eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
48.9هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️نمرات امتحان نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ 🔹نتایج امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم تا پایان این هفته و اوایل هفته آینده اعلام خواهد شد. 🔹هم‌اکنون تصحیح اوراق امتحانات نهایی در حال انجام است و به محض به پایان رسیدن و بارگذاری نمرات در پایان این هفته اطلاع‌رسانی خواهد شد. 🔹دانش‌آموزان برای مشاهده نمرات باید به سامانه my.medu.ir مراجعه کنند و پس از مشاهده نمره در صورتی که نسبت به نمره خود اعتراض دارند به مدت ۴۸ ساعت فرصت ثبت درخواست بررسی مجدد را دارند. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
15.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
. ♨️ خارج شدن شهروندان فلسطینی از خانیونس به علت تهاجم زمینی ارتش رژیم صهیونیستی. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
. ♨️ وزارت ارتباطات: سرعت پیام‌رسان‌های ایرانی برای زائران اربعین ۵ برابر می‌شود 🔹اگر اهل پیاده‌رویِ اربعین باشید با شرایط حضور در کشور عراق آشنا شده‌اید؛ شرایط محیطی و ارتباطی‌ای که به غیر از عشق و ارادت، نیازمند هماهنگی بین بخش‌های دولتی و غیردولتی در ارائهٔ خدمات ۲ کشور ایران و عراق است. 🔹قائم‌مقام وزیر ارتباطات دربارهٔ رایزنی‌های انجام‌شده با طرف عراقی گفته: با افزایش استفاده از پیام‌رسان‌های ایرانی در عراق، دومین لینک‌ مستقیم بین ایران و عراق راه‌اندازی شده و این ارتباط مستقیم سرعت پیام‌رسان‌های ایرانی را در عراق ۵ برابر می‌کند. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
✅ مراسم تنفیذ ریاست جمهوری ۷ مرداد خواهد بود 🔸سخنگوی شورای نگهبان: مراسم تنفیذ رئیس‌جمهور چهاردهم ۷ مرداد با حضور رهبر انقلاب برگزار می‌شود. 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🔰 حرف روز 💢 مسئولیت مشترک رهبر معظم انقلاب صبح دیروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس با تبیین هشت نکته مهم: «ضرورت پاسخگویی مجلس»، «تعامل سازنده مجلس و دولت جدید»، «شنیده شدن صدای واحد از ارکان کشور در مسائل مهم»، «حاکمیت اخلاق در مباحثات مجلس و دیگر فعالیت‌های نمایندگان»، «بایدها و نبایدهای قانون‌گذاری»، «نظارت بدون افراط و تفریط»، «فعالیت مؤثر هیئت نظارت بر عملکرد نمایندگان» و «حضور جدی مجلس در مسائل جهانی و سیاست خارجی»، ابراز امیدواری کردند با احساس مسئولیت مشترک رئیس جمهور منتخب و مجلس، کابینه‌ای متشکل از افراد مؤمن، کارآمد، انقلابی، امیدوار به آینده، مشهور به پاکدستی و صداقت، دارای نگرش ملی و برخوردار از اعتقاد عمیق به جمهوری اسلامی تشکیل شود و مسائل کشور و مردم را پیش ببرد. توصیه‌های راهبردی رهبر حکیم انقلاب به هر دو قوه مقننه و مجریه، اگر جامه عملیاتی بر تن کنند، بدون تردید، مشکلات کشور به صورت درون‌زا و به دست نمایندگان ملت در دو قوه حل خواهند شد. به ضرس قاطع باید گفت، این سخنان ارزشمند نقطه پایانی است بر برخی از مباحث بیهوده‌ای که گاه در برخی از محافل حتی حزب‌اللهی در باره آینده