eitaa logo
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
1.4هزار دنبال‌کننده
47.9هزار عکس
34.8هزار ویدیو
1.6هزار فایل
#نذر_ظهور ارتباط با ما @Zh4653 @zandahlm1357 سلام خدمت بزرگواران این کانال پیروفرمایشات امام خامنه ای باب فعالیت درفضای مجازی ایجاد شده ازهمراهی شما سپاسگزاریم درصورت رضایت ؛کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🍃🍃🍃🍃https://eitaa.com/zandahlm1357
مشاهده در ایتا
دانلود
.......: اشاره بخرافات صحیحین بخاری در باب من اغتسل عریانا از کتاب غسل صحیح خود و مسلم در جزء دوم صحیح خود در باب فضائل موسی علیه السّلام و امام احمد بن حنبل در ص ۳۱۵ جزء دوم از مسند و دیگران از علماء شما از ابو هریره نقل نموده اند که در میان بنی اسرائیل رسم بود همگی با هم بدون ساتر عورت در آب می‌رفتند خود را شستشو می‌دادند در حالتی که بعورتهای هم نظر می‌نمودند و این عمل در میان آنها عیب نبود فقط حضرت موسی در میان آنها تنها بآب می‌رفت که کسی عورت او را نبیند. بنی إسرائیل می‌گفتند علت آنکه موسی تنها بعمل تغسیل می‌رود و از ما دوری می‌نماید آنست که صاحب نقص است و قطعا فتق دارد نمی خواهد ما او را ببینیم. روزی حضرت موسی بکنار آبی رفت که غسل بنماید لباسها را در آورده بالای سنگی گذارد و رفت در میان آب ففر الحجر بثوبه فجمح موسی بأثره یقول ثوبی حجر ثوبی حجر حتی نظر بنوا اسرائیل الی سوأة موسی فقالوا و الله ما بموسی من بأس فقام الحجر بعد حتی نظر الیه فأخذ موسی ثوبه فطفق بالحجر ضربا فو الله ان بالحجر ندبا ستة او سبعة.!! یعنی سنگ با لباس موسی فرار نمود موسی در عقب او می‌رفت و می‌گفت لباسم ای سنگ لباسم ای سنگ (یعنی لباسم را کجا می‌بری) آن قدر سنگ رفت و موسی بدون ساتر عورت در عقبش رفت تا آنکه بنی اسرائیل بعورت جناب موسی نظر نمودند!!و گفتند بخدا قسم موسی نقصی ندارد یعنی فتق ندارد آنگاه سنگ از زمین برخاست و جناب موسی لباس‌ها را گرفت پس از آن با تازیانه سنگ را زد بقسمی که شش یا هفت مرتبه سنگ ناله نمود؟ شما را بخدا انصاف دهید یک همچو عملی اگر با یکی از شماها آقایان محترم بشود چقدر رکاکت دارد که بدنبال لباستان برهنه در میان مردم بروید که عورت شما را ببینند (بر فرض اگر چنین پیش آمدی بشود آدمی کناری می‌نشیند تا بروند و لباس او را بیاورند نه آنکه بدون ساتر عورت در میان مردم برود تا عورت او را ببینند. ) آیا عقل باور می‌کند چنین عملی از مثل موسی کلیم اللّه ظاهر شده باشد آیا باور می‌شود که سنگ جامد حرکت بنماید و لباسهای موسی را ببرد. سید عبد الحی- آیا حرکت سنگ بالاتر است یا اژدها شدن عصا حرکت سنگ بالاتر است یا معجزات نه گانۀ که خداوند خبر می‌دهد. داعی- بمثل معروف-خوب وردی آموخته اید-لیک سوراخ دعا گم کرده اید آقای عزیز ما منکر معجزات انبیاء نیستیم بلکه