اتر از هر نوشته و گفتاري، اين پيام ماندگار را هر ساله در قالب اجتماع عظيم خود، بازپردازي ميكند و به سراسر جهان اسلام ميفرستد. هر مسلماني در هر بخشي از عالم اسلام، در موسم حج، يك بار ديگر بايد اين حقيقت را بشناسد كه شكوفائي و سربلندي و كاميابي همه جانبه ي كشورهاي اسلامي تنها در سايه ي اين دو به دست خواهد آمد: توحيد با همه ي ابعاد فردي و اجتماعي و سياسي آن، و وحدت با مفهوم درست و قابل تحقق آن در دنياي امروز. در اجتماع عظيم حج امسال،
دهها سخن تلخ و شيرين را از دهها كشور اسلامي ميتوان دريافت كرد. هر يك از اين پيامها، بار وظيفه اي را بر دوش ديگر برادران ميگذارد و مجموع آن دورنمائي از واقعيت امت بزرگ اسلامي را در برابر چشم همه قرار ميدهد: سخن ملت عراق كه تطاول و ستم مداخله گران و ديكتاتوري و بي تدبيري زمامداران، رونق زندگي را از آنان گرفته و فلاكت و زبوني را بر آنان تحميل كرده است. سخن ملت افغانستان كه تعصبها و كوته نگريها، اجر مجاهدات گذشته ي آنان را بر باد داده و ملتي را دستخوش جهالتِ مشتي غافل و عنود ساخته است. سخن ملت بوسني كه سياست اسلام زدايي از سوي آمريكائيان و همدستانشان، هويت اسلامي آنان را به خطر افكنده و حاكميت ملي آنان را بتدريج در معرض نابودي نهاده است. سخن ملت فلسطين كه پرچم پرافتخار انتفاضه را با پنجههاي استوار خود بپا داشته و با خون جوانان خود، شمشير ظلم و قساوت صهيونيستها را كُند كرده است. سخن ملت لبنان كه با پايداري پرشكوه خود، افسانه شكست ناپذيري غاصبان كشور فلسطين را به سُخره گرفته و شكستهاي فضاحت بار را به آنان چشانيده است. سخن ملتهاي آسياي ميانه و شرق آسيا و آفريقا و اقليتهاي اسلامي در اروپا و آمريكا كه هر يك از رنجها و شاديها و دشواريها و موفقيتهاي خود خبر ميدهند. و بالاخره سخن ملت سرافراز ايران اسلامي كه در آن پايداري، و ايمانِ بارور، و تجربههاي روزبروز خود در برابر توطئهها و دشمنيها، و عزم راسخ خود در راه تحقق جامعه ي آرماني اسلام را به گوش مشتاقان و تحسين كنندگان خود ميرسانند. امت اسلامي امروز
بر دوش گرفته است، و همه بايد به آن ملت مظلوم و شجاع و بيدار كمك
كنند. ديگر ملتها و دولتها ميتوانند در ياري رساندن به ملت قهرمان فلسطين، سهم خود را در پيمودن اين راه بر عهده گيرند. دشمن مستكبر كه بيداري امت اسلامي، تهديد كننده ي مطامع و منافع نامشروع اوست، مهمترين سلاحي كه در برابر اين موج فزاينده در دست دارد، سلاح رواني است: نوميدسازي، تحقير هويت، به رخ كشيدن قدرت و تمكّن مادي خويش. امروز و در آينده هزاران ابزار تبليغي به كار افتاده و خواهد افتاد كه مسلمانان را از آينده ي درخشان نوميد و يا به آينده ئي كه منطبق با نيّات پليد خود آنان است ترغيب كنند. اين جنگ فرهنگي و رواني از آغاز دوران استعمار تاكنون، كاريترين ابزار غرب در سلطه گري اش بر كشورهاي اسلامي بوده است. آماج اين تير زهرآلود، نخست نخبگان و روشنفكران و سپس توده ي مردم اند. مبارزه با اين ترفند جز با رويگرداني از فرهنگ تحكّم آميز و تحميلي غرب ممكن نيست. فرهنگ غربي بايد بوسيله ي نخبگان و روشنفكران، پالايش شود. عناصر مفيد آن جذب، و اجزاء زيانبار و مخرّب و فسادانگيز آن از ذهن و عمل جامعههاي اسلامي طرد شود. معيار در اين پالايش بزرگ، حكميّت فرهنگ اسلامي و انديشههاي بارور و راهگشا و هدايتگر قرآن و سنت است. اين يك فصل اساسي از مبارزه ي همه جانبه و خوش عاقبتي است كه علماي ديني و روشنفكران و نخبگان سياسي در سراسر جهان اسلام بر عهده دارند. به اميد آن كه حج امسال بتواند عزم همگان را در پيمودن اين راه پربركت و پرافتخار، راسخ و جازم كند. از خداوند متعال توفيق حج مقبول و بهره مندي از فيوضات و بركات اين عرصه ي بي نظير، براي همه حجّاج
