پرسمان تربیتی۲ دفتر مقام معظم رهبری در قم- ۲۰ آبان ۱۴۰۲ AETrim1700503539740.mp3
2.47M
🔊 پاسخ استاد
به سـوالـی با محوریت
"#طغیانگری فرزند برابر والدین"
🔸پاسخ به سوالات مخاطبین
🔹قسمت: بیست و سوم
🔸#پرسمـان_تربیتی
#فـرزنـدان
#طـغـیــــانـگـری
#مدیریت_والدین
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
.
▪️ نخ تسبیح
↩️ روایت یک داســــــتان زیبا و
یک نکته ی مهم!
با ارســـــال این پسـت برای عــزیزانتون
یک هدیـ🎁ـه معنوی زیبا تقدیمشون
کــنــــید🌹
┈┈••••✾•🍃💎🍃•✾•••┈┈
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎙صوت:#خانواده_قرآنی_جلسه20 ️🌸🌿موضوع: قوانین موفقیت در زندگی 👤مدرس: #حجه_الاسلام_داوودی_نژاد 🌿🌸🍃❀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ج1خا4-01.01.17.mp3
8.6M
🎙صوت:#خانواده_قرآنی4_جلسه1
️🌸🌿موضوع: صله ارحام و بندگی خدا
👤مدرس: #حجه_الاسلام_داوودی_نژاد
🌿🌸🍃❀🌸❀🍃🌸🌿
✨✨✨✨✨✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ خواهرِ من؛ برادرِ من؛ اگر زن و مرد در زندگی مشترک پشتشون به هم گرم باشه محاله برن سراغ خوردن آب آلوده و لجن
⭕️ قسمت سی و چهارم
🔹 جلسه پرسش و پاسخ مهارت های ارتباطی زوجین (قم، مسجد و حسینیه بقیة الله عج)
🔺محسن پوراحمد خمینی، روانشناس
🌼 #ادامه_دارد...
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
دلائل بر ایمان ابو طالب و حال آنکه دلائل بسیاری بر ایمان جناب ابو طالب در دست هست که جای انکار نیست
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اشعار ابن ابی الحدید در مدح ابو طالب
۳-از جمله دلائل اشعاری است که عزّ الدین عبد الحمید بن ابی الحدید معتزلی که از اعیان علماء شما است در مدح جناب ابو طالب سروده و در ص ۳۱۸ جلد سیم شرح نهج البلاغه (چاپ مصر) و سایر کتب ثبت گردیده که گفته است.
و لو لا ابو طالب و ابنه
لما مثّل الدین شخصا فقاما
فذاک بمکة اوی و حامی
و هذا بیثرب جسّ الحماما
تکفّل عبد مناف بامر
و اودی فکان علیّ تماما
فقل فی ثبیر مضی بعد ما
قضی ما قضاه و ابقی شماما
فللّه ذا فاتحا للهدی
و للّه ذا للمعالی ختاما
و ما ضرّ مجد أبی طالب
جهول لغا او بصیر تعامی
کما لا یضرّ آیات الصباح
من ظنّ ضوء النهار الظلاما
[۱]
اشعار ابو طالب دلیل بر اسلام او میباشد
۴-از جمله اشعاری است که جناب ابو طالب خود در مدح آن حضرت سروده که دلالت واضحه بر ایمان آن جناب دارد که قسمتی از آن اشعار را ابن ابی الحدید در ص ۳۱۶ جلد سیم شرح نهج نقل نموده و بسیاری از اکابر علماء خودتان مانند شیخ ابو القاسم بلخی و ابی جعفر اسکافی از همان اشعار استدلال بر ایمان آن
جناب نموده اند و حقا هم ثابت است که آن جناب ایمان خود را در لفافۀ این اشعار ظاهر و هویدا نموده که از جمله اشعار لامیۀ او میباشد که گفته:
اعوذ بربّ البیت من کلّ طاعن
علینا بسوء او یلوح بباطل
و من فاجر یغتابنا بمغیبة
و من ملحق فی الدین ما لم نحاول
----------
[۱]: ۱) ما حصل معنی آنکه اگر ابو طالب و پسرش (علی علیه السّلام) نبودند دین اسلام تشخیص و قوامی نداشت ابو طالب در مکه آن حضرت را یافت و حمایت نمود و علی علیه السّلام در مدینه ملکوت نبوت را با تجسس بدست آورد و حمایت کرد عبد مناف (ابو طالب) بامر عبد المطلب پدر بزرگوارش کفالت زندگانی آن حضرت را بعهده گرفت و ادامه داد و علی آن خدمات را خاتمه داد تأسفی ندارد که أبی طالب بقضای الهی در گذشت زیرا بوی خوش خود (علی علیه السّلام) را بیادگار گذارد برای رضای خدا ابو طالب خدمت بدین خدا کرد و علی (ع) بآن خدمات خاتمه داد تا باوج اعلا رسید.