بحکم قرآن مجید مؤمن بمعجزات و خرق عادات هستیم ولی تصدیق بفرمائید که صدور معجزات و خرق عادات در مقام تحدّی می‌باشد که خصم را در مقابل صدور آن عمل عاجز و حق را ظاهر نماید. آیا در این عمل چه تحدّی و ظهور حقی بوده جز آنکه فضاحتی بمیان آمده و عورت پیغمبر خدا در میان خلق ظاهر گردیده. سید عبد الحی- کدام حق بالاتر از آن بوده که حضرت موسی را تبرئه نماید که مردم بدانند فتق ندارد. داعی- بر فرض که جناب موسی صاحب فتق بوده چه ضرری بمقام نبوّت داشته آنچه برای پیغمبران نقص است نواقص ذاتی است از قبیل کوری و کری و أحول بودن یا شش انگشتی و چهار انگشتی و لب شکری (باصطلاح) یا فالج و شل مادر زاد بودن و امثال اینها. و إلاّ نقایص جسمانی که بواسطۀ امراض پیدا می‌شود مانند کوری یعقوب و شعیب پیغمبر در اثر گریه بسیار و جراحات بدن ایوب و شکستگی سر و دندان پیغمبر خاتم در جنگ احد و امثال اینها ضرری بمقام نبوت نمی رساند. فتق هم یکی از امراض جسمانی است که برای آدمی بعدها پیش می‌آید چه اهمیتی داشته که بخواهد او را تبرئه نماید بظهور خرق عادت و معجزه ای که منجر بهتک حرمت و کشف عورت پیغمبر خدا شود که بنی اسرائیل عورت او را ببیند. آیا این خبر از خرافات و موهومات نیست که بگویند جناب موسی بدون ساتر عورت بدنبال لباس برود و بقدری عصبانی شود که سنگ را بزند بقسمی که شش یا هفت مرتبه سنگ ناله بزند! -یا للعجب پیغمبر خدا نداند که سنگ چشم و گوش و حسّ تأثری ندارد که او را بزند و ناله جماد را بلند کند! -نعوذ باللّه من هذه الخرافات. : پیشاور.... https://eitaa.com/zandahlm1357
انسان شناسی ۱۲۶.mp3
12.02M
۱۲۶ 💥 چرا دل من، وقتی کسی داره سخنانی از جنس موعظه‌ میزنه، یهو منقبض و مچاله میشه؟ 💥 چرا دل من، این حالت رو در همه‌ی موارد نداره ...؟! - سخنانی از جنس موعظه رو از بعضیا می‌پذیره، - و دقیقاً همون حرفها رو از کس دیگری نمیپذیره و اونقدر مچاله میشه که تحمل موندن و نشستن رو برام سخت میکنه؟
@shervamusiqiirani - تصنیف :آوازِعشق - علیرضا افتخاری.mp3
3.08M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 🍂🌺🍂 🌺 هر نفس آواز عشق می‌رسد از چپ و راست ما به فلک می‌رویم عزم تماشا که راست ما به فلک بوده‌ایم یار ملک بوده‌ایم باز همان جا رویم جمله که آن شهر ماست خود ز فلک برتریم وز ملک افزونتریم زین دو چرا نگذریم منزل ما کبریاست گوهر پاک از کجا عالم خاک از کجا بر چه فرود آمدیت بار کنید این چه جاست بخت جوان یار ما دادن جان کار ما قافله سالار ما فخر جهان مصطفاست بوی خوش این نسیم از شکن زلف اوست شعشعه این خیال زان رخ چون والضحاست 🌺 🍂🌺🍂 🍃🍂🌺🍃🍂🌺 ✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به شخصی فرمود: خود را درست کن، ما به سراغت می‏آییم. ترک واجبات و ارتکاب محرمات، حجاب و نِقاب دیدار ما از