رعد
متن حديث
سورة الرعد (۱۳) ۱- الصدوق قال: حدّثنا أبو علي الحسين بن أحمد البيهقى بنيسابور سنة اثنتين و خمسين و ثلاثمائة قال: أخبرنا محمّد بن يحيي الصولى قال: حدّثنا أبن ذكوان قال: سمعت إبراهيم بن العبّاس يقول: كنّا فى مجلس الرضا عليه السلام فتذاكروا الكبائر و قول المعتزلة فيها: إنّها لاتغفر، فقال الرضا
عليه السلام: قال أبوعبدالله: قد نزل القرآن بخلاف قول المعتزلة، قال الله عزّوجلّ (و إنّ ربك لذو مغفرة للنّاس علي ظلمهم)... الحديث. ۲- العيّاشى عن أحمد بن محمّد عن أبى الحسن الرضا عليه السلام فى قول الله (إنّ الله لايغيّر ما بقوم حتّي يغيّروا ما بأنفسهم و إذا أراد الله بقوم سوءاً فلامردّ له) فصار الأمر إلي الله تعالي. ۳- الصدوق قال: حدّثنا محمّد بن إبراهيم بن إسحاق رضى الله عنه قال: أخبرنا أحمد بن محمّد بن سعيد الهمدانى قال: حدّثنا علىّ بن الحسن بن فضّال عن أبيه، قال: قال الرضا عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (هو الّذى يريكم البرق خوفاً و طمعاً) قال: خوفاً للمسافر، و طمعاً للمقيم. ۴- الصفار، قال: حدّثنا عباد بن سليمان، عن سعد بن سعد، عن أحمد بن عمر، عن أبى الحسن الرضا عليه السلام فى قول الله عزّوجلّ (قل كفي بالله شهيداً بينى و بينكم و من عنده علم الكتاب) قال: علىّ عليه السلام.
سوره رعد (۱۳) ۱- صدوق گويد: ابوعلي حسين بن احمد بيهقي به سال ۳۵۲ در نيشابور برايمان حديث كرد و گفت: محمد بن يحيي صولي، از ابن ذكوان برايمان حديث كرد كه گفت: شنيدم ابراهيم بن عباس ميگويد: ما در مجلس حضرت رضا (ع) بوديم و درباره كباير و عقيده معتزله در اين خصوص كه: گناهان كبيره آمرزيده نمي شوند،
سخن به ميان آمد. حضرت رضا (ع) فرمود: ابوعبدالله (صادق) (ع) فرمود: قرآن بر خلاف قول معتزله ميفرمايد: خداوند عزّوجلّ فرموده است (و براستي كه خداوند نسبت به ظلم مردم آمرزنده است) ۱... تا آخر حديث۲. ۲- عياشي از احمد بن محمد، از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه درباره آيه شريفه (براستي كه خداوند آنچه بر قومي ميگذرد تغيير نمي دهد مگر آنچه را كه آن قوم بر سر خود ميآورند و هنگامي كه خداوند بدي را نسبت به قومي اراده كرد برگشتي بر آن نيست) ۳ فرمود: پس كار به (اراده) خداي تعالي واگذار شده است ۴. ۳- صدوق از محمد بن ابراهيم بن اسحاق (رض)، از احمد بن محمد بن سعيد همداني، از علي بن حسن بن فضال، از پدرش روايت كرده است كه گفت: حضرت رضا (ع) درباره آيه شريفه (او كسي است كه برق را به شما مينمايد براي ايجاد ترس و اميدوار كردن) ۵ فرمود: مايه ترس براي مسافران، و اميد براي ساكنانِ (آباديها) ۶. ۴- صفار از عباد بن سليمان، از سعد بن سعد، از احمد بن عمر، از حضرت ابوالحسن الرضا (ع) روايت كرده است كه آن بزرگوار درباره آيه شريفه (بگو به عنوان شاهد بين من و شما خداوند و كسي كه علم كتاب
نزد اوست كفايت ميكند) ۷ فرمود: مقصود از كسي كه علم كتاب نزد اوست، علي (ع) است ۸.
منبع حديث
۱- رعد / ۶. ۲- توحيد صدوق ۴۰۶. ۳- رعد / ۱۱. ۴- تفسير عيّاشى ۲/ ۲۰۶. ۵- رعد / ۱۲. ۶- معانى الاخبار ۳۷۴. ۷- رعد / ۴۳. ۸- بصائر الدرجات۲۳۴.
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
حكمت ۳۲
مَنِ اعْتَبَرَ أَبْصَرَ وَ مَنْ أَبْصَرَ فَهِمَ وَ مَنْ فَهِمَ عَلِم
امام راسْت كلامي كه مرد با تدبير
هزار نكته از آن يك كلام ميخواند
كسي كه عبرت گيرد بسي شود بينا
كسي كه بينا گردد بفهمد و داند
#چهل حکمت رضوی (ع)
نویسنده✍علی باقر زاده
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥چرا امام زمان(عج) در اینترنت فعالیت نمی کند #استاد_کلباسی #گامی_به_سوی_ظهور 🔶🔹🔶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
20.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥شبهه عمر امام زمان(عج) شیعه برخلاف عمر سایر امامان آنها است
#استاد_بالادستیان
#گامی_به_سوی_ظهور
🔶🔹🔶
9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 #تماشایی | دنیا برای تو
😌 با این سه داشته مهم، دیگر حرص نخورید
🍃 #درس_اخلاق_آقا
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سنگهای مرموز بچهها هم متوجه جریان شده اند و از هم اکنون خود را آماده ی برگشت میکنند. آخر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
جا به جایی نیروها
ساعت ۱۱ شب است و اضطراب و ناآشنایی با منطقه از چهره ی نیروهای گردان جدید مشهود است. از تویوتا پیاده میشوند و خیلی سریع به داخل سنگرها میروند، در حالی که نیروهای قدیمی به آرامی، بیرون سنگر ایستاده و سنگرها را خالی کرده اند. هیچ دلهره ای هم ندارند. ۳۰ روز در این منطقه بوده اند و از اوضاع باخبرند. صدای شلیک چند خمپاره، نیروها را به واکنش وا میدارد. نیروهای جدید خیلی سریع به داخل سنگرها میریزند و نیروهای قدیمی کمی جا به جا میشوند. سه گلوله در پشت گروهان سمت راستی به زمین میخورد و هیچ اتفاقی نمی افتد. نور هلالی ماه کمکی به این جا به جایی نمی کند و هوا تاریک است. عراقیها هم متوجه جا به جایی نیروها شده و چند گلوله دیگر شلیک میکنند. فرمانده گروهان جدید معتقد است عراقیها صدای نیروها را شنیده و آتش میریزند. هر طور هست باید مواظب بود که تلفات ندهیم. چون خیلی زور دارد که نیرویی پس از یک ماه مورد اصابت ترکش قرار گیرد و یا نیرویی دیگر در شب اول مجروح شود.
از طریق تلفن صحرایی متوجه میشویم که کار جا به جایی گروهانها پایان یافته و گردان جدید تقریبا در خط مستقر شده است، اما در همین لحظههای آخر
[صفحه ۱۲۰]
به اصرار حاج کمال، فرمانده گردان جدید، قرار میشود، مسئول دستههای گردان یک، شب را در خط بمانند تا موردی پیش نیاید. این تصمیم از طریق تلفنها اعلام میشود.
دستور اطاعت میشود و نیروهای دسته همراه معاون دسته به بنه یا عقبه منتقل میشوند و قرار
است تا فردا صبح در آنجا بمانند تا پس از ملحق شدن مسئولان گروهان و دسته گردان، به پادگان بر گردند. در همین ابتدای کار، انفجار گلولههای خمپاره ی عراقیها باعث قطع ارتباط بین گروهان میشود. سیم تلفنها قطع شده و باید مخابرات گروهان محل جدایی را به دست آورده و تماس را برقرار کند. پس مخابرات گروهان هم باقی میماند. در هر دسته چند نفر از نیروها به صورت داوطلب باقی میمانند و حاضر نیستند عقب بروند.
هماهنگی لازم صورت میگیرد و تقریبا در هر دسته دو نفر باقی میمانند.
اولین کار ایجاد ارتباط دوباره است و بدین جهت دو سیم بان وسایل لازم را بر میدارند و راه میافتند و سیم را در دست گرفته و پشت خاکریز میروند. قدم به قدم، میروند، تا به محل اصابت ترکش به سیم برسند. این برادران بارها و شاید دهها بار این عمل را طی این یک ماه انجام داده اند. شب و نیمه شب و صبح و ظهر و بعد از ظهر و غروب و... هر وقت که لازم بود. تقریبا با انفجار اکثر خمپاره ها، این سیمها قطع میشد و به خاطر فاصله ای که بین دستهها و گروهانها وجود داشت باید بلافاصله این ارتباط برقرار میشد. استفاده از بی سیم صحیح نیست، ولی قرار شده وقتی که سیم قطع شد بلافاصله بی سیمها روشن شوند. کار مخابرات هم مشکل است. باید فاصله ی بین دستهها را طی کند و امکان هر گونه خطری وجود دارد، خصوصا شبها. اگر خمپاره ای بیاید و مجروح شوند، ساعتها در آن محل باقی میمانند تا از روی دیر آمدن آنها متوجه خطر شوند و بعد به دنبال
آنها بروند. اگر هم عراقیها جرأت کنند و بیایند این طرف خاکریز میتوانند آنها را همراه خود ببرند!
ارتباط برقرار میشود. دستهها از طریق تلفن به یکدیگر پیام میدهند. هر دو
[صفحه ۱۲۱]
گروهان جدید به گوش هستند. نگهبانی دستهها شروع میشود و نیروها برای شب نگهبانی میدهند. موضوع پوشش دادن فواصل خالی بین دستهها برای مسئول دستههای جدید کمی مشکل است. قبول نمی کنند و میگویند همین فردا میرویم و با فرمانده گردان صحبت میکنیم تا نیرو بدهد. توضیحات کافی داده میشود و آنها به زحمت میپذیرند و به آنها گفته میشود که از دو شب دیگر همه چیز عادی میشود و نیازی به نگرانی شما نیست.
تقریبا تمام شب را فرماندهان هر دو گردان بیدار میمانند و ضمن صحبت، اوضاع را از نزدیک بررسی میکنند. حاج کمال خودش به خط آمده و سنگرها را از نزدیک نظاره میکند. عملکرد فرمانده و نیروهای قبلی را میستاید و از نیروهایش میخواهد حداقل برای یک هفته همان رویه را ادامه دهند و اگر طرح و پیشنهادی دارند، بعدا به مرور ارائه کنند. حاج کمال خیلی خونسرد با فاصله ی موجود بین دستهها برخورد میکند و در حالی که میخندد، عراقیها را «موش» توصیف میکند و چند خاطره از عملیات و پدافند قبلی در همین زمینه تعریف میکند که باعث امیدواری نیروهایش به وضعیت موجود میشود.
صبح همراه سایر نیروها از عقبه ی منطقه پدافندی به طرف پادگان راه میافتیم. جای سه نفر از بچهها خالی است. یک نیرو از دسته ی یک که به شدت مریض و روده هایش عفونی شده بود و دو نفر دیگر که چند ترکش کوچک نقلی خوردند و قبلا به عقب
رفتند. الحمدلله سایر نیروها خوب هستند و با یک مرخصی، ۸ - ۷ روز دوباره آماده ی کار میشوند.
دفاع مقدس
سینای شلمچه
https://eitaa.com/zandahlm1357
7.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥آمدم ای شاه، پناهم بده...
🔺لحظاتی از حضور شهید سلیمانی در حرم امام رضا(ع) همراه با نوای مرحوم کریمخانی
🏴 بهمناسبت درگذشت استاد محمدعلی کریمخانی