eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فصل چهارم تهيه و ترويج سكه قلب ماده ۵۱۸ هركس شبيه هرنوع مسكوك طلا يا نقره داخلي يا خارجي از قبيل سكه بهار آزادي سكه‌هاي حكومت‌هاي قبلي ايران ليره و نظاير آن را از پولها و ارزهاي ديگر كه مورد معامله واقع مي‌شود، بسازد يا عالما داخل كشور نمايد يا مورد خريد و فروش قرار دهد يا ترويج سكه قلب نمايد به حبس از يك تا ده سال محكوم مي‌شود. ماده ۵۱۹ هركس به قصد تقلب به هرنحو از قبيل تراشيدن بريدن و نظاير آن از مقدار مسكوكات طلا يا نقره ايراني يا خارجي بكاهد يا عالما عامدا در ترويج اين قبيل مسكوكات شركت يا آن را داخل كشور نمايد به حبس از يك تا سه سال محكوم مي‌شود. ماده ۵۲۰ هركس شبيه مسكوكات رايج داخلي يا خارجي غير از طلا و نقره را بسازد يا عالما عامدا آنها را داخل كشور نمايد يا در ترويج آنها شركت كند يا مورد خريد و فروش قرار دهد به حبس از يك تا سه سال محكوم مي‌شود. ماده ۵۲۱ هرگاه اشخاصي كه مرتكب جرايم مذكور در مواد (۵۱۸) و (۵۱۹) و (۵۲۰) مي‌شوند قبل از كشف قضيه مامورين تعقيب را از ارتكاب جرم مطلع نمايند يا در ضمن تعقيب به واسطه اقرار خود موجبات تسهيل تعقيب سايرين را فراهم آورند يا مامورين دولت را به نحو موثري در كشف جرم كمك و راهنمايي كنند بنا به پيشنهاد رييس حوزه قضايي مربوط و موافقت دادگاه و يا با تشخيص دادگاه در مجازات آنان تخفيف متناسب داده مي‌شود و حسب مورد از مجازات حبس معاف مي‌شوند مگر آن كه احراز شود قبل از دستگيري توبه كرده اند كه در اين صورت از كليه مجازاتهاي مذكور معاف خواهند شد. ماده ۵۲۲ علاوه بر مجازاتهاي مقرر در مواد (۵۱۸) و (۵۱۹) و (۵۲۰) كليه اموال تحصيلي از طريق موارد مذكور نيز به عنوان تعزير به نفع دولت ضبط مي‌شود. https://eitaa.com/zandahlm1357
🔴 تغییر نام خانوادگیمواد 40 , 41 و 42 قانون ثبت احوال و ماده 997 قانون مدني مواردمجاز درخواست تغيير نام خانوادگي را بدین شرح مجاز دانسته اند: 1. نام خانوادگي بيش از دو كلمه و يا بيش از يك كلمه و يك حرف يا عدد يا پسوند و يا بطور مطلق يا مضاف نام محل باشد . مانند : دو اصل تهراني ، علي نژاد مطلق ،  عدنان تكان تپه تهراني ، آحسيني پور ، طباطبائي 2. نام خانوادگي از واژه هاي مستهجن و ناپسند تركيب شده باشد . مانند : گدا پور ، پدر سوخته ، لش     3. نام خانوادگي از واژه هاي خارجي باشد . مانند : جانسون , چارلتون و .... 4. نام خانوادگي هاي مذموم كه مغاير ارزشهاي فرهنگ اسلامي باشد. مانند بي دين – شيطان پرست و ....   5. اسامي محل بطور مطلق و مضاف . : مانند كرجي ، افخمي تبريزي تبصره - حذف نام محل از نام خانوادگي اشخاص بدون رعايت مقررات مربوط به دارنده حق تقدم نام خانوادگي انجام خواهد شد . مانند حسيني شيرازي به حسيني يا اكبري علي آبادي به اكبري 6. واژه هائي كه از القاب و اسامي مربوط به عناوين علمي اعم از درجات و مؤسسات علمي مانند دكتر ، دانشگاه و يا مناصب دولتي از لشكري و كشوري بصورت مطلق باشد مانند : سرهنگ ، شهردار 7. اجازه نامه از شوهر بدون رعايت حق تقدم بلامانع است. در صورت وقوع طلاق يا فسخ نكاح با  درخواست هر يك از زوجين ، سند سجلي و شناسنامه زوجه به نام خانوادگي اوليه برگشت داده مي شود.پس از فوت همسر تا زمانيكه زوجه شوهر ديگري اختيار نكرده باشد كماكان مي تواند از نام خانوادگي همسر متوفايش استفاده نمايد يا به نام خانوادگي اوليه خود برگردد. 8. در صورتيكه نام خانوادگي پدري تغيير يابد ، تغيير نام خانوادگي فرزندان كمتر از 18 سال با درخواست كتبي پدر و تغيير نام خانوادگي فرزندان كبير وي بدون رعايت حق تقدم و با ارائه اجازه نامه از پدر ممكن خواهد بود. 9. هرگاه پدري نام خانوادگي خود را تغيير و فوت نمايد هر يك از فرزندان متوفي مي توانند برابر تبصره ماده 41 قانون ثبت احوال نام خانوادگي خود را به نام خانوادگي پدر تغيير دهند. تبصره - برگشت به نام خانوادگي اوليه امكان پذير نيست لذا در هنگام انتخاب نام خانوادگي جديد باید دقت لازم را مبذول داشت.   @Vakil
