eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نماهنگ ویژه به یاد حاج قاسم 🎙 بانوای: حاج‌میثم‌مطیعی 🔰 با زیر نویس عربی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍ از صبح که چشم باز می‌کنی، تا شب که چشم فرو می‌بندی، چند کلمه، خرج می‌کنی ؟ آری خرج ... - کلماتی که از ما صادر می‌شوند، خرج دارند! ومحل تأمین این هزینه، روحِ ماست ... کلمات از روح کَنده می‌شوند ... برای همین هم هست که کلام بعضی‌ها آرامت میکند و کلام بعضی‌ها، منقبضت ... ※ مراقب باش، آنقدر کلمه خرج نکنی، که روحت، سر سجاده، توانِ بلند شدن نداشته باشد... یا آنقدر با اظهار نظرهای بیهوده، از روحت هزینه ندهی، که وقت خواب، جانِ پرواز بسمت خوابهای زیبا را از آن بگیری ... ✓ امروز، از همین الآن ... تا شب، کلماتت را داشته باش! ★ هرجایی که می‌شود حرف نزنی ... نزن! و هرجا که باید حرف بزنی؛ به کوتاهترین اما نغزترین و پرمهرترین کلام، پاسخت را به زبان بیار ... موفق باشی دوست من ✋
💟 💠✨ امام صادق ع می‌فرمایند : ▫️👈اگر کسی مومنی را به خاطر عیبی که دارد سرزنش کند، از دنیا نخواهد رفت مگر به آن عیب، کسی که سرزنش می‌کند دچار شود. مثال کسی به مومنی خسیس می‌گوید و سرزنشش می‌کند که خسیس هستی حتما از دنیا نخواهد رفت تا خسیس شود و بمیرد. 💠✨دکتر شریعتی می‌گوید: ▫️👈در کلاس پنجم که درس می‌خواندم از یک پسر که همیشه ته کلاس می‌نشست، به سه علت متنفر بودم. نخست آن که کچل بود . دوم چون سیگار می‌کشید و سوم این که در آن سن و سال زن داشت. روزی از خیابان رد می‌شدم که آن پسر را دیدم. در حالی که خودم کچل شده بودم، کنار همسرم راه می‌رفتم و سیگار در دست داشتم. آن روز یاد گرفتم گاهی عیب‌هایی که در دیگران می‌بینم و بیزارم ملامت نکنم چون ممکن است روزی خود گرفتار آن شوم https://eitaa.com/zandahlm1357
🌴 🌹 إِنَّ لِلَّهِ مَلَکاً يُنَادِي فِي کُلِّ يَوْم: لِدُوا لِلْمَوْتِ،وَاجْمَعُوا لِلْفَنَاءِ، وَابْنُوا لِلْخَرَابِ. امام(عليه السلام) فرمود: خداوند فرشته اى دارد که همه روز بانگ مى زند بزاييد براى مردن، و گردآورى کنيد براى فنا، و بنا کنيد براى ويران شدن!
شرح و تفسير : پيام فرشته الهى ج-۱۳ امام(عليه السلام) در اين کلام حکيمانه کوتاه و پربار به سرنوشت انسان ها و مواهب و نعمت هاى آنها اشاره کرده مى فرمايد: «خداوند فرشته اى دارد که همه روز بانگ مى زند بزاييد براى مردن و گردآوريد براى فنا و بنا کنيد براى ويران شدن». لام در «لِلْمَوْتِ» و «لِلْفَناءِ» و «لِلْخَرابِ» لام سببيّه نيست، بلکه لام غايت است; يعنى فرزند بزاييد ولى عاقبتش مرگ است و اموال گردآورى کنيد سرانجامش فناست و بناهاى پرشکوه برپا سازيد عاقبت آن ويرانى است. شبيه چيزى است که در قرآن مجيد در داستان فرعون و همسرش به هنگام گرفتن قنداقه موسى از آب نيل آمده است «(فَالْتَقَطَهُ آلُ فِرْعَوْنَ لِيَکُونَ لَهُمْ عَدُوّاً); (هنگامى که مادرش به فرمان خدا او را به دريا افکند) خاندان فرعون او را (از آب) گرفتند، تا سرانجام دشمن آنان و مايه اندوهشان گردد»(1) يعنى عاقبت کار چنين شد. در حقيقت امام روى سه چيز از مهم ترين مواهب زندگى دنيا انگشت گذارده و سرانجام همه آنها را روشن ساخت: فرزندان که عزيزترين سرمايه انسان اند و اموال که براى آن زحمت فراوان مى کشد و بناهاى مجلل که گاه قسمت عمده عمر خود را صرف آن مى کند. امام مى فرمايد: هيچ يک از اينها بقا و دوامى ندارد و سرانجام گرد و غبار فنا بر روى همه آنها مى نشيند تنها چيزى که براى انسان باقى مى ماند اعمال خير و نيکى هاست که نزد خدا ذخيره مى شود، قرآن مى گويد: «(مَا عِنْدَکُمْ يَنفَدُ وَمَا عِنْدَ اللهِ بَاق); آنچه نزد شماست از ميان مى رود و آنچه نزد خداست باقى مى ماند».(2) در اين که آيا واقعاً فرشته اى فرياد مى زند و ما صداى او را نمى شنويم يا زبان حال جهان آفرينش و طبيعت دنياست يا صدايى است که از جان و فطرت و عقل ما بر مى خيزد و ملک اشاره به آن است، محلّ گفتوگو است. کسانى که آن را تفسير به طبيعت دنيا و مانند آن کرده اند دليلشان اين است که اگر واقعاً ملکى صدا بزند و ما نداى او را نشنويم چه فايده اى مى تواند داشته باشد؟; ولى به اين ايراد مى توان پاسخ داد که وقتى نداى آن ملک به وسيله اولياءالله براى ما نقل شود تأثيرش واضح است مثل اين که ما براى کسى نقل کنيم که فرزندت را در فلان شهر ديديم که فرياد مى زد مرا يارى کنيد. در اين گونه موارد صداى شخص غائب به وسيله شخص حاضر رسيده است. بهترين راه براى اين که انسان سرنوشت آينده خود را تشخيص دهد آن است که درباره پيشينيان فکر کند آنها کجا رفتند؟ اموالشان چه شد؟ و کاخ هايشان به چه سرنوشتى گرفتار گرديد؟ قرآن مجيد درباره کافران و منافقان در آيه 69 سوره توبه مى فرمايد: «(کَالَّذِينَ مِنْ قَبْلِکُمْ کَانُوا أَشَدَّ مِنْکُمْ قُوَّةً وَأَکْثَرَ أَمْوَالا وَأَوْلاَداً); (شما منافقان،) همانند کسانى هستيد که قبل از شما بودند، (و راه انفاق پيمودند; بلکه) آنها از شما نيرومندتر، و اموال و فرزندانشان بيشتر بود» (ديديد سرنوشت آنها چه شد؟) سرنوشت خود را بر آنها قياس کنيد. در حديثى در کتاب شريف کافى از اميرمؤمنان على(عليه السلام) مى خوانيم فرزند آدم هنگامى که در آخرين روز دنيا و اولين روز آخرت قرار مى گيرد اموال و فرزندان و اعمال او در برابرش مجسم مى شوند رو به اموالش مى کند و مى گويد به خدا سوگند من نسبت به تو حريص و بخيل بودم الان سهم من نزد تو چيست؟ مى گويد: «خُذْ مِنّي کَفَنَکَ; تنها کفن خود را مى توانى از من بگيرى» رو به فرزندانش مى کند و مى گويد شما را دوست مى داشتم و از شما حمايت مى کردم من چه سهمى نزد شما دارم؟ مى گويند: تو را به قبرت مى بريم و پنهان مى کنيم رو به سوى عملش مى کند و مى گويد به خدا سوگند من نسبت به تو بى اعتنا بودم و تو بر من سنگين بودى چه چيز نزد تو دارم؟ عملش مى گويد: من همنشين تو در قبر و روز قيامت هستم تا من و تو به پيشگاه پروردگار عرضه شويم. (سپس امام(عليه السلام) فرمود: اگر آن شخص ولىّ خدا بوده سرنوشت بسيار خوبى دارد و اگر دشمن خدا بوده به عذاب دردناکى مبتلا مى شود).(3) شاعر معروف عرب ابوالعتائيه از کلام حکيمانه امام بهره گرفته و مى گويد: لِدُوا لِلْمَوت وَابْنُوا لِلْخَرابِ *** فَکُلُّکُمْ يَصيرُ إلى ذِهابِ لِمَنْ نَبْني وَنَحْنُ إلى تُراب *** نَصيرُ کَما خُلِقْنا مِنْ تُراب؟ براى مرگ بزاييد و براى ويرانى بنا کنيد که همه شما در مسير رفتن هستيد براى چه کسى بنا مى کنيم در حالى که ما به سوى خاک مى رويم و همان گونه که از خاک آفريده شديم به خاک باز مى گرديم. (1). قصص، آيه 8. (2). نحل، آيه 96. (3). کافى، ج 3، ص 231 و 232 با تلخيص اندک.
🌴 🌹 الدُّنْيَا دَارُ مَمَرّ لاَ دَارُ مَقَرّ، وَالنَّاسُ فِيهَا رَجُلاَنِ: رَجُلٌ بَاعَ فِيهَا نَفْسَهُ فَأَوْبَقَهَا، وَرَجُلٌ ابْتَاعَ نَفْسَهُ فَأَعْتَقَهَا. امام(عليه السلام) فرمود: دنيا سراى عبور است نه سراى اقامت و مردم در دنيا دو گونه اند: بعضى خود را فروختند و خويش را هلاک کردند و بعضى خود را خريدند و آزاد کردند.
شرح و تفسير: در ميان آزادى و اسارت ج-۱۳ امام(عليه السلام) در اين کلام حکيمانه به حقيقت دنيا اشاره کرده و کسانى را که در دنيا هستند به اعتبار استفاده درست و نادرست به دو گروه تقسيم مى کند: نخست مى فرمايد: «دنيا سراى عبور است نه سراى اقامت»; (الدُّنْيَا دَارُ مَمَرّ لاَ دَارُ مَقَرّ). اين تشبيه شبيه چيزى است که امام سجاد(عليه السلام) از حضرت مسيح نقل کرده است که مى گويد: «الدُّنْيا قَنْطَرَةٌ فَاعْبُرُوها وَلا تَعْمُرُوها; دنيا به منزله پلى است، از آن عبور کنيد و به فکر آباد کردن آن (و خانه ساختن بر آن) نباشيد».(1) شبيه اين تعبير در خطبه 203 با بيان ديگرى آمده است، مى فرمايد: «أيُّهَا النّاسُ، إنَّمَا الدُّنْيا دارُ مَجاز، وَالاْخِرَةُ دارُ قَرار، فَخُذُوا مِنْ مَمَرِّکُمْ لِمَقَرِّکُمْ». تعبيرى که در آيه شريفه 39 سوره «غافر» آمده (وَإِنَّ الاْخِرَةَ هِىَ دَارُ الْقَرَارِ) نيز از نظر مفهوم کلام اين پيام را به ما مى دهد که دنيا دار قرار نيست بلکه فقط گذرگاهى است. البته آنها که دنيا را هدف مى بينند براى آنان قرارگاه است و آنان که به عنوان وسيله اى به آن مى نگرند گذرگاه است. سپس امام(عليه السلام) اشاره به اين دو گروه کرده مى فرمايد: «مردم در آن (دنيا) دو گونه اند: بعضى خود را فروختند و خويش را هلاک کردند و بعضى خود را خريدند و آزاد کردند»; (وَالنَّاسُ فِيهَا رَجُلاَنِ: رَجُلٌ بَاعَ فِيهَا نَفْسَهُ فَأَوْبَقَهَا، وَرَجُلٌ ابْتَاعَ نَفْسَهُ فَأَعْتَقَهَا). جمله اوّل اشاره به کسانى است که دنيا را «دار مقرّ» مى دانند و جمله دوم ناظر به کسانى است که آن را «دار ممرّ» مى شمارند (به اصطلاح اين دو جمله نسبت به دو جمله پيشين از قبيل لف و نشر غير مرتب است). تعبير به «بَاعَ فِيهَا نَفْسَهُ» اشاره به اين است که تمام سرمايه وجود انسان عمر و حيات و زندگى اوست. هنگامى که آن را به متاع اندک دنيا و لذات و هوس هاى آلوده آن معاوضه کند، گويى خود را فروخته و به صورت برده اى در آمده است و در نتيجه موجب هلاکت خويشتن شده است، زيرا در سراى ديگر جايگاه امن و امانى ندارد. جمله دوم «ابْتَاعَ نَفْسَهُ; خود را خريدارى کرده» اشاره به اين است که گويى قبلاً اسير نفس و برده شيطان بوده سپس با اطاعت پروردگار خود را خريدارى کرده و آزاد نموده است. در ضمن از اين تعبير پرمعناى امام(عليه السلام) استفاده مى شود که آزادى حقيقى در پيروى از فرمان خداست و آنچه را بعضى آزادى مى پندارند نوعى اسارت در چنگال هوا و هوس و خواسته هاى شيطانى است. آرى بايد نسبت به نفس خويش امير بود نه