eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: متن عربی حذف شده در عصمت پيامبران احمد بن زياد از علي بن ابراهيم بن هاشم، از قاسم بن محمد برمكي، از اباصلت هروي روايت كرده است كه گفت: چون مأمون علماي فرق مختلف اسلامي و دانشمندان يهود و نصارا و مجوس و صابئين و ديگر فرقه‌ها و آيينها را براي مناظره با علي بن موسي الرضا (ع) گرد آورد و هر يك از آنها كه برخاست و سخني گفت، محكوم شد و زبان در كام كشيد، علي بن محمد بن جهم برخاست و عرض كرد: يابن رسول اللّه! آيا شما به عصمت پيامبران قائليد؟ حضرت فرمود: آري، ابن جهم عرض كرد: پس با اين سخنان خداي عزّوجلّ چه مي‌كند كه مي‌فرمايد (و آدم از امر خدايش تخطي كرد پس بي بهره شد) ۱ و نيز مي‌فرمايد (و همدم ماهي هنگامي كه خشمگين رفت پس گمان كرد هرگز بر او تنگ نخواهيم گرفت) ۲ و درباره يوسف مي‌فرمايد (و همسر عزيز قصد زشتي بر او كرد و او قصد كرد) ۳... و نيز درباره پيامبر خود محمد (ص) مي‌فرمايد (و در نفس خود آنچه را خداوند آشكار كرد مخفي كردي و بيم داشتي از مردم در حالي كه خداوند سزاوارتر است به ترسيده شدن) ۴. مولايمان حضرت رضا (ع) فرمود: واي بر تو، اي علي! از خدا بترس و به پيامبران الهي زشتكاري نسبت مده، و كتاب خداوند عزّوجلّ را طبق رأي خود تأويل و تفسير نكن، چه خداوند عزّوجلّ مي‌فرمايد (و تأويل آن را نمي داند مگر خداوند و ثابتان در علم) ۵. اما سخن خداي عزّوجلّ درباره آدم (ع) كه مي‌فرمايد (و آدم از امر خدايش تخطي كرد پس بي بهره شد) خداوند عزّوجلّ آدم را به عنوان حجّتي در روي زمين و جانشيني در بلادش آفريد، و او را براي بهشت نيافريده بود، نافرماني آدم هم در بهشت به وقوع پيوست نه در روي زمين، تا آنچه را خداوند مقدّر فرمود بود تحقق يابد، پس از آن كه به زمين هبوط كرد و حجّت و جانشين گرديد معصوم شد، دليل هم اين سخن خداوند عزّوجلّ است (همانا خداوند آدم، نوح، آل ابراهيم و آل عمران را بر جهانيان برگزيد) ۶. اما آيه شريفه (و همدم ماهي هنگامي كه خشمگين رفت پس گمان كرد هرگز بر او تنگ نخواهيم گرفت) به اين معناست كه او گمان كرد خداوند عزّوجلّ روزي اش را بر او تنگ نمي كند، آيا نشنيده اي اين سخن خداي عزّوجلّ را كه مي‌فرمايد (و امّا هنگامي كه خداوند او را امتحان كند روزيش را بر او تنگ مي‌كند) ۷، اگر گمان كرده بود كه خداوند بر او توانا (و مسلّط) نيست بي گمان كافر شده بود. و امّا گفتار خداي عزّوجلّ درباره يوسف كه (و همسر عزيز قصد زشتي بر او كرد و او قصد كرد) ۸ مقصود اين است كه زليخا قصد گناه كرد و يوسف از شدت ناراحتي تصميم گرفت كه چنانچه زليخا مجبورش كند او را بكشد اما خداوند او را از ارتكاب قتل زليخا و نيز عمل منافي عفّت بازداشت، آيه شريفه (چنين كرديم تا زشتي و فحشاء را از اودفع كنيم) اشاره به همين معنا دارد، مقصود از (زشتي) قتل است و مراد از (فحشا) زنا.... و اما راجع به پيامبر خدا محمد (ص) و اين سخن خداي عزّوجلّ درباره آن حضرت كه (و در نفس خود آنچه را خداوند آشكار كرد مخفي كردي و بيم داشتي از مردم در حالي كه خداوند سزاوارتر است به ترسيده شدن) موضوع از اين قرار است كه خداوند عزّوجلّ اسامي همسران پيامبر خود در دنيا و نام همسران آن حضرت در آخرت را به او معرفي كرد و فرمود كه همه آنها امّ المؤمنين هستند ، يكي از كساني را كه برايش نام