#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: رویه و رفتار عثمان بر خلاف ابی بکر و عمر اولا اتفاقی تمام مورخین ما و شما از قبیل ابن خلدو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
روی کار آوردن عثمان فساق بنی امیه را
ثانیا فسّاق و فجّار بنی امیّه را روی کار آورد و بر جان و مال و نوامیس مردم مسلط نمود و در بلاد مسلمین امارات بنی امیّه ضرری شایع بوده است و افرادی را بر خلاف رضای رسول خدا و شیخین (ابی بکر و عمر) بکار گماشت.
از قبیل عمّ ملعونش حکم بن ابی العاص و پسرش مروان بن حکم که هر دو بشهادت تاریخ طرید و رانده و تبعید شده رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و مردود و ملعون بلسان مبارک آن حضرت بودند؟
حافظ- دلیل شما بر طرد و لعن آنها بالخصوص چه میباشد.
بنی امیه و حکم بن ابی العاص و مروان، ملعون خدا و پیغمبر بودند
داعی- دلیل بر لعن دو قسم است یکی جنبه عمومی دارد که خداوند متعال صریحا بنی امیّه را شجرۀ ملعونه خوانده در آیه ۶۲ سوره ۱۷ (بنی اسرائیل) که فرماید وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ یعنی درخت لعنت کرده شده در قرآن.
چنانچه امام فخر رازی و طبری و قرطبی و نیشابوری و سیوطی و شوکانی و آلوسی و ابن ابی حاتم و خطیب بغداد و ابن مردویه و حاکم و مقریزی و بیهقی و دیگران از مفسرین و علماء خودتان در ذیل این آیه نومیه از ابن عباس (حبر امت) رضی اللّه عنه نقل نموده اند که مراد از شجرۀ ملعونه در قرآن بنی امیّه بودند که رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم آنها را در خواب بصورت بوزینهها دید که منبر و محراب او را مورد تاخت وتاز خود قرار دادند بعد از بیداری جبرئیل به نزول این آیه خبر داد که بوزینهها بنی امیّه هستند که بعد از تو غصب خلافت مینمایند و محراب و منبر تو هزار ماه در تصرف آنها خواهد بود.
مخصوصا امام فخر رازی از ابن عباس نقل مینماید که از میان تمام بنی امیّه رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نام حکم بن ابی العاص را میبرد پس بحکم قرآن مجید حکم بن ابی العاص ملعون است چون از شجرۀ ملعونه است و پیغمبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بالخصوص نام او را بلعنت بزبان جاری مینمود
و از طرق روات معتبرۀ فریقین (شیعه و سنی) احادیث بسیار در طرد و لعن آنها رسیده ولی چون در شب اول قرار گذاردیم که استشهاد باحادیث شیعه ننمائیم لذا ببعض از آنچه از علماء شما الحال در نظر دارم اشاره مینمایم تا کشف حقیقت گردد
حاکم نیشابوری در ص ۴۸۷ جلد چهارم مستدرک و ابن حجر مکّی در صواعق محرقه نقل از حاکم مینماید که این خبر صحیحا از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم رسیده که فرمود انّ أهل بیتی سیلقون بعدی من امّتی قتلا و تشریدا و انّ اشد قومنا لنا بغضا بنو امیه و بنو المغیرة و بنو مخزوم-و مروان بن الحکم کان طفلا قال له النبیّ صلّی الله علیه و سلم هو الوزغ بن الوزغ و الملعون بن الملعون [۱] .
و نیز ابن حجر بفاصلۀ یک حدیث از عمر بن مرة الجهنی و حلبی در ص ۳۳۷ جلد اول سیرة الحلبیه و بلاذری در ص ۱۲۶ جلد پنجم انساب و سلیمان بلخی در ینابیع الموده و حاکم در ص ۴۸۱ جلد چهارم مستدرک و دمیری در ص ۲۹۹ جلد دوم حیات الحیوان و ابن عساکر در تاریخ خود و امام الحرم در ذخایر العقبی و دیگران نیز از عمر بن مرة نقل نموده اند که انّ الحکم بن ابی العاص استاذن علی النبی صلّی الله علیه و سلم فعرف صوته فقال ائذنوا له علیه لعنة اللّه و علی من یخرج من صلبه الاّ المؤمن منهم و قلیل ما هم [۲] .
