eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: 📝سلسله مباحث ولایت فقیه🗃 ⬅️قسمت ششم ✌️دو نوع دموکراسی داریم: مستقیم و غیر مستقیم👇👇 1⃣-دموکراسی مستقیم: این را می رساند که مردم به صورت مستقیم و بدون واسطه خودشان رئیس جمهور انتخاب کنند. خودشان قانون تصویب کنند و مجلس انتخاب کنند. 👈مثلا در قانون گذاری، اینها فقط نمایندگان مجلس را انتخاب می کنند تا آن نمایندگان قانون انتخاب کنند اما←تصویب قانون باید دوباره به رأی مردم گذاشته بشود. تصویب قانون اساسی نه! یک قانون. مثلا مجلس تصویب کرد که برای پرداخت بدهی فلان پیمانکارها این مقدار از صندوق ارزی کشور برداشته بشود. این را به رأی مردم می گذارند، یعنی هر قانون جزئی که هست به رأی مردم گذاشته بشود!!! 🗣(شاید بگویید اتفاقا خیلی خوب است) ❌ولی عوارضش: قرار دادن همه ی مردم در تمامی جزئیات با توجه به وسعت شهرها و روستاها چیز محالی است، در هر قانونی که تصویب می شود یک ماه، دو ماه کل مردم و مسئولین را بسیج کنند در تک تک روستاها و شهرها و کوه ها و دشت ها همه جا مردم را گیر بیاورند و بگویند این قانون این و.... است، بعد رأی بدهند. اینکه حرف منطقی نیست! و حرف غلطی است. 💢بعد مردم چه طور می توانند یک قانون را از جنبه های مختلف دینی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، و نظامی بررسی کنند! آیا همه ی مردم در همه ی زمینه ها سواد دارند!؟ طرف اقتصاد دان است اقتصاد می‌دانی آیا می توانی همین قانون را از لحاظ فرهنگی و دینی هم بررسی کنی!؟ آیا می توانی همین قانون را از لحاظ بُعد نظامی و دفاعی بررسی کنی؟ پس معلوم است نمی شود! این هم یک ضرر دیگر این قانون دموکراسی مستقیم است. 🚫اشکال بعدی، بعضی از مردم که با یک تبلیغات انتخاباتی از این رو به آن رو می‌شوند، تا دیروز طرفدار کسی بود بعد با تبلیغات پرزرق و برق طرفدار رقیبش می‌شود، آیا این مردم می توانند قانون درستی وضع کنند و صلاح یک جامعه و مملکت را به سمت خیر پیش ببرند؟ هر عقل سالمی می گوید نه، این چیز بدیهی است! 👌پس معلوم است که بررسی قانون نیاز به اهل فن دارد، نیاز به خِبره و متخصص آن قانون دارد. پس دموکراسی مستقیم تقریبا رد می شود!❌ 🔹ادامه دارد .... 💽برگرفته از فایل ولایت فقیه شماره(1) 🎤استاد احسان عبادی ۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
porsesh_pasokh_1.mp3
10.86M
پرسش وپاسخ ازاستاد رحیم پور ازغدی👆👆
porsesh_pasokh_6.mp3
10.52M
پرسش وپاسخ ازاستاد رحیم پور ازغدی👆👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_6039471050427729548.mp3
5.57M
دلیل معلولیت فرزند چیست؟ آیا به خاطر گناه پدر و مادر فرزندشان باید معلول شود؟
4_6039471050427729545.mp3
11.14M
گفته مي شود هر كس خوبي و بدي كند به خودش بر مي گردد. پس چرا آدم های خلاف كار و بي دين وضع خوب تر و زندگي بهتری دارند؟
صفحه #حکایت... https://eitaa.com/zandahlm1357
(69) چوب خلال و يك سال معطلي! احمد پسر حواري مي گويد: - آرزو داشتم سليمان داراني، يكي از عرفا را در خواب ببينم. پس از يك سال، او را در خواب ديدم. به او گفتم: - استاد! خداوند با تو چه كرد؟ گفت: - اي احمد! از جايي مي آمدم، قدري هيزم در آنجا ديدم، چوبي به اندازه چوب خلال از آنها برداشتم، نمي دانم خلال كردم يا نه! اكنون يك سال است كه براي حساب همان چوب معطل هستم.(96) قسمت سوم: پيامبران الهي، پيامبران و امت هاي گذشته داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