اسير. و به گفته شاعر: اسير نفس نشد يک زمان علىّ ولىّ *** اسير نشد که بر مؤمنين امير آيد اسير نفس کجا و امير خلق کجا *** که سربلند نشد آن که سر به زير آمد در حديث ديگرى از همان حضرت در غررالحکم نقل شده است که فرمود: «اُنْظُرْ إلَى الدُّنْيا نَظَرَ الزّاهِدِ الْمُفارِقِ وَلا تَنْظُرْ إِلَيْها نَظَرَ الْعاشِقِ الْوامِقِ; به دنيا همچون زاهدى که مى خواهد از آن جدا شود نگاه کن نه همچون عاشق دلداده».(2) (1). بحارالانوار، ج 14، ص 319، ح 21. (2). غررالحکم، کلمه 2427.
لینک کانال را با دوستان خود به اشتراک بگذارید تا با دنبال کردن حکمت ها و انشالله با عمل به حکمت ها ، 🌹 مرام علی پررونق تر از نام علی بشه https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه گلدان من🌳🌳🌳🌳 با ما همراه باشید👇👇👇 .......: @zandahlm1357
پپرومیا چروک 💧آبیاری : هفته ای دو بار ☀️نور : غیر مستقیم 🌡دما: دمای آپارتمان https://eitaa.com/zandahlm1357
کروتون پرتغالی 💧آبیاری : هفته ای یکبار مه پاشی هفته ای دو بار ☀️نور : غیر مستقیم پشت پرده 🌡دما: دمای آپارتمان https://eitaa.com/zandahlm1357
ناز فرانسوی 💧آبیاری : هفته ای دو بار ☀️نور : آفتاب کامل 🌡دما: دمای بیرون از منزل https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل نهم : در دعاهاى وقت نوره كشيدن از حضرت صادق منقول است كه : هر كه پيش از نوره كشيدن ، اندكى از نوره بردارد و ببويد و بر سر بينى بگذارد و بگويد:صَلَّى اللّهُ عَلَى سُلَيْمانِ بْنِ داوُدَ كَما اَمَرَ بِالنُّورَةِ، او را نوره نسوزاند. از حضرت على بن الحسين عليه السلام منقول است كه : هر كه وقت نوره ماليدن بربدن ، اين دعا را بخواند، خدا او را از چركها و كثافتهاى دنيوى و از گناهان پاك گرداند و بعوض آن مو باو موئى كرامت فرمايد كه در آن مو گناه نكند و بعدد هر موئى از بدنش ملكى خلق كند كه از براى او تسبيح الهى كند تا روز قيامت و بدرستيكه يك تسبيح از تسبيح ملائكه ثوابش برابر است با ثواب هزار تسبيح اهل زمين و دعا اينست : اءَللّهُمَّ طَيِّبْ ما طَهُرَ مِنّى وَ طَهِّرْ ماطابَ مِنّى وَ اَبْدِلْنى شَعْرا طاهِرِا لايَعْصيكَ، اَللّهُمَّ اِنّى تَطَهَّرْتُ ابْتِغآءَ سُنَّةِ الْمُرْسَلينَ وَ ابْتِغآءَ رِضْوانَكَ وَمَغْفِرَتَكَ فَحَرّمْ شَعْرى وَبَشَرى عَلَى النّارِ وَ طَهِّرْ خَلْقى وَطَيِّبْ خُلْقى وَ زَكِّ عَمَلى وَاجْعَلْنى مِمِّنْ يَلْقاكَ عَلى الْحَنَفيَّةِ السَّمْحَةِ مِلَةِ اِبْراهِيمَ خَليلِكَ وَ دينِ مُحَمَّدٍ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم حَبيبِكَ وَ رَسُولِكَ عامِلاً بِشَرايِعِكَ تابِعا لِسُنَّةِ نَبيّكَ صَلَّى اللّهُ عَلَيْهِ وَآلِهِ آخِذا بِهِ مُتؤَدِبا بِتاءَدْيبِكَ وَ تَاءَديبِ رَسُولِكَ صلّى اللّه عليه وآله وسلّم وَ تَاءْديبِ اَوْلِيائِكَ الَّذينَ غَذَوْتَهُمْ بِادَبِكَ وَ زَرَعْتَ الْحِكْمَةَ فى صُدُوِرِهمْ وَ جَعَلْتَهُمْ مَعادِنَ عِلْمِكَ صَلَواتُكَ عَلَيْهِمْ. حلیة_المتقین https://eitaa.com/zandahlm1357
فصل دهم : در اوقات نوره كشيدن و ساير آداب آن از حضرت صادق عليه السلام منقول است كه : يكمرتبه در تابستان دارو كشيدن ، بهتر است در فضيلت و نفع از ده مرتبه كه در زمستان بكشند. از حضرت اميرالمؤ منين عليه السلام مرويستكه : احتراز كنيد از نوره ماليدن در روز چهارشنبه ، كه روز نحس مستمر است ، جهنم در روز چهارشنبه خلق شده است . از حضرت رسول صلّى اللّه عليه وآله وسلّم منقول استكه : پنج چيز است كه مورث پيسى است نوره در روز جمعه و چهارشنبه ماليدن ، وضو وغسل بآبى كردن كه در آفتاب گرم شده باشد، در حال جنابت چيزى خوردن ، زن را در حال حيض جماع كردن ، و در حال سيرى چيزى خورد. از حضرت امام رضا عليه السلام منقول است كه : هر كه در روز جمعه نوره بكشد و پيس شود، ملامت نكند مگر خود را و دور نيست كه اين دو حديث ، محمول بر تقيه باشد، يا آنكه يكى از طريق اهل سنت است . زيرا كه حديث گذشت كه حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه وآله وسلّم در روز جمعه دارو ميكشيدند. در حديث معتبر ديگر منقول است كه : بخدمت حضرت صادق عليه السلام عرض كردند كه مردم ميگويند: كه نوره كشيدن در روز جمعه مكروه است ، حضرت فرمود: چنين نيست كه تو گمان كرده چه چيز پاك كننده تر است از نوره كشيدن در روز جمعه . در حديث ديگر منقول است كه : على بن يقطين خواست كه بخدمت حضرت امام موسى عليه السلام بنويسد كه : آيا مرد در حال جنابت دارو ميتواند كشيد و فراموش كرد، حضرت از باب اعجاز باو نوشتند كه باكى نيست ، نوره باعث زيادتى پاكيزگى جنب است . از حضرت صادق عليه السلام نيز پريسدند، فرمود: باكى نيست . در حديث حسن منقول است كه : از حضرت صادق عليه السلام پرسيدند كه كسيكه دارو كشد ايستاده بول ميتواند كرد، فرمود كه : باكى نيست . در روايت ديگر منقول است كه : كسيكه در وقت دارو كشيدن بنشيند، بيم آنستكه بعلت فتق مبتلا شود. بشير نَبّال با حضرت امام محمد باقر عليه السلام بحمام رفتند، حضرت لنگى بستند از ناف تا زانو و خدمتكار حمام را طلبيدند، آنچه بالا و پائين لنگ بود دارو ماليد، بعد از آن او را بيرون كردند و از ناف تا زانو خود كشيدند و با بشير گفتند كه هر گاه دارو بكشى چنين كن . در بعضى احاديث تجويز آن وارد شده است كه : غير عورتين را ديگرى بمالد و به سند حسن منقول است كه : از حضرت صادق عليه السلام پرسيدند كه آيا جايز است كه كسى آرد را با روغن زيت مخلوط كند و بعد از نوره بر بدن بمالد براى آنكه بوى نوره ببرد، فرمود كه : باكى نيست . در حديث ديگر منقول است كه : حضرت امام موسى عليه السلام چنين ميكردند و در حديث ديگر منقول است كه : از حضرت صادق عليه السلام پرسيدند آرد را بعد از نوره بربدن مى توان ماليد، فرمود كه : باكى نيست ، راوى گفت كه : مردم ميگويند كه اسرافست ، حضرت فرمود كه : در چيزيكه اصلاح بدن كند اسراف نيست ، من بسيار است كه ميفرمايم كه آرد پخته