این تصویر رو تو گوشیتون ذخیره کنید و هر وقت مدت طولانی سرتون تو گوشی بود و یا سرگرم تلگرام و اینستاگرام بودید، بعدش این حرکات رو انجام بدید تا تو مدت طولانی چشمتون آسیب نبینه.
@zandahlm1357
8.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شبیه سازی اسباب بازی ها با واقعیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 پسره تو انگلیس " باز این چه شورش است که در خلق عالم است" و گذاشته و داره لب خوانی می کنه و پول جمع می کنه...
کار فرهنگی یعنی این ... واقعا کیف کردم👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیرمرد استرالیایی برای شکایت از صدای نماز عیدفطر به مسجد آمد و مسلمان شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هم اکنون درسراسرکشور🤣🤣🤣🤣
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
کارتون خاطره انگیزه بارباپاپا😍 از سری کارتونهای دهه شصت قسمت هشتم درخواستی اعضا @zandahlm1357
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کارتون خاطره انگیزه بارباپاپا😍
از سری کارتونهای دهه شصت
قسمت 9
درخواستی اعضا
@zandahlm1357
#مجله_مجازی_تازنده ایم_ رزمنده ایم
قیام امام حسین برای حفظ شجره طیبه لا اله الاّ اللّه بود ولی خود آن حضرت میدانست که وسیلۀ غلبۀ ظاهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در آن موقع هم که باغبانی باغ توحید و رسالت بباغبان عالم دین حضرت ابا عبد اللّه الحسین علیه السّلام سپرده شده بود متوجه شد که لجاج و عناد و الحاد بنی امیه کار را بجائی رسانیده که نزدیک است درخت توحید خشک شود بلکه قصد دارند شجرۀ طیّبه لا اله الاّ اللّه را از ریشه بکنند و دور بیندازند قد مردانگی علم کرد فقط و فقط صرفا برای آبیاری باغ رسالت و تقویت شجرۀ طیبۀ لا اله الاّ اللّه بسمت کربلا حرکت کرد ولی بخوبی میدانست بی آبی بریشۀ درخت اثر کرده و دیگر آبهای معمولی اثری ندارد احتیاج بتقویت قوی دارد.
چنانچه در علم عملی فلاحت رسم است وقتی فلاّحان و باغبانان دانشمند دیدند در حتی بکلی بی قوت شده تقویت قوی لازم دارد علاج او را بقربانی میکنند یعنی گوسفندی یا موجود جان داری را کنار آن درخت ذبح میکنند و با پوست و گوشت و خون در پای درخت دفن مینمایند تا درخت از نو قوت و قدرت جدید بگیرد.
حضرت سید الشهداء ریحانه رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم هم که باغبانی عالم بود دید این شجرۀ طیّبه را بقدری بی آبی داده اند (بخصوص در سنوات اخیره و زمام داری بنی امیه) که بآبهای معمولی و مبانی علمی حیات پیدا نخواهد کرد فداکاری لازم است.
قطعا آبیاری شجرۀ طیّبه و درخت شریعت بایستی با خونابههای قومی قوی شود لذا دست بهترین جوانان و اصحاب و اطفال صغیر خود را گرفت برای قربانی و آبیاری شجرۀ طیّبه لا اله الاّ اللّه بسمت کربلا حرکت کرد.
بعضی کوته نظران گویند چرا از مدینه خارج شد همان جا میماند و کوس مخالفت میکوبید و قربانیها را میداد ولی نمی دانند که اگر آن بزرگوار در مدینه میماند امر او بر مردمان فهیم عالم پوشیده میماند و نمی دانستند که مخالفت آن حضرت برای چه بوده.
مانند هزاران حامیان دین که در شهری قیام بحق نمودند و کشته شدند و کسی نفهمید هدف و مقصد قائم چه بوده و برای چه کشته گردیده و دشمنان هم وارو نشان میدادند.
ولی آن یگانه راد مرد بینا برای ظهور حق و حقیقت در ماه رجب موقعی که مردمان برای عمره بمکه حاضر بودند تشریف فرمای مکه شد تا روز عرفه در مقابل صدها هزار جمعیت که در خانه خدا جمع بودند خطبهها خواند و خطابهها کرد ندای حق و حقیقت را بسمع تمام عالمیان رسانید که یزید پلید تیشه برداشته بریشۀ شجرۀ طیّبه لا اله الاّ اللّه میزند گوشزد عامۀ مسلمین نمود که بدانند یزیدی که دعوی خلافت اسلام دارد عملا اساس دین را از میان میبرد شراب میخورد قمار میبازد با سگ و میمون بازی میکند احکام دین را زیر پا میگذارد زحمات جدم پیغمبر را بر باد میدهد من
نمی گذارم دین جدم از میان برود بر من واجب است فداکاری نمایم جان میدهم و دین را حفظ میکنم.
