.......:
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامى به مناسبت آغاز سال ۱۳۷۵
پيام رهبر معظم انقلاب اسلامي به مناسبت آغاز سال ۱۳۷۵ بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم يا مقلّب القلوب والابصار. يا مدبّر الليل والنّهار. يا محوّل الحول والاحوال. حوّل حالنا الي احسن الحال. عيد سعيد نوروز را به همه ملت عزيز ايران و
ايرانياني كه در سراسر جهان زندگي ميكنند و به ملتهاي فارسي زبان مانند - ملت افغانستان و تاجيكستان - و همچنين به ملتهايي كه عيد نوروز را بزرگ ميشمارند و گرامي ميدارند، تبريك عرض ميكنم. بدين ترتيب، عيد نوروز وسيله اي براي احساس همبستگي ملتهاي متعدّدي است كه اميدواريم اين همبستگي، روز به روز ميان ملتهاي برادر و همسايه و مؤمن بيشتر شود. همچنين اين عيد سعيد را به ايثارگران ملتمان، خانوادههاي عزيز شهيدان و نيز به جانبازان عزيز و آزادگان سرافراز و اسرا و مفقودان مظلوم ما كه در دست بيگانگان و دشمنانند و به خانوادههاي آنها و همچنين به همه كساني كه در راه اين كشور و انقلاب، به تلاشي بزرگ و دشوار سرگرمند، تبريك عرض ميكنم. اميدوارم خداي متعال حلول اين سال جديد را براي ملت ما حلول بركت و خير قرار دهد و براي آنها - به معناي حقيقي كلمه - اين روز را روز نو و اين سال را سال مباركي گرداند. در نگاهي كه به سال گذشته ميافكنيم، احساس ميشود كه بحمداللَّه سالي پركار و پربار بود و هم دولت و مسؤولان كشور و هم آحاد ملت، كارهاي بزرگي را انجام دادند. اميدواريم خداي متعال، اين خدمات و كارهاي بزرگ را از همه ي آنها - به فضل و لطف خود - قبول فرمايد. دولت و مجلس توانستند برنامه دوم را آغاز كنند، كارهاي مهمي را در كشور انجام دهند، قانونگزاران قانون وضع كنند و مسؤولان اجرايي، در زمينه آگاهي و پيشرفت امور كشور و سازندگي و كارهاي زيربنايي، آنچه را كه وظيفه آنهاست، به بهترين وجه انجام دهند. همچنين وقتي
به دستگاه قضايي كشور نگاه ميكنيم، امسال كارهاي خوبي براي مردم انجام گرفت كه اميدبخش بود: مبارزه با فساد و افراد فاسد و كساني كه از بيت المال سوءاستفاده كرده و دست چپاول به آن گشوده بودند، صورت گرفت و محاكمههايي انجام شد و خائنان به سزاي خودشان رسيدند. اين، هنر بزرگ قوّه قضائيّه است كه اميدواريم هميشه همين طور باشد. مردم هم در سال گذشته، حقّاً و انصافاً كارهاي عظيمي را انجام دادند. مهمترين كار مردم، حضور در صحنه انقلاب و سازندگي است. هم به دولت در انجام كارهايي كه در پيش داشت، كمك كردند - كه بدون كمك مردم، هيچ كس نمي تواند به طور موفّق، در اين كشور كار مهمي را انجام دهد - و هم در صحنه انقلاب، حضور خود را نشان دادند و در راهپيماييها و در هر جايي كه لازم بود حضوري از آنها محسوس باشد و بخصوص در اين برهه اخير - در امر انتخابات - حضور جانانه اي از خود به نمايش گذاشتند. در حالي كه تبليغات دشمن وانمود و اصرار ميكرد كه نسبت به انتخابات، فضا را
تيره و تار نشان دهد و مردم را غايب از صحنه قلمداد كند. بحمداللَّه درصدي از مردم كه در انتخابات شركت كردند، نسبت به دورههاي اخيري كه آمار آنها به درستي در ذهنمان است، كاملاً بيشتر بود. مردم به شكل چشمگيري حضور پيدا كردند و در اين امر مهم شركت نمودند. البته نيمي از انتخابات هنوز باقي است كه اميدواريم آن را هم مردم به بهترين وجه انجام دهند. ملت عزيز ما ميدانند كه سرنوشت كشور در دست آنها و بسته به اراده و همّت