آن حضرت است. در محضر بهجت، ج3، ص257 •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ۱۶۷. منتظران واقعی باید خود را از دام شیادان و نیز نادانان حفظ کنند، و درباره زمان ظهور، تنها منتظر اراده پروردگار باشند. نگین آفرینش ۱۶۸. از زیباترین جلوه‌های یاد امام مهدی (عجّل اللَّه فرجه الشریف) در زندگی منتظران ظهورش، آن است که هر روز با او تجدید عهد کرده و پیمان وفاداری ببندد. نگین آفرینش https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بچه محل امام رضا: پيام به مناسبت بزرگداشت روز شهيدان در دهه ى فجر انقلاب اسلامى پيام به مناسبت بزرگداشت روز شهيدان در دهه ي فجر انقلاب اسلامي بسم اللَّه الرّحمن الرّحيم امسال روز بزرگداشت شهيدان عظيم الشأن ما، همزمان با بيست سالگي انقلاب شكوهمندي است كه به بركت خون مطهر آنان پديد آمد و پايدار ماند. فداكاري شايستگان و جهاد مجاهدان توانست اين نهال برومند را در ميهن گرامي ما بنشاند و آن را از گزند طوفانهاي حوادث محافظت كند و به ثبات و استواري و برگ و بار برساند. امروز انقلاب كبير اسلامي و نظام والايي كه بر بنيانهاي مستحكم آن بنا شد، بيست ساله - يعني در عنفوان جواني و بالندگي - است. دشمنان اسلام و ايران با همه ي توطئه‌ها و يورشهاي نظامي و اقتصادي و فرهنگي نتوانستند اين كلمه ي طيبه را از رشد و تكامل باز دارند، و ملت ايران با پيشتازي شهيدان و ايثارگران و رزمندگان خود، با تمسك به اسلام و ايمان صادقانه و هوشمندانه توانست دستاورد گرانبهاي خود را پاسداري كند و به نقطه ي ثبات و استحكام برساند. هرگز نبايد گمان كرد كه جبهه ي كفر و ظلم و استكبار و ماديگري، از تلاش خصمانه ي خود براي آسيب رساندن به انقلاب - كه امروز در قالب نظام جمهوري اسلامي متبلور است - دست برداشته است؛ ولي شك نيز نبايد كرد كه امروز و هميشه، تلاش مخلصانه ي حق طلبان، و همت بلند ملت ايران و در پيشاپيش همه، مجاهدت و ايثار مخلصان و از جان گذشتگان و جوانان مؤمن و پاكنهاد، بر هر دشمني پيروز خواهد شد و هر توطئه يي را خنثي خواهد كرد و نيروي عظيم ايمان و ايثار در همه ي ميدانهاي خطير، سخن اول و آخر را خواهد گفت. رحمت خدا و درود پيامبران و فرشتگان و بندگان صالحش بر روح پاك شهيدان و همت آزادگان و سلام و رحمت حق بر امامِ هميشه زنده ي ملت ايران. والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - سيّد علي خامنه اي - ۱۵/۱۱/۱۳۷۷ مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