(70) ازدواج سليمان با بلقيس در دوران فرمانروايي حضرت سليمان در شام، بلقيس ملكه سبأ در يمن حكمران بود. او و ملتش بجاي پرستش خداوند آفتاب را مي پرستيدند. سليمان از رفتار آنان اطلاع يافت، نامه اي به ملكه سبأ فرستاد و فرمان داد برتري نجويند و از دعوت وي سرپيچي نكنند و در برابر حق تسليم گردند. بلقيس فرماندهان و بزرگان كشور را به مشورت خواست داستان نامه را با ايشان در ميان گذاشت. آنان گفتند: ما نيروي كافي داريم، و مرد جنگيم ولي تصميم نهائي با شما است. ملكه سبا گفت: من جنگ را صلاح نمي دانم و توضيح داد صلح بهتر از جنگ است. و افزود ما قبل از هر چيز بايد سليمان و اطرافيان را بيازماييم تا ببينيم براستي چه كاره اند، سليمان يك پادشاه است يا يك پيغمبر. پادشاهان با هدايا تسخير مي شوند مردان خدا را نمي توان با متاع دنيا رام نمود اگر سليمان هدايا را نپذيرد او پيغمبر است بايد تسليم او شويم اكنون هديه اي بر آنها مي فرستيم تا ببينيم فرستادگان چه خبري براي ما مي آورند بلقيس هدايايي با كارون از خردمندان و اشراف بسوي سليمان فرستاد همين كه هدايا را در پيشگاه سليمان گزاردند سليمان نه تنها از آنان استقبال نكرد و به آنان خوش آمد نگفت به هدايا نيز با ديده بي اعتنايي نگريست و به فرستادگان گفت: اين هدايا را به صاحبانش برگردانيد زيرا خداوند چندان نعمت فراوان و گنجها به من داده هرگز با مال دنيا تطميع و رام نمي شوم اما بدانيد ما بزودي با لشكري بسوي شما خواهيم آمد كه توان جنگي را با آن نخواهيد داشت. فرستادگان بلقيس برگشتند همه ماجرا را به وي بازگو كردند ملكه سبا با فراست دريافت ناچار بايد تسليم فرمان سليمان كه همان فرمان حق و توحيد و يگانه پرستي است گردد و براي حفظ لشكر و كشور خود هيچ راهي جز پيوستن به امت سليمان ندارد بدين جهت با گروهي از بزرگان و خردمندان قوم خود بسوي شام رهسپار شدند وقتي كه سليمان از حركت ملكه سبا آگاهي يافت به حاضران گفت: - كدام يك از شما مي تواند تخت ملكه سبا را پيش از ورودش نزد من حاضر كند؟ عفريتي از جن (يكي از گردنكشان جنيان) گفت: - من تخت او را پيش از آنكه از جاي خود برخيزي نزد تو مي آورم سليمان گفت: - من مي خواهم كار از اين زودتر انجام گيرد. آصف ابن برخيا گفت: - من تخت او را قبل از آنكه چشم بر هم زني نزد تو خواهم آورد. سليمان با اين پيشنهاد موافقت كرد لحظه چنداني نگذشت تخت بلقيس را در نزد خود حاضر ديد، بي درنگ به ستايش و شكر خدا پرداخت. سليمان براي اينكه توان عقل ملكه سبا را بيازمايد و زمينه اي براي ايمان او به خدا فراهم سازد دستور داد در آن تخت تغييراتي انجام دهند. هنگامي كه بلقيس وارد شد از او بپرسند، آيا اين تخت او است يا نه؟ ببينيد چه جواب مي دهد. وقتي كه ملكه سبا به بارگاه سليمان وارد شد كسي اشاره به تخت كرد و گفت: - آيا تخت شما اين گونه است؟ بلقيس به تخت نگاه كرد نخست باور نكرد كه آن، تخت خود او است. زيرا تخت را در سرزمين سبا گذاشته بود، ولي چون دقت كرد نشانه هايي در آن ديد، با تعجب گفت: - گويا اين همان تخت من است! بلقيس متوجه شد كه تخت خود اوست و از طريق غير عادي جلوتر از او به آنجا آورده شده، لذا تسليم حق شد و آيين حضرت سليمان را پذيرفت. به آيين سليمان پيوست و به نقل مشهور با سليمان ازدواج كرد و هر دو در ارشاد مردم به سوي يكتاپرستي كوشيدند.(97) داستانهای بحار الانوار https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا حجاب، اختیاری نیست ‼️مگر در قرآن نیامده که «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»؟ پس چرا حجاب اختیاری نیست؟! https://eitaa.com/zandahlm1357
4_5764788727704455585.mp3
4.84M
من یکی از سوالام درمورد این افرادی هست که بی حجاب وبد حجاب هستن واقعا تکلیف روشن نیست وما گیج شدیم یکی میگه باید روتونوبرگردونید که بفهمن به خاطر حجابشونه یکی میاد میگه باید جذبشون کنید ورفیقشون باشید ؟؟؟؟ بالاخره چه کنیم؟؟؟ وسوال دیگه اینکه زن با حجابی که کمی اخلاقش تو منزل بده پیش خدا ارزشش بیشتره یازن بد یا بی حجابی که اخلاق عااالی ای داره؟؟دلیلش؟؟
مقدمه_600.mp3
6.79M
کتاب صوتی مسئله حجاب(مقدمه) اثرمتفکرشهید استاد مرتضی مطهری https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ادامه پست بالا (قسمت ۳ ) 🔺پوشش در آیین زرتشتی فرهنگ ایرانیان باستان بـر پایـه‌ آموزه های آ
ادامه پست بالا (قسمت ۴ ) 🔺پوشش زنان در عهد مادها بهترین نمونه‌ لباس بانوان مادی بر روی‌ جعبه‌ سیمینی که‌ از گنجینه‌ جیحون‌ به دست آمده و هم اکنون در موزه‌ بـریتانیاست، دیده مـی شود. به طور کلی از این نقش‌ها پیداست که بانوان جامه های‌ بلند‌ و چین دار با آستین‌های بلند و فراخ‌ می پوشیدند.(12) پژوهش های تاریخی نشان می دهد که در ميان مادها، زنان فقط دو‌ دست خود را باز مى گذاشتند و نپوشاندن هر يك از قسمت هاى ديگر بدن‌ خلاف‌ ادب‌ محسوب مى شد. آنـان شـلوار و پيراهن كتانى و دو لباس رو داشتند. براى پوشاندن سر از يك‌ سربند‌ كه‌ در زير چانه به وسيله دو بست محكم مى شد اسـتفاده مـى كردند و روى اين سربند نيز يك‌ روسرى بزرگ به نام «مكتو» مى پوشيدند.(13) 🔺پوشش زنان در عهد پارس ها مردم پارس همچون بسیاری از مردمان روزگاران باستان، جامه های بلند و فراخ را می پسندیدند و زنان و مردان‌ پارسی چون از دیده‌ شدن‌ پوست و تن برهنه شان بسیار شرم داشتند و برخلاف یـونانیان ‌ ‌آن زمـان نمایش تن برهنه شان را کاری برخلاف شرم و بسی زشت و ناروا می دانستند، کوشش داشتند جـامه ای بـپوشتند‌ کـه‌ بلند و فراخ و پرچین باشد تا گذشته از پوشیده بودن همه‌ تن، برجستگی های طبیعی اندام ها نیز پیدا و نـمایان نباشد.(14) در مطالعات باستان شناسانه، مُهری به جـا مانده از این دوره، دو زن را نشان مى دهد كه هر يك پيراهنى بلند تا پشت پا پوشيده اند و بر روى آن روپوشى چون‌ چادرى‌ كوتاه كه دامنى نيم گرد دارد و نيم اندام را مى پوشاند، به تن کرده اند.(15) همچنین در بررسی های دیگر تاریخی به زنانى ديگـر از اين دوره برمى خوريم كه از پهـلو بر اسب سوارند. اينها چادرى مستطيل شكل بر‌ روى‌ همه‌ بدن خود افكنده اند و در زير‌ آن‌ يك‌ پيراهن بلند پوشيده اند كه تا مچ پا مـى رسد.(16) 🔺پوشش زنان در دوره هخامنشى ها تصاوير زنان از دوره هخامنشى بسيار محدود‌ است‌ و اين بـه دليل اهـميت فوق العاده اى بود كه به زنان مى دادند به‌ گونه اى كه حتى تصوير كردن آنان نيز ممنوع شده بود. براى مثال، در تخت جمشيد هـيچ‌ ‌عـكسى از زنان ديده‌ نمى شود‌. يكى‌ از آثار مهمى كه از اين دوران به دست آمده‌ قطعه فرشى است مشتمل بـرمربع هاى كوچكى كه بـه هم دوخته شده است و براى لبه زين به كار مى رفته‌. اين قطعه‌ فرش‌ از پازيريك از حوالى كوهستان آلتايى در جنوب روسـيه به دست‌ آمده‌ است. در وسط هر كدام از اين قطعه ها يك عودسوز پارسى قرار گرفته و دردو طرف اين‌ عودسوز‌ چهار‌ زن ايستاده اند. پشـت سـرشان پارچه اى به شكل چادر به چشم مى خورد كه بلندى‌ آن‌ تا‌ زانوى آنها مى رسد و سر چادر زير تاج آنها قرار گرفته است.(17) از پازيريك سيبرى همچنین فرشى از عهد‌ هخامنشى‌ به دست آمده كه روى آن تصاوير زن هايى نقش شده است كه لباس پرچين‌ مردان‌ ماد‌ و پارس را پوشيده اند و چادرى كوتاه و نازك با دامن نيم گرد بر سر دارند.(18) تصوير ديگرى كه در غرب تركيه‌ در‌ تپه‌ دهـكده ارگـيلى کشف شده، سه زن پارسى سوار بر اسب را نشان مى دهد‌ كه‌ بر‌ روى هرسه زن پوششى شبيه چادر است كه مثل نقش پازيريك، بلندى‌ آن‌ تا زانو مى رسد. مورخینی مانند هردودت و استرابون پوشيدگى زنان طبقات مـمتاز ايران كهـن را امرى متداول دانسته و آن را نوعى‌ اشرافيت‌ محسوب كرده اند.(19) از نقوش هخامنشی دیگر، تصاویری به یادگار مانده که در آن زن های بومی، پوشش های جالبی دارند. پیراهن ساده و بلند دارای آستین، پرچین کوتاه و از زانو به پایین دامن شرابه هایی تا به مچ آویزان است.(20) از‌ نوشته هاى‌ گزنفون، فیلسوف و مورخ یونانی، چنين برمى آيد كه زنـان اشـراف و شـاهزاده خانم ها نقاب بر چهره مى كشيدند و روى خـود‌ را‌ مـى پوشاندند.(21) همچنین یکی از آثـار ارزشـمند دوره هخامنشی در خصوص حضور‌ چادر‌ در‌ این دوران، وجود مهر بسیار ظریف و زیبایی است‌ که‌ در موزه لوور پاریس نگهداری می شود. در روی این‌ مهر، ملکه ای با لباس و تاج و چادر زنان هخامنشی بر‌ مسند‌ شـاهانه ای‌ تـکیه زده و پاهایش‌ بـر روی چهارپایه ای کرسی مانند قرار دارد.‌(22) پاسخ به شبهات ، شایعات https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: روزگار من (۲۴) بعد اروم چشامو بستم ... 😴😴😴😴😴 به دعوای سحر و زینب فکر میکردم انگار کنترل ذهنم دست خودم نبود همش دعواشون تو فکرم بود با این افکار خوابم برد 💤💤💤💤💤💤 همین جور که خوابم عمیق تر میشد یه خواب عجیبی دیدم 😱😱😱😱😱 وسط یه بیابان بودم که کسی اونجا نبود من بودمو سکوت بیابون آفتاب خیلی سوزناک بود پا برهنه بودم از شدت داغ بودن شن های زمین پاهام داشت می سوخت ☀️☀️☀️☀️☀️☀️☀️ خیلی تشنم بود اما ابی نبود 😩😩😩 💦💦💦💦 تا چشم میخورد همه جا شن و ماسه بود از یه تپه بالا رفتم دیدم چندتا زن و دختر دارن با گریه و شیون به این سو و اون سو میدون 😭😭🏃🏃🏃🏃 و چندین مرد با صورتهای پوشیده و لباسهای قرمز در رنگ به دنبالشون هستن و چادرو روسری هاشون را به زور از سرشون میکشن این صحنه چقدر آشناست اما نمیدونم چرا نمی فهمم کجاست دختری رو دیدم که غرق در خاک نشسته و گریه میکنه و مدام شن های داغ و به سرش میریزه دستاش از شدت داغی سوخته و سرخ شده بود اما توجهی نمیکرد و به شیوناش ادامه میداد صداش کردم اینجا کجاست ؟؟؟ چرا اون مردای قرمز پوش زنان و بچه هارو اذیت میکنن اون زنا کین؟؟؟!!! بدونه اینکه بهم نگاهی کنه در حالت گریه آه سوزناکی کشیدو گفت اونا فرزندان مادرمون فاطمه زهرا هستن ...😭 اینجااا کربلااااااست ...😭 دستمووو رو شونش گذاشتم گفتم تو کی هستی ؟.؟!! روشو برگردوند و گفت : من حافظ چادرم... یادگار مادرم هستم ... یهو جا خوردم ... دیدم اون دختر دوستم زینبه... که یهووو با صدای زنگ اخر مدرسه از خواب پریدم عرق کرده بودم 😰😰😰😰😰😰 وای چرا لبام و دهنم انقدر خشک شده از جام بلند شدمو کیفمو برداشتم ... رفتم حیاط یه آبی به صورتم زدم و رفتم خونه... سر کوچه که رسیدم سحرو دیدم که جلو درشون ایستاده ..ـ. پشت دیوار مخفی شدم تا بره بعد من برم ... چون اصلا دوست نداشتم باهاش روبه رو بشم ... تا رفت خونشون منم سریع دویدم خونه ... نویسنده 📝 انارگل🌹 📝 بامــــاهمـــراه باشــید🌹 https://eitaa.com/zandahlm1357
36 ❤️🌿مهمترین عاملے ڪه مانع ڪسب قلب سلیم مے شود، تنبلے و بے حوصلگے است. حتے زمانے هم ڪه به یک شناخت درست می‌رسیم، همین تنبلے و بے حوصلگے، عمل را از ما می‌گیرد. ❌ براے همین معصوم(علیه‌السلام) فرمود، بیشترین ناله جهنمیان در روز قیامت به خاطر این است ڪه آدم‌هاے تنبلے بودند. می‌دانستند واقعیت چیست. حق را می‌شناختند و می‌دانستند باید چه ڪار ڪنند. 🌿🌺اما همین تنبلے در اجراے حدود و قوانین الهے و اجراے حدود انسانے، راه عمل را بر آنها بست. راه غلبه بر تنبلے و بی­ حوصلگے هم تقویت بُعد نظرے است. یعنے ارتقاء دادن سطح معرفت و تلقین به خود، براے مبارزه با تنبلی. ادامه دارد در ڪانال👇 https://eitaa.com/zandahlm1357 ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌿🌺🌿🌺🌿
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥دفاع عليه السلام از صلی‌الله‌علیه‌وآله در مقابل های موجود در کتب اهل سنت 🔊 ⁉️وحی شیطانی یا وحی الهی 👈یکی از های کتب صحیحین علیه صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم،دخالت در پروسه‌ی 💥ببینید و انتشار دهید https://eitaa.com/zandahlm1357
@shervamusiqiirani - گل محمدی - علیرضا افتخاری.mp3
2.19M
‌ ‌ ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 مثل خنده ی خدا خنده هاتو توی هر قطره ی بارون می بینم پای گیسوی بلندت این شبا تا بخواهی بید مجنون می بینم شبا ماه آسمون زل می زنه به نگاه گرم و دلپذیر تو دور اون خونه ی سبزت نمی گشت اگه خورشید نمی شد اسیر تو صلوات خنده هاتو دوست دارم وقتی رو لبای غنچه وا میشه تو زمین وقتی که اسمت می پیچه یه دفعه آسمون از جاش پا میشه تو کجا گل محمدی کجا عطر خندته گل محمدی بوی گل گرفته بود تن زمین از همون شب که به دنیا اومدی اسم تو اسم تموم خوبی هاست اسم تو معنی اسم اعظمه تو اگه نباشی صد تا دنیا رو جای تو اگه به ما بدن کمه 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سوره بقره بخشی از (آیه ۲۸۶) لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا خداوند را جز به اندازه توانش نمیکند •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺تلاوتی زیبا از استاد غلوش سوره مبارکه الحاقه جرعه‌ای نور از کلام وحی 💫📗 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•