فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 سلسله کلیپهای #جهاد_تببین_عملکرد_دولت 12
✅ بررسی نقاط قوت و ضعف دولت و آسیب شناسی رفتار برخی انقلابی ها در نقدهای تخریب گونه و حمله به #دولت_انقلابی
🎬 جلسه دوازدهم 2️⃣1️⃣
👈 جواب به برخی شبهات درباره ضعیف بودن دستگاه های امنیتی وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه
👈 چرا گاهی با وجود محرز شدن خطا ، برخوردی صورت نمی گیرد⁉️
👈 نمونه ای از شاهکارهای دستگاه های اطلاعاتی در زمینه های مختلف
🎤 #احسان_عبادی
🌀 دیدن همه کلیپهای #عملکرد_دولت با کیفیت های بالاتر در 👈 اینجا
#جهاد_تبیین
#دولت_انقلابی
ادب ماه شعبان 5.mp3
3.93M
🔰 سلسله جلسات #ادب_حضور 17
💠 رعایت بیشتر #ادب_ماه_شعبان 5
✅ تدریس کتاب ادب حضور
👈 بیان مراحل 3 و 4 و 5 مراقبات باطنی در ماه #شعبان
🎤 استاد احسان عبادی از اساتید مهدویت
👌ماه شعبان امسال با ادب بیشتری در محضر خدا حضور پیدا کنیم.
🔰انقلابی باید قوی شود🔰
هدایت شده از #مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
هنر آن است ڪه بمیرے پیش از آنڪه بمیرانندت و مبدا و منشا حیات آنانند ڪه چنین مردهاند...
.......:
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
📻📻📻 #دفاع_مقدس #شهدا #کتاب_صوتی 📚 #نخلها_و_آدمها ✍ نعمت الله سلیمانی 2⃣ فصل دوم (۲) 📚 از
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻📻📻
#دفاع_مقدس
#شهدا
#کتاب_صوتی
📚 #نخلها_و_آدمها
✍ نعمت الله سلیمانی
3⃣ فصل سوم (۳)
📚 از رمانهای بلند دفاع مقدسی که در سال ۸٠ برنده جایزه بهترین کتاب شد .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 این فیلم را صد بار باید دید!
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: سوء رفتار و شرم از ملائکه موکّل وَ لاَ تُخْزِنَا عِنْدَهُمْ بِسُوءِ أَعْمَالِنَا. یعنی: ر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
درخواست حفظ و مصونیت الهی در دنیا
قوله علیه السلام: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ احْفَظْنَا مِنْ بَیْنِ أَیْدِینَا وَ مِنْ خَلْفِنَا وَ عَنْ أَیْمَانِنَا وَ عَنْ شَمَائِلِنَا وَ مِنْ جَمِیعِ نَوَاحِینَا، حِفْظاً عَاصِماً مِنْ مَعْصِیَتِکَ.
یعنی أوّلاً: به واسطه تبرّک و توسّل جستن به درود بر محمّد صلی الله علیه و آله وسلم و آل او استعانة و استغاثه به خدا مینماید، که خدایا حفظ کن ما را از این جهات اربعه مذکوره که مورد وساوس شیطان است بر بنی آدم، کما قال تعالی حکایة عن الشیطان: « لاَتِیَنَّهُمْ مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ وَ مِنْ خَلْفِهِمْ وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ وَ عَنْ شَمَآئِلِهِمْ وَ لاَ تَجِدُ أَکْثَرَهُمْ شاکِرِینَ [۱] ».
قال المعصوم علیه السلام: « لاَتِیَنَّهُمْ [۲] مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ » یعنی: شیطان به وساوس خود أهونَ و اَفسدَ علیهم أمر آخرتهم التی فی قدامهم ؛ لأنّ توجه النفوس بالفطرة إلیها
فهی إمامهم [۱] .
« وَ مِنْ خَلْفِهِمْ»، یعنی: ترغیب و تحریص نماید انسان را به وسوسه خود بر جمع احمال و اثقال و تعمیر عمارات و حفر قنوات و غرس اشجار و تحصیل
بساتین، لعیش الدنیا التی یقع فی خلف الانسان و بالمآل یکون معرضاً عنه مقبلاً علی الآخرة، کما قال علی علیه السلام: « الدنیا دار ممرّ، و الآخره دار مقرّ ؛ فخذوا من ممرّکم لمقرّکم » [۲] .