را با روغن زيت مخلوط ميكند و بر بدن ميمالم ، اسراف در چيزى مى باشد كه مال را تلف كند و ببدن ضرر برساند. حلیة_المتقین https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: ⁉️با سلام آقایی هستم ۳۴ساله و مدت ۹سال ازدواج کردم و یک دختر ۶ساله دارم. جناب مشاور خانم بنده وابستگیش به خانوادش زیاده ، دوست داره همیشه پیش خانوادش باشه تا زندگیش! ، خانوادش هر جا قدم برمیدارند اینم بره باهاشون چه مهمونی ، چه خرید ، چ عزا ، چ عروسی... من ی ماشین در اختیار این زندگی گذاشتم خانواده ایشون خانم بنده رو تاکسی تلفنی کردند هر روز یکیشون زنگ میزنه بیا ما رو ببر جایی منم مخالف و حساس هستم رو این مورد. هر چی بهش میگم بچسب به زندگیت و به بچت و شوهرت اهمیت بده نمیده ، بهش میگم فقط برو خانوادتو هفته ای ی بار ببین و بیا اون دوست داره همراه اونا همه جا بره ، بخاطر این وابستگیش ی بار هم نزدیک بود کار ما به جدایی بکشه. خلاصه اونا دوست دارند همیشه بگردند و .... اما من دوست ندارم خانومم مثل اونا باشه. خلاصه خانواده ای هستند کمتر به زندگی اهمیت میدن ، بیشتر بیرون و رفت و امد و دورهمی دوست دارند منم مخالف هستم از زیادی این موضوع... من بهش میگم اینجوری که نمیشه زندگیتو رها کنی فقط بخوای همش این ور و اونور باشی!! من ازدواج کردم که پیشرفت و رشد کنم نه اینکه خانمم هر روز تو خونه نباشه و یا به بچه و زندگیش نرسه!! ،ممنون از راهنمایتان🌹🙏 ⬇️⬇️⬇️ https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: با درود خدمت شما؛ وقتی که انسان ازدواج میکنه ، دیگه باید بپذیره که وارد یک محیط جدید با شرایط جدید شده و سعی کنه یه مقدار تغییرات در خودش به وجود بیاره و خودشو با محیط جدید وفق بده و زن و شوهر پیش از هر چیزی باید هدفشون راضی نگه داشتن همدیگه باشه ، چون یک زندگی مشترک رو با همدیگه شروع کردند و به عنوان همسر و یار و غمخوار و مونس همدیگر باید در کنار هم به زندگیشون ادامه بدهند. مسلَم هست که نباید پدر و مادر و خانواده های خودشون رو از یاد ببرند و همچنان بهشون سرکشی کنند و معاشرت داشته باشند و احترام اونها رو حفظ کنند اما هر چیزی باید در حد تعادل خودش حفظ بشه. الان خانم شما باید ابتدا نسبت به شوهر و بچه و زندگی خودش مسعولیت و پایبندی نشون بده , بعد نسبت به خانواده پدری... زیرا که این زندگی متعلق به خودش هست و در هر صورت ابتدا چیزی که بیشتر مربوط به خودش میشه رو باید در نظر بگیره. پدر و مادر ریشه انسان هستند و احترامشون واجب هست و تا جایی که ممکن هست نباید فرزندان باعث دل شکستی اونها بشوند اما رسم طبیعت این هست که انسان وقتی به سن بلوغ میرسد ، دیگه به نحوی از پدر و مادر جدا میشود و معمولا طبق یک قرار داد اجتمایی به نام ، با یک نفر از جنس مخالف وارد یک زندگی مشترک میشه که در کنار هم به رشد و تعالی یکدیگر کمک کنند و با کمک همدیگه یک زندگی زیبا برای خودشون بسازند و کم کم صاحب فرزند بشوند و این زندگی رو توسعه بدهند و... اما دوست عزیز ، شاید لازم باشه شما هم اینقدر حساسیت به خرج ندهید ، البته حرف شما هم تا حدود زیادی "منطقی" هست و بهتون حق میدم که با این وضع ، نگران زندگیتون باشی ولی سعی کن از راه درست تر وارد بشی و خدای نکرده طوری رفتار نکنی که ایشون فکر کنه که به خودش و خانوادش بی احترامی میکنی!! باهاش بیشتر حرف بزن و گفتگوهای منطقی و احترام آمیز داشته باش و سعی کن به شکل درست قانعش کنی که کارش اشتباه هست. حالا بعضی وقتها هم از ماشین و خودرو شما استفاده بشه که خانواده همسرت رو جابه جا کنی باز جای دوری نمیره ، وقتی که به خانواده ایشون احترام بذاری ، در حقیقت به همسر خودت احترام گذاشتی و احترام گذاشتن به همسر و شریک زندگی هم احترام به خودت محسوب میشه , چون شما دیگه یک زندگی اشتراکی دارید و در واقع تبدیل به شده اید. اگر از راه احترام وارد بشی و طوری رفتار کنی که ایشون حس کنه که براش ارزش و احترام قایل هستی ، مطمعنا بیشتر به حرف شما گوش میده و سعی میکنه واقعیتها رو بپذیره. بهتره که در ایشون حساسیت به وجود نیاری و نظر خودتو به زور و اجبار بهش تحمیل نکنی... البته بعضی وقتها هم رک بودن و قاطعیت شاید به عنوان یک تلنگر لازم باشد ولی در هر صورت تا جایی که ممکن هست بهتره که احترامات حفظ بشه و با دلیل و منطق و بیان زیبا ، همدیگر رو قانع کنید. شما دشمن همدیگه نیستید ، یار و غمخوار همدیگر هستید ، زندگیتون مال همدیگه هست ، من و تویی وجود نداره ، شما دو نفر هستید ، برای پیشرفت این زندگی تلاش کنید و رضایت و خرسندی همدیگر رو به دست بیارید و لبخند روی لبهای همدیگه بکارید و موجب شادی و خوشحالی و آرامش همدیگه باشید. قضیه شما هم به لطف خدا که حل میشه ، یه مقدار دیدگاههای شما متفاوت هست ، ایشون از یک خانواده ای هست که همش میخواد گردش و تفریح و این ور و اون ور باشه و یک حس وابستگی تقریبا شدید به پدر و مادر و خانوادش داره و شما معتقدید که هر کسی بیشتر به زندگی خودش بچسبه و دید و بازدیدها و این طرف و اون طرف رفتنها کمتر باشه و حد و حدود رعایت بشه. دیگه خانم شما به دلایلی که مطرح شد ، باید سعی کنه وابستگیشو کم کنه و شما هم کمکش کنید اما انتظار نداشته باشید که این جریان سریع و فوری رخ بده ، یک مقدار زمان لازم هست و باید آرام آرام و قدم به قدم این اتفاق بیفته و وابستگیش کمتر بشه و خودش به این نتیجه برسه که با این شرایط کنار بیاد. فکر میکنم شما هم باید قدمهایی به سمت ایشون بردارید و چندان خشک برخورد نکنید ، بالاخره زندگی هم نیاز به تنوع و دید و بازدید داره ، امیدوارم که هر دوتاتون به یک حد تعادل برسید و همدیگر رو بفهمید و درک کنید. به همدیگه برای تغییر و تحول فرصت بدید و چندان تحمیل کننده نباشید و شرایطی رو فراهم کنید که طرف مقابل مسایل براش جا بیفته و به یک تحلیل و نتیجه گیری درست دست پیدا کنه. براتون آرزوی موفقیت و سربلندی دارم🌹🌸 https://eitaa.com/zandahlm1357