۴-۱-۳-۳- تشکیل خانواده، اساس همه ی تربیت‌های اجتماعی و انسانی ازدواج در حقیقت درواز ه ی ورود به تشکیل خانواده است و تشکیل خانواده اساس همه ی تربیت‌های اجتماعی و انسانی است. [۱] ۵-۱-۳-۳- تأثیر بر آینده و وضع فعلی جامعه اگر این کانون [خانواده] سالم و پایدار شد، بر روی آینده و بر روی همین وضع فعلی جامعه تأثیر خواهد گذاشت. [۲] ۶-۱-۳-۳- برطرف شدن مشکلات اخلاقی و معنوی جامعه ---------- [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۸-۵-۱۳۷۴. [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۰-۲-۱۳۷۶. هر کشوری که در آن بنیان خانواده مستحکم باشد، بسیاری از مشکلات آن کشور، به خصوص مشکلات اخلاقی و معنوی آن به برکت خانواده ی سالم و مستحکم بر طرف می‌شود یا اصلاً به وجود نمی آید. [۳] ۷-۱-۳-۳- حافظ اصول و عناصر اصلی یک تمدّن و فرهنگ و عامل انتقال آن‌ها به نسل‌های بعد انتقال فرهنگ‌ها و تمدّن‌ها و حفظ اصول و عناصر اصلی یک تمدّن یک فرهنگ در یک جامعه و انتقالش به نسل‌های پی در پی، به برکت خانواده انجام می‌گیرد. [۴] ---------- [۳]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲-۹-۱۳۷۶. [۴]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۲۶-۱-۱۳۷۷. ۸-۱-۳-۳- سالم ماندن جامعه اساس ازدواج مهم ترین مصلحت ازدواج، عبارتست از تشکیل خانواده. علّت هم این است که اگر خانواده ی سالمی در یک جامعه ای وجود داشته باشد، آن جامعه سالم خواهد شد و مواریث فرهنگی خودش را به صورت صحیح منتقل خواهد کرد. در آن جامعه تربیت کودکان به بهترین وجه صورت می‌پذیرد. لذاست که در آن کشورها و جوامعی که خانواده دچار اختلال می‌شود، معمولاً اختلالات فرهنگی - اخلاقی بوجود می‌آید. [۱] ۹-۱-۳-۳- انتقال فرآورده‌های ذهنی و فکری به نسل‌های بعدی و سود بردن جامعه از گذشته ی خود اگر نسل‌ها بخواهند فرآورده‌های ذهنی و فکری خود را به نسل‌های بعدی منتقل کنند و جامعه از گذشته خودش بخواهد سود ببرد، این فقط با خانواده ممکن است. در محیط خانواده است که اوّل بار، همه ی هویّت و شخصیت یک انسان بر اساس فرهنگ آن جامعه شکل می‌گیرد و این پدر و مادرند که بطور غیر مستقیم و بدون این که تحمیلی باشد، بدون این که خود آن‌ها تصنّعی به کار ببرند، بطور طبیعی محتوای ذهن و فکر وعمل و معلومات و اعتقادات و مقدّسات و این‌ها را به نسل بعدی منتقل می‌کنند. [۲] ۱۰-۱-۳-۳- کمک به اداره ی کشور و اداره ی انسانیت این خانواده، منشأ خیراتی است. در اداره ی کشور و اداره ی انسانیت، کارهای عظیمی به عهده ی این خانواده است. این، چیز بسیار مهمّی است. شما باید این را مواظب باشید و حفظ کنید. [۳] ---------- [۱]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۶-۱-۱۳۷۸. [۲]: . خطبه ی عقد مورخه ی ۱۵-۱۰-۱۳۷۹. [۳]: . بیانات در مراسم اجرای عقد ازدواج ۲۰-۴-۱۳۷۰. و باز یابی هویت حقیقی ✍مقام معظم رهبری https://eitaa.com/zandahlm1357