و ايمان آنهاست. بنابراين براي آينده، همه بايد به تلاش و كار و حضور و تصميم گيري جدّي، عازم باشند. وقتي مردم در صحنه بودند و همّت كردند و خواستند، مسؤولان هم به كار تشويق ميشوند و كار را بهتر و بيشتر و جدّي تر انجام ميدهند. براي اين كه نسبت به كارهاي مهم اين سال و سالهاي آينده، سررشته اي در دست باشد، دو سه سرفصل را در مورد تلاش مشترك مردم و دولت مطرح ميكنم: من همه را به رعايت منابع مالي كشور توصيه ميكنم. كشور ما، كشور ثروتمندي است و ميتواند خود را به خوبي اداره كند و بسازد. حتي ميتواند به غير از زمان حال، زمان آينده را هم پايه ريزي كند و تضمين و تأمين نمايد؛ اما مشروط بر اين كه موارد ثروت، به شكل صحيحي مورد ملاحظه قرار گيرد و در آن، اسراف و زياده روي نشود. اسراف بد است و از نظر شرعي، گناه و حرام محسوب ميشود. از نظر منطق عقلاني و اداره كشور هم، يك كار ممنوع و زشت است و مخصوص كسان خاصي نيست. همه موظّفند اسراف نكنند - هم مسؤولان و كارگزاران و كساني كه مأمور انجام كارهايي در دولت هستند و هم آحاد مردم - بنابراين، اگر ما توصيه ميكنيم از اسراف جلوگيري شود و به تعبير بهتر، با اسراف مبارزه شود؛ مخاطب ما همه - هم مسؤولان و هم آحاد مردم - هستند. اسراف در ثروت عمومي و موجوديهاي اين كشور و منابع طبيعي و نيز در آنچه كه با زحمت زياد به دست ميآيد و اسراف در نان و آب و انرژي و نيروي انساني، همه اينها بد است. اسراف،
نقطه مقابل آن توصيه اي
است كه ما در سال گذشته و سالهاي قبل از آن عرض كرديم كه عبارت از «انضباط» است. اگر بخواهيم با اسراف مبارزه كنيم، بايد براي اين كار برنامه ريزي انجام گيرد و آن را مسؤولان دولتي انجام دهند. بنابراين، توصيه اوّل من، مبارزه با اسراف و زياده روي و نابود كردن اموال عمومي و اموال شخصي است؛ چون اموال شخصي هم، به نحوي به اموال عمومي برمي گردد. توصيه ديگري كه براي سال جديد دارم و هميشه ميخواهم آن را مطرح كنم، توصيه به كار سازنده است. خيلي كسان كار ميكنند كه سازنده نيست. بعضي هم كارهايي ميكنند كه مخرّب است. همه بايد تلاش نمايند كار سازنده بكنند. كار سازنده، مبارزه با دشمن است. اگر كسي براي علم و براي اداره كشور تلاش كند، با دشمن مبارزه كرده است. اگر كسي براي افزايش ثروت ملي تلاش كند، با دشمن اين ملت و اين كشور مبارزه كرده است؛ چون دشمن نمي خواهد اين كشور به خوبي اداره شود و امور مردم به سهولت بچرخد. دشمن ميخواهد مشكل درست كند. بايد با اداره صحيح و كار سازنده و صحيح و منطقي، با دشمن مقابله كرد. بنابراين، در هر كاري كه شما هستيد و در هر رشته اي كه كار ميكنيد، بايد كوشش كنيد كار شما سازنده باشد. يعني براي اين كشور و اين ملت و براي آينده، مفيد فايده باشد. البته فايده ي شخصي هم، براي كارهاي آحاد مردم، يك هدف است؛ اما به اين نبايد اكتفا كرد. بايد علاوه بر فوايد شخصي، به منافع عمومي هم توجّه شود. بنابراين، توصيه به كار سازنده هم، توصيه دوم است.
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
۶-۱-۳-۱- زن مظهر و الگوی ظرافت، زیبایی، حساسیت و لطافت نوع نگاه زن به مرد با نگاه مرد به زن به طور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
۹-۱-۳-۱- زن شریک زندگی مرد نه تابع محض او
این طور هم نیست که بگوییم همه جا خانم باید از آقا تبعیت کند؛ نخیر. چنین
چیزی نه در اسلام داریم و نه در شرع. «الرّجالُ قَوّامونَ عَلیَ النِّساء» [۱] معنایش این نیست که زن بایستی در همه ی امور تابع شوهر باشد. نه! یا مثل برخی از این اروپاندیدههای بدتر از اروپا و مقلّد اروپا، بگوییم که زن بایستی همه کاره باشد و مرد باید تابع باشد. نه! این هم غلط است. بالاخره دو تا شریک و دو تا رفیق هستید. یک جا مرد کوتاه بیاید، یک جا زن کوتاه بیاید. یکی این جا از سلیقه و خواست خود بگذرد، دیگری در جای دیگر، تا بتوانید با یکدیگر زندگی کنید. [۲]
۱۰-۱-۳-۱- برابری زن با مرد در رسیدن به مقامات معنوی و درجات انسانی
