#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
مرض صداع ( (ربيع الابرار) ) نقل مى كند: ( (مامون) ) در طوس به مرض صداع گرفتار شد و به هيچ وجه علاج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دِل دَرد
شخصى محضر مقدس ( (حضرت رسول (ص) ) ) مشرف شد و از درد شكمِ برادرش به آن حضرت شكايت كرد.
حضرت فرمودند:
به برادرت امر كن، شربتى با آب گرم و عسل درست كند و بياشآمد.
آن مرد رفت و فرداى آن روز خدمت آن حضرت آمد و عرض كرد:
يا رسول اللّه، آن شربت را به او آشاميدانيدم ولى اثرى نكرد.
( (حضرت رسول (ص) ) )
فرمودند:
( (صدق اللّه و كذب بطن اخيك. ) ) يعنى: خدا راست گفته و شكم برادرت دروغ گفت.
برو به او شربت عسل بده و او را به سوره حمد تعويذ كن يعنى هفت مرتبه سوره حمد را بر آن شربت بخوان.
وقتى كه آن مرد رفت، ( (حضرت رسول (ص) ) ) به حضرت اميرالمؤ منين (ع) فرمودند:
اين مرد چون منافق بود از اين جهت آن شربت به او نفع نبخشيد. (۲۵)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#امام_هادی
◼️مَن کانَت لَهُ اِلَی اللهِ حاجَةٌ فَلیَزُر قَبرَ جَدِّیَ الرِّضابِطوُسٍ وَ هُوَ عَلی غُسلٍ وَلیُصَلِّ عِندَ رَأسِهِ رَکعَتَینِ وَلیَسئَلِ اللهَ حاجَتَهُ فی قُنوُتِهِ فَاِنَّهُ یَستَجیبُ لَهُ ما لَم یَسئَل مَأثَماً أو قَطیعَةَ رَحِمٍ
◾️ کسی که از خدا حاجتی را می خواهد قبر جدم حضرت رضا را در طوس با غسل، زیارت کند و دو رکعت نماز بالای سرش بخواند و در قنوت نماز، حاجت خویش را طلب نماید در این صورت حوائج وی مستجاب می شود، مگر آن که انجام گناه و یا قطع رحم را طلب کند
📜(وسائل الشیعه، ج14، ص 569)
https://eitaa.com/zandahlm1357
.......:
نحوه خواندن نماز حضرت زینب سلام الله علیها
دو رکعت نماز بین نماز مغرب و عشا
مثل نماز صبح
<بعد از نماز در سجده 69 بار باتوجه بگو یا رباه
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بخاری و مسلم از رجال مردود و جعال نقل خبر نموده اند مگر داعی چه عرض کردم که جنابعالی عصبان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
خبر مضحک و اهانت برسول الله در صحیحین بخاری و مسلم
آیا از شدت احتیاط علم و عمل بخاری است که در ص ۱۲۰ جلد دوم صحیح خود باب (اللهو بالحراب) و همچنین مسلم در جلد اول صحیح در باب الرخصة فی اللعب الذی لا معصیة فیه فی ایام العید از ابو هریره نقل مینمایند که روز عیدی جمعی از سیاحان سودانی در مسجد رسول خدا جمع شده بودند و با اسباب لهو و لعب مردم را سرگرم مینمودند رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بعایشه فرمود میل داری تماشا کنی عرض کرد بلی یا رسول اللّه حضرت او را پشت خود سوار نمود بقسمی که سرش را از روی کتف آن حضرت کشیده و صورت بصورت مبارکش گذارد حضرت برای لذت بردن عایشه آنها را ترغیب مینمود که خوب تر بازی کنند تا زمانی که عایشه خسته شد آنگاه او را بر زمین گذارد؟!
شما را بخدا انصاف دهید که اگر چنین نسبتی بیک نفر از شماها بدهند عصبانی نمی شوید و آن را اهانت بخود نمی دانید.