دولت و چگونگی مواجهه و تعامل مجلس دوازدهم با آن درگرفته و بیم آن وجود دارد که رفته رفته فضای کشور در دوقطبی افراطی و کاذبی که دشمنان مترصد ایجاد و بهره‌برداری از آن هستند، فرو رود. اینکه رهبری می‌فرمایند:«‌مجلس نباید منشأ تشنج در افکار عمومی مردم باشد. سیاه‌نمایی‌کردن، منفی‌بافی‌کردن که گاهی اوقات در بعضی از مجالس دیده شد از ناحیه بعضی از نمایندگان»، نکته‌ای تعارفی نیست و واقعیتی است که باید به آن توجه داشت و به این امر پی برد که حتی اگر نماینده‌ای مطالبه‌ای درست هم داشت و کلامی صحیح در راستای وظیفه نمایندگی می‌گوید، باید این وظیفه را طوری دنبال کند که به رشته انسجام و اتحاد ملی لطمه وارد نکند. البته مسلم است که دولت هم باید به وظیفه خود عمل کند و مناسبات فیمابین خود و قوا و نهادهای دیگر را آن طور که قانون گفته، تنظیم کند. در ادامه به تناسب حضور رئیس‌جمهور منتخب مردم در جلسه که سبب مطایبه شیرین رهبری نیز شد، رهبر معظم انقلاب بر شاخص‌ها و معیارهایی که آقای پزشکیان(حفظه‌الله) و مجلس برای تشکیل یک کابینه صادق، امین، متدین، انقلابی و کارآمد، امیدوار به آینده روشن، باورمند به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی از بن‌دندان، اشتهار به پاکدستی و صداقت، فاقد سابقه سوء و واجد نگرش ملی بدون لحاظ مسائل جناحی و سیاسی باید مدنظر داشته باشند، مورد تأکید قرار گرفت. رهبر معظم انقلاب رعایت این ویژگی‌ها و شاخص‌ها را مسئولیت مشترک دولت و مجلس دانستند. ✍️ 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
اولی الامر باید منصوب و منصوص من جانب الله باشد ثابت می‌ماند قسم سیم که حتما بایستی اولی الامر منصوب و منصوص من جانب اللّه باشد فثبت المطلوب همین است عقیدۀ شیعه امامیه اثناعشریه که می‌گویند چون اولی الامر بایستی مانند پیغمبر مهذب و منزه از جمیع صفات رذیله و اخلاق فاسده و معصوم از تمام کبائر و صغائر ظاهرا و باطنا باشند و چون علم ببواطن امورهم أحدی جز خدای تعالی ذاتا و استقلالا ندارد پس باید خدای تعالی اولی الامر را معین نماید. همان خدائی که رسول را از میان خلق برگزیده و برسالت می‌فرستد اولی الامر را هم بایستی ذات اقدس او جل و علا انتخاب نموده و بمردم معرفی نماید. علاوه بر این قبیل دلائل که از خارج اثبات مرام می‌نماید صراحت ظاهر خود آیه حکم می‌کند که اولی الامر کسی باید باشد که واجد جمیع صفات رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باشد الاّ ما خرج بالدّلیل که آن مقام وحی و رسالت است. و چون عالم بجمیع صفات بشریت جز ذات پروردگار دیگری نیست پس حق انتخاب مخصوص بذات او جل و علا می‌باشد. فلذا در آیۀ شریفه برای فرق بین واجب و ممکن دو اطیعوا آورده که می‌فرماید اطیعوا اللّه و اطیعوا الرسول خدا را اطاعت کنید بنحوی که او را واجب الوجود بالذات بدانید که آنچه از هستی صفات دارد از قبیل حیات و علم و حکمت و قدرت و غیر آنها از خود او و عین ذات او می‌باشد. و اطاعت کنید پیغمبر را بنحوی که او را ممکن الوجود و عبد صالح و واجد جمیع صفات حمیده و اخلاق پسندیده بدانید که تمام آن صفات از جانب واجب الوجود باو افاضه شده است. ولی وقتی بمعرفی اولی