eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.6هزار دنبال‌کننده
49هزار عکس
35.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
از خدا که پنهان نیست از تو چه پنهان. جای پنهان کردن چیزی نیست. چراکه خداوند به همه چیز عالم آگاه و باخبر است.https://eitaa.com/zandahlm1357
سؤال👇 سلام‌خسته نباشید یوقتی با کمک شیطان یه خطایی ازم سر زد و با نامحرمی حرف میزدم وبعد یه مدتی برای تولدم روسریی کادو فرستاد ان شاءالله که خدا بگذره این نادانی رو الان حکم داشتی این هدیه چیه ؟ میتونم بپوشم و اگه بپوشم و نماز هم بخونم اشکالی داره پاسخ👇 سلام علیکم استفاده از هدیه اشکالی ندارد.
سؤال👇 سلام. وقتی پی وی تبلیغات میفرستن و سلام میکنن. باید جواب سلام رو بدیم یا نه؟؟؟ جناب سیستانی پاسخ👇 سلام علیکم در اینگونه موارد واجب نیست.
سؤال👇 با عرض سلام و وقت بخیر سوالی داشتم خدمتتون،میکرو یا فیبروز و یا هاشور ابرو برای وضو و غسل چه حکمی دارد؟اگر از نظر شرعی اشکالی نداشته باشد بعد از انجام میکرو یا فیبروز یا هاشور ابرو که چند روز نباید بهش آب بخورد وضو باید چگونه باشد؟ممنون از لطفتون پاسخ👇 سلام علیکم این امور اگر زیر پوست باشد مشکلی برای وضو و غسل ندارد. بهترین زمان انجام این امور در اوقاتی است که نماز واجب نیست و در غیر این صورت اگر وضوی جبیره ای امکان دارد می بایست وضوی جبیره ای گرفته شود و اگر امکان ندارد باید تیمم کند.
سؤال👇 سلام علیکم. کسانی وام به اسم،وام کالا با وام ماشین ، میگیرند، ولی این وامشون برای جاهای دیگه خرج می‌کنند.مثلا ،در ساخت خانه ویا علاج بیماری،یاخودرن وپوشیدن ..... اشکال شرعی دارد یانه؟ اگر اشکال شرعی دارد،وظیفه ماچیست؟ پاسخ👇 سلام علیکم مصرف کردن وام در غیر مورد قرارداد حرام است. وظیفه شما نسبت به کسی که اینکار را انجام می دهد امر به معروف و نهی از منکر است.
سؤال👇 باسلام اگر کسی صورتشو لیزر کرده باشه تا ۲۴ ساعت نباید بهش اب بخوره وبا این که پماد هم به صورتش زده ونمیتونه بشوره تا ۲۴ چطوری وضو بگیرد ایت الله مکارم پاسخ👇 سلام علیکم اگر می تواند وضوی جبیره ای بگیرد باید وضوی جبیره گرفته و سپس تیمم هم انجام بدهد و در غیر این صورت فقط تیمم را انجام بدهد.
به کوروش به آرش به جمشید قسم به نـقـش و نـگار تخت جمشید قسـم ایــــران همی قلب و خون مـن اســــت گـــرفــتـــه زجــان در وجـــود مــن اســت بـــخــوانـیــم ایــن جـــمـلـه در گــوش بــــاد چـــو ایــــــران مـــبــــاشــد تــن مـــن مــبــاد صفحه شاعران ایران زمین .......: @zandahlm1357
animation.gif
7.3K
سعید قصاب کاشانی از شاعران دورهٔ صفویه بود که در سدهٔ یازدهم و دوازدهم قمری می‌زیست. از زندگی وی اطلاعات دقیقی در دست نیست و خود نیز در اشعارش به احوال خود اشاره نکرده است. اما آنچه به طور جسته و گریخته از اشعار او درک می‌شود این است که مردی کاسب و تهیدست بوده است. به‌طور قطع و یقین حرفهٔ او قصابی بوده و به همان جهت تخلص خود را «قصاب» قرار داده است. وی در مقاطع بعضی غزل‌ها از حرفهٔ خود مضامین عالی برآورده است، مانند تشبیه مژه‌ها به قناره (چنگک قصابی) در بیت زیر: «قصاب! دور دیده ز مژگان شوخ او از هر طرف ز بهر دل ما قناره‌ای‌ست» در تذکرة المعاصرین حزین لاهیجی آمده: سعید قصاب اهل کاشان بود و حرفه‌اش قصابی. وی شعر بسیاری از مردم را حفظ داشت و به مجلس شعرا رفته و در گفتن غزل‌ها با ایشان همراهی می‌کرده است. وی معاصر و معاشر صائب تبریزی بود و مکرر اشعار خود را نزد وی می‌خواند و نزد او می‌آموخت. گفته‌اند که او سواد نداشته اما معروف بوده که در قوافی و استعمال لفظ اشتباه نمی‌کرده است. نقل شده که قصاب کاشانی در اواخر عمر ترک پیشهٔ خود کرده و ساکن مشهد شده و تا آخر عمر آنجا ساکن بوده است. وی پس از درگذشت در آنجا دفن شد (در مورد محل دفن و سال درگذشت او اطلاعات دقیقی در در دست نیست اما با توجه به ذکر درگذشت او در تذکرهٔ حزین، می‌بایست چند سالی قبل از سال تألیف آن کتاب یعنی ۱۱۶۵ هجری قمری درگذشته باشد). دیوان قصاب کاشانی به همت آقای سعید محمدی در گنجور در دسترس قرار گرفته است. دیوان اشعار https://eitaa.com/zandahlm1357