🎥 فیلمی که در فضای مجازی با نام اشکان خطیبی در حال انتشار استبرای فردی بنام أوین آزاد، یک ترنس است. او ساکن آمریکا بوده و ربطی به خطیبی ندارد.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شوخی #پزشکیان با خبرنگاران : اگر خبرنگاران راضی باشند با بله خیر پاسخ میدهم اما رعایت حق مشتری شرط است.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استفاده از کلمه شوروی به جای روسیه توسط پزشکیان و تذکر اطرافیان به او
#پزشکیان: باشه همان چیزی که شما میگویید.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #پزشکیان: مشکل کروبی حل شده است, برای آن یکی هم داریم کار میکنیم. ولی نگاه این است که نباید با نظام درافتاد.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
📸 می پرسند: از وحدت شیعه و سنی چه خیری دیده اید؟!
میگوییم؛ نتیجه وحدت، این شد که شخصی سنی مذهب با آموزه های امام خمینی(ره)شیعه شد و ۲۵ میلیون نفر را شیعه کرد.
👈درواقع دشمنان اسلام و شیعیان از همین در هراسند.
#هفته_وحدت
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 صحبتهای دقیق و جالب سعیدیسم در صدا و سیما
🔺چقدر سعید خوب و دلنشین مطالب رو تبیین کرد.
آفرین به این بصیرت!
#سعیدیسم
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 شروین حاجی پور مدیر روابط عمومی وزارت ارشاد شد.
تو بگو #لطیفه ولی بزودی از خبرهای پیش رو شاخ در میاری...!
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
📸 در نشر مطالب دقت کنیم، گول اخبار پر تیراژ را نخوریم.
🔺فیلمی که در فضای مجازی با نام اشکان خطیبی در حال انتشار است برای یک ترنس است. او ساکن آمریکا بوده و ربطی به خطیبی ندارد.
#سواد_رسانه
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: میدانید من را بهخاطر عدم التزام به اسلام رد کرده بودند؟!
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: خداوکیلی نمیدانم چقدر حقوق میگیرم، میگویند ۶۰-۷۰ میلیون است.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چی میگه؟!
یه #لطیفه از حسن...🤦
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 واکنش جالب #پزشکیان به سوال انگلیسی خبرنگار: میخواهی ترجمه کنی، خب ترجمه کن.
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
📸 انتقاد هنگامه شهیدی از عنوان های شغلی من درآوردی دولت #پزشکیان
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
📸 دختر شهید رئیسی در روزهایی که دنیا متاثر از شهادت پدرش بود از دانشگاه تهران درخواست یک ماه مرخصی میکنه بهش میگن تا برگه فوت پدر را نیاری مرخصی نمیدیم!
#رئیسی_عزیز
#شهید_جمهور
📌 خبر
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معماری و تزئینات ایرانی
مسجد شیخ لطفالله اصفهان
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
کلیسای وانک ؛
یا کلیسای نجات دهنده مقدس ، نام کلیسایی است در محله جلفا (اصفهان)، که از نام کلیسای «سورپ آمنا پرکیچ وانک» جوغا در نخجوان گرفته شدهاست. این کلیسا از کلیساهای تاریخی ارمنیهای اصفهان میباشد و در زمان شاه عباس دوم ساخته شدهاست. وانک در زبان ارمنی به معنی صومعه است.
مساحت کلیسا حدود 8700 متر مربع است.
نمای بیرونی کلیسا برعکس اغلب کلیساها که با سنگ پوشیده شده است، آجرپوش می باشد.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥طبیعت دلنگیز تنگ پیازه بسطام ، الشتر ، لرستان ، ایران
🔹در فاصله ۲۰ کیلومتری خرمآباد، جاده خرمآباد به الشتر، در منطقه زرینچقا و روستای هزارمنی بسطام قرار دارد ،در مسیر رسیدن به این منطقه میتوانید از دیدن آبشار و حوضچه های پلکانی تنگ پیازه نهایت لذت را ببرید
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گرمابه مهدی قلی بیک - مشهد
.