الامر می‌رسد کلمه اطیعوا نمی آورد فقط با یک واو عاطفه اولی الامر را معرفی می‌نماید و در این واو لطیفه ایست که می‌خواهد بمردمان منور الفکر روشن ضمیر بفهماند که اولی الامر آن کس است که واجد باشد هرچه را رسول خدا صلّی اللّه علیه و آله و سلّم واجد بوده است مگر آنچه بدلیل فاقد است از قبیل نزول وحی و استقلال در ابلاغ رسالت خلاصه آنچه رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم داشته اولی الامر نیز باید داشته باشد مگر مقام رسالت و نبوت پس اطاعت اولی الامر از سنخ اطاعت رسول اللّه می‌باشد!. فقط شأن اولی الامر اینست که مجری احکام و نگاهبان دین و قوانین شرع سید المرسلین صلّی اللّه علیه و آله و سلّم باشد. فلذا جامعه شیعه امامیه معتقدند که مراد از اولی الامر ائمه اثنی عشر از نسل پیغمبر و عترت طاهرۀ آن حضرت می‌باشند که آنها امیر المؤمنین علی علیه السّلام از عترت و اهل بیت پیغمبر و یازده فرزند بزرگوار آن حضرت هستند. و این آیه شریفه بزرگتر دلیل شیعه و جامعه امامیه بر اثبات امامت أئمه اثنی عشر علیهم الصلاة و السّلام می‌باشد. علاوه بر آیات کثیره دیگر که مورد استدلال ما می‌باشد که هر یک بجهتی از جهات اثبات مرام می‌نماید از قبیل آیه ۱۱۸ سوره ۲ (بقره) قٰالَ إِنِّی جٰاعِلُکَ لِلنّٰاسِ إِمٰاماً قٰالَ وَ مِنْ ذُرِّیَّتِی قٰالَ لاٰ یَنٰالُ عَهْدِی الظّٰالِمِینَ [۱] . و آیه ۶ سورۀ ۳۳ (احزاب) اَلنَّبِیُّ أَوْلیٰ بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْوٰاجُهُ أُمَّهٰاتُهُمْ وَ أُولُوا الْأَرْحٰامِ بَعْضُهُمْ أَوْلیٰ بِبَعْضٍ فِی کِتٰابِ اللّٰهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُهٰاجِرِینَ [۲] . و آیه ۱۲۰ سوره ۹ (توبه) یٰا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّٰهَ وَ کُونُوا مَعَ الصّٰادِقِینَ [۳] . و آیه ۸ سوره ۱۳ (رعد) إِنَّمٰا أَنْتَ مُنْذِرٌ وَ لِکُلِّ قَوْمٍ هٰادٍ [۴] . و آیه ۱۵۴ سوره ۶ (انعام) وَ أَنَّ هٰذٰا صِرٰاطِی مُسْتَقِیماً فَاتَّبِعُوهُ وَ لاٰ تَتَّبِعُوا السُّبُلَ فَتَفَرَّقَ بِکُمْ عَنْ سَبِیلِهِ [۵] . و آیه ۱۸۰ سوره ۷ (اعراف) وَ مِمَّنْ خَلَقْنٰا أُمَّةٌ یَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَ بِهِ یَعْدِلُونَ [۱] . و آیه ۹۸ سوره ۳ (آل عمران) وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللّٰهِ جَمِیعاً وَ لاٰ تَفَرَّقُوا [۲] . و آیه ۴۵ سوره ۱۶ (نحل) فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّکْرِ إِنْ کُنْتُمْ لاٰ تَعْلَمُونَ [۳] . ---------- [۱]: ۱) خدای تعالی (بابراهیم) فرمود من ترا امام و پیشوای خلق قرار دادم ابراهیم عرض کرد این امامت و پیشوائی را بفرزندان من نیز عطا خواهی کرد فرمود: آری اگر صالح و شایسته آن باشند که عهد من (امامت) هرگز بمردم ستمکار نخواهد رسید. [۲]: ۲) پیغمبر اولی و سزاوارتر بمؤمنان است از خود آنها و زنان پیغمبر (در اطاعت و عطوفت و حرمت نکاح) بحکم مادر مؤمنان هستند و خویشاوندان نسبی شخص بعضی بر بعض دیگر در کتاب خدا مقدمند از مؤمنین و مهاجرین. [۳]: ۳) ای اهل ایمان خدا ترس باشید و با مردان راستگو بپیوندید و پیرو آنها باشید.