و امام فخر رازی در جلد پنجم از تفسیر کبیر خود ذیل آیه وَ الشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ و معنای آن اشاره بقولام المؤمنین عایشه مینماید.
که بمروان میگفت لعن اللّه اباک و انت فی صلبه فأنت بعض من لعنه اللّه [۳] .
و علامۀ مسعودی در ص ۴۳۵ جلد اول مروج الذهب گوید مروان بن حکم طرید و راندۀ رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم بود که از مدینه رانده و تبعید شده بود.
در زمان خلافت أبی بکر و عمر اجازه ورود بمدینه نیافت ولی عثمان که خلیفه شد بر خلاف سیره و رفتار رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله و سلّم و أبی بکر و عمر او را اجازه ورود داد و با سایر بنی امیّه بدور خود جمع و با آنها زیاده از حد مهربانی نمود.
نواب- قبله صاحب حکم بن ابی العاص که بوده و برای چه پیغمبر او را طرد نمود.
----------
[۱]: ۱) زود است که اهل بیت من بعد از من ملاقات میکنند از امت من کسانی را که آنها را میکشند و پراکنده میکنند و بدرستی که بغض و کینه و دشمنی بنی امیه و بنی مغیره و بنی مخزوم نسبت بما از همه بیشتر است-و مروان بن حکم در آن موقع بچه بود حضرت فرمود این وزغ پسر وزغ است (یعنی چلپاسه و مارمولک) و ملعون پسر ملعون میباشد.
[۲]: ۲) حکم بن ابی العاص از رسول اکرم صلّی اللّه علیه و آله اذن و اجازه ورود خواست پیغمبر (ص) صدای او را شناخت فرمود اذن بدهید او را لعنت خدا بر او باد و بر اولادهای او که از صلبش بیرون میآیند مگر مؤمن از آنها و آن مؤمنین بسیار کم اند.
[۳]: ۳) خداوند لعنت نمود پدرت را در حالتی که تو در صلب او بودی پس تو بعض از کسی هستی که خداوند او را لعنت نموده
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
#کلیپ 🎬 #استاد_شجاعی ➕ تو هم باید مبعوث بشی! ➕ تو هم باید دریافتکنندهی وحی باشی! ➕ تو هم باید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انسان شناسی ۲۱۵.mp3
12.11M
#انسان_شناسی ۲۱۵
#استاد_شجاعی
#استاد_پناهیان
🔺فیلسوف چگونه فیلسوف شد؟
ادیب چگونه به این اسم رسید؟
دانشمند چگونه به این مقام دست یافت؟
- مسیر ما به سمت دریافت اسمهای الله،
با گزینههای بالا چه شباهتها و تفاوتهایی دارد؟
@shervamosigiirani-6 - آواز سه گاه.mp3
1.3M
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
صنما با غم عشق تو چه تدبیر کنم
تا به کی در غم تو ناله شبگیر کنم
دل دیوانه از آن شد که نصیحت شنود
مگرش هم ز سر زلف تو زنجیر کنم
آن چه در مدت هجر تو کشیدم هیهات
در یکی نامه محال است که تحریر کنم
با سر زلف تو مجموع پریشانی خود
کو مجالی که سراسر همه تقریر کنم
آن زمان کآرزوی دیدن جانم باشد
در نظر نقش رخ خوب تو تصویر کنم
گر بدانم که وصال تو بدین دست دهد
دین و دل را همه دربازم و توفیر کنم
دور شو از برم ای واعظ و بیهوده مگوی
من نه آنم که دگر گوش به تزویر کنم
نیست امید صلاحی ز فساد حافظ
چون که تقدیر چنین است چه تدبیر کنم
#حافظ
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🆔 https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
🎥انقلاب اسلامی ایران مورد تایید #امام_زمان عج هست؟🎙استاد علی سرلک ♦️♦️♦️♦️♦️♦️♦️ ۶۸ جمال خویش تو پو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥منتظر امام زمان(عجل الله)باید...
#امام_زمان عج
♦️♦️♦️♦️♦️♦️
۷۳
چیست این دل شورههای بیکران
پشت کاشیهای سبز جمکران
۷۴
چه خوش است صوت قرآن زتو دلربا شنیدن
به رخت نظاره کردن، سخن خدا شنیدن
https://eitaa.com/zandahlm1357
سلام لطفا
#اندڪی_تأمل🇮🇷👇
eitaa.com/joinchat/3717922818Ca7721d8525
کانال را به دیگران معرفی بفرمایید🌺