گرمابه مهدی قلیبیگ یا گرمابه شاه مربوط به دورهٔ صفوی است و در مشهد، ابتدای بازار بزرگ، جنب مسجد شاه واقع شده است. در شهر مشهد و در راسته بازار بزرگ و نزدیک به مسجد هفتاد و دو تن امروزی فضای حمام قدیمی مهدی قلی بیگ بنای یکی از امرای تیموری معروف به مسجد قرار دارد که به سال ۱۰۲۷ قمری ساخته شدهاست. این حمام مجموعهای از فضاهای متعدد بوده و بزرگترین و زیباترین بخش آن بخش بینه حمام با هشت ستون و تزئینات نقاشی است.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«کاروانسرای جهانی گنجعلیخان کرمان»
این بنای چهار ایوانی در سال ۱۰۰۷ هجری قمری در شرق میدان به ابعاد ۳۱/۵×۲۳متر (با۷۲۵مترمربع زیربنا) دردو طبقه ساخته شده است.
کتیبههای آن به خط استاد علیرضا عباسی خطاط مشهور عصر صفوی نوشته شده کاشیکاری نمای داخلی و بیرونی آن از نوع معرق ومعلقی است و کاربندیهای زیبا، مقرنسبندیهای منقوش،گچبریها و نقاشیهای دیدنی مکمل تزئینات آن است.
کاروانسرای گنجعلیخان تحت عنوان کاروانسراهای ایرانی، ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ در فهرست جهانی میراث یونسکو به ثبت رسیده است.
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
در مقام پاسخ به معتزله گوئیم که علم نمونه او در میان ممکنات است و «فاقد الشیء» چگونه میتواند «معطی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زیرا که سمیع غیر از بصیر و بصیر دارای مفهومی غیر از ذات میباشد. لذا در اصول کافی در باب حدوث الاسماء» روایات نقل شده است، حاکی از آنکه آنچه که باید عبادت شود، مسمی است و نه اسم. «و من عبد المعنی باعتبار الاسم فهو المؤمن» یعنی: «مؤمن کسی است که معنی را به اعتبار اسم عبادت کند». یعنی مفهوم علم مفهومی نیست که خدا عین آن مفهوم باشد، و اساسا مفاهیم اموری حادثند. امام علیه السلام به هشام میفرماید: کلمه «الله» از «اله» به معنی «عبد = پرستش
شد» میآید، و «الله» به معنی معبود، و مفهوم معبود را عبادت کردن کفر است،
بلکه ذات را باید به اعتبار این مفهوم عبادت کرد. سپس امام (علیه السلام) میفرمایند: «الماء اسم للماء و النار للمحرقه و انا اعلم الناس فی التوحید» یعنی: «کلمه آب اسمی است برای حقیقت آب، و واژه آتش اسمی است برای یک حقیقت سوزاننده، و من داناترین مردم در علم توحیدم».
به این ترتیب مراد از اینکه فرمودند هر کس اسم را عبادت کند کافر است، همان عبادت مفهوم میباشد. همچون اشاعره که مفهوم قادر را غیر از ذات میدانند، و به قدماء ثمانیه قائل شده اند. زیرا که اسماء و صفات را صاحب وجودی زائد بر وجود حق میدانند. بدیهی است که اگر آنان نیز به حقیقتی قائل نباشند، مگر ذات مقدس حق، در این صورت آنان نیز موحد خواهند بود. یکی از تفاوتهای میان ما و حق متعال آن است که هر مفهومی که از ما انتزاع شود، ناشی از کیفیتی است غیر از کیفیت دیگر. مثلا حیثیت
سمع غیر از حیثیت بصر است و حیثیت قادر غیر از حیثیت عالم است، مضاف بر اینکه این صفات عارض بر ما هستند، لهذا ما بسیط نیستیم، در حالی که حضرت حق «یسمع بنفس الذی یبصر و عالم بما هو حی القادر یعنی: «به همان نفسی که میبیند میشنود، و به همان چیزی که زنده و قادر است، عالم است». گمان مبری که سمع و نفس دو چیز است، بلکه این در مقام تعبیر است که این چنین بیان میشود، زیرا که عبارات ما قالب برای معانی ممکنات است و واجب در این عبارات نمیگنجد. و اساسا به کار بردن کلمه نفس برای خداوند غلط است. تعبیر بهتر در مورد حق متعال، در مقام بیان صفات دانائی او، آن است که بگوئیم «علم لاجهل فیه» یعنی: «او علمی است که جهل را در او راهی نیست. زیرا که او محیط بر اشیاء و عین انکشاف است. او بر همه چیز احاطه دارد و انکشاف اشیاء در نزد او به وجود خود او میباشد، چنانکه میفرماید: «علم لاجهل فیه، نور لاظلمة فیه، حیات لاموت فیه، یعنی: «او علمی است که جهل را در آن راهی نیست، نوری است که ظلمت در آن راه ندارد، و حیاتی است که مرگ و زوال در آن نیست». حیات ما به واسطه تعلق نفس است به مرکب تن، ولی حیات حق به وجود خود او است، زیرا که ماده نیست که شائبه موت در او باشد، به
همین منوال است سمع و بصر و علم
خداوند. و لذا بر اساس آیه کریمه «... فوق کل ذی علم علیم» [۱] یعنی: «بالاتر از هر صاحب علمی، عالمتری وجود دارد «نباید گمان برد که حق تعالی «ذی علم» یا «صاحب علم» است، بلکه او عین علم است. اساسا علم حضرت حق، اسباب مجادله فراوان میان دانایان شده است. معتزله، همانگونه که قبلا یادآور شدیم، به تبعیت از فلاسفه قدیم که گفته اند «مبدأ المبادی لیس له علم» یعنی: «خداوند با مبدأ مبادی فاقد علم میباشد»، معتقد شدند که خداوند ذاتش بدل علم است، و اگر بنا باشد که او علم داشته باشد، معنایش آنست که دارای کیفیت زائد بر ذات باشد.
----------
[۱]: ا- آیه ۷۹ سوره یوسف
اما همانطور که قبلا متذکر شدیم، این بیانی است غیر معقول. چنانکه امیرالمؤمنین علی علیه السلام در باره خلقت انسان میفرمایند: «لم یکن شیئا مذکورة فی العین لکن فی العلم [۲] یعنی: «چیز یاد شده و قابل ذکری در خارج نبود، اما در علم حق متعال حضور داشت. ». زیرا که هر شیء دارای دو صورت عینی و علمی میباشد. «مالک حین الاملک» یعنی: «او مالک بود، وقتی که هیچ ملک خارجی وجود نداشت. اگر نگوئی که حضرت حق قبل از خلق دارا بود، پس چگونه توانی گفت که عطاکرد، زیرا که فاقد شیء معطی آن نمی شود. پس ناچار باید گفت که در مقام ذات دارا بود. در مقام تفهیم و تفهم، بهترین مثالها، مثال نفس خویشتن و تعقل در آن میباشد. زیرا انسان مثال الله است. «خلق الله الانسان علی صورته والقی الیه هویته» یعنی: «خداوند انسان را بر مثال
صورت خویش خلق کرد و هویت خود را در او نهاد». و این بدان معنی است که چون صورت انسان بهترین صور بود، آنرا اضافه به نفس خود نمود، یعنی او را مظهر صفات خود گردانید. چون بهترین صور بود «اکبر حجج الله و الکتاب الذی کتبه بیده».. از اینرو بهترین مثالها، مثال خویشتن و ملاحظه در آن است. نفس در مقام خود خالی از خلاقیت نیست، زیرا که انشاء صور میکند و از این جهت نیز مظهر صفت خلاقیت حق است. ای عزیز! تو هم دارای این مظهریت هستی، ولی اثر مطلوب تو ضعیف است،
----------
[۲]: ۲- این بیان اشاره دارد به اولین آیه کریمه از سوره دهر: «هل اتی علی الانسان حین من الدهر لم یکن شیئا مذکورا.
#نشان_از_بی_نشانها......
#شیخ_حسنعلی_اصفهانی
┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄
💯@zandahlm1357