امن ترین خروجی که شانس زنده ماندن مرد در آن زیاد است مسیر سوم و برفی است. زیرا مرد با خود یک مشعل آتش دارد، بنابراین تا زمان نجات در امان خواهد ماند.
#جواب_تست_هوش
#مسیر
.......:
🎁با ما مغزت ورزش میکنه🧠
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
ب زمانهای ویژه برای دعا ۱. شب قدر (شب ۱۹ یا ۲۱ یا ۲۳ ماه مبارک رمضان) ۲. شبهای احیاء (شب قدر، شب ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فصل سوم: کسانی که دعایشان به اجابت نزدیکتر است
۱. کسی که به حج میرود.
۲. جهاد کننده در راه خدا
۳. شخص مریض
۴. امام عادل
۵. شخص مظلوم
۶. فرزند صالح برای پدر و مادر
۷. پدر صالح برای فرزندش
۸. مؤمن برای برادرش
۹. کسی که چهل مؤمن را در دعا، بر خود مقدم کند.
۱۰. روزه دار تا وقت افطار
۱۱. عمره کننده تا به وطن برگردد.
۱۲. شخص غایب برای غایب
۱۳. شخص مخلص
#مفاتیح الحوائج
✍سید موسی کاظمی نایینی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
سوره معارج 🔸الصّادق (علیه السلام)- أَکْثِرُوا مِنْ قِرَاءَهًِْ سَأَلَ سَائِلٌ فَإِنَّ مَنْ أَکْثَرَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیت الله محمدهادی تألهی:بعضی بزرگان توصیه می فرمودند: شب های جمعه سه مرتبه سوره توحید را برای امواتی که وارث ندارند، بخوانید. آنها ناامید هستند امیدوار می شوند. خدای تعالی تو را ناامید نفرماید.
🌹@zandahlm1357🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠اثرات عجیب سوره واقعه درشب جمعه..
___
@zandahlm1357
«#اَلَّلهُمعجِّللِوَلیِڪَالفرَج»
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
حدیثام سلمه راجع بحریره فاطمه (ع) و نزول آیه تطهیر منتها بعضی مبسوطا با نقل حریره نوشته اند و بعضی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منع نمودن خمس را از عترت و اهل بیت پیغمبر (ص)
از جمله طرق مغصوبه حق ثابت خمس مؤکد به آیۀ شریفه قرآن مجید بوده که چون خداوند صدقات را برسول اللّه و آل طاهرین آن حضرت سلام اللّه علیهم اجمعین حرام نموده باجماع جمهور امت باب خمس را بر روی آنها باز و صریحا در آیه ۴۲ از سوره ۸ (انفال) فرموده.
وَ اعْلَمُوا أَنَّمٰا غَنِمْتُمْ مِنْ شَیْءٍ فَأَنَّ لِلّٰهِ خُمُسَهُ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبیٰ وَ الْیَتٰامیٰ
وَ الْمَسٰاکِینِ وَ ابْنِ السَّبِیلِ
[۱]
. تا افراد و ذراری آن حضرت تا قیامت در رفاه و آسایش باشند و احتیاجی برعایای خود پیدا ننمایند ولی بعد از وفات آن حضرت از این جهت هم عترت و اهل بیت آن حضرت را تحت فشار قرار دادند خلیفه ابی بکر باتفاق هم دستان خود حق خمس واضح ثابت را از آنها سلب نمودند و گفتند خمس باید بمصرف تجهیزات جنگی و خرید اسلحه و لوازم حرب برسد فلذا دست آنها از همه جا کوتاه شد چه آنکه صدقات بر آنها حرام بود خمس حق ثابت مسلّم را هم از آنها منع نمودند چنانچه امام شافعی محمّد بن ادریس در ص ۶۹ کتاب الامّ در این باب گوید و امّا آل محمد الذین جعل لهم الخمس عوضا من الصدقة فلا یعطون من الصدقات المفروضات شیئا قلّ او کثر لا یحلّ لهم ان یأخذوها و لا یجزی عمن یعطیهموها اذا عرفهم تا آنجا که گوید و
----------
[۱]: ۱) ای مؤمنان بدانید که هرچه بشما غنیمت و فایده رسد (زیاد یا کم) خمس آن خاص خدا و رسول و خویشان او و یتیمان و گدایان و در راه سفرماندگان است.
لیس منعهم حقهم فی الخمس یحلّ لهم ما حرّم علیهم من الصدقة [۲] .
و از زمان خلافت عمر بن الخطّاب بعذر آنکه خمس زیاد شده نتوان همه را به ذوی القربی داد بلکه باید بمصرف تهیه وسایل حربیه برسد دست آنها را از حق ثابت خود کوتاه و تا بامروز آنها را محروم از حق مسلّم خدا داده نمودند.
حافظ- امام شافعی رحمه اللّه فرموده است باید خمس به پنج قسمت شود سهم پیغمبر بمصرف و مصالح مسلمین برسد و سهمی نصیب ذوی القربی و سه سهم دیگر خرج ایتام و مساکین و ابن السبیل شود.
داعی- در زمان رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باتفاق جمهور مفسّرین این آیه برای مساعدت ذراری و اقارب رسول اللّه نازل گردید و بمصرف آنها میرساندند پس در نظر فقهاء امامیه تبعا لعترة الائمة الاطهار مطابق صراحت آیه شریفه خمس به شش
قسمت میشود سهم خدا و پیغمبر و ذوی القربی بامام میرسد و در غیبت امام به نایب الامام که مجتهد فقیه عادل باشد داده میشود که بمصالح شایسته مسلمین که صلاح بداند میرساند و سه سهم دیگر مخصوص ایتام و محتاجان و ابن السبیل بنی هاشم از عترت طاهره میباشد ولی بعد از وفات رسول اللّه این حق را از بنی هاشم سلب نمودند چنانچه اکابر علماء شما مانند جلال الدین سیوطی در جلد سیم درّ المنثور و طبری و امام ثعلبی در تفسیر کشف البیان و جار اللّه زمخشری در کشّاف و قوشچی در شرح تجرید و نسائی در کتاب الفیء و دیگران همگی اقرار باین معنی دارند که این بدعت بعد از رسول خدا بدست سیاستمداران باهوش برای پیشرفت مقاصد خود عملی شد؟!!.
حافظ- آیا شما حق رأی و نظر را برای مجتهد جائز نمی دانید قطعا خلیفه ابی بکر و عمر رضی اللّه عنهما برای کمک بمسلمین اجتهادا إعمال نظر نمودند!!!.
داعی- بلی رأی مجتهد مجاز است ولی نه در مقابل نصّ آیا شما رأی و نظر خلیفه ابی بکر و عمر را در مقابل آیه و عمل رسول اللّه قرار میدهید آیا انصافا جائز است.
----------
[۲]: ۲) بآل محمد که خداوند خمس را در عوض صدقه برای آنها معین نموده نباید از صدقات واجبه کم یا زیاد بآنها داده شود و بر آنها حلال نیست که اخذ صدقه نمایند و برای کسانی که آنها را بشناسند دادن صدقه بآنها کفایت دین از آنها نمی نماید. و منع نمودن حق خمس را از آنها (یعنی از بنی هاشم و اقرباء رسول اللّه ص) سبب حلیت صدقه محرمه بر آنها نمی شود.
خدا و پیغمبر حکمی نمایند ولی خلیفه پیغمبر صلاح امت را بهتر بداند و اجتهاد در مقابل نص نماید شما را بخدا انصاف دهید آیا نظر خاصی در این کارها نبوده؟ قطعا هر انسان عاقل بی طرفی اگر بررسی و توجه دقیق نماید بآن دستگاه سوء ظن قوی پیدا مینماید و میفهمد قضایا خیلی ساده نبوده بلکه هدف بیچاره نمودن خاندان پیغمبر بوده است؟.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357