پس قیام آن حضرت و خروج از مدینه بمکّه و از مکّه بسمت کوفه و عراق برای حفظ شعائر دین و اعلام نمودن بجامعه بشریت اطوار و رفتار و مفاسد اخلاق و عقاید خراب و عملیات جبران ناپذیر آن پلید عنید بی دین بوده است.
لذا برادران و بنی اعمام و دوستان علاقه مند که برای ممانعت میآمدند عرض میکردند اهل کوفه که از شما استقبال نموده اند و دعوت نامهها فرستادند به بی وفائی معروف اند.
و علاوه با قدرت بنی امیه و سلطنت یزید پلید که سالها است در این مملکت ریشه دوانیده اند نمی توانی مقابله نمائی چون أهل حق کم اند مردم عبد و عبید دنیا هستند و دنیای آنها نزد بنی امیه اصلاح میشود لذا اطراف آنها جمع اند نفع و غلبه با شما نخواهد بود.
پس از این سفر صرف نظر نما و اگر هم مایل نیستی بماندن و توقف در حجاز پس برو بیمن که علاقه مندان بشما در آنجا بسیارند مردمان غیوری هستند شما را تنها نمی گذارند میتوانی عمری را در آن صفحات براحتی بگذرانی.
حضرت نمی توانست برای همه کاملا پرده برداری نماید لذا هر یک را بجوابهای مختصری ساکت مینمود ولی ببعض از اصحاب سر و أقارب محرم مانند برادرش محمّد بن الحنفیّه و این عم گرامش عبد اللّه بن عباس میفرمود راست میگوئید منهم میدانم غلبه ظاهری با من نخواهد بود منهم برای فتح و غلبه ظاهری نمی روم بلکه برای کشته شدن میروم یعنی میخواهم به نیروی مظلومیت ریشۀ ظلم و فساد را بر کنم.
برای قوت قلب بعضی حقیقت را آشکار نموده میفرمود جدّم رسول خدا را در خواب دیدم بمن فرمود اخرج الی العراق فانّ اللّه شاء أن یریک قتیلا [۱] .
محمّد بن الحنفیّه و ابن عباس عرض کردند اگر امر چنین است زنها را چرا میبرید
فرمود جدّم فرمود انّ اللّه قد شاء ان یراهنّ سبایا [۱] بامر رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم آنها را برای اسیری میبرم (یعنی نکات و أسراری در شهادت من و اسیری اهل بیت من است که متمّم شهادت من اسارت زنان است که علم و پرچم مظلومیت را بر دوش بگیرند بروند شام در مرکز خلافت و قدرت یزید ریشۀ آنها را بکنند-و پرچم ظلم و کفرشان را سرنگون نمایند-.
چنانچه عملی کردند خطبه و خطابۀ بی بی عقیلۀ بنی هاشم صدیقۀ صغری زینب کبری سلام اللّه علیها در مجلس قدرت و جشن پیروزی یزید در مقابل صدها نفر از اشراف قوم و بزرگان بنی امیه و سفراء بیگانه و رجال از یهود و نصاری-و خطبه و خطابه معروف سیّد السّاجدین امام چهارم زین العابدین علی بن الحسین علیهما السّلام در مسجد اموی شام بالای منبر در مقابل یزید نیروی قدرت او را شکست و پرچم عظمت بنی امیه را سرنگون و مردم را بیدار نمود).
پس از حمد و ثنای خداوند متعال فرمود ایّها النّاس اعطینا ستّا و فضّلنا بسبع-اعطینا العلم و الحلم و السّماحة و الفصاحة و الشّجاعة و المحبّة فی قلوب المؤمنین-و فضّلنا بأنّ منّا النّبی المختار محمد صلّی اللّه علیه و آله-و منّا الصدّیق-و منّا الطّیارّ-و منّا اسد اللّه و اسد رسوله-و منّا سبطا هذه الامّة و منّا مهدیّ هذه الامّة [۲] .
آنگاه شروع بمعرفی از خود نمود فرمود هر کس مرا میشناسد که میشناسد
و آن کس که مرا نمی شناسد اینک حسب و نسب خودم را بآنها میرسانم منم فرزند صاحب صفات و فضائل مخصوصۀ (که با کلمات طولانی آن صفات را بیان مینماید که وقت مجلس اجازه نقل تمام را نمی دهد) خاتم الانبیاء محمّد بن عبد اللّه صلّی اللّه علیه و آله و سلّم.
پس از آن روی همان منبری که سالها شب و روز از زمان معاویه علیه الهاویه علنی و بر ملا مولانا و مولی الموحدین امیر المؤمنین علی علیه السّلام را لعن و سب مینمودند؟!!و هزاران نسبتهای ناروا بآن حضرت داده بودند؟ در حضور خود یزید و رجال بنی امیه و دشمنها فضائل و مناقب جد بزرگوارش امیر المؤمنین را (که نگذارده بودند بگوش مردم شامی برسد) بیان نمود و فرمود.