[۴]: ۴) جز این نیست که وظیفه تو إنذار و ترسانیدن (از نافرمانی خدا است) و هر قومی را از طرف خدا راهنمائیست. [۵]: ۵) اینست راه راست که راه من است پس پیروی کنید آن را و از راههای دیگر که موجب تفرقه شما است جز از راه خدا متابعت نکنید. [۱]: ۱) و از خلقی که آفریده ایم فرقه ای بحق هدایت می‌یابند و از باطل همیشه بحق بازمیگردند (که مراد پیشوایان دین و ائمه معصومین اند). [۲]: ۲) همگی برشته دین خدا (و ولایت عترت طاهره) چنگ زده به راه‌های متفرق نروید. [۳]: ۳) از اهل ذکر (قرآن) (که خاندان محمد و آل محمد سلام اللّه علیهم اجمعین اند) بپرسید اگر شما نمی دانید. و آیه ۳۳ سوره ۳۳ (احزاب) إِنَّمٰا یُرِیدُ اللّٰهُ لِیُذْهِبَ عَنْکُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ یُطَهِّرَکُمْ تَطْهِیراً [۴] . و آیه ۳۰ سوره ۳ (آل عمران) إِنَّ اللّٰهَ اصْطَفیٰ آدَمَ وَ نُوحاً وَ آلَ إِبْرٰاهِیمَ وَ آلَ عِمْرٰانَ عَلَی الْعٰالَمِینَ ذُرِّیَّةً بَعْضُهٰا مِنْ بَعْضٍ [۵] . و آیه ۲۹ سوره ۳۵ (فاطر) ثُمَّ أَوْرَثْنَا الْکِتٰابَ الَّذِینَ اصْطَفَیْنٰا مِنْ عِبٰادِنٰا [۶] . آیه ۳۵ سوره ۲۴ (نور) اَللّٰهُ نُورُ السَّمٰاوٰاتِ وَ الْأَرْضِ مَثَلُ نُورِهِ کَمِشْکٰاةٍ فِیهٰا مِصْبٰاحٌ الْمِصْبٰاحُ فِی زُجٰاجَةٍ الزُّجٰاجَةُ کَأَنَّهٰا کَوْکَبٌ دُرِّیٌّ یُوقَدُ مِنْ شَجَرَةٍ مُبٰارَکَةٍ زَیْتُونَةٍ لاٰ شَرْقِیَّةٍ وَ لاٰ غَرْبِیَّةٍ یَکٰادُ زَیْتُهٰا یُضِیءُ وَ لَوْ لَمْ تَمْسَسْهُ نٰارٌ نُورٌ عَلیٰ نُورٍ یَهْدِی اللّٰهُ لِنُورِهِ مَنْ یَشٰاءُ [۷] . ---------- [۴]: ۴) جز این نیست که مشیت خداوند تعلق گرفته که رجس هر آلایش را از شما خانواده نبوت ببرد شما را از هر عیب پاک و منزه گرداند. [۵]: ۵) بحقیقت خدا برگزید آدم (ع) و نوح (ع) و خانواده ابراهیم (ع) و خانواده عمران را بر جهانیان و فرزندان بعض از آنها را بر بعض دیگر. [۶]: ۶) پس (از آن پیغمبران سلف) ما آنان را که از بندگان خود برگزیدیم (یعنی محمد و عترت طاهره او علیهم السّلام) وارث علم قرآن گردانیدیم. [۷]: ۷) خدا نور (وجودبخش) آسمان‌ها و زمین است داستان نورش بمشکاتی ماند که در آن چراغی روشن باشد و آن چراغ در میان شیشه ای که تلألؤ آن گوئی ستاره ای است درخشان و روشن از درخت مبارک زیتون که با آنکه شرقی و غربی نیست شرق و غرب جهان بدان فروزانست و بی آنکه آتشی زیت آن را بر افروزد خود بخود جهانی را روشنی بخشد که پرتو آن نور حقیقت بر روی نور قرار گرفته و خدا هر که را خواهد بنور خود (و اشراقات وحی خویش) هدایت کند. و آیات بسیار دیگر که وقت مجلس اقتضای ذکر تمامی آنها را ندارد تا آنجا که خطیب خوارزمی در مناقب و امام احمد در مسند و حافظ ابو نعیم در ما نزل من القرآن فی علی و حافظ ابو بکر شیرازی در نزول القرآن فی أمیر المؤمنین آورده اند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم فرمود. ربع قرآن درباره ما اهل بیت نازل شده. و نیز حافظ ابو نعیم در ما نزل من القرآن فی علی و احمد حنبل در مسند و واحدی در اسباب النزول و محمّد بن طلحه شافعی در مطالب السئول و ابن عساکر و محدث شام در تاریخ خود و حافظ أبو