eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.6هزار عکس
36.2هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
19.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 مجموعه کلیپهای 10( رهبری در این 32 سال چه کرده ❓) ✅ کلیپ هایی جهت آشنایی نسل جوان با نحوه مدیریت رهبری و نجات کشور از بحران ها 🎬 جلسه 🔟 (جلسه اخر) 👈 بحران رد صلاحیت در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 🎤 با توضیحات از اساتید مهدویت و پژوهشگر تاریخ 👈 در نشر این فایلها جهت دفاع از رهبری همکاری بفرمائید
انقلاب مردمى بر ضدّ عثمان اشاره سوء رفتار عثمان و كوتاهى او در عمل به كتاب خدا و سنت پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) و حتى عمل نكردن به روش شيخين (ابوبكر و عمر) كه در ماجراى شورا قول آن را داده بود, باعث پيدايش قيام و انقلابى فراگير در مراكز مهم عالم اسلام بر ضدّ او شد. عوامل مهم بروز انقلاب بر ضدّ عثمان از اين قرار است. الف) فساد و ظلم حاكمان خليفه فرمانروايان اموى عثمان به شدت بر مردم ظلم روا مى داشتند و به سبب انتساب به خليفه، خوفى به دل راه نمى دادند. از سوى ديگر بى پروا به لهو و لعب و فسق و فجور مى پرداختند و مرتكب انواع اعمال خلاف شرع مى شدند. از جمله وليد بن عقبه برادر مادرى خليفه و حاكم كوفه, نماز صبح را در حال مستى با مردم چهار ركعت خواند و در محراب استفراغ كرد و بى هوش شد. انگشتر او را از دستش درآوردند، متوجه نشد. چهار تن از رجال كوفه به نام هاى حذيفة بن يمان، عدى بن حاتم، جرير بن عبدالله بجلى و اشعث بن قيس به شكايت نزد عثمان رفتند، ولى او اعتنايى نكرد. آن‌ها به على (عليه السّلام) متوسل شدند. حضرت نيز با برخورد محكم خود، عثمان را مجبور به عزل وليد و اجراى حدّ الهى دربارۀ او كرد و برخلاف خواست عثمان، خود حدّ شراب خوار را بر وى جارى ساخت. همين وليد بود كه در مسجد كوفه جادوگر يهودى را براى نمايش آورده بود و جندب بن كعب ازْدى او را گردن زد. وليد نه تنها از عمل خلاف خود شرم نكرد، بلكه در صدد قتل جندب برآمد، ولى ازديان مانع شدند. جندب به زندان افكنده شد تا در موقعيتى مناسب اعدام شود، اما زندان بان او را فرارى داد و جندب به مدينه آمد. وليد هم دويست تازيانه به زندان بان زد. [۱] پس از عزل وليد، سعيد بن عاص عموزاده عثمان به حكومت كوفه گمارده شد. سعيد پس از مدتى بر مردم سخت گرفت، كه موجب شد رجال برجسته اى همچون مالك اشتر، كميل بن زياد، عمرو بن حمق خزاعى، زيد بن صوحان و صعصعة بن صوحان در برابرش ايستادند. سعيد نيز به دستور خليفه آن‌ها را به شام تبعيد كرد. پس از مدتى معاويه از خليفه خواست تا براى جلوگيرى از فتنه در شام، آن‌ها را به كوفه بازگرداند و عثمان چنين كرد. [۱] در بصره و مصر نيز ظلم و فساد عبدالله بن عامر بن كريز و