اگر جناب حافظ بگوید که گویندۀ گفته است دیشب پشت منزل آقای حافظ دسته ای بازیگر مشغول سازندگی و بازیگری بودند دیدم آقای حافظ عالم جلیل القدر عیالش را بر پشت خود بلند نموده و تماشا میکند حتی به بازیگرها میگوید خوب بازی کنید تا عیال من لذت ببرد شما را بخدا آقای حافظ از شنیدن این حرف خجالت نمی کشد و متأثر نمی گردد-و اگر بندۀ مخلص شما چنین حرفی را از گوینده ای و لو ظاهر الصلاح باشد شنیدم آیا سزاوار است نقل کنم و اگر نقل کردم عقلا نمی گویند فلانی جاهلی حرفی را زد شما که عاقل هستید چرا نقل نمودید.
آنگاه قضاوت کنید بمنقولات بخاری که اگر واقعا دقیق و حلاج اخبار بوده بر فرض چنین خبری شنید سزاوار بود در کتاب خود نقل نماید و آقایان هم آن کتاب را اصحّ الکتب بعد القرآن بخوانید.
ولی حدیث ثقلین را که رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم امر میفرماید امت خود را که بعد از من تمسّک بقرآن مجید و عترت معصومین از اهل بیت من بجوئید (چون نام عترت در میان است) نقل ننماید.!
و لکن اخبار مجعولۀ موهومۀ که وقت مجلس اجازه نقل تمام آنها را نمی دهد در ابواب کتب خود نقل نماید.!
ولی از یک جهت داعی تصدیق مینمایم بیان شما را که آقای بخاری در میان علماء سنّت و جماعت بسیار محتاط بوده باین معنی که بهر خبری برخورده که راهی به اثبات ولایت علی علیه السّلام و حرمت اهل بیت طهارت بعنوان مقام ولایت داشته احتیاطا نقل ننموده که مبادا روزی حربۀ دست دانشمندان گردد و حقّ و حقیقت را ظاهر نمایند.
چنانچه مجلدات صحاح را با صحیح بخاری مقابله مینمائیم باین موضوع روشن برمیخوریم که هر خبری و لو متواتر و ضروری و مؤیّد بقرآن و آیات الهیه بوده ایشان نقل ننمودند.
مانند احادیث بسیار در سبب نزول آیات شریفه یٰا أَیُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مٰا أُنْزِلَ إِلَیْکَ مِنْ رَبِّکَ الخ-و إِنَّمٰا وَلِیُّکُمُ اللّٰهُ وَ رَسُولُهُ وَ الَّذِینَ آمَنُوا الَّذِینَ یُقِیمُونَ الصَّلاٰةَ وَ یُؤْتُونَ الزَّکٰاةَ وَ هُمْ رٰاکِعُونَ -و- وَ أَنْذِرْ عَشِیرَتَکَ الْأَقْرَبِینَ -الخ
و حدیث الولایة یوم الغدیر و حدیث الانذار یوم الدار و حدیث المواخات و حدیث السّفینة و حدیث باب الحطّه و غیر اینها آنچه نسبتی باثبات مقام ولایت و حرمت اهل بیت طهارت داشته ایشان احتیاطا نقل ننمودند.
ولی هر حدیثی (و لو از هر جعّال کذّاب وضّاع بوده) که در اهانت بمقامات مقدسۀ انبیاء عظام و بالاخصّ وجود مقدّس خاتم الانبیاء صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و عترت طاهرۀ آن حضرت راهی داشته بدون احتیاط نقل نموده که ببعض از آنها اشاره نمودیم.
:
#شبهای پیشاور....
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#انسان_شناسی ۱۴۲ #استاد_شجاعی #استاد_پناهیان - بزرگترین گناه - بزرگترین منکر 💥و بزرگترین عامل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۱۴۳.mp3
11.46M
#انسان_شناسی ۱۴۳
#استاد_شجاعی
#استاد_میرباقری
مبداء : مَـــن
مقصد : خُــــدا (کمال مطلق)
• بهترین مسیر حرکت از مَــن تا خُـــدا کدام مسیر است؟
• بهترین مرکب برای حرکت در این مسیر کدام است؟
• جواب این سؤالها را در کدام مکتب باید پیدا کنم؟