مسئلت ميكنم، و بر حضرت بقيةاللَّه الاعظم ارواحنا فداه و عجل اللَّه فرجه كه گمان حضور مباركش در اين مراسم ساليانه ميرود، به قدر گستره ي فضل و رحمت واسعه ي الهي، درود ميفرستم و دعاي مستجابش را در حق همگان آرزو ميكنم. والسلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته - علي الحسيني الخامنه ئي - ششم ذي الحجه ۱۴۲۱ - ۱۲/۱۲/۱۳۷۹
#پیامهای مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: ۱- مروری بر سبک پاسخگویی حضرت آیت الله العظمی خامنه ای به پرسشهای دانشجویان (مقدمه) [۱] ی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
[۲]
یکی از مهمترین جلوههای بارز در نحوه ی پاسخگویی معظّمٌ له به پرسشها رعایت جدّی اخلاق اسلامی و حریم اشخاص است. در تعداد قابل توجّهی از پرسشها، دانشجویان با ذکر نام درباره ی پرونده ی قضایی یا دیدگاههای سیاسی برخی اشخاص سؤال میکنند. طبیعی است در شرایط خاصّی که کشور در سالهای ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۲ به دلیل افراط و تفریطهایی که در محافل سیاسی، مطبوعاتی، و حتّی برخی دستگاهها و قوای کشور صورت میگرفت قرار داشت، دانشجویان خواستار موضعگیری صریح مقام معظّم رهبری درباره ی اشخاص و گروهها بودند. امّا ایشان با دقّت تمام در پاسخ عملاً درس عدالت و اخلاق را به دانشجویان آموزش میدهند.
برای نمونه:
• دانشجویی بصورت کتبی دو سؤال درباره ی فردی خاص و همچنین سرانجام پرونده ی شهرداری تهران مطرح میکند.
حضرت آیت الله خامنه ای در پاسخ به سؤال اوّل میفرمایند: «در سؤال اوّل اسم خاص هست و من همانطور که گفتم جواب نمیدهم. » و در پاسخ به سؤال دوّم هم اضافه
میکنند من هیچ دخالتی در این ندارم، روند قضایی باید طی شود. [۱]
• سؤال کننده ی دیگری با ذکر نام فردی تقاضای اعزام گروه تحقیق به دفتر نمایندگی رهبری در دانشگاهی را میکند و معظّمٌ له در پاسخ فرمودند: با اجازه ی نویسنده ی این نامه، این اسم را نمی آورم که قضیه خصوصی نشود و تأکید میکنند که درباره ی موضوع تحقیق خواهند کرد. [۲]
• دانشجوی دیگری درباره ی محاکمه ی یاران انقلاب میپرسد. مقام معظّم رهبری در پاسخ میفرمایند: «دو نفر را اسم آورده اند که من اسمها را اصلاً نخواهم خواند. این را توجّه داشته باشید، من اسم اشخاص را اینجا،
چه به نیکی و چه به بدی یاد شده باشند نمیخوانم... »
آنگاه در پاسخ ادامه میدهند اینکه کسی چون جزو یاران انقلاب بوده اگر کاری خلاف قانون کرد نباید محاکمه شود غیرمنطقی است و... و در واقع رعایت اصل عدالت و یکسان بودن همه ی افراد در برابر قانون را مورد تأکید قرار میدهند. [۱]
----------
[۱]: . ر. ک: پرسش و پاسخ ۳۵.
[۲]: . ر. ک: پرسش و پاسخ ۶۹.
[۱]: . ر. ک: پرسش و پاسخ ۱۲۰.
#پاسخ پرسشهای دانشجویان
✍مقام معظم رهبری
https://eitaa.com/zandahlm1357
💠 شما در سوراخها خزیده و دست به جنایاتی ابلهانه زدهاید که به خیال خام خود ملت شهیدپرور و فداکار را با این اعمال وحشیانه بترسانید. نمیدانید که در قاموس #شهادت واژه وحشت نیست.