کذبتم و بیت اللّه نبزی محمّدا
و لمّا نطاعن دونه و نناضل
و ننصره حتّی نصرّع دونه
و نذهل عن ابنائنا و الحلائل
و ابیض یستسقی الغمام بوجهه
ثمال الیتامی عصمة للارامل
یلوذ به الهلاک من آل هاشم
فهم عنده فی نعمة و فواضل
لعمری لقد کلّفت وجدا باحمد
و احببته حبّ الحبیب المواصل
وجدت بنفسی دونه فحمیته
و دافعت عنه بالذری و الکواهل
فلا زال للدنیا جمالا لاهلها
و شینا لمن عادی وزین المحافل
و ایّده ربّ العباد بنصره
و اظهر دینا حقّه غیر باطل
[۱]
و از جمله اشعار مهمّه آن جناب که ابن ابی الحدید در ص ۳۱۲ جلد سیم شرح نهج و دیگران نقل نموده اند و بآن اشعار استدلال بایمان آن جناب گردیده قصیدۀ میمیّۀ اوست که گوید:
یرجون منا خطّة دون نیلها
ضراب و طعن بالوشیج المقوّم
یرجون ان نسخی بقتل محمّد
و لم تختضب سمر العوالی من الدم
----------
[۱]: ۱) پناه میبرم بخالق کعبه از گروهی که ببدی بر ما طعن میزنند و یا ما را نسبت بباطل میدهند و از شر کسانی که غیبت ما را میکنند بمعایبی و از شر کسانی که اموری را بدین نسبت میدهند و حال آنکه دین شامل آنها نیست بخالق کعبه دروغ گفتید شما که نسبت دادید بمن تبری از محمد (ص) و یا بر علیه او جنگی برپا و شمشیری کشیده باشیم قطعا یاری و دفاع میکنیم از او تا جان خود را نثار او بکنیم به طوری که از زن و فرزند خود فراموش کرده باشیم و چه بسیار که مردم بواسطه او استسقاء نموده از ابر رحمة آب یاری شدند چرا که ایشان نگهبان یتیمان و پناه بی پناهانند افتادگان بنی هاشم را پناهگاهست و ایشان را از هر گونه نعم بی نیاز مینماید بجان خودم بقدری بواسطۀ وجود احمد و محمد«ص»در وجد و سرور غوطه ورم که وجد را بزحمت آوردهام زیرا او را بقدری دوست میدارم مانند کسی که دوست خود را بسینه گرفته باشد و جان خود را نثار او کنم و حمایت از او نمایم و دفاع از او دادم باعضاء رئیسه و غیر رئیسه خود خداوند او را پاینده بدارد که جمال اهل دنیا است و نقمت دشمنان و زینت هر کوی و محفل است خلاق عالمیان او را با توفیقات خود تأیید و یاری نمود و ظاهر و محقق کرد دین حقی را که باطل در او راه نداشت.
کذبتم و بیت اللّه حتّی تفلّقوا
جماجم تلقی بالحطیم و زمزم
و ظلم نبیّ جاء یدعوا الی الهدی
و امرأتی من عند ذی العرش قیّم
[۱]
و از جمله دلائل واضحه که صراحت ظاهره بر ایمان آن جناب دارد و پرده را کاملا برداشته و ابن ابی الحدید در ص ۳۱۵ جلد سیم شرح نهج نقل نموده این است که گوید:
یا شاهد اللّه علی فاشهد
انّی علی دین النبیّ احمد
من ضلّ فی الدین فانّی مهتد [۲]
----------
[۱]: ۱) مردم امیدوارند که ما علیه دین اسلام قیام نموده و شمشیر کشیده محمد را بکشیم و دین را نسخ کنیم و خود را در رکاب او خون آلود نکنیم دروغ میگوئید بخالق کعبه ما دست بردار نیستیم تا حطیم و زمزم پر از قطعات اجساد کشته گان گردد و ظلم بر پیغمبری که برانگیخته شده بمنظور هدایت خلایق و کتابی که از طرف خالق عرش نازل شد غلط و بی مصرف است.
[۲]: ۲) ای گواهان خدا شاهد باشید که من بر دین پیغمبر خدا احمد و محمد«ص»استوارم هر کس از آن خارج است باشد من باو هدایت شدم.
شما را بخدا آقایان انصاف دهید که آیا گویندۀ این اشعار را میتوان کافر خواند که صریحا اقرار میکند و میگوید من بر دین محمّد صلّی اللّه علیه و آله و سلّم هستم و یاری میکنم پیغمبر حقی را که ابدا باطلی در کلام او راه ندارد.
شیخ- این اشعار از دو جهت مورد قبول و استشهاد نیست اول آنکه تواتری در این اشعار نمی باشد ثانیا در هیچ کجا دیده نشده است که ابو طالب اقرار باسلام و ایمان و اعتراف بشهادتین نموده باشد-پس بنقل چند شعری نتوان حکم اسلام بر او جاری نمود؟!.
داعی- ایراد شما راجع بتواتر عجیب است آنجا که مطابق میلتان باشد خبر واحد را حجّت میدانید و مورد عمل قرار میدهید ولی وقتی بر خلاف میلتان باشد فوری حربه عدم تواتر را بکار میبرید.
اگر آقایان قدری دقیق شوید بخوبی متوجه میشوید که فرد فرد این اشعار اگر متواتر نباشد ولی مجموع آنها متواترا دلالت دارد بر امر واحدی که ایمان جناب
أبی طالب و اعتراف بنبوّت و رسالت خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باشد.
بسیاری از امور است که تواتر آن بهمین قسم معین میشود مثلا جنگها و شجاعتها و حملات مولانا امیر المؤمنین علیه السّلام در غزوات هر یک خبر واحد است ولی مجموع آنها روی هم تواتر معنوی است که افادۀ علم ضروری بشجاعت آن حضرت مینماید و همچنین است سخاوت حاتم و عدالت انوشیروان و غیر ذلک.
علاوه شما که بتواتر علاقه مند هستید بفرمائید تواتر حدیث مجعول ضحضاح را از کجا ثابت میکنید.
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani-3 - تصنيف : ايران هنگام كار است.mp3
473.1K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
ایران ـ هنگام کار است
برخیز و ببین - ایران
بختت در انتظار است
از پا منشین - ایران
خدا ز درد و غم رهاند ما را
خدا به کام دل رساند ما را
دور جهان نگر که چه غوغا خواهد کرد
که چه غوغا خواهد کرد
حب وطن نگر که چه با ما خواهد کرد
که چه با ما خواهد کرد
آه چه محنتها که کشیدی ایران
آه به کام دل نرسیدی، جز غم ندیدی ایران
خدا ز درد و غم رهاند ما را
خدا به کام دل رساند ما را
تاکی به دل جوانی نکنم به عادت پیران
جامی بده به یاد وطنم - سلامت ایران
ایران، تا ز دل برکشم نعرهٔ آزادی
#ملک_الشعرا_بهار
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#پادکست_روز ✘ چجوری میشه سحر و جادو رو باطل کرد؟ این دعانویسیها در ابطال سحر اثر دارن؟ #استاد_شج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا