هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شايد هدف عباسيان از اين شيوه آن بود كه دعوتشان به شخص معيّنى ارتباط پيدا نكنند كه اگر روزى
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
سيد امير على نيز درباره ابومسلم چنين گفته است: « او تا اين زمان پيوسته نه تنها دوستدار، بلكه با سرى پرشور مخلص فرزندان على بود. » (۳۱)
و صاحب قاموس الاعلام نيز چنين آورد: « ابومسلم نخست خلافت را تقديم امام صادق نمود. ولى او آن را نپذيرفت. » (۳۲)
اما ابوسلمه نيز چون اوضاع را پس از درگذشت ابراهيم امام به زيان خود ديد، در حالى كه سفّاح در منزلش بود، كسى را از پى امام صادق عليه السلام فرستاد تا
بيايد و بيعت او را بپذيرد و نهضت را به نام او تمام كند. در ضمن، نامه مشابهى نيز براى عبداللَّه بن حسن فرستاد. ولى امام صادق در نهايت هوشيارى و احتياط خواهش او را نپذيرفت و نامه اش را سوزاند و پيك را نيز از پيش خود براند. (۳۳)
هنگامى كه پرچمهاى پيروزى به اهتزاز درآمد، ابوسلمه براى بار دوم به او نامه نوشت كه: « هفتاد هزار جنگجو در ركاب ما آماده هستند، اكنون موضع خود را روشن كن ». امام صادق باز هم جواب ردّ داد. (۳۴)
اما سليمان خزاعى كه طرّاح اصلى انقلاب خراسان بود، سرنوشتش آن شد كه روزى در مواجهه با عبداللَّه بن حسين اعرجكه هر دو ابوجعفر منصور را در خراسان همراهى مى كردند ومنصور هم از سوى سفّاح به آن سامان آمده بودگفت: « اميدواريم كار شما (علويان) با موفقيّت تمام شود. به هر چه مى خواهيد ما را فرابخوانيد ».
همين كه ابومسلم از اين ماجرا آگاه شد دستور قتل سليمان را صادر كرد. (۳۵)
تمام اين جريانات دست كم دلالت بر آن دارند كه بيشتر رهبران نهضت نمى دانستند كه خليفه قرار است از عبّاسيان سربرآورد و بنابراين نام او را به طريق اولى نمى دانستند.
ب: از مطالعات گذشته چنين برمى آيد كه عباسيان امر را بر مردم مشتبه كرده و آنان را فريب داده بودند، چه در آغاز كار به زعمشان چنين آورده بودند كه انقلاب به سود علويان
تمام خواهد شد، اما ديرى نپاييد كه به فكر يافتن دفاع در برابر اعتراضهاى آينده مردم افتادند. از اين رو، سلسله مراتب را اين گونه جعل كردند كه گفتند: امام از على به ابن حنفيّه و سپس به ابوهاشم و از وى نيز به على بن عبداللَّه بن عباس مى رسد. اما اين سخن چيزى جز همان عقيده « كيسانيّه » نبود.