بکر شیرازی در نزول القرآن فی امیر المؤمنین علیه السّلام و محمّد بن یوسف گنجی شافعی در اول باب ۶۲ کفایت الطالب و خواجه کلان سلیمان بلخی حنفی در باب ۴۲ ینابیع الموده از طبرانی نقل می‌نمایند از ابن عباس (حبر امت) که فرمود نزلت فی علیّ اکثر من ثلاثمائة آیة فی مدحه [۱] . و البته در اطراف هر یک از این آیات أقلا بایستی چند ساعتی صحبت نمود که بواسطه نبودن وقت فقط بطور فهرست بعض از آنها را قرائت نمودم تا اهل فن بکتب اکابر علماء عامه از قبیل تفاسیر امام فخر رازی و امام ثعلبی و زمخشری و جلال الدین سیوطی و طبری و نیشابوری و واحدی. و کتابهای فرائد السمطین حموینی و صحیح بخاری و صحیح مسلم و سنن ابی داود و جمع بین الصحیحین حمیدی و مسند امام احمد بن حنبل و صواعق ابن حجر و شرف المصطفی خرگوشی و شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید و حلیة الاولیاء حافظ ابو نعیم و مفاتیح الاسرار شهرستانی و مناقب خوارزمی و فصول المهمه مالکی و شواهد التنزیل حاکم ابو القاسم و استیعاب ابن عبد البر و سقیفه جوهری و ینابیع الموده خواجه کلان حنفی و مودة القربی همدانی و ما نزل من القرآن فی علی، اصفهانی و مطالب السئول محمّد بن طلحه شافعی و نهایة ابن اثیر و کفایت الطالب گنجی شافعی و نزول القرآن فی امیر المؤمنین ابو بکر شیرازی و رشفة الصادی سید ابی بکر بن شهاب الدین العلوی و غیر آنها را مراجعه و با دیدۀ تحقیق بنگرند تا حقیقت بر آنها کشف گردد. ---------- [۱]: ۱) زیاده از سیصد آیه در مدح علی علیه السّلام نازل گردیده.
خلاصه خوبست اطالۀ کلام ندهم و آیه اول مجلس را که ادلّ دلائل آوردیم ذکر نمائیم که عرض کردم عقیده جامعه شیعه امامیه اینست که مراد از اولی الامر در آیه شریفه طبق دلائل عقلیه و براهین نقلیه أئمه اثنی عشر سلام اللّه علیهم اجمعین اند. اما دلائل عقلیه بر این معنا بسیار است که وقت مجلس مقتضی ذکر تمامی آنها نیست ولی بحکم قرینه ثابت است اولی الامری که اطاعتش توام با اطاعت خدا و پیغمبر است بایستی معصوم از خطاء باشد. چنانچه امام فخر رازی هم در تفسیرش اقرار باین معنی نموده که اگر گفته شود اولی الامر معصوم نیست اجتماع نقیضین خواهد شد و آن محالست. و دیگر آنکه اولی الامر باید أعلم و أفضل و أورع و أتقی و أکمل من فی الارض باشد تا واجد صفات پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم گردیده اطاعتش از هر حیث واجب آید. این صفات در میان امت جز دربارۀ أئمه اثنی عشر (بتصدیق اکابر علماء عامه) گفته نشده مقام عصمتشان طوریست که خداوند در آیه تطهیر شهادت باین معنی داده است. و اخبار بسیاری در کتب معتبره اکابر علماء اهل تسنن در عصمت آن خاندان جلیل ذکر گردیده من باب نمونه بچند خبری از اکابر علماء اهل تسنّن تبرک می‌جویم. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴آغاز پیاده روی حسینی از جنوبی‌ترین نقطه عراق در فاصله 34 روز مانده تا اربعین ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
مداحی آنلاین - پرچم روی دوشم - مطیعی.mp3
13.14M
پرچم روی دوشم توی گوشم نوای آه حسین 🏴 🎙 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357