eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
49.3هزار عکس
35.9هزار ویدیو
1.7هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: موضع گيرى هشتم (مفاد دست خط امام بر سند وليعهدى) به باور من آن چه امام در سند وليعهدى نبشت نسبت به موضع گيريهاى ديگرش از همه مؤثّرتر و مفيدتر بود. در آن نوشته مى بينيم كه در هر سطرى و بلكه در هر كلمه اى كه امام با خط خود نوشته معنايى عميق نهفته و به وضوح بيان گر برنامه اش براى مواجه شدن با توطئه هاى مأمون، مى باشد. امام با توجه به اين نكته كه سند وليعهدى در سراسر قلمرو اسلامى منتشر مى شود، آن را وسيله ابلاغ حقايقى مهّم به امّت اسلامى قرار داد. از مقاصد و اهداف باطنى مأمون پرده برداشت و بر حقوق علويان پافشرد و توطئه اى را كه براى نابودى آنان انجام مى شد، آشكار كرد. امام در اين سند نوشته خود را با جمله هايى آغاز مى كند كه معمولاً تناسبى با موارد مشابه نداشت. مى نويسد: ستايش براى خداوندى است كه هر چه بخواهد همان كند. هرگز چيزى بر فرمانش نتوان افزود و از تنفيذ مقدّراتش نتوان سر باز زد. » آن گاه به جاى آن كه خداي را در برابر مأمون كه اين مقام را به او ظاهراً بى تناسب با آن مقام پروردگار را چنين توصيف مى كند: « او از خيانت چشم‌ها و از آن چه كه در سينه‌ها پنهان است آگاهى دارد. » خواننده عزيز آيا شما هم مانند من اين حقيقت را مى پذيريد كه امام (ع) با انتخاب اين جملات مي‌خواست ذهن مردم را به خيانت‌ها و نقشه‌هاي پنهاني توجه دهد؟ آيا با اين كلمات به مأمون كنايه نمى زدند تا مردم را متوجه هدف هاى ناآشكارش بنمايد؟ به هر حال، امام دست خط خود را چنين ادامه مى دهد: « و درود خدا بر پيامبرش محمّد خاتم پيامبران، و بر خاندان پاك و مطهّرش باد.. » در آن روزها هرگز عادت بر اين نبود كه در اسناد رسمى از پى درود بر پيغمبر، كلمه « خاندان پاك و مطهرش » را نيز بيفزايند. اما امام مى خواست با آوردن اين كلمات به پاكى اصل و دودمان خويش اشاره كند و به مردم بفهماند كه اوست كه چنين خاندان مقدّس و ارجمندى تعلّق دارد نه مأمون. بعد مى نوسيد: «. اميرالمؤمنين حقوقى از ما مى شناخت كه ديگران بدان آگاه نبودند. » خوب، اين چه حقى يا حقوقى بود كه مردم حتى عباسيان به جز مأمون آن را درباره امام نمى شناختند؟ آيا مگر ممكن بود كه امّت اسلامى منكر آن باشد كه وى فرزند دختر پيغمبر (ص) بود؟! بنابراين آيا گفته امام اعلانى به همه امّت اسلامى نبود كه مأمون چيزي را در اختيارش قرار داده كه حق خود او بوده؟ حقى كه پس از غصب دوباره داشت به دست اهلش بر مى گشت. آرى، حقى كه مردم آن را نمى شناختند « حقّ اطاعت » بود. البته امام (ع) در برابر هيچ كس حتى مأمون و دولت مردانش در اظهار اين حقيقت تقيّه نمى كرد كه خلافت پيامبر (ص) به على (ع) و اولاد پاكش مى رسيد و بر همه مردم واجب است كه از آنان اطاعت كنند. اين نكته را امام در نيشابوربه شرحى كه گذشتاعلام كرد. او همچنين اين حقيقت را در محضر دولت مردان نيز مى گفت و در برخى موارد تأكيد مى كرد كه حاضران پيامش را به غايبان برسانند. در كتاب كافى اين روايت آمده كه روزى يك ايرانى از امام (ع) پرسيد، آيا اطاعت از شما واجب است؟ حضرت فرمود: بلى. پرسيد: مانند اطاعت از على بن ابيطالب؟ فرمود: بلى. (۲۴) و از اين قبيل روايات بسيار است. https://eitaa.com/zandahlm1357
.......: امام فرمودند: اي ملائكه پروردگار بنشينيد از امام جواد عليه السلام نقل شده كه يكي از اصحاب حضرت رضا عليه السلام بيمار شده بود و حضرت به عيادت و ديدن او تشريف فرما گرديدند جوياي احوال او شدند. حضرت به شخص مريض فرمودند: خود را در چه حالي مي‌يابي و چگونه مي‌بيني؟ عرض كرد: مرگ را ملاقات كردم «و مقصودش اين بود كه در شدت مرضم» حضرت فرمود: مرگ را چگونه ملاقات كردي. [صفحه ۹۹] عرض كرد: مرضم بسيار شديد و سخت است. آن بزرگوار فرمود: اين شدت مرض مرگ نيست بلكه آنچه مي‌يابي بعضي از احوالات مرگ را به تو مي‌نماياند و تو را مي‌ترساند. سپس فرمودند: مردم در مردن بر دو قسمند: ۱- يك قسم مردماني هستند كه به مردان راحت مي‌شوند «يعني مردن اول راحتي آنها است» ۲- قسم ديگر كساني هستند كه چون مي‌ميرند مردم از ايشان راحت مي‌شوند. حضرت فرمودند: پس تو ايمان خود را به خدا و نبوت و ولايت ما خانواده تازه كن تا راحت شوي آن مرد چنين كرد «ايمان خود را تجديد كرد» و گفت: يابن رسول الله من گروهي از ملائكه پروردگار را مي‌بينم و ايشان را اجازه مرحمت فرمائيد تا در خدمت شما بنشينند. امام عليه السلام فرمودند: اي ملائكه پروردگار بنشينيد و حضرت به آن مريض رو كردند و فرمودند: از اين ملائكه بپرس كه آيا مأمورند كه نزد من بايستند؟ [صفحه ۱۰۰] مريض گفت: من پرسيدم اما ايشان گفتند: اگر تمام ملائكه اي را كه خداوند سبحان خلق فرموده نزد شما حاضر شوند نمي نشينند تا زماني كه به ايشان اجازه دهيد و مرخص فرمائيد، و ايشان به همين كيفيت از جانب خداوند متعال مأمورند پس آن مرد چشم‌هاي خود را بر هم نهاد و گفت السلام عليك يابن رسول الله اين است شخص تو «شخصيت شما» و پيامبر خدا و امامان بعد از پيامبر، اين كلمات را بيان كرد و از دنيا رفت. مسلم و مبرهن و قطعي است كه در حال احتضار و هنگام مرگ، پيغمبر خدا صلي الله عليه و آله و ائمه طاهرين عليهم السلام حاضرند و به دوستان خود نظر مرحمت دارند و براي دوستان چه لذتي بالاتر از اين كه هنگام مرگ و وقت جان دادن چشمش به جمال محبوبان خود بيفتند و بگويد: آن جان عاريت كه به حافظ سپرده دوست روزي رخش ببينم و تسليم وي كنم يا بگويد: [صفحه ۱۰۱] در آن نفس كه بميرم در آرزوي تو باشم بدان اميد دهم جان كه خاك كوي تو باشم علي الصباح قيامت كه سر ز خاك برآرم بگفتگوي تو خيزم بجستجوي تو باشم [صفحه ۱۰۲] https://eitaa.com/zandahlm1357
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 در آخرین توقیع امام به نائب چهارم، امام از شخص «تهمت زننده» یاد کرده است. منظور امام چیست؟ این موضوع رو یه مقدار شرح دهید ممنون از زحمات شما. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 📩آن نامه ای که امام به نائب چهارم نوشت بحث تهمت زننده نیست، بحث این است که هر کس قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعای ارتباط با من را بکند «مَنْ يَدَّعِی الْمُشَاهَدَةَ... فَهُوَ كَذَّابٌ مُفْتَر» او کذاب و دروغگو و افتراء زننده است. 👈🏻هر کس بخواهد ادعای ارتباط با امام زمان (عج) را در زمان غیبت یعنی زمان فعلی بکند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
Part03_مهدی ده انقلاب در یک انقلاب.mp3
14.04M
فصل سوم(پایان)؛ جهانی شدن، پایان تاریخ، مهدویت
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
5.mp3
4.42M
📗 کتاب صوتی "خاطرات مادر شهیده زینب کمایی" قسمت 5⃣