برد زينب دختر جحش بود كه در آن زمان همسر زيد بن حارثه بود، رسول خدا (ص) نام او را در دلش پنهان نگه داشت و به زيد چيزي اظهار نكرد تا مبادا يكي از منافقان (بشنود و) بگويد: پيامبر زني را كه در خانه مرد ديگري است از همسران خود و از امّهات المؤمنين خوانده است، و از اين سخن (احتمالي) منافقان ترسيد: اما خداوند به او فرمود (كه خداوند سزاوارتر است به ترسيده شدن) يعني در دلت از اين گفته منافقان بيم داري. خداوند عزّوجلّ خود عهده دار تزويج هيچ يك از مخلوقاتش نشده است مگر تزويج حوا به آدم، و زينب به رسول خدا (ص) و فاطمه به علي (ع). راوي گويد: در اين هنگام، علي بن جهم گريست و عرض كرد: يابن رسول اللّه! من به درگاه خداي عزّوجلّ توبه مي‌كنم از اين كه من بعد درباره پيامبران الهي چيزي جز آنچه شما بيان كرديد، به زبان آورم۹. منبع حديث ۱- طه / ۱۲۱. ۲- انبياء / ۸۷. ۳ - يوسف / ۲۴. ۴- احزاب / ۳۷. ۵- آل عمران / ۷. ۶- آل عمران / ۳۳. ۷- فجر / ۱۶. ۸- يوسف / ۲۴. ۹- امالى صدوق ۸۲ -۸۴. امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357
پویش بزرگ قرائت دعای علوی مصری در شب های جمعه و نیمه شعبان برای تعجیل در ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف (1).pdf
966.3K
پویش بزرگ قرائت دعای علوی مصری در شب های جمعه و نیمه شعبان برای تعجیل در ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف متن دعای علوی مصری همراه با فضیلت و منابع روایی این دعای عظیم الشان هست به نیت تعجیل در ظهور امام زمان عج الله
بسم الله الرحمن الرحیم پویش بزرگ قرائت دعای علوی مصری در شب های جمعه و نیمه شعبان برای تعجیل در ظهور امام زمان عج الله تعالی فرجه که این دعا که بر طبق مضامین سنخیتی آخرالزمانی هم دارد و بدانید همه چیز با آمدن ایشان گشایش میشود و رفع مشکلات گرفتاریها ظلم ها و بیماریها و زلزله ها و محو تمامی گناهان عمومی و رشد عقل و تعالی انسان به سوی ذات اقدس اله با ظهور ایشان میباشد و بزرگوران شما میتوانید اطلاعات لازم در مورد این دعای علوی مصری با جستجوی در اینترنت بدست بیاورید فقط با ذکر منابع روایی بسنده میکنیم ؛ بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار علیهم السلام ج ۹۲، ص ۲۶۶ و البلد الأمین ج ۱، ص ۳۹۳ و مهج الدعوات و منهج العبادات ج ۱، ص ۲۸۰ در ضمن این دعای علوی مصری هم در جستجوی کانال ها در پیام رسان ایتا بعض دوستان زحمت کشیده هم پی دی اف و کلیپ و هم اطلاعات تکمیلی را قرار داده اند و هم میتوانید در بازار برنامه اندروید به صورت رایگان دانلود کنید به آدرس ‏«دعای علوی مصری(صوت زیبا)» را در بازار اندروید ببین: http://cafebazaar.ir/app/?id=doaye.alavi.mesri&ref=share انتشار حداکثری اللهم عجل لولیک الفرج
🔰 سلسله 7 شماره 7⃣ 🔷 برای ظهورش قدمی برداریم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻 📚 ✍ نعمت الله سلیمانی 0⃣1⃣ فصل دهم (۱٠) 📚 از رمانهای بلند دفاع مقدسی که در سال ۸٠ برنده جایزه بهترین کتاب شد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚘﷽⚘ گمنامِ جهانیـم،هـَمیــن بــَسْ لـقَــبِ مــا ماطایفهِ راهیچ خطابی بِـهْ ازاین نیســـتْ شهید گمنام تو چه کرده اے؟ کِه خدا همه ات را بَراے خودَش خواست وَ نصیبِ مٰا چیزےنگذاشت حَتےٰ نامے ، نشانے . . .  
.......: .......:  [شرح صحیفه سجادیه - تبعیت از بیعت و اجتناب از بدعت - صفحه ۱۹۱]  تبعیت از معروف و دوری از منکر قوله علیه السلام: وَ الاْءَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ، وَ النَّهْیِ عَنِ الْمُنْکَرِ. المعروف: کل فعل مشتمل علی رجحان من الواجب و المندوب، و بمعنی الإحسان الی الناس. و المنکر: الأمر القبیح المکروه و من صفات المؤمن من الآمرون بالمعروف و الناهون عن المنکر، کما قیل: صنایع المعروف یدفع میتة السوء و یقی مصارع الهوان. و المعروف: من المعرفة، و هو معرفة اللّه و أسمائه و صفاته و أفعاله و ملائکته و کتبه و رسله و الیوم الآخر. .......: 📚✍ بر صحیفه سجادیه میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: روزی پادشاهی به وزیرش گفت: بهترین روزی خدا به بنده اش چیست؟ گفت: عقلی که با آن زندگی کند، پرسید اگر نبود؟ گفت: مالی که او را حفظ کند، پرسید اگر نبود؟ گفت: رعد و برقی که او را بسوزاند و بندگان و شهرهارا از دستش آسوده نماید. وزیر خلیفه گویند: هرگاه وزیر منصور، ابوایوب مرزبانی به حضور منصور می‌رسید چهره اش زرد می‌شد و بر خود می‌لرزید، و چون از حضورش بیرون می‌آمد رنگش باز می‌گشت. به او گفته شد تو با اینکه خیلی نزد امیر می‌روی چنین هستی؟ گفت: مَثَل من و مثل شما، مثل باز و خروس است که روزی باز به خروس گفت: حیوانی بی وفاتر از تو به صاحبش ندیده ام. خروس گفت: چگونه بی وفاترم؟ باز گفت: تو تخم بودی که به دست صاحبت پرورش یافتی، ولی هر کدام به تو نزدیک شوند سروصدا می‌کنی و فرار می‌نمایی. ولی من با اینکه از کوهها شکار شده‌ام به خوراک کمی قناعت می‌کنم و شب به بی خوابی می‌گذرانم، برای صاحبم به شکار می‌روم، خروس گفت: دلیل تو ناکافی است، چرا که تو هرگز دو باز را در تاوه آتش ندیدی ولی من همیشه تاوه‌های پر خروس را بر آتش سوزان دیده ام. .......: شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 مجموعه کلیپهای 1 ( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓) ✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها 🎬 جلسه 1️⃣ ، بحران جنگ خلیج فارس 👈 در ابتدای رهبری امام خامنه ای، آمریکا در سال 68 به عراق حمله می کند، برخی از سران جناح چپ به رهبری پیشنهاد همکاری با عراق و صدام را علیه آمریکا می دهند، رهبری در جواب فرمودند.... 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ 👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
.......: بررسى علل وارد كردن على (عليه السّلام) به شورا آيا عمر بن خطاب با تعيين على (عليه السّلام) در شوراى شش نفره، متوجه خطاهاى قبلى خود در ناديده گرفتن حق مسلّم آن حضرت شده بود، و مى خواست جبران كند، يا اين اقدام ترفند جديدى با ظاهر موجه قابل قبولى در جهت تخريب شخصيت اميرالمؤمنين (عليه السّلام) و آخرين ضربه اى بود كه عمر به هنگام مرگ خود به مقام والاى آن حضرت وارد آورد؟ با اندكى تأمّل در تركيب اعضاى شورا و ضوابط حاكم بر آن درمى يابيم كه عمر با زيركى خاصى تحت پوشش احترام به آن حضرت، در واقع بزرگ ترين ضربه را بر شخصيت ايشان پس از توطئۀ سقيفه وارد كرد. اگر عمر، على (عليه السّلام) را در شورا وارد نمى كرد، خود را به شدت زير سؤال برده بود، و مظلوميت على (عليه السّلام) را كه براى سومين بار پس از پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) كنار گذاشته مى شد، براى همۀ مردم نمايان مى كرد؛ زيرا على (عليه السّلام) به سبب ابعاد عظيم شخصيتى و دارا بودن جميع كمالات، در نظر همۀ مردم بدون ترديد نامزد اوّل خلافت بود. حال اگر خليفه او را حذف مى كرد، در حقيقت خود را مفتضح مى ساخت. اما عمر، على (عليه السّلام) را در شورا وارد كرد و بدين ترتيب جلوى بروز هرگونه انتقادى را گرفت. از سوى ديگر با وارد كردن كسانى كه عموماً به آن حضرت تمايلى نداشتند، يقين دانست كه خلافت به على (عليه السّلام) نخواهد رسيد. اين اقدام خطرناك عمر يك روى سكه بود؛ روى ديگر سكه آن بود كه افرادى را با على (عليه السّلام) در اين شورا هم سنگ و برابر كرد كه هيچ كدام تا پيش از اين كار عمر، خود را هم سنگ آن حضرت نمى ديدند و به برترى بى چون و چراى او معترف بودند. عمر با اين عمل نه تنها مقام والاى على (عليه السّلام) را به شدت پايين آورد و او را هم رديف اين اشخاص قرار داد، بلكه عبدالرحمن بن عوف را نيز بر او برترى بخشيد. حاصل اين عمل نكوهيدۀ عمر، تنها اين نبود كه على (عليه السّلام) خليفۀ سوم نگردد (كه نهايتاً هم نشد)، بلكه آثار و تبعات منفى و بدتر از آن، زمانى آشكار شدكه طلحه و زبير به اعتبار همين حضور در شورا و شايستگى خود براى خلافت از ديدگاه عمر، داعيۀ خلافت داشتند و از اين رو در برابر على (عليه السّلام) ايستادند و قائل به خلع او از خلافت شدند. سعدبن ابى وقاص نيز كه از اين پس خود را با على (عليه السّلام) برابر مى دانست، جرأت پيدا كرد تا پس از بيعت همۀ مردم با آن حضرت، از بيعت با اميرالمؤمنين (عليه السّلام) سر باز زند. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: 🔥دامن زنان پارسی آخرین راه نجات کوروش! پس از خیانت سپه سالار ، و نامه ی پنهانی او به اول و دعوت وی به شورش علیه حکومت مرکزی ماد. کوروش که در خیالش فکر رهایی از سلطه مادی هارا حتی متصور هم نبود و با زندگی در دربار ها نوکری آستیاگ را پذیرفته بود. در سودای حکومت با هارپاگ هم پیمان شد و شورش علیه حکومت آستیاگ آغاز شد. آستیاگ از شورش آگاه شد، و سپاه عظیمی را به سمت مرکز قوم به حرکت در اورد. سپاه آنقدر عظیم بود که پارسیان توان مقاومت نداشته و ناگزیر پا به فرار گذاشتند. ⚡️شرح این ماجرا را تاریخدان، زبان شناس معروف آلمانی به زیبایی بیان کرده است : 👇 "پارس ها از برابر سپاه ماد که از نظر شمار سپاهی وضع بهتری داشته اند، گریخته اند، پارس ها پیش از نبرد زن های خود را بر کوهی پناه داده بودند. زن ها با دیدن موج مردان در حال فرار دامن های خود را بالا زده و بانگ برآوردند : ( کجا ترسو ها؟ می خواهید دوباره به جایی بخزید که از آن جا به دنیا آمده اید؟ )" ⚡️والتر هینتس در اثبات درستی این روایت توضیح جالبی را بیان میکند : 👇 "با این گزارش ها دست یافتن به جان سخن دشوار است. اما این یک حقیقت است، که بنا بر سنت هربار که شاهنشاه سر از پاسارگاد در می آورد، به هر زن پاسارگادی، به پاس رفتار زنان پیشین آن ها یک سکه ی زر می بخشید. تنها سوم به گزارش ، از سرخست هموار پاسارگاد را دور میزد تا ناگزیر از دست دادن سکه نباشد. از آنجا که نیز به این سنت وفادار ماند و حتی به زنان آبستن دو دریک ( نام سکه زر در دوره هخامنشی که توسط اول ضرب گردید ) می داد، باید که داستان (( زنان شجاع پاسارگاد )) زمینه ای تاریخی داشته باشد." 📖 والتر‌هینتس‌، داریوش و ایرانیان، ترجمه پرویز رجبی، نشرماهی، صفحه goo.gl/CXLyok 👈  اسکن کتاب  ➕ در اثبات درستی این روایت، تاریخدان و نویسنده یکی از جامع ترین کتب پیرامون تاریخ قوم ماد یعنی نیز همین ماجرا در کتاب خود نقل میکند و به عنوان یک روایت صحیح قبول دارد. 📖 دیاکونوف، تاریخ ماد، ترجمه کریم کشاورز، صفحه ۵۱۷ goo.gl/3xCMAJ 👈 اسکن کتاب  ⚠️ : در روایت تاریخی آمده است که مردان پارسی زنان خود را بر بالای کوهی پناه دادند. خب برای چه؟! دلیل اینکار از دو حالت خارج نیست : 👇 1⃣ ترس از به کنیزی رفتن زنان توسط سپاه ماد 2⃣ ترس از اعدام و قتل عام زنان بی دفاع توسط سپاه ماد 💥 حال لازم است راجع به دین مادی ها بیشتر بدانیم :👇 💡در اینکه مادی ها پیرو دین بوده اند شکی نیست، و اینقدر این موضوع واضح است که واقعا نیازی به ارائه سند نیست. اما از آنجایی که و ها بدیهیات تاریخی را نمیدانند چند سند از هزاران سند بیان میکنم 📖 دیاکونوف، تاریخ ماد، ترجمه کریم کشاورز، صفحه ۴۵۷ goo.gl/qfwevf 👈   اسکن کتاب 📖 دیانت زرتشتی، پروفسور کاری یار، ترجمه فریدون وهمن، صفحه ۴۴ 👈 اسکن کتاب      yon.ir/Cxplr ✍ نویسنده: ➖➖➖➖➖➖➖➖➖