eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را تایید کرد و اکنون در اختیار مجلس است! 🔸طحان نظیف، سخنگوی شورای نگهبان: مصوبه عفاف و حجاب برای طی کردن مراحل بعدی خود، در اختیار مجلس است. 🇮🇷 اخبار مجلس شورای اسلامی 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🔻 توقف توزیع شیر رایگان در مدارس/ اقدامات مثبت دولت سیزدهم یک به یک متوقف می شود 📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
86.mp3
1.49M
📌 خبر ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
دوست پدر در کتاب روضه از امام صادق علیه السلام نقل شده است که: خدا نگهدار کسی است که دوست پدرش را نگه دارد. دعا نیز امام فرموده است: وقتی دعا کردی خیال کن که حاجت تو دم در است. * نیز فرموده است: اگر نیازی داشتی نزد خدا نام آن را بر زبان آور، چرا که خدا دوست دارد حاجتها نزد او بیان شود. سلطنت و انقراض عباسیان در کتابی تاریخی دیدم: امام علی علیه السلام در باره ی انقراض دولت بنی عباسی فرموده است: عباسی‌ها بی زحمت سلطنت می‌یابند و اگر ترک و دیلم و هند، اجتماع کنند که سلطنت آنان را منقرض کنند، نتوانند. تا اینکه سلطانی ترک زبان که صدایی تند دارد، از جایی که عباسیان سلطنت یافتند، خواهد آمد. و به شهری نرسد مگر اینکه آن را فتح کند، و پرچمی بلند نشود مگر آنکه آن را فرو نشاند. وای وای وای بر کسی که با او درآویزد. همواره چنین پیش رود تا پیروز شود، سپس به حق پیروزی خود را به فرزندی از فرزندان من دهد و او حق می‌گوید و به حق عمل می‌کند. نویسنده آن تاریخ می‌گوید: این شخص هولاکوخان بوده است که از ناحیه خراسان ظهور می‌کند و در همانجا حکومت بنی عباس آغاز شد. و نخستین کسی که با آنان بیعت کرد، ابومسلم در خراسان بود. و حکایت کشته شدن مستعصم به دست هولاکوخان مشهور است. مراد از فرزند من، مهدی منتظر درود خدا برو باد، است. در بهیجة الحدائق آمده است: در واقعه هولاکوخان، شهرهای کوفه و حله و مشهد از قتل در امان ماندند. چون وقتی هولاکوخان وارد بغداد شد، شیخ یوسف حلی پدر علامه حلی، سید بن طاوس و فقیه ابن العز، نامه ای به هولاکوخان نوشتند و قبلاً از او امان خواسته بودند. هولاکوخان آنها را طلبید و البته فقط پدرم (شیخ یوسف حلی) نزد او رفت و بقیه نرفتند. هولاکوخان پرسید: چگونه قبل از فتح بغداد به ملاقات ما آمدی؟ پدرم گفت: چون امیرالمؤمنین علی علیه السلام از پیروزی تو خبر داده و آن خبر را برای او نقل کرد. امیر خسرو دهلوی افغان برآمد هر طرف، کآنمه خرامان در رسد کاواز بلبل خوش بود، چون گل ببستان در رسد امروز می‌رم پیش تو، تا شرمسار من شوی ورنه چه منت جان من، فردا چو فرمان در رسد آمد خیالت نیمه شب، جان دادم و گشتم خجل خجلت رسد درویش را، ناگه چو مهمان در رسد شبها من زار و زبون، باشم ز هجران بیسکون هستم میان خاک و خون، تا شب به پایان در رسد فکاری فکاری بیت سوم را گرفته و سروده است. بعد از عمری که مهمان آمده ای من بی خبر و تو ناگهان آمده ای در خورد تو نیست نیم جانی که مراست اما چکنم که بی گمان آمده ای ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🔅 ۲۹ 🌺 شهید هادی قربانی‌مقدم: |ای دوستان انقلاب! با برخوردهای نامناسب؛ ضدانقلاب بوجود نیاورید، و دیگران را از خود نرنجانید که خداوند بر شما خشم می‌کند. مانند امام علی علیه‌السلام جاذبه داشته باشید... مخصوصاً به بسیجیان توصیه می‌کنم که رفتارِ خودشان را درست [و الهی] کنند... ●واژه‌یاب: ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🍂 🔻 ۲۴۴ خاطرات سردار گرجی‌زاده بقلم، دکتر مهدی بهداروند جنگ بین ماندن و رفتن در درونم از نماز صبح شروع شده بود و پایانی نداشت. با خود می گفتم: «به احتمال قوی ما را به مکان جدیدی می برند.» بعد از اینکه کیلومترها از بغداد فاصله گرفتیم و داشتم جاده و اطراف آن را چهارچشمی نگاه می کردم، از دور تابلویی به چشمم خورد. بعد از چند لحظه که نزدیک تر شدیم دیدم نوشته شده بعقوبه». این شهر را می شناختم. یکی از شهرهای مرزی عراق بود. با وارد شدن به این شهر ماشین وارد اردوگاهی شد که جمعیت زیادی آنجا در جنب و جوش بود. با دیدن جمعیت، زندگی را حس کردم؛ سروصدا، رفت و آمد، خنده و شوخی در جای جای اردوگاه موج می‌زد. از رائد که در صندلی جلو نشسته بود و هر چند دقیقه ای به عقب نگاهی می کرد پرسیدم: اینجا کجاست؟» گفت: «اینجا اردوگاهی است که افرادی مثل شما که صلیب آنها را ندیده و اسامی آنها را ندارد به صورت محرمانه نگهداری می‌شوند.» با دیدن این جمعیت با خود گفتم: «خدایا، یعنی می شود علی هاشمی هم بین این جمعیت باشد؟ این همه آدم ثبت نام نشده بعید است.» با اینکه تقریبا یقین کرده بودم علی شهید شده؛ ولی احساسی درست یا غلط در دلم دنبال علی می‌گشت و می گفت: «شاید زنده است و مثل تو دارد به ایران بر می گردد.» از ماشین پیاده شدم. فقط به اسرا نگاه می کردم. هیچ کدام لباس مخصوص اسارت به تن نداشتند؛ همان لباس زردرنگی که به اسیران ایران می دادند تا همه یک شکل باشند. این جمعیت را صلیب حتی یک بار هم ندیده بود و اینها بی هیچ نام و نشانی در زندان های عراق بودند. لباس های ما پنج نفر هم با لباس های آن جمعیت متفاوت بود. به طوری که عده ای با تعجب نگاهمان می کردند. خودم پیراهن گل داری پوشیده بودم و شلوارم هم نشان نمی‌داد اسیر جنگی ام. در حال خودم بودم که محمد به شانه ام زد و پرسید: «علی آقا، به نظرت باور کنم داریم به ایران برمی گردیم؟» گفتم: «والا چه بگویم، تا خدا چه بخواهد.» دیدن این همه اسیر ایرانی برایم دلچسب بود. از نگاه کردن به آنها سیر نمی‌شدم. هیچ وقت این قدر رزمنده اسیر دور و برم ندیده بودم. صدای رائد خليل مرا از حال خوشم بیرون آورد. نگاهی به ما کرد و گفت: «ببینید، الان شما در حال رفتن به ایرانید. در عراق و در زندان در مدتی که من در خدمتتان بودم خیلی مسائل پیش آمد؛ ولی الان دیگر همه چیز تمام شده و شما دارید می روید. آیا مرا حلال می کنید؟ به هر حال، هر بدی ای از من دیدید. ببخشید. اگر اذیتتان کردم حلالم کنید. خوشحال باشید که دارید نزد خانواده هایتان می‌روید.» از هر کدام از ما حلالیت می خواست و هر کس جوابی می داد. ولی وقتی نوبت به من رسید گفتم: «هنوز که معلوم نیست ما رفتنی باشیم.» گفت: «چطور؟ خوب دارید می روید دیگر.» گفتم: وقتی در خاک ایران باشم آن وقت یقین پیدا می‌کنم به ایران برگشته ام. حس می‌کنم همه اینها خواب و خیال است.» رائد دوباره گفت: «شما دارید می روید. این فکرها چیست که می کنید.» بعد از چند دقیقه گفت: «علی، مواظب خودتان باشید. می روم. کاری دارم و برگردم.» تا آمدن رائد با بچه ها در گوشه ای نشستم. عباس آرام گفت: «علی آقا، ببین، این ها دارند ما را مشکوک نگاه می‌کنند.» . - خوب، نگاه کنند. مگر چه عیبی دارد. بلافاصله برگشتم و نگاهی به آن افراد کردم و دیدم عباس درست می‌گوید، آنها ما را به هم نشان می دادند و حرف هایی می زدند. گفتم: «بی خیال. ما خلافی نکرده ایم که بترسیم.» همراه باشید ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
🌴 🌹 و قال عليه‌السلام كَفَى بِالأَجَلِ‌ حاَرِساً. امام عليه السلام فرمود: اجل و سرنوشت قطعى، براى حفظ‍‌ انسان كافى است.(تا عمر به پايان نرسد هيچ حادثه‌اى نمى‌تواند انسان را از پاى درآورد).
شرح و تفسير سرآمد مقدّر، حافظ‍‌ انسان است! امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانه به نكته‌اى اشاره مى‌كند كه توجه به آن انسان را در برابر حوادث سخت شجاعت مى‌بخشد، مى‌فرمايد:«اجل و سرنوشت حتمى براى حفظ‍‌ انسان كافى است»؛ (كَفَى بِالأَجَلِ‌ حاَرِساً) . اشاره به اين‌كه هركس سرنوشت حتمى معينى دارد و تا آن زمان فرا نرسد جان او محفوظ‍‌ است؛ اما هنگامى كه فرمان نهايى رسيد، هيچ‌كس و هيچ چيز نمى‌تواند در برابر آن مقاومت كند. همان‌گونه كه در سند اين كلام شريف ذكر كرديم، مرحوم «صدوق» آن را در ضمن بيان ماجرايى از جنگ صفين آورده است. طبق اين روايت يكى از ياران على عليه السلام مى‌گويد: در روز صفين على عليه السلام در مقابل معاويه ايستاده بود و حتى شمشير خود را از نيام درنياورده بود. يكى از اصحابش عرض كرد: يا اميرالمؤمنين! مراقب خويش باش، ما از اين مى‌ترسيم كه اين مرد در حمله‌اى غافلگيرانه شما را از پاى درآورد. امام عليه السلام فرمود: درست است كه او انسان بى‌دين و شقاوتمندى است ولى اجل و سرنوشت قطعى، براى حفظ‍‌ انسان كافى است. هيچ‌كس نيست مگر اين‌كه فرشتگانى از سوى خدا مأمور حفظ‍‌ او هستند تا در چاهى سقوط‍‌ نكند يا ديوارى بر او فرود نيايد و يا مصيبت بد ديگرى دامن او را نگيرد تا اجلش فرا رسد. هنگامى كه اجل او فرا رسيد او را در مقابل حوادث تنها مى‌گذارند. من نيز چنين هستم؛ هنگامى كه اجلم فرا رسد، شقى‌ترين امت مى‌آيد و محاسنم را با خون سرم رنگين مى‌سازد. اين وعده‌اى مسلم و كاملاً صدق است. ١ شبيه همين كلام شريف به شكل ديگرى در حكمت ٢٠١ آمده بود. در اين‌جا سؤالى پيش مى‌آيد كه اگر اين سخن را بپذيريم بايد تمام اقدامات احتياطى در برابر حوادث گوناگون و در مقابل دشمنان را ترك كنيم؛ نه سپرى در جنگ لازم خواهد بود و نه درست كردن سنگر، نه وسايل اختفا و نه پرهيز از جاده‌هاى خطرناك و غذاهاى مشكوك، بلكه بايد بگوييم تا سرآمد عمر ما نرسد هيچ چيز و هيچ‌كس نمى‌تواند به ما آسيبى برساند. اين مطلبى است كه نه با تعليمات قرآن و اسلام منطبق است و نه با منطق عقل. حتى قرآن مجيد مى‌فرمايد كه به هنگام نمازِ خوف در برابر دشمن تا ناچار نشويد وسايل حفاظتى خود (مانند سپر و زره و خود) را از خود دور نسازيد. ٢ پيش از اين در ذيل همان حكمت ٢٠١ و همچنين در جلد سوم، ذيل خطبۀ ٦٢ پاسخى به اين سؤال داده‌ايم. در اين‌جا به كلامى كه از علامۀ مجلسى رحمه الله در بحار الانوار يافتيم اشاره مى‌كنيم. او در واقع در پاسخ اين سؤال چنين مى‌گويد: اوّلاً اين در مواردى بوده است كه مردم به اندك چيزى از حوادث مى‌ترسيدند و به احتمالات بعيده ترتيب اثر مى‌دادند. امام عليه السلام مى‌فرمايد: به اين‌گونه احتمالات و توهمات بعيد اعتنا نكنند؛ تا اجل كسى فرا نرسد از دنيا نمى‌رود. ثانياً ممكن است اين از خصائص خود امام عليه السلام باشد، زيرا او طبق خبرى كه پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله به آن حضرت داده بود، زمان اجل خود را مى‌دانست و يقين داشت كه پيش از آن، حادثه‌اى او را تهديد نمى‌كند، ازاين‌رو مى‌فرمود: اجل من، حارس و نگهبان من است؛ ولى ديگران كه چنين اطلاعى ندارند، از مواردى كه خطر عقلايى دارد بايد بپرهيزند و به حكم «وَ لا تُلْقُوا بِأَيْدِيكُمْ‌ إِلَى التَّهْلُكَةِ‌» خود را به خطر نيفكنند. سپس به حديثى از امام صادق عليه السلام اشاره مى‌كند كه آن حضرت مى‌گويد: رسول خدا صلى الله عليه و آله فرمود: «خَمْسَةٌ‌ لا يُسْتَجَابُ‌ لَهُمْ‌ أَحَدُهُمْ‌ رَجُلٌ‌ مَرَّ بِحَائِطٍ‍‌ مَائِلٍ‌ وَ هُوَ يُقْبِلُ‌ إِلَيْهِ‌ وَ لَمْ‌ يُسْرِعِ‌ الْمَشْيَ‌ حَتَّى سَقَطَ‍‌ عَلَيْهِ‌ ...؛ پنج گروهند كه دعايشان مستجاب نمى‌شود: اوّل كسى است كه از كنار ديوار كجى عبور مى‌كند در حالى كه ديوار به سوى او خم شده و با اين حال، سريع نمى‌گذرد تا ديوار بر او سقوط‍‌ مى‌كند (اين شخص اگر آهسته عبور كند و دعا كند خدايا! مرا حفظ‍‌ كن، دعاى او مستجاب نمى‌شود)». به هر حال تفسير اوّل مناسب‌تر به نظر مى‌رسد، زيرا ظاهر روايت عموميت دارد.
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 3⃣2⃣معرفی کتاب:📚 کتاب «فروغ ولایت» تحلیلی از تاریخ زندگانی حضرت امیرالمومنین امام علی(ع)؛ اثر آیت الله سبحانی✍📚👇 ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
4_710636819120652832.pdf
5.06M
📚✍📚✍📚✍📚✍📚✍📚 کتاب «فروغ ولایت» ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
1_63841428.pdf
3.73M
📚 فروغ ولایت ✍ آیت الله سبحانی تحلیلی بر زندگی حضرت علی سلام الله علیه است ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 @zandahlm1357
✅ چند راه برای پیشگیری از قارچی شدن گیاهان: ✂️🍀برگ ها و ساقه های بیمار رو از گیاه جدا کنین تا به بقیه گیاه و خاک سرایت نکنه. ♻️گیاهان رو در هوای راکد قرار ندین. هوای اطراف گیاهان رو تهویه کنین و به اندازه کافی مرطوب نگه دارین. ⌛️از خاک استریل برای گیاهان استفاده کنین. 🌕گیاهانتون رو از نعمت خورشید بی نصیب نذارین. هر از چند گاهی جلوی نور ملایم خورشید قرارشون بدین و تا خاک گیاه، توسط نور خورشید ضدعفونی بشه. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
⭕️⭕️چرا برگ های دیفن باخیا از پایین زرد میشه؟😕 1⃣جابجایی 2⃣دفعات آبیاری زیاد 3⃣نور کم 👈دیفن باخیا به جابجایی مکانی و تعویض خاک یا گلدون حساسه 👈تا خاکش خشک نشده آب نمیخواد 👈نور از پشت پنجره رو به قبله دور از آفتاب رو میخواد کوددهی در بهار و تابستون با کود سه بیست فراموش نشه ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
نور مصنوعی ال ای دی امروز میخوام راجب نور مصنوعی مورد نیاز گلای آپارتمانی واستون بنویسم بهترین نور مصنوعی برای گیاهان آپارتمانی چه نوری است ؟ 🌞  ال ای دی از چندین لحاظ مناسب ترین نور برای گیاهان آپارتمانی می باشد. از جمله این دلایل می توان به مصرف انرژی پایین ،سرعت رشد بسیار بالا ، ایجاد طیف های مفید فتوسنتز در اندازه یک نانومتر ، عدم تولید گرما ، حداکثر توان نوری از انرژی ، طول عمر بالا ال ای دی و عدم افت نوری اشاره کرد. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
توصیه های مهم برای شاداب ماندن گلها🤓 1⃣از تعویض بیمورد گلدون گل بپرهیزید، با تعویض ناگهانی گلدان فقط شوک به گیاه واردمیکنید 2⃣هر کودی رو به گلها ندید 3⃣هر سمی رو به گل ها نزنید 4⃣از هرخاکی برای گلها استفاده نکنید، حتما خاک استریزه و بسته بندی گلخانه بگیرید 5⃣گلها بطورکلی به سرما و گرمای زیاد حساسن، دمای نرمال براشون مهیا کنید 6⃣ازکوددهیه گلها بمقدار زیادبپرهیزید 7⃣ازآبیاریه زیاد گلها بدفعات زیاد بپرهیزید 8⃣هرآفتی روی گلها میبینید برای ازبین بردن آفت سریع اقدام کنید. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357
ویژگی‌های دنیا اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا لَعِبٌ وَ لَهْوٌ وَ زِینَةٌ وَ تَفاخُرٌ بَیْنَکُمْ وَ تَکاثُرٌ فِی الْأَمْوالِ وَ الْأَوْلادِ کَمَثَلِ غَیْثٍ أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَکُونُ حُطاماً وَ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِیدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللهِ وَ رِضْوانٌ وَ مَا الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلَّا مَتاعُ الْغُرُورِ (حدید، ۲۰) بدانید که زندگانی پستِ دنیا، چیزی جز بازی و سرگرمی و زینت طلبی و فخر فروشی در میان خود و افزون طلبی بر همدیگر در اموال و فرزندان نیست، همانند بارانی که گیاه آن، کشاورزان را به شگفتی وا دارد، سپس خشک شود و آن را زرد بینی، سپس کاه شود و در آخرت، عذابی شدید (برای گنهکاران) و مغفرت و رضوانی (برای اطاعت کنندگان) از جانب خداوند است و زندگانی دنیا جز کالای فریبنده نیست. نکته ها: «غَیْث» از «غیاث» به معنای باران مفید است، ولی «مطر» شامل باران مضرّ نیز می‌شود. شاید به این جهت که باران، پاسخ ناله ونیاز مردم است، «غیث» نامیده می‌شود. «کفار» در اینجا به معنای کشاورزان است نه افراد بی ایمان، زیرا در اصل از «کفر» به معنای پوشاندن است و به کشاورز چون بذر افشانی کرده و آن را زیر خاک می‌پوشاند، کافر و کفّار نام گرفته است. «یَهِیجُ» از هیجان به دو معنا آمده است: خشکیدن گیاه، جوش و خروش. «حطام» به معنای گیاهی است که از شدّت خشکیدگی می‌شکند، مثل کاه. این آیه به دوران مختلف زندگی انسان (کودکی ونوجوانی، جوانی و بزرگسالی) اشاره داشته و بیان می‌کند که در هر دوره ای از عمر، یکی از جلوه‌های دنیا، انسان را مشغول می‌کند؛ دوران کودکی و نوجوانی، مشغول لهو و لعب است، دوره جوانی، در فکر زینت و زیبایی و دوره میانسالی و پیری، گرفتار تفاخر و تکاثر است. این آیه عوامل بازدارنده از انفاق، صدقه و قرض الحسنه را بیان می‌کند. پیام ها: ۱- شناخت حقیقت دنیا، به دقّت و ژرف نگری نیاز دارد. «اعْلَمُوا» ۲- قرآن، دیدگاه انسان را به دنیا تصحیح می‌کند. «اعْلَمُوا أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا» ۳- زیبایی‌های دنیا زودگذر است. «وَ زِینَةٌ... فَتَراهُ مُصْفَرًّا» ۴- دنیا، همواره بهار و پاییز دارد و هرچه رنگ دنیا داشته باشد، گرفتار برگ ریزان است. «أَعْجَبَ الْکُفَّارَ نَباتُهُ ثُمَّ یَهِیجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّا ثُمَّ یَکُونُ حُطاماً» ۵- بازی وسرگرمی، ویژگی زندگی دنیاست ولی اگر در مسیر درست قرار نگیرد، به عذاب آخرت می‌رسد. «لَعِبٌ وَ لَهْوٌ... أَعْجَبَ الْکُفَّارَ... وَ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِیدٌ» ۶- زینت‌های دنیا مثل زیورهای شخصی وخانه وماشین، اگر موجب فخرفروشی و تفاخر گردد، انسان را به دوزخ می‌کشاند. «زِینَةٌ وَ تَفاخُرٌ... فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِیدٌ» ۷- کثرت فرزند وافزایش جمعیّت، در صورتی ارزش است که به کثرتِ دوزخیان منجر نشود و فرزندان، با تربیت درست بزرگ شوند. تَکاثُرٌ فِی... الْأَوْلادِ... وَ فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِیدٌ ۸- دنیا برای عده ای موجب فریب و کیفر است، «فِی الْآخِرَةِ عَذابٌ شَدِیدٌ» برای مؤمن، اسباب رشد و تکامل و کسب مغفرت و رضوان الهی است. أَنَّمَا الْحَیاةُ الدُّنْیا... وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللهِ وَ رِضْوانٌ ۱۱- باید انسان بین بیم و امید باشد. «عَذابٌ شَدِیدٌ وَ مَغْفِرَةٌ مِنَ اللهِ وَ رِضْوانٌ» در تعلیم و تربیت، سه اصل لازم است: تبیین، تمثیل و نتیجه گیری. «اعْلَمُوا» تبیین، «کَمَثَلِ غَیْثٍ» تمثیل و «عَذابٌ شَدِیدٌ وَ مَغْفِرَةٌ» نتیجه گیری است. ┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄ 💯@zandahlm1357