العنكبوت وَلَئِن سَأَلْتَهُم مَّن نَّزَّلَ مِنَ السَّمَاءِ مَاءً فَأَحْيَا بِهِ الْأَرْضَ مِن بَعْدِ مَوْتِهَا لَيَقُولُنَّ اللَّهُ قُلِ الْحَمْدُ لِلَّهِ بَلْ أَكْثَرُهُمْ لَا يَعْقِلُونَ ﺍﮔﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ‌ﻫﺎ ﺑﭙﺮﺳﻲ ﭼﻪ ﻛﺴﻲ ﺍﺯ ﺁﺳﻤﺎﻥ ﺑﺮﻑ ﻭ ﺑﺎﺭﺍﻥ ﻣﻲ‌ﻓﺮﺳﺘﺪ ﺗﺎ ﺑﻪ‌ﺑﺮﻛﺘﺶ ﺯﻣﻴﻦ ﺭﺍ ﺑﻌﺪ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻧﺶ ﺯﻧﺪﻩ ﻛﻨﺪ، ﺣﺘﻤﺎً ﭘﺎﺳﺦ ﻣﻲ‌ﺩﻫﻨﺪ: «ﺧﺪﺍ.» ﺑﺎ ﺍﻳﻦ ﺍﺗﻤﺎم‌ﺣﺠﺖ، ﺑﮕﻮ: «ﺍﻟﺤﻤﺪﻟﻠﻪ ﻛﻪ ﻣﻌﺘﺮﻓﻴﺪ!» ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺑﻴﺸﺘﺮﺷﺎﻥ ﻋﻘﻠﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ‌ﻛﺎﺭ ﻧﻤﻲ‌ﺍﻧﺪﺍﺯﻧﺪ. (٦٣) https://eitaa.com/zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هُوَ اللَّهُ الَّذِي لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلَامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ ۚ سُبْحَانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ {23} خدا کسی است که جز او پروردگار و معبودی نیست. او فرمانروا، منزّه، بی‌عیب و نقص، امان‌دهنده و امنیّت بخش، محافظ و مراقب، قدرتمند چیره، بزرگوار و شکوهمند، و والامقام و فرازمند است. خداوند پاک و منزّه از چیزهائی است که شریک او قرار می دهند. 📺 تلاوت زیبای آیه 23 سوره مبارکه حشر با صدای 3 قاری برجسته: 1 - استاد محمد صدیق منشاوی 2 - استاد عبدالباسط 3 - استاد سید متولی عبدالعال
هر روز با امام رضا @zandahlm1357 @HashtominEmam آرشیو مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
.......: سپاس و ناسپاسي نعمت متن حديث الشكر و كفران النعمة ۱- الطوسى بإسناده عن أبى الصلت عن الرضا عليه السلام عن آبائه عليهم السلام قال: قال النبىّ صلّي الله عليه و آله: يؤتي بعبد يوم القيامة فيوقف بين يدى الله عزّوجلّ فيأمر به إلي النار، فيقول: أى ربّ أمرت بى إلي النار و قدقرأت القرآن، فيقول الله: أى عبدى إنّى أنعمت عليك فلم تشكر نعمتى، فيقول: أى ربّ أنعمت علىّ بكذا فشكرتك بكذا و أنعمت علىّ بكذا و شكرتك بكذا، فلايزال يحصي النعمة و يعدّد الشكر فيقول الله تعالي: صدقت عبدى، إلّا أنّك لم تشكر من أجريت لك نعمتى علي يديه، و إنّى قد آليتُ علي نفسى أن لاأقبل شكر عبد لنعمة أنعمتها عليه حتّي يشكر مَن ساقَها مِن خَلقى إليه. ۲- الصدوق قال: حدّثنا علىّ بن أحمد بن محمّد بن عمران الدقاق و محمّد بن أحمد السنانى و الحسين بن إبراهيم بن أحمد المكتب قالوا: حدّثنا أبوالحسين محمّد بن أبى عبدالله الكوفى عن سهل بن زياد الآدمى عن عبدالعظيم بن عبدالله الحسنى عن محمود بن أبى البلاد قال: سمعت الرضا عليه السلام يقول: من لم يشكر المنعم من المخلوقين لم يشكر الله عزّوجلّ. ۳- قال عليه السلام: اتّقوا الله أيّها الناس فى نعم الله عليكم فلاتُنفّروها عنكم بمعاصيه، بل استديموها بطاعته و شكره علي نعمه و أياديه و اعلموا أنّكم لاتشكرون الله بشى ء بعد الإيمان بالله و رسوله و بعد الاعتراف بحقوق أولياء الله من آل محمّد عليهم السلام أحبّ إليكم من معاونتكم لإخوانكم المؤمنين علي دنياهم الّتى هى معبر لهم إلي جنّات ربّهم فإنّ من فعل ذلك كان من خاصّة الله. ۴- الطوسى بإسناده عن أبى الصلت الهروى قال: حدّثنى أبوالحسن علىّ بن موسي الرضا عليه السلام قال: حدّثنى أبى عن جدّى جعفر بن محمّد عن أبيه عن جدّه علىّ بن الحسين عن أبيه عن جدّه أميرالمؤمنين عليهم السلام: قال: قال النبىّ صلّي الله عليه و آله: أسرع الذنوب عقوبة كفران النعمة. سپاس و ناسپاسي نعمت ۱- طوسي به اسناد خود از ابواصلت از امام رضا، از پدرانش (ع) نقل كند كه پيامبر (ص) فرمود: روز رستاخيز بنده اي آورده شده، در برابر خداي عزّوجلّ نگاه داشته شود، پس فرمان رسد كه به آتش برده شود، و او گويد: پروردگارا فرمان دادي به آتشم برند حال آن كه قرآن خوانده ام، و خداوند فرمايد: بنده‌ام بر تو نعمت ارزاني داشتم و سپاس نعمتم نگفتي، گويد: پروردگارا فلان نعمت به من دادي و سپاست گفتم و فلان نعمتت را با فلان كار شكر كردم و بدين ترتيب نعمت‌ها را بر شمرده و شكر خود باز گويد، تا آن كه خداي تعالي فرمايد: راست گفتي بنده من اما شكر نعمتي كه از دست فلان بنده‌ام ارزاني ات داشتم، نگذاشتي و من با خود پيمان بسته‌ام شكر بنده را به نعمتي كه به او داده‌ام نپذيرم مگر آن كه سپاس آن كس از خلقم كه آن نعمت را به سوي او رانده است، گزارد۱. ۲- صدوق گويد: علي بن احمد بن محمد بن عمران دقّاق و محمد بن احمد سنائي و حسين بن ابراهيم بن احمد بن مكتب (رض) گفته اند: ابوالحسين محمد بن ابي عبدالله كوفي از سهل بن زياد آدمي، از عبدالعظيم بن عبدالله حسني، از محمود بن ابي بلاد نقل كنند كه گفت: از امام رضا (ع) شنيدم مي‌فرمود: آن كه سپاس صاحب نعمت از خلق را نگزارد، شكر خداوند عز وجل را نگزارده است۲. ۳- حضرتش (ع) فرمود: هان اي مردم پرواي خدا پيشه كنيد در نعمت‌هايي كه به شما ارزاني داشته، مباد آن را به گناهان تان از خود دور سازيد بلكه با اطاعت و سپاس او به خاطر نعمت‌ها و لطفش، دوام آن را بجوييد و بدانيد نتوانيد به چيزي پس از ايمان به خدا و پيامبرش و شناختن حق اولياء خدا، آل محمد (ص)، شكر او گزاريد كه نزدش محبوبتر از ياري برادران مؤمن تان باشد، ياري در دنيايي كه گذرگاه ايشان به بهشت‌هاي پروردگارشان است كه هر كه چنين كند از خاصان خداست ۳. ۴- طوسي به اسناد خود از ابوصلت هروي گويد: ابوالحسن علي بن موسي الرضا (ع) فرمود: پدرم از جدّم جعفر بن محمد، از پدرش، از جدش علي بن حسين از پدرش، از جدش اميرالمؤمنين (ع) مرا چنين حديث كرد كه اميرمؤمنان (ع) فرمود: پيامبرخدا (ص) فرمود: زود كيفرترين گناهان، ناسپاسي نعمت است ۴. منبع حديث ۱- أمالى طوسى ۴۵۰. ۲- عيون اخبار الرضا ۲/ ۲۴. ۳- بحار الأنوار ۷۸/ ۳۵۵. ۴- أمالى طوسى امام رضا علیه السلام https://eitaa.com/zandahlm1357