قال تعالی: « إِنَّمَا هذِهِ الْحَیاةُ الدُنْیَا مَتاعٌ وَ إِنَّ الاْخِرَةَ هِی دَارُ الْقَرَارِ « [۳] » وَ عَنْ أَیْمانِهِمْ [۴] »، أی الشیطان أفسد بخطراته علیهم أمر دینهم بالقاء الشبهات فی إبطال عقاید الحقة و عن شمائلهم، أی یوسوس علیهم بترغیبهم علی حبّ الشهوات و اللذات من النساء و البنین و القناطیر المقنطرة من الذهب و الفضة، بأنّ هذه اللذات نقد عاجل، و الآخرة مظنون أجل، والعاقل لایترک العاجل المحقّق لأمر موهوم موقّت.
پس چون این جهات اربعه مذکوره مورد هواجس و خطرات و القاءات شیطان است، لهذا بر قلب هر فردی از افراد ناس لازم است که لیلاً و نهاراً از خدا استعانت در حفظ نماید.
قوله علیه السلام: هَادِیاً إِلَی طَاعَتِکَ.
هدایت: به معنای ارشاد و تعریف و دلالت بر مطلوب است.
و طاعت: از طوع که اذعان و انقیاد باشد، و اسم فاعل او مطیع است.
یعنی: حفظ نما ما را یک نوع حفظی، و أرشدنا و اعرفنا و دللّنا بما فیه رضاک
و رغبتک.
----------
[۱]: ۱ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷.
[۲]: ۲ - اصل: لآتین.
[۱]: ۳ - تفسیرالصافی، ج ۲، ص ۱۸۴.
[۲]: ۱ - بحارالأنوار، ج ۷۵، ص ۱۴۶ ؛ غررالحکم، ص ۱۴۹ ؛ مجموعة ورام، ج ۲، ص ۲۱۸.
[۳]: ۲ - سوره مبارکه غافر، آیه ۳۹.
[۴]: ۳ - سوره مبارکه اعراف، آیه ۱۷.
و فی الدعاء: « اللهم ارحمنا بطواعیتی إیّاک و طواعیتی رسولک » [۱]، چه « هادی المضلّین » از اسماء اللّه است، و ارشاد بما فیه مصالح الدینیة و الدنیویة مخصوصاً له به مقتضای: « إِنَّا هَدَیْنَاهُ السَّبِیلَ إِمَّا شَاکِرًا وَ إِمَّا کَفُورًا [۲] »، کما حکاه عن قول الخلیل: « الَّذِی خَلَقَنِی فَهُوَ یَهْدِینِ [۳] »، و عن موسی علیه السلام: « قَالَ رَبُّنَا الَّذِی أَعْطَی کُلَّ شَیْ ءٍ خَلْقَهُ ثُمَّ هَدَی [۴] »، و فی حقّ محمد صلی الله علیه و آله وسلم: « سَبِّحِ اسْمَ رَبِّکَ الاْءَعْلَی
الَّذِی خَلَقَ فَسَوَّی وَ الَّذِی قَدَّرَ فَهَدَی [۵] ».
و سرّ او این است که مقصود از خلق جسد، هدایت روح و ارتسام علوم و معارف است در او به ارشاد حقّ - سبحانه و تعالی - وی را که طرق منحرفه کثیره و الظنون و الأغالیط غیر محصورة، فتحصیل طریق الوسط المعبّر عنها بالمستقیم لایمکن إلاّ بتوفیقه و هدایته.
----------
[۱]: ۴ - تهذیب الأحکام، ج ۵، ص ۱۴۳.
[۲]: ۵ - سوره مبارکه انسان، آیه ۳.
[۳]: ۶ - سوره مبارکه شعراء، آیه ۷۸.
[۴]: ۷ - سوره مبارکه طه، آیه ۵۰.
[۵]: ۱ - سوره مبارکه اعلی، آیه ۱ - ۳.
.......:
📚✍ #شرحی بر صحیفه سجادیه
میرزا ابراهیم سبزواری وثوق الحکماء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: بلیغ بلیغ کسی است که کلام را مطابق با خواست قلبی خود به زبان آورد و الفاظ را به اندازه معن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
حرف واو
ابوبکر بر کسی که پارچه ای در دست داشت، گذشت و به او گفت: پارچه را میفروشی؟ گفت؛ لا یرحمک اللّٰه (این جمله با وقف بعد از لا و بدون وقف دو معنا دارد، خیر، خدا تو را رحم کند، خدا تو را رحم نکند) ابوبکر گفت: اگر پایدار شوید زبان شما را راست خواهم کرد چرا نگفتی لا و یرحمک اللّٰه (تا اینکه فقط جمله دعاییه باشد).
البته اعتراض ابوبکر وارد نیست چرا که چون ممکن است قصد وی از لا یرحمک اللّٰه معنایی بوده که محتاج واو نبوده است!
*
مأمون از یحیی بن اکتم چیزی پرسید، یحیی ضمن پاسخ گفت: لا و ایداللّٰه الامیر، مأمون گفت: این «واو» چقدر ظریف و به موقع قرار گرفته است.
*
صاحب بن عباد هم گفته است این «واو»از موهای به شکل واو در کنار گوش برتر است.
.......:
#کشکول شیخ بهاء
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 35 💠 جلسه 5️⃣3️⃣ 🔰پاسخ به شبهات ولایت فقیه چرا رهبری دور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❇️ سلسله جلسات کارگاه #مبانی_ولایت_فقیه 36
💠 جلسه 6️⃣3️⃣ ( پایان دوره ، الحمدلله)
🔰پاسخ به شبهات ولایت فقیه
اکثریت مردم ، حکومت را نمی خواهند، چرا هنوز برقرار است؟
آیا اوامر رهبری فقط در حیطه کشور ایران است؟
🎤 #استاد_احسان_عبادی
🔸انتشار فایلها آزاد و بلامانع است
👌 مبانی ولایت فقیه خود را قوی کنید تا در فتنه های آتی در امان باشید
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: شوراى تعيين خليفۀ سوم اشاره عمر پيش از مرگ، به اجتهاد خود تصميم گرفت با تشكيل شورايى كه ا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
.......:
تركيب شورا
عمر شش تن از اصحاب پيغمبر (صلّى الله عليه وآله) را كه به زعم او، رسول خدا پيش از رحلت از آنها راضى بود و اهل بهشت خوانده بود، اعضاى شورايى تعيين كرد كه آنها بايد خليفه سوم را از بين خود انتخاب كنند.
اين شش تن عبارت بودند از: على (عليه السّلام)، عثمان، عبدالرحمن بن عوف، سعد وقاص، طلحه و زبير.
عمر، ابوطلحۀ انصارى را به فرماندهى ۵۰ مرد مسلح تعيين كرد و مأمور مراقبت از افراد شورا نمود كه مى بايست در اتاقى به مدت سه روز مشورت كرده و خليفۀ جديد را انتخاب كنند. دستورالعمل كار شورا طبق نظر عمر از اين قرار تعيين شد:
۱. خليفۀ جديد بايد يكى از اعضاى شورا باشد و با رأى اكثريت انتخاب شود.
۲. در صورتى كه دو نامزد رأى مساوى به دست آورند، شخصى به خلافت انتخاب مى شود كه عبدالرحمن بن عوف از او حمايت كند! (به تعبير ديگر عبدالرحمن در اين شوراى شش نفره داراى دو رأى است).
۳. اگر هر يك از اعضا از شركت در شورا خوددارى كند، گردن زده خواهد شد.
۴. پس از انتخاب خليفه توسط اكثريت، چنانچه اقليت با وى مخالفت كنند و او را به رسميت نشناسند، گردن زده خواهند شد.
۵. چنانچه پس از سه روز، شورا نتوانست خليفۀ جديد را انتخاب كند، ابوطلحه و افرادش هر شش تن را خواهند كشت و مردم، خود براى تعيين خليفه اقدام كنند. [۱]
----------
[۱]: . نگاه كنيد به: تاريخ طبرى، ج ۴، ص ۲۲۸ و الامامة و السياسة، ج ۱، ص ۲۹ و تاريخ يعقوبى، ج ۲، ص ۱۶۰ و شرح نهج البلاغة ابن ابى الحديد، ج ۱، ص ۱۸۵ و اجتهاد در مقابل نص، ص ۳۷۵.
#تاریخ تشیع
✍️استاد محمد حسین رجبی
https://eitaa.com/zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
موبد کوروش نیکنام دروغگویی تمام عیار میدانیم که دین #زرتشت تحمیلی ترین نوع دین است، در مورد تحمیل و
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کاتبان ایلامی در دربار هخامنشیان کوروش را مسخره میکردند چون سواد نداشت.
🚮جالب است که #کوروش_پرستان به #دروغ ادعا میکنند که #کوروش آموزش رایگان را به همه هدیه کرده است!
