eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: خلاصه آن كه: از مطالبى كه گذشت براى ما شيوه و نقشه عباسيان به خوبى روشن گرديد و ديديم چگونه اعتماد و حمايت مردم را به خود جلب مى كردند و نظر زمامداران بر سر كار را نيز از خود به جاى ديگر منصرف مى ساختند. همچنين دانستيم آنان به چه شيوه اى علويان را از عرصه سياست دور كردند، و چنانچه اگر بيعتى هم با آنان داشتند همه به تزوير و حيله، در جهت پيشبرد نقشه و موفقيت تبليغشان مى بود. باز دانستيم كه اين نهضت در آغاز به نام علويان شروع شد ولى هرگز از صميم قلب نبود بلكه جزئى از نقشه دقيق و حساب شده بود چنان كه متون نقل شده در پيش بر آن دلالت مى داشت. همچنين برايمان روشن شد كه عباسيان بسيار مى كوشيدند تا نهضتشان به اهل بيت ارتباط پيدا كند و روى اين موضوع بسيار حساب مى كردند و با تأكيد بر اين امر از هر فرصتى سود مى جستند، تا روزى كه به حكومت دست يافته پيروزمندانه به قدرت رسيدند مردم نيز در آغاز به اطاعتشان درآمدند و كار را برايشان رديف كردند، چه از آنان حسن نيّت و ضمير پاك انتظار مى بردند. اكنون مى خواهيم بدانيم پس از اين همه كوشش نتيجه چه شد. چه چيزى عايد مردم و بويژه علويان گرديد؟ از اين قيامى كه پيوسته به نام علويان اوج مى گرفت و سرانجام به بركت وجودشان به ثمر رسيد، بهره شان از آن چه گرديد؟ https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: مخارج راه جماعتي مرد و زن از بحرين توفيق حاصل شان گرديد و به زيارت حضرت رضا (ع) مشرف شدند و مدت هشت ماه در اين آستان مقدس توقف نمودند و كاملا از زيارت آن حضرت بهرمند شدند تا همه پول مخارج آنها تمام شد. هنگاميكه خواستند بسوي وطن خود حركت كنند مخارج راه نداشتند و به هر كس هم رو انداختن كه بعنوان قرض جهت خرجي به آنها بدهد اجابت نشد از اين بابت مضطرب و پريشان شدند و با حال اضطراب داخل حرم حضرت امام هشتم (ع) شدند و اظهار عنايت كردند و گفتند: اي آقاي ما اكنون ما درمانده شده ايم و نمي دانيم چه بايد بكنيم. از حرم بيرون آمدند شخصي نزد آنها آمده و فرمود: من چند رأس قاطر دارم و شنيده‌ام كه شما خيال رفتن به كاظمين را داريد حال آمده‌ام كه اگر مي‌خواهيد من عصر قاطرها را بياورم و شما حركت كنيد. بحريني‌ها حقيقت حال خود را اظهار كردند و گفتند ما خرجي مان تمام شده و مخارج راه را نداريم. و حالا هم حاضريم كه با تو همراه شويم لكن هرگاه آنچه لازم داشتيم به ما قرض الحسنه بده تا به كاظمين برسيم و ما در آنجا تمام مخارج تو را خواهيم داد. آن شخص قبول فرمود: و عصر قاطرها را آورد و آنها را سوار كرد و براه افتادند و وقت شام بلب آبي رسيدند و فرود آمدند آن شخص به آنها فرمود: شما كنار اين آب وضو ساخته نماز بخوانيد و غذا بخوريد تا من قاطرها را در بيابان به چرا ببرم. سپس قاطرها را جهت چرا از آنجا دور نمود و مسافرين وضو ساخته نماز بجاي آوردند و غذاي خود را خوردند و هرچه در انتظار قاطرها نشستند خبري نشد تا اينكه وحشت همه آنها را فرا گرفت. مردها از كنار زن و بچه‌ها بر خواستند و به اطراف رفتند كه تحقيق و بررسي كنند كه قاطرها چه شد هرچه گشتند اثري نيافتند و با حال يأس برگشتند و تا صبح بحال گريه و ناله ميان بيابان بسر بردند. صبح شد چون از آمدن آن شخص مأيوس شدند علاج كار خود را منحصر در برگشتن به مشهد مقدس يافتند. لذا اسباب و اثاثيه خود را بر دوش گرفته با زنها و اطفال پياده روبراه نهاده چند قدمي كه برداشتند نخلستانها را از دور ديدند تعجب كردند كه در اين حدود كه از بلاد ايران است درخت خرما پيدا نمي شود در اين اثناء عربي هيزم كش رسيد از او پرسيدند كه اين نخلستان چيست و اين قريه چه نام دارد؟ گفت مگر شما نمي دانيد كه اينجا كاظمين است. تعجب ايشان بيشتر شد و گمان كردند كه آن مرد مزاح نموده پس چند قدمي ديگر كه برداشتند قبه مطهره و مناره‌هاي كاظمين پيدا شد و دانستند كه بنظر مرحمت ابي الحسن الرضا صلوات الله عليه به دو سه ساعت از مشهد به كاظمين رسيده اند. [۶۷]. چيز ناديده و نشنيده چه لذّت دارد آنكه ديدست و چشيدست بصيرت دارد هر كه نشناخت رضا را و اطاعت ننمود از كجا كي خبر از فيض و سعادت دارد تا نيائي و نبيني تو جلال و كرمش تو چه داني كه به زائر چه محبّت دارد رأفتش را بنما درك تو از نام رؤف چون ز لطفش بخلايق همه رأفت دارد ضامن آهوي وحشي شده تا دريابي كه به زوّار و غريبان چه كرامت دارد https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥آسیب شناسی مهدویت و راه‌های برون رفت از آن 🎤حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا نصوری
☑️متن شبهه و سوال👇👇👇👇👇 استاد در مورد زنده شدن یاران حضرت میخواستم بدونم که چه زمانی هست، قبل ظهور امام زمان هست یا بعدش؟ و آیا این عجیب ترین معجزه که زنده شدن گذشتگان هست باعث بیداری و توبه گنه کاران میشه؟ ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ ✅متن پاسخ به شبهه👇👇👇👇👇 💠رجعت قبل از ظهور که نیست هنگام ظهور است.. خلاصه بعد از ظهور صورت می گیرد این بحث رجعت. بله خود رجعت هم ممکن است یک نشانه‌ای باشد برای اینکه یک عده‌ای ایمان بیاورند. ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 👤پاسخ دهنده: (👆جزو اساتید مهدویت ، پژوهشگر تاریخ و محقق)
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مرده‌اند... .......: @zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| حاج قاسم، اگر بودی... 🔇 بی صدا 🔇 + خطاب به سردار شهید سلیمانی: - حاج قاسم، اگر بودی...
روایت 12 کتاب جهاد.mp3
11.07M
✨✨ 📚 🎧👆 ✨ جلسه: 3 ✨موضوع: سوال از ، و 📚 شرح روایات کتاب الجهاد اثر شیخ (ره) ✨ ✅ ارسال به دیگران فراموش نشود 🙏
بناهای مسلمانان یکی از مؤلفان در سال ۹۹۳ به من نوشته که ساختمان‌های قسطنطنیه عبارتند از: بناهای مسلمانان بیست و پنج هزار بنا به صورت زیر است: مسجد جامع‌ها ۴۰۰ باب، مسجدهای محله‌ها ۴۴۹۴ باب، مکتب خانه‌ها ۱۶۵۲ باب، بناهای عالیه ۵۰ باب، خانقاه‌ها ۱۵۰ باب، زاویه‌های مشایخ و منزویان ۲۸۵ باب، کاروانسراها ۴۱۸ باب، چشمه سارها ۹۴۸ باب، وضو خانه‌ها ۴۹۸۵ باب، نانوایی‌ها ۳۹۵ باب، آسیاها ۵۸۵ باب، میدان ها۱۲ عدد حمام‌ها ۸۷۴ باب. بناهای کفار نیز عبارتند از: خانه‌های یهودی نشین ۲۸۵ باب، کنیسه ها۷۴۲ باب، مناره‌ها ۵۵ باب. کشکول شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......: ۳- سازندگی فرد و جامعه عبادت و توجّه به خدا و پرستش او، چون همراه با نادیده گرفتن هوس‌ها و تمایلات، و تفاخر نداشتن نسبت به نژاد و لباس و زبان و زمین و شهر است و انس گرفتن با خدا و دل بستن به بی نهایت قدرت و کمال و تشکر از صاحب نعمت است، این مسائل، در ساختن فکر و زندگی فردی و اجتماعی مردم نقش دارد. عبادت، حرکت در مسیر مستقیم الهی است: «وَأَنِ اعْبُدُونِی هَذَا صِرَطٌ مُّسْتَقِیمٌ» (۸) عبادت، بار نیست، بلکه اهرم حرکت است: «وَاسْتَعِینُواْ بِالصَّبْرِ وَالصَّلَو ةِ» (۹) از صبر و نماز کمک بگیرید. عبادت، هم انسان را به صورت فردی، از بردگی هوس‌ها و گناهان و شیطان نجات می‌دهد، و هم یک جامعه عابد، که خدارا می‌پرستد، از پرستش طاغوت‌ها و ستمگران و ابرقدرت‌ها آزاد می‌شود. اقبال لاهوری می‌گوید: آدم از بی بصری بندگی آدم کرد گوهری داشت ولی نذر قباد و جم کرد یعنی از خوی غلامی ز سگان پست تر است من ندیدم که سگی پیش سگی سر خم کرد عبادت، هم «فرد ساز» است و هم جامعه ساز، فساد جوامع، بیشتر از گرایش به عبودیت و پرستش غیر خدا سرچشمه و ریشه می‌گیرد. ۵ - انتظار حکومت عدل جهانی پیامبر صلی الله علیه وآله فرمود: «اَفْضَلُ الْعِبادَةِ اِنْتِظارُ الْفَرَجِ» [۱] انتظار فرج وگشایش (با آمدن امام زمان علیه السلام) برترین عبادت است. روشن است که انتظار مثبت و سازنده که زمینه سازی و تلاش برای دولت عدل مهدی علیه السلام را نیز به همراه داشته باشد. ---------- [۱]: ۱۳) نهج الفصاحه، جمله ۴۰۹. پس رنگ و صبغه الهی دادن به کارها، بر ارزش آنها می‌افزاید وآنها را عبادت وگاهی برتر از عبادت می‌سازد. نیّت صحیح، اکسیری است که هر فلز بی ارزش را، طلا می‌سازد وکارهایی که با نیّت تقرّب به خدا انجام گیرد، عبادت می‌شود. بااین حساب، می‌توان گفت ابعاد ونمونه‌های عبادت، قابل شمارش نیست وحتّی نگاه پر مهر به پدر ومادر، نگاه به چهره علما، نگاه به قرآن و کعبه و رهبر عادل یا برادر دینی هم عبادت است. [۲] ---------- [۲]: ۱۴) سفینةالبحار، کلمه «نظر». ✍محسن قرائتی https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ نماز مهمتره یا امام زمان؟! 🌾قسمت اول 👈عزیزان حتما حتما این سوال رو از اطرافیان و دوستان بپرسید. بعد از کمی تفکر و شنیدن فایلها نتایج فوق‌ااالعادست