.......:
عالم برزخ
اشاره
فاصله بین مردن تا روز قیامت را برزخ گویند. در این حال، روح در جسم مثالی، که لطیف تر از جسم دنیوی است، داخل شده وبه حیات خود، درعالمی دیگر، ادامه میدهد! دراین مدت، اگر از خوبان باشد، به نعمتها، مشغول واگر از بدان باشد، به عذابهای سخت، معذب است!
چند آیه در باره برزخ!
خداوند، در آیه ١٠٠سوره مؤمنون، میفرماید:
(وَمِن ْ وَر'ائِهِم ْ بَرْزَخ ٌ اِلی یَوْم ِ یُبْعَثُون َ. )
یعنی: بعدازمردنشان، در برزخ هستند، تاروزیکه مبعوث شوند.
ودر آیه ١٦٩ سوره آل عمران، میفرماید:
(وَلا' تَحْسَبَّن َ الَّذین َ قُتِلُوا فی سَبیل ِ الّله اَمْو'اتاً، بَل ْ اَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِم ْ یُرْزَقُون َ. فَرِحیَن بِما آتیهُم ُ اللّ'ه مِن ْفَضْلِه ِ وَیَسْتَبْشِرُون َبِالَّذین َ لَم ْ یَلْحَقُوا بِهِم ْ مِن ْ خَلْفِهِم ْ، اَلا'ّخَوْف ٌ عَلَیْهِم ْ وَلا' هُم ْیَحْزَنُون َ. )
یعنی: نپندارید که کشته شدگان درراه خدا، مردگانند! بلکه زندگانندودرنزدخداروزی میخورند وبه نعمتهایی که خدا به آنها داده است، خوشحالند وبشارت میدهندبه کسانی که از جهادکنندگان هنوز به آنان ملحق نشده اند، که ترس واندوهی برآنان شهداء نیست!
ودر آیه ٤٦سوره غافر، میفرماید:
(اَلّنارُ یُعْرَضُوَن عَلَیْه'ا غُدوّاًوَعَشِی'ا وَیَوْم َ تَقُوُم الساعَه ُ. )
یعنی، صبح وشب، آتش بر او برفرعون در عالم برزخ عرضه میشود، تا قیامت فرا برسد.
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#صوت 🔹روز ازل چه اتفاق افتاد؟ (۲۴) (قرآن،انسان، خلقت،خلافت،هبوط) استاد #رحیم_پور ازغدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ سوال
❓ آیا بعد مرگ می توانیم در برزخ اقوامی که از دنیا رفته اند را ببینیم؟
🎙 استاد محمدی شاهرودی
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
پيروزى بر دشمنان ( (حضرت امير المؤ منين (ع) ) ) فرمود: شبى ( (حضرت خضر نبى (ع) ) ) را در خواب ديدم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بيمارى شديد
( (داود درزنى) ) گفت:
در مدينه به بيمارى شديدى گرفتار شدم، چون خبر بيماريم به ( (حضرت صادق (ع) ) ) رسيد.
حضرت براى من نامه اى مرقوم فرمودند ؛ و فرمودند:
يكصاع گندم بِخَر، و بر پشتت بخواب و آن گندم را روى سينه ات بريز و بعد بگو: اَللّهُمَّ اِنّى اَسْئَلُكَ بِاسْمِكَ الَّذى اِذا سَئَلَكَ بِهِ الْمُضْطَرِّ كَشَفْتَ ما بِهِ مِنْ ضَرٍّ وَ مَكَّنْتَ لَهُ ما فِى الاَْرْضِ وَ جَعَلْتَهُ خَليفَتَكَ اَنْ تُصَلىِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَالِ مُحَمَّدٍ وَ عَلى اَهْلِ بَيْتِه وَ اَنْ تُعافِينى مِنْ عِلَّتى.
سپس درست بنشين و گندمها را جمع كن و باز اين دعا را بخوان و آن را بچهار قسمت تقسيم كن، و هر قسمتى را به فقيرى بده و باز اين دعا را بخوان.
