eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.5هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.7هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام إِذَا ازْدَحَمَ‌ الْجَوَابُ‌ خَفِيَ‌ الصَّوَابُ‌. امام عليه السلام فرمود: هنگامى كه جواب‌ها زياد (و دَرهم) شود حق مخفى مى‌گردد.
شرح و تفسير از دَر هم شدن جواب‌ها بپرهيزيد امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به نكتۀ مهمى در مسائل مربوط‍‌ به پرسش‌ها و جواب‌ها اشاره كرده، مى‌فرمايد:«هنگامى كه جواب‌ها زياد (و دَر هم) شوند حق مخفى مى‌گردد»؛ (إِذَا ازْدَحَمَ‌ الْجَوَابُ‌ خَفِيَ‌ الصَّوَابُ‌) . بسيار ديده‌ايم كه سؤالى در مجلسى مطرح مى‌شود و هركس هرچيزى كه به ذهنش آمد به عنوان جواب ذكر مى‌كند و حتى احتمالات ضعيف و پاسخ‌هاى بى‌پايه نيز عنوان مى‌شود، در چنين مجلس و چنان شرايطى روشن است كه حق براى بسيارى مخفى مى‌ماند، زيرا جدا كردن پاسخ حقيقى از آن همه احتمالات گوناگون كار آسانى نيست. اين سخن درسى براى محققان هم هست كه اصرار نداشته باشند مثلاً در تفسير يك آيه يا يك حديث يا پاسخ يك شبهه، احتمالات زياد و جواب‌هاى متعددى ذكر كنند. چه بهتر كه فشرده‌تر و سنجيده‌تر سخن گويند. به خصوص اين‌كه بسيار ديده‌ايم هنگامى كه جواب‌هاى يك مسئله متعدد مى‌شود و يكى از آن‌ها آسيب‌پذير است، مخالفان، همان يكى را مورد نقد قرار داده و بعد مى‌گويند: مشت، نمونۀ خروار است و پاسخ‌هاى متين را نيز از اين طريق زير سؤال مى‌برند. ابن ابى الحديد در شرح اين گفتار حكيمانه مى‌گويد: اين مانند آن است كه انسانى در بعضى از مسائل نظرى اشكالى ذكر كند آن هم در حضور جماعتى از اهل نظر، سپس آن‌ها در گفتن پاسخ بر يكديگر پيشى گيرند و هركدام بخواهند بر ديگرى غلبه كنند و هركس هرچه به نظرش آمد ذكر كند. شك نيست كه در اين صورت حق مخفى مى‌شود و اين سخن در واقع به بحث‌كنندگان دربارۀ مسائل مختلف توصيه مى‌كند كه انصاف را در بحث خود با دوستان رعايت كنند و قصد مراء و قهر و غلبه بر ديگرى نداشته باشند.(كه در چنين شرايطى حق مخفى مى‌گردد). ١ علامۀ مجلسى رحمه الله در شرح اين گفتار مى‌گويد: شايد در اين دستور حكيمانه توصيه‌اى به سؤال كنندگان نيز باشد كه يك مسئله را از افراد زيادى پرسش نكنند، زيرا جواب‌هاى متعدد سبب مى‌شود آن‌ها در تشخيص حق، گرفتار شك و ترديد شوند. ٢ البته تمام اين تفسيرها قابل جمع است. در واقع ازدحام در جواب، شاخه‌اى از شاخه‌هاى افراطگرى است كه در همه چيز مذموم است. نكته آداب پاسخ‌گفتن امام عليه السلام در اين كلام حكيمانه به يكى از آداب مهم پاسخ‌گويى اشاره فرموده و در كلمات ديگرى به آداب ديگرى پرداخته است؛ از جمله پاسخ‌گويى سريع را مذموم شمرده مى‌فرمايد: «مَنْ‌ أسْرَعَ‌ فِي الْجَوابِ‌ لَمْ‌ يُدْرِكِ‌ الصَّوابَ‌؛ كسى كه در پاسخ‌گويى شتاب كند به پاسخ صحيح نخواهد رسيد». ٣نيز از حدّت و شدّت برحذر داشته مى‌فرمايد: «دَعِ‌ الْحِدَّةَ‌ وَتَفَكَّرْ فِي الْحُجَّةِ‌ وَتَحَفَّظْ‍‌ مِنَ‌ الْخَطَلِ‌ تَأْمَنُ‌ الزَّلَلَ‌؛ تندى را رها كن و در دليل بينديش و از ياوه گفتن برحذر باش تا از لغزش‌ها در امان باشى». ١ نيز به بعضى از سؤالات بى‌جا اشاره كرده مى‌فرمايد: «رُبَّ‌ كَلامٍ‌ جَوابُهُ‌ السُّكُوتُ‌؛ چه بسا سخنى كه جوابش سكوت است». ٢ همچنين توصيه مى‌كند كه هنگام عاجز ماندن از جواب نبايد سكوت را فراموش كرد، مى‌فرمايد: «إذا غُلبتَ‌ عَلَى الْكَلامِ‌ فَإيّاكَ‌ أنْ‌ تَغْلِبَ‌ عَلَى السُّكُوتِ‌؛ هرگاه در سخن گفتن مغلوب شدى مبادا در سكوت كردن مغلوب گردى». ٣ امام صادق عليه السلام نيز توصيه مى‌كند كه انسان نبايد هر سؤالى را كه از او كردند پاسخ گويد كه اين كار عاقلان نيست، مى‌فرمايد: «إِنَّ‌ مَنْ‌ أَجَابَ‌ فِي كُلِّ‌ مَا يُسْأَلُ‌ عَنْهُ‌ فَهُوَ الْمَجْنُونُ‌» . ٤ آخرين نكته اين‌كه در حكمت ٨٥ از نهج‌البلاغه اين گفتار حكيمانه نيز گذشت: «مَنْ‌ تَرَكَ‌ قَوْلَ‌ لا أدْرى أُصيبَتْ‌ مَقاتِلُهُ‌؛ كسى كه جملۀ نمى‌دانم را ترك كند (گاه) خود را به كشتن داده است».
بیشترین خرابیهای گلهای خونه به خاطر اطلاعات نادرست بعضی از فروشنده ها یا بی اطلاعی از گلها هست که باعث میشه گلهاشون اسیب ببینه یا شاداب نباشن مهمترین عامل اصلی گلهای اپارتمانی نور هست اگه گلها در خونه نور خوبی دریافت نکن ن مثل گلهای گلخانه سرحال و‌شاداب نیستن پس این عامل مهم در گلهاتون رو‌ حتما در نظر بگیرین و خیلی تاثیر داره ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 👇👇👇👇👇 گلهای داخل گلخانه چون رطوبت بالایی داره نگهداریش راحتتره و‌ شادابتر هستن ولی وقتی به خونه منتقل میشه چون شرایط گلخونه رو‌ نداره به مرور باعث ریزش برگها و‌گلها،زردشدن برگها، قهر کردن و..... بوجود میاد برای اینکه این مشکل پیش نیاد چند کار رو باید انجام بدین اولین کاری که باید انجام بدین به جای پرنور منتقل کنین دومین کار ایجاد رطوبت بالا سومین کار کوددهی با جلبک و‌هیومیک اسید در ابیاری اول چهارمین کار ابیاری منظم و در نهایت غبارپاشی برای گلهایی که‌ لازم هست چون همه ی گلها نمیشه غبارپاشی کرد مثل گلهای پرزدار ،چرمی و... ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃
بستن قلمه ها یعنی چی؟🌱 عکس شماره۱ ؛قبل از پینه بستن عکس شماره ۲؛بعد از پینه بستن سوال بیشتر دوستان است که پینه بستن یعنی چی ؟ پینه بستن یعنی محل زخم قلمه ها یا جایی که کاتش کردین خشک بشه مثل عکس شماره ۲ ،این روش باید دور از افتاب و مکان سایه و سرد بذارین تا به مرور محل زخمش خشک بشه یا پینه ببنده اینکار احتمال بیماریهای قارچی در موقعه کاشتن خیلی کمه و برای ریشه زایی زودتر و بهتر جواب میده ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃 ❥⃝⃮۪݊‌🌸🍃
درآمدهاي حرام: تحصيل درآمد از راه توليد و يا خريد و فروش موادي كه براي بشر زيان آور و يا بي فايده است. مانند خريد و فروش مواد مخدر و آلات قمار و درآمدهائيكه از طريق كارهاي مضر و بيهوده بدست مي‌آيد، مانند لهو و غنا و هجو مؤمن حرام است. پس هر مقدار پول كه خارج از ضابطه شرعي باشد، مثلاً با فريب كاري و نيرنگ از مالك گرفته شود يا بي اذن و اجازه صاحب مال در آن پول تصرف شود يا به بهانه واهي از برگرداندن باقيماندة پول طفره برود حلال نيست. در اينجا چند نمونه از مصاديق درآمدهاي حرام اشاره ميشود. درآمدهاي حرام شامل موارد زيرند: ۱ كم فروشي: يكي از مظاهر تضييع حق الناس كم فروشي است كه مي‌توان گفت در همه زمانها و در همه اصناف و شغل‌ها بنحوي وجود داشته و دارد. بطوريكه يك سوره از قرآن كريم بنام مطففين آمده است و با كلمه «ويلٌ لِلَمطففين» واي بر كم فروشان شروع شده است. ۱۲ كم كاري: كم كاري ديرتر از وقت تعيين شده سركار آمدن و زودتر از اتمام وقت كار را ترك كردن است، در ساعات كاري، كار شخصي خود را انجام دهند. با همكاران بجاي كار، به صحبت و گفتگوي بيهوده مي‌پردازند. تلفني با دوستان يا خانواده اش صحبت كند، بي كار مي‌نشيند يا قدم مي‌زند در صورتيكه كارهاي زيادي دارد. (اگر كاري نبود رئيس بالاتر مسئول است) ۱۳ غصب و تصرف حرام: يكي از تصرفهاي حرام غصب است كه انسان از روي ظلم بر مال، يا حق كسي مسلط شود كه يكي از گناهان بزرگ است. اگر چيزي كه غصب كرده خراب كند بايد آنرا تبديل به احسن كند، و به صاحبش برگرداند. تصرف در مال مشترك بدون رضايت شريك، غصب و حرام است و نماز در آن باطل است. ۱۴ قمار: هر نوع بازي، كه در آن شرط كنند شخص برنده از كسي كه بازي را باخته پولي يا چيز ديگري بگيرد قمار و حرام است بجز مسابقات اسب سواري، تيراندازي، شنا. ۱۵ احتكار: احتكار به معناي نگهداري طعام يا اجناس ضروري مردم براي گران فروشي است و محتكر، كسي را مي‌گويند كه ارزاق عمومي و لوازم ضروري مردم را براي رسيدن به پول بيشتر، انبار نموده و از عرضه كردن بموقع آن خودداري مي‌كند. خلاصه المکاسب📚 نويسنده: عباسعلي حقيقي زاده✍ https://eitaa.com/zandahlm1357