اقرار نمودن عمر بعجز در مقابل سؤالات مشکله و اعتراف باینکه اگر علی نبود کار مشکل می‌شد از جمله نور الدین مالکی در فصول المهمه ص ۱۸ فصل سیم از فصل اول آورده که مردی را نزد خلیفه عمر آوردند که در حضور جمعی از او پرسیدند کیف اصبحت چگونه صبح کردی گفت: اصبحت احبّ الفتنة و اکره الحقّ و اصدق الیهود و النصاری و أؤمن بما لم اره و اقر بما لم یخلق [۳] . عمر امر کرد بروند علی علیه السّلام را بیاورند وقتی امیر المؤمنین علیه السّلام آمد قضیه را خدمت آن حضرت عرض کردند فرمود صحیح گفته اینکه گفته فتنه را دوست می‌دارم مرادش اموال و اولاد است که خداوند در قرآن فرموده أَنَّمٰا أَمْوٰالُکُمْ وَ أَوْلاٰدُکُمْ فِتْنَةٌ [۱] . و اما اینکه اظهار کراهت از حق نموده مرادش مرگست چنانچه در قرآن فرماید وَ جٰاءَتْ سَکْرَةُ الْمَوْتِ بِالْحَقِّ [۲] . و اینکه گفته یهود و نصاری را تصدیق می‌نمایم مرادش قول خدای تعالی است که می‌فرماید قٰالَتِ الْیَهُودُ لَیْسَتِ النَّصٰاریٰ عَلیٰ شَیْءٍ وَ قٰالَتِ النَّصٰاریٰ لَیْسَتِ الْیَهُودُ عَلیٰ شَیْءٍ. یعنی یهود گفتند نصاری بر حق نیستند و نصاری گفتند یهود بر حق نیستند یعنی هر دو فرقه یکدیگر را تکذیب می‌نمایند این مرد عرب گوید من هر دو فرقه را تصدیق می‌کنم یعنی هر دو فرقه را تکذیب می‌نمایم. و اما اینکه گفته اقرار دارم بچیزی که ندیده‌ام یعنی ایمان بخدای لا یری دارم و اینکه گفته اقرار دارم بچیزی که خلق نشده یعنی موجود نشده مرادش قیامت است که هنوز وجود پیدا ننموده، عمر گفت اعوذ باللّه من معضلة لا علیّ لها [۳] . همین قضیه را بعضی مانند محمّد بن یوسف گنجی شافعی در باب ۵۷ کفایت الطالب بطریق دیگر مبسوطتر از حذیفه بن الیمان از خلیفه عمر نقل نموده اند. از این قبیل قضایا در زمان خلافت ابی بکر و عمر بسیار اتفاق افتاده که ابی بکر و عمر در جواب مانده و علی علیه السّلام در مقام جواب برآمده مخصوصا علماء یهود و نصاری و ارباب مادّه و طبیعت وقتی می‌آمدند و مسائل مشکله سؤال می‌کردند فقط علی علیه السّلام بود که جواب معضلات آنها را می‌داد فلذا باقرار اکابر علماء خودتان از قبیل بخاری و مسلم در صحیحین خود و نیشابوری در تفسیر و ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و محمّد بن طلحه در ص ۱۳ ضمن باب ۴ مطالب السئول و حمیدی در جمع بین الصحیحین و امام احمد در مسند و ابن صبّاغ مالکی متوفی ۸۵۵ در ص ۱۸ فصول المهمّه و حافظ ابن حجر عسقلانی متوفی ۸۵۲ در ص ۳۳۸ تهذیب التهذیب (چاپ حیدرآباد دکن) و قاضی فضل اللّه بن روزبهان شیرازی در ابطال الباطل و محب الدین طبری در ص ۱۹۴ جلد دوم ریاض النضرة و ابن اثیر جزری متوفی ۳۶۰ در ص ۲۲ جلد چهارم اسد الغابه و ابن قتیبه دینوری متوفی ۲۷۶ در ص ۲۰۱ و ۲۰۲ تأویل مختلف الحدیث (چاپ مصر) و ابن عبد البر قرطبی متوفی ۴۶۳ در ص ۴۷۴ جلد دوم و ص ۳۹ جلد سیم استیعاب و ابن کثیر در ص ۳۵۹ جلد هفتم تاریخ خود و محمّد بن یوسف گنجی شافعی متوفی ۶۵۸ در باب ۵۷ کفایت الطالب و جلال الدین سیوطی در ص ۶۶ تاریخ الخلفاء و سید مؤمن شبلنجی در ص ۷۳ نور الابصار و نور الدین