عبدالله بن سعد بن ابى سرح بالا گرفت و مردم از خليفه درخواست عزل آن‌ها را كردند. اما عثمان به خواست مردم وقعى ننهاد و سرانجام مردم بصره و مصر در اواخر خلافت عثمان اين دو را از منطقۀ خود بيرون كردند. ---------- [۱]: . تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۶۵ و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۴ و ۳۴۸. [۱]: . تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۳۱۷ به بعد و مروج الذهب، ج ۲، ص ۳۴۶. تشیع ✍️استاد محمد حسین رجبی https://eitaa.com/zandahlm1357
🔘نام باستانی استان ،چگونگی تغییر نام و فلسفه نامگذاری آن 🔻نام آذربایجان در زمان ، بوده است
موبدیارکوروش نیکنام، که در دروغگویی ید طولایی دارد و ثابت کرده است در دروغگویی حد و مرزی نمی شناسد ر.ک t.me/Anti_Archaism/323 ❌ اینبار در جدیدترین دروغ خود، ادعا کرده است ابن سینا زرتشتی بوده است! 🔍به تحقیق میدانیم حیات کیش زرتشتی از وجود اندیشمندان تهی است، فلذا زرتشتیان برای عقده گشایی مفاخر و دانشمندان مسلمان را زرتشتی معرفی می کنند که البته جز مضحکه و ریشخند چیزی عایدشان نمی شود! موبدان شکم گنده و بیسواد زرتشتی در طول تاریخ همواره از علم دور بودند، در طول تاریخ کیش زرتشتیت حتی یک دانشمند موبد و یا زرتشتی ندارند، و از معرفی یک دانشمند زرتشتی عاجز هستند مانند کفتار به دنبال مفاخر مسلمانان هستند تا شاید از خیل عظیم دانشمندان اسلامی بتوانند برای خود کسب آبرو کنند. ⚠️نکته خنده دار آنست که نیکنام بی عقل، شخصی را زرتشتی معرفی کرده است که هیچ مجمع علمی و صاحب عقلی چیزی غیر از مسلمان بودن برای بوعلی سینا متصور نیست ر.ک t.me/Anti_Archaism/331 🔍نکته جالب آن است که ابن سینا نه تنها به زرتشت هیچگونه گرایشی نداشت بلکه منتقد زرتشت بود و در نوشته های خود همواره از کیش زرتشت به بدی یاد می کرد! ابن سینا در یکی از آثار خود به صراحت، شریعت را "حاوی تعالیم فاسد" می‌نامد و آن را «خالی از تأییدات آسمانی» می‌خواند (فسادها و خلوّها عن التأييد السماوی). 📚 ابن سینا، الأضحوية في المعاد، تهران: انتشارات شمس تبریزی، 1382، ص 106. ابوعلی حسین بن عبدالله بن سینا مشهور به «شیخ الرئیس بوعلی سینا» از دانشمندان نامدار ایرانی در جهان است که در قرن 4-5 هجری می‌زیست و هنوز بسیاری از آثار او مورد توجه جهانیان است. از نکات جالب در آثار او یکی این است که وی در دفاع از و رد زرتشتی‌گری، مقالات و مباحثی دارد که به آن اشاره کرده است. 📚 رسائل ابن سينا، استانبول: دانشكده ادبيات استانبول، 1953، ج 2، ص 42. ابوعلی سینا مسلمان بود و در مسلمانی او شک و تردیدی نیست. این را از آثار او می‌توان به روشنی دریافت. حتی کتابی دارد با عنوان "معراج نامه" در شرح و تبیین پیامبر اسلام که علاقه مندان می‌توانند آن را مطالعه کنند.
🔘 در شریعت زرتشت،شهادت دادن(گواه)زنان قبول نیست! عقل زن،همانند کودک نابالغ است! ☑️مینوی‌خرد،ترجمه احمدتفضلی،صفحه۵۶
انتشار تلگراف لنسينگ باعث تشجيع مخالفان قرارداد شده بود. كالدول در ۱۶ سپتامبر ۱۹۱۹ مي‌نويسد: «مفتخرم كه به پيوست اين تلگرام، ترجمه نامه اي را كه از ميرزا [آقا] فلسفي اصفهاني، سردبير روزنامه حيات جاويد، دريافت كرده ام، براي شما ارسال كنم. اين تنها نمونه اي از قدرداني‌هاي بسياري است كه از حسن نيت آمريكا نسبت به ايران به عمل آمده است. اما چنين اظهاراتي اجازه انتشار نداشته و ارسال آنها به سفارت آمريكا به دليل حكومت نظامي شديد و وجود سانسور، از طريق پست مقدور نيست، و تنها با واسطه مستقيم مي‌توان چنين مراسلاتي را جابجا كرد. اين نامه با اشاره به روزنامه‌هاي تهران كه متن تلگرام وزارت خارجه آمريكا در آنها به چاپ رسيده، خاطرنشان ساخته است كه اين تلگرام، اعتبار آمريكا را در ايران بسيار بالا برده است. سفارت طبق دستورالعمل وزارت خارجه شماري از اعتراضات عليه قرارداد انگليس و ايران را از طريق پست ارسال مي‌كند. » پيوست نامه ۱۳ سپتامبر ۱۹۱۹ شامل مطالب ذيل است: «عالي جناب! از اينكه بيانيه سفارت شما را در روزنامه خود منتشر ساخته ايم، بسيار مسروريم. بدين وسيله استدعا مي‌كنم تشكر صميمانه اين جانب و اكثر مردم ايران را به خاطر حسن نيت دولت آمريكا نسبت به كشورم، پذيرا باشيد. «حيات جاويد» همواره طرفدار تحركات آزادي خواهانه دولت ايالات متحده بوده است. همچنين شيوه شايسته دولت آمريكا در برخورد با ايران و كمك به اين كشور، مورد توجه ما بوده. از اينكه اعلام مي‌كنيم تاكنون فرصت ابراز ارادت نيافته ايم، متأسف هستيم؛ اما در اين زمان، پس از اينكه بيانيه شما در روزنامه‌ها منتشر شد و پس از اينكه ايرانيان نااميد به آينده اي شكوفا اميدوار شدند، فرصت خوبي براي ابراز احساسات به دست آورديم. به همين دليل، «حيات جاويد» با در نظر گرفتن عواطف دوستانه سفارت آمريكا نسبت به ايران، كه درخور تقدير است، صفحات خود را در اختيار مطالب سفارت شما قرار مي‌دهد. ما مطمئن هستيم كه بيانيه‌هاي شما در جهت بهبود وضع مردم ستمديده ايران خواهد بود... عالي جناب! لطفاً عواطف دوستانه ما را پذيرا باشيد. (امضا) فلسفي اصفهاني. » [۱] كالدول در اول اكتبر مي‌نويسد: «سفارت آمريكا در تهران افتخار دارد كپي نسخ اصلي و ترجمه چند شكايت را كه عليه توافقنامه اخير ايران و انگليس تنظيم شده و به سفارت خانه تحويل داده شده است، به پيوست اين نامه براي شما ارسال كند. » نامه اي كه ده نفر آن را امضا كرده بودند، در تاريخ ۱۲ سپتامبر ۱۹۱۹ به سفارت خانه تحويل داده شد: «از آنجا كه در تهران حكومت نظامي حكم فرماست و روزنامه‌ها عليه ملت قلم مي‌زنند، هيچ كس حق هيچ گونه اظهارنظري ندارد. وطن پرستان و آزادي خواهان تبعيد شده و يا به زندان افكنده شده اند. به عبارت ديگر ايران به ابزار بي اراده اي براي پيشبرد خواسته‌هاي رئيس الوزراي مملكت، يعني وثوق الدوله تبديل شده است. او مصمم است به زور سر نيزه و به كمك نيرو‌هاي بيگانه، مملكت ما را زير سلطه بيگانگان ببرد. عالي جنابان! از شما استدعا داريم دادخواهي ما را به گوش مردم جهان و خصوصاً دولت عدالت خواه آمريكا رسانيده و آنها را از مظلوميت مردم ايران آگاه سازيد. از شما استدعا داريم عطوفت به خرج داده و اجازه دهيد دولت مردان و تمام كساني كه به سعادت ايران علاقه مندند بدانند كه مردم ايران از قرارداد اخير انگلستان و ايران به شدت منزجرند... بيانيه اي كه چند روز پيش منتشر شد، به ما اثبات كرد كه دولت ايالات متحده خواهان پيروزي ملت ايران است. بنابراين مصرانه از دولت شما تقاضا داريم كه در اين زمان بحراني به ما كمك كند. تنها بارقه اميدي كه در اذهان ما سوسو مي‌زند، ترحم و دلسوزي دولت و ملت آمريكاست. اميدواريم به كمك دولت دوست و مهربان آمريكا، مردم بدبخت و نجيب ايران، خود را از اقدامات سركوب گرانه انگلستان برهانند. » نامه اي با دوازده امضا در ۱۹ سپتامبر ۱۹۱۹ به سفارت خانه آمريكا تحويل داده شد: «شما به خوبي از رفتار خشن دولت كنوني ايران با خبريد. دولتي كه سعي مي‌كند خواسته‌هاي غير قانوني خود را بر مردم اين كشور تحميل كند. بدين منظور، دولت با اعلام حكومت نظامي، به تعقيب آزادي خواهان همت گماشته و آنها را دستگير مي‌كند؛ با متوسل شدن به زور مردم را سركوب كرده و از ابراز خواسته‌هاي آنها جلوگيري به عمل مي‌آورد. روزنامه‌ها تحت كنترل و نظارت دولت هستند و نمي توانند بدبختي مردم ايران را آشكار سازند. حتي انتشار ابلاغيه سفارت خانه شما كه حاكي از علاقه مندي دولت آمريكا به سعادت ايران است، دو روز به تعويق افتاد. در اين دو روز، هيچ روزنامه اي جرأت انتشار آن را نداشت. اين روز ها، اداره پليس با اعلام مجدد و اعمال شديد حكومت نظامي مردم را وادار كرده تجمعات خود را متوقف كرده و از مخالفت با اقدامات دولت دست بردارند. شماري از دانش آموزان بي گناه به جرم وطن پرستي بازداشت و تهديد شده اند.
بنابراين، نظر به شرايطي كه در بالا توصيف شد، ما، يعني تمام كساني كه اين نامه را به امضا رسانيده اند، عليه قراردادي كه در غياب مجلس و بدون تأييد ملت و در مخالفت با قانون اساسي ايران، ميان دولتين انگلستان و ايران منعقد شده است، شكايت مي‌كنيم و بدين وسيله، انزجار خود را از اين قرارداد اعلان مي‌داريم و حس بشردوستي دولت آمريكا را از صميم قلب ارج مي‌نهيم؛ و همواره به ياد خواهيم داشت دولت شما متعهد شده است كه با كمك به ملت‌هاي ضعيف، آنها را در صيانت از استقلال و تماميت ارضي خود ياري كند. ما مشتاقانه منتظريم كه دولت شما، هر آنچه در توان دارد، براي ياري اين ملت بي پناه انجام دهد؛ ملتي كه تا به امروز، طعم هر گونه ظلم و ستم را چشيده است. با انجام اين كار، خواهيد ديد كه قدرداني و حق شناسي مردم ايران افزون خواهد گشت. » [۱] بارزترين نمونه اين نامه ها، نامه اي بود كه به امضاي سي و نه نفر رسيده بود و در تاريخ ۱۷ سپتامبر ۱۹۱۹ به دست وزيرمختار آمريكا رسيد: «مطالب درج شده در تلگرام وزير امور خارجه ايالات متحده بيانگر آن است كه وي از سكوت مردم تهران متعجب شده است. تعجب ايشان زماني بيشتر خواهد شد كه بدانند از روزي كه وثوق الدوله به انتخاب انگليسي‌ها بر سر كار آمده، در تهران حكومت نظامي اعلام شده است؛ مردم حق برگزاري هيچ گونه تجمعي ندارند؛ بازپرسان و نيرو‌هاي پليس براي يافتن وطن پرستان و متفكران همه جا را جستجو مي‌كنند؛ ....... ---------- [۱]: گزارش كالدول و ضميمه، شماره ۵۲۷، ۱۱۴۱/۰۰. ۸۹۱، مورخ۱۶ سپتامبر ۱۹۱۹ [۱]: گزارش كالدول و ضمائم، شماره ۵۲۸، ۳۸/۹۱. ۷۴۱، مورخ۱ اكتبر ۱۹۱۹ 📚از قاجار تا پهلوی ✍محمد قلی مجد https://eitaa.com/zandahlm1357