در اینکه این مطلب خنده دار دروغی بیش نیست که شکی نداریم، دلیلش آنست که هیچگاه یک سند ولو ضعیف و جعلی نتوانستند نشان دهند یا بهتر بگویم نیست که نشان دهند...
🔍اما داستان آنجایی جالب میشود که وقتی پای سخن متخصصین تاریخ می نشینیم سخن جوری دیگر است!
👈کوروش و اجدادش #بی_سواد بودند👉
بله مردم قوم #پارس سواد نداشتند و نمی توانستند چیزی بخوانند برای همین کاتبان #ایلامی که برای آنها کار میکردند اسامی شاهان #هخامنشی به مسخره مینوشتند و آنهارا تحقیر و به سخره میگرفتند.
👤 #والتر_هینتس ایران شناس، متخصص خط و زبانهای ایرانی و تمدن ایلام و تاریخدان بی نظیر آلمانی در کتاب گرانبهای خود داریوش و ایرانیان چنین میگوید:
"ما امروز مهر کورش اول، پدربزرگ کورش بزرگ، را با نبشته ی ایلامی در دست داریم: این مهر نیزه داری را سوار بر اسب نشان می دهد، که در حالی که دشمن کشتهای را زیر پای اسب خود دارد، دشمن پیادهی با تیر سوراخ شده را از نو مورد حمله قرار میدهد. در سمت چپ سوار نبشته ای به ایلامی در شش سطر به چشم می خورد که البته خط بالای این نبشته در تصویر ۱۶ قابل تشخیص نیست. متن این نبشته چنین است: «کورش انزان، پسر چیش پیش. » نکته ی جالب توجه این متن نگارش ایلامی کورَش به جای کورُش فارسی است. منشیان ایلامی نام فارسی کورُش را، حتی در زمان کورش بزرگ و پس از او، یک بار هم درست ننوشته اند، با این که آنان می توانستند نامهای ایرانی را با نشانهای ایلامی به درستی بنویسند. این امر باید دلیل خاصی داشته باشد.
من دلیل این غلط نویسی نادر را این طور حدس میزنم که کورُش در ایلامی تقریبا معنی « مواظبت کرد، پرستاری کرد» را می دهد، اما کورَش به معنی «سوزاند، به آتش کشیده است. برای تبدیل نام تحسین برانگیز کورش به نامی نفرت انگیز در گوش ایلامیها کافی بود که u به a تبدیل شود.
ظاهرا ساکنان پیشین انزان نیز به هخامنشیان به چشم « آتش افروز » نگاه کرده اند. نه «مواظبت کنندگان (پایندگان )». منشیان ایلامی با تبدیل کورُش به کورَش بغضی را که از مزاحمان پارسی در دل داشتند، پنهانی و بی سر و صدا بیرون ریختند"
➕جناب والتر هینتس در ادامه می نویسد:
"احتمالا منشیان بابلی نیز با دلیل اصلی این تحریف آشنا بوده اند و در این باره مخفیانه دست به شوخی می زده اند.
داستان هرچه باشد، تحریف ایلامی نام کورش نشانه ی دیگری ست بر اینکه مقدم « بربرهای » پارسی شمال به انزان برای مردم بومی به هیچ وجه مبارک نبوده است. اما چون پارس ها خواندن نمی دانستند، متوجه نبودند که منشیان ایلامی پنهانی فرمانروایشان را مسخره می کنند."
📖والترهینتس،داریوش و ایرانیان،ترجمه پرویز رجبی،نشرماهی،صفحه۶۰ و۶۱
✍ نویسنده : #محمد_پورعلی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
توصیف #سورنا سردار معروف #اشکانیان از زبان #پلوتارک
👤 #مرتضیراوندی تاریخدان سرشناس ایرانی در کتاب خود به نقل از پلوتارک، تاریخ نگار ،اندیشمند و فیلسوف یونانی
✳️راجع به سورنا سردار نام آشنا اشکانی مینویسد:
👈(سورنا) هرزمان که تنها و محرمانه سفر میکرد، 🔺هزار شتر زیر بار داشت و دویست ارابه #زنان و #کنیزان او را می بردند.... در دنباله زنان بی بند و بار... با قاشقک و عود در ارابه ها بودند...🔻
📚مرتضی راوندی،#تاریخاجتماعیایران،موسسه و انتشارات امیرکبیر 1354جلد اول،صفحه 591
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
.......: در هفتم جولاي ۱۹۱۹ وايت مينويسد: ... انگلستان منافع بسياري را در ايران دنبال ميكند و هما
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا