#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠☀️💠☀️💠☀️💠 ☀️اخلاق مهدوی☀️ ◀️قسمت صد و چهل و یکم ✍در ادامه بحث های دعا بحث گناهان را می خواهیم مط
💠☀️💠☀️💠☀️💠
☀️اخلاق مهدوی☀️
◀️قسمت صد و چهل و دوم
📑در بعضی روایات داریم کسی که مال حرام بخورد تا چهل روز دعایش مستجاب نمی شود، این یعنی چه⁉️ یعنی بعد از اینکه مال حرام را خورد اگر توبه هم بکند استغفار هم بکند، بعد از توبه و استغفار دعا هم بکند دعایش به زودی مستجاب نمی شود تا اینکه 👈این اثر چهل روزه از بین برود. این را ″اثر وضعی″ به آن میگویند.
🔹مثالی که همیشه می زنم؛ شما سم بخوری در حدی که حالا نمیری، خُب انسان نمیمیرد اما گناه هم نکرده چون نمی داند سم است فکر می کرد مثلا 🍶آب هست، ولی اثرش تا مدت ها در بدن هست، نمیتواند خیلی از کارهایش را درست و حسابی انجام بدهد. تا اثرش از بین برود، اینجا هم همین است. اینجا هم من مال حرام بخورم،❌ شما مال حرام بخوری حتی اگر نمی دانستی اثر وضعی آن میماند.
⚠️این اثر وضعی را ما متأسفانه در زندگی خیلی دقت نمی کنیم. بسیاری از گرفتاری ها و بلاهایی که امروز سر ما می آید همین اثر وضعی هست.
👥می رویم بازار خرید و فروش می کنیم، درست است بازار مسلمین است، بازار مسلمین را طبق قواعد فقهی شما باید حمل بر حلال بکنی. تا مطمئن نشدی این مغازه دار دزدی کرده مثلا پرتقال🍊 دزدی را دارد به تو می فروشد تا اطمینان حاصل نکردی حمل بر صحت می کنی. این یک قاعده فقهی هست که در بازار مسلمین حمل بر حلال بودن می کنیم. اما اثر وضعی آن چی⁉️ اثر وضعی آن از بین نمیرود، اثر وضعی همچنان پابرجا هست. مال حرام هم همین است.
💭آقای مجتبی تهرانی می فرمایند: خیلی از افراد پیش من می آیند و میگویند دعا می کنیم ولی مستجاب نمیشود.. میفرمایند ممکن است تو یک ماه پیش مال حرامی را خورده باشی بعد آمدی دعا کردی🤲، هنوز اثر وضعی آن مانده. پس دعایت فعلا مستجاب نمی شود تا اثر وضعی مال حرام❌ برود، برو آن حقوقی که ضایع کردی آن حقوق را ادا کن. اول برو حق الناس هایت را ادا کن، بعد بیا ان شاءالله دعایت هم مستجاب میشود.
🔆آقا رسول الله (ص) در روایتی زیبایی می فرمایند؛ «أطِبْ كَسبَكَ تُستَجَبْ دَعوَتُكَ» راه درآمدت را حلال قرار بده تا دعایت مستجاب بشود. می فرمایند کسی که یک لقمه از مال حرام بر می دارد و میخورد تا چهل روز دعایش مستجاب نمیشود. پس می بینیم که یکی از موانع استجابت دعا برای ″حرام خوردن″ است چه عامدانه، چه غیر عامدانه.
🔹ادامه دارد ....
💽برگرفته از سخنرانی"اخلاق
مهدوی" فایل شماره (31)
🎤استاد احسان عبادی
#اخلاق_مهدوی 142
💠☀️💠☀️💠☀️💠
_______________
کتاب راز 313 .pdf
1.12M
🔸کتاب «راز ۳۱۳ ؛ تحقیقی تحلیلی پیرامون یاران خاص امام زمان (عجل الله فرجه الشریف)»👆
🔻نویسنده حجت الاسلام محمد ذکاوت صفت
58-Tasharof Marde Dallak_5938013589204895451.mp3
4.6M
پدر پیرت را دریاب!
#داستان_تشرف مرد دلّاک به محضر امام عصر علیه السلام در راه مسجد سهله
☪☪☪
#مهدوی #مهدویت
#دانشنامه_مهدویت
✨ ادعیه و اذکار مهدوی
📗 دعای زمان غیبت حضرت حجة ابن الحسن عج
📘 «شيخ کليني» از امام صادق عليه السلام روايت کرده که اين دعا را به «زراره» تعليم فرمود، که در زمان غيبت و امتحان شيعه بخواند:
✨ «اللّهُمَّ عَرِّفْنِي نَفْسَکَ فَاِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْني نَفسَکَ لَم اَعْرِفْ نَبِيِّکَ اللّهُمَّ عَرِّفْني رَسوُلَکَ فَاِنَّکَ إنْ لَمْ تُعرِّفْني رَسولَکَ لَمْ اَعرف حُجَّتَکَ اللّهُمَّ عَرِّفْني حُجَّتکَ فاِنَّکَ إِنْ لَمْ تُعَرِّفْني حُجَّتَکَ ضَلَلْتُ عَنْ ديني».
📚 «مفاتيح الجنان»، «باقيات الصالحات»، باب 6، مورد 32
https://eitaa.com/zandahlm1357
☪☪☪
#مهدوی #مهدویت
#دانشنامه_مهدویت
🔸 ادعیه و زیارات مهدوی
🔖 زیارت ناحیه مقدسه ؛
✨ زيارتنامهای است که به امام زمانعليه السلام نسبت داده شده است. مضامين بلند و نيز تأييد برخی از علماي شيعه، اين نسبت را تقويت ميکند. [1] اگر چه برخی نيز به انتساب آن به حضرت ولي عصرعليه السلام ترديد کرده، آن را از تأليفات سيد مرتضي دانستهاند. [2] .
و ممکن است که اصل زيارت از حضرت مهديعليه السلام نقل شده؛ اما سيد مرتضي بخشهايي را به تناسب به آن افزوده است. [3]
📙 متن زيارت، خطاب به سيدالشهدا ع و شهداي کربلا است و نام يکايک آنان، اغلب با ذکر اوصاف و خصوصياتشان و نيز اسامي قاتلان آن شهدا در آن آمده است.
✨ آغاز زيارت، اين گونه است: «السَّلامُ عَلَيکَ يا اَوَّلَ قَتيلٍ مِن نَسْلِ خَيْرِ سَليلٍ...».
📘 «زيارت ناحيه»، عملکرد ظالمانه بنياميّه را به نحوي بازگو نموده که تمام مردم دنيا متوجه ميشوند که چه جرم و جنايت بزرگي در کربلا، نسبت به فرزندان پيامبرخاتم صلي الله عليه وآله واقع شده است.
📗 هيچ زيارتي، عمق فاجعه کربلا را همانند زيارت ناحيه بيان نکرده است؛ مثلاً در «زيارت عاشورا» فقط اشارهاي به عظمت مصائب امام حسينعليه السلام و فاجعه عاشورا شده است؛ ولي همانند زيارت ناحيه نيست و در هيچ موردي مصيبت عاشورا آن گونه که بوده جلوه داده نشده است.
يکي از مواردي که اين حادثه وحشتناک را تبيين ميکند، اين جملات تأثرانگيز است:
«اگر روزگار، تولّد مرا به تأخير انداخت و مرا از ياري تو محروم گردانيد و با محاربان تو به محاربه نپرداختم و با دشمنان تو به ستيز نايستادم، اکنون صبح و شام براي تو شيون میکنم و به جاي اشک خون ميگريم».
🥀 در يکي ديگر از قسمت هاي آن که به جزئيات دقيقي از حادثه عاشورا اشاره نموده آمده است:
«اسب تو شتابان و شيون کنان، شيهه میکشيد و گريان به سوي حرمسراي تو رهسپار گرديد. همين که زنان حرم اسب تو را به هم ريخته و زار ديدند و زين تو را واژگون مشاهده کردند، از خيمهها بيرون آمده همگي مو پريشان کرده، سيلي بر صورتها میزدند. نقاب از چهره انداخته و صدا را به ناله بلند کردند. بعد از عزّت و سربلندي، به روزي تأسف بار، مبتلا شدند و به سوی قتلگاه تو حرکت کردند در حالی که...». [4] .
📔 زيارت ناحيه مقدسه، همانند زيارت عاشورا براي روز عاشورا وارد شده و در غير عاشورا نيز خوانده میشود .
در اين رابطه، شيخ مفيد ره به عنوان اوّلين ناقل زيارت ناحيه و شيخ محمد ابن مشهدي فرمودهاند: «زيارت ناحيه مقدسه، مخصوص روز عاشورا است؛ ولي بزرگان ديگر نظير سيد مرتضي ، سيد بن طاووس و علامه مجلسي ، اين زيارت را مطلقه دانستهاند [5] ؛ يعني، در هر زمان ديگر نيز ميتوان آن را قرائت نمود.
📝 پی نوشت ها:
[1] بحارالانوار، ج 98، ص 328
[2] همان ص 231، ح 38: «در صدر روايت نوشته والظّاهِرُ اَنَّهُ مِنْ تأليف السَّيِدِ المُرتَضي...».
[3] ر.ک: همان.
[4] بحارالانوار، ج 98، ص 322.
[5] ر.ک: بحارالانوار، ج 98، ص 328، ح 9.
https://eitaa.com/zandahlm1357
عنایات امام رضا (ع):
آقای گرامی برای استاد مجاهدی تعریف كردند:
در منزل آقای موحدیان جلسه هفتگی انجمن محیط در قم دایر شده بود ابیاتی از مسمط مخمسی را كه در منقبت حضرت علی ابن موسی الرضا (علیه السلام) سروده بودم از نظر شما گذرانیدم و شما آن را در یك مورد اصلاح كردید و مرا به اتمام آن ترغیب نمودید، ولی من به خاطر گرفتاریهای شغلی نتوانستم آن را به پایان برسانم و چندی بعد عازم مشهد شدم.
هنگامی كه به حرم مطهر مشرف شدم از آقا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) دو مطلب را تقاضا كردم:
1) توفیق اتمام شعر ناتمامی كه سروده بودم!
2) توفیق زیارت آقای مجتهدی!
بلافاصله انقلاب حالی پیدا كردم و در حرم مطهر شعر مناقبی ناتمام خود را به پایان بردم و از عنایت آن امام رئوف تشكر كردم و فهمیدم كه تقاضای دوم مرا نیز برآورده خواهند ساخت!
فردای آن روز توفیق دیدار آن ولیّ خدا نصیبم شد و با آن كه كسالت داشتند و بر روی تخت استراحت میكردند، با آغوش باز مرا پذیرفتند و مورد عنایت خود قرار دادند.
عرض كردم:
دیروز، از آقا امام رضا (علیه السلام) تقاضا كردم كه توفیق دیدار شما را پیدا كنم و خدا را شكر كه امروز به این توفیق نائل آمدم.
فرمودند:
آقاجان! شما از حضرت تقاضای دیگری هم داشتید!
عرض كردم:
خیر! فقط زیارت شما را تقاضا كردم!
فرمودند:
آقاجان! شما از حضرت تقاضای دیگری هم داشتید!
ناگهان به خاطرم آمد كه اولین تقاضای من از حضرت، اتمام شعر ناتمامی بود كه سروده بودم، لذا عرض كردم:
ببخشید! فراموش كرده بودم! شعری برای حضرت سروده بودم كه ناتمام بود و تقاضا كردم كه توفیق سرودن بقیه ابیات آن را به من عنایت كنند.
فرمو
فرمودند:
شعر عنایتی آقا علی بن موسی الرضا (علیه السلام) شنیدن دارد، آن را برای ما بخوانید.
وقتی كه شعر را برای ایشان خواندم، فرمودند:
من اشعار زیادی در مناقب حضرت علی بن موسی الرضا (علیه السلام) خوانده و شنیدهام ولی اشعار عنایتی امام لطف دیگری دارد. نسخهای از آن را برای من مرحمت كنید تا خوشنویسی آن را بنویسد و بعد از قاب كردن در این اتاق الصاق شود.
منبع:کتاب ناله ای از ملکوت، نویسنده:اقای مجاهدی.
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
شهید_آوینی_حزبالله_برای_آب_و_خاک.mp3
1.71M
🌴دوران #دفاع_مقدس
📢 صوت| روایت #شهید_مرتضی_آوینی از جنگ
🌸 حزبالله برای آب و خاک نمیجنگد - ميهن او اسلام است
https://eitaa.com/zandahlm1357
هدایت شده از محتوای آموزشی سواد رسانه
da(2).mp3
7.07M
🎧🎧🎧
#صوت
#کتاب_صوتی
#دفاع_مقدس
📚 #دا ( #مادر )
2⃣ قسمت دوم ( 2 )
✍ سیده اعظم حسینی
📚 خاطرات سیده زهرا حسینی از دفاع مقدس ، کتابی پر طرفدار
📻 نمایشنامه رادیویی 30 قسمتی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#پرواز_تا_خدا مجموعه فوق العاده زیبا که درمان ریشه ای بسیاری از افسردگی ها و سردرگمی های انسان هس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ای فرزندآدم.mp3
2.99M
معـ💞ـشوقِ تو یکی☝️ بیشتر نیست...
لا اله الا الله😍
💌نامه خاص خداوند برای شما ❤️👌
قابل باور نیست اما هدف آفرینش جز این نیست
این ما هستیم که خودمون رو ناچیز و حقیر گاهی تعریف میکنیم و واسه خیلی چیزهای غصه های الکی میخوریم.
#پرواز_تا_خدا
مجموعه فوق العاده زیبا که درمان ریشه ای بسیاری از افسردگی ها و سردرگمی های انسان هست 🌺
🍃
جلسه 20👏👏
#اسرار_الهی_آرامش 🍃🌺👇
https://eitaa.com/zandahlm1357
14-fazelie-hidaji-raze-sarnevesht(www.rasekhoon.net)_023.mp3
3.58M
زهاد ثمانیه قسمت اول
#تاریخ_صوتی
📕📙📘📗
#حق_الیقین
#اعتقادات
📕 در مباحث امامت ؛ آیاتی که بر امیرالمؤمنین ع دلالت دارد ؛
✨ إِنَّ اَلَّذِينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا اَلصّٰالِحٰاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ اَلرَّحْمٰنُ وُدًّا
( آنان كه ايمان آوردهاند و عملهاى شايسته كردهاند بزودى قرار میدهد از براى ايشان خداوند مهربان دوستى را )
🔸 ثعلبى گفته است كه يعنى ايشان را دوست میدارد و دوستى ايشان را در دل بندگان مؤمن مىاندازد از اهل آسمانها و زمينها .
پس به سند خود روايت كرده است از براء بن عازب كه رسول خدا ص خطاب كرد با على ع گفت خداوندا بگردان از براى من در نزد خود عهدى و بگردان از براى من در سينههاى مؤمنان محبت و مودتى .
پس حقتعالى اين آيه را فرستاد .
📙 حافظ ابو نعيم همين روايت را كرده است در كتاب ما نزل من القرآن فى على.
به سندهاى خود از براء بن عازب روايت كرده است ايضا به سند خود از ضحاك از ابن عباس روايت كرده است كه اين آيه در شأن حضرت امير ع نازل شد يعنى محبت او را در دلهاى مؤمنان مىافكند.
ايضا روايت كرده است كه رسول خدا ص با على ع گفت كه سر بلند كن و از پروردگار خود سؤال كن تا عطا كند تو را آنچه سؤال كنى .
پس على دستهاى خود را بلند كرد و گفت خداوندا بگردان از براى من نزد خود دوستى.
پس جبرئيل اين آيه را آورد.
ايضا ابن جبير از ابن عباس روايت كرده است در تفسير اين آيه كه يعنى محبت على ع در دل هر مؤمنى هست .
از محمد بن حنفيه روايت كرده است كه يعنى هيچ مؤمنى نيست مگر آنكه در دل او محبت على هست .
ايضا از ابن عباس روايت كرده است كه ما در مكه بوديم حضرت رسول خدا ص دست على ع را گرفت پس چهار ركعت نماز كرد در كوه بدر پس سر بسوى آسمان بلند كرد و على ع را گفت كه دستها را بسوى آسمان بلند كن و دعا كن و هر چه خواهى سؤال كن كه به تو عطا بكند.
پس على دستهاى خود را بسوى آسمان بلند كرد و گفت خداوندا بگردان از براى من نزد خود عهدى و بگردان از براى من نزد خود مودتى .
پس حق تعالى اين آيه را فرستاد و حضرت رسول ص آيه را بر اصحاب خود خواند ايشان از اين واقعه بسيار تعجب كردند. حضرت فرمود از چه چيز تعجب ميكنيد قرآن چهار ربع است ربعى در شأن ما اهل بيت به خصوص نازل شده است و ربعى در مذمت دشمنان ما ، ربعى در باب حلال و حرام است و ربعى در باب فرايض و احكام است. بدرستى كه حقتعالى بهترين آيات قرآن را در شأن على و مدح او فرستاده است.
📘 نزول اين آيه را در شأن آن حضرت ، اكثر محدثين و مفسرين روايت كردهاند مانند نيشابورى در تفسير مشهور خود و ابن مردويه در مناقب و سجستانى در غرايب القرآن و طبرى در خصايص و ابن حجر در صواعق و غير ايشان در كتب خود روايت كردهاند قطع نظر از احاديث مستفيضۀ شيعه كه در اين باب وارد شده است و معلوم است كه اين مودتى كه از دعاى آن حضرت نازل شده باشد و مخصوص او بوده باشد غير آن مودت است كه ساير مؤمنان با يكديگر
دارند بلكه محبتی است كه جزء ايمان است و از ترك آن ، كفر و نفاق حاصل ميشود و آن از لازمه های امامت است .
ايضا اگر العياذ باللّٰه فسقى از او صادر ميشد بغض او لازم بود از اين جهت و .. بلكه مراد آن است كه او را منزلتى عطا كن تا به جهت آن ، محبت او بر همۀ مؤمنان واجب باشد و محبت او دليل ايمان ايشان باشد.
در مشكاة از صحيح ترمذى و مسند احمد ابن حنبل روايت كرده است كه حضرت رسول ص فرمود كه دوست نمىدارد على را منافق و دشمن نميدارد او را مؤمن .
ايضا از مسند روايت كرده است كه حضرت رسول ص فرمود هر كه على را دشنام دهد مرا دشنام داده است.
📗 حضرت رسول صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم فرمود هر كه دوست دارد على را به درستی كه مرا دوست داشته است و هر كه على را دشمن داشته است به راستی مرا دشمن داشته است و هر كه على را آزار كند همانا مرا آزار كرده است و هر كه مرا آزار كند همانا خدا را آزار كرده است .
از جابر روايت كرده است كه ما نميشناختيم منافقان را در زمان حضرت رسول ص مگر به بغض على .
تا اينجا احاديث ابن عبد البر بود .
⬇️⬇️ ادامه