انا ابن من ضرب خراطیم الخلق حتّی قالوا لا اله الاّ اللّه-انا ابن من ضرب بین یدی رسول اللّه صلّی اللّه علیه و آله بسیفین و طعن برمحین و هاجر الهجرتین و بایع البیعتین-و قاتل ببدر و حنین-و لم یکفر باللّه طرفة عین-انا ابن صالح المؤمنین و وارث النبیّین-و قامع الملحدین-و یعسوب المسلمین- و نور المجاهدین و زین العابدین-و تاج البکّائین-و اصبر الصّابرین-و افضل القائمین من آل یس رسول ربّ العالمین-انا ابن المؤیّد بجبرئیل-المنصور بمیکائیل-انا ابن المحامی عن حرم المسلمین-و قاتل المارقین-و الناکثین- و القاسطین-و المجاهد اعدائه النّاصبین-و افخر من مشی من قریش اجمعین-و اوّل من اجاب و استجاب للّه و لرسوله من المؤمنین-و اوّل السّابقین- و قاصم المعتدین-و مبید المشرکین-و سهم من مرامی اللّه علی المنافقین- و لسان حکمة ربّ العالمین-و ناصر دین اللّه و ولیّ امر اللّه-و بستان حکمة اللّه-و عیبة علمه-سمح-سخی-بهلول-زکیّ-ابطحیّ-رض یّ-مقدام- همام-صابر-مهذّب-قوّام-قاطع الاصلاب-و مفرّق الاحزاب- اربطهم عنانا-و اثبتهم جنانا-و امضاهم عزیمة-و اشدّهم
شکیمة-اسد باسل یطحنهم فی الحروب اذا از دلفت الاسنّة و قربت الاعنّه طحن الرحی
و یذروهم فیها ذرو الریح الهشیم-لیث الحجاز-و کبش العراق-مکّی- مدنیّ-حنفیّ-عقبیّ-بدریّ-احدیّ-شجریّ-م هاجریّ-من العرب سیّدها-و من الوغی لیثها-وارث المشعرین-و ابو السّبطین الحسن و الحسین ذاک جدّی علیّ بن أبی طالب (علیه السّلام) [۱] .
آنگاه فرمود انا ابن خدیجة الکبری-انا ابن فاطمة الزّهراء-انا ابن
----------
[۱]: ۱) بیرون برو بسوی عراق پس بدرستی که خدای تعالی میخواهد تو را کشته ببیند.
[۱]: ۱) بدرستی که خدای تعالی خواسته است که ایشان را اسیر ببیند.
[۲]: ۲) ای مردمان عطا کرده شده ایم (ما آل محمد از جانب خدای تعالی) شش خصلت را و ترجیح داده شدیم بر سایر خلق به هفت فضیلت-عطا کرده شده ایم بعلم-و بردباری-و جوانمردی و خوش روئی-و فصاحت-و شجاعت-و محبت در دلهای مؤمنان. و ترجیح و زیادتی داده شده ایم (بر مردم) باینکه از ما است پیغمبر برگزیده (حضرت محمد مصطفی صلّی اللّه علیه و آله) و از ما است صدیق (امیر المؤمنین علی بن أبی طالب علیه السّلام) و از ما است جعفر طیار-و از ما است (حمزه) شیر خدا و رسول-و از ما است دو سبط این امت (حسن و حسین) -و از ما است مهدی این امت (حجة بن الحسن عجل اللّه تعالی فرجه).
[۱]: ۱) منم فرزند کسی که شمشیر زد بر بینیهای مردم تا گفتند لا اله الا اللّه-منم فرزند کسی که شمشیر زد پیش روی رسول اللّه بدو شمشیر (یعنی مدتی بشمشیر و مدتی به ذو الفقار) و نیزه زد بدو نیزه و هجرت نمود بدو هجرت. و بیعت نمود بدو بیعت. و با کافران مقاتله نمود در جنگ بدر و حنین و کافر نگشت بخدا چشم بر هم زدنی-منم فرزند صالح مؤمنان-و وارث پیغمبران-و براندازندۀ ملحدان-و پادشاه مسلمانان-و نور جهاد کنندگان-و زینت عابدان و تاج گریه کنندگان (از خوف خدا) و صبرکننده ترین صبر کنندگان-و بهترین نمازگزارندگان از آل یس رسول رب العالمین- منم فرزند مؤید بجبرئیل و منصور بمیکائیل-منم فرزند حمایت کننده از حرم مسلمانان-و کشندۀ برگشتگان از دین (یعنی اهل نهروان) و شکنندگان بیعت (یعنی اهل جنگ