#امام_خمینی
#جمهوری_اسلامی_حَرم_است
📚صحیفه نور ،جلد ١۵ ،صفحه ۵٢
👥کانال صحیفه نور امام خمینی(ره)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ـ
وَ مَا أُبَرِّئُ نَفْسِي ۚ
إِنَّ النَّفْسَ لَأَمَّارَةٌ بِالسُّوءِ
إِلَّا مَا رَحِمَ رَبِّي ۚ
چه کنم در برابر
نَفسی که سرکشی میکند،
اگر تو یاریام نکنی؟
رحم کن به ناتوانی من...
#یوسف_۵۳
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هر روز با امام رضا
@zandahlm1357
@HashtominEmam
آرشیو
مطالب صفحه هرروز با امام رضا (ع)
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: متن حديث قال الامام علىّ بن موسى الرّضا (عليه السلام): مَنْ زارَ قَبْرَ الْحُسَيْنِ عليه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حجّت خداوند
متن حديث
قالَ (عليه السلام): لَوْخَلَتِ الاْرْض طَرْفَةَ عَيْن مِنْ حُجَّة لَساخَتْ بِأهْلِها
فرمود: چنانچه زمين لحظه اى خالى از حجّت خداوند باشد، اهل خود را در خود فرو مى برد
مساوات و عدالت
متن حديث
قالَ (عليه السلام): إنَّما يُرادُ مِنَ الاْمامِ قِسْطُهُ وَ عَدْلُهُ، إذا قالَ صَدَقَ، وَ إذا حَكَمَ عَدَلَ، وَ إذا وَعَدَ أنْجَزَ
فرمود: همانا از امام و راهنماى جامعه، مساوات و عدالت خواسته شده است كه در سخنان صادق، در قضاوتها عادل و نسبت به وعده هايش وفا نمايد
#دانستنیهای امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: احاطه علمی خداوند بر موجودات چنان که جائی دیگر از قرآن مجید استدلال بر وجود و بر احاطه علم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
زایر بهشتی
حضرت جواد (علیه السلام) فرمود: هرکه پدرم را زیارت کند بهشت برای اوست و فرمود: من ضامنم بهشت را از سوی خداوند، برای کسی که قبر پدرم را در طوس با معرفت به حق او زیارت کند.
علی بن اسباط گوید: به امام جواد (علیه السلام) عرض کردم: پاداش کسی که پدرت را در خراسان زیارت کند، چیست؟ فرمود: بهشت است به خدا سوگند، بهشت است به خدا سوگند.
حضرت صادق (علیه السلام) فرمود: نوه من در سرزمین خراسان در شهری که طوس گویند، کشته میشود. هرکه او را با معرفت به حقش زیارت کند، خودم دستش را میگیرم و وارد بهشت میکنم هر چند اهل گناهان کبیره باشد! سؤال شد: منظور از معرفت حق ایشان چیست؟ فرمود: بداند که او امام واجب الاطاعه غریب و شهید است...
رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: زود باشد پاره تن من در خراسان دفن شود، هیچ مؤمنی او را زیارت نکند مگر این که خداوند بهشت را بر او واجب و جسد او را بر آتش حرام میگرداند.
و حضرت کاظم (علیه السلام) فرمود: هرکه این پسرم را - و اشاره به حضرت رضا (علیه السلام) نمود - زیارت کند، بهشت برای اوست.
📚حکایت آفتاب نگاهی به زندگی امام رضا علیه السلام
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 30 🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 30) ❌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صحیفه امام 31.mp3
4.86M
💠 سلسله جلسات #مبانی_امامین_انقلاب 31
🔰 #فصل_اول با موضوع بازخوانی #صحیفه_امام_خمینی (جلسه 31)
❌ پایان تدریس جلد نوزدهم ❌
👈 در صورت خرابی فایل ، از لینک https://uupload.ir/view/صحیفه_امام_31_khpd.mp3/ دانلود نمائید .
🎤 با توضیحات #استاد_احسان_عبادی
✅ انقلابی باید مبانی امام و رهبری را بداند تا هم بصیرتش بیشتر شود هم تحلیلهایش مبنایی شود ✅
جواب 90 درصد شبهات.mp3
2.36M
💠 جواب 90 درصد شبهات مجازی فقط همین دو کلمه است !!!!!!
🎤 عبادی
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📖کــتاب صــوتی « ققنوس فـــاتــــــــح » 🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــح
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
Part02_ققنوس فاتح.mp3
21.99M
📖کــتاب صــوتی
« ققنوس فـــاتــــــــح »
🔵 زندگــینــــامـــه داستـــانی ســــردار شهـــید مــــحـــسـن وزوایــــی
🔷 قـــــســــمـــت 2
🍃🌸
🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🌸🍃🌸🍃🌸
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: اسارت فاطمه ناهیدی آن روزها دختری بیست و چهار ساله بود که پس از فارغ التحصیلی در رشته ماما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
دو شهناز
«شهناز حاجی شاه» و « شهناز محمدزاده » نمونههایی از زنانی هستند که مانند کوهی استوار در درگیریهای مسلحانه با دشمن جام شهادت را نوشیدند و به آرام گاه ابدی شتافتند.
یکبار « حاجی شاه » به دوستش « محمدزاده » گفت: «دیشب خواب دیدم هر دومون لباس سفید پوشیدیم. »
«محمدزاده» به او گفت: «یعنی هر دو باهم شهید میشویم. »
... و فردا هردوشان با هم در حالی که ترکش خمپاره به قلب و دست هایشان اصابت کرده بود، کنار فلکه گلفروش در خرمشهر، به شهادت رسیدند.
📚خاطراتی از حضور زنان در دفاع مقدس
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سرّ امهال عباد در عدم عذاب قوله علیه السلام: فَخَالَفْنَا عَنْ طَرِیقِ أَمْرِهِ، وَ رَکِبْ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
توبه و باب مفتوح آن
قوله علیه السلام: وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی دَلَّنَا عَلَی التَّوْبَةِ الَّتِی لَمْ نُفِدْهَا إِلَّا مِنْ فَضْلِهِ.
اعنی: حمد خاصّ خدائی است که دلالت نموده ما را بر توبه آن چنان که ما فائده از او نمی بریم الاّ از باب فضل و احسان او که ما را موفّق به او نماید.
امّا دلالت نمودن به توبه آن تحریص و ترغیب او است تعالی در کلام مجید، حیث قال: « کَتَبَ رَبُّکُمْ عَلَی نَفْسِهِ الرَّحْمَةَ أَنَّهُ مَنْ عَمِلَ مِنکُمْ سُوآءًا بِجَهَالَةٍ ثُمَّ تَابَ مِن بَعْدِهِ وَ أَصْلَحَ فَأَ نَّهُ غَفُورٌ رَّحِیمٌ [۱] ». و معنی توبه رجوع است.
و آن از خدا نسبت به عباد القا و الهام در قلوب عباد است حالت رجوع و عقاب است از آنها به واسطه او.
و از عباد نسبت به خدا دعوت آنها است از معصیت به طاعت، و از اعراض به اقبال و ندامت بر ذنب لکونه ذنبا ؛ چنان که مفاد کلام علی علیه السلام هست در باب حقیقت توبه: « من الذنب الندامة، و للفرایض الإعادة و ردّ المظالم و استحلال الخصوم، و العزم علی أن لاتعد و ذوب الجسم فی الطاعة کما ربّیتها فی المعصیة، و إذاقة النفس مرارة الطاعة کما أذقتها حلاوة المعصیة » [۲] .
بعد، بدان که: هر یک از عبادات به خصوص توبه و صلات که موجب قرب و معراج مؤمن است به منزله ابوابی از حقّ تعالی به روی عباد مطیعین است، ولی
عموماً این ابواب گاهی مفتوح و گاهی مسدود است الاّ باب توبه که دائماً مفتوح است الی انقضاء المدة، کما فی الحدیث: « لایغلق باب التوبة علی العباد حتی تطلع الشمس مغربها » [۳]، که مسدودی او را تعلیق بر محال کرده که طلوع شمس از مغرب باشد و تعلیق بر محال محال است، قال المولوی قدس سره:
آن همه گه بسته باشد، گه فراز جز در توبه که نبود جز که باز [۴]
----------
[۱]: ۲ - سوره مبارکه انعام، آیه ۵۴.
[۲]: ۳ - بدین الفاظ در مصادر یافت نشد، لکن بنگرید به: نهج البلاغه، ج ۴، ص ۹۸.
[۳]: ۱ - بسنجید: تفسیر الإمام العسکری علیه السلام، ص ۴۷۷ ؛ بحارالأنوار، ج ۶، ص ۳۴: « أخبرنی عن التوبة إلی متی تقبل؟، فقال رسول اللّه صلی الله علیه و آله: یا أخا العرب إن بابها مفتوح لابن آدم لا یسدّ حتی تطلع... ».
[۴]: ۲ - مثنوی معنوی، مولوی، د ۴، ۹۷۶، « بیان آن که در توبه باز است » (با اختلاف در ضبط).
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357