( (داود) ) گفت: آن را انجام دادم گويا كه از بند خلاص شدم و به هر كس اين عمل را گفتم ؛ انجام داد شفا يافت. (۳۳)
https://eitaa.com/zandahlm1357
#حاجات_مهم
📿 جهت حاجات ، بویژه شفای
بیمار قبل اذان صبح ۱۵ بار سوره
قدر را بخوان روبه قبله با وضو و
زیر آسمان با پا و سر برهنه باش
📚 کشکول لطیف ۴۱۷
✨درمان تب با سوره های قرآنی
🌷حضرت صادق علیه السلام: بندهای پیراهن خود را بگشا و سر در گریبان پیراهن داخل کن اذان و اقامه بگو و هفت مرتبه سوره #حمد و هفت مرتبه سوره #فلق وهفت مرتبه سوره #ناس بخوان آن شخص گفت چنان کردم گویا از بند رها شدم.
🌷امام صادق علیه السلام: اگر کسی سوره #انفطار را بنویسد و بشوید و کسی که تب دارد با آن آب غسل کند شفا می یابد واز تب رهایی پیدا می کند
🌸امام صادق علیه السلام:اگر سوره #عصر را بر کسی که تب داشته باشد بخوانند تب از او زایل می گردد.
🌷امام صادق علیه السلام: هرکسی ( سوره #حمد )را چهل بار بر ظرف آبی بخواند و بعد آن آب را بر روی کسی که تب دارد بپاشد تب از او زائل شود وآن شخص بهبودی خود را بدست می آورد.
🌸امام صادق علیه السلام: هر کس سوره #عنکبوت را بنویسد وبشوید وآبش را بیاشاماند به کسی که تب ربع داشته باشد تا از آن آب بیاشامد شفا پیدا می کند.
🌸امام صادق علیه السلام: هر کس سوره #سجده را بنویسد و بر کسی که تب دارد ببندد شفا می یابد واز تب رهایی پیدا می کند.
📚کتاب سوره های قرآنی در یک نگاه
🌸اللَّهُمَّصَلِّیعَلَىمُحَمَّدٍوآلِمُحَمَّدٍوعَجِّلْفَرَجَهُمْ
#تب
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: تهمتهای ابن حزم یکی از اکابر علمای شما ابو محمّد علی بن احمد بن سعید بن حزم اندلسی متوفی س
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تهمتهای ابن تیمیّه
از همۀ علمای شما وقیح تر بلکه بی دین تر احمد بن عبد الحلیم حنبلی معروف بابن تیمیّه متوفی سال ۷۲۸ قمری است که نسبت بشیعیان بلکه مولانا امیر المؤمنین و عترت طاهره رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بغض و کینۀ عجیبی داشته و اگر کسی مجلدات کتاب منهاج السنّة این مرد را بخواند مبهوت میشود از شدت عداوت او که روی همین اصل گذشته از آنکه تمام نصوص صریحه و فضائل عالیه مولانا امیر المؤمنین و اهل بیت طاهرین را رد و تکذیب مینماید دروغها و تهمتهای عجیبی بشیعیان مظلوم نسبت داده که عقل هر شنونده مات و حیران میگردد که اگر بخواهم بهر یک از آنها جواب بدهم رشتۀ سخن بمجالس کثیره خواهد کشید ولی برای نمونه که جناب شیخ بدانند تهمت و دروغ از خصائص بعض علماء آنها میباشد نه علماء شیعه ببعضی از آنها اشاره مینمایم و عجب آنکه با آن همه دروغهائی که خود نسبت بشیعیان میدهد برای اغواء عوام بی خبر در ص ۱۵ جلد اول مینویسد احدی از طوایف اهل قبله مانند شیعیان دروغ نگفته اند فلذا اصحاب صحاح روایات آنها را نقل ننموده اند؟!.
و در ص ۲۳ جلد ۱۰ گوید شیعیان اصول دین را چهار میدانند-توحید-عدل- نبوت-امامت-و حال آنکه کتب کلامیّه امامیّه در دسترس عموم است و همه جا نوشته اند چنانچه ما هم در شبهای قبل اشاره نمودیم [۱] که شیعیان معتقدند که اصول دین ۳ میباشد توحید-نبوت-معاد-عدل را جزء توحید و امامت را جزء نبوت میدانند.
و در ص ۱۳۱ جلد اول گوید شیعیان بمساجد اعتنائی ندارند مساجد آنها خالی
از جمعیت میباشد نه جمعه و نه جماعت در مساجد برپا نمی کنند و اگر گاهی نماز بگذارند فرادا میخوانند؟!؟ (خنده شدید شیعیان).
آقای شیخ خود شما و تمام برادران حاضر و غائب اهل سنّت مساجد شیعیان را پر از جمعیت ندیده اید و جماعتهای منعقده در مساجد را مشاهده ننموده اید در عراق و ایران ما که عاصمه تشیّع میباشد گذشته از آنکه در هر شهری مساجد عالیه ای پر از جمعیت آماده و مهیّای عبادت میباشد.
در هر قریه و دهکده ای که وارد شوید میبینید مسجدی دارند که گذشته از ماه مبارک رمضان تمام ایام و لیالی نمازها را بجماعت در آنجا برگذار مینمایند (برای نمونه سه قطعه عکس از نماز جماعت سه نفر از مراجع بزرگ تقلید مرحوم حجة الاسلام آیة اللّه حاج میرزا محمّد حسن شیرازی در سامراء-و مرحوم آیة اللّه آقا سید ابو الحسن اصفهانی در نجف اشرف-و مرحوم آیة اللّه حاج شیخ عبد الکریم حائری قدّس اللّه اسرارهم را در قم با جامعۀ شیعیان بنظر شما میرساند) شکل (۱۷) و (۱۸) و (۱۹).
شما آقایان اهل علم کتب فقه استدلالی علماء را ببینید و همچنین برادران عزیز (اهل سنّت و جماعت) رسائل عملیۀ فقهاء را مطالعه کنید ببینید چقدر ثواب برای نماز جماعت و رفتن بمساجد نقل نموده اند تا آنجا که ثواب نماز در مساجد را نسبت بمنازل باضعاف مضاعف ذکر نموده اند فلذا شیعیان تا آنجا که قدرت دارند اصرار دارند که نمازها را در مساجد و بجماعت اداء نمایند-آنگاه پی ببرید که این مرد هتّاک کذّاب چه نسبت دروغی بشیعیان میدهد!!
و نیز در همان صفحه گوید شیعیان مانند مسلمانان بحجّ بیت اللّه نمی روند بلکه حجّ آنها زیارت قبور میباشد ثواب حجّ قبور را از حجّ خانۀ خدا بالاتر میدانند بلکه سبّ و لعن مینمایند کسانی را که بحجّ قبور نمی روند؟!! (خنده شیعیان).
و حال آنکه اگر کتب و رسائل عبادات شیعیان را باز کنید میبینید که فصل مخصوصی راجع باین عبادت قرار داده اند بنام (کتاب الحج-باب الحج) گذشته از آنکه هر فقیهی کتاب مناسک حج دارد که در آنها دستورات عالیه برای شیعیان در
مرحوم حجة الاسلام آیة اللّه العظمی حاجی میرزا محمّد حسن شیرازی اعلی اللّه مقامه در حال نماز جماعت در سامرّاء شکل (۱۷)
مرحوم آیة اللّه آقا سید ابو الحسن قدس سرّه در حال نماز جماعت نجف اشرف شکل (۱۸)
----------
[۱]: ۱) مراجعه شود به ص ۱۸۸ همین کتاب.
مرحوم آیة اللّه الاستاد حاج شیخ عبد الکریم حائری یزدی در حال نماز جماعت قم شکل (۱۹)
تشرف به حج داده اند تا آنجا که اخباری از ائمّۀ معصومین نقل نموده اند که مسلمان (شیعه یا سنی) اگر مستغنی شد و حج بیت اللّه را ترک نمود از ربقۀ اسلام خارج است و هنگام مرگ یقال له مت ایّ میتة ان شئت یهودیّا و ان شئت نصرانیّا و ان شئت مجوسیّا [۱] .
آیا عقل باور میکند با چنین دستوراتی شیعیان ترک حج بیت اللّه نمایند شما از یک شیعه عامی دهاتی که تشرف بعتبات عالیات و زیارت قبور ائمه اطهار مینماید سؤال کنید که عمل حجّ را کجا باید بجای آورد جز مکّه معظمه بشما جواب نخواهد داد.
آنگاه این مرد از خدا بی خبر بیکی از مفاخر علماء شیعه شیخ اجلّ اعظم محمّد بن محمّد بن نعمان مفید نسبت دروغ میدهد که کتابی دارد بنام (مناسک الحج المشاهد) و حال آنکه کتاب شیخ بنام منسک الزیارات در دست عموم است که در آن کتاب دستورات زیارت و تشرف با عتاب مقدسه ائمه طاهرین سلام ال