مورد می‌توان کتاب‌ها نوشت! 📚 منبع: سیدهاشم میرلوحی، یوسرائیل و صهیوناکراسی، قم: دفتر نشر معارف. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 goo.gl/Q92pYL
.......: غِناء و موسیقی از دیدگاه قرآن کریم ۱ عَنْ اَبی بَصیر قالَ: سَألْتُ اَبا عَبْدِاللّه ِ علیه السلام عَنْ قَوْلِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ: «فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الاَْوْثانِ وَ اجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ» قال: اَلْغِناءَ. ابوبصیر می‌گوید: از امام جعفرصادق علیه السلام درباره سخن خدای تعالی که می فرماید: «از پلیدی ها، از بت‌ها اجتناب کنید و از سخن باطل و بی اساس بپرهیزید». [۱] سؤال کردم، امام علیه السلام فرمود: منظور غِناء (آواز طرب انگیز) است. [۲] ۲ عَنْ اَبی عَبْدِاللّه ِ علیه السلام قالَ فی قَوْلِ اللّهِ عَزَّوَجَلَّ «فَاجْتَنِبُوا الرِّجْسَ مِنَ الاَْوْثانِ وَ اجْتَنِبُوا قَوْلَ الزُّورِ» قالَ: الرِّجْسُ مِنَ الاَْوْثانِ الشِّطْرَنْجُ وَ قَوْلُ الزُّورِ الْغِناءُ. امام جعفر صادق علیه السلام درباره این آیه شریف فرمود: منظور از پلیدی شطرنج و مراد از سخن باطل غِناء «آواز طرب انگیز» است. [۳] ۳ عَنْ اَبی عَبْدِاللّه ِ علیه السلام قالَ فی قَوْلِه عَزَّوَجَلَّ: «وَ الَّذینَ لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ» قالَ: اَلْغِناء. امام جعفر صادق علیه السلام در مورد سخن خدای تعالی که می‌فرماید: «بندگان خاص خداوند کسانی هستند که هرگز شهادت به باطل نمی دهند». [۱] فرمود: منظور «غِناء» است. [۲] ۴ «و لا یَشْهَدُونَ الزُّورَ» اَیْ مَجالِسَ اَلفُسّاقِ وَ لا یَحْضُرُونَ الْباطِلَ … در تفسیر جوامع الجامع آمده است منظور از این آیه این است که بندگان خاص خداوند در مجالس بی فایده و بدکاران شرکت نمی کنند. [۳] ۵ عَنْ اَبی جَعْفَرٍ علیه السلام قالَ: سَمِعْتُهُ یَقُولُ: الْغِناءُ مِمّا وَعَدَ اللّه ُ عَزَّوَجَلَّ عَلَیْهِ النّارَ وَ تَلا هذِهِ الایَةَ: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْتَری لَهْوَ الْحَدیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبیلِ اللّهِ بِغَیْرِ عِلْمٍ وَ یَتَّخِذَها هُزُوًا اوُلئِکَ لَهُمْ عَذابٌ مُهینٌ». امام محمد باقر علیه السلام فرمود: غِناء از جمله چیزهایی است که خداوند برای ارتکاب آن وعده عذاب جهنّم داده است. سپس آن حضرت این آیه شریف را تلاوت فرمود: بعضی از مردم هستند که سخنان بیهوده خریداری می‌کنند تا مردم را از روی جهل و نادانی از راه خداوند گمراه کنند. و به دنبال آن، آیات الهی را مسخره می کنند. خداوند بدین عمل آنها را به عذاب خوار کننده ای مبتلا می‌سازد [۱] ۶ اَبا عَبْدِاللّه ِ علیه السلام یَقُولُ: اَلْغِناءُ مَجْلِسٌ لا یَنْظُرُ اللّهُ اِلی اَهْلِه وَ هُوَ مِمّا قالَ اللّهُ عَزَّوَجَلَّ: «وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَشْتَری لَهْوَ الْحَدیثِ لِیُضِلَّ عَنْ سَبیلِ اللّهِ». ---------- [۱]: ۳۰ / حج. [۲]: کافی، ج ۲، ص ۴۳۱. [۳]: تفسیر نورالثقلین، ج ۳، ص ۴۹۶ [۱]: ۷۲ / فرقان. [۲]: کافی: ج ۶، ص ۴۳۱. [۳]: نور الثقلین: ج ۴، ص ۴۱. [۱]: کافی: ج ۶، ص ۴۳۱. امام صادق علیه السلام فرمود: مجلس خوانندگی لهو و باطل، مجلسی است که خداوند به اهل آن نمی نگرد (آنها را مورد لطفش قرار نمی دهد) و این مصداق همان چیزی است که خداوند عزّوجلّ فرموده: «بعضی از مردم هستند که سخنان بیهوده خریداری می‌کنند تا مردم را از روی جهل و نادانی از راه خدا گمراه سازند». [۲] مردی می‌گوید: نزد امام صادق علیه السلام بودم، کسی به ایشان گفت: پدر و مادرم فدای شما باد، همسایگان من کنیزانی دارند که آواز می‌خوانند و با عُود (یکی از آلات موسیقی) می‌نوازند. من هنگامی که برای قضای حاجت می‌روم، چه بسا نشستن خودم را طول می‌دهم تا صدای آنها را بیشتر بشنوم!! امام علیه السلام فرمود: این کار را انجام مده! در روز قیامت در برابر خداوند هیچ عذر و بهانه ای نداری. مگر سخن حق تعالی را در قرآن کریم نشنیده ای که می‌فرماید: «گوش و چشم و دل همگی مسئولند و در برابر کارهایی که انجام داده اند از آنها سؤال می‌شود». [۱] مرد گفت: به خدا سوگند گویا تا به حال این آیه قرآن را از غیرعرب و عرب نشنیده بودم. دیگر به خداوند این کارها را انجام نمی دهم و از او آمرزش می‌طلبم. بعد امام علیه السلام فرمود: برخیز و غسل کن وآنچه می‌توانی نماز بخوان، چون تاکنون به گناه بزرگی مشغول بودی و چقدر حال بدی داشتی اگر براین حال می‌مردی! [۱] ۷ «وَ الَّذینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُونَ» یَعْنِی عَنِ الْغِناء وَ الْمَلاهی. مؤمنان کسانی هستند که از هرگونه لغو و سخن بیهوده دوری می‌کنند. (یکی از مصادیق لغو، غِناء و آلات لهو می‌باشد) ---------- [۲]: کافی: ج ۶، ص ۴۳۳. [۱]: ۳۸ / اِسراء. [۱]: کافی: ج ۶، ص ۴۳۲. و مانند آن مستدرک الوسایل، ج ۱۳، ص ۲۲۱. ........: 📚موسیقی از دیدگاه قرآن و حدیث https://eitaa.com/zandahlm1357