علی بن عبد اللّه سمهودی متوفی ۹۱۱ در جواهر العقدین و حاج احمد افندی در ص ۱۴۶ و ۱۵۲ هدایة المرتاب و محمّد بن علی الصبان در ص ۱۵۲ اسعاف ---------- [۳]: ۳) صبح کرده‌ام در حالتی که فتنه را دوست می‌دارم و اکراه دارم حق را و تصدیق می‌نمایم یهود و نصاری را و ایمان دارم بچیزی که ندیده‌ام او را و اقرار می‌کنم بچیزی که خلق نشده. [۱]: ۱) این است و جز این نیست که اولاد و اموال شما فتنه و اسباب امتحان اند آیه-۲۸ سوره ۸ (انفال). [۲]: ۲) و هرآینه بیهوشی و سختی مرگ بحق و حقیقت فرا رسید آیه ۱۸ سوره ۵۰ (ق). [۳]: ۳) پناه می‌برم بخدا از امر پیچیده و مشکلی که علی در او نباشد. الراغبین و یوسف سبط ابن جوزی در ص ۸۷ تذکرة خواص الامه باب ۶ و ابن ابی الحدید متوفی ۶۵۵ در ص ۶ جلد اول شرح نهج البلاغه و مولی علی قوشچی در ص ۴۰۷ شرح تجرید و اخطب الخطباء خوارزمی در ص ۴۸ و ۶۰ مناقب حتی ابن حجر مکّی متعصّب متوفی ۹۷۳ در ص ۷۸ صواعق محرقه و ابن حجر عسقلانی در ص ۵۰۹ جلد دوم اصابه و علاّمه ابن قیّم جوزیه در ص ۴۷ و ۵۳ طرق الحکمیة قضایای بسیاری نقل نموده اند که خلیفه عمر در حوادث و مسائل مشکله مخصوصا مسائل مشکله پادشاه روم را رجوع بامیر المؤمنین علی علیه السّلام نموده بالاخره نزدیک بتواتر آمده که مکرر خلیفه ثانی عمر بن الخطاب در قضایای متعدده که علی علیه السّلام حل مشکلات نموده و جواب آنها را داده گاهی گفته: اعوذ باللّه من معضلة لیس فیها ابو الحسن و بعضی اوقات می‌گفت لو لا علیّ لهلک عمر و در بعض مواقع می‌گفت کاد یهلک ابن الخطاب لو لا علیّ بن أبی طالب [۱] .
بر خلاف گفتۀ این معلم بی علم افراطی ابن مغازلی فقیه شافعی در مناقب و حمیدی در جمع بین الصحیحین می‌نویسند خلفاء در تمام مراحل با علی علیه السّلام شور می‌کردند و در امور دین و دنیا مرکز فتوی علی علیه السّلام بوده و کاملا خلفاء گوش بکلمات و دستورات او می‌دادند و عمل می‌کردند و بهره می‌بردند کما آنکه بمختصری از آنها اشاره شد. ---------- [۱]: ۱) پناه می‌برم بخدا از امر پیچیده و مشکلی که علی در او نباشد-اگر علی نبود عمر هلاک شده بود-نزدیک بود پسر خطاب هلاک شود اگر علی بن أبی طالب نبود. پس بر هر صاحب بصیرتی ظاهر و هویدا است که قطع نظر از سایر کمالات و نصوص وارده همین قضایای منقوله و احکام مترادفه ای که از آن حضرت صادر می‌گردید خود دلیل کامل بر امامت و حجّیت و حق تقدم او است بر دیگران. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
@shervamusiqiirani - Tasnif Khaneye Gharib.mp3
988.1K
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 بگردید ، بگردید ، دراین خانه بگردید دراین خانه غریبید، غریبانه بگردید یکی ساقی مست است پس پرده نشسته ست قدح پیش فرستاد که مستانه بگردید نسیم نفس دوست به من خورد و چه خوشبوست همین جاست ، همین جاست، همه خانه بگردید نوایی نشنیده ست که از خویش رمیده ست به غوغاش مخوانید ، خموشانه بگردید بر آن عقل بخندید که عشقش نپسندید در این حلقه ی زنجیر چو دیوانه بگردید 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🆔@zandahlm1357
تنبلی و بی حوصلگی 41.mp3
13.44M
۴۱ 🎤 برای اوج گرفتن در آسمان عشق الهی؛ باید بتونی بین بخش های حیوانی و انسانی خودت تعادل برقرار کنی. تغذیه بیش از حد بخش حیوانی مارو از رسیدن به معشوق اصلی ِ ما یعنی الله باز میداره!
12.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 پاسخ به : اگر مردم امیدوار شدن به ظهور و بعد ظهور رخ نداد؛ مردم بی‌دین می شوند... 🎙حجة الاسلام پناهیان @zandahlm1357