eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
Part20_گلستان سعدی.mp3
13.38M
📗کتاب صوتی با روایت دکتر اسماعیل آذر قسمت 0⃣2⃣
خیانت در دانش پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرموده است: خیانت انسان در دانش از خیانت در مال شدیدتر است. نگاه به دانشمند نزد آقای ما امام صادق علیه السلام فرمایش پیامبر مطرح شد که نگریستن به صورت دانشمند عبادت است. امام فرمود: مراد عالمی است که وقتی به او نگاه می‌کنی تو را به یاد آخرت اندازد و کسی که غیر این باشد نگاه به او فتنه است. شیخ بهاء https://eitaa.com/zandahlm1357
صفحه تربیت فرزند👇👇👇👇 @zandahlm1357 🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
4_5767354184684809902.mp3
7.3M
《محمود سلطانی- گفتار ۵۶۴》 - پذیرش و سازگاری - رابطه همسران ۴۵
4_5769587116707157248.mp3
7.6M
《محمود سلطانی- گفتار ۵۶۵》 - دریافت نوازش - سازگاری در کودکان - شناخت احساسات - تربیت تاییدی ۴۶
4_5774139064781378684.mp3
8.02M
《محمود سلطانی- گفتار ۵۶۶》 - سازگاری در کودکان - کلیدهای ارتباط صحیح - آزادی معتدل ۴۷
چگونه بر پايه ي سنت ها روش استخراج مي كنيم؟                                                        روش هاي فرزندپروري در ايران وارداتي و ترجمه است. بحث خوب و بد بودن اين منابع نيست چون همه ي اين منابع علمي و صحيح هستند و تا حيطه ي مهارت ها براي ما لازم هستند، اما هيچ كدام وارد حيطه ي اصل و اصول نمي شوند به همين دليل ابهام ايجاد مي كنند. كتاب هاي ترجمه شده بر پايه ي رويكردهاي متفاوتي نوشته شده اند و همگي نيز نويسنده هاي عالم و حاذقي دارند كه حق بر گردن بشريت دارند ولي ممكن است كه نظرياتشان خلاف يكديگر باشد. ما اين نظريات متعارض را مي خوانيم و در نهايت خودمان هم دچار ابهام و تعارض مي شويم چون اين نظريات بر پايه ي اصل و اصولي است كه آن نويسندگان به آن ها معتقدند و ما نمي دانيم كه آن اصل و اصول چيست. و ممكن است كه با اصل و اصول ما هماهنگ نباشند. بنابراين تعارض ايجاد مي كنند. تعارض در تعارض اين آشفته بازاري را كه امروزه در جامعه حاكم است را ايجاد مي كند. نمي دانيم كه با بچه مان چه كار كنيم؟ كلاس يك چيزي ميگه! دخترخاله مان از امريكا چيز ديگري مي گويد! در ژاپن با بچه ها گونه اي ديگر رفتار مي شود و در نهايت نمي دانيم چه كار كنيم و مرتب با بچه دعوا داريم و دور خودمان مي چرخيم. (ادامه دارد... ) {قسمت6} [مباحث کودک متعادل ]
كتاب هاي 12 ارزش زندگي يونسكو در ايران ترجمه و به چاپ رسيده است و در حال حاضر در مهد ها در حال آموزش هستند كه بسيار كار زيبا و درستي است. يكي از ارزش هايي كه سازمان ملل اعلام كرده است "احترام" است. و يكي از مفهوم هايي كه اين سازمان در مورد احترام گفته: ديگرپذيري، پذيرش ديگران با هر رنگ پوست و مليت و دين و.... است و گفته كه انسان ها احترام دارند. و مفهوم ديگر احترام به طبيعت است. احترام از حريم مي آيد. حريم يعني فضايي كه متعلق به آن فرد يا پديده است و هيچ كس حق ندارد وارد آن شود،‌ مگر اين كه مُحرم باشد. و براي اين كه مُحرم باشد و وارد حريم شود، ‌قبل از آن بايد مُحرم شود. دوستي تعريف مي كرد كه وقتي مي خواستند به مكه مشرف شوند اول به ميقات رفتند و محرم شدند، از ايشان پرسيدم مُحرم شدن چيست؟ و چه كارهايي انجام داديد تا محرم شويد؟ و ايشان توضيح دادند كه غسل كردند، دعاي مخصوص خواندند، احرام پوشيدند بعد وارد حرم شدند. گفتم اول غسل كرديد! يعني جسم را مي شوييم، بعد روح را مي شوييم و هر آن چه غير از حريم الهي است از خود خارج مي كنيم، چه يك فكر باشد، يا دلبستگي ها باشد همه را كنار مي گذاريم و با احرام وارد حرم امن مي شويم. گفتم حالا از دل اين مراسم براي زندگي روزمره روش درآوريم. پدر يا مادر مي خواهند وارد خانه شوند قبل از اين كه زنگ بزنند يا كليد را بچرخانند، چند لحظه مكث كنند چون در حال وارد شدن به حرم خانه هستند كه حريم خانواده است. آيا مُحرم شده ايم كه وارد شويم؟ چه قدر امروزه مي گويند كه فكرها و درگيري ها و مسائلت را پشت درب بگذار و بعد با روي باز و شاد وارد منزل شو! حالا به اين زيبايي ما در سنت خودمان داريم كه بايد مُحرم شد، هر آن چه آلودگي از صبح تا حالا با خودت آورده اي بيرون بگذار، غسل كن، ذكر بگو و روحت را تصفيه كن و پاك كن،‌ بعد با آرامش درب را باز كن حالا مُحرم شدي و مَحرم هستي، وارد شو. در فضاي يك چنين خانواده اي، خشونت چگونه ممكن است اتفاق بيفتد؟ وقتي همه حريم ها را بشناسند و به آن احترام بگذارند. {قسمت7} [مباحث کودک متعادل ]
مزاج شناسی بخش دوم ویژگی های افراد دارای مزاج_گرم_و_خشک (افراد صفراوی) و علائم غلبه خلط صفرا (تابستان) ✴️ مزاج سرشتی یا جبلی، مزاجی است که از طریق ارث از پدر و مادر به فرد منتقل می شود و از زمان تولد در فرد وجود دارد و یک حالت طبیعی برای آن فرد به حساب می آید. ✴️ هر مزاج دارای علائم و خصوصیات خاص خود می باشد که با علائم بیماری ناشی از غلبه اخلاط که در ادامه به آن می پردازیم، تفاوت دارد. 🛎 ویژگی های ذیل مربوط به مزاج سرشتی می باشد. ✴️ این افراد لاغر اندام هستند اما مفاصل واستخوان بندی درشت و برجسته دارند. پوست گرم وخشکی دارند. رنگ پوست و سفیدی چشم آنها کمی به زردی می زند. موهای پر پشت و سیاه و گاهی مجعد دارند و به علت حرارت و خشکی زیاد بیشتر مستعد تاسی سرند. ✴️ خشکی دهان و عطش فراوان دارند. خیلی گرمایی هستند و در تابستان اذیت می شوند. استعداد این را دارند که با خوردن خوراکی های خیلی گرم دچار خارش و کهیر شوند. تمایل به خوردن ترشی ها (سرکه، تمرهندی و لواشک) را دارند و همچنین سردی هایی مثل خیار، کاهو و هندوانه. تمایل به خوردن شیرینی در اینها کم است. ✴️ نبض پر و قوی دارند. عروق برجسته در دست دارند. این افراد زود عصبانی شده و زود هم عصبانیتشان فروکش می کند. بسیار پر انرژی و پر تحرک هستند. افراد باهوش و زیرک هستند و هم چنین پر حرف. ✴️ در کارها چالاک و سریع هستند. افراد دقیق، منظم و تیز بین هستند. میل بالای جنسی و توان جنسی متغیر دارند. پیوسته، سریع و بلند صحبت می کنند. خوابشان کم و سبک است. قدرت هاضمه آن ها خوب است و معمولاً یبوست دارند. ✴️ از حافظه و قدرت یادگیری بالایی برخوردار هستند، روابط اجتماعی آن ها قوی است. عجول و بی قرارند. اصولاً مزاج های گرم (دموی ها و صفراوی ها) از لحاظ اعمال بدنی و خصوصیات حیاتی از قدرت بالایی برخوردارند، گرما موجب افزایش کارکرد اعضای مختلف از مغز و اعصاب گرفته تا اندام های تناسلی می گردد. ✅ توصیه و تدابیر ✴️ رژیم غذایی مناسب برای صفراوی‌ها (گرم و خشک) غذاهائی است که سرد و تر باشند. افراد صفراوی غالباً در اثر حجامت تعدیل مزاج یافته و رنگ و رویی به مراتب روشن‌تر از قبل خواهند داشت، اشتهای آنان با حجامت افزایش می‌یابد و در صورت تکرار حجامت فربه و چاق خواهند شد. ✴️ نمونه‌ای از رژیم غذایی مناسب برای افراد صفراوی کاهوست که سرد و تر است و برای دفع صفرا مفید است. ماهی، ماست و به طور کلی لبنیات، مرکبات، ماءالشعیر (آب جو) آبغوره ، آ‌بلیمو برای صفراوی‌ها مفید و لازم است. ↩️ ضمناً توصیه های بهداشتی درج شده با عناوین ذیل نیز سفارش می گردد: ✅ توصیه های بهداشتی: حاصل از درک نادرست اصول تغذیه مورد تاکید آقای دکتر روازاده ✅ توصیه بهداشتی : ✅ علائم غلبه صفرا ✴️ اگر تعادل میان اخلاط و مقدار آنها یا کیفیت هر یک از اخلاط بهم بخورد، موجب بیماری در بدن می شود یا به عبارتی موجب غلبه یک خلط بر اخلاط دیگر در بدن می شود که می بایست مورد درمان قرار گیرد که در ذیل علائم غلبه خلط صفرا ذکر شده است. ★ زردی رنگ چشم و پوست ★ خشکی دهان وبینی ★ عطش زیاد ★ جوش و آکنه در سر وصورت ★ خشکی پوست واگزما ★ تلخی دهان ★ کاهش اشتها به غذا ★ احساس گزگز و سوزن سوزن شدن بدن ★ نبض سریع ★ احساس تهوع
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تلخی دهان بدلیل : غلبه صفرا ، کبد چرب یا غلظت خون است آزمایش خون و سونو از کبد بگیرید خلط "صفرا" در بدن با علائمی همراه است 1. گرگرفتگی (داغ شدن یک‌باره داخل بدن) 2. احساس عطش و تشنگی بسیار 3. عصبانی شدن سریع و فروکش کردن آن به‌سرعت 4. تلخی آب دهان، صبح هنگام بیدار شدن از خواب 5. کاهش اشتها 6. به‌همخوردگی دل و احساس حالت تهوع 7. زردی رنگ رخسار 8. زردی سفیدی چشم 9. لذت بردن از نسیم خنک و هوای سرد (باد کولر در تابستان) 10. احساس سوزن‌سوزن شدن در سطح پوست 11. پرخاشگری 12. عرق کردن دست و پا. 13 . خارش بدن در فصل "تابستان" غلبه صفرا می‌تواند تشدید شود و سن جوانی، سن تشدید آن است. ❇️ درمان غلبه صفرا 👈 اصلاح تغذیه و اصلاح کبد سویق گندم و جو سه قاشق غذاخوری ناشتا به‌صورت خشک نه آغشته به روغن یا آب مصرف شود. مصرف روغن زیتون، مویز (نوعی کشمش)، عسل در ناشتا خوردن به‌میزان یک قاشق مرباخوری ، مصرف آب سرد (نه آب یخ )، مصرف سرکه طبیعی، مصرف آلوی سیاه تازه‌، مصرف روزانه سرد و‌ ترها از جمله سبزی خرفه (پرپین)، مصرف ماست (البته همراه ماست، زنیان مصرف شود و ماست نباید همراه با غذا مصرف شود)، مصرف میوه‌های آبدار، هندوانه، ترشیجات و ... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ییلاقی سرسبز و زیبا با چشم‌اندازهای منحصر به فرد، در فاصله بیست و دو کیلومتری شهر لیسار از توابع شهرستان تالش در استان ، وجود دارد که می‌توان آن را بدون تردید زیباترین جاذبه طبیعی ایران دانست.‌ این ییلاق به نوعی مرز میان جنگل‌های تالش و دشت‌های اردبیل بوده و اطراف این ییلاق را طبیعتی زیبا و چشم‌نواز احاطه کرده است به‌طوری که در شرق آن جنگل‌های تالش، در غرب، ییلاق‌های اردبیل و در شمال، رودخانه لیسار قرار دارد.‌ این منطقه با نام سوباتان و به معنی محل رویش گلپر شناخته می شود؛ سو به معنی گلپر و وتون به معنی رویدن. علاوه بر آن سوباتان در گویش ترکی به معنی محل فرود و ریزش آب است و گمان می‌رود یکی دیگر از دلایل نام‌گذاری این منطقه، ریزش باران‌های فراوان و فرو رفتن آن در میان حفره‌های موجود در منطقه باشد.‌ ‌ جاذبه‌های سوباتان:‌ با سفر به می‌توانید جاذبه‌های فراوانی نظیر منطقه غار گنجخانه، آبشار ورزان، چشمه باتمان بلاق، آبشار ماهار، گودال سنگی، دشت گل‌های شقایق، دره‌های زیبا و سرسبز و بسیاری چشم‌انداز زیبای دیگر را مشاهده کرد.‌ ‌
.......: هنوز هم مدفن ایشان مزار اهل دل و عارفان و سالکان راه حق و ارادتمندان او است و از روح پر فتوحش استمداد می‌کنند و از مقام ارجمندش همت می‌طلبند. انصاری در کتاب خویش، در شرح حال علمای اصفهان صفحه ۲۱۲ در ترجمه حال آن مرد بزرگ چنین آورده است: «آقای حاج شیخ حسنعلی عالم زاهد و فیاض و بزرگی مرتاض در مدرسه کاسه گران و سالهاست به ارض اقدس مجاور و مورد ارادت عاکف و زائر و متفقد احوال مقیم و مسافر. اول متقی عابد و در علوم غریبه ید طولائی دارد. » ملک الشعرای دربار رضوی مرحوم دکتر قاسم رسا در رثاء فقید سعید چنین سرود: جهان که زادن و کشتن همیشه شیوه اوست طمع مدار از او لطف و مهربانی را مکن به چشم حقارت نظر به بنده حق که اعتنا نکند تاج خسروانی را هزار حیف که دست اجل ز محفل علم ربود عارف محبوب اصفهانی را حسنعلی که به وجه حسن به خطه طوس گرفت دامن معبود جاودانی را در آستان رضا سر سپرد و شد تسلیم ز جان، مبارک فرمان آسمانی را خدایش با اولیاء خویش محشور فرماید و روح پاکش را قرین روح و رحمت و غریق دریای مغفرت خود سازد و این بنده بی مقدار را به برکت توفیق، خلف صدق آن بزرگمرد فرماید. بالنبی و آله صلوات الله علیهم و علی الانبیاء و المرسلین و الحمد لله رب العالمین. از بی نشانها...... شیخ حسنعلی اصفهانی https://eitaa.com/zandahlm1357