مردم براستى فريب عباسيان را خوردند، چه همواره مى پنداشتند كه دارند در راه علويان گام برمى دارند. (۳۶) حتى عبداللَّه بن معاويه نيزچنان كه گذشتاز حقيقت امر ناآگاه بود. يكى از فريب خوردگان كه پس از مدّتها از خواب غفلت بيدار شد، سليمان خزاعى بود كه پيوسته اميد داشت نهضت به سود علويان تمام شود. ابومسلم خراسان نيز به نوبه خود فريب سفّاح را خورد و اين نكته را خود روزى نزد منصور برملا كرد. ابراهيم امام نيز پيش از اين فريب ابومسلم را خورده بود، چه هر دو امامت و وصايت را براى خويشتن ادّعا مى كردند و آيات مربوط به اهل بيت را طورى تحريف كرده بودند كه بر خودشان تطبيق كند. پى آمد اينها همه آنبود كه كار از دست اهلش خارج شد و در مكانى بس بيگانه حلول كرد. (۳۷)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......:
درخواست شفا
حضرت آية الله العظمي شهيد محراب عالم جليل القدر و سيد نبيل و مجاهد سيد عبدالحسين دستغيب شيرازي رضوان الله تعالي عليه از جناب فاضل و محقق آقاي حاج ميرزا محمود مجتهد شيرازي نزيل سامرا نقل فرمود از جناب شيخ محمد حسين قمشه اي كه ايشان فرمود:
ايشان بقصد تشرف به مشهد حضرت رضا (ع) از عراق مسافرت ميكند و پس از ورود به مشهد مقدس دانه در انگشت دستش آشكار ميشود و سخت او را ناراحت ميكند چند نفر از اهل علم او را به مريض خانه ميبرند جراح نصراني ميگويد بايد فوراً انگشتش بريده شود و گرنه ببالا سرايت ميكند.
جناب شيخ قبول نميكند و حاضر نميشود انگشتش را ببرند طبيب ميگويد اگر فردا آمدي بايد از بند (مچ) دست بريده شود شيخ برميگردد و درد شدت ميكند شب تا صبح ناله ميكند فردا به بريدن انگشت راضي ميشود.
چون او را مريض خانه ميبرند جراح دست را ميبيند ميگويد بايد از بند دست بريده شود قبول نمي كند و ميگويد من حاضرم فقط انگشتم بريده شود جراح ميگويد فايده ندارد و اگر الان از بند دست بريده نشود به بالاتر سرايت كرده و فردا بايد
از كتف بريده شود.
شيخ بر ميگردد و درد شدت ميكند بطوريكه صبح به بريدن دست راضي ميشود چون او را نزد جراح ميآورند دستش را ميبيند و ميگويد به بالا سرايت كرده و بايد از كتف بريده شود و از بند دست فايده ندارد و اگر امروز از كتف بريده نشود فردا به ساير اعضاء سرايت ميكند و بالاخره به قلب ميرسد و هلاك ميشود.
شيخ به بريدن دست از كتف راضي نميشود و برميگردد و درد شديدتر شده تا صبح ناله ميكند و حاضر ميشود كه از كتف بريده شود و رفقايش او را براي مريض خانه حركت ميدهند تا دستش را از كتف ببرند در وسط راه شيخ گفت اي رفقا ممكن است در مريض خانه بميرم اول مرا بحرم مطهر ببريد پس ايشان را در گوشه اي از حرم جاي دادند شيخ گريه و زاري زيادي كرده و به حضرت شكايت ميكند.
ميگويد آيا سزاوار است زائر شما به چنين بلائي مبتلا شود و شما به فريادش نرسيد (و انت امام الرؤوف) خصوصاً درباره زوار پس حالت غشوه اي عارضش ميشود در آن حال حضرت رضا (ع) را ملاقات ميكند.
آن حضرت دست مبارك را بر كتف او تا انگشتانش كشيده و ميفرمايد شفا يافتي شيخ بخود ميآيد ميبيند دستش هيچ دردي ندارد رفقا ميآيند او را به مرض خانه ببرند جريان شفاي خود را بدست آن حضرت به آنها نمي گويد.
چون او را نزد جراح نصراني ميبرند جراح دستش را نگاه ميكند اثري از آن دانه نمي بيند به احتمال آنكه شايد دست ديگرش باشد آن دست را هم نظر ميكنند ميبيند سالم است ميگويد اي
شيخ آيا مسيح (ع) را ملاقات كردي؟
شيخ فرمود كسي را كه از مسيح (ع) بالاتر است ديدم و مرا شفا داد پس جريان شفا دادن امام (ع) را نقل ميكند. [۵۹].
بدرگاهت پناه آوردهام يا رضا يا رضا (ع)
من زوار سر افتدهام يا رضا يا رضا (ع)
افتادهام دستم بگير يا رضا يا رضا (ع)
آزردهام دستم بگير يا رضا يا رضا (ع)
اي ملجأ درماندگان يا رضا يا رضا (ع)
اي چاره بيچارگان يا رضا يا رضا (ع)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥بعد از ظهور چه تفاوتی بین کسانی که منتظر حضرت بودند و کسانی که منتظر نبودند، وجود دارد؟ #استاد_کف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇
استاد بزرگوار حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام در کعبه متولد شد، حضرت قائم عجل الله تعالی فرجه الشریف از کعبه ظهور میکند هر دو از کعبه،
سوالی ندارم فقط میخواهم بدانم چه رازی، سخنی، سری درش پنهان است که البته با ظهور حضرت از کعبه فریاد میزند، چه رازی دارد؟
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇
⬅️یکی از سرهایی که این قضیه دارد می خواهد بگوید ای کسی که رو به سمت کعبه می کنی و نماز می خوانی بدان که باید این نماز تو همراه با پذیرش ولایت کسی باشد که مولود کعبه هست.
باید همراه با اعتقاد به ظهور کسی باشد که از کعبه قیام می کند. یکی از این نشانه ها شاید این مطلب باشد.
#پرسش_پاسخ
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
👤پاسخ دهنده: #استاد_احسان_عبادی
(👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥وضعیت شیعیان بعد از ظهور
#استاد_طبسی
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
صوت۱ثامن۱۷.m4a
8.43M
صوت شماره ۱
نشست سیاسی مجازی
تبیین مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی
کارشناس حجه الاسلام حسن معینی
آیدی پاسخ به سوالات: @Khatekhoda
#ثامن_برخوار
#جهاد_تبیین
#مکتب_شهید_سلیمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جان کیست که او بدیده کار تو کند
یا دیده و دل که او شکار تو کند
گر از سر گور من برآید خاری
آن خار به عشق خار خار توکند
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: قبه شافعی قبه شافعی، ساختمانی بزرگ و وسیع است. امسال که سال ۹۹۲ هجری است به زیارت قبه او ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعا در عرفات
نزد امام رضا علیه السلام از عرفه و مشعر صحبت شد. فرمودند: کسی بر این کوهها نایستد، مگر اینکه دعایش مستجاب است. آنها که مؤمن هستند دعای آخرتشان مستجاب میشود و آنها که کافرند دعای دنیایشان.
تلاش
به ابن مبارک گفته شد: تا کی مینویسی؟ گفت: ممکن است سخنی به حال من سود داشته باشد و تاکنون نوشته نباشم.
کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#خانواده_آسمانی ۸ 🔅 آدمها چشم از اینجا که فرو میبندند؛ آمادهی ملاقات خدایند! ـ اما به بعضی نامه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خانواده آسمانی ۹.mp3
12.27M
#خانواده_آسمانی ۹
♨️ عجیب نیست؟
خودکشیها ، حیوانپرستیها، شیطانپرستیها، قتلها، فتنهها ...
از همان آدمیزادی سَر میزند که خداوند او را اَشرف مخلوقاتش، نامیده است ...
※ کجای کار خراب شد؟؛
که بشر تا اینجایِ درهی حیوانیّت سقوط کرد.
#استاد_شجاعی 🎤
#استاد_رائفیپور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆شوهرم خوب نیست ...!
🎙#استادپناهیان
قالَ رَسُولُ اللّٰه (ع) :
خَيْرُ الرِّجَالِ مِنْ أُمَّتِي الَّذِينَ لَا يَتَطَاوَلُونَ
عَلَى أَهْلِيهِمْ وَ يَحِنُّونَ عَلَيْهِمْ وَ لَا يَظْلِمُونَهُمْ.
پیامبر(ص) :
بهترین مردان امت من آنان هستند که به خانواده خود سخت نمی گیرند و با آنها مهربان هستند و به آنها ستم روا نمی دارند.
📙مکارم الاخلاق ، ص216 .
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•