در زمینه ی مسائل معنوی، زنان جزو پیشگامان حرکت معنوی انسان به سوی پیشرفتها هستند... آن جایی که بحث ایمان و اسلام و صبر و صدق و مجاهدت در راه به دست آوردن ارزشهای انسانی و اسلامی و معنوی است، میفرماید: «إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ و الْقانِتینَ وَ الْقانِتاتِ وَ الصّادِقینَ وَ الصّادِقاتِ و الصّابِرینَ وَ الصّابِراتِ». [۳] در این آیه ده عنوان برای ارزشهای معنوی ذکر میشود؛ اسلام، ایمان، قنوت، صدق، صبر، خشوع و دیگر چیزها. زن و مرد در این میدان، دوش به دوش حرکت میکنند و پیش میروند؛ هر دو را ذکر میکند. این بت مردگرایی را که در جاهلیتها همیشه به وسیله ی مردان و حتی به وسیله ی زنان پرستیده میشد، اسلام در این آیات میشکند. در میدان مسائل سیاسی و اجتماعی، بیعت زن را یک امر لازم و یک مسأله ی زنده معرفی میکند. [۴]
«إِنَّ الْمُسْلِمینَ وَ الْمُسْلِماتِ وَ الْمُؤْمِنینَ وَ الْمُؤْمِناتِ... » مرد مسلمان، زن مسلمان. مرد عابد، زن عابد. مرد متهجّد، زن متهجّد. در اسلام همه ی این مقامات معنوی و درجات انسانی، بین زن و مرد بالسّویه تقسیم شده است. در این موارد، مرد و زن با یکدیگر مساوی و برابرند. هر کس که برای خدا کار کند، «مِنْ ذَکَرٍ أَوْ أُنْثی»؛ چه
مرد باشد و چه زن، «فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیاةً طَیِّبَةً [۱] ». [۲]
اسلام طرفدار تکامل بشر است. برای اسلام، زن و مرد هیچ فرقی ندارد. برای اسلام، جنس زن یا جنس مرد مطرح نیست؛ تکامل انسانی مطرح است. یک جا سخن از مرد گفته میشود، یک جا سخن از زن. به یک مناسبت از زن تجلیل میشود، به یک مناسبت از مرد؛ چون دو حصّه ی پیکره ی بشرند، دو بخش وجود بشری هستند. از لحاظ جنبه ی بشری و جنبه الهی، هیچ تقاوتی با همدیگر ندارند. [۳]
۱۱-۱-۳-۱- لزوم رسیدن زنان به حدّ اعلای رشد فکری و سیاسی و معنوی
اسلام میخواهد که رشد فکری و علمی و اجتماعی و سیاسی و - بالاتر از همه - فضیلتی و معنوی زنان، به حدّ اعلی برسد و وجودشان برای جامعه و خانواده ی بشری - به عنوان یک عضو - حدّ اعلای فایده و ثمره را داشته باشد. همه ی تعالیم اسلام از جمله مسأله ی حجاب، بر این اساس است. [۴]
۱۲-۱-۳-۱- برابری حقوق و رعایت عدالت میان زن و مرد
در اسلام آن چه که مطرح است، عبارت است از تعادل؛ یعنی رعایت عدالت محض میان افراد بشر، از جمله میان جنس زن و جنس مرد. برابری در حقوق مطرح است، امّا در جایی ممکن است احکام زن با احکام مرد متفاوت باشد؛ هم چنان که طبیعت زن با طبیعت مرد در بعضی از خصوصیات متفاوت است. بنابراین، بیش ترین حقایق و بیش ترین واقعیتهای فطرت و طینت بشری در مورد زن و مرد، در معارف اسلامی است. [۵]
۱۳-۱-۳-۱- برابری زنان و مردان در حفظ، اداره و پیشرفت جامعه ی اسلامی و مجموعه ی نظام اجتماعی
اسلام وقتی که میگوید: «وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ الْمُؤْمِناتُ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ یأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ یَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ» [۱]، یعنی مؤمنین و مؤمنات در حفظ مجموعه ی نظام اجتماعی و امر به معروف و نهی از منکر همه سهیم و شریکند؛ زن را استثناء نکرده. ما هم نمی توانیم زن را استثناء کنیم. مسئولیت اداره ی جامعه ی اسلامی و پیشرفت جامعه ی اسلامی بر دوش همه است؛ بر دوش زن، بر دوش مرد؛ هر کدام به نحوی بر حسب تواناییهای خودشان. [۲]
----------
[۱]: . سوره ی نساء، آیه ی ۳۴.
[۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۹-۱-۱۳۷۷.
[۳]: . سوره ی احزاب، آیه ی ۳۵.
[۴]: . بیانات در دیدار با گروه کثیری از بانوان ۳۰-۰۶-۱۳۷۹.
[۱]: . سوره ی نحل، آیه ی ۹۷.
[۲]: . بیانات در دیدارگروهی از پرستاران: ۲۰-۰۷-۱۳۷۳.
[۳]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶.
[۴]: . بیانات در دیدار با گروهی از بانوان پزشک سراسر کشور ۲۶-۱۰-۱۳۶۸.
