eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
45.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌷 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار شاعران. ۱۴۰۳/۱/۶ مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| با صبر تاریخی مردم غزه و علی‌رغم خواست دشمن، امروز فلسطین مساله اول جهان شده است ☝ مرور تصویری بیانات امروز رهبر انقلاب در دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | بداخلاق از خدا دور است ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌙 مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 روایت «محفل» از دیدار رمضانی قاریان با رهبر انقلاب 🔹 مراسم انس با قرآن در اولین روز از ماه مبارک رمضان با حضور رهبر انقلاب اسلامی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد. برنامه «محفل» در گزارشی به روایت این دیدار پرداخته است. مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | در محاسبه خود سخت‌گیری کن! ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌙 مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 | شرط مفید بودن عبادت ✏️ شرح حدیث اخلاق توسط حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🌙 مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فتوای ابو حنیفه بر اینکه مسافر در فقد آب عمل غسل و وضو را با نبیذ انجام دهند و لکن امام اعظم شما ابو حنیفه (که غالب فتاوایش روی قیاس است یعنی بی سوادی) حکم می‌کند که در سفر اگر آب نیابند با نبیذ تمر عمل غسل و وضو را انجام دهند!. و حال آنکه همه می‌دانید نبیذ مایعی است مضاف که با خرما و غیر آن ممزوج گردیده و وضو با مضاف جایز نیست. پس نظر باینکه قرآن مجید برای اداء نماز تطهیر را بآب خالص پاک و در فقد آب تیمم با خاک پاک قرار داده. چون امام اعظم ابو حنیفه فتوی بغسل و وضوی با نبیذ داده مخالفتی است با حکم صریح و نصّ بیّن قرآن مجید!!. و حال آنکه بخاری در صحیح خود بابی دارد بعنوان لا یجوز الوضوء بالنبیذ و لا المسکر [۱] . حافظ- با اینکه حقیر در مذهب امام شافعی رضی اللّه عنه هستم و با بیان شما کاملا موافقم که اگر آب نباشد تیمم باید نمود و بمذهب ما تطهیر با نبیذ جایز نیست ولی گمان می‌کنم در فتوای امام ابو حنیفه رضی اللّه عنه شهرتی بیش نباشد. داعی- قطعا جنابعالی با علم بحقیقت مطلب دفاع بما لا یرضی صاحبه نمودید و الاّ نقل این فتوی از امام ابو حنیفه از متواترات منقوله می‌باشد و آنچه الحال داعی در نظر دارم امام فخر رازی در ص ۵۵۲ جلد سیم تفسیر مفاتیح الغیب ذیل آیه تیمم در سوره مائده در مسئلۀ پنجم گوید قال الشافعی رحمه اللّه لا یجوز الوضوء بنبیذ التمر و قال ابو حنیفه رحمه اللّه یجوز ذلک فی السفر [۲] . و نیز فیلسوف بزرگ ابن رشد در بدایة المجتهد نقل حکم و فتوای ابو حنیفه را می‌نماید. شیخ- چگونه شما می‌فرمائید بر خلاف نص فتوی داده اند و حال آنکه اخباری صراحة عمل رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم را باین معنی می‌رساند. داعی- ممکن است یکی از آن خبرها را اگر در نظر دارید بیان فرمائید. شیخ- از جملۀ آنها خبری است که ابی زید مولی عمرو بن حریث از عبد اللّه بن مسعود نقل می‌نماید که انّ رسول اللّه قال له فی لیلة الجنّ عندک طهور قال لا الاّ شیء من نبیذ فی اداوة قال تمرة طیّبة و ماء طهور فتوضأ [۳] . و دیگر خبری است که عباس بن ولید بن صبیح الحلال دمشقی از مروان بن محمّد طاهری دمشقی از عبد اللّه بن لهیعه از قیس بن حجاج از حنش صنعانی از عبد اللّه بن عباس از عبد اللّه بن مسعود که گفت انّ رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلّم قال له لیلة الجن معک ماء قال لا الاّ نبیذا فی سطیحة قال رسول اللّه تمرة طیّبة و ماء طهور صب علیّ قال فصببت علیه فتوضأ به [۱] . ---------- [۱]: ۱) جائز نیست وضو گرفتن به نبیذ و نه بمسکر و مست کننده. [۲]: ۲) شافعی گفته است جائز نیست وضو بنبیذ خرما و ابو حنیفه گفته است جایز است وضو به نبیذ در سفر. [۳]: ۳) رسول خدا (صلّی اللّه علیه و آله) در لیلة الجن باو فرمود نزد تو می‌باشد آبی عرض کرد نمی باشد مگر چیزی از نبیذ در مطهره آب فرمود خرمای پاکیزه و آب پاک پس وضو گرفت. [۱]: ۱) رسول خدا در لیلة الجن باو فرمود با تو می‌باشد آب عرض کرد نمی باشد مگر نبیذ در توشه دان فرمود رسول خدا خرمای پاکیزه در آب پاک بریز بر من پس ریختم بر او وضو گرفت بآن آب. بدیهی است عمل رسول خدا صلّی اللّه علیه و سلّم برای ما حجة است کدام نص و دلیل بالاتر از عمل آن جناب می‌باشد فلذا امامنا الاعظم روی عمل پیغمبر فتوی بجواز داده اند. داعی- گمان می‌کنم اگر سکوت می‌فرمودید بهتر از این بیان شما بود گرچه ممنون شدم که اقامۀ دلیل فرمودید تا مطلب بهتر روشن گردد و آقایان برادران اهل تسنن بدانند که حق با ما است پیشوایان آنها سفسطه نموده بدون تعمق روی قیاس حکم نموده اند. خوبست قبلا در اطراف روات و اسناد حدیث بحث کنیم و بعد وارد اصل موضوع شویم. اولا ابی زید مولی عمرو بن حریث مجهول الحال است و در نزد اهل حدیث مردود می‌باشد چنانچه ترمذی و غیره نقل نموده اند مخصوصا ذهبی در میزان الاعتدال گوید این مرد شناخته نشده و حدیثی که از عبد اللّه بن مسعود نقل نموده صحت ندارد و حاکم گوید از این آدم مجهول غیر از این حدیث نقل نگردیده و بخاری او را از ضعفاء بشمار آورده بهمین جهة اکابر علماء خودتان مانند قسطلانی و شیخ زکریای انصاری در شرحین خود بر صحیح بخاری ذیل باب لا یجوز الوضوء بالنبیذ و لا المسکر حکم بتضعیف این حدیث نموده اند. و اما حدیث دوم بجهاتی مردود است. اولا آنکه این حدیث را غیر از ابن ماجه قزوینی باین طریق احدی از علماء نقل ننموده اند. ثانیا علت عدم نقل اکابر علماء در سنن خود مجروح و مخدوش بودن سلسله روات در این حدیث است چنانچه ذهبی در میزان الاعتدال نقل اقوال را آورده که عباس بن ولید محل وثوق نمی باشد فلذا جهابذه ارباب جرح و تعدیل او را ترک نموده اند.
و نیز مروان بن محمّد طاهری از گمراهان مرجئه بوده و ابن حزم و ذهبی اثبات ضعف او را نموده اند و همچنین عبد اللّه بن لهیعه را نیز اکابر علماء جرح و تعدیل تضعیف نموده اند. پس وقتی در سلسلۀ روات حدیثی آن قدر ضعف و فساد پیدا شود که متروک اکابر علماء خودتان گردد قطعا بخودی خود آن حدیث از درجۀ اعتبار ساقط می‌شود. ثالثا بنابر اخباری که علماء خودتان از عبد اللّه بن مسعود نقل نموده اند در لیلة الجن احدی با آن حضرت نبوده چنانچه ابی داود در سنن خود (باب الوضوء) و ترمذی در صحیح از علقمه نقل نموده اند که از عبد اللّه بن مسعود سؤال نمودند من کان منکم مع رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله لیلة الجنّ فقال ما کان معه احد منّا [۱] . رابعا لیلة الجن در مکه قبل از هجرت بوده و آیه تیمّم باتفاق عموم مفسرین در مدینه نازل گردیده پس این حکم قطعا ناسخ ما قبل بوده و بهمین جهت فقهاء بزرگ خودتان مانند امام شافعی و امام مالک و غیرهم فتوی بر جواز ندادند. بعلاوه این حکم در مدینه آمده که در فقد آب حضرا و سفرا حتما باید تیمّم بنمایند پس از نزول این آیه در مدینه و حکم بتیمم در فقد آب فتوی دادن بوضو با نبیذ باستناد حدیثی مجعول با سلسلۀ روات مجهول الحال ضعیف خیلی عجیب است. و اعجب از همه فرمایش جناب شیخ است که اخبار مجهولی را نصّ در مقابل قرآن قرار دهند و روی این قاعده صحّه بر اجتهاد ابو حنیفه مقابل نصّ کلام اللّه مجید می‌گذارند؟!. نواب- قبله صاحب مراد از نبیذ تمر همان شراب مسکر است که حرام است خوردن آن؟. ---------- [۱]: ۱) آیا در لیلة الجن کسی از شما با رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله بود گفت احدی از ما با آن حضرت نبوده. داعی- نبیذ بر دو قسم است قسمی حلال است که سکرآورنده نیست و آن عبارت است از آبی که در آن خرما می‌ریزند تا خوش طعم گردد وقتی ته نشین شد آب صافی بر روی آن می‌ماند که تقریبا آب مضافی است بنام نبیذ یعنی شربت فشرده خرما. و قسم دیگر حرام است که مسکر می‌باشد موضوع بحث ما که مورد فتوای امام ابو حنیفه بجواز می‌باشد نبیذ غیر مسکر است که مطبوخ باشد و الا در حرمت وضو بمسکرات ابدا خلافی نیست چنانچه قبلا عرض نمودم که بخاری در صحیح خود بابی دارد بعنوان لا یجوز الوضوء بالنبیذ و لا المسکر [۱] . ---------- [۱]: ۱) جایز نیست وضو بنبیذ و نه بمست کننده. پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6017211669451641366.mp3
6.99M
🌙مناجات سحرگاهی با نوای دل‌انگیز مرحوم صابری مارا دنبال کنید👈@zandahlm1357
تنبلی و بی حوصلگی 52.mp3
15.68M
۵۲ 🎤 خدا شبیه یه عدد می‌مونه، که جلوی هر صفری که قرار بگیره، بهش اعتبار و قدرت میده ... تو با همه‌ی استعدادها و دارایی‌هات بازم همون عدد صفر هستی که باید کنار خدا قدرت و اعتبار بگیری! تنبلی نکن، دستاتُ بده به خدا ...