[۵]: . بیانات در همایش بزرگ بانوان در ورزشگاه آزادی به مناسبت جشن میلاد کوثر۳۰-۰۷-۱۳۷۶.
[۱]: . سوره ی توبه، آیه ی ۷۱.
[۲]: . بیانات در دیدار گروه کثیری از بانوان نخبه در آستانه ی سالروز میلاد حضرت زهرا (س
) ۱۳-۰۴-۱
۳۸۶.
#زن و باز یابی هویت حقیقی
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚫️ کدام اشک برای امام حسین(ع) است که ذرهای از آن ارزشی فوقالعاده دارد؟
المائده
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا عَلَيْكُمْ أَنفُسَكُمْ لَا يَضُرُّكُم مَّن ضَلَّ إِذَا اهْتَدَيْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ جَمِيعًا فَيُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ
ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ! ﻣﺮﺍﻗﺐ ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﺑﺎﺷﻴﺪ؛ ﭼﻮﻥ ﺍﮔﺮ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﻴﺪ، ﮔﻤﺮﺍﻫﻲِ ﮔﻤﺮﺍﻫﺎﻥ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺿﺮﺭی ﻧﻤﻲﺯﻧﺪ. ﺑﻪﺳﻮی ﺧﺪﺍﺳﺖ ﺑﺮﮔﺸﺘﻦ ﻫﻤﻪﺗﺎﻥ ﻭ ﺍﻭ ﺍﺯ ﻛﺎﺭﻫﺎﻳﺘﺎﻥ ﺑﺎﺧﺒﺮﺗﺎﻥ ﻣﻲﻛﻨﺪ. (١٠٥)
https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تقلید قاری هموطن ، جناب آقای #جواد_فروغی از تلاوت زیبای مرحوم استاد #شحات_محمد_انور در حضور رهبر معظم ایران ، #سید_علی_خامنه_ای و خود استاد شحات
[📖] : سوره #حمد (الفاتحه)
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: نمل متن حديث سورة النمل (۲۷) الصدوق قال: حدّثنا عبدالله بن محمّد بن عبدالوهّاب القرشى، قا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
نور
متن حديث
سورة النور (۲۴) ۱- علىّ بن إبراهيم قال: حدّثنى أبى عن عبدالله بن جندب، قال: كتبت إلي أبى الحسن الرضا عليه السلام أسأل عن تفسير هذه الآية [ الله نور السموات و الارض... و الله بكل شئ عليم ]. فكتب إلي الجواب: أما بعد فإنّ محمّداً كان أمين الله فى خلقه، فلمّا قبض النبىّ كنّا أهل البيت ورثته، فنحن امناء الله فى أرضه، عندنا علم المنايا و البلايا و أنساب العرب و مولد الإسلام، و ما من فئة تضلّ مائة به و تهدى مائة به إلّا و نحن نعرف سائقها و قائدها و ناعقها، و إنّا لنعرف الرّجل إذا رأيناه بحقيقة الإيمان و حقيقة النفاق. و إنّ شيعتنا لمكتوبون بأسمائهم و أسماء آبائهم، أخذ الله علينا و عليهم الميثاق، يوردون موردنا، و يدخلون مدخلنا، ليس علي ملّة الإسلام غيرنا و غيرهم إلي يوم القيامة، نحن آخذون
بحجزة نبيّنا، و نبيّنا آخذ بحجزة ربّنا، و الحجزة النور، و شيعتنا آخذون بحجزتنا، من فارقنا هلك، و من تبعنا نجا، و المفارق لنا و الجاحد لولايتنا كافر، و متّبعنا و تابع أوليائنا مؤمن، لايحبّنا كافر، و لا يبغضنا مؤمن، و من مات و هو يحبّنا كان حقّاً علي الله أن يبعثه معنا. نحن نور لمن تبعنا، و هدي لمن اهتدى بنا، و من لم يكن منّا فليس من الإسلام فى شى ء، و بنا فتح الله الدين و بنا يختمه، و بنا أطعمكم الله عشب الأرض، و بنا أنزل الله قطر السماء، و بنا آمنكم الله من الغرق فى بحركم و من الخسف فى برّكم، و بنا نفعكم الله فى حياتكم، و فى قبوركم، و فى محشركم، و عند الصّراط، و عند الميزان، و عند دخولكم الجنان. مثلنا فى كتاب الله، كمثل مشكاة و المشكاة فى القنديل فنحن المشكاة فيها مصباح المصباح، محمّد رسول الله (المصباح فى زجاجة) من عنصرة طاهرة (الزجاجة كأنّها كوكب درّى يوقد من شجرة مباركة زيتونة لاشرقيّة و لا غربيّة) لادعيّة و لامنكرة (يكاد زيتها يضى ء و لو لم تمسسه نار) القرآن (نور علي نور يهدى الله لنوره من يشاء و يضرب الله الأمثال للناس و الله بكلّ شى ء عليم). فالنّور علىّ عليه السلام يهدى الله لولايتنا من أحبّ، و حقّ علي الله أن يبعث وليّنا مشرقاً وجهه منيراً برهانه، ظاهرة عند الله حجّته
، حقّاً علي الله أن يجعل أولياءنا المتّقين و الصدّيقين و الشّهداء و الصّالحين و حسن اُولئك رفيقاً. فشهداؤنا لهم فضل علي الشهداء بعشر درجات، و لشهيد شيعتنا فضل علي كلّ شهيد غيرنا بتسع درجات، نحن النجباء، و نحن أفراط الأنبياء و نحن أولاد الأوصياء، و نحن المخصوصون فى كتاب الله، و نحن أولى النّاس برسول الله صلّي الله عليه و آله، و نحن الّذين شرع الله لنا دينه، فقال [ الله ] فى كتابه (شرع لكم من الدّين ما وصّي به نوحاً و الّذى أوحينا إليك - يا محمّد - و ما وصّينا به إبراهيم و موسي و عيسي). قد علّمنا و بلّغنا ما علمنا و استودعنا علمهم، و نحن ورثة الأنبياء و نحن ورثة اُولى العلم و اُولى العزم من الرّسل أن أقيموا الدين (و لاتموتنّ إلّا و أنتم مسلمون) كما قال الله (و لاتتفرّقوا فيه كبر علي المشركين ما تدعوهم إليه) مِن الشرك مَن أشرك بولاية علىّ عليه السلام (ما تدعوهم إليه) من ولاية علىّ عليه السلام. يا محمّد فيه هدى (و يهدى إليه من ينيب)، من يجيبك إلي بولاية علىّ عليه السلام و قد بعثت إليك بكتاب فتدبّره و افهمه، فإنّه شفاء لما فى الصدور و نور، و الدليل علي أنّ هذا مَثَل لهم قوله (فى بيوت أذن الله أن ترفع و يذكر فيها اسمه يسبّح له فيها بالغدوّ و الآصال - إلي قوله - بغير حساب) ثمّ ضرب الله مثلاً لأعمال من نازعهم،
فقال (و الّذين كفروا أعمالهم كسراب بقيعة) و السراب هو الّذى تراه فى المفازة يلمع من بعيد كأنّه الماء، و ليس فى الحقيقة بشيء فإذا جاء العطشان لم يجده شيئاً، و البقيعة المفازة المستوية. ۲- الكلينى عن علىّ بن محمّد عن سهل بن زياد عن يعقوب بن يزيد عن العباس بن هلال قال: سألت الرضا عليه السلام عن قول الله (الله نور السّموات و الأرض) فقال: هاد لأهل السماء، و هادٍ لأهل الأرض. و فى رواية البرقيّ: هدي من فى السماء، و هدي من فى الأرض.
سوره نور (۲۴) ۱- علي بن ابراهيم از پدرش، از عبدالله بن جندب روايت كرده است كه گفت: طي نامه اي به ابوالحسن الرضا (ع) از ايشان راجع به تفسير آيه (خداوند نور آسمانها و زمين است... و خدا به هر چيزي داناست) ۱ سؤال كردم، آن حضرت در جوابم نوشت: اما بعد، همانا محمد امينِ خدا در ميان خلق او بود، و چون پيامبر رحلت فرمود ما اهل بيت وارثان او شديم، بنابر اين ما نيز امناي خدا در زمين هستيم، علم مردنها و بلايا و نسبهاي عرب و زادگاه اسلام نزد ماست، هيچ گروهي نيست كه صد نفر را گمراه يا صد نفر را هدايت كند مگر آن كه ميدانيم از كجا نشأت ميگيرد، رهبرش كيست و غوغاگر آن كيست، ما هر مردي را كه ميبينيم ميفهميم آيا براستي
مؤمن است يا منافق. شيعيان ما به نام خود و نام پدرانشان (نزد ما) مكتوب است، خدا از ما و از آنان (نسبت به امامت و ولايت ما و اطا
عت آنان از ما) پيمان گرفته است، هر جا كه ما وارد شويم آنان نيز وارد ميشوند، و هر كجا كه ما در آييم آنان هم در ميآيند، جز ما و آنان، تا روز قيامت، كسي ديگر بر آيين اسلام نيست. ما به كمربند پيامبرمان چنگ در زده ايم، و پيامبرمان به كمربند خدايمان - و مقصود از كمربند نور است - و شيعيان ما به كمر بند ما چنگ در زده اند، هر كه از ما جدا شود هلاك شود، و هر كه از ما پيروي كند نجات يابد، و جدا شونده از ما و منكر ولايت ما كافر است، و پيروي كننده از ما و پيرو دوستان ما مؤمن است، هيچ كافري ما را دوست نمي دارد، و هيچ مؤمني دشمنمان نمي دارد، هر كس با دوستي ما از دنيا برود بر خداست كه او را با ما برانگيزد. ما براي آن كه از ما پيروي كند نور و روشنايي (راه) هستيم، و براي هر كس كه از ما راهنمايي بجويد راهنماييم، هر كه از ما نباشد از اسلام بهره اي ندارد، خداوند اين را با ما آغاز كرده است و به ما ختم ميكند، به بركت وجود ماست كه خداوند گياهان زمين را
براي شما ميروياند، به بركت وجود ماست كه خداوند از آسمان باران ميفرستد، به بركت وجود ماست كه خداوند شما را از غرق شدن در دريا و فرو رفتن در كام زمين نگه ميدارد، و به واسطه ماست كه خداوند در زندگي تان و در قبرهايتان و در محشرتان، و در هنگام صراط و ميزان و ورود به بهشت به شما سود ميرساند (و كمكتان ميكند). مثل ما در كتاب خدا، مثل چراغداني است كه در آن چراغ است، پس ما چراغدان هستيم كه در آن چراغي باشد، و چراغ همان محمد رسول خداست، (آن چراغ درون آبگينه اي است (از عنصري پاك) و آن آبگينه چونان ستاره درخشنده اي است برافروخته از روغن درخت پر بركت زيتون كه نه خاوري است و نه باختري (يعني نه نطفه ناپاك است و نه مجهول النسب) روغنش روشني بخشد هر چند آتشي بدان نرسد (كه مقصود از آتش قرآن است) روشنايي بر روي روشنايي است و خدا هر كس را كه بخواهد به نور خويش راه مينمايد و خدا براي مردم مثلها ميآورد و خدا به هر چيزي داناست) ۲. اين نور، علي (ع) است و خداوند هر كه را كه دوست داشته باشد با ولايت ما رهنمون ميشود، و بر خداست كه دوستدار ما را با چهره اي تابان و برهاني روشن و حجتي آشكار نزد خود، برانگيزد، بر خداست كه دوستان
ما را در زمره پرهيزگاران و صديقان و شهيدان و صالحان قرار دهد، و چه نيكو رفيقان و همدماني هستند ايشان. شهداي ما بر ساير شهدا ده درجه برتري دارند، و شهيد شيعه ما بر شهيد غير ما نه درجه، ماييم برگزيدگان، و ماييم بازماندگان پيامبران و فرزندان اوصيا (ي پيامبران)، و ماييم ويژگان در كتاب خدا، و ما از همه مردم به رسول خدا (ص) نزديكتريم، و اين ما هستيم كه خداوند دينش را برايمان مقرر كرده و در كتاب خود فرموده است (براي شما از دين همان را مقرر كرد كه به نوح سفارش كرد و آنچه را به تو وحي كرديم -اي محمد- و آنچه را به ابراهيم و موسي و عيسي سفارش كرديم، (به ما آموخت و رساند آنچه را كه بايد بياموزد و علوم اين پيامبران را به ما سپرد، و ما وارثان پيامبران هستيم و ما وارثان صاحبان علم و پيامبران اولوالعزم هستيم و آن سفارش اين بود كه) دين را به پا داريد) ۳ و (جز مسلمان نميريد) ۴ چنان كه خداوند فرمود (و در دين پراكنده و فرقه فرقه نشويد، تحمل آنچه بدان دعوت ميكنيد بر مشركان دشوار است) يعني كساني كه به ولايت علي (ع) مشرك شدند بر آنان دشوار است تحمل آنچه بدان دعوت ميكنيد، يعني ولايت علي، اي محمد (هدايت در اوست و خداوند هر كس را كه بدو باز گردد به سوي خود
رهنمون ميشود
) ۵، يعني هر كس كه دعوتِ تو ولايت علي (ع) را بپذيرد. (اي عبدالله بن جندب) اين نامه را برايت ميفرستم، پس در آن نيك بيندش و سعي كن مطالب آن را بفهمي، چرا كه مطالب آن شفا بخش سينهها و روشنگر دلهاست، و دليل بر آن كه اين (آيه نور) مثلي است براي آنان (ائمه عليهم السلام) اين سخن خداوند است كه (در خانههايي كه خداوند اجازه داده است تا نام او در آنها به بلندي ياد شود و هر بام و شام او را تسبيح گويند.... بدون حساب) ۶ پس از آن خداوند براي اعمال مخالفان ايشان مثلي زده و فرموده است (و آنان كه كافر شدند اعمالشان چونان سرابي در بيابان است) ۷ سراب چيزي است كه در بيابان از دور ديده ميشود و ميدرخشد و به نظر ميرسد كه آب است، اما وقتي شخص تشنه نزديك آن ميرسد چيزي نمي يابد۸. ۲- كليني از علي بن محمد، از سهل بن زياد، از يعقوب بن يزيد، از عباس بن هلال روايت كرده است كه گفت: از حضرت رضا (ع) درباره آيه (خدا نور آسمانها و زمين است) ۹، سؤال كردم، فرمود: يعني هدايت كننده اهل آسمان و اهل زمين است، در روايت برقي آمده است: يعني هر كس را كه در آسمان و در زمين
است هدايت ميكند ۱۰.
منبع حديث
۱- نور/ ۳۵. ۲- نور/ ۳۵. ۳- شورى/ ۱۳. ۴- آل عمران / ۱۰۲. ۵- شورى / ۱۳. ۶- نور / ۳۶-۳۸. ۷- نور / ۳۹. ۸- تفسير قمي۲/ ۱۰۴-۱۰۶. ۹- نور / ۳۵. ۱۰- اصول كافى ۱/ ۱۱۵.
#دانستنیهای امام رضا علیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آریا عظیمی نژاد از گریه زندهیاد کریمخانی هنگام ضبط قطعه مشهور «آمدم ای شاه پناهم بده» میگوید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
✅ کارگاه #مهدویت_و_فرق_انحرافی 5 💠 جلسه 5⃣ 🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور 👌 انتشار فای
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
35.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ کارگاه #مهدویت_و_فرق_انحرافی 6
💠 جلسه 6️⃣
🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت کشور
👌 انتشار فایل آزاد و حلال
متن با ترجمه زیارت ناحیه مقدسه.pdf
439.6K
📕 مقتل از زبان منتقم
متن همراه با ترجمه " زیارت ناحیه مقدسه " ، دو رنگ و با خط درشت
◀️ زیارت نامه ای مهم که در حقیقت باید آن را مقتل امام حسین (ع) از زبان منتقم خون امام حسین (ع) دانست
✌️ پاسخ به دو شبهه مهم
1️⃣ آیا این زیارت نامه سند دارد ؟
🔰 پاسخ : این زیارت از طریق یکى از نایبان خاص امام زمان(عج) به دست برخى از اساتید شیخ مفید و سپس به شیخ مفید و سید مرتضى و ابن مشهدى رسیده است. «زیارت ناحیه» داراى سندهاى مختلف و معتبر بوده، در کتابهاى این سه بزرگوار ثبت و ضبط گردیده است. متأخرین از سید بن طاووس تا زمان حال نیز آن را نقل و صریحاً تأیید کردهاند
2️⃣ اگر سند دارد، چرا شیخ عباس قمی در کتاب مفاتیح این زیارت نامه را نیاورده است؟
🔰 پاسخ : شیخ عباس قمی خیلی از دعاها را نیاورده است، ایشان هدفش جمع همه ادعیه نبوده ، بلکه هدفش جمع گلچینی از دعاها بوده است ، ایشان اتفاقا در کتاب دیگرشان به نام " نفس المهموم " اشاره ای به این زیارت ناحیه می کنند.
🏴 در این ماه #محرم، از این زیارتنامه مهم غافل نشویم و همراه با امام زمان (عج) با مقتلی که ایشان برای ما گفتند ، برای امام حسین (ع) گریه کنیم 🏴
#نشر_حداکثری
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: و ناله میکند. گریهها هماهنگ میشود. همایش یک سرود جاودانه. کلامی آشنا. یا ابا عبدالله. ب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
مأموریتی تازه
یک تکان هم کافی است. ولی پیک گردان که شب گذشته همراه حاجی به قرارگاه رفته بود، تو را
حسابی تکان میدهد.
«... بلند شو، بلند شو... زود باش، حاجی کارت داره... »
هنوز باورت نمی شود که اتفاقی افتاده و تو مجبوری از داخل کیسه خواب بیرون بیایی.
«... منو، منو کار داره... حاجی کجاست؟ »
ول کن هم نیست. دوباره تکان میدهد. شانهها را گرفته و به شدت تکان میدهد. کلافه کننده است. یکی دیگر از مسئول گروهانها هم بلند شده و در حال پوشیدن چکمه هاست. معلوم میشود خبری شده و باید بلند شویم. لایههای کیسه خواب لای زیپ آن گیر کرده و پایین نمی رود. تو هم خواب آلوده و کلافه با آن بازی میکنی. عجله پیک گردان هم تو را عصبانی تر میکند. ساعت را نگاه میکنی. ۲۵ / ۳ دقیقه بامداد. پیک گردان میرود تا مسئول گروهان دیگر را نیز بیدار کند. به هر حال خارج میشوی. آهسته و آرام. نباید بچههای دیگر بیدار شوند. البته شاید نتوانی با صدای توپ هم آنها را بیدار کنی. زیپ اورکت را تا آخر بالا میکشی و کلاه آن را هم روی کلاهی که بر سر داری، میکشی. تا چند
[صفحه ۲۰۳]
لحظه بعد هر سه آماده شده اید.
- خانی چه خبره؟ چی شده؟ حاجی کجاست؟
- حاجی تو قرارگاهه. گفت بیام شماها رو ببرم اونجا. باید برین شناسایی.
- شناسایی؟!... بچهها گاومون زاییده. بازم عملیات توی برف.
ناگهان مسئول گروهان سه ما را صدا میزند. به او نزدیک میشویم. بچههایی را که داخل کیسه خواب خوابیده اند نشان میدهد. تقریبا یخ زده اند. تمام صورتشان برفک زده. دانههای ریز یخ روی ریش و سبیل و صورت آنها نشست، تکان هم نمی خورند. ولی هنوز خواب هستند. جای گریه دارد، ولی چه میتوان کرد. امکانات نیست و جنگ سخت است.
بعضی از آنها شب گذشته نتوانستند چکمه هایشان را از پا در آوردند. پاهایشان ورم کرده. و حاج آقای گردان اجازه دادند از روی چکمه مسح کنند. حتی پاره کردن چکمهها ممکن است به پاهای آنها آسیب برساند. حالا هم سرما در حال نابودی آنهاست.
یکی از بچهها را به زور و زحمت بیدار کردیم. وضعیت را به او گفتیم و از او خواستیم تا دیگران را بیدار کند و آتشی بر پا کنند و نزدیک آتش بخوابند. همین طور که به سوی تویوتا میرفتیم، مسئول گروهان سه به عقب و به بدنهای نیمه یخزده نیروها نگاه میکرد و حالتی همچون گریه داشت.
هر چهار نفر جلوی تویوتا نشستیم. با زحمت و فشار. ولی بهتر از عقب است. قرارگاه زیاد عقب نیست. سه کیلومتر عقبتر. درست جایی که گلولههای توپ به زمین میخورد. قبضههای توپ خودی هم آنجا هستند. آنها هم شلیک میکنند. آتش دو طرفه است. میآید و میرود. هر دو سنگین و کشنده.
قرارگاه هم سردتر از مقر گردان است. همه یک پتو روی خود انداخته و اطراف یک نقشه جمع شده اند. فرماندهی لشکر به همراه فرماندهان دیگر، مشغول صحبت است. پس از ورود و عرض سلام در گوشه ای مینشینیم. اگر چند لحظه دیگر با ما صحبت نکنند، خوابمان میبرد. ولی یک لیوان چای داغ نجاتمان میدهد.
[صفحه ۲۰۴]
فرمانده لشکر در حالی که خیلی جدی و مصمم است ما را با خوشرویی به جلو میخواند. هنوز نقشه پهن است. یک کالک عملیاتی. دقیق دقیق. همه چیز مشخص شده. با رنگهای مختلف. ارتفاعات، جاده ها، مقرها،... معلوم است فرمانده لشکر هم چند روزی است استراحت نکرده. خیلی خسته است. به
سختی سخن میگوید. زانوی پای راست را زیر چانه اش گذاشته و گاهی چشمانش را روی هم میگذارد. خیلی خسته است. خسته تر از ما. با توضیحات فرمانده لشکر و مسئول طرح و عملیات و مسئول گردان متوجه میشویم که باید صبح و بعد از روشن شدن هوا، یک ارتفاع را با نیروهای گردان بپوشانیم. به این معنی که طی عملیات چند شب گذشته و پیشرویها و عقب نشینیهای مکرر، یک ارتفاع هنوز خالی است و یکی از طرفین ایران و عراق باید زودتر آن را تصرف کند. هر که زودتر نیرو به آن برساند موفق تر است. ما هنوز به طور کامل مطمئن نیستیم که عراق روی آن نیرو ندارد. به خاطر همین،
باید منتظر بمانیم و پس از شناسایی کامل و با دید باز، نیروها را به روی آن ببریم. در حال حاضر هم تنها گردان غیر درگیر، گردان ماست و باید با استفاده از نیروهای باقیمانده، آن ارتفاع را برای یک شب پوشش بدهیم. چنانچه عراق خود را به روی آن ارتفاع برساند و یا صبح متوجه شویم که عراق روی آن نیرو دارد، کار چند ارتفاع دیگر به مشکل بر میخورد و مجبوریم ارتفاع را تخلیه کنیم.
وضعیت عجیبی است. شاید همین یک ارتفاع مسیر عملیات را عوض کند. پس باید سریعتر عمل کرد. جای درنگ نیست. نبرد هوش با استفاده از حداکثر قدرت و توان نظامی.
فرماندهی لشکر خودش به خستگی و کمی روحیه نیروهای گردان واقف است و به آن اشاره میکند، ولی چاره ی دیگری نمانده و بهترین گردان انتخاب شده و ان شاء الله پس از فردا شب، برای رفتن نیروها به
اردوگاه و عقب اقدام خواهد شد.
حالا هم باید